Auteur Topic: Spelregels  (gelezen 12350 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Spelregels
« Gepost op: 22-12-2012, 23:43:56 »
Wat?
Zap! is een spel waarbij je gaandeweg naar verschilende programma's zapt en dus in verschillende situaties terecht komt. Zo zit je bvb de ene week op een onbewoond eiland iemand weg te stemmen in Expeditie Robinson, terwijl je de volgende week Head of Household probeert te worden in Big Brother US, de mol probeert te vinden in Wie is De Mol, een modeshow op poten zet in Project Runway of kilo's probeert te verliezen in The Biggest Loser. Elke week zal dus op een andere manier bepaald worden hoe iemand het spel verlaat en elke week zal je dus ook je tactiek moeten herzien!

Ook de afvallers maken nog kans om uiteindelijk in de finale terug te komen in het spel. Zij vallen namelijk buiten de primetime, waar ze in programma's als Lingo, Blokken, Rad Van Fortuin of Boggle terecht komen.

Hoe?
Elke aflevering wordt er naar een programma gezapt en uitgelegd wat er moet gebeuren (opdrachten) en hoe iemand af kan vallen (wegstemmen, jury, vragenlijst invullen,...). Aan het einde van de aflevering valt dus iemand af om dan met de andere afvallers de strijd aan te gaan om de uiteindelijke finale in primetime te spelen.
Er zal telkens ook een popi poll zijn die iedere keer een ander voordeel kan opleveren. (bvb teams indelen, de zapper krijgen en zo elf bepalen welk programma gespeeld zal worden,...)

Wanneer?
De inschrijvingen zijn nu open. Laat het aan iedereen weten; hoe meer spelers, hoe meer vreugd! Het spel start op 1 februari 2013.
Je kan je inschrijven door de vragenlijst in het topic 'Het Journaal' in te vullen en naar Robbieazerty te pm'en.

Nog regels?
Ja! Speel aub eerlijk. Dat houdt o.a. in dat je geen accounts van anderen probeert te hacken en geen kloon accounts aanmaakt om op jezelf te stemmen in polls. Als je hier toch op betrapt wordt, kan je per direct uit het spel verwijderd worden!

Wat is [PT] en [mp]?
[PT] staat voor PrimeTime en [mp] voor middagprogrammatie. Veel handiger om te typen in topics. Het geeft aan of het nog draait om de hoofdspelers die nog in het spel zitten [PT] of de afvallers die strijden om terug te komen. [mp]
Om het verschil nog duidelijker te maken worden [PT] topics sticky gezet en [mp] topics niet. En om het nóg duidelijker te maken staat [PT] met hoofdletters geschreven en [mp] niet.

Meer vragen over dit spel, kan je in dit topic kwijt. Ik beantwoord enkel vragen openlijk op het forum, zodat iedereen dezelfde info krijgt.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2013, 21:52:25 door Robbieazerty »

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels
« Reactie #1 Gepost op: 27-01-2013, 20:14:15 »
Kan ik de opdrachten vanaf mijn telefoon spelen of heb ik een computer nodig?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels
« Reactie #2 Gepost op: 27-01-2013, 23:08:00 »
Weet ik niet. Dat hangt er van af wat je allemaal met je telefoon kan. Neem bvb Survivor als leidraad van soort opdrachten, dan weet je het. :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Spelregels
« Reactie #3 Gepost op: 27-01-2013, 23:31:27 »
Bij Survivor kon je de meeste opdrachten wel via de telefoon doen. Misschien dat sommige opdrachten zoals stratego wel verwarrend zouden zijn op de telefoon, maar het is te doen. Alleen enkele opdrachten had je paint voor nodig, zoals creatieve opdrachten, kaarten in elkaar zetten. Ik denk dat hier ook wel iig 1 creatieve opdracht zal zitten dus zou niet helemaal op je telefoon gaan gokken ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels
« Reactie #4 Gepost op: 28-01-2013, 08:36:26 »
Dank daarvoor D*N:)

PS: verdere vragen over het spel mogen inderdaad hier gesteld worden. Ik beantwoord geen vragen per pm of eender welk ander medium, want iedereen heeft recht om het antwoord te weten zodat niemand er z'n voordeel mee kan doen. ;)

