Auteur Topic: Gay bashing  (gelezen 19836 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Gay bashing
« Gepost op: 14-01-2013, 23:32:24 »
Toch ook een best serieus onderwerp. Ik kwam namelijk een filmpje tegen.

2012 en nog wel in België, een experiment. Laat twee mannen hand in hand door de stad lopen en kijk wat de reacties zijn.


Toch wel stom dat het in deze tijd in een gemoderniseerd land nog steeds niet kan. Ik zou me zelf ook niet veilig voelen en daarom probeer intimiteit in het openbaar te vermijden of er iig mee op te passen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Gay bashing
« Reactie #1 Gepost op: 14-01-2013, 23:50:01 »
Niet letterlijk bashen, maar wel figuurlijk: ik ging hier (in Parijs) gisteren een stukje fietsen en kwam toen in een gigantische anti-homodemonstratie terecht. Uit heel Frankrijk waren er mensen met bussen gekomen om vol overtuiging tegen het homohuwelijk te demonstreren. :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Gay bashing
« Reactie #2 Gepost op: 14-01-2013, 23:54:06 »
Niet letterlijk bashen, maar wel figuurlijk: ik ging hier (in Parijs) gisteren een stukje fietsen en kwam toen in een gigantische anti-homodemonstratie terecht. Uit heel Frankrijk waren er mensen met bussen gekomen om vol overtuiging tegen het homohuwelijk te demonstreren. :-\\
Ja dat hoorde ik al dat gebeurd al een paar weken. Maar daarentegen is er ook een tegen actie bezig, als het goed is ook in Parijs ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Gay bashing
« Reactie #3 Gepost op: 14-01-2013, 23:56:38 »
Natuurlijk, er zijn ook wel demonstraties voor het homohuwelijk. Maar dat protest gisteren was echt uitzonderlijk groot: tussen de 340.000 en 800.000 mensen, de grootste demonstratie in 10 jaar. Daar gaan de pro-betogers niet zo snel overheen komen. Moet je nagaan: oorlogen, economische crisis, corruptie, maar waar mensen zich écht kwaad om maken? Het homohuwelijk.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Gay bashing
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2013, 00:03:29 »
Natuurlijk, er zijn ook wel demonstraties voor het homohuwelijk. Maar dat protest gisteren was echt uitzonderlijk groot: tussen de 340.000 en 800.000 mensen, de grootste demonstratie in 10 jaar. Daar gaan de pro-betogers niet zo snel overheen komen. Moet je nagaan: oorlogen, economische crisis, corruptie, maar waar mensen zich écht kwaad om maken? Het homohuwelijk.
Inderdaad waar maken ze zich druk om. Het is niet dat ze er last van hebben als het word ingevoerd. Het enige wat ze doen is het geluk van een ander verbieden. ::niet-ok::.

Trouwens net zoals deze mevrouw bij pauw en witteman die zichzelf nogal belachelijk maakt op landelijke tv  ;D:
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Gay bashing
« Reactie #5 Gepost op: 15-01-2013, 00:28:26 »
Ja, in Nederland behoort die vrouw tot een kleine religieuze minderheid, in Frankrijk zijn er nog heel veel mensen die zo denken.

Wat betreft het verbieden van het geluk van anderen: inderdaad, ik zag bij die demonstratie heel wat dingen die puur tot doel hadden homo's in dat opzicht te sarren. Bijvoorbeeld stelletjes in trouwkostuum die op een overdreven manier lieten zien hoe gelukkig ze wel niet waren. En een mevrouw die op het grote podium voor de Eiffeltoren kwam vertellen hoe blij ze was met haar negen (!) kinderen. Behoorlijk misselijk hoe zo'n mens anderen dan niet dat geluk gunt.

Later sprak ik er nog over met wat vrienden van hier, maar sommigen van hen zijn ook fel tegen het homohuwelijk, omdat het 'niet normaal' is en 'niet hoort'. Daar valt dus ook geen discussie mee te voeren.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Gay bashing
« Reactie #6 Gepost op: 15-01-2013, 02:41:48 »
Ik denk dat hierover niet echt een discussie zal komen omdat we het toch allemaal met elkaar eens zijn, denk ik??

