Auteur Topic: Het avontuur door de tijd  (gelezen 15101 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #20 Gepost op: 8-06-2012, 15:40:27 »
Aflevering 5

Nog voor ze haar ogen opent, voelt Swifty de koele lucht om haar heen gieren. De aangename temperaturen van Egypte, Griekenland en Rome zijn zo vanzelfsprekend geworden dat zelfs een klein briesje tegenvalt. Wanneer ze haar ogen opent, ziet ze een bekend beeld. “Is het niet mooi Swifty?” vraagt Lukie4 al heeft hij de bevestiging niet nodig. “Het is prachtig” zegt Swifty met opengevallen mond terwijl ze het wonderbaarlijke Machu Picchu aanschouwt.

De Kameleon verzamelt de Warpers. “Ik hoef jullie niet te vertellen waar we zijn. Verschillende legendes verhalen over een schat van de Inca’s. Hoe ziet zo’n schat er voor jullie uit?”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #21 Gepost op: 11-06-2012, 15:37:18 »
De Kameleon: “Jullie hebben prachtige schatten gecreëerd Warpers!” Nieky: “Etenstijd!” De Kameleon: “Nog niet helaas, we gaan meteen verder naar de tempel.” De Warpers volgen de Kameleon door de drukke, magnifieke stad. GRRR! Swifty: “Een monster!” Lukie4: “Rustig Swifty, dat is de maag van D*N die aan het knorren is.” D*N: “Honger dat ik heb, pfff …” Even later arriveren ze bij de tempel. “Wauw, hoe mooi” zegt Mloesje die onder de indruk is. Mollenvanger21: “Prachtige architectuur inderdaad maar ik vermoed dat we hier niet zijn om onze culturele kennis te verbeteren.” De Kameleon: “Inderdaad Mollenvanger21, de Inca-beschaving heeft veel raadsels met zich meegebracht. In de tempel vinden jullie drie raadsels die jullie moeten oplossen. Veel succes.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #22 Gepost op: 16-06-2012, 17:24:06 »
De raadsels blijken niet gemakkelijk te zijn. Wanneer ze hun antwoorden hebben ingeleverd, heeft De Kameleon volgende mededeling: “Warpers, in deze tempel vinden jullie ook tien vragen. Zoek, vind en los op.”

D*N: “Oow, dat kan niet moeilijk zijn.” D*N gaat op pad en merkt dat er af en toe gekleurde lintjes langs de muren hangen. “Hmm, dat groene lintje zie ik nu al voor de derde keer.” Ook de anderen hebben moeilijkheden met de oriëntatie. Swifty: “Het lijkt wel een labyrint.” Mollenvanger21: “Ik zou zelfs beweren dat het gewoon een labyrint is.” Na lang zoeken ziet Nieky een deur. “Yes, ik ben er! Oh nee, dit is de ingang, grmbl.” Mloesje besluit enkele gekleurde lintjes van gang te verwisselen om de anderen te verwarren. Ze gaat zo op in haar actie dat ze op de duur zelf de weg niet meer weet. Uiteindelijk moet er iemand als eerst bij de vragen komen en dat is Lukie4.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #23 Gepost op: 19-06-2012, 14:55:39 »
“Pfff, wat een vragen” denkt Swifty. D*N is zenuwachtig: die inca-cultuur is hij niet gewoon. Zal hij deze periode overleven? De vorige keren kroop hij door het oog van de naald. Mloesje levert de vragen in.

Eenmaal uit de tempel stappen de Warpers richting Kubus die paars geworden is. Lukie4 stort zich op het eten. “Honger heb ik jongens, dat kun je niet geloven” deelt hij mee. Nieky: “Speciale gerechten hebben ze hier maar best te eten.” Mollenvanger21 heeft niet zo’n trek. Hij weet dat er dadelijk weer een eliminatie aankomt. De Kubus verandert niet veel later naar de rode kleur. De Kameleon komt buiten en neemt het gouden zandlopertje om het zwart en donkerblauw elektrisch geladen fenomeen te laten verschijnen. “Warpers, het is weer zover. Eén van jullie zal moeten achterblijven. Wie wil als eerste?”

