Poll

Wie is het populairste in huis?

Intikker
3 (21.4%)
Tijgertje
11 (78.6%)

Totaal aantal stemmen: 12

Auteur Topic: Het spel: Mole Brother  (gelezen 58131 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Mole Brother
« Reactie #20 Gepost op: 23-06-2003, 19:30:42 »
Naam: Malcolm
Nickname: Bald Mal
Leven voor Mole Brother: Malcolm was ooit een serieus en succesvol zakenman met een eigen internetbedrijfje. Helaas voor hem koos hij ervoor om aandelen 'Worldonline' te kopen, dat betekende zijn ondergang. Hij hoopt MoleBrother te winnen, om met het gewonnen geld een nieuwe zaak op te zetten








« Laatst bewerkt op: 2-07-2003, 19:34:39 door Chriz »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Mole Brother
« Reactie #21 Gepost op: 23-06-2003, 19:31:18 »
Naam: Pino
Echte naam: Pien Bakker
Leven voor MoleBrother: Pino is in werkelijkheid Pien Bakker, maar omdat Pien aan het werk ging als 'standup comedian' koos ze voor de artiestennaam Pino, Pino flopt helaas grandioos als 'standup comedian', kenners zeiden dat ze te mooi was om 'standup comedian' te zijn. Pino wil het nu gaan proberen als fotomodel. Met het geld dat ze kan winnen in MoleBrother wil ze een 'boops'-operatie laten doen om nog meer in de smaak te vallen bij de modelscouts.









« Laatst bewerkt op: 2-07-2003, 19:35:24 door Chriz »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Mole Brother
« Reactie #22 Gepost op: 23-06-2003, 19:31:47 »
Naam: Intikker
Nickname: Tikkie
Leven voor MoleBrother: Intikker was vroeger barman in een discotheek, maar nadat de eigenaar naar Hawaii vertrok nam hij de disco over. Inmiddels heeft Intikker 3 discotheken en is hij zelf nog het vaakst op de dansvloer te winnen. Daarbij is hij manager van een band 'The Camels'. Hij hoopt MoleBrother te winnen en wil het geld steken in een promotiecampagne voor 'The Camels'








« Laatst bewerkt op: 2-07-2003, 19:35:50 door Chriz »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Mole Brother
« Reactie #23 Gepost op: 23-06-2003, 19:32:17 »
Naam: Tijgetje
Nickname: Hot Tigerrrrr
Leven voor MoleBrother: Tijgetje heeft voor lange tijd in een sm-organisatie gewerkt. Helaas kunnen we hier niet teveel over uitwijden vanwege de jeugdige kijkertjes. Tijgetje stond vroeger bekend als 'het liefste meisje uit de straat', maar in de organisatie heeft ze zichzelf een bitchkarakter aangemeten. Tijgetje wil in het Mole Brotherhuis  'het lieve meisje in haarzelf terug vinden'. Als ze Mole Brother wint, zal ze het geld gebruiken voor een Subaru.








« Laatst bewerkt op: 2-07-2003, 19:36:14 door Chriz »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Mole Brother
« Reactie #24 Gepost op: 23-06-2003, 19:32:51 »
Naam: D**n
Nickname: Sweetie
Leven voor MoleBrother: D**n groeide op in de Bronx. Een erg makkelijke jeugd heeft hij daar niet gekend. Gelukkig kon D**n erg goed strandvolleyballen en werd hij door een Nederlandse Strandvolleybalteam gevraagd. D**n is de ster van het volleyballteam. Als wederdienst voor 'het redden van hem uit de Bronx' wil D**n MoleBrother winnen en met het gewonnen geld de 'Patrick Kluivert' van het 'Strandvolleybal' naar zijn team halen.









« Laatst bewerkt op: 2-07-2003, 19:36:45 door Chriz »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Mole Brother
« Reactie #25 Gepost op: 23-06-2003, 19:33:25 »
Naam: Annemieke
Nickname: e
Leven voor MoleBrother: Annemieke werkte nog maar een jaar voor de regionale krant, toen de journaliste werd uitgeroepen tot 'Journalist van het jaar'. Promotie zat er al snel in en ze werd directeur van de regionale krant. Lang hield ze het niet vol daar, mensen leken haar naam maar niet te konden onthouden en zeiden dan maar: 'e, jij daar. Kun je me even helpen?' Annemieke besloot te vertrekken en werkt nu als redactrice voor de 'Viva'. Als ze MoleBrother wint, wil ze gaan proberen om zelf een tijdschrift op te zetten dat bladen als 'Libelle' 'Viva' 'Opzij' en 'Margriet' moeten gaan verslaan.