Ik vind dat wat in Frankrijk gebeurd echt verschrikkelijk, waarom bemoeit iedereen zich toch met het leven van een ander.

Citaat van: KD. =
Later sprak ik er nog over met wat vrienden van hier, maar sommigen van hen zijn ook fel tegen het homohuwelijk, omdat het 'niet normaal' is en 'niet hoort'. Daar valt dus ook geen discussie mee te voeren.
ja het is altijd moeilijk te discussiëren met mensen die drogredenen gebruiken. Je kan hooguit als tegenargument gebruiken dat homosexualiteit in de Romeinse cultuur erg normaal was
Maar dat zegt weer niets over het huwelijk
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gay bashing
« Reactie #7 Gepost op: 15-01-2013, 08:20:45 »
Ongelooflijk, ik vind dit echt shocking. Zo triest dat er zo gereageerd wordt, en zo'n massale demonstratie. Bah!

Een vriend van me, homoseksueel, had een Amerikaanse vriend. Wij waren bij hem op ziekenbezoek, in het ziekenhuis, toen zijn vriend binnenkwam. En toen viel het ons zo op dat zijn vriend hem niet met een zoen begroette. Achteraf vroegen we dat aan onze vriend, en die vertelde dat zijn Amerikaanse vriend erg voorzichtig was met het tonen van affectie in het openbaar. Terwijl dit voor ons gevoel toch echt onder ons was. Zo jammer dat het ook hier nog zo gaat...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Gay bashing
« Reactie #8 Gepost op: 15-01-2013, 10:17:44 »
Ik denk inderdaad dat ook in Nederland homo's nog heel voorzichtig zijn met het in het openbaar laten weten dat ze homo zijn. Ik vond het trouwens wel opvallend dat in het filmpje je vooral moslims zag, ik krijg dan bijna de neiging om te zeggen, als je zo gaat doen ga dan lekker terug naar je eigen land.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gay bashing
« Reactie #9 Gepost op: 15-01-2013, 11:58:33 »
Ook bij dit verhaal wil ik graag een ander perspectief kwijt. Het is mijn eigen mening en wees het er gerust mee oneens, maar ik zou het fijn vinden als je het wel respecteert.

Allereerst wil ik kwijt dat ik het erg vind voor degene die hier slachtoffer van zijn en/of zich hierdoor beperkt voelen in hun doen en laten.

Ik vind het echter wel van belang om de vrijheid van meningsuiting te respecteren. Onze mening is gebaseerd op hetgeen wij geloven. Hetgeen wij goed en verkeerd vinden. Het feit dat iemand anders een ander idee heeft van hetgeen goed en verkeerd is maakt die persoon niet minder dan dat jij bent.
Iedereen vormt zijn idee naar wat goed en kwaad is in de interactie met zijn omgeving en waar wij nu eenmaal allemaal in andere situaties worden geboren hebben wij allemaal een ander idee van wat goed en kwaad is.
Wij in Nederland hebben het voordeel dat wij met zijn allen zo dicht op een kluitje leven, onderwijs genieten en dus veel sneller inzichten kunnen krijgen in wat wel en niet goed voor onze omgeving is. Maar ook in Nederland zijn er genoeg mensen die andere mensen schaden en beperken, die andere mensen in hun grondrechten beperken.
In islamitische landen is het wat dat betreft nog moeilijker. Ze worden opgevoed vanuit het geloof waarin er grondrechten geschaad worden. Mensen daar moeten dus een andere weg afleggen naar een universeel idee van wat goed en kwaad zou kunnen zijn. Het feit dat ze dit in andere landen proberen is gezien de situatie alleen maar logisch en het is ook zeker te waarderen en apprecieren dat zij dat buiten hun vertrouwde omgeving proberen. Dat zij van ons willen leren. Anderzijds zit ook in elk geloof wat goeds en kunnen wij leren van hun ervaringen. Wij, als Nederlanders, accepteren hen achter andersom ook niet altijd en komen ook niet altijd tegemoet aan hun grondrechten. Het feit dat er dingen misgaan heeft meerdere kanten. Het heeft een heel proces ernaartoe waarin zij zich niet gehoord voelen en de actie zelf. In het proces ernaartoe maken heel veel mensen fouten in de daad zelf alleen de personen die de daad verrichten. Elke daad is echter altijd te verklaren (NIET GOED TE PRATEN) met de weg ernaartoe.
De daad zelf wil ik dan ook met alle liefde veroordelen. De mensen erachter wil ik echter graag leren begrijpen om met hen te kijken naar wat zij nodig hebben om dit in het vervolg niet meer te doen. Homo's hebben namelijk ook dezelfde rechten als hetero's, als Marokkanen, als Geert Wilders.


