Auteur Topic: The Soap: 'Mobro!' by Chriz  (gelezen 23757 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #20 Gepost op: 10-09-2003, 17:34:40 »
De rest zit inmiddels in de zaal te wachten...
Tijgetje: Aiiii!
Intikker: Weer een buikkramp. We kunnen nog steeds weg hoor...
Tijgetje: Nee hoor, alles gaat goeeee...AARRGHH!!
Intikker: What the hell?
Tijgetje: De baby! De baby komt!
Intikker: Holy shit! Ik haal de wagen. We moeten onmiddelijk naar het hospitaal!
De zaal kijkt geschrokken toe, als Intikker en Tijgetje wegrijden. George loopt snel naar ze toe.
George: Wat is er?
Intikker: De baby komt!
George: Wat? Maar maar! Het is veel te vroeg. Ik ga met jullie mee!
Intikker: Ach, zout toch op, man. Dit is iets tussen ons. Zuur man!
George kijkt Intikker en Tijgetje na als ze met de auto vertrekken, dan start George ook zijn eigen auto en rijdt weg.

De pastoor die de dienst lijdt, klopt op de deur bij Nico, Ferdi en Compuart.
Pastoor: We kunnen beginnen hoor!
Compuart: Okee, houd je taai he!
Compuart loopt weg. Nico zucht nog maar eens.
Ferdi: Weet je zeker dat je dit wilt?
Nico: Hoe bedoel je? Natuurlijk!
Ferdi: Maar....maar ik dacht dat je gevoelens voor mij had!
Nico: Die had ik ook en die heb ik ook, maar bij jou kan ik niet vinden wat ik wil. Annemieke is een goede tweede keuze.
Ferdi: Dus dat is wat ze is? Een tweede keus! Dit kun je niet menen!
Nico: Ik heb je de keus gegeven, Fer en jij hebt gekozen.
Ferdi: Ik....ik heb spijt. Ik....(zachtjes)Ik houd van je!
Nico en Ferdi buigen naar elkaar toe en kussen elkaar.
Opeens doet iemand de deur open.
Jantien: He! Annemieke, ik wou nog even zeggen...oeps verkeerde kamer, maar maar....
Nico: Geen woord hierover.
Jantien: Eeuh...nee, natuurlijk niet....ik....ik
Ferdi: En nu?
Nico: Sorry, Ferdi. Je kwam te laat. Ik....ik kan nu niet meer terug. Ik kan nu toch niet alles afblazen.
De pastoor doet de deur open
Pastoor: Het is tijd, komen jullie nu?
Ferdi: Ja, dat is goed.
De 4 getuigen nemen hun plaatsen in en de ceremonie begint. Annemieke wordt aan de arm van Marc naar binnen geleidt onder bruiloftsmuziek. Dan staat ze naast Ferdi en begint de dominee met zijn verhaal!
Ovide: Is er iets, Jantien. Je doet zo zenuwachtig. Je bent helemaal rood en bezweet! Gaat het wel goed met je!
Jantien: Ja...ik....ik....euh.....

In het ziekenhuis....
Intikker: Hoezo, ik kan er niet bij.
Zuster: De situatie is momenteel even kritiek. Er is een risico dat of het kind het niet haalt.
Intikker: Maar....maar ik ben de pappa.
George: Daar zou ik nog maar niet zo zeker van zijn.
Intikker: Wat jij gluiperd! Wat doe je hier?
George: Ik wil kijken of alles goed is met mijn toekomstig vrouw en kind.
Intikker: Jouw vrouw en kind? Mijn vrouw en kind!
George: Is dat zo, Intikker? Heeft Tijgetje niet gezegd dat ze het kind wil opvoeden met haar vader. Wie zegt dat jij de vader bent?
Intikker: Wat? Wil je zeggen dat Tijgetje en jij toen al...?
George: Inderdaad!
Intikker: Ach stik lul! Het gaat niet goed, er is een kans dat het kind het niet haalt.
George: Wat? En dat zeg je nu pas. Laat me erbij!
Intikker: Er kan en mag niemand bij.
Opeens knippert er een lampje en veel dokters en zusters schieten de kamer in waar Tijgetje ligt....

In de kerk.....
Pastoor: En daarom vraag ik of er iemand hier bezwaar  heeft tegen dit huwelijk van Nico en Annemieke.
Nico's ogen zijn strak gericht op Jantien en kijken haar smekend aan.  Jantien zweet peentjes en heeft het niet meer. Ze weet niet wat te doen, maar is te laat.
Pastoor: Goed, Neemt gij, Annemieke Eline Esther Eva Estelle Esmé Evita Schrijver aan tot u wettige echtgenoot.....Nico de Mol?
Annemieke: Ja, heel graag.
(Nu zweet Nico ook heel erg)
Pastoor: Nico de Mol neemt u aan tot uw wettige echtgenote Annemieke Eline Esther Eva Estelle Esmé Evita Schrijver?
Nico zweet nu heel erg en kijkt de zaal in. Hij ziet de angstige ogen van Jantien, dan kijkt hij naar de getuigen en ziet een moeilijke blik van Ferdi.....dan kijkt hij naar Annemiekes vragende blik en......
Wordt vervolgd!

Nico en Ferdi aan 't zoenen

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #21 Gepost op: 19-09-2003, 11:19:16 »
Aflevering 11

Nog steeds in de kerk........
Nico: Ik....ik.....ik moet gaan!
Nico rent de kerk uit en Annemieke blijft geschrokken achter.
Nico rent ver van de kerk weg.

In het ziekenhuis.....
Dokter: U bent meneer John Intikker?
Intikker: Ja, dat ben ik.
Dokter: Mag ik u feliciteren met de geboorte van een....een....he! sorry, het stond in het dossier, maar dat heb ik laten liggen. Ik ben zo terug.
Intikker: Dus alles is goed afgelopen?
Dokter: Ja, maar uw kind is nog niet buiten levensgevaar. Het is te vroeg geboren en zal in de couffeuse moeten.
(George komt erbij staan...)
George knikt: Het is een echte Langenberg, ik ben ervan overtuigd dat ie het overleeft.
Intikker: Wat lul je nou toch de hele tijd. Hoe graag je het ook wil, het is mijn zoon.
George: Dat zullen we nog weleens zien. Zodra het kan laten we een DNA-onderzoek doen.
Intikker: Dan weten we zeker dat het van mij is.

In het leger....
Verdi: We mogen dit toch niet laten gebeuren. Straks wordt die hond van een Kolko onze burgemeester opnieuw.
Heinz: Tja, wat do je will er tegen? Hij has no tegenstanders?
Pimwiz: Dus we zijn gedoemd om hem als burgevader te krijgen?
Verdi: Nee, natuurlijk niet! Wij drieeën gaan samen hier tegen vechten. Heinz wordt de tegenstander van Kolko.
Heinz: Wat? Verdi keeps me voor het lapje!
Verdi: Nee, helemaal niet. Ik en Pimwiz zijn je campagneleiders. Met zijn drieën komen we tot de victorie!
Pimwiz: Geen slecht idee. Heinz als burgemeester. Dat zie ik wel zitten.
Heinz: Great! Dan we starten daarmee!
Verdi: Juist, en ten eerste ga je goed Nederlands leren, want dat halfgebakkene klinkt nergens naar.
Heinz: Wat mean jou? Here: Feural so doohgaan!
Pimwiz zucht: Een paar ex-zwervers gaan het dus opnemen tegen de filty rich Kolko? Ik ben benieuwd.

In de kerk is Annemieke verbouwereerd achtergelaten....
Ovide: Wat is er gebeurt?
Annemieke: Hij....hij.....WIL NIET ME TROUWEN! WEH! WEH! WEH!
Ovide: Rustig maar, alles komt goed.
(Angela en Lodewijk voegen zich toe)
Angela: Is alles goed met je, Annemieke?
Ovide: Duh, kijk zelf, doos!
Angela: Nou, sorry hoor.
Lodewijk: Zal ik Nico opsporen?
Angela: En dan? We kunnen hier toch niks aan veranderen meer?
Annemieke: WEH WEH WEH
Ovide: Subtiel...
(wat verderop staan Ferdi en Jantien)
Jantien: En nu?
Ferdi: Weet ik veel, jij, ik en Nico zijn de enige drie die weten waarom de bruiloft niet is doorgegaan. Ik weet niet wat ik moet doen. Het is allemaal mijn schuld.
Jantien: Kom op, relax. Nico heeft zelf een keus gemaakt.
Ferdi: Nee, ik...ik heb hem een verkeerde indruk gegeven. Ik ben helemaal geen homo!
Ferdi rent ook de kerk uit.
Han13 tegen Jantien: Wat is er met hem aan de hand?
Jantien: Geen idee, ik hoop maar niet dat hij domme dingen gaat doen.
(Compuart neemt het heft in handen)
Compuart: Mensen, ik denk niet dat de bruiloft nog doorgaat en ook hier blijven lijkt me zinloos. Het is beter dat jullie nu gaan.

Heinz, Pimwiz en Verdi in vergadering

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #22 Gepost op: 19-09-2003, 11:24:25 »
In het ziekenhuis:
Intikker: Hoe voel je je?
Tijgetje: Ik voel me erg goed.
Intikker: He? Wat is het nou, een jongen of een meisje?
Tijgetje: Ik heb geen idee, ik was een tijdje KO na de bevalling.
Intikker: Mmm, dan moeten we maar op de dokter worden.
Tijgetje zucht: Ik ben blij dat het voorbij is. Het is niet niks, zo'n bevalling.
(George komt binnen, nu is het Intikker die zucht)
George: Gefeliciteerd, Tijger!
Tijgetje: George! Jij bent er ook. Dat is geweldig.
George: Natuurlijk ben ik er!
Tijgetje: Intikker, ik...ik zal eerlijk met je zijn. Ik vind het een dom plan om George niet meer te zien. Hij is gewoon een goede vriend van me en ik wil gewoon dat we in vrede met elkaar kunnen leven.
Intikker: Oh great!
George kijkt vals naar Intikker: Ik ben er van overtuigd dat we goede vrienden zullen worden.