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels
« Reactie #5 Gepost op: 28-01-2013, 15:58:30 »
Bedankt D*n en Robbie. Ik zal dan veel via de telefoon spelen. Computer heb ik alleen op maandag tot mijn beschikking. Verder:
-Komen er kandidaatstopics?
-Komt er een deelnemerslijst online?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels
« Reactie #6 Gepost op: 28-01-2013, 16:42:05 »
Er komen geen kandidatentopics.
De rest zal vrijdag blijken.
 :)

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels
« Reactie #7 Gepost op: 31-01-2013, 22:02:17 »
Zijn er echt 100 deelnemers?  :o

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Spelregels
« Reactie #8 Gepost op: 31-01-2013, 23:08:37 »
Zijn er echt 100 deelnemers?  :o
dat vraag ik me ook af :o. Dat kan toch niet? Zoveel forummers zijn er niet eens actief in dit gedeelte :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Spelregels
« Reactie #9 Gepost op: 31-01-2013, 23:09:32 »
dat vraag ik me ook af :o. Dat kan toch niet? Zoveel forummers zijn er niet eens actief in dit gedeelte :P.
Volgens mij tel jij in je eentje al voor minimaal 10 forumleden... :P
Ich bin ein Bärliner!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Spelregels
« Reactie #10 Gepost op: 31-01-2013, 23:11:04 »
uhm, is toch logisch

er is gewoon plek voor iedereen die mee wil doen, tuurlijk zijn er geen 100 deelnemers
maar als er wel opeens meer inschrijvingen zijn kan dat
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Spelregels
« Reactie #11 Gepost op: 31-01-2013, 23:18:09 »
Ik was dit alweer vergeten. (schaam)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Spelregels
« Reactie #12 Gepost op: 31-01-2013, 23:20:49 »
Volgens mij tel jij in je eentje al voor minimaal 10 forumleden... :P
::rofl:: point taken

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels
« Reactie #13 Gepost op: 4-02-2013, 19:34:02 »
Extra toevoeging aan de regels hierboven:
Nog regels?
Ja! Speel aub eerlijk. Dat houdt o.a. in dat je geen accounts van anderen probeert te hacken en geen kloon accounts aanmaakt om op jezelf te stemmen in polls. Als je hier toch op betrapt wordt, kan je per direct uit het spel verwijderd worden!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels
« Reactie #14 Gepost op: 4-02-2013, 19:35:23 »
En geen taarten bakken  ::)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels
« Reactie #15 Gepost op: 4-02-2013, 20:12:22 »
En geen taarten bakken  ::)
Chips. *Gooit taart weg

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels
« Reactie #16 Gepost op: 4-02-2013, 21:52:31 »
Wat is [PT] en [mp]?
[PT] staat voor PrimeTime en [mp] voor middagprogrammatie. Veel handiger om te typen in topics. Het geeft aan of het nog draait om de hoofdspelers die nog in het spel zitten [PT] of de afvallers die strijden om terug te komen. [mp]
Om het verschil nog duidelijker te maken worden [PT] topics sticky gezet en [mp] topics niet. En om het nóg duidelijker te maken staat [PT] met hoofdletters geschreven en [mp] niet.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Spelregels
« Reactie #17 Gepost op: 4-02-2013, 22:59:46 »
Wat is [PT] en [mp]?
[PT] staat voor PrimeTime en [mp] voor middagprogrammatie. Veel handiger om te typen in topics. Het geeft aan of het nog draait om de hoofdspelers die nog in het spel zitten [PT] of de afvallers die strijden om terug te komen. [mp]
Om het verschil nog duidelijker te maken worden [PT] topics sticky gezet en [mp] topics niet. En om het nóg duidelijker te maken staat [PT] met hoofdletters geschreven en [mp] niet.

Kortom, om het heel duidelijk te zeggen, de primetimers zijn belangrijk en de middagtimers niet :P ;)
2024: wie is de Mol?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels
« Reactie #18 Gepost op: 4-02-2013, 23:22:43 »
 ::fluit::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Spelregels
« Reactie #19 Gepost op: 4-02-2013, 23:25:20 »
Extra toevoeging aan de regels hierboven:
Nog regels?
Ja! Speel aub eerlijk. Dat houdt o.a. in dat je geen accounts van anderen probeert te hacken en geen kloon accounts aanmaakt om op jezelf te stemmen in polls. Als je hier toch op betrapt wordt, kan je per direct uit het spel verwijderd worden!

Oei, zijn er aanwijzingen dat er wordt valsgespeeld? Misschien Europol inschakelen?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.