Auteur Topic: Droom topic  (gelezen 238903 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #700 Gepost op: 23-04-2016, 14:31:19 »
Ik droomde dat ik ineens supergoed kon autorijden :o Wat ook wel nodig was, want telkens als ik een straat in wilde rijden stond er ineens een bord dat ik er niet in mocht, of ze waren aan de weg aan het werken, dus ik moest telkens heel snel de auto weer keren en de andere kant op rijden.

Halverwege de droom zat ik ineens niet meer in een auto maar in één of ander kasteel ofzo, en ik wist niet meer hoe ik eruit moest komen. Er was op een gegeven moment iets met een puzzel die ik op moest lossen, zo eentje waar je in de juiste volgorde op de juiste knopjes moet drukken om alle lampen te laten branden. Als ik dat zou weten op te lossen was ik weer een stap dichter bij de uitgang zijn, alleen lukte het me niet om de juiste volgorde te achterhalen. Gelukkig werd ik toen wakker, dat is ook altijd een goede manier om creepy kastelen uit te komen ::ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Droom topic
« Reactie #701 Gepost op: 2-05-2016, 13:45:24 »
Schoenen poetsen met Aapje
Ik had weer een rare droom, na het verkopen van telefoondraadarmbandjes heb ik me nu toegelegd op schoenen poetsen. En dat deed ik niet alleen... nee dat deed ik met een medeforummer: Aapje. Nou na het schoenen poetsen op een of ander industrieterrein gingen Aapje en ik ineens rennen. We deden mee aan een soort obstacle run meets free running. We vlogen over muren heen, sprongen over daken, renden door een weiland en ineens werd alles zwart en was ik Aapje kwijt.. :( hoe het verder ging weet ik niet...
« Laatst bewerkt op: 2-05-2016, 13:50:45 door Mollenvanger-MV »

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #702 Gepost op: 6-05-2016, 08:48:34 »
Ik zat samen met trialk achter de schermen te kijken naar een musical en ineens moest er door een buitenlandse meneer nog een langste en oudste meisje gekozen worden voor de von Trapp-familie en natuurlijk werd ik aangewezen  :D Tijdens de voorstelling had ik iets gemist en zaten alle kinderen klaar achter stoelen op het toneel om op een bepaald moment tevoorschijn te komen, maar ik dus niet. Dus denken denken denken hoe ik zo onopvallend mogelijk toch op die plek zou kunnen komen  ::zweet::  Geen idee van de afloop.

Gisteren bloed , zweet en spotlights zitten kijken.
...maar soms even niet :)

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Droom topic
« Reactie #703 Gepost op: 14-05-2016, 07:55:03 »
ik droomde over Amsterdam , jaren 60 , Ramses en Jasper ,... en olaf (stoop) zie image van o stoop.(robert ) striptekenaar.
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #704 Gepost op: 26-05-2016, 08:19:43 »
Okay, dit gaat enigszins random zijn.

Ik was ergens met vrienden, toen die vroegen wat mn broer precies ging doen.
Dat kreeg ik niet helemaal uitgelegd, zodat ik het maar ging vragen - en ineens was ik met ouders en broer in het Vaticaan.
Er kwamen een half dozijn mensen aan die zo ouderwets gekleed waren dat het een gekostumeerd bal leek. En daar achter volgde.. Iemand die verdacht veel leek op de Paus. Maar het was de schatbewaarder van de Heilige Mariakerk, waar we waren.
Er ging een beamer aan, en we gingen aan improvisatie acteren doen, als achtergrond in een film. Daarbij was het superbelangrijk dat men de lichamelijke houding aan het begin en eind van de scène onthield.

Dat duurde droom-ik blijkbaar te lang, dus ik liep verder, probeerde af te snijden, en kwam in een jeugd voetbal toernooi terecht. Via een afzwaaiende bal die bij m'n voeten terecht kwam, ging ik naar een spel genaamd Princessen-nogiets. Een stuk of 3-4 18-jarigen (of iets ouder) namen het op tegen een dozijn basisschool leeftijders. In het midden van het kleine beeld was een dal met wat water. Als de bal daar in kwam scoorden de basisscholers. Alleen net toen ik aankwam had niemand meer zin.