Swifty stapt moedig naar voor. “Ik wil wel.” Warme gloed, zware ledematen, duizelend gevoel, wit licht, zwart … Mollenvanger21 stapt naar voor en verdwijnt. Ook Nieky flitst weg. De Kubus wordt zwart en verdwijnt. De Kameleon: “Jullie weten wat er nu gebeurt. Loop alle drie naar voor de warppoort en hoop dat je verdwijnt. Succes.” De Kameleon verdwijnt ook. D*N: “Pfff, hier gaan we jongens.” D*N, Lukie4 en Mloesje lopen naar voren. Twee van hen maken een reis door de tijd, één van hen blijft achter in het oude Machu Picchu. Versuft kijkt Lukie4 voor zich uit …
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #24 Gepost op: 28-06-2012, 16:17:31 »
Aflevering 6
D*N opent zijn ogen en ziet een hoop stenen voor zich. De stenen vormen een mooi symmetrisch geheel. “Aha, een muur” denkt D*N. Hij wordt zich bewust van de omgeving waarin hij zich bevindt. Dat tijdreizen is hij nog altijd niet gewoon. Hij merkt een fakkel op als ook de prachtige wandtapijten en de afwezigheid van ramen. “Een kasteel!” roept D*N uit. Hij merkt dat de gangen luxueuzer worden door de aanwezigheid van sculpturen en lusters. Twee wachters bewaken een grote eikenhouten deur. “Aah, daar ben je! Dat werd tijd. Kom binnen” roept de linkse hem toe. D*N wandelt naar de deur die door de wachters geopend wordt …

Met een groot applaus wordt D*N verwelkomd in de magnifieke feestzaal waar hij omgeven wordt door feestpuddingen, muziek en gasten. “Wauw, staat al dat volk hier voor mij?” vraagt hij aan de andere Warpers die hij net gespot heeft. “Nou, niet bepaald volgens mij” antwoordt Swifty. “Waarom zouden ze anders zo applaudisseren?” “Wel, omdat je hen moet vermaken?” “Huh? Wat bedoel je daarmee?” Swifty neemt D*N mee naar een spiegel in de buurt. Hij ziet zichzelf … in een narrenpak. “Wat? Jij hebt nochtans een hele mooie jurk aan!” “Ik ben een gravin” lacht Swifty. D*N baalt zichtbaar. “En de anderen?” “Mloesje is een hertogin en Mollenvanger21 een baron.” “En Nieky? Wacht, laat me raden, hij is vast koning of zoiets.” “Euhm nee, hij is kelner.” Dat laatste is toch een kleine geruststelling voor D*N. Hij wordt aangepord door een wachter om de mensen wat te entertainen. Zijn radslag mislukt, jongleren met drie ballen gaat ook niet zo best en tijdens zijn dansje struikelt hij maar de gasten amuseren zich kostelijk.

Het feest loopt stilaan op zijn einde. Mollenvanger21, Mloesje en Swifty hebben genoten maar Nieky en D*N zijn blij dat het feest gedaan is. Zij willen vooral rust wanneer De Kameleon ten tonele verschijnt. “Warpers, welkom in de Middeleeuwen. De Kubus staat op de binnenkoer. We bevinden ons in een kasteel dus zou ik graag van elk van jullie een wapenschild te zien krijgen.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #25 Gepost op: 2-07-2012, 16:39:54 »
Wanneer de feestzaal vijf wapenschilden rijker is, gaan de Warpers naar De Kubus die paars is: etenstijd! Eend met mandarijntjes, konijn met pruimen, wild met veenbessen, … de Warpers smullen hun buikje vol. Ondertussen is de nacht over het koninkrijk neergedaald. De Warpers maken zich klaar om hun bed op te zoeken wanneer er op de deur van De Kubus geklopt wordt. “Huh? De Kameleon ligt toch te slapen?” vraagt D*N verwonderd. Swifty gaat een kijkje nemen. “Hij draagt een kroon.” “Een kroon!” roept Mollenvanger21, “dat moet dan de koning zijn.” Swifty opent de deur en daar staat de koning. “Onderdanen, volg me snel, er moet een tovenaar in de buurt zijn want er gebeuren mysterieuze dingen in het kasteel!” De Warpers snellen de koning ter hulp.