Vlakbij de kerk komen Nico en Ferdi elkaar tegen
Ferdi: Je bent er nog!
Nico: Ja!
Ferdi: Waarom liep je nu opeens weg.
Nico: Ik, ik houd alleen van jou, Ferdi. Annemieke kan me gestolen worden.
Ferdi: Het spijt me, dat je er zo over denkt. Wat ik deed was een vergissing.
Nico: Een vergissing? Nee, dat kan niet. Wij zijn gemaakt voor elkaar, Ferdi! Ik had een huwelijksreis gepland voor mij en Annemieke. Naar Hawaii! Wij kunnen nu samen gaan! De wereld hier vergeten.
Ferdi: Jij lijkt het maar niet te snappen he? Ik ben geen homo!
Ferdi loopt boos weg.
Nico schreeuwt hem achterna: Het vliegtuig vertrekt vanmiddag om 5 uur, zie maar of je komt.
Ferdi stopt.
Nico: Als je er niet bent, weet ik genoeg en zal ik je nooit meer lastig vallen.
Ferdi: Mooi!

In het Leger....
Dopey: Jullie zijn gek. Jullie hebben totaal geen ervaring met politiek.
Pimwiz: We moeten het proberen. Alles is beter dan Kolko Bora aan de macht.
(Daisy komt ook binnen gewandelt)
Verdi: He, Daisy! Ga je ons ook helpen?
Daisy glimlacht: Waarmee dan, Verdi? Met je nieuwste muziekstuk?
Verdi: Nee, die tijd heb ik achter me gelaten. We gaan van Heinz de nieuwe burgemeester maken.
Daisy fronst haar wenkbrauwen: En hoe wou je dat gaan doen dan?
Pimwiz: Gewoon, campagne voeren en zorgen dat Heinz meer stemmen krijgt dan Kolko!
Daisy: Heb jij dan niet een aantal handtekeningen nodig.
Pimwiz: Nee, ik heb het nagevraagd, maar omdat Mole City zo'n kleine gemeenschap is, kan iedereen zich inschrijven.
Daisy: Geweldig! Nou, mijn stem heb je hoor, Heinz!
Heinz: Thank je wel!

Han13, D**n en Pino zijn inmiddels alweer bij de bar aan het werk gegaan. Shadia zit er aan de bar.
Shadia: Onvoorstelbaar, hoe kan die dat nou doen?
Pino: Ik vind het erg triest, Annemieke zal zich wel flink rot voelen.
D**n: Hoe zou jij je voelen. Dit lijkt wel op een of andere slechte b-soap!
Han13: Nou, ik hoop maar dat die Nico een verdomd goede reden heeft. Wat een ongelofelijke smerige actie.
(Shadia bekijkt haar telefoon)
Shadia: He!
Pino: Wat?
Shadia: Oh nee, niks. Weet je nog van laatst dat Fenn hier probeerde te flirten met die getuige van Nico, die Ferdi?
Pino: Ja!
Shadia: Het was niks geworden, maar nu kwam hij opeens binnen en gaf haar direct een zoen. Ze smsde me net.
D**n: Wat vreemd? Hij komt net van een mislukte bruiloft af en besluit om opeens een wildvreemde te gaan zoenen?
Shadia: I don't know?

Intikker, George en Tijgetje zitten nog steeds in het ziekenhuis.
Intikker: Ik ben ervan overtuigd dat het een meisje is.
Tijgetje: Een meisje? Een jongetje lijkt mij ook wel leuk hoor.
George: Hebben jullie al een naam dan...?
Tijgetje: Nou....we..
(de dokter komt binnen)
Dokter: Sorry dat het zolang duurde, jullie mogen er zo even bij, maar alleen de ouders.
Tijgetje: Dokter, we weten het geslacht nog steeds niet.
Dokter: Oh ja, het spijt me. Meneer, mevrouw, mag ik uw verblijden met de geboorte van een zoon.
Intikker: We hebben een zoon
Tijgetje: Wat geweldig!
(Met blije gezichtjes kijken Intikker en Tijgetje elkaar aan en ook George ziet er gelukkig uit)
Wordt vervolgd!

Ferdi en Nico ontmoeten elkaar buiten de kerk weer

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #23 Gepost op: 23-09-2003, 12:56:52 »
Aflevering 12

In het ziekenhuis....
Intikker: Jahoechie! Een jongen!
George: Jahoechie?
Tijgetje: Dank u wel, dokter. Mogen we hem nu even zien?
Dokter: Natuurlijk komt u maar mee.
George: Ik zie je zo schatje!
Intikker: Ik duw je bed wel
(en zo komen ze aan bij de zaal waar de pasgeboren baby ligt)
Tijgetje: Wat een schatje! Mag ik hem even vasthouden.
Dokter: Nee, dat kan niet. Hij moet in de coffeusse blijven om op krachten te komen.
Intikker: Oh, een echte Intikker dat zie je zo.
Tijgetje: Ziet ie er niet schattig uit in dat koeitjespyamaatje.
Intikker: Ja, man. Ik ben zo blij.

Annemieke, Angela, Lodewijk en Elise zijn dan inmiddels alweer thuis.
Annemieke: Pffftt!!
Angela: Ik heb het bad al voor je aangezet, neem gewoon even een warm bad en ga dan lekker slapen.
Annemieke: Hoe kan ik dat nou doen? Ik wil Nico spreken. Hij kan toch niet zomaar weglopen?
Elise: Er is nu niks meer tegen te doen.
TRING TRING (telefoon)
Elise: Met Elise! Oh hoi Intikker! Wat....? Oh maar dat is geweldig nieuws. Ik zal het doorgeven.
Elise: Intikker en Tijgetje hebben een zoon.
Annemieke: Tja, ik kan nou niet echt zeggen dat ik me nu blij voel, ik bel ze wel een andere keer. Ik ga in bad.
Angela: Grrr! Als ik die hond van een Nico kom te spreken. 
Elise: Annemieke is naar bed, wat gaan wij doen?
Angela: We moeten nog naar het stadhuis om te zeggen dat het niet doorgaat.
Lodewijk: Ik rijd wel.
Elise: Goed, laten we gaan dan.

Ferdi en Fenn zijn ondertussen met de auto aan het rijden....
Fenn: Ga je me al eens zeggen waar we naartoe gaan?
Ferdi: Nergens heen, ik wil gewoon wat crushen. Kom hier, babe!
Fenn: Okee, schatje, maar......ik dacht dat Nico en Annemieke vandaag gingen trouwen?
Ferdi: Dat gingen ze ook, laten we het er maar niet over hebben.

Op het vliegveld staat Nico ondertussen bepakt en bezakt klaar om naar Hawaii te gaan...
Nico denkt: Zal die nog komen? Shit, het is hier zo druk. Ik kan hem nergens zien. Shit, hij gaat me in de steek laten.
(Ondertussen rijdt de auto met Ferdi en Fenn voor het vliegveld langs....)
Fenn: Wat doen we hier nu weer?
Ferdi kijkt naar de ingang van het vliegveld: Je hebt gelijk.....kom op we gaan!
Ferdi scheurt weg.
Nico staat binnen nog steeds te wachten.
Intercom: 'Willen alle passagiers van de vlucht naar Hawaii van 17.00 uur zich begeven naar Gate A.'
Nico blijft nog even wachten, maar Ferdi komt niet. Nico kijkt nog even naar Gate A, maar hij ziet Gate A sluiten. Nico druipt af met de koffers in zijn handen.

George, Intikker en Tijgertje zijn blij met het nieuws
« Laatst bewerkt op: 14-10-2003, 12:09:43 door Chriz »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #24 Gepost op: 23-09-2003, 12:58:54 »
Inmiddels heeft dr.Giorgio zijn patienten bijeengeroepen voor de grote inval....
Giorgio: Goed, het plan is als volgt, Ambijans en Bodejosm43 trekken om de tempel heen en gaan door het kelderraampje naar binnen. Low Profile en Mollemans vanaf links en ik en Test gaan vanaf rechts door de ramen naar binnen stormen, zodra Dopey het teken geeft. Test rent dan naar de deur en laat Majoor Dopey binnen. Ondertussen proberen wij de drie sekteleden uit elkaar te halen en zo de sekte op te rollen.
Low Profile: Waareum meuten wie zeu meuilijk deun. Gunnen wei nie kewoon de politzé inschakelen?
dr. Giorgio: Nee, dat kan niet. Dan wordt Jokivin gearresteerd op verdenking van samenzwering of zoiets..
Test: Don't fear so long Test is here! Ik weet zeker dat we dit tot een goed einde zullen brengen.
dr. Giorgio: Daarvan ben ik overtuigd. Ons plan is solide.
Ambijans: Waarom hebben jullie zelf het heft in handen genomen. Waarom hebben jullie mijn tactisch inzicht niet gebruikt? Waar zijn onze bondgenoten nu?
dr. Giorgio: Dopey en Jos hadden andere verplichtingen.
Ambijans: Ik neem geen genoegen met een bijrol in dit gebeuren. Ik wil de leiding of niets!
dr. Giorgio: Goed, goed. Wij zullen je meenemen in onze overleggen voortaan.
Mollemans: Ik weet niet zekker of ik jullie wel kan helpen. Ik bedoel...
dr. Giorgio: Kom op niet zo onzeker, Mollemans. We doen dit samen als een team!

Nico is inmiddels ook weer thuis, niet wetende dat Annemieke boven slaapt. Hij schrijft een briefje en vertrekt dan weer. 

Intikker en Tijgetje zijn inmiddels weer thuis. George is weer weggegaan.
Intikker: Het verbaasd me dat je zo snel weer naar huis mocht.
Tijgetje: Ja, mij ook. Dat had ik nooit verwacht, maar ik had er wel moeite mee dat ze mijn manneke daar hielden.
Intikker: Ik moet nu naar het gemeentehuis om hem te laten inschrijven, wat hadden we ook alweer voor hem bedacht?
Tijgetje: Theodoor!
Intikker: Theodoor, gatver. Wat dacht je van Johnny Jr.
Tijgetje: Are u kidding me? Ik vind Nero ook wel wat of Mario!
Intikker: Ja, dan is dat kind gelijk gedoemd om in zijn leven bij de maffia te gaan. Wat dacht je van Richard van Richard Witschge of eeuh....Zlatan?
Tijgetje: Geen gefuck. Je mag kiezen Mario, Nero of Theodoor!
Intikker: Ja, baas!
(Intikker loopt naar buiten, op weg naar het gemeentehuis)
Intikker: No way, dus he! Het kind krijgt gewoon de eerste de beste naam die ik hoor.
(Toevallig komt Intikker langs de veemarkt)
Boer: viefheunderd! Verkocht!
Andere boer: Noam?
Boer: Bertha! Bertha vief drie ejn
Intikker denkt: Goed, het is jammer voor hem, maar het wordt dus Bertha531, ach we noemen hem gewoon Bertje!
(En zo komt Intikker aan bij de burgelijke stand)
Intikker: Ik wou mijn zoon graag laten inschrijven
Vrouw achter de balie: Naam?
Intikker: Mijn naam is John Intikker en mijn zoon moet heten Bertha531!
Vrouw achter de balie: Okee, geboortetijdstip?

