Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 419637 keer)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:de bilbliotheek
« Reactie #40 Gepost op: 6-06-2003, 21:12:55 »
Zaar: De passievrucht moest je die toevallig voor school lezen? Wij hebben die voor school gekocht in een boekenpakket maar kheb hem eik nog niet gelezen
eej ik heb die ook met school gekregen :) zat bij jouw pakket ook au pair, de zwarte met het witte hart, wat blijft komt nooit terug, de dochter en hoe god verdween uit jorwerd? njah, als dat zo is en je hebt au pair nog niet gelezen, das echt n aanrader. vooral de eerste 200 bladzijden zijn erg leuk :D







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:de bilbliotheek
« Reactie #41 Gepost op: 6-06-2003, 21:25:59 »
eej ik heb die ook met school gekregen :) zat bij jouw pakket ook au pair, de zwarte met het witte hart, wat blijft komt nooit terug, de dochter en hoe god verdween uit jorwerd? njah, als dat zo is en je hebt au pair nog niet gelezen, das echt n aanrader. vooral de eerste 200 bladzijden zijn erg leuk :D

Wat vond je van Hoe God verdween uit Jorwerd? Ik heb hem een jaar geleden of zo gekocht, maar ik moet er nog steeds in beginnen.








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:de bilbliotheek
« Reactie #42 Gepost op: 6-06-2003, 21:35:55 »
ik heb m ook nog niet gelezen eerlijk gezegd :D er kwam een aanbieding tussendoor bij een boekhandel, drie goede boeken voor weinig geld, dus die heb ik toen maar gekocht. zat ook een boek bij dat erg leuk was, maar goed, ik lees vooral op vakantie en ben dus nog niet aan hoe god verdween uit jorwerd toe gekomen. ik heb er trouwens alleen maar vrij negatieve reacties over gehoord.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #43 Gepost op: 6-06-2003, 22:50:09 »
jap dat pakket is het !! mooie kaften maar kheb er nog geen enkele van gelezen, we hebben nl nog een ander pakket gekregen (lijsters) en daar moesten we dit jaar uit lezen, dus nog geen tijd gehad. Dus 'au pair' is mooi ? thx voor de tip. 'k Heb btw ook gehoord dat 'Hoe God verdween uit Jorwerd' geen aanrader is. Ik citeer: 'Daar moet je echt niet aan beginnen.'  :-\







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:de bilbliotheek
« Reactie #44 Gepost op: 6-06-2003, 23:15:02 »
jah idd A&K dat soort dingen heb ik ook gehoord. k geloof dat ie van geert mak is... njah, als je iets van hem wil lezen kan je miss beter de eeuw van mijn vader lezen, die schijnt ook wel goed te zijn (heb k ook nog niet gelezen mjah).







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:de bilbliotheek
« Reactie #45 Gepost op: 7-06-2003, 17:23:46 »
john irving, alle boeken van john irving...
Jaaaaa!!! Met bidden wij voor Owen Meany als favo-favo, maar idd AL zijn boeken zijn juweeltjes!!!!







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:de bilbliotheek
« Reactie #46 Gepost op: 7-06-2003, 19:29:14 »
eej k moest vandaag nog aan dat boek denken :D toevallig zeg! maar die ga k denk k van de zomer lezen ofzo schijnt echt n goed boek te zijn :D







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re:de bilbliotheek
« Reactie #47 Gepost op: 7-06-2003, 19:48:10 »
net uit: het veilige huis van nicci french en net begonnen in: het geheugenspel.... ook van dit duo










Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #48 Gepost op: 9-06-2003, 19:45:43 »
Boeken van Nicci French vond ik inderdaad ook erg leuk. Heb ze volgens mij bijna allemaal gelezen. Als laatste volgens mij de rode kamer. Erg spannend, meer de nadruk op thriller dan op psychologisch, althans vergeleken met de andere boeken dan.

Van Linda Davies heb ik ook een boek gelezen. Kan het zijn dat het 'de jungle' heet?