Ze komen in een grote kamer terecht waar allemaal gedoofde fakkels hangen. “Wanneer ik dit raadsel kan oplossen, krijg ik een groot vat heerlijke rode wijn” legt de koning uit waarna hij de Warpers een briefje van een zekere Merlijn overhandigt. Mloesje leest het briefje voor:

“Beste koning,

De fakkels aan de muur zijn allemaal gedoofd. Je zal zien dat er 100 schakelaars aanwezig zijn die bepaalde fakkels vuur doen vatten. Welke fakkels branden nadat je elke schakelaar één keer geschakeld hebt?

Groeten,
Merlijn

PS: geef mij morgenvroeg het goede antwoord en je ontvangt een vat rode wijn”


“Jullie moeten dit raadsel oplossen!” roept de koning. Nieky: “Geen probleem hoor, dat komt voor de bakker.” “Voor de bakker?” zegt de koning verward, “natuurlijk, die man staat pas morgenvroeg op en dan moet het raadsel opgelost zijn!” D*N kijkt de andere Warpers met draaiende ogen aan maar besluit geen commentaar te geven.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #26 Gepost op: 2-07-2012, 19:29:22 »
Nadat ze denken de koning geholpen te hebben, keren de Warpers terug naar De Kubus waar ze genieten van een welverdiende nachtrust. De volgende ochtend genieten ze van een lekker ontbijt. D*N: “Best lekker eten!” De Kameleon komt het vijftal even later halen en brengt hen naar de bibliotheek. Er wordt een quiz georganiseerd en de Warpers weten wat dat betekent: tijd om punten te pakken die in de algemene evaluatie doorslaggevend kunnen zijn voor het wel of niet verder reizen door de tijd …
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #27 Gepost op: 4-07-2012, 17:39:19 »
De Warpers blijken goed thuis te zijn in de middeleeuwse tijd. “Die quiz viel goed mee” zegt Nieky vrolijk. Rustig stappen ze naar De Kubus. Ze weten alle vijf wat er gaat volgen: er moet opnieuw iemand achterblijven. Ondertussen hebben ze samen zoveel beleefd dat ze het afscheid nog even willen uitstellen.

De rode Kubus staat hen al ongeduldig op te wachten. De Kameleon verschijnt. “Warpers, jullie hebben jullie allemaal kranig geweerd in de Middeleeuwen maar opnieuw moet er iemand achterblijven.” Het gouden zandlopertje met de parelwitte materie komt tevoorschijn en het zwarte en donkerblauwe elektrisch geladen fenomeen laat zich zien.

De Kubus wordt zwart en flitst weg. “Ik ga De Kubus meteen achterna. Jullie lopen met vijf op het warpportaal af. De persoon die achter moet blijven, merkt dat vanzelf.” Mloesje, Swifty, D*N, Nieky en Mollenvanger21 kijken elkaar aan. Het was een harde strijd waarin ze erg aan elkaar gewaagd waren. Het vijftal loopt op de Warp-poort af. FLITS! Iedereen verdwijnt naar een nieuwe tijd. Iedereen, behalve Mloesje.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #28 Gepost op: 4-07-2012, 23:08:24 »
Aflevering 7
Half draaierig opent Nieky zijn ogen. Hij heeft geen idee waar hij is. De andere Warpers bevinden zich in zijn buurt. Snel hebben ze elkaar gevonden. D*N: “Iemand enig idee waar we zijn?” Swifty: “Nee, in de verste verte niet.” In de verte zien ze wel een menigte mensen staan. Het viertal besluit een kijkje te gaan nemen. Een man spreekt de massa toe. Zijn hoed is opmerkelijk. De hand in zijn vest typerend. Mollenvanger21: “Jongens, volgens mij zijn we in de Franse Revolutie beland …”