Dus we gingen naar een all you  can eat-aziaat, hoewel het pas het middaguur was, en ik ze nog geen kwartier kende.
Prima eten, gezellige mensen - waarbij een blijkbaar de term 'ik ben gestopt met tennissen' gebruikte als eufemisme dat ze niet meer op mannen viel. Men vond het eigenaardig dat ik dat niet meteen snapte - alhoewel, in mijn verdediging, het gesprek daar toen helemaal niet over ging..
Veel minder eigenaardig bleek dat een van de tafelgenoten ineens transformeerde tot Jann. Jann had meteen een treffende anecdote dat hij een keer alleen bij een Chinees bij hem was gaan eten, en dat hij het maar net op kreeg.
En dat hij de volgende dag terug was gegaan, waarbij de serveerster had gevraagd of hij hetzelfde wilde. Alleen had hij, om haar te imponeren, gezegd dat hij wel meerdere rijsttafels-voor-2-personen wilde. Schijnbaar was ze nogal knap.
De anecdote vertelde niet of het succes had (vast!), want ik werd wakker.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #705 Gepost op: 26-05-2016, 16:52:14 »
 ::rofl::

Het bijzondere is dat ik straks daadwerkelijk naar de chinees ga sinds tijden (niet alleen echter).
Kijken of je vannacht weer een visioen over mijn avondeten krijgt. Scheelt weer kiezen morgen

Ik ben nu zeer benieuwd trouwens naar wie ik achter de balie aantref
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #706 Gepost op: 13-09-2016, 09:19:51 »
Ik liep met 2 anderen door de binnenstad van Delft. Ze zochten een locatie voor een nieuwe universiteit, en ik wist wel wat. Aan een plein was een enorme ruïne. Een eeuwenoud gebouw, dat desalniettemin wel op te knappen zou zijn. Voor ons geestesoog zagen we al precies welke faciliteiten waar zouden komen.
Daarnaast was er een mooi ruim binnenpark waar we uitgebreid doorheen wandelden. Dat ik op het smalle paadje half in de sloot viel mocht de pret nauwelijks drukken.
Terug bij het hoofdgebouw moesten we alleen nog de huidige bewoners overtuigen.. Blijkbaar waren die nazaten van toen de universiteit eeuwen eerder had bestaan.
Dus er waren allemaal tradities, waarvan degene om de afspraak te beklinken als volgt ging. Je neemt een ouderwetse bal, gemaakt van een opgeblazen dierenmaag. En je neemt een geit, die je op een meter of 15 zet. De exacte afstand is aan de geit om te bepalen. Dan leg je de bal neer, en gaat er met de voet van je standbeen tegen staan. Je schopvoet zet je er rechtachter, en daarna zet je je schopvoet nog een halve voetlengte naar achter. Als het goed is sta je nu ongeveer een half metertje achter de bal. Dan is het doel als volgt. Je moet de bal zodanig schieten dat hij stuitert voor de geit, en de volgende stuiter bovenop de geit heeft.
Het voormalige hoofd van de universiteit deed het eenmaal vlekkeloos voor. Toen ik het probeerde werd ik alleen door een kietelend meisje afgeleid. En dat was uitermate lastig te stoppen of te negeren, want ze was een spook.
Anyway, lang verhaal kort: uiteindelijk lukte het, iedereen blij, eind goed al goed, en ze leefden nog lang en gelukkig.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Droom topic
« Reactie #707 Gepost op: 14-09-2016, 12:07:03 »
Ik droomde vannacht dat ik een soort aflevering van Flikken Maastricht zat, maar dan wel heel stuntelig. Het begon al met het achtervolgen van de crimineel die we zochten. Eerst waren we hem in de gaten aan het houden, maar dan op zo'n manier dat hij onze auto al zag. Kregen we een soort verkeersruzie met hem, Daarna liet hij het maar gaan,alleen wij gingen hem natuurlijk verder achtervolgen naar een flatgebouw met parkeergarage. Alleen reden we tegen de slagboom aan (dit keer zat ik niet tussen de poortjes, maar onder de slagboom ;D).

Auto total loss, daar hadden we ook niks meer aan. Toen het flatgebouw binnen waar ik tegen de schuifduif (weer geen poortjes ;D) aanknalde. Op zoek naar waar ons subject zich verstopte zijn mijn partner en ik een lift gestapt, maar allebei in een andere lift. Zo hebben we eerst een half uur de verschillende verdiepingen bezocht en maar roepen, steeds als ik de lift instapte vertrok de lift met mijn partner erin, tot we elkaar tegenkwamen en we ons subject zagen staan in een gang voor een kamertje met een kluisdeur. Wij sluipen en sluipen, maar hij had ons door. Opgepakt, opgesloten in een hok, vroeg wie we nu werkelijke waren, wij gaven een nepnaa, op, maar op de grond lag mijn penning met ID... dus toen ook dat duidelijk werd kregen we een preek maar meer dan dat niet.