Annemieke is inmiddels wakker geworden en na beneden gelopen, zoals altijd loopt ze nog rond in haar pyama met bijbehorende hondjes-sloffen. Ze doet de tv aan als haar oog op het briefje valt.
Annemieke leest hardop:
Lieve Annemieke,

Het spijt me dat ik niet voor je heb kunnen kiezen voor het altaar. Ik heb lang getwijfeld, maar mijn hart ligt bij iemand anders. Het spijt me dat ik je het nooit eerder heb gezegd. Je moet weten dat ik heel van je houd, maar nog meer van de ander. Helaas houd de ander niet van mij en ik heb het idee dat ik het voorgoed verpest heb. Nu ben ik hem kwijt en ik ben jou kwijt. Deze brief is een afscheidsbrief, ik ga weg, voor altijd. Sterker nog als je dit leest zal ik er zelfs niet meer zijn. Annemieke, ik zal altijd van je blijven houden.

Veel liefs,

Nico

Annemieke kijkt geschrokken en rent de kamer uit, stapt haar auto in....
Ondertussen staat Nico op de rand van de stadsbrug met een enorme steen die vastgebonden zit aan zijn nek, met de tranen in zijn ogen kijkt hij strak vooruit....zal hij echt?
Wordt vervolgd!

Annemieke vindt het briefje van Nico
« Laatst bewerkt op: 14-10-2003, 12:08:41 door Chriz »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #25 Gepost op: 27-09-2003, 13:04:33 »
Aflevering 13

Annemieke is inmiddels met haar GSM aan het bellen.
Annemieke: Angela? Ja, met mij! Nico staat op het punt zelfmoord te plegen. Ik weet alleen niet waar! We moeten hem redden!
Angela: Wat? Ik kom er onmidddelijk aan. We blijven telefonisch contact houden. Waar rijd je momenteel?
Annemieke: Door de Simlaan, maar ik heb mijn god geen idee waar ik naar toe moet gaan.
Angela: We komen zo!
Angela legt op en zegt tegen Lodewijk en Elise: Nico is van plan zelfmoord te plegen. We moeten hem zoeken.
Elise: Zelfmoord? Maar......natuurlijk de stadsbrug! Zal hij gaan springen?
Angela: De stadsbrug, hoe weet je dat?
Elise: Nico heeft me weleens gezegd dat hij daar vanaf zou springen, wou hij er een einde aan maken.
(Lodewijk heeft de auto inmiddels voorgereden)
Lodewijk: Kom op! We moeten gaan!

Bij Intikker en Tijgetje thuis.....
Tijgetje: Wat!?! Je hebt hem naar EEN KOE vernoemd?
Intikker: Tja, je moet wat! Maar we noemen hem gewoon Bert of Bertje!
Tijgetje: Wat ben je toch ook een dwaas!
Intikker: Ach, ik vond het wel leuk klinken en Bertha-vijf-drie-een-Intikker, dat is ook nogal een mond vol dat klinkt nog ergens na....
Tijgetje: Intikker, dit is voor mij alweer een bewijs dat je me niet respecteert. Ik vraag me af of we samen wel dit kind moeten opvoeden. George....
Intikker: George, George! Alweer die George. Wat waren dat trouwens voor een verhalen, dat hij ook weleens de vader kon zijn. Jullie zijn toch pas sinds kort...
Tijgetje: Wij...ik....eeuh...
Intikker: WAT? Dus het is waar? George kan ook de vader zijn.
Tijgetje: Oi...

Bora-mansion.....
LC: Het ziet er naar uit dat we een concurrent hebben!
Kolko: Een concurrent, dat kan toch niet? Wie durft het tegen mij op te nemen?
LC: Heinz Smithers heet ie.....'ken hem niet.
Kolko: Heinz Smithers....Heinz Smithers? Hahaha! Die verlepte cowboy? Dacht die echt dat ie mij kon verslaan? Dat zullen we nog wel eens zien.
Cora: Hallo, jongens. Ik ben weer thuis. Kijk eens wat ik heb gekocht: Deze ketting bij 'Fittany's'  en deze laarsjes van 'Koetsie' en dit parfum van 'Kaneel'
Kolko: Wat? Dat kost hardstikke veel. We zitten redelijk krap hoor, Coor?
Cora: Ah joh! Straks ben je weer burgemeester en stroomt het geld weer binnen. Oh, vind je die laarsjes niet schattig.
Kolko: Hoe kom je aan dat geld?
Cora: Oh, d'r stond zo'n blauw potje met allemaal honderdjes erin.
LC: Wat! Dat was bedoeld voor onze campagne, mam!
Cora: Oww.....nou ja! Sorry, dan maar
(Kickie komt binnen)
Kickie: He! Weten jullie wat ik heb gehaald voor Bio?
Kolko: Whatever? LC, zoek alles uit over die Heinz Smithers, dat wordt appeltje-eitje, maar we mogen geen risico's nemen.
Kickie: Whatever? Ik had een 10 hoor!
Cora: Kijk eens, Kickie. Wat vind je van mama's nieuwe ketting?
Kolko: Waar is Robbie?
LC: Die luie hond ligt weer eens op de bank te slapen!
Kolko: Wat? Grr, ik had nog wel een sollicitatiegesprek voor hem geregeld! Cora, wanneer mag ik hem eruit zetten?
Cora: Nou ja zeg, schaam je je niet een beetje. Hij is onze zoon en Kickie is onze dochter. Je verwaarloost je gezin voor die stomme campagne.
Kolko: Jullie wouden die stomme campagne. Ik zal wel moeten, als jij me zo op de kosten jaagt!

Angela, Lodewijk, Elise en Annemieke (nog steeds in pyama en hondjessloffen) komen aan op de brug.
Elise: Niemand te zien.
Annemieke: Verdraaid! Straks ligt ie al in het water.
Elise: Of hij is ergens anders bezig zichzelf van kant te maken.
Angela: En nu? Hij kan overal wel zijn!
(Annemieke klimt stiekum op de reling....)
Angela: NEE! Annemieke!
Annemieke duikt het water in en duikt onder.
Angela: Annemieke!
Elise, Angela en Lodewijk kijken gespannen toe.
Angela: Ik bel de politie.
Lodewijk schrikt: Nee, niet de politie?
Angela: Wat?
Lodewijk: Eeuh...nee, niks. Bel maar!
Angela: Met Angela Groothuizen, kunnen jullie zo snel mogelijk iemand naar de brug sturen?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #26 Gepost op: 27-09-2003, 13:05:35 »
In het voormalig MoleBrotherhuis...
Tijgetje legt de telefoon op: Goed nieuws, alles is goed gegaan. We kunnen hem ophalen.
Intikker: Ja, dan is eindelijk ons gezinnetje compleet!
(George komt (ongevraagd) binnen)
George: Hallo? Hebben jullie al iets gehoord?
Intikker: Ik wil liever niet dat je ongevraagd mijn huis binnengaat.
Tijgetje: Let maar niet op hem, we gaan hem nu ophalen.
Intikker: Wacht even, nu alle betrokkenen hier zijn, is het tijd voor duidelijkheid. Bestaat er een kans dat George de vader is?
George en Tijgetje kijken elkaar aan.
Tijgetje: Ja, die kans bestaat er.
Intikker is even versufd....
Intikker: Dan wil ik een DNA-test laten doen om te zien wie de echte vader van Bertje is.

In het Borahuis.
LC: Morgen is er een ontmoeting tussen de kandidaten en daarmee is ook gelijk de laatste kans dat nog iemand zich kan inschrrijven.
Kolko: Dus waarschijnlijk gaat het tussen mij en Heinz?
LC: Daar ziet het wel naar uit.
Kolko: Mooi zo
(Robbie komt langs lopen)
Kolko: A! Ben je daar eindelijk en hoe was je sollicitatiegesprek?
Robbie: Sollicitatiegesprek? Had ik die dan?
Kolko: Ja, die had je, ja! Ik heb het zelf voor je geregeld, oelewapper!
Robbie: O!.......Nou ja, jammer dan.
Kolko: Grr.....grrmbl
(Aan de deur is inmiddels Annuh verschenen, Cora doet open)
Cora: Annuh! Wat leuk dat je er bent! Hoe was de bruiloft!
Annuh: Een ramp, ze zijn niet getrouwd.
Cora: Niet getrouwd? He?
Annuh: Nico is weggelopen vlak voordat hij zijn ja-woord moest geven. 
Cora: Wat verschrikkelijk! Hoe is het met Annemieke?

Nou Cora, Annemieke is nog steeds in het koude water op zoek naar Nico....
Angela: Annemieke! Het heeft geen zin om nog te zoeken. De politie komt er zo aan.
Elise: Daar heb je ze al.
Politieagent: Ah, daar is het slachtoffer. We zullen haar zo snel mogelijk eruit halen.
Angela: Nee, agent u begrijpt het niet. Het gaat niet om haar maar om iemand anders. We denken dat er iemand op de bodem ligt.
Politieagent: Duikers!
(3 duikers springen in het water, een van de duikers grijpt Annemieke vast)
Annemieke: Lamelos, creep! Ik moet mijn man redden.
Duiker: Komt u maar rustig met mij mee, vrouwtje.

In het ziekenhuis
Dokter: Ja, alles is goed. Uw kindje ligt in de couffeuse. U kent hem zo meenemen.
Tijgetje: Okee, dank u wel, dokter.
George: Dokter, we weten niet zeker wie de vader is en willen een DNA-test doen. Kan dat al in zo'n vroeg stadium?
Dokter: Ja, met de nieuwste technieken kan dat. Hier heeft uw drie kokers, als de heren allebei een druppel DNA in de vorm van bloed stoppen en een druppel DNA in de vorm van spuug of kwijl van de baby, dan kunnen wij een onderzoek doen.
Intikker: Dank u wel, dan zijn we hier binnenkort weer.
Tijgetje: Jongens, kan dat geen andere keer. Ik wil nu met Bertje naar huis.
Intikker: Ja, dat is goed, laten we naar ONS huis gaan. 

