Auteur Topic: Droom topic  (gelezen 239146 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Droom topic
« Reactie #640 Gepost op: 22-04-2015, 17:08:16 »
Lucy eet geen gehakt ::ohno::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Droom topic
« Reactie #641 Gepost op: 22-04-2015, 17:11:40 »
Ondanks dat was je er toch heel erg trots op  ;D

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Droom topic
« Reactie #642 Gepost op: 22-04-2015, 20:57:05 »
::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #643 Gepost op: 22-04-2015, 21:48:50 »
Droomde pas dat ik een waarzegster ging opzoeken om navraag te doen over mijn betovergrootmoeder die ook waarzegster was (dit is echt waar). Was in een grote tent met meerdere waarzegsters erin, een soort tentencomplex eigenlijk. Ik was met iemand samen, maar heb geen idee met wie. Maar ik wist precies naar welke waarzegster ik heen wilde. Ik vroeg haar of ze me misschien wat meer kon vertellen over het leven van mijn voormoeder. Er zal toch wel een of ander archief van een overkoepelende waarzeggersorganisatie bestaan?

Ja die bestond - maar die ging maar tot 30 jaar terug helaas. Ik vroeg me af of ze niet net zo goed in haar glazen bol kon kijken nu ik er toch was. Nee, zo makkelijk ging dat natuurlijk niet. Het volgende moment zaten we met zijn 3en op de fiets. Het werd allemaal een beetje obscuur met allemaal vreemde geesten die voor me opdoken. Maar toch moest ik haar vertrouwen, zei mevrouw de waarzegster, terwijl ze stevig doortrapte over een brug. Ik kon wel naar een andere gaan, maar die verkopen allemaal lulkoek.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Droom topic
« Reactie #644 Gepost op: 23-04-2015, 11:05:42 »
Ik droomde gisteren dat Oranje een cruciale kwalificatiewedstrijd moest spelen uit bij de Faroer Eilanden, makkie zou je zeggen, bleek dat die gasten ineens tici taca voetbal speelden, oranje helemaal wegtikten maar niet tot scoren kwamen. Uiteindelijk laatste minuut, keeper Cilessen rood, penalty en er waren geen wissels meer over. Moest Lex Immers op goal (wat die in Oranje deed..  ???) nou ja je raad het al: penalty erin 1-0. Guus Hiddink ontslagen natuurlijk, heel het land in rep en roer en toen ging de telefoon (waarschijnlijk of ik bondscoach wilde worden), maar toen werd ik wakker, dus dat weet ik niet.. :(

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #645 Gepost op: 23-04-2015, 11:29:06 »
 ::rofl:: ook die van Jann ::ok::
...maar soms even niet :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Droom topic
« Reactie #646 Gepost op: 9-05-2015, 09:25:05 »
Vannacht over het nieuwe WIDM live evenement gedroomd van IDTV en dat ik backstage mocht naar de aanwezige kandidaten  ::trots:: Toch leuk om zo de dag af te sluiten nadat ik terug was van het panelgesprek  :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #647 Gepost op: 14-05-2015, 10:33:27 »
Poeh. Nou, dat is te zeggen: heel veel flarden. Die ik niet allemaal ga opschrijven.
Maar de meest interessante, en de langste, die ik herinner:

- Helemaal aan het begin stond ik in mijn huiskamer. Daarnaast zat er iemand in een stoel. Dus dat was niet zo heel boeiend, maar somehow dacht ik opeens 'wacht, ben ik nu aan het dromen?'.
Dus, as you do, probeerde ik dat te testen. Nu had ik toevallig een langere ijzeren staaf in mijn hand, dus daarmee porde ik de ander mee. De staaf ging er echter dwars doorheen [op een manier dat suggereerde dat het bv een holorgam was; niet op een manier dat de staaf superscherp was en er allemaal bloed in het rond spoot]. Dus ik dacht 'Ah, een lucide droom! Dat is awesome, daar kan ik wel wat mee ;D'
Alleen dingen veranderen kostte een hoop meer concentratie dan ik op kon brengen, blijkbaar ben ik niet op m'n scherpst wanneer ik slaap, en spoedig erna verloor ik het droombewustzijn.