Wanneer Napoleon Bonaparte uitgepraat is, begeleidt De Kameleon de Warpers naar De Kubus die nog nooit gezien kleurschakeringen heeft aangenomen. Hij is half groen, half blauw. “Wat krijgen we nu?” vraagt Nieky. “Warpers, jullie gaan enkele opdrachten combineren. Enerzijds gaan jullie een hoed ontwerpen voor Napoleon, anderzijds gaan jullie een strategisch stokkenspel spelen op de markt van Parijs.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #29 Gepost op: 6-07-2012, 23:41:59 »
De Warpers besluiten om eerst het stokkenspel tot een goed einde te brengen alvorens de creatie van hun hoed aan te vatten. Het spel wordt gewonnen door D*N die door het dolle heen is. “Een hoed maken, het is weer eens iets anders” zegt Swifty. Vol ijver gaan de Warpers aan het werk om een fabelachtig hoofddeksel te ontwerpen.

Eenmaal terug bij de Kubus zien  ze dat deze geel is. “Tijd voor de snelheidsopdracht, het gaat plots allemaal goed vooruit” merkt Mollenvanger21 op. De Kameleon geeft hen allemaal een blad papier met vragen. “Dit wordt misschien wel bepalend jongens” vertelt Nieky. “Ieder voor zich!” roept D*N.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #30 Gepost op: 8-07-2012, 15:19:37 »
De Warpers leveren hun papieren in. De Kubus kleurt rood. Ze werpen allemaal nog een laatste blik op Parijs. Voor één iemand zal het echter niet de laatste blik zijn. De Kameleon: “Het is eliminatietijd jongens”. Het gouden zandlopertje wordt gedraaid om het zwart en donkerblauw elektrisch geladen fenomeen te laten verschijnen. “Er mag iemand naar de Warppoort lopen.” Eén iemand loop op het Warpportaal af en flitst weg.