Bij de brug staat Annemieke ondertussen alweer op de brug met een handdoek om haar heen. Angela, Lodewijk en Elise zijn nog steeds bij haar. Een enorme menigte is inmiddels toegestroomd en kijkt toe....
Duiker: Ja! We hebben hier iets. Omhoogtakelen.
Annemieke, Angela, Lodewijk en Elise kijken gespannen toe. Uit het water wordt Nico met steen en al naar boven getild en Nico wordt ook op de brug neergelegd. In Annemiekes hoofd begint het te spoken:
'Reanimeren....reanimeren.....vlug vlug......geen reactie....geen pols.......okee we gaan shocken proberen.......1,2,3.......DIZZZ.......geen reactie, geen pols nogmaals.......1,2,3.....DIZZ!.....geen reactie, geen pols nogmaals......geen reactie, geen pols, nogmaals.......1,2,3......DIZZ!..........geen reactie, geen pols.......helaas, we zijn te laat jongens......'
(Op het gezicht van Annemieke verschijnt verbetenheid en verdriet, ze stort ten aarde)
Wordt vervolgd!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #27 Gepost op: 30-09-2003, 13:41:04 »
Aflevering 14

In de boerderij van Groenenman....
Groenenman: Genoeg over die mislukte bruilof, hoe is het hier gegaan, Avron?
Avron: Alles is heel goed gegaan. Ik heb gehooid, de beesten gevoerd, de koeien gemelkt (want die stonden op springen) en het hooi van het land afgehaald.
Groenenman: Mooi en heb je al nieuw werk gevonden?
Avron: Nee, daar had ik helemaal geen tijd meer voor, sorry
(Jantien komt binnen)
Jantien: Hoi Avron
Avron: Eeeej!
(Jantien loopt weer weg)
Groenenman: En hoe zit het tussen jou en haar?
Avron: Wat tussen haar en mij? Tja, ik weet het ook niet. Ze was gewoon erg blij om me weer terug te zien toen ik weer terug kwam uit het ziekenhuis. 

Inmiddels zijn Elise, Angela, Lodewijk en Annemieke weer thuis.
Lodewijk: Angela, ik denk dat ik hier nog weinig kan betekenen, ik ga even een luchtje scheppen.
Angela: Dat is goed, Lodewijk.
Annemieke: Ik....ik ga maar even slapen....
Elise: Hoe gaan we dit de anderen vertellen. George....Ferdi!
Angela: Dit zal een zware tijd voor ons allemaal worden.

Ferdi en Fenn zitten inmiddels in een hotel in Amsterdam...
Fenn: Wat gaan we nu doen, Ferdi? Ik snap er allemaal niks meer van.
Ferdi: Het spijt me, ik moest gewoon even weg uit die hele sfeer daar....
Fenn: Wat is er nou precies gebeurd? Ben je je jaloers op Nico, wou jij trouwen met Annemieke?
Ferdi zwijgt
(Ferdi's telefoon rinkelt)
Ferdi: Angela, zeg het eens........of ik even naar huis wil komen, nou nee daar heb ik niet zo'n zin in....wat iets ergs gebeurd? Nou, je kunt het me toch wel gewoon vertellen over de telefoon.......Oh niet? Nou, ik kom toch niet thuis ik.....wat? NICO IS DOOD?.......Ik kom eraan..
Fenn: Wat is er?
Ferdi: Nico is dood, ik weet het niet precies.....
Fenn: We moeten terug.
Ferdi knikt ja.

(Een paar dagen gaan voorbij, tot de begrafenis van Nico. Annemieke, Angela, George, Ferdi, Elise, Shadia, Marc en Jantien zijn de enigen die er zijn, want Nico wou een besloten begrafenis. De begrafenis vind in alle stilte plaats en achteraf hebben Annemieke, Angela, Shadia, Ferdi, Elise en George nog een laatste gesprek met elkaar over Nico)
George: En nu?
Annemieke: Ik heb geen idee. Ik kan niet in het huis blijven wonen waar ik zolang met Nico heb gewoond.
Angela: Wat? Je gaat toch niet verhuizen, meissie....
Shadia: Als je wilt kun je altijd bij ons in huis komen wonen.
Annemieke: Ik ga voorlopig even in het Leger des Heils wonen. Compuart woont daar ook en dat is een goede vriend van me.
Elise omhelst Annemieke: Ik zal je missen, meis....
Ferdi: Ik vertrek ook.
Angela: Wat?
Ferdi: Misschien is dit niet een goed moment om te zeggen, maar dit is de enige keer dat jullie allemaal bij elkaar zijn. Er is in de kerk tijdens de bruiloft van Nico en Annemieke meer gebeurt. De geliefde waar Nico over sprak.....dat was ik! Het spijt me heel erg, Annemieke, maar ik ben de reden dat jullie huwelijk niet is doorgegaan. Nico was en bleef in zijn hart altijd nog van mannen houden. Hij heeft mezelf heel erg aan het twijfelen gebracht. Ik weet zelf niet meer wat ik voel. Daarom heb ik besloten om te vertrekken uit Mole City en op een plekje voor mezelf uit te gaan zoeken of ik nu van mannen of van vrouwen houd......het spijt me allemaal heel erg, Annemieke.
Annemieke: Ik....ik....
Shadia: En Fenn dan? Ik dacht dat jullie wat hadden.
Ferdi: Fenn is een mannenversierder, ik en zij hielden niet echt van elkaar. Ik wou voor mezelf bewijzen dat ik geen homo was.
Elise: Het zal stil worden zonder jullie, hier.
George: Dan zie ik dit als een goede reden om uit elkaar te gaan. Ik bedoel, ik ben er al zo vaak bij Tijgetje de laatste tijd en als het DNA-onderzoek uitwijst dat ik de vader van Bertha531 ben, dan zal ik bij haar intrekken. Ik denk dat ik ook ga.
Elise: Dus dan komen Angela en ik alleen te wonen?
Angela: We kunnen vragen of Lodewijk bij ons wil komen wonen?
Elise: Misschien.
Annemieke: Dingen zullen nooit meer hetzelfde zijn zonder Nico, we moeten ons daarbij neerleggen, denk ik.
Ferdi: Ik ga morgen mijn spullen pakken en vertrek.
Annemieke: Ik ook.
George: Dan zal ik morgen ook het huis verlaten. 

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #28 Gepost op: 30-09-2003, 13:42:06 »
De volgende ochtend in het boerderijtje....
(Avron en Jantien zitten samen in de keuken)
Avron: Jantien, ik...ik weet niet hoe ik dit moet vragen....toen ik uit het ziekenhuis weer kwam...toen...
Jantien: Ik weet waar je op doelt. Het spijt me Avron. Ik was gewoon erg blij om je weer te zien. Ik ben niet verliefd op je.
Avron: Jantien, denk eens aan de mogelijkheden. Als wij met elkaar trouwen dan kunnen we samen onze eigen boerderij beginnen.
Jantien: Avron, ik....ik mag dit eigenlijk niet zeggen, maar ik heb me een paar dagen geleden aangemeld als Hell Angel. Ik ben aangenomen, als ik een relatie met jou begin als Hell Angelverschoppeling, dat kost me mijn reputatie.
Avron: Wat? Jij bent aangenomen als Hell Angel?
Jantien: Ja, het spijt me...ik.....ik
Avron: Nou, mooie boel is dat.
Jantien: Ik moet weer aan het werk.
(Jantien loopt weg en Avron voelt zich ellendig. Zijn sprankeltje hoop dat hij een relatie kon beginnen met Jantien is nu weer de grond ingeboort en de vernedering is nog erger, omdat zij nu wel Hell Angel is. Avron kijkt naar de voorraadkast waarin de Cup-a-soup staat, loopt ernaar toe en pakt een pakje Cup-A-Soup Chinese Kip uit. Zal hij toch weer beginnen?)

In het Leger....
Daisy: He, wat heb ik gehoord komt Annemieke hier wonen?
Dopey: Ja, klopt. Het is maar voor tijdelijk hoor!
Daisy: Gezellig! 
Compuart: We moeten wel een beetje gezellig doen, hoor! Ze heeft geen makkelijke tijd gehad.
Dopey: Dat snappen we wel hoor, Compuart. Wees maar gerust.
Daisy: Waar zijn Verdi, Pimwiz en Heinz?
Dopey: Aan het werken aan hun campagne.
Daisy: Aha, ik ga eens kijken hoe het ermee staat.

In het boerderijtje zitten Groenenman, Ovide en Vlaming aan de keukentafel.....
Ovide: Het is 16.00 uur. Wie wil er Cup-A-Soup?
Groenenman: Ja, lekker. Doe mij maar 'Tomaat'
Vlaming: Is er nog 'Chinese Kip' die wil ik wel!
Ovide: Ja, dat is er nog wel, ik heb het vanmorgen nog gehaald....he? wat gek hij is weg?
Groenenman kijkt in de prullenbak en ziet daar een leeg pakje Cup-A-Soup liggen.
Groenenman, Ovide en Vlaming: AVRON!
Groenenman: Dit kan niet zo langer, als hij bezig blijft met zijn verslaving, dan zal ie het huis uitmoeten.
Ovide: Groenenman! Je eigen broer!

De volgende ochtend in het huis van Angela Groothuizen hebben Elise, Angela, Annemieke, George en Ferdi een bijeenkomt in de voortuin.
Elise: So this is goodbye?
George: Ja, Angela, ik vond het erg fijn om bij je te wonen, maar het is tijd om ergens anders heen te gaan. Ik hoop jullie allemaal nog veel en vaak te zien en ik zal nog vaak bij jullie langskomen.
Angela: Dank je wel, George. We zullen je missen hier.
Annemieke: Tja, wat kan ik nog zeggen....
Angela: Zeg maar niets meer. Neem gewoon de tijd voor jezelf daar in het Leger en reken erop dat alles goed komt.
Ferdi: En nu ik nog....ik heb een hekel om afscheid te nemen.
Elise begint zachtjes te huilen: We hebben zo'n mooie tijd samen met elkaar gehad en nu....ik bedoel misschien zien we je wel nooit meer.
Elise omhelst Ferdi....
George: Ferdi, je was een goede vriend, houd je taai!
Ferdi: Dank je!
Annemieke geeft Ferdi een hand: Ik wil boos op je zijn, vanwege het hele gedoe rond Nico, maar uiteindelijk treft jou geen blaam. Ik moet me er gewoon bij neerleggen dat ie voor jou meer voelde dan voor mij.....
Ferdi: Het spijt me zo Annemieke, ik....ik wou jou nooit pijn doen.
Angela: He, Fer....let goed op jezelf en laat eens wat van je horen en jij bent altijd welkom hier in mijn huis.
Ferdi: Bedankt voor je aanbod, maar ik kom niet terug. Jullie 4 en Nico staan garant voor een periode in mijn leven en ook al houd ik van jullie alle 4.....,maar ik moet het achter me laten. Het is tijd voor een nieuw hoofdstuk.
Annemieke: Het is voor ons allemaal tijd voor een nieuwe periode in ons leven.
George: The Fellowship falls apart....
(Uitgezwaaid door Angela en Elise vertrekken George, Annemieke en ook Ferdi elk een kant op. Hun samenzijn is definitief ten einde)
Wordt vervolgd!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #29 Gepost op: 3-10-2003, 10:39:30 »
Aflevering 15

In het huis van dr. Giorgio....
Giorgio: Goed mannen, vandaag is het zover. We gaan Jokivin, Milk en Maapie bevrijden.
Dopey: Goed, nog eenmaal de plannen: Ambijans en Bodejosm43 trekken om de tempel heen en gaan door het kelderraampje naar binnen. Low Profile en Mollemans vanaf links en Giorgio en Test gaan vanaf rechts door de ramen naar binnen stormen, zodra Dopey het teken geeft. Test rent dan naar de deur en laat mij binnen, okee?
Ambijans: Akkoord, ik stel voor om te gaan! Mannen, ingerukt mars!