Vervolgens werden we bij een bewaker gezet met wie we gingen zitten kaarten, en het werd best gezellig. Tot zijn hulpje opeens weg moest. 2 man tegen 1 en wij gaan zitten kaarten en keuvelen  ??? Maar goed, na een nacht zonder slaap had ik een helder moment. Ik greep de bewaker beet, die bleek ook 'een van ons' te zijn. En precies op het moment dat we dat doorhadden was de juwelendief al gevlucht. Die ochtend stond ik op straat en konik ander werk gaan zoeken. Daarna werd ik wakker...

 ??? ???

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Droom topic
« Reactie #708 Gepost op: 18-03-2017, 02:19:32 »
k kon mijn mails niet meer vinden.  >:(
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Droom topic
« Reactie #709 Gepost op: 18-03-2017, 14:44:33 »
Win ik eindelijk eens een reis, gaat de wekker. Blijkt het een droom te zijn. Oke, Haïti is nu niet direct een land dat hoog op mijn lijstje staat, maar toch...
Ich bin ein Bärliner!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Droom topic
« Reactie #710 Gepost op: 18-03-2017, 16:22:37 »
De persoon op wie ik woensdag heb gestemd stapt uit de politiek. :o

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Droom topic
« Reactie #711 Gepost op: 19-03-2017, 12:07:21 »
De persoon op wie ik woensdag heb gestemd stapt uit de politiek. :o

Die dacht "Hans heeft op me gestemd. Nu heb ik m'n hoogste doel behaald en kan ik ophouden."
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Droom topic
« Reactie #712 Gepost op: 19-03-2017, 13:31:54 »
Die dacht "Hans heeft op me gestemd. Nu heb ik m'n hoogste doel behaald en kan ik ophouden."
;D
In dat geval stem ik de volgende keer op een niet nader te noemen geblondeerde politicus. ;)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Droom topic
« Reactie #713 Gepost op: 2-05-2017, 19:56:08 »
;D
In dat geval stem ik de volgende keer op een niet nader te noemen geblondeerde politicus. ;)
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #714 Gepost op: 1-06-2017, 21:00:52 »
Ik droomde pas dat ik ineens vanuit het niets werd aangevallen door een eng beest en in een reflex beet ik van me af, zo naar z'n kop. Helaas  :o  arme trialk die naast me sliep......  ::schaam::
...maar soms even niet :)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #715 Gepost op: 5-06-2017, 13:51:41 »
 ::rofl::

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Droom topic
« Reactie #716 Gepost op: 5-06-2017, 16:20:42 »
ojeee  :o
er was eens......

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Droom topic
« Reactie #717 Gepost op: 5-06-2017, 16:32:52 »
Ik droomde vandaag dat ik een levensgroot poppenhuis aan het bouwen was van papier, karton e.d. En wel met alles erop en eraan... :-\\
Ich bin ein Bärliner!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #718 Gepost op: 22-10-2019, 11:37:39 »
Wat is er lang niet gedroomd!  ::oink::

Ik droomde dat ik met een vriendin van vroeger in een schoenenwinkel was (van Haaren) . Mijn vriendin liep met een schoenendoos terug naar de kassa om nog iets te vragen, maar werd weggeduwd door 1 van de 4 mannen die net binnen kwamen wandelen en direct richting toonbank liepen. M'n vriendin liet dat niet op zich zitten en pakte de achterste man vast om langs hem te gaan en kreeg toen een klein pistool tegen haar hoofd aan gedrukt. Ik glipte naar buiten en wilde meteen de politie bellen, maar kon de toetsen op m'n telefoon niet vinden. Het bleef maar niet lukken, ook toen ik allang in het hotel was  ??? en dacht dat het nu al geen nut meer zou hebben om te bellen.
...maar soms even niet :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #719 Gepost op: 23-10-2019, 11:50:32 »
Mja, tegenwoordig app ik alles 's ochtends gewoon door naar de vrouw van mijn dromen :-\\  ::tandpastasmiley::



Maar sure, de droom van afgelopen nacht!

Ik moest de opening doen van het nieuwe parlementaire jaar. Aangezien ik een van de kopstukken van de coalitie was, en tevens een van de langste in de kamer. Het hoefde maar 3 minuten, waar onder meer 1 bijbelvers in werd verwerkt - maar ik was vergeten om het voor te bereiden.
Gelukkig waren 2 van de 3 andere kopstukken uit de coalitie mijn oom en mijn neef - dus mijn oom nam het over.

Wel interessant dat het land dat pikte, dat 3 van de 4 partijen in de coalitie worden geleid door familieleden.




..en in de droom van de nacht ervoor was Swifty een drugsdealer. ::ok::
Ze had een of ander ethisch dilemma of ze mensen moest aangeven, met de goede kans dat haar eigen drugsoperatie zou worden opgerold. Dus ze postte op het forum, zodat mensen konden meedenken wat ze moest doen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.