Wil de nieuwste Jef Gereardts nog kopen. Misschien deze week. Kan ik die op vakantie lezen.

O ja, voor de boekenlijst:
* The day of the jackall van Frederic Forsyth
* Das Parfum (auteur weet ik zo ff niet)
* De leeuw van Vlaanderen (oud Nederlands, maar erg spannend)
* The boys from Brazil van Ira Levin (standaardboek, maar erg leuk om te lezen)
* De ruimte van Sokolov van Leon de Winter

En nog een aantal andere boeken natuurlijk. Voor degenen die nog met de lijst moeten beginnen: zoek gewoon boeken die je leuk vindt. Pak niet de standaard boeken als je die niet leuk vindt. Er zijn genoeg boeken die wel leuk lezen. Zo voorkom je dat je een hekel krijgt aan lezen door die verplichte boeken.







« Laatst bewerkt op: 9-06-2003, 19:50:19 door ovide »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #49 Gepost op: 9-06-2003, 20:02:17 »
Ik heb De rode kamer nog niet gelezen van Nicci French, wil ik dringend doen

nuja, ik ben dus vanmiddag aan 'De passievrucht' begonnen en in iets meer dan 2u heb ik hem uitgelezen. Kweet niet precies wat me in het boek aantrok, maar twas zo van: nee, dit laat ik niet een paar dagen liggen, ik ga hem uitlezen. Hoewel er op de flap stond dat het een verrassende ontknoping is, vond ik het enigszins voorspelbaar maar voor de rest wel een goed boek.







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Kim

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #50 Gepost op: 9-06-2003, 20:18:05 »
Ik vond de passievrucht ook erg mooi.

Ben nu bezig in de veilige kamer van Nicci French, erg mooi. Kan het niet laten liggen..hierna komt de rode kamer  ;D








Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #51 Gepost op: 9-06-2003, 20:21:23 »
Huh? Het veilige huis bedoel je toch, of niet? Anders heb ik er een gemist







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #52 Gepost op: 9-06-2003, 21:18:36 »
Met Nederlands heb ik pas Russisch Blauw van Rascha Peper gelezen, met Frans Aimez-vous Brahms van Francoise Sagan en met Duits heb ik Drei Männer im Schnee (Erich Kästner) en Der Richter und sein Henker(Friedrich Dürrenmatt) gelezen. Ook hebben we met Nederlands de film van de kleine blonde dood gekeken.

En ja, ook ik lees Harry Potter! 8)







En tóch is Toine de mol!!!!

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #53 Gepost op: 9-06-2003, 21:32:48 »
Ik heb Kellerman ff opzij gelegd. Ik heb hem al gelezen en dat is dus best irri bij een thriller.

Halverwege in Maya Angelou's "zelfs de sterren lijken eenzaam".


Gisteren besteld op Proxis:
Groote Zijderoute van Marc Helsen, verslag van reis door Israël, Jordanië, Syrië, Turkmenistan, Oezbekistan, Kyrgyzstan, China, Nepal, India, Pakistan, Iran en Turkije








« Laatst bewerkt op: 9-06-2003, 21:59:18 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Kim

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #54 Gepost op: 9-06-2003, 22:10:09 »
Huh? Het veilige huis bedoel je toch, of niet? Anders heb ik er een gemist

Ja die bedoelde ik inderdaad  ::)








Offline justme84

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #55 Gepost op: 9-06-2003, 22:35:30 »
Het boek van Linda Davies heette inderdaad de jungle, superleuk boek, de anderen heten 'de bank', 'de vlakte' en 'de deal', kvond het allemaal eignelijk wel goede boeken, lekker spannend enzo. Martina Cole schrijft ook goede thrillers trouwens.

Kan trouwens niet wachten op de nieuwe Harry Potter, kzit er ook over te denken om nummer 3 en 4 in het engels te gaan lezen, dan lees ik ze misschien iets minder snel uit  ;)









Did I make the right mistake...?