In het bedrijfspand van Malcolm....
Malcolm: Gatsie, nu moeten we vandaag alweer zonder Jos werken, wat een gedoe toch!
Marc: Ik eeuh...ik wou eigenlijk vandaag ook vrij nemen. Ik had een etentje met mijn moeder en....
Malcolm: Wat? Vrijnemen! Ben jij helemaal gek? Wij komen al armen en voeten tekort.
Marc: Ja, amai zeg, gaat dat nog lang duren. We werken al een maand lang ons de frieten. Kun je er niemand bij aannemen?
Malcolm: Dat kan wel, maar er is hier niet genoeg ruimte. Jij blijft gewoon hier.
Marc: Majoah! Dat pik niet. Ik laat me niet commanderen. Ik neem ontslag.
Malcolm: Wat dat kun je niet menen?
Marc: En of ik dat meen! De groeten.
Malcolm: Grrrblm, fraaie boel. Annuh!
(Annuh komt naar boven)
Malcolm: Heeft Elmar soms afgebeld, hij had hier allang moeten zijn!
Annuh: Elmar? Nee, die is naar de film met Floortje, ik dacht dat je dat wist.
Malcolm: Wat? Dus iedereen is weg....oh, nee. Dit wordt een ramp nu moet ik alles alleen doen.
Annuh: Kan ik iets voor je doen?
Malcolm: Ja, breng me koffie!

Voormalig Mole Brother-huis:
DING DOING
Tijgetje: George! Je bent er! Hoe is het in het hotel?
George: Goed, het is wel duur, maar alles wordt goed verzorgt. Het voelde gewoon niet meer goed dat ik bij Angela woonde, ik had echt het idee dat ik er van profiteerde. De laatste tijd deed ik er niks anders dan slapen. Hele dagen was ik weg.
Tijgetje: Ja, ik denk dat het zo beter is. Annemieke belde net dat zij nu in het Leger zit, alles is goed met haar.
George: Mooi zo.
Intikker: Ah George is er? Dan kunnen we op weg naar het ziekenhuis.
Tijgetje: Ik ben wel zenuwachtig. Berthje, ga je ook mee?
Bertha531: Wat mamma?
Tijgetje: We gaan naar het ziekenhuis, je moet mee, want je kunt hier niet alleen blijven.
Bertha: Goed mamma.

Elmar en Floortje komen na een gezellig middagje film weer aan bij het bedrijfspand waar ze een gezellige chat met Annuh verwachten...
Elmar: Hallokidokie! We zijn er weer!
(Malcolm stormt naar beneden)
Malcolm: Hehe! Dat werd tijd! Waar bleef je nu al die tijd? We hebben je nodig hier!
Elmar: Euuh...Floortje nodigde me uit voor naar de film en ik dacht, ze kunnen het wel aan met zijn drieën.
Malcolm: Jij moet niet denken, jij moet werken!
Floortje: Nou doe even normaal zeg, biljartbal!
Malcolm: Wat?!.........ik......je hebt gelijk. Sorry, maar we hebben problemen. Marc heeft ontslag genomen.
Elmar: Wat Marc ontslag genomen? Hoezo?
Malcolm: Hij kon de werkdruk niet aan.
Elmar: Shit, dat betekent nog meer werk voor ons.
Malcolm: Precies en nu Bodejosm43 ook nog weg is, wordt het helemaal zwaar.
Elmar zucht: Ik ga je wel helpen.  Floortje,ik vond het echt heel gezellig, doen we nog een keer.
Floortje kust Elmar: Dat is goed, kanjer!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #30 Gepost op: 3-10-2003, 10:40:25 »
In de tempel van Jokivin.....
Maapie: Euuh...hoogheid! Milk en ik hadden een verzoekje, wij eeuh....
Milk: Het is nogal saai hier, er gebeurt hier zo weinig. Wat kunnen wij hier tegen doen.
Jokivin: Vrees niet langer, slaven van 't leven. Binnenkort zal de vijand ons aanvallen. Het moment is gekomen en uur 'U' is aangevangen. Het is tijd om ons klaar te maken voor 'Nirvana'
Maapie kijkt geschrokken.
Milk: Nirvana? Hoe zullen wij het bereiken.
Jokivin: Kom mee naar mijn achterkamer. Daar liggen alle benodigheden.

Inmiddels in het huis van Shadia....
Shadia: Marc? Wat een plezante verrassing.
Marc: Ik kwam afscheid nemen. Na het vertrek van Ferdi en Nico voel ik me hier niet langer gelukkig. Ik heb ontslag genomen.
Shadia: Wat? Dat kun je niet menen! Wanneer vertrek je?
Marc: Ik heb mijn spullen al gepakt. Ik ga naar Italië. Mijn broer werkt daar en ik kan bij hem in de zaak werken.
Shadia: Marc.....wat doe je me aan. Steeds meer van mijn vrienden vertrekken.
Marc: Het leek allemaal zo mooi. Malcolm, Jos, Elmar en ik, met zijn 4-en zou het grote geld binnenstromen, maar het was allemaal maar een illusie.
Shadia: En nu ga je weg....zomaar!
Marc: Wat is er hier nog voor mij? Ooit begonnen we als 8 vrienden, maar langzamerhand zijn we uit elkaar gegroeid. Ik ben al bij Angela en Elise langs geweest.
Shadia: Italië is ver weg. Heb je geen geld nodig. Ik kan het je geven. Ik heb nog genoeg over van mijn miljoen.
Marc: Dat is heel aardig van je, maar ik kan het niet aannemen. Het ga je goed, Shadia Bellafkhih!
Shadia: Tot ziens, Marc!

In het ziekenhuis.....
Intikker: Grrmmbll.....nog een half uur wachten, zegt ie! Ik wacht al dagen op de uitslag.
Bertha531: Bertje wil spelen!
Tijgetje: Goed, mamma gaat wel even met je naar de kinderafdeling.
(Tijgetje en Bertje gaan weg (wat groeit dat ventje hard hé? :p)
Dokter: Ah, de heren Langenberg en Intikker?
Intikker: Klopt!
George: Klopt!
Dokter: U heeft lang op de uitslag moeten wachten, maar het antwoord zit in deze envelop.
George wil de envelop open maken.
Intikker: Zullen we niet op Tijgetje wachten?
George: Goed......

In de tempel, in een ondergronds keldertje.....
Jokivin: Hier op deze schaal liggen 4 besjes. Deze besjes zijn de orginele besjes uit 'Blue Lagoon 1' niet uit '2', want dat was een goedkope ripoff! Eet, opdat u in 'Nirvana' zal kome.
Milk: Voor altijd slapen.
Maapie: Het is zover.
Jokivin: Wacht....als eerste zullen wij Cleo brengen in eeuwige Nirvana. 

Buiten de tempel hebben inmiddels dr. Giorgio, Dopey, Bodejosm43, Mollemans, Ambijans, Low Profile en Test zich verzameld.
Ambijans: Okee, mannen. Het is tijd om te enteren.
Giorgio: Goed....we gaan ons verspreiden. Dopey, geef over 2 minuten het teken... 
Ambijans en Bodejosm43 zijn inmiddels als eerste al binnen door het kelderraam.
Dr. Giorgio, Test, Low Profile en Mollemans stellen zich om rond om het huis en wachten op het teken van Dopey....
Dopey: NU! 
De 4 mannen stormen binnen door het raam. Test rent naar de deur en opent de deur voor Dopey.
Dopey: Okee, mevrouwtje Jokivin het spel is uit....
Allemaal: ???
Ambijans: Ze zijn er niet!
Geluid: MWAAW MIAUW!!
Test: Ze zitten hier onder, to the batmanbassment!
Het 6-tal rent naar beneden en zien daar de slapende 4.....
Bodejosm43 rent naar Maapie toe.
Dr. Giorgio: Zijn ze.....zijn ze dood?
(De camera verschuift van het slapende gezicht van Milk naar het geschrokken gezicht van Giorgio en dan naar het slapende gezicht van Jokivin)
Wordt Vervolgd!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #31 Gepost op: 7-10-2003, 13:00:10 »
Aflevering 16

Nog steeds in de tempel.
Dopey: Shit! Bel een ambulance, snel!
dr. Giorgio: Ik ren al.
Bodejosm43 geeft de kat Cleo een por.
Jos: Morsdood....
Dopey: Voor hun is het nog niet te laat, er is nog een kans.
Mollemans: Zal ik ze met de auto brengen?
Dopey: Ja, dat is een goed plan. Ze moeten zo snel mogelijk naar het ziekenhuis.

In het huis van Shadia...
Shadia: He, Doris! Alles goed?
Doris: Ja, hoor!
Shadia: Waar zijn de anderen.
Doris: Fenn hangt maar weer eens in 'Mole Ugly' haar verdriet over Ferdi verdrinken. Floortje is bij Elmar. Etje is bij haar ouders langs en Ville is met Vlaming uit.
Shadia: Wat een dooie boel hier. Ik ga de krant lezen.
Shadia leest even in de krant....
Shadia: He! Hier zit een aanmeldingskaart voor de nieuwe Expeditie Robinson in.
Doris: Ja, en dus?
Shadia: Ik ga meedoen.
Doris: Meedoen? Ben je gek? Je hebt een half jaar geleden nog een miljoen gewonnen.
Shadia: Ah joh! Ik vul gewoon de bon in en probeer het.
Doris: Tja......