« Laatst bewerkt op: 2-07-2003, 19:37:17 door Chriz »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Mole Brother
« Reactie #26 Gepost op: 23-06-2003, 19:38:37 »
Voordat de nieuwe bewoners het huis mogen betreden moeten ze zelf een stuk grond kopen en huisraad kopen. Er wordt besloten om een niet zo duur stukje grond te kopen. Een kleine slaapkamer, een kleine wc en een kleine keuken worden gebouwd en een hele grote woonkamer. Voor de rest komt er een wc, 5 bedden, een bank en een koelkast in het huis te staan.
 7.00 uur 's ochtends. Tijd voor kennismaking is er niet. De 8 nieuwe bewoners gaan eerst het huis bekijken. Intikker probeert sfeer te scheppen door een house-cd op te zetten. Maar ai, house, zal dat wel in goede aarde vallen, Intikker? Han13, Teigetje en Annemieke kunnen er wel van genieten en zetten het op een dansen. Maar dan begint al snel de broodnodige eerste vergadering. 7 van de 8 mogen op zoek naar een baan, wie blijft er thuis om het huishouden te doen? Pino besluit om het huishouden op haar te nemen, terwijl de 7 anderen de straat opgaan als  'straatmuzikant'. De groep begint elkaar te leren kennen en dan vooral door de cd-speler. Iedereen danst als gekken. Op de wc-deur zit geen slot. Het wordt dan ook een pijnlijke confrontatie tussen D**n en Malcolm als Malcolm op de wc zit en D**n binnen komt lopen. Rond 2 uur 's middags wordt het erg rustig in huis. Iedereen behalve Pino moet aan het werk en vol frisse moed gaan de 7 beginnen met hun eerste dag. Het wordt voor Pino een saaie dag, want er valt nog maar weinig op te ruimen. 8 uur 's avonds komen de anderen weer thuis. Annemieke, Teigetje, Han13, Malcolm en Compuart hebben opslag gekregen en zijn nu 'pianostemmers'. Intikker en Malcolm kregen geen opslag. Zou de jaloezie gaan toeslaan of blijft de groep een groep? Van het verdiende geld worden nog 3 bedden gekocht zodat iedereen nu een bed heeft, een deur tot de keuken, een wastafel en zelfs een tv.  Tegen de avond krijgen de bewoners toch wel honger, maar tot hun verdriet kunnen ze alleen maar koude blikjes bruine bonen eten en koude diepvriesmaaltijden en waarom heeft er niemand aan gedacht een prullenbak te kopen? De eerste dag eindigt rustig. Voorlopig denkt nog niemand eraan dat over een week 1 van de 7 al moet vertrekken. Pino heeft haar bed al opgezocht, Compuart en Han13 kijken naar 'Barend en van Dorp' terwijl Intikker en Annemieke nog steeds aan het dansen zijn. De anderen zijn wat aan het eten in de keuken.  

Heeft het akkefietje een serieuze breuk geslagen tussen Malcolm en D**n?
Zal de jaloezie bij Intikker en D**n toeslaan nu de anderen promotie hebben gekregen?
Kan Pino het huishouden van 8 man aan en vindt ze het wel leuk om zoveel thuis te zitten?
Slaat de irritatie toe, nu er geen kans is om te gaan douchen en er weinig te eten is?
Hoe ontwikkelt de situatie zich nu de kandidaten elkaar ontmoet hebben?

Zie het morgen in Dag 2 van MoleBrother!

(In deze bunker zonder vloerbedekking en behang moeten de kandidaten zich voorlopig zien te redden)







« Laatst bewerkt op: 28-06-2003, 17:00:19 door Chriz »

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Mole Brother
« Reactie #27 Gepost op: 23-06-2003, 19:43:25 »
Barend en van Dorp???  :o ;)


* Compuart heeft eventjes de titels bij de verschillende hoofdpersonen aangepast...  ;D







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mole Brother
« Reactie #28 Gepost op: 23-06-2003, 19:51:25 »
* Compuart heeft eventjes de titels bij de verschillende hoofdpersonen aangepast...  ;D
oooooh, daar ligt dat aan...! ik schrok al! :-\
Maarre... in het verhaal heten we toch niet bij onze nickname dus wat maakt dat dan uit...? ::)