- Nummer twee was dat ik met twee vrienden door een onbenoemde stad liep. We daalden via een trap-in-een-trap af naar een apartementencomplex. Daar konden we namelijk meer informatie krijgen over de/het (...) van Prins Bernard. Laat ik maar even invullen als 'het geheim', want het was iets van die strekking.
We moesten bij huisnummer 42 zijn (benieuwd of dat opzettelijk was), maar volgens een lijst die handig genoeg bij de ingang hing, was die persoon een stikstoffysicus. Dus dat leek wat minder relevant. We wisten zodoende niet precies of we daar moesten zijn, maar m'n vrienden gingen vast voorop.
Na enige tijd volgde ik ook, maar twee-en-halve trap omhoog zag ik op de volgende overloop een klein meisje staan, die vroeg of ik kon helpen. Haar vader had namelijk te veel gesnoven van een substantie die ik inmiddels ben vergeten. En inderdaad, in zo'n ouderwetse fauteuil zat onderuit gezakt een kalende man - die redelijk leek op J.K. Simmons, buiten westen. Twee beter voor hem een tv die sport uitzond, en anderhalve meter boven zn hoofd aan het plafond hangend een dartboard. Leek me niet de meest veilige plek, maar op dat moment snurkte hij wakker.
Hetgeen positief was, want hij was niet dood.


Zoiets dus. Andere flarden waren korter of ben ik meer vergeten.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #648 Gepost op: 10-06-2015, 20:50:36 »
Ik liep met mijn vader naar onze auto, onderwijl bijna tegen een man opbotsend die gemoedelijk in zichzelf zat te praten. Eenmaal bij onze auto, een busje, aangekomen, bleek er een oude vrouw met wit haar al voorin te zitten. Ik waarschuw mijn vader die het niet doorheeft, maar op dat moment komt er nog een omaatje doodleuk de bus instappen. Al gauw zit onze hele bus vol. Wij zijn nondeju toch geen bejaardentaxi! Mijn vader en ik kijken van een afstand nog eens of we voor de goede auto staan. Hij lijkt totaal niet op onze auto, deze is donkergoud zelfs, maar mijn droom-ik en droom-papa zijn daar nog niet zo zeker van. De man die we zo-even voorbij waren gelopen, blijkt de chauffeur te zijn van het witte vrouwen-gezelschap. Ineens had ik het door: ik zit in Bananasplit! Het was me nog niet eerder opgevallen, maar de auto stond ook middenin een winkelcentrum. Maar hoe hard ik ook zocht, geen Frans Bauer te bekennen.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Droom topic
« Reactie #649 Gepost op: 21-08-2015, 16:45:10 »
Ik was 1200 meter aan rennen, redelijk incourante afstand. Drie rondjes in vol stadion. Laatste rechte eind sprint ik Jean Baptiste eruit. Tenminste dat leek erop maar helaas werd ik voor de finish wakker.

“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #650 Gepost op: 25-08-2015, 00:32:52 »
Dat zijn de mooiere dromen Schulz. Ik dommelde net even weg en had toen een redelijk gruwelijke.

Ik liep een schuurtje in en trok aan een touw een dier achter me aan. Eerst dacht ik dat het een wild en gevaarlijk dier was en ik was echt op mijn hoede en blij toen ik binnen was dat het niet ontsnapt was. Een maal in het schuurtje bleek het om een koe te gaan die moest bevallen. Er was nog iemand in de schuur en die zei dat we eerst de horens van de koe moesten afhakken. Ik begreep niet helemaal waarom, maar de man stond al klaar met een bijl en met een enorme zwaai hakte hij iets groots van de koe af. Ik vond het zielig dat de koe zo vlak voor dat ze moest werpen helemaal uit evenwicht gebracht werd, want de horens waren nog groter dan de koe zelf en dat is dan toch wennen als je ineens zonder moet.
Dacht ik eerst. Toen keek ik nog eens en realiseerde me dat niet de horens afgekapt waren, maar de kop. Die lag op de grond en er kwam een heel klein beetje bloed uit de hals. De koe was gewoon bij bewustzijn, maar ik vroeg me wel af of het nu nog mogelijk was om te bevallen.
En toen werd ik wakker.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #651 Gepost op: 4-09-2015, 09:31:21 »
Had een mysterieuze droom, die zich deels in mijnen afspeelde.
Uiteindelijk kwam ik een man in een lang, zwart, gezichtsbeschaduwend, gewaad tegen in een boekwinkel. Hij zei:

"Remember you don't have to believe in gravity; there are always alternatives."

Dus blijkbaar droom ik soms in het Engels. Who knew?!
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #652 Gepost op: 27-09-2015, 23:51:52 »
Herinner me net, lezend over realistische maar saaie dromen, dat ik afgelopen nacht nog had gedroomd.
Ben helaas 90% weer vergeten :(

Er was een nieuw forumspel, georganiseerd door D*nneke en Aapje.
In tegenstelling tot andere forumspellen, speelde dit op locatie af, in Zuid-Frankrijk.
Dus het meerendeel van de droom was het onderweg zijn, met alle 16 deelnemers, in meerdere auto's naar Frankrijk.
Ik weet niet meer wie de bestuurder bij mij in de auto was, maar die vond het uitermate fantastisch om lange gesprekken omgedraaid met iemand op de achterbank te houden.