In het ziekenhuis......
George: Ah! Daar ben je eindelijk, Tijgetje. We hebben hier de uitslag.
Tijgetje: Pfft! Nou goed, ik ben er klaar voor. Het is tijd voor het antwoord.
Dokter: Spoedgeval! Spoedgeval! Laat ons er onmiddelijk doorheen!
3 bedden met patienten erop vliegen langs.
Tijgetje: He, was dat niet Maapie?
Dopey, dr. Giorgio en  Bodejosm43 komen ook langs.
Tijgetje: Dopey, wat is er gebeurd.
Dopey: We weten het niet precies, Milk, Jokivin en Maapie zijn in levensgevaar.
Tijgetje: Maar dat is verschrikkelijk.

Elise zit rustig een pilsje te drinken in 'Mole ugly' als LC naast haar komt zitten.

Elise: 'hallo... eeuh.. LC was het toch?'
LC: 'ja klopt... hoe weet je dat?'
Elise: 'ach ik heb zo mijn connecties' *knipoogt*
LC: 'en jij bent vast Elise?'
Elise: 'helemaal goed'
LC kijkt Elise een beetje verlegen aan
'eehm... he ik heb 2 kaartjes voor de bios, heb je zin om mee te gaan?
Elise straalt helemaal: 'ja leuk'
LC kijkt op zijn horloge 'ik moet nu echt weg, maar ik kom je vanavond wel ophalen'
Elise: 'is goed, tot dan he'

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #32 Gepost op: 7-10-2003, 13:01:16 »
Wederom in het ziekenhuis.....
Dopey: Dokter, heeft u al nieuws...
Dokter: Ja, laat ik beginnen met Mapella Groenenman-diBollinavla..
Jos: Ja?
Dokter: De besjes zijn achter haar schildklier blijven zitten, als we op tijd zijn kunnen we ze nog weghalen zonder dat er gevaar is.
Jos: Godzijdank...
Dokter: Over Milika Kumar. Het spijt om te zeggen, de besjes zijn haar lichaam binnengedrongen en de vraag is of we op de tijd de giftige stof uit haar lichaam kunnen krijgen, we zijn hard bezig, maar als het er binnen een half uur niet uit is, dan is het te laat. Elke seconde telt.
Dopey: Oh, mijn god.
dr.Giorgio: En Jokivin, ik bedoel Joke Veen?
Dokter: De situatie van Jokivin is kritiek. De besjes zijn verwijderd, maar ze heeft veel gif binnen wat we niet meer weg kunnen krijgen. Het gif zorgt ervoor dat ze nog wel een tijdje slaapt. We weten niet precies wanneer ze wakker wordt.
dr. Giorgio: Ze ligt in een coma?
Dokter: Zoiets, Giorgio. Het spijt me.
dr. Giorgio: Maakt niet uit Henk, het is niet jouw schuld.
Dopey: Verdraaide sekte!
Bodejosm43: Ik moet echt weer aan het werk. Het is zo enorm druk, ik kan de anderen niet achter laten. Bellen jullie me zodra er nieuws is?
Dopey: Natuurlijk Jos.

In een andere vleugel van het ziekenhuis...
Tijgetje: Ik kan het niet geloven....
Intikker: Het staat er toch echt....
George: Zwart op wit!
Intikker: Ik kan niet geloven dat die eikel de vader is van zo'n lief kindje als Bertje.
George: Het is toch echt waar.
Intikker: En nu?
Tijgetje: Nu gaan we naar huis, George. Jij kunt nu bij ons komen wonen.
George: Goed, dan gaat pappa nu even Bertje ophalen bij de kinderspeelkamer op de kinderafdeling.
(George loopt weg)
Intikker: En nu.....is het nu over en uit tussen ons....
Tijgetje: George is de vader. Hij moet bij Bertje wonen.
Intikker: En ik? Ik houd van jou, van Bertje, van Tikkie en zelfs van Tigger!
Tijgetje: En ik houd van jou....wij blijven gewoon bij elkaar.
Intikker: Maar ik en George, hoe moet dat?
Tijgetje: We zien wel!

Die avond in 'Mole ugly' :

LC komt met gebogen hoofd, half huilend de bar binnen sjokken
Pino: 'heey LC, wat is er aan het handje?'
LC: 'ik ben naar de bios geweest met Elise en...'
Pino: 'wat is er dan gebeurd LC?'
LC: 'nou we liepen de bioscoop weer uit en toen zagen we 2 mannen in zwarte pakken over straat lopen en...' LC barst in huilen uit
Han 13 slaat een arm om hem heen 'wat gebeurde er toen?'
LC: 'Een van die twee mannen riep zoiets van: kijk, dat is r! en toen pakte de andere een revolver uit zn jaszak en toen...'
Pino: 'ze hebben toch niet....'
Han13: 'vertel verder'
LC: 'en die ene die pakte dus een revolver en die schoot Elise neer' LC huilt steeds harder en kan nog amper een woord uitbrengen
Pino: 'maar waarom dan?'
LC: 'Nou en toen kwam die ene dichterbij en keek naar Elise die daar zo lag en toen zei hij... dat zij het helemaal niet was, dat het de verkeerde was'
LC: 'dus ze is omgekomen door een.... misverstand?'
Pino: 'Jezus... en wat deed jij?'
LC: 'ik weet het niet meer... de politie bellen enzo ik was in shock'
Han13: 'Dat kan ik me voorstellen'
Pino: 'en wat is er gebeurd met die twee gasten dan?'
LC: 'toen de politie kwam waren ze er al vandoor'
LC barst weer in huilen uit, bevrijd zich uit Han13's omhelzing en strompelt de bar weer uit'
Pino: Wat denk je? Heeft hij drugs gehad. Dat kan toch niet waar zijn.
Han13: Gangsters in Mole City? Maar het klonkt zo overtuigend...

In het bedrijfspand....
Elmar: Het is niet te geloven, hoe druk wij het hadden vandaag. Waar is Malcolm?
Bodejosm43: Annuh heeft hem eindelijk zo ver gekregen dat ie een dagje vrijnam. Ze zijn in het park aan het wandelen.
Elmar: Ik ga er ook maar even vandoor. Ik ga je zien.
Bodejosm43: Okee, ik moet nog even dit mailtje versturen en dan ga ik ook.
(Elmar vertrekt)
Jos is rustig aan het werk als hij opeens voetstappen hoort op de trap, maar niemand is nog in het gebouw behalve Jos.
Jos: Elmar, ben jij dat?
Bodejosm43 staat voorzichtig op en loopt naar de deuropening. Daar wordt hij hardhandig terug geduwd.
Lodewijk: Zo, Bodejosm43......we finally meet again.
(Bodejosm43's gezicht verschiet)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #33 Gepost op: 10-10-2003, 10:23:15 »
Aflevering 17:
Nog steeds in het bedrijfspand.
Lodewijk: Vandaag precies 3 jaar geleden was het de laatste keer dat ik je zag, dacht je echt dat je kon vluchten voor de 'Troublino-bende'.
Bodejosm43: Hoe hebben jullie me gevonden?
Lodewijk: De afstand tussen Sicilië en Mole City is groot, maar de bende is machtig. Vader heeft me erop afgestuurd om met jou af te rekenen, maar ik heb nog een persoonlijke verheffing met jou te regelen. Jij gaat weer voor me werken, Bodejosm43.
Jos: Nee, Lodewijk, doe me dat niet aan. Ik....ik....mijn vrouw ligt in het ziekenhuis, mijn broer is een addict, de zaak gaat slecht. Ik heb al genoeg problemen.
Lodewijk: I am your worst nightmare. Buig voor de zonnekoning.
Bodejosm43: Ik snap niet. Hoe, hoe kom je hier?
Lodewijk: Misschien ken je Tijgetje wel. Ze werkt ook voor onze bende. Het was een eitje om je te vinden. Ik papte aan met een onnozele chick, Angela. Kende je haar?
Bodejosm43: Een beetje..
Lodewijk: Ik heb mijn mannen de opdracht gegeven om haar neer te knallen. Vanavond is ze koelbloedig vermoordt. De zonnekoning laat geen sporen achter, in tegenstelling tot jou.
Jos: Mijn god, je hebt haar vermoord! Lul!
Lodewijk: 500.000 euro is geen schijntje, Bodejosm43. Je verraad wordt hard gestraft. Vader wou dat ik een kogel door je kop ramde, maar jij wordt mijn slaafje, Jos. Ik kom vrijdag terug en dan wil ik de eerste 100.000 euro van je hebben, zo niet......ik heb net gehoord dat je hier ook nog een vrouw, een broer en enkele collega's hebt...gnagnagna...sukkel!

In de kleine boerderij......
Avron: Geef me cup-a-soup! Asjeblieft! Asjeblieft!
Groenenman: Nee, Avron. Het is voor je eigen bestwil.
Avron: Een pakje, wat maakt het uit.
Groenenman: Nee, Avron. Houd op met zeuren.
Avron: Grrr.
Groenenman verlaat de kamer en Jantien komt binnen.
Avron: Jantien, jij weet waar Groenenman de cup-a-soup heeft verstopt, niet?
Jantien: Ja, ik weet het wel, maar ik kan het je niet zeggen.
Avron: Ach kom op, Jantien, dan krijg je een kussie!
Jantien: Heb je nu alweer gedronken? Is het de cup-a-soup niet, dan is het de drank wel.
Avron: Asseblieft?
Jantien: Nee!
Avron: Goed, dan gaan we het anders doen.
Avron pakt een mes van het aanrecht.
Avron: Als je me nu geen cup-a-soup geeft, dan....
Jantien: Wat dan? Dan ga je me vermoorden? Dat kun je niet doen, Avron.
Avron: Waarom niet? Ik ben toch alles kwijt, Zaartje, Doris, de Hell Angels, de Hell Angels waar jij nu lid van bent...
Jantien: Als je mij vermoordt ben je nog meer kwijt. De rest van je leven zul je slijten in de gevangenis en reken erop daar is zeker geen cup-a-soup.
Avron: Goed dan! Als je me nu geen cup-a-soup geeft dan snijd ik mezelf in mijn arm, geef jou de schuld en zorg dat je ontslagen wordt.
Jantien: Avron, ik doe dit voor jou!
Avron: Goed dan, bitch!
Avron snijdt zichzelf in zijn arm
Avron: AAARRGHH AUUWWW!
Groenenman en Ovide komen binnenstormen.
Ovide: Wat is er aan de hand?
Avron: Ze heeft me aangevallen.
Jantien: Dat is niet waar, dat is...
Avron: Wat? Denk je dat ik mezelf voor de lol in mijn arm snijdt. Dat mens is gek.
Groenenman: Jantien! Ben je nu helemaal gek geworden! Het spijt me, dit kan ik niet tolereren van je. Je bent ontslagen.
Jantien begint zachtjes te huilen: maar...maar...ik...ik
Ovide: Bommen! Moeten we straks ook nog naar het ziekenhuis met hem..