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Mole Brother
« Reactie #29 Gepost op: 23-06-2003, 20:01:23 »
Barend en van Dorp ja, Han wou wel naar 'Buisnessklas' kijken, maar dat was toen al afgelopen en de reclame van 'Instant Fishermans Friend' was er ook niet op.  ;D  

Geinig gedaan die ondertitels, Compuart. Ik heb ze eigenlijk zo uit mijn duim gezuigd, wordt wel leuk als Pino opeens haar ondertitel 'Pien Bakker' ziet  ;D. Ik ben benieuwd wat mensen denken als ze de extra titels als 'Han Solo' en 'BaldMac' zien staan en hoe zal Intikker op 'Tikkie' reageren (zie dagboektopic in het CMC-forum)  :-X








Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Mole Brother
« Reactie #30 Gepost op: 23-06-2003, 20:07:18 »
oooooh, daar ligt dat aan...! ik schrok al! :-\
Maarre... in het verhaal heten we toch niet bij onze nickname dus wat maakt dat dan uit...? ::)
Wees gerust, de titels verdwijnen weer na afloop van Mole Brother (of is dat een never ending story? ;D)

Misschien als je Chriz heel lief aankijkt, kun je wel een andere nicknaam krijgen (of die beter is, is natuurlijk altijd maar weer afwachten... :-X)







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Mole Brother
« Reactie #31 Gepost op: 23-06-2003, 20:10:56 »
6 weken duurt MoleBrother en tsja, als je je 'gegevens' goed hebt gelezen, weet je dat je collega's bij de krant je altijd 'e' noemden en ik weet dat je daarom er bent weggegaan, maar het is en blijft toch je nickname, Annemieke  ;D maar als je er echt emotionele schade aan ondervindt of het niet leuk vindt, moet je maar met een andere nick komen of iemand anders je een nieuwe nick laten geven. Ik ben benieuwd.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Mole Brother
« Reactie #32 Gepost op: 23-06-2003, 20:15:17 »
Bij 'behoefte aan' kan ik hier de gezichten van de kandi's neerzetten om te gebruiken als avatar.








Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mole Brother
« Reactie #33 Gepost op: 23-06-2003, 20:25:25 »
Hahaha, neehoor, emotionele schade heb ik nu ook weer niet hoor ;D.

enige andere bijnaam die ik opt moment heb is 'watervalletje' (komt van spraakwatervalletje...) maar die heb ik opt forum volgens mij nog nooit genoemd... laat het maar zo hoor.








Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mole Brother
« Reactie #34 Gepost op: 23-06-2003, 20:35:15 »
Eej Chriz echt superleuk! Krijg zelfs weer zin om the sims zelf te gaan spelen! (en daar is heel wat voor nodig ;) )








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Mole Brother
« Reactie #35 Gepost op: 23-06-2003, 21:42:43 »
 ;D Echt lachen Chriz. Super!







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Mole Brother
« Reactie #36 Gepost op: 23-06-2003, 21:47:18 »
Leuk om te lezen allemaal!

Citaat
Annemieke, Teigetje, Han13, Malcolm en Compuart hebben opslag gekregen en zijn nu 'pianostemmers'. Intikker en Malcolm kregen geen opslag.
Heb ik nou wel of geen opslag...?  ::)








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mole Brother
« Reactie #37 Gepost op: 23-06-2003, 22:42:35 »
Geweldig Chriz! Hoe verzin je 't toch allemaal?  :D

Ik had m'n eigen nieuwe ondertitel trouwens niet eens opgemerkt. Ik zag in de bar wel 'n titel bij Annemieke en Intikker en dacht dat ik wel weer iets gemist zou hebben.  ;D

Ik ben erg benieuwd hoe 't verder gaat morgen in Mole Brother.  :)








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Mole Brother
« Reactie #38 Gepost op: 24-06-2003, 09:37:14 »
 ;D ;D ;D geweldig!!








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Mole Brother
« Reactie #39 Gepost op: 24-06-2003, 13:01:00 »
Leuk om te lezen allemaal!Heb ik nou wel of geen opslag...?  ::)


D**n was het die geen opslag heeft gekregen, sorry schrijffoutje. Ik heb in de meeste gevallen geen invloed in het spel, het meeste wat de kandidaten doen is uit 'vrije wil' als dat te saai wordt, zal ik dan wel gaan ingrijpen.