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re:de bilbliotheek
« Reactie #56 Gepost op: 10-06-2003, 13:55:50 »
het veilige huis vond ik een beetje saai om in te komen pas over de helft begon t me een beetje te boeien... nu dus net begonnen in geheugenspel, maar ik vind m ook taai om door te komen..,, zoveel personages meteen in t begin..

bewoonde wereld en bezeten van mij zijn toch wel mijn favorieten hoor!!

Maar de rode kamer is dus toch wel aan te raden? ik zat net te twijfelen of ik die nou wel of niet wilde hebben omdat de laatste me een beetje tegen staat..







Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re:de bilbliotheek
« Reactie #57 Gepost op: 10-06-2003, 13:57:19 »
de romans van marianne fredikson vind ik erg mooi, die spelen zich allemaal af in zweden en ze omschrijft de omgeving ook heel goed, is vooral leuk als je dara geweest bent







Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

maapie

  • Gast
Re:de bilbliotheek
« Reactie #58 Gepost op: 10-06-2003, 14:48:32 »
Ik heb net de nieuwe van Carry Slee - Radeloos- uit, en ik ben nu (voor de 2e keer) bezig in "de negerhut van oom tom" echt moooooooi joh, je moet er bijna van huilen (bijna iedereen hier zal em trouwens wel gelezen hebben maar goed)

Boeken van Thea Beckman zijn trouwens ook heeeel erg mooi!








Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:de bilbliotheek
« Reactie #59 Gepost op: 11-06-2003, 11:16:12 »
Boeken van Nicci French vond ik inderdaad ook erg leuk. Heb ze volgens mij bijna allemaal gelezen. Als laatste volgens mij de rode kamer. Erg spannend, meer de nadruk op thriller dan op psychologisch, althans vergeleken met de andere boeken dan.

Van Linda Davies heb ik ook een boek gelezen. Kan het zijn dat het 'de jungle' heet?

Wil de nieuwste Jef Gereardts nog kopen. Misschien deze week. Kan ik die op vakantie lezen.

O ja, voor de boekenlijst:
* The day of the jackall van Frederic Forsyth
* Das Parfum (auteur weet ik zo ff niet) Patrick Susskind
* De leeuw van Vlaanderen (oud Nederlands, maar erg spannend)
* The boys from Brazil van Ira Levin (standaardboek, maar erg leuk om te lezen)
* De ruimte van Sokolov van Leon de Winter

En nog een aantal andere boeken natuurlijk. Voor degenen die nog met de lijst moeten beginnen: zoek gewoon boeken die je leuk vindt. Pak niet de standaard boeken als je die niet leuk vindt. Er zijn genoeg boeken die wel leuk lezen. Zo voorkom je dat je een hekel krijgt aan lezen door die verplichte boeken.

van nicci french heb ik 2 boeken gelezen en ik moest worstelen om er door te komen. Ik vind ze persoonlijk erg saai.

Das Parfum vond ik ook een schitterend boek! De ironie wil alleen dat ik 'm voor mijn eindexamen in het Nederlands gelezen heb, ;) en toen was ik in de zomer een maand aan het werk in Frankrijk, had al mijn boeken uit, dus heb ik 'm daar in het Frans gekocht. Dus nooit in het Duits gelezen.. :-\

Ira levin: allemaal top! (alleen heb ik Rosemary's baby nooit helemaal uitgelezen wegens te eng. Ben niet zo'n held als het over duivels enzo gaat  :-[)
andere titels van hem: this perfect day, (soort brave new world)
sliver, (die film kent iedereen) the stepford wives, a kiss before dying (daar is ook een bekende film van).

de day of the jackall daar ben ik ook wel eens in begonnen, maar daar kwam ik niet ver mee. Maar dat ga ik nog eens proberen. Hoor zo vaak dat dat een ontzettend goed boek moet zijn.. :-\

ik ben ook nog op zoek naar vakantieboeken.
ben begonnen in the night manager van john le carre, maar dat kan me tot nu toe niet echt boeien. (heleboel bla bla over hoe die spionage-agency's in elkaar zitten) :(








we're back :(