In het huis van Tijgetje:
Intikker: Nee, Bertje. Je krijgt geen toetje voor je je bonen hebt opgegeten.
George: Hier Bertje, je toetje.
Bertje: Ah! Toetje!
Intikker: Wat doe je nu?
George: Ik geef hem zijn toetje!
Intikker: Maar hij moet zijn bonen nog eten!
George: Ach joh, laat hem zijn toetje eten.
Intikker: Dat kun je toch niet maken, teri...
Tijgetje: He! Jongens, nokken! Geen scheldwoorden waar Bertje bij is.
Bertje: Teringlijers!
Tijgetje: Zie daar heb je het gedonder al. Als jullie nu eens ophouden met altijd ruzie maken, gaat het misschien wat beter.
Bertje: Gedonder!

's morgensvroeg komt Lodewijk weer thuis (Angela Groothuizens huis)
Lodewijk komt de kamer binnen en schrikt zich een hoedje.
Lodewijk: Angela?
Angela: Lodewijk, het is verschrikkelijk. Elise, ze hebben haar gisteravond doodgeschoten.
Lodewijk: Wat? Elise doodgeschoten....maar.....oh, nee.....fuck!
Angela: Snif....snif.....eerst Nico en nu zij! Wat moet ik nu beginnen? Ik kan dit niet aan. Ze was mijn beste vriendin.
Lodewijk: Wat erg voor je, het spijt me zo.
Angela: Als ik jou toch niet had...snif...snif.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #34 Gepost op: 10-10-2003, 10:24:15 »
In het ziekenhuis.
Dokter: Giorgio, Jos, Dopey?
Giorgio: Ja?
Dokter: Er is nieuws over een van de patienten. Wie is het naaste familielid van mevrouw Groenenman?
Jos: Ja, dat ben ik. Ik ben haar man.
Dokter: Ze is gered. U kunt haar mee naar huis nemen.
Jos: Godzijdank
Dokter: Je mag naar binnen.
Jos gaat naar binnen
Maapie: Is dit 'Nirvana', het valt nogal tegen.
Jos: Ik ben het. Je bent ontwaakt!
Maapie: Waar ben ik? Waar is Jokivin?
Jos: Alles is voorbij, meisje. Je gaat mee naar huis.
Maapie: Ik....ik....het is goed.
Jos: Wees niet bang, je bent nog wat versuft. Het komt allemaal weer goed.
(Op de gang)
Dopey: Dokter, is er al nieuws over de andere 2.
Dokter: Zoals u weet hebben we een spoedoperatie bij Milk moeten toepassen. De besjes zijn verwijderd, maar ze ligt nu in een soortgelijke situatie als Jokivin. Ze slapen allebei en weten niet voor hoelang. uren,dagen, weken, maanden...
Giorgio: Dus het blijft afwachten.
Dokter: Het beste kunt u gewoon gaan, zodra er wat aan hun toestand verandert, laat ik het jullie weten.
Dopey: Ja, Giorgio, ik denk dat we het beste naar huis kunnen gaan.

In het huis van Angela....
Angela: Jantien, wat fijn dat je langskomt. Ik ben zo blij dat je er bent.
Jantien: Ik...ik...
Angela: Oh, het is zo verschrikkelijk. We zullen haar nooit weer terug zien.
Jantien: Wie? Wat? Waar?
Angela: O! Je weet het nog niet. Elise....ze is gisteravond vermoord.
Jantien: Wat? Vermoord, door wie en waarom?
Lodewijk: Zo, jij bent ook echt een journalist. We weten het niet.
Angela: Waarom vermoorden ze haar nu, zo'n onschuldige meid. Ze had geeneens vijanden.
Jantien: Wat erg! Elise!
Lodewijk: Maar als je het niet wist, wat kom je hier dan doen?
Jantien: Ik, ik ben ontslagen en ik kwam afscheid nemen.
Angela: NEEEHEEE! Laat me nu niet ook in de steek. Al mijn vrienden gaan opeens weg!
Jantien: Het spijt me, er is hier niks meer voor me. Groenenman heeft me enorm teleurgesteld. Ik heb nauwelijks nog contact met Shadia en George. Ik denk dat het beter is als ik terug ga naar Leeuwarden.
Angela: Ik snap het, misschien is het ook beter als ik hier vertrek. Ik mis Elise zo.
Jantien: Ik wens je veel sterkte toe, Angela. Tot ziens!

In het ziekenhuis
Jos: Nou, kom op. We gaan.
Maapie: Wacht, ik wil nog 1x bij Jokivin en Milk kijken.
Jos: Goed dan.
(Jos en Maapie lopen er heen)
Maapie kijkt door het raam de kamer in waar Milk en Jokivin liggen.
Maapie: Ze hebben uiteindelijk 'Nirvana' bereikt. Ik was graag met ze meegaan.
Bodejosm43: Hoe kun je dat nou zeggen? Jij hebt mij nog!
Maapie: Ach lieve Jos, als je het toch nog kon begrijpen.
Bodejosm43: Alles komt goed, meissie, het is voorbij.

Midden in de nacht wordt Avron wakker
Avron: Aargh...mijn hoofd....ik moet cup-a-soup hebben. Ik word gek, jeez wat een afkickverschijnselen krijg je hiervan.
Onder zijn bed vandaan pakt Avron een pakje cup-a-soup vandaan, dat ie verstopt had.
Hij legt de substantie op zijn bureau neer en snuift de zooi op. Daarna laat hij zichzelf op zijn bed vallen.
Avron ligt op zijn bed, maar krijgt opeens enorme stuipbewegingen, Avron begint door te draaien. Zijn verslaving heeft hem in de greep. Avron stapt zijn bed uit en slaat zijn spiegel kapot. Hij pakt een stuk vast en kijkt naar zijn polsen....
(Wordt vervolgd!)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #35 Gepost op: 14-10-2003, 12:01:18 »
Aflevering 18

In de boerderij....
Groenenman komt Avrons kamer binnengestormt.
Groenenman: Avron!
Avron schrikt van Groenenman en kijkt verdwaasd naar het stuk glas in zijn handen.
Groenenman: Wat is er aan de hand, jongen?
Avron: Ik....ik.....
Groenenman: Ik breng je naar het ziekenhuis.
Avron: Nee! Ik ga wel even liggen.

In huize Bora's
LC: Sorry, pap. Ik kan voorlopig niet werken. Ik bedoel dat hele gedoe met Elise.
Kolko: Wat? Je kunt me nu niet in de steek laten. We zitten middenin de campagne.
LC: Ik...ik kan het niet aan.
Kolko: We moeten door! We hebben maar een kleine voorsprong.
LC: Sorry pap!
Kolko: Geen gedoe! Je kunt kiezen of je helpt of je gaat het huis uit.
(Robbie loopt langs in zijn pyama)
Kolko: Wat ben je nu nog niet aangekleed, luilak! Kleed je aan.
Robbie gaapt: Kan niet, ik heb geen zin.
Kolko: Geen zin, geen zin. Dan gaan we het anders doen. Je kunt kiezen of je gaat je nu aankleden en gaat solliciteren of ik zet je het huis uit.
Kickie: Jees, pap. Wat heb jij opeens?
Kolko: Geen grote mond, Kickie! Pappa is druk!
Cora: Tralala, kijk eens wat ik vandaag heb gekocht, een nieuw truitje van Koetsie.
Kolko: Wat alweer een nieuw truitje, dat kan zo niet langer Cora! Het geld is nog lang niet binnen.
Cora: Maar....maar....het was zo mooi truitje!
Kolko: Geen gedoe! Vanaf nu aan beheer ik het geld.
Cora: Kom op zeg, ik maak toch zelf wel uit wat ik koop.
Kolko: Geen gemaar. Kom op, LC. We moeten weer aan het werk.
LC: Pahap!

Die ochtend zitten George en Intikker aan de ontbijttafel met Tijgertje....
Intikker: Mag ik de abrikozenjam even?
George: ........
Intikker: Mag ik de abrikozenjam even?
George: ......
Intikker loopt naar George toe en schreeuwt in zijn oor: DE ABRIKOZENJAM AUB!
George: Doe normaal halve zool, waar heb ik dit aan verdiend.
Intikker: Ach houd toch je bek, augurk.
George: Ai, zuur man!
Tijgertje: Jongens, houd nu eens op. Ik word echt helemaal spuugziek van jullie. 

In het hotel waar Bodejosm43 woont......
Maapie: Hebben ze nu al besloten wat er met de tempel gebeurt?
Bodejosm43: Ja, ze gaan hem helemaal slopen.
Maapie: Oho! Wat een zonde. Dat mag niet gebeuren. Ik wil er weer heen.
Jos: Nee, kom op zeg. Wees blij dat je er weg bent..
TRING TRING (Jos neemt de telefoon op)
Lodewijk: Met Lodewijk
Jos: Met Jos, wat wil je? Ik ben hier met mijn vrouw.
Lodewijk: Ik snap dat je de grootste moeite zult hebben om het geld bij elkaar te brengen, maar mijn nieuwe, echte vriendinnetje wil graag een speedboot hebben. Vanmiddag 15.00 uur breng je me het geld. 100.000 euro. Ik wacht op het oude industrieterren, op het grote plein. Heb je 'Lola Rennt' gezien? wel, nu wordt het 'Jos Rennt' Hahahaha.
Jos legt op
Maapie: Wat is er?
Jos: Niets, ik eeuh....ik moet even naar de bank.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #36 Gepost op: 14-10-2003, 12:03:09 »
Ovide, Groenenman en Avron hebben inmiddels een 'huisbespreking' 
Groenenman: Ik denk echt dat het beter is dat je naar een afkickkliniek gaat. Het is duidelijk te merken dat je afkickverschijnselen.
Avron: Nee joh, dat is nergens voor nodig.
Ovide: Avron, ik ben me vannacht rotgeschrokken. Je moet er echt wat aan laten doen.
Avron: Ik snap dat je geschrokken bent, maar het zal niet weer gebeuren, echt waar.
Groenenman: Hoe weet je dat nou?
Avron: Ik weet het niet! Maar ik wil niet naar een afkickkliniek, daar word ik gek!
Ovide: Maar....maar wij.
Avron: Wat, wij.....zeg het dan, je wilt mij het huis uitzetten, is het niet?
Ovide: Nou...ik....eeuh....wij.....en dan is er nog Vlaming....
Groenenman: Natuurlijk niet, je kunt zolang blijven als je wilt Avron!
Avron: Mooi zo, discussie gesloten dan maar!