Ik vind ook dat een demonstratie als die in Parijs moet kunnen, omdat iedereen het recht heeft om zijn eigen mening te uiten. Dat geeft je namelijk de ruimte om begrip voor hen te tonen, wanneer je echter alleen door dit standpunt hen als persoon niet meer waardeert en niet de ruimte neemt om hen beter te leren kennen, zullen zij ook nooit andere inzichten en dergelijke vergaren. De enige reden dat wij een andere mening hebben is omdat wij andere inzichten hebben vergaard dan zij, niet omdat wij betere mensen zijn!
Ananas

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Gay bashing
« Reactie #10 Gepost op: 15-01-2013, 12:13:48 »
Ik vind inderdaad ook dat een demonstratie moet kunnen, en je mag het ook allemaal vies vinden en what not. Maar ik vind het niet kunnen om homo's op straat uit te schelden omdat ze handen vasthouden, en bedreigen gaat al helemaal ver (maar bij die laatste mensen was het volgens mij niet puur omdat ze homo waren). Ik hoef het ook niet te zien van homo's als ze uitgebreid staan te zoenen op straat, maar dat wil ik van hetero's ook niet zien :P.

Punt is. Demonstreer wat je wil, maar ga niet individuele homo's aanvallen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Gay bashing
« Reactie #11 Gepost op: 15-01-2013, 15:23:04 »
Ongelooflijk, ik vind dit echt shocking. Zo triest dat er zo gereageerd wordt, en zo'n massale demonstratie. Bah!

Een vriend van me, homoseksueel, had een Amerikaanse vriend. Wij waren bij hem op ziekenbezoek, in het ziekenhuis, toen zijn vriend binnenkwam. En toen viel het ons zo op dat zijn vriend hem niet met een zoen begroette. Achteraf vroegen we dat aan onze vriend, en die vertelde dat zijn Amerikaanse vriend erg voorzichtig was met het tonen van affectie in het openbaar. Terwijl dit voor ons gevoel toch echt onder ons was. Zo jammer dat het ook hier nog zo gaat...
::jaja:: Ik ken het uit meerdere date's. Bij de ene date stonden we te zoenen in de gang van een gebouw en opeens hield de ander er mee op:' Er komt iemand aan'. Bij een andere date had ik zelf ook het gevoel dat ik er echt bij nadacht. We stonden op een treinstation en de ander geeft een afscheidsknuffel en eerst denk je van oh nee dat kan niet. Uiteindelijk natuurlijk wel gedaan :P. Maar er word zeker op gelet.

Ik denk inderdaad dat ook in Nederland homo's nog heel voorzichtig zijn met het in het openbaar laten weten dat ze homo zijn. Ik vond het trouwens wel opvallend dat in het filmpje je vooral moslims zag, ik krijg dan bijna de neiging om te zeggen, als je zo gaat doen ga dan lekker terug naar je eigen land.
Dat zou ik idd ook bijna zeggen. Ik heb altijd de insteek gehad: Als je zelf gerespecteerd wil worden dan respecteer je anderen ook. Daarom stem ik niet op Geert Wilders want dat zou ik hypocriet vinden. Als alle moslims nou ook zou zouden denken ::).

Ik vind ook dat een demonstratie als die in Parijs moet kunnen, omdat iedereen het recht heeft om zijn eigen mening te uiten. Dat geeft je namelijk de ruimte om begrip voor hen te tonen, wanneer je echter alleen door dit standpunt hen als persoon niet meer waardeert en niet de ruimte neemt om hen beter te leren kennen, zullen zij ook nooit andere inzichten en dergelijke vergaren. De enige reden dat wij een andere mening hebben is omdat wij andere inzichten hebben vergaard dan zij, niet omdat wij betere mensen zijn!
Demonstratie is niet op tegen. Maar stel dit was niet een demonstratie tegen het homohuwelijk maar tegen de islam. Moet je kijken hoe verschillend er dan gereageerd word. Dan is het allemaal fout en moet het verboden worden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Gay bashing
« Reactie #12 Gepost op: 15-01-2013, 15:37:54 »
Even vanuit een andere kant kijkend

Ik ben zeker voor homohuwelijk, om daarin duidelijk te zijn (ben zelf bi en weet trouwens niet eens of ik ooit wil trouwen, man of vrouw)

Maar we hebben het er nu over dat die mensen die protesteren tegen homosexualiteit zijn, terwijl het enige waar ze tegen protesteren het homohuwelijk is

Er zijn heel wat mensen die het huwelijk als iets heiligs zien tussen een man en een vrouw, en dat de heiligheid van het huwelijk beschermd moet worden

Tuurlijk grotendeels van de mensen zijn ook echt tegen homosexualiteit, maar ook een gedeelte niet


Ik heb me er niet in verdiept, maar de meesten zien het huwelijk als iets dat hoort bij het geloof. Terwijl je in elke cultuur het huwelijk ziet, dus naar mijn idee staat huwelijk los van heiligheid of geloof
Maar voor veel mensen niet

(Vind het moeilijk te discussiëren over mijn mobiel, dus kan dat ik nogal vaag over kom)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Gay bashing
« Reactie #13 Gepost op: 15-01-2013, 15:42:03 »
Demonstratie is niet op tegen. Maar stel dit was niet een demonstratie tegen het homohuwelijk maar tegen de islam. Moet je kijken hoe verschillend er dan gereageerd word. Dan is het allemaal fout en moet het verboden worden.

Precies, iedereen heeft het recht te demonstreren. Maar persoonlijk vind ik demonstreren tegen het homohuwelijk net zoiets als demonstreren tegen het huwelijk van zwarte mensen. Discriminatie dus.

Ik hoef het ook niet te zien van homo's als ze uitgebreid staan te zoenen op straat, maar dat wil ik van hetero's ook niet zien :P.

Hier ben ik het ook wel mee eens. Homo's zeggen vaak dat ze raar worden aangekeken als ze op straat zoenen, en in sommige gevallen zal dat echt wel te maken hebben met discriminatie. Maar persoonlijk kijk er in zijn algemeenheid raar van op als twee mensen heel uitgebreid staan te zoenen in de publieke ruimte (straat, universiteit, trein...): get a room! En dan maakt het me echt totaal niet uit of dat een man en een vrouw, twee mannen of twee vrouwen zijn.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Gay bashing
« Reactie #14 Gepost op: 15-01-2013, 15:44:22 »
Waar ik ook van op blijf kijken is dat homostelletjes over het algemeen toch minder geaccepteerd lijkt de worden dan lesbische stelletjes.. Terwijl het eigenlijk gewoon hetzelfde idee is
You'll never walk alone

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Gay bashing
« Reactie #15 Gepost op: 15-01-2013, 15:51:51 »
Waar ik ook van op blijf kijken is dat homostelletjes over het algemeen toch minder geaccepteerd lijkt de worden dan lesbische stelletjes.. Terwijl het eigenlijk gewoon hetzelfde idee is
haha dat zeker, maar dat is meer omdat sommige mannen dat wel sexy vinden :)

