Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 419516 keer)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1180 Gepost op: 26-02-2016, 11:58:43 »
Ik heb het boek over the incredible dr Pol net uit...de man schrijft zoals hij is...bevlogen en van de hak op de tak ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #1181 Gepost op: 12-03-2016, 11:54:57 »
Het is weer ::bravo:: boekenweek ::bravo::

ik ging naar de boekwinkel voor "pluche" van femke Halsema. Die was er niet meer dus gekozen voor

Gij nu    van Griet op de Beeck.
Flap is intrigerend, 15 heel verschillende mensen allemaal op een bepalend moment in hun leven, zo'n moment waarop de dingen otnploffen of imploderen, stilvallen of deblokkeren, kapotgaan of ten goede keren........  het is geenszins een verzameling per ongeluk bij elkaar geplaatste  verhalen.......

Ach toen ook maar het essay Zink meegenomen, gaat over een man die woont in het landje Moresnet. Dat ooit tussen Nederland - België en Duitsland heeft gelegen. Het is van de schrijver van Congo dat ik geweldig vond.
edit:  van Reybrouck is een goede schrijver zeg. Interessante beschrijving van het leven van een man. Eigenlijk veel te kort, echt nog veel ruimte voor een complete roman. Maar daarvoor misschien net te saai.... Ik vond het leuk om te lezen in ieder geval.

En dan als cadeautje mee gekregen Broer van Esther Gerritsen.
Edit2: makkelijk leesbaar niemandalletje. Er zijn betere geschenken geweest.
Ik ben benieuwd. Ik begin maar met het essay :D
« Laatst bewerkt op: 13-03-2016, 12:39:04 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1182 Gepost op: 14-03-2016, 11:30:53 »
Ik heb meisje in de trein gehaald. Ben ik momenteel mee bezig.

Het boekenweekgeschenk was ik niet zo van onder de indruk eerlijk gezegd  ::ohno::.


Edit2: makkelijk leesbaar niemandalletje. Er zijn betere geschenken geweest.


Meer is het inderdaad niet

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1183 Gepost op: 14-03-2016, 11:57:15 »
Heeft iemand al eens gebruik gemaakt van de mogelijkheid om gratis met de trein te reizen als je het Boekenweekgeschenk bij je hebt op die zondag? Is het dan ERG druk?

Ik denk dat ik straks 'Pogingen iets van het leven te maken, Hendrik Groen' ga kopen.

...maar soms even niet :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #1184 Gepost op: 29-03-2016, 21:39:35 »
Gelezen tijdens het wachten.

"Pluche" van Femke Halsema.

Makkelijk leesbaar, leuk geschreven met zoals ik Halsema heb leren kennen,  hier en daar een leuke kwinkslag,  maar over het algemeen heel serieus, haar kijk, op haar tijd in Den Haag.

Als je van politiek houdt is dit wel een aanrader
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1185 Gepost op: 2-04-2016, 12:13:17 »
En dan als cadeautje mee gekregen Broer van Esther Gerritsen.
Edit2: makkelijk leesbaar niemandalletje. Er zijn betere geschenken geweest.

Maar ook mindere. Vond het een amusant geschenkje. Minder dan vorig jaar, maar veel beter dan twee en drie jaar geleden (Tommy Wieringa en Kees van Kooten).

'As in tas' van Jelle Brandt Corstius gekocht met boekenweek. Ik ben grote fan van Jelle. Dit was ook weer erg leuk, alleen wel gevoel dat het afgeraffeld was. zat nog veel meer in, had ik het idee. Nu was het goed maar had erg goed kunnen zijn, dus dat vond ik wel jammer. (Nav het boek wil ik wel voorstellen dat vanaf nu 'dat waar mannen last van kunnen hebben tijdens het fietsen' een 'Jelle' heet  :) )
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #1186 Gepost op: 2-04-2016, 12:20:31 »
Vond Kees van Kooten eigenlijk wel wat hebben :)

Broer ligt nog haldgelezen halfvergeten, en inmiddels halfherinnerd, in een rugzak te verstoffen, broer.
Raar woord eigenlijk.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #1187 Gepost op: 2-04-2016, 12:35:25 »
Heeft iemand al eens gebruik gemaakt van de mogelijkheid om gratis met de trein te reizen als je het Boekenweekgeschenk bij je hebt op die zondag? Is het dan ERG druk?

Ik denk dat ik straks 'Pogingen iets van het leven te maken, Hendrik Groen' ga kopen.


beetje mosterd na de maaltijd, ik zag het bericht gewoon niet eerder. Onthoud de tip dan gewoon voor volgend jaar, zou ik zeggen.

Heel erg veel drukker is het niet op die zondag. Je moet bedenken, dat van de 250.000 mensen (gemiddeld) er een behoorlijk aantal TOCH wel zou hebben gereisd, maar ze maken van de gelegenheid gebruik om dat dan met het Boekenweekgeschenk te doen.


Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1188 Gepost op: 2-04-2016, 22:22:57 »
Ik heb mindset geleend bij de bieb. Is speciaal geschreven voor tennissers, maar kan ook op andere gebieden gebruikt worden. Het heeft tips hoe je je gedachten kunt verzetten tijdens tennis en je jezelf niet in een negatieve spiraal denkt. Ik denk dat dit wel nuttig kan zijn.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1189 Gepost op: 4-04-2016, 17:44:46 »
Ik heb mindset geleend bij de bieb. Is speciaal geschreven voor tennissers, maar kan ook op andere gebieden gebruikt worden. Het heeft tips hoe je je gedachten kunt verzetten tijdens tennis en je jezelf niet in een negatieve spiraal denkt. Ik denk dat dit wel nuttig kan zijn.
de grote bijbel op dit gebied in de tennissport is:



en het is ook een geweldig boek  ::jaja:: . kan ik je echt aanraden
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1190 Gepost op: 4-04-2016, 20:06:57 »
 ::ok:: bedankt voor de tip. Mindset is ook echt een fijn boek. Ik had er zondag echt al wat aan, ook al had ik nog niet alles gelezen. Het helpt echt om minder negatief op de baan te staan.  ::jaja::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #1191 Gepost op: 2-05-2016, 14:01:38 »
Ik heb "Ik Ben Pelgrim" van Terry Hayes net uit.
Fantastisch boek (bijna 800 pag.).


Ja spannende whodunnit thriller in de hedendaagse tijd met oude spionagetrucjes en flashbacks toen het nog lekker duidelijk was wie de bad guy was. Nu een tocht door afghanistan, Libanon, saoedie Arabie en turkije. Mooi geschreven.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1192 Gepost op: 2-05-2016, 14:36:04 »
beetje mosterd na de maaltijd, ik zag het bericht gewoon niet eerder. Onthoud de tip dan gewoon voor volgend jaar, zou ik zeggen.

Heel erg veel drukker is het niet op die zondag. Je moet bedenken, dat van de 250.000 mensen (gemiddeld) er een behoorlijk aantal TOCH wel zou hebben gereisd, maar ze maken van de gelegenheid gebruik om dat dan met het Boekenweekgeschenk te doen.



Toch bedankt :)  Het was dus helemaal niet druk gelukkig.
...maar soms even niet :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #1193 Gepost op: 8-05-2016, 14:27:26 »
Gisteren in begonnen en even flink doorgelezen.
Makkelijk leesbaar en tegelijk confronterend.
Maarten Zegers - Ik was een van hen - drie jaar undercover onder moslims.

Mooi boek, die een wereld beschrijft in onze eigen land dat niemand kent. Moedig boek ook.

Nu weer verder met GoT  a clash of kings :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1194 Gepost op: 8-05-2016, 14:36:04 »
De verwarde cavia bam Paulien Cornelisse gelezen. Mwah, wel leuk maar had meer in gezeten. Het 'cavia-idee' voegt niets toe , imo. Het ergerde me zelfs een beetje. Maar wel een prettig tussendoortje.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1195 Gepost op: 8-05-2016, 16:30:57 »
De duivel draagt Prada, ouwetje wat ik toen ooit wel wou lezen maar wat er nooit van gekomen is. Nu vond mijn vriend het op zijn zolder, en ik heb het weggooien ervan even uitgesteld. Ligt alsnog in de kliko. Wat een slecht boek.
Keep calm and eat chocolates!

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: de bibliotheek
« Reactie #1196 Gepost op: 1-08-2016, 17:20:40 »
The Hunger Games Catching Fire ligt klaar voor als ik komende vrijdag heel wat uurtjes in de trein mag doorbrengen... (het zal bij elkaar een uur of 6 worden...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1197 Gepost op: 2-08-2016, 20:55:59 »
Harry Potter ::love::

Heb je het nieuwe boek/toneelstuk al? :D

Heeft iemand nog een tip voor een leuk of spannend boek wat ik op vakantie kan lezen? :D

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: de bibliotheek
« Reactie #1198 Gepost op: 2-08-2016, 21:40:35 »
Ik heb net 2 boeken gelezen van Samuel Bjork: Ik reis alleen en De doodsvogel.

Spannende boeken en heerlijke pageturners.

Als je dus van Scandinavische schrijvers houdt, zijn dit zeker 2 aanraders!
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1199 Gepost op: 3-08-2016, 19:11:37 »
Bedankt voor de tips beide :) Ik zal er eens naar kijken. Wat betreft HP wilde ik eigenlijk op de Nederlandse versie wachten :P Maar misschien dat ik overweeg om toch de Engelse te gaan lezen :)