In het huis van Shadia....
Doris: Eej, gaan jullie vanavond nog wat doen?
Etje: Natuurlijk, zuipen in 'Mole Ugly'
Floortje: Alweer, ik hoorde van Fenn dat je gisteren ook al loaded was.
Doris: Ze is een echt drankorgel. Ze is de hele week al aan de zuip. Als jij nou niet elke dag weg was met Elmar had je het ook kunnen zien.
Floortje: Wat? Jij hebt de hele week lopen zuipen!
Etje: Ja, ik doe toch waar ik zelf zin in heb.
Floortje: Wat?!? Het is mooi genoeg geweest, ik heb geprobeerd streng te zijn en ik heb geprobeerd soepel te zijn. Het werkt gewoon niet, ik ga aan pa en ma vragen of ze je trug nemen.
Etje: Nee, nee! Dat kun je niet doen.
Floortje loopt weg en Etje loopt erachter aan. Shadia komt met de post binnengelopen.
Shadia maakt een brief los...
Shadia: Ja! Ja! Jahoechie!
Doris: Jahoechie, wat is dat nu weer voor een fout woord?
Shadia: Ik mag meedoen met Expeditie Robinson. Ik moet over 2 dagen al weg voor een lichamelijke keuring.
Doris: Wat dat is geweldig! Gefeliciteerd meid!
Shadia: Dank je, ik ben zo gelukkig.

In het huis van Kolko en Cora is Kolko nog steeds erg gestressd met de aankomende verkiezingen......
Floortje: Pap, mam. Ik moet jullie iets vertellen over Etje.
Etje: Nee hoor! Ze bedoelt helemaal niks, alles gaat goed.
Floortje: Ik heb hard geprobeert, maar ze is gewoon onhandelbaar. Ik kan niet langer met haar leven, willen jullie haar weer in huis nemen.
Cora: Maar meisjes toch! Wat is er gebeurd!
Floortje: Etje zuipt zich elke dag in het cafe te pletter en ik weet niet hoe ik haar moet stoppen.
Kolko: Wat! Ben je gek geworden, jij bent mijn dochter, dat kan me mijn reputatie kosten. Vanaf morgen woon je hier!
Etje: Wat! Dat kun je niet menen. Ik ben oud en....
Kolko: Te dom om voor jezelf te zorgen, morgen ben je weer hier, of ik stuur de kinderbescherming erop af. Wij hebben de voogdij (nog steeds) over je.
Etje: Grrr! Ik haat je, Floortje en ik haat jou ook, pap!
Kolko: En even over jou, Floortje. Ik heb gehoord dat jij wat met die schooier hebt, Elmar.
Floortje: Elmar is geen schooier, hij werkt bij een hoogstaand bedrijf.
Kolko: Wie houd je voor de gek, Floortje. Die jongen komt uit het Leger des Heils. Ik wil dat je het uitmaakt.
Floortje: Wat? Dat kun je niet menen.
Kolko: Mijn reputatie telt, je doet wat ik wil.
Floortje: Maar....maar.....
Kolko: Luisteren!

In Bar 'Mole Ugly'
Han13 zucht: Hoo! Alweer niks te doen.
Pino: Lekker rustig toch, af en toe komt er een halve zool een biertje bestellen en alleen 's avonds is het lekker druk.
Han13: Precies, overdag is er niks te beleven.
D**n: Ja, je hebt gelijk, misschien moeten we de bar dichtgooien overdag.
Han13: Tja, misschien wel. Ik......ik weet niet, het is gewoon zo duf, er zit totaal geen actie in deze zaak. De hele dag gebeurt er bijna niks. Ik wil werk in handen hebben.
D**n: Dan moet je de bar gaan verkopen en wat anders gaan zoeken.
Han13: Dat kan ik toch jullie niet aandoen......


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #37 Gepost op: 14-10-2003, 12:04:03 »
In het bedrijfspand van Malcolm.....
Annuh: Malcolm, ik denk dat het zo niet langer gaat. Ik vind dat je je teveel voor het bedrijf geeft.
Malcolm: Het spijt me, Annuh. Ik geef echt wel om je, maar....maar ik moet gewoon alles geven voor het bedrijf, wil het een succes worden. Nu, Elmar, Jos en ik nog met zijn drieën zijn wordt het steeds zwaarder.
Annuh: Ik weet het, maar.....maar ik kan het niet meer opbrengen. Ik bedoel, elke dag als je klaar bent met werken, ben je doodop. Ik voel me eenzaam.
Malcolm: Wat bedoel je precies?
Annuh: Ik ga een tijdje bij mijn ouders wonen.
Malcolm: Neeh! Annuh, dat kun je niet menen. Je gaat me toch niet in de steek laten.
Annuh: Voorlopig lijkt dat me de beste oplossing. Zolang jij je werk boven mij stelt, kom ik niet terug.

Op het industrieterrein......
Lodewijk: Ah, daar ben je eindelijk. Je bent 2 minuten te laat.
Jos: Het spijt me, het kostte me enorm veel moeite om al mijn bankgeld op te halen.
Lodewijk: Rustig aan, laat me je voorstellen aan Rouge, in tegenstelling tot Angela, wél mijn echte vriendin.
Jos: Aangenaam, Bodejosm43
Rouge: Rouge Kappje....
Lodewijk: Een Fin met rood haar, dat is nogal zeldzaam vind je niet, maar vergis je niet, Josje. Rouge is dodelijk!
Jos: Hier heb ik de koffer met geld, Lodewijk. Zijn we nu klaar!
Lodewijk: Klopt het bedrag wat er in die koffer zit. Als ik het natel en het klopt niet dan ben je de lul, Josje!
Bodejosm43: Het spijt me, ik had maar 54.000 euro op de bank staan.
Lodewijk: Wat? Hmmm....ik ben vandaag in een goede bui. Voor deze keer zie ik het door de vingers als je de can-can gaat dansen.
Jos: Wat?
Lodewijk trekt zijn pistool: NU!
Jos doet de can-can
Lodewijk en Rouge: HAHAHAHA!
Lodewijk: Heel goed, Jos, maar die fout is onvergevelijk. Volgens mij zit er aardig wat geld in dat bedrijfje van je. Ik wil dat je me morgen de kas brengt en al het geld van de rekeningen.
Jos krijgt een schrikreactie: Maar.....maar dat betekent Malcolm bestelen. Al dat harde werken voor niets.
Lodewijk: Juist, dat of je vind Maapie morgen trug met 2 uitgerukte ogen!
(Jos slikt even en kijkt paniekerig, de camera zoomt in)
Wordt vervolgd!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #38 Gepost op: 17-10-2003, 12:05:51 »
Aflevering 19

In huize Kolko's:
Kolko: Goed, straks begint op het grote plein in de stad, het publieke slotdebat tegen Heinz. Zijn alle voorbereidingen klaar, LC?
LC: Ja, alles is klaar, ik hoef toch niet mee, hé? Ik bedoel, ik mag toch wel wat rust, na dat hele gedoe met Elise....
Kolko: Geen sprake van, je moet gewoon mee, ik heb je nodig. Zit mijn das goed?
(Cora en Annuh komen binnen lopen.....)
Cora: Jongens, Annuh heeft nieuws....)
Annuh: Ik kom weer thuis wonen, Malcolm en ik zijn een beetje uit elkaar.
Kolko: Wat? Nee! Annuh, dat kun je me niet aandoen. Denk aan mijn reputatie. Dat zou een enorme rel kunnen betekenen.
Annuh: He! Dit is niet fair, je kunt me hier niet over aanvallen! Toon eens wat begrip!
Kolko: Onzin! Jij gaat het onmiddellijk goed maken met Malcolm voordat het naar buiten lekt. Kom op, LC. We gaan naar het dorpsplein voor het slotdebat, Cora, schatje zie ik je daar zo?
Cora: Ja, goed hoor.

In het Leger des Heils......
Annemieke: BWAH!
Zaartje: Moet je nu alweer kotsen? Ben je ziek ofzo?
Annemieke: Ik heb echt geen idee wat er mis met me is, misschien een kleine griep.
Zaartje: Kruip gewoon eens lekker onder de wol en misschien is het morgen beter.
Annemieke: Ik hoop het, dit is nu al 2 weken zo.
Zaartje: Wat zeg je, 2 weken? Dat is niet gezond meer. Hiermee moet je naar de dokter.
Annemieke: Nee, joh, ben je gek. Dat gaat wel weer over.
Zaartje: Hier is je jas, we gaan nu onmiddellijk.
(Inmiddels in het halletje is Dopey aan het bellen met dr.Giorgio)
Dopey: Sorry, Giorgio, maar ik kan vanmiddag echt niet met je mee naar het ziekenhuis. Heinz heeft zijn slotdebat, daar moet ik echt bij zijn.
dr. Giorgio: Dat is niet erg, Dopey. Dan ga ik wel even in mijn eentje. 
(Daisy, Verdi en Pimwiz zwaaien inmiddels bij de achterdeur Heinz uit)
Verdi: Heel veel succes, vanmiddag. Ik kom je straks steunen. Ik moet nog een paar dingen regelen.
Pimwiz: Ja, ik ook. Maar we zijn er echt zometeen.
Daisy: Succes, he, Heinz! Het spijt me dat ik er niet bij kan zijn, maar ik heb nu eindelijk eens het huis voor mezelf.
(En bij de voordeur op hetzelfde moment ontmoeten we de laatste Legerbewoner)
DING DONG (Compuart doet open)
Gaston: Goedemiddag, wij zijn van de Postcode Loterij, bent u Cilqriz Ompuart?
Compuart: Ja, dat klopt!
Gaston: Gefeliciteerd, we hebben hier een envelop voor u, mag ik even binnenkomen?
Compuart: Natuurlijk!
(Binnen op de bank)
Gaston: Ja, u heeft hem natuurlijk al gezien, de gouden envelop, nou maakt u hem maar open.
Compuart: Bier met bommen! 250.000 euro!
Gaston: Precies een kwart miljoen, voor u alleen! Wat gaat er nu door u heen?
Compuart: Het is niet waar! Het is niet waar!

In het bedrijfspand.....
Bodejosm43: Is Elmar er niet?
Malcolm: Nee, er waren problemen met Floortje zei die....
Jos: Naja, lekker rustig. Hahaha!
Malcolm: Precies, maar...eeuh.....ik ga even downloaden op de wc.
Jos: Is goed.....
(Bodejosm43 wacht tot Malcolm weg en kruipt dan achter de computer. Snