Auteur Topic: MolMail 2013  (gelezen 63107 keer)

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: MolMail 2013
« Reactie #20 Gepost op: 15-09-2012, 00:20:15 »
Nieuwsartikelen over seizoen 13:
- telegraaf.nl
- parool.nl

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: MolMail 2013
« Reactie #21 Gepost op: 15-09-2012, 01:08:01 »
Geen zin in de winter maar zo blij met de 1e Molmail..
..kan niet wachten tot Jan. 2013:)
Kom maar op met die kou...ben er klaar voor!

*Janine; hoop dat je heel gauw weer hersteld bent!*
Omnia vincit amor

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: MolMail 2013
« Reactie #22 Gepost op: 15-09-2012, 11:35:14 »
Yes, eindelijk de eerste molmail met het land waar we allemaal (?) op hoopten! Gezien de mogelijkheden in het land moet het wel een superseizoen gaan worden!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolMail 2013
« Reactie #23 Gepost op: 15-09-2012, 11:46:33 »
Mooi filmpje en mooi land.

Kortom: mooi.  ::ok::
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolMail 2013
« Reactie #24 Gepost op: 15-09-2012, 16:32:37 »
Ik hoop nu al op een safari opdracht..
schiet de 'big five', voor ieder exemplaar van de 'big five', 1000 euro in de pot.........

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolMail 2013
« Reactie #25 Gepost op: 15-09-2012, 19:36:31 »
schiet de 'big five', voor ieder exemplaar van de 'big five', 1000 euro in de pot.........

Ik kan je iig vertellen dat een volledige big 5 in 1 dag niet gaat lukken..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: MolMail 2013
« Reactie #26 Gepost op: 15-09-2012, 20:27:19 »
Heeft iemand een download van het filmpje?
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolMail 2013
« Reactie #27 Gepost op: 15-09-2012, 21:32:06 »
Ik kan je iig vertellen dat een volledige big 5 in 1 dag niet gaat lukken..
Dat kan kloppen, want volgens mij zitten die niet allemaal in Zuid-Afrika, iig niet in het wild.


OT: het wachten is op degene die in het gewaad van de priester het eerste het mollogo ontdekt.

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: MolMail 2013
« Reactie #28 Gepost op: 15-09-2012, 22:33:43 »
Heeft iemand een download van het filmpje?

Downloadlink filmpje: keepvid.com/?url=ht...

Offline Addie

  • Forumlid
Re: MolMail 2013
« Reactie #29 Gepost op: 15-09-2012, 22:52:23 »
Zitten wel allemaal in Zuid-Afrika hoor. Kruger park is een geschikte locatie
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolMail 2013
« Reactie #30 Gepost op: 15-09-2012, 22:54:01 »
Alleen een luipaard vinden is al een dagtaak. IS in ieder geval in Tanzania zo (en daar is de grootste dichtheid wild). Zijn mensen daar die daar al jaren wonen maar er nooit een hebben gezien.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolMail 2013
« Reactie #31 Gepost op: 15-09-2012, 23:04:32 »
Yep, ze laten zich niet op commando zien. Maar wat ik me dus afvroeg: het Krugerpark heet wel een ''wildpark'', maar is het niet eigenlijk een soort reservaat? Het is op verschillende plaatsen, althans volgens Wikipedia, omheind. En wanneer is een park dus een reservaat, en wanneer een natuurlijk wildgebied?


OT: Ik vind het nogal moedig van het team om naar Zuid-Afrika te gaan. Uiteraard heeft het land laten zien hoe goed ze het WK in 2010 hebben ontvangen, dus het is lang niet overal (super) gevaarlijk. Staat tegenover dat er vooral in de grote steden echt wel plekken zijn waar je je beter niet alleen kunt vertonen. Ik ben er dus nooit geweest, en kan niet uit eigen ervaring praten.

Edit: vergeet wat ik hierboven schreef over The Big Five, ze komen er wel in het wild voor.

En nog ontoppiger: ik ben benieuwd of ze zich, gezien het feit dat het daar in juni winter was, beperkt hebben tot het noordeljke deel van Zuid-Afrika. We hebben immers allemaal kunnen zien hoe ingepakt dat toeschouwers bij het WK op de tribunes zaten in het zuiden, en hoe ontspannen (en luchtig gekleed) ze in het noorden waren.


« Laatst bewerkt op: 15-09-2012, 23:11:59 door Bodejos »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolMail 2013
« Reactie #32 Gepost op: 16-09-2012, 00:58:56 »
Ik kan je iig vertellen dat een volledige big 5 in 1 dag niet gaat lukken..
Jawel hoor; het is ons tijdens onze huwelijksreis (13 jaar geleden) gelukt! Het luipaard als laatste. Die lag lekker in een boom te luieren en we werden er door andere safari-gangers op geattendeerd, maar toch.

Yep, ze laten zich niet op commando zien. Maar wat ik me dus afvroeg: het Krugerpark heet wel een ''wildpark'', maar is het niet eigenlijk een soort reservaat? Het is op verschillende plaatsen, althans volgens Wikipedia, omheind. En wanneer is een park dus een reservaat, en wanneer een natuurlijk wildgebied?

Het Krugerpark is weliswaar omeheind, maar in oppervlakte ongeveer net zo groot als half Nederland en er wordt daarbinnen nauwelijks aan beheer gedaan. Dus volgens mij kun je het dan wel over natuur hebben.

Overigens neem ik aan dat voor dat schieten dan wel een fototoestel wordt gebruikt en dan doet deze opdracht me heel erg denken aan een opdracht die volgens mij beschreven staat in een reeks van de virtual mole. Als ik het me goed herinner hoor.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolMail 2013
« Reactie #33 Gepost op: 16-09-2012, 01:04:39 »
Laat onverlet dat ik met ''schieten'' inderdaad bedoelde: zet het betreffende dier (herkenbaar) op de foto.


De fantasie slaat weer op hol, alleen al vanwege de veelzijdigheid van het land. Ik geloof dat hier op het forum verreweg de meeste mensen zich wel kunnen vinden in de keuze voor het land. Hoe anders was dat amper 25 jaar geleden nog......

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolMail 2013
« Reactie #34 Gepost op: 16-09-2012, 10:31:38 »
Ycaris: dan heb je veel geluk gehad! (en ik dacht dat ik al geluk had met twee keer de big 5 in 3 weken haha.)

Een opdracht in die trand us natuurlijk super leuk. Ik ben benieuwd wat ze bedacht hebben.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: MolMail 2013
« Reactie #35 Gepost op: 23-09-2012, 20:00:47 »
een opdracht met die moltrein ga seker plaatsvin.
Oh ik hoop zo erg dat ze iets met dat taaltje gaan doen :D

Verder hoop ik ook heel erg dat ze een keer een heel seizoen in één land blijven. Dat gedoe met steeds naar een ander land gaan moet vind ik een bijzonderheid blijven. Japan was het laatste seizoen dat zich beperkte tot één land. Tijd voor een WIDM-Zuid-Afrika, en niet een WIDM-Zuid-Afrika-nog-iets.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolMail 2013
« Reactie #36 Gepost op: 23-09-2012, 21:18:07 »
Op facebook: Beginnen ze nou in Zuid-Afrika of Frankrijk?



Mensen, mensen, lezen is een vak. Is het nou zo moeilijk om dat dwaalspoor los te laten je je te concentreren op het uitgebrachte filmpje? Dat brengen ze heus niet uit als ze eerst nog eventjes naar Frankrijk gaa.

@Erik, het Zuid-afrikaans heeft inderdaad pracht-vondsten voor alledaagse woorden, dus ook ik ben benieuwd.



In een amperbroekie in de moltrein....... ::oink:: ::oink:: :-X

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: MolMail 2013
« Reactie #37 Gepost op: 23-09-2012, 21:24:50 »
In een amperbroekie in de moltrein....... ::oink:: ::oink:: :-X
Tijdens de opnamen werd het langzaam winter in Zuid-Afrika, dus er zullen geen mooie dames (of heren) in een amperbroekie per moltrein reizen ;):P ::rofl::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: MolMail 2013
« Reactie #38 Gepost op: 30-09-2012, 13:20:52 »
Tijdens de opnamen werd het langzaam winter in Zuid-Afrika, dus er zullen geen mooie dames (of heren) in een amperbroekie per moltrein reizen ;):P ::rofl::
Even los van het feit of je sommige mensen überhaupt in amperbroekie wil zien..  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolMail 2013
« Reactie #39 Gepost op: 30-09-2012, 22:17:02 »
Dat staat inderdaad nog te bezien, Supernova. Soms is het beter van niet.


:)