“Jullie weten wat dit betekent: er zit een vrouw in de finale!” D*N, Mollenvanger21 en Nieky zijn zichtbaar gespannen. De kans dat ze zelf afvallen is één op drie. De Kubus wordt zwart en reist door de tijd. “Ik ga jongens. Jullie kennen de procedure. Loop allemaal samen op de poort af.” De Kameleon is weg en het drietal loopt op de poort af. Wie moet er in Parijs achterblijven? D*N? Mollenvanger21? Nieky? Twee mensen reizen verder maar wie? Nieky? D*N? Mollenvanger21? Wie haalt de finale net niet? Mollenvanger21? Nieky? D*N? Nieky is degene die door de poort op de grond valt en in Parijs moet achterblijven.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #31 Gepost op: 8-07-2012, 19:02:46 »
Aflevering 8
De Warpers Swifty, Mollenvanger21 en D*N openen hun ogen. Het is muisstil. Ze bevinden zich in een bunker. D*N: “Uh-oh, we hebben soldatenkledij aan, dit bevalt me absoluut niet.” Mollenvanger21 kijkt naar buiten. “Er gebeurt echt niks. Misschien is dit gewoon een legeroefening?” Swifty: “Pff, ik heb het gevoel dat de storm elk ogenblik kan losbarsten.” De Kameleon komt binnen. Swifty: “Hoe ben je hier geraakt? Het is daarbuiten levensgevaarlijk hoor!” De Kameleon: “Ik ben hier de hele tijd geweest.” Plots begint het de Warpers te dagen dat de bunker waarin ze zich bevinden De Kubus is. Mollenvanger21: “Dit is de eerste keer dat we starten in De Kubus.” De Kameleon: “Uit voorzorg was dat noodzakelijk. We bevinden ons in de tweede Wereldoorlog.” D*N kreunt verslagen. De Kameleon: “Jullie eerste opdracht bestaat erin een tank te ontwerpen.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #32 Gepost op: 10-07-2012, 16:35:11 »
Vol goede moed zetten ze zich achter hun tanks maar de verveling komt snel opzetten. D*N: “Pff, binnen is niets te doen en buiten is het te gevaarlijk.” Mollenvanger21: “Precies en veel materiaal om een tank te ontwerpen ligt hier ook niet.” Swifty: “Zullen we De Kubus gaan verkennen? Ik herken hem haast niet meer nu hij een bunker geworden is …” D*N en Mollenvanger21 stemmen in en het drietal gaat op pad. Links, rechts, rechtdoor, … Plots stuiten ze op een kamer waar De Kameleon staat. Hij bekijkt een landkaart die vol met papiertjes hangt. “Zijn dat de vijanden?” vraagt Swifty. De Kameleon: “Precies, maar vertel eens, wat kan ik voor jullie doen?” D*N: “We vervelen ons.” “Aah, dat is geen probleem, ik heb hier nog een hoop onopgeloste mysteries liggen. Ik zal er vijf meegeven, dan zijn jullie weer even zoet maar ga terug naar de kamer waar jullie aan jullie tanks knutselen.” Mollenvanger21: “Waarom is het hier plots zo’n doolhof? Bovendien lijkt De Kubus veel groter ook.” “De Kubus kan niet alleen verschillende kleuren maar ook verschillende vormen aannemen. Zet jullie nu aan het werk. Vanavond kunnen jullie ontspannen bij een diner.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #33 Gepost op: 11-07-2012, 18:29:10 »
De mysteries blijken niet eenvoudig te zijn. Wanneer iedereen zijn/haar antwoorden ingeleverd heeft, neemt De Kubus een paarse schijn aan wat betekent dat er een diner aankomt. “Net op tijd want ik heb een megahonger” zegt D*N. Het drietal schuift met De Kameleon aan tafel. “Zoals altijd zeer goed klaargemaakt” merkt Mollenvanger21 op. Na het voor- en hoofdgerecht volgt nog een nagerecht. “Pff, ik zit een beetje met een dilemma, zou ik een dame blanche kiezen of een chocolademousse” vraagt Swifty zich luidop af. De Kameleon: “Dilemma’s horen bij het leven, ik heb er nog eentje voor jullie”. De Warpers kijken De Kameleon verbaasd aan.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #34 Gepost op: 16-07-2012, 21:27:29 »
Nadat ze zich over het dilemma gebogen hebben, keren de Warpers terug naar de uitkijkkamer. Alles ligt er muisstil bij. Swifty: “Ik heb het gevoel dat elke seconde de storm kan losbarsten.” D*N: “Brrr, ik begrijp wat je wil zeggen. Enig idee waar Mollenvanger21 is?” “Nee, geen enkel idee.” KRAK! “Waa!” roepen D*N en Swifty in koor. “Rustig jongens, ik ben het” zegt Mollenvanger21. D*N: “Wat doe je nou man?!” “Euh, even de benen strekken, we hebben hier niets te doen, weet je nog?” Dertig minuten later heeft het drietal nog niet veel gedaan. D*N gooit dan maar kleine Romeinse keitjes tegen de muur. Kets … kets … kets … “Jongen, hou daar eens mee op, je maakt me zenuwachtig” zegt Swifty. Na wat wel een eeuwigheid wachten lijkt, komt De Kameleon binnen. “Warpers, jullie moeten de volgende vragen zo goed mogelijk beantwoorden.” Alle drie zijn ze blij dat ze een uitdaging krijgen.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #35 Gepost op: 18-07-2012, 15:15:08 »
“Nou, eitje jongens” zegt D*N zelfverzekerd. De andere twee geven niets weg over hoe het hen vergaan is. Buiten is het nog steeds stil. Ze kunnen de bladeren horen ritselen in de wind. De Kameleon komt binnen. “Warpers, het is een lange reis geweest. Nog even en we weten wie er met mij mee mag naar de huidige tijd. Het hele avontuur hebben jullie jezelf moeten bewijzen op het vlak van creativiteit, intelligentie, snelheid, tactiek en strategie. Als laatste opdracht gaan jullie met elkaar onderhandelen. Ik heb drie koffers bij me. De eerste koffer is gevuld met goud, de tweede met zilver en de derde met brons. Jullie kiezen individueel een koffer. Echter krijgen jullie deze koffer alleen als niemand anders de koffer gekozen heeft. In geval dat er twee of meer mensen voor één koffer kiezen, blijft de koffer bij mij. Succes.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #36 Gepost op: 24-07-2012, 15:43:12 »
De Warpers geven hun koffervoorkeur door en zetten zich achter het avondmaal. “Zou het nog lang duren voordat de reis verdergaat?” vraagt D*N. Mollenvanger21: “Ik heb geen idee maar heel lang kan het toch niet meer zijn? We zitten hier al een hele tijd.” Swifty: “Ik hoop dat ik niet moet achterblijven. Je voelt de spanning! Bovendien is die stilte niet om uit te houden.” Na het diner komt De Kameleon binnen. “Warpers, het is tijd. Mag ik jullie vragen mij te volgen?”

Het gezelschap begeeft zich naar buiten. D*N: “Is ie nou helemaal gek geworden? Wie weet ligt hier wel een mijnenveld!” De Kameleon: “Ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is. Goed, laat ons eens kijken hoe jullie deze ronde gepresteerd hebben. De creatieve opdracht verlangde van jullie dat jullie een tank creëerden. De hele reis lang hebben de Warpers meesterwerkjes laten zien en de keuze om een rangschikking te maken was vaak niet gemakkelijk voor de jury. Aangezien in dit onderdeel tactisch gespeeld kon worden, gebeurde dat ook. Het was interessant om te zien wie elkaar steunde en hoe soms de afspraken slechts half nageleefd werden. Swifty had nog een bonustoken op zak. Bij aanvang van de reis is zo’n token een kleinere bonus ten opzicht van het totale aantal punten dat verdiend kan worden maar aan het einde van de reis blijkt de bonus van 10 punten duidelijk doorslaggevend voor de rangschikking. De ranking van de creatieve opdracht is als volgt uitgedraaid”:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

“Het volgende onderdeel waren de mysteries. Mollenvanger21 leverde als eerste zijn antwoorden in, gevolgd door D*N en ten slotte Swifty. Echter had alleen Swifty alle mysteries goed opgelost terwijl de heren beide 3 mysteries goed opgelost hadden. De ranking van de mysteries en de tussenstand is als volgt”:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

“Dan volgde het dilemma. Spreek je of zwijg je? Swifty koos ervoor om te zwijgen terwijl de heren besloten om te spreken. Dit betekende dat de sprekers één jaar celstraf kregen en de zwijger tien. De ranking van het dilemma en de tussenstand is”:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #37 Gepost op: 24-07-2012, 15:50:51 »
“Vervolgens was het tijd voor de quiz over de periode waarin de Warpers zich bevonden. Als doorwinterde quizzers wisten jullie allemaal alles goed te beantwoorden. In dergelijke situatie speelt de tijd een belangrijke rol. De ranking van de quiz en de tussenstand”:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #38 Gepost op: 24-07-2012, 16:03:17 »
“Tot slot was er de onderhandeling. Op het eerste zicht lijkt het misschien simpel maar dat is het allesbehalve. D*N ging voor de zilveren koffer oftewel twee punten. Wanneer niemand anders die koffer koos, kreeg hij de punten”:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #39 Gepost op: 24-07-2012, 16:06:09 »
“De keuzes van Swifty en Mollenvanger21 geven dus de doorslag. Ze konden beide dezelfde koffer kiezen of beide een andere. Dit is de absolute eindrangschikking”:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
2024: wie is de Mol?