Ik moet bekennen dat ik het leuker vind om een homo stel te zien zoenen dan een hetero stel in het openbaar
Krijg dan altijd een beetje het "you go boy" gevoel

Beiden gevallen voel ik me iig ongemakkelijk :)

En zoenen met man of vrouw doe ik sowieso niet op straat, cafés en barren prima, maar verder niet snel, hooguit als ik zie dat er niemand is
Ik stoor me er zelf meestal aan en wil dat anderen dus ook niet aandoen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Gay bashing
« Reactie #16 Gepost op: 15-01-2013, 15:52:34 »
Nee ik en mijn vriendin zoenen ook nooit in de kroeg ofzo hoor :P

behalve de eerste keer dan  ;D
You'll never walk alone

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Gay bashing
« Reactie #17 Gepost op: 15-01-2013, 15:58:30 »
Nee ik en mijn vriendin zoenen ook nooit in de kroeg ofzo hoor :P

behalve de eerste keer dan  ;D
serieus niet? Ik bedoel dat is toch de plek waar de meeste mensen zoenen
Zeker als je wat drank op hebt
Maar idd begin op de avond is dat niet nodig, later op de avond wanneer niemand echt meer om zich heen kijkt kan het geen kwaad
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Gay bashing
« Reactie #18 Gepost op: 15-01-2013, 15:59:04 »
Er zijn heel wat mensen die het huwelijk als iets heiligs zien tussen een man en een vrouw, en dat de heiligheid van het huwelijk beschermd moet worden
Een koe is ook heilig in India. Moeten wij als hier allemaal Nederlandse Indische zijn dan maar de koe gaan beschermen en mensen als Lukie in hun keuze beperken? ;D Fijn dat ze het heilig vinden enz. Maar hun hoeven toch niet te trouwen met iemand van hetzelfde geslacht. Hun huwelijk mag nog net zo heilig zijn als voorheen. Trouwen is ook een privé iets, dus je hebt er helemaal geen last van als tegenstander van het homohuwelijk. Het enige wat je doet en zeggen dat iemand anders iets niet mag. Geluk ontnemen dus.

Ik zie mezelf trouwens ook nog niet trouwen hoor, maar ik vind het gewoon goed dat het er is voor de mensen die het wel willen en echt een gezin willen starten. Misschien dat ik er als ik ouder ben anders over denk, of een partner krijg die wel wil trouwen :P.

Hier ben ik het ook wel mee eens. Homo's zeggen vaak dat ze raar worden aangekeken als ze op straat zoenen, en in sommige gevallen zal dat echt wel te maken hebben met discriminatie. Maar persoonlijk kijk er in zijn algemeenheid raar van op als twee mensen heel uitgebreid staan te zoenen in de publieke ruimte (straat, universiteit, trein...): get a room! En dan maakt het me echt totaal niet uit of dat een man en een vrouw, twee mannen of twee vrouwen zijn.
Ja daar ben ik het ook mee eens. Misschien minus uitgaansgelegenheden, want daar zie je vaak ook heel veel hetero stelletjes zoenen. En op zich op het station een afscheidskus ( niet een hele lebber partij natuurlijk) moet ook kunnen ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Gay bashing
« Reactie #19 Gepost op: 15-01-2013, 15:59:58 »
serieus niet? Ik bedoel dat is toch de plek waar de meeste mensen zoenen
Zeker als je wat drank op hebt
Maar idd begin op de avond is dat niet nodig, later op de avond wanneer niemand echt meer om zich heen kijkt kan het geen kwaad

mwoah soms heel kort ofzo, maarja meestal slapen we daarna bij elkaar dus dan zoenen we dan wel ipv in de kroeg ;)

En als ik in de kroeg ben wil ik meestal met mijn vrienden feesten omdat ik die vaak alleen op zaterdagavond zie, mijn vriendin vaker

Maargoed terug naar de discussie ;)
You'll never walk alone