Uiteindelijk kwamen we aan bij een prachtig wijnkasteel, midden tussen de druivenranken, waarbij de druiven weliswaar groot begonnen te worden, maar nog geen kleur hadden.

En daar eindigde de droom.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #653 Gepost op: 28-09-2015, 21:26:04 »
 ::rofl:: Leuke droom!

Met zo'n realistisch forumspel zou ik wel mee willen doen. ::jaja:: Maar dan niet in de auto bij die bestuurder die omgedraaid gesprekken zit te voeren.  ;D

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #654 Gepost op: 28-09-2015, 21:49:14 »
Klinkt wel als een meer-week-ig gebeuren.. misschien moeten we eerst eens een keer een spelletjesweekend proberen. :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #655 Gepost op: 3-10-2015, 06:44:35 »
En dan in de categorie 'dingen die  ik niet elke nacht hoef te dromen': dromen dat je iemand vermoord..

Inclusief pogingen om wat sporen uit te wissen.
Inclusief denken hoe het een natuurlijke draai aan te geven is.
Inclusief het besef dat dat in dit geval niet kan, en dat je je hele toekomst hebt vergooid..

Ye, dat wens ik niemand toe.. Het dromen ook niet direct, maar dan kan je nog wakker worden.
Anyway, hoewel ik nog uitgebreid de details weet, zullen jullie het me vergeven dat ik bij deze droom geen play by play verslag geef.  :-\\
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #656 Gepost op: 21-11-2015, 08:47:26 »
Ik was in een winkel met twee vrienden, waar  we een film voor die avond zochten. Dat kon, want ze deden toevallig aan 2 voor de prijs van 1.
Daarnaast bleken ze een actie te hebben van 20 Playstation spellen voor 20 euro. Dat klonk als een geweldige deal, dus wij meteen het hele rek inladen. En 1 vd vrienden pakte er meteen maar een playstation bij, en een Xbox, en nog een systeem, want die hadden we allemaal nog niet. En twee flessen tequila die meteen op moesten.

Somehow waren we totaal ruim 3000 euro kwijt..

--

Droom 2 was weereens een hockey droom. Waarbij alle spelers de bal constant zo hard mogelijk op borsthoogte het veld over sloegen. Doodeng.
Het was een bekerfinale, waarbij ik de winnende assist gaf - dus toen bleek wel dat het een droom was.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #657 Gepost op: 2-12-2015, 11:42:30 »
Zeg, gaan jullie ook gewoon weer even dromen doen ofzo ::)



--

Ditmaal niet echt een boeiende droom truth be told.

Right, dus ik huurde een apartement met nog een stuk of 5 andere forummers - ergens waar het zonnig en warm was.
Alleen toen hadden we dus een groentepakket dat thuisbezorgd werd door de groenteboer. En ditmaal zat er pastinaak in het pakket, dat de groenteboer nogal aggressief bij ons wilde afleveren, terwijl wij het niet wilde hebben. En hij wilde ook niet weggaan voordat wij de pastinaak hadden aangenomen.
Dus er ontstond een vrij uitgebreide worsteling, alleen hij was nogal breed en gespierd en zwaar, dus dat ging niet echt goed.
Daarom besloten we uiteindelijk om het pakket maar op te zeggen.

Dus ik liep naar beneden, waar de huisbaas met enkele anderen aan zo'n 20-meter lange tafel zat, om te achterhalen wie de groenteboer eigenlijk was.
Alleen die begreep me niet echt, en dacht net dat we precies zo'n pakket wilden hebben. En dat maakte hem dolenthousiast dat mensen er überhaupt gebruik van maakten, dus hij stelde meteen voor om de plaatselijke directeur van het project te bellen. Die was eigenlijk chefkok, en genaamd Naël, dus die had helemaal geen tijd - maar zou toch 's avonds langskomen.

Dus zo.

Goeie naam wel verder, Naël.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #658 Gepost op: 2-12-2015, 18:12:02 »
 ::rofl:: Geweldige droom!  ::rofl::

Pastinaaksoep is lekker hoor.  ;D


Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Droom topic
« Reactie #659 Gepost op: 2-12-2015, 18:15:51 »
 ::rofl:: ::rofl::

Wie waren de andere forummers? ^^
I won't worry my life away. I choose to be happy!