Auteur Topic: Het avontuur door de tijd  (gelezen 15165 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #40 Gepost op: 24-07-2012, 16:33:27 »
Epiloog
Swifty en D*N moeten achterblijven en Mollenvanger21 flitst samen met De Kameleon terug naar de moderne tijd.

Ze arriveren in Nederland op een verlaten plaats. De Kameleon: “Proficiat, jij bent de winnaar!” Mollenvanger21: “Wow, ik kan het niet geloven, dit had ik niet verwacht. Het was een prachtig avontuur om oude beschavingen van dichtbij mee te maken. Moeten de anderen nu voor altijd daar blijven? Je kan ze toch gewoon terughalen met de zandloper?” De Kameleon: “De gouden zandloper is geen speelgoed Mollenvanger21.” Mollenvanger21: “Wat is die parelwitte materie? Anti-materie?” De Kameleon zwijgt even en zegt dan: “Wat is het punt van jullie strijd als jullie allemaal ineens terug zouden zijn?” Mollenvanger21: “Maar … het was niemands keuze om dit avontuur te maken. Ineens waren we vertrokken …” De Kameleon: “Het waren indirecte keuzes. Net als Lukie4 in het reisbureau gaven jullie allemaal aan dat jullie een avontuurlijke trip zagen zitten.” Mollenvanger21: “Dus het was geen vrije keuze.” De Kameleon: “Wat is vrijheid Mollenvanger21?” Mollenvanger21: “Kunnen doen wat ik wil.” De Kameleon: “Zei je net niet dat je het prachtig vond om oude beschavingen van dichtbij mee te maken?” Mollenvanger21: “Achteraf ja, maar op voorhand …” De Kameleon: “Maar je bent blij dat je het beleefd hebt?” Mollenvanger21 denkt even na en zegt dan: “Ja, dat wel.” De Kameleon: “De vraag is, heb je het wel beleefd? Zou iemand plots negen mensen doen verdwijnen zonder reden? Is dit allemaal niet een hersenspinsel van jou?” Mollenvanger21: “We staan toch te praten met elkaar?” De Kameleon: “Misschien wel. Misschien niet.” Mollenvanger21 kijkt hem verward aan. De Kameleon kijkt hem doordringend aan. Plots lijkt hij zijn focus terug te vinden. “Ik ga ervandoor Mollenvanger21. Je bent vrij. Ga naar huis.” Mollenvanger21: “Zie ik u ooit opnieuw?” De Kameleon is al half omgedraaid wanneer hij Mollenvanger21 een mysterieus lachje geeft. Terwijl hij wegstapt, zegt hij: “Zeg nooit nooit.”

Eenmaal thuis kruipt Mollenvanger21 direct onder de wol. Hij is uitgeput en slaapt twaalf uur. Wanneer hij ontwaakt, voelt hij zich suf en denkt aan het avontuur dat hij beleefde en aan de woorden van De Kameleon. Was het allemaal maar verbeelding? Nee. Dat kan niet. Hij besluit zijn hoofd er niet meer over te breken: het hele avontuur lijkt al zo lang geleden …
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Het avontuur door de tijd
« Reactie #41 Gepost op: 24-07-2012, 16:39:38 »
Dankwoord

Om af te sluiten, wil ik iedereen bedanken voor zijn/haar deelname aan het spel, voor het volgen van het avontuur en voor het jureren van de creatieve opdrachten.

Ik heb plezier beleefd aan het schrijven van het spel. Het feit dat jullie zo'n fanatieke Warpers waren, maakte het nog leuker! Jullie waren zeer actief en jullie creatieve opdrachten waren vaak prachtige creaties!

Na de Virtual Mole III en een drie maanden durende Time Warpers is het tijd voor een pauze ;)
2024: wie is de Mol?