Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 418914 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #1260 Gepost op: 25-10-2017, 22:58:43 »
ik zeg nix  :-X
ha na 5 hoofdstukken ben ik het al met je eens ;)
Toch ff doorlezen nog hoor ::rofl::


Edit: het boek is uit. Laten we het op bijzonder houden. De grens tussen geniaal en gek. Zo overtuigd van zijn eigen gelijk dat het komisch of zielig is soms. Maar vaak ook gelijk gehad en natuurlijk briljant voetballer.
Lekker natrappen is het ook wel en dat deed hij als voetballer nooit.

Volgende boek dat klaar ligt is van de Holleeder zusjes over de bewaking.
« Laatst bewerkt op: 29-10-2017, 09:17:54 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: de bibliotheek
« Reactie #1261 Gepost op: 30-10-2017, 14:40:10 »
Volgende boek dat klaar ligt is van de Holleeder zusjes over de bewaking.
Hier ook, vandaag aan begonnen. Daarna The Book of Negroes, paar maanden geleden voor een paar euro bij de AKO gehaald en na de midterms ben ik wel even een weekje klaar met academische literatuur :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1262 Gepost op: 1-11-2017, 19:02:59 »
Vanaf vandaag Ik, robot van Isaac Asimov (bekend van de Drie Wetten van de Robotica) in het kader van Nederland leest gratis af te halen bij de bieb. ::ok::

Zijn Robotromans heb ik destijds met veel plezier gelezen.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1263 Gepost op: 18-11-2017, 18:02:30 »
Prima dag om ‘hallo witte mensen’ te lezen. Alleen doet nu mijn hoofd pijn van al het denken
« Laatst bewerkt op: 21-11-2017, 11:27:29 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline B&W

  • Forumlid
Re: de bibliotheek
« Reactie #1264 Gepost op: 18-11-2017, 19:18:12 »
Ik lees Joe & Ik van Mireille Geus voor mijn boekverslag, wat een heftig boek is dat! Maar wel erg mooi geschreven. Stiekem ook best verdrietig.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1265 Gepost op: 23-11-2017, 19:29:21 »
Hersenschimmen, Bernlef.

Werd even meegenomen in de gedachtegang van een demente man. En ik leefde mee. En ik voelde de plaatsvervangende schaamte, die de hoofdpersoon zelf overigens niet voelde. Prachtig boek. Aanrader.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: de bibliotheek
« Reactie #1266 Gepost op: 26-11-2017, 17:47:58 »
Gisteren begonnen aan Geestesoog (het eerste deel van 'The Mortality Doctrine') van James Dashner.
Ich bin ein Bärliner!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: de bibliotheek
« Reactie #1267 Gepost op: 30-11-2017, 15:23:28 »
Gisteren heb ik mijn boekverslag ingeleverd, kan ik nu weer aan een nieuwe boek beginnen ;D

Deze keer Monster van Michael Grant. Het eerste boek van het vervolg op GONE. Ben er blij mee! :D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: de bibliotheek
« Reactie #1268 Gepost op: 30-11-2017, 17:35:01 »
Ah, die staat bij mij ook nog op de lijst van boeken zie ik wel wil gaan lezen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #1269 Gepost op: 3-12-2017, 13:32:47 »
tommy wierenga  schreef  De heilige Rita
Lukie4 leest het :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: de bibliotheek
« Reactie #1270 Gepost op: 3-12-2017, 13:52:12 »
Het eerste boek van het vervolg op GONE.
Gisteren alle 6 de delen van Gone gekocht. Nou ja, mijn zus 3 die ik wel met Kerst zal krijgen, en ik de andere 3 delen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: de bibliotheek
« Reactie #1271 Gepost op: 3-12-2017, 14:19:25 »
Gisteren alle 6 de delen van Gone gekocht. Nou ja, mijn zus 3 die ik wel met Kerst zal krijgen, en ik de andere 3 delen!
Super leuk! Ik heb zelf alleen deel 1 thuis, en de rest geleend bij de bieb ;)

Maar Monster is zo ontzettend gaaf. Het terugkomen van oude personages en het leren kennen van nieuwe personages ::love::
Ik heb nu al met open mond gelezen dat het met sommige oude personages helemaal niet zo lekker gaat en staan juichen dat het met sommigen juist wel heel goed gaat ::bravo::

Ik ben niet eens op een vijfde maar dit is weer een geweldige Michael Grant! ::bravo::

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1272 Gepost op: 3-12-2017, 19:53:36 »
tommy wierenga  schreef  De heilige Rita
Lukie4 leest het :)

Die staat hier op de planning als ik mijn huidige boek uit heb. ::jaja::

Mijn vader was er wel enthousiast over. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #1273 Gepost op: 11-03-2018, 10:59:04 »
tommy wierenga door gebrek aan tijd gestopt en toen opeens ander boek begonnen.
Ik lees nu Roofstaat - de zeven grofste misdaden van Nederland overzee door Ewald vanvugt. Wat waren wij fout in de geschiedenis ::ohno::
Ben nu hlaverwege

tussendoor (vanochtend in bed) het boekenweek geschenk gelezen van Griet op de Beeck

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1274 Gepost op: 16-03-2018, 16:59:30 »
Op zoek geweest naar De ontelbaren van Elvis Peeters. Een fictief maar min of meer profetisch boek uit 2005 over een Europa dat overspoeld raakt door vluchtelingen. Helaas blijkbaar te oud om nog in de schappen te staan en ook tweedehands niet kunnen vinden.

Toen maar gekozen voor De avond is ongemak, de debuutroman van Marieke Lucas Rijneveld. Sprak mij aan, ik wist niet precies waarom, maar bedacht me later dat ik haar daar in een of ander programma over had horen vertellen. Het lijkt me in ieder geval heerlijk calvinistisch. ;D

Verder nog twee vogelboeken (De zilvermeeuw van Kees Camphuysen en Nachtvogel van Vernon Head, over de zoektocht in Ethiopië naar 'de zeldzaamste vogel ter wereld', een pas ontdekte nieuwe nachtzwaluwsoort) en natuurlijk het boekenweekgeschenk.

Nog gevraagd naar het boekenweekessay, maar daar waren ze helemaal doorheen.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #1275 Gepost op: 6-05-2018, 21:00:28 »
Selma
Aan Hitler ontsnapt, gevangene van Mao

De joodse Selma Vos groeide op in IJmuiden en wist tijdens de Tweede Wereldoorlog aan de nazi's te ontkomen. Tijdens haar studie in Cambridge ontmoette ze Chang Tsao, de man van haar leven. Na de geboorte van hun kinderen Greta en Dop bouwden ze een bestaan op in het China van Mao.
Chang was vooraanstaand lid van de Partij en leidde het Psychologisch Instituut, toch bleven Selma en haar kinderen buitenstaanders. Tijdens de Culturele Revolutie werd Chang uit zijn functie gezet en door zijn collega's aangevallen. Selma, lerares aan de Tweede-talenschool, werd uiteindelijk samen met hem gearresteerd. De Culturele Revolutie betekende de ondergang van het hele gezin.

Niet zo fijn geschreven boek en daardoor niet lekker leesbaar. De schrijfster heeft gekozen voor het weergeven van herinneringen van mensen en die dan letterlijk op te schrijven. Ze had er in mijn ogen, met gebruik maken van die herinneringen, beter een vlot lopend verhaal van kunnen maken.

Toch wel een heel bijzonder verhaal en geeft mooi beeld over het
China van Mao en van keuzes van mensen.

---
Operatie Napoleon van Arnaldur Indridason

hmmmm niet echt geweldig en spannend.

Het Amerikaanse leger probeert stiekem een vliegtuigwrak te bergen op IJsland. Een jonge IJslander stuit op de operatie en verdwijnt. Vlak voor zijn verdwijning weet hij contact te leggen met zijn zus. Ze is vastbesloten de waarheid te achterhalen.



Flashback naar 1945. Een Duits vliegtuig stort neer op IJsland tijdens slecht weer. Vreemd genoeg zijn er Duitse én Amerikaanse militairen aan boord. Een van de Duitse officieren meent dat ze maar beter naar hulp op zoek kunnen gaan en loopt het onherbergzame besneeuwde gebied in. Waarom is er een koffertje aan zijn arm vastgeketend?


Ik zou hem gewoon overslaan.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #1276 Gepost op: 7-05-2018, 20:39:50 »
Die staat hier op de planning als ik mijn huidige boek uit heb. ::jaja::

Mijn vader was er wel enthousiast over. :)
goed nieuws. Je vader heeft smaak. Ik heb hem nu uit. Mooi boek hoor. Knap verhaal, interessant en geheimzinnig. Geeft je wat te denken
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #1277 Gepost op: 9-05-2018, 20:16:06 »
Ben nu bezig in de winnaar van de libris prijs.
Ik ben op 100 van de 600 bladzijde.
Ieder hoofdstukje is weer een klein avontuurtje die de ik figuur meemaakt.
dan weer vriendjes maken, dan weer over de Hulk, vaak over zijn (niet zo aardige) vader. Het leest best makkelijk weg, het geeft iets van een tijdsbeeld, maar ik vind het nog niet 50.000 euro waard.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1278 Gepost op: 10-05-2018, 11:44:21 »
goed nieuws. Je vader heeft smaak. Ik heb hem nu uit. Mooi boek hoor. Knap verhaal, interessant en geheimzinnig. Geeft je wat te denken

Ik zal het doorgeven. ::ok::

Ik vond zelf het einde wat teleurstellend. Verder inderdaad een boeiend verhaal. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: de bibliotheek
« Reactie #1279 Gepost op: 28-07-2018, 17:06:27 »
Ik ben bij bladzijde 228 van 304 in een boek van Jonas Jonasson: Gangster Anders en zijn vrienden (en een enkele vijand). Hij schreef ook De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween. Ik heb daarvan alleen de film gezien, maar het boek kwam ik laatst ook tegen op zolder, dus die ga ik ook nog lezen binnenkort.

Het verhaal van Gangster Anders vind ik echt tof om te lezen. Het is goed geschreven, er zit echt humor in. Het is wel een beetje morbide af en toe, maar het hele verhaal gaat ook om criminaliteit. Ik zou het alsnog aanraden, echt een leuk verhaal.

Tekst op de achterkant:
Gangster Anders, vers uit de gevangenis; de pastor Johanna, recent uit haar kerk gezet; en Per, receptionist in het hotel waar ze verblijven, kleinzoon van een geruïneerde miljonair. Een snood plan smeden ze: Anders moet goedbetaalde vuile klusjes gaan opknappen voor de Zweedse onderwereld, de pastor en de receptionist worden zijn strategische partners. Gaandeweg blijkt Gangster Anders maar matig geschikt voor de job en dan begint hij zich op een dag in de Bijbel te verdiepen. Hij besluit een kerk te stichten, de Kerk van Anders, met als motto: geven is beter dan nemen. Daar zijn Johanna en Per het maar gedeeltelijk mee eens. Met inmiddels de halve onderwereld achter zich aan moeten zij als de bliksem een nieuw, lucratief plan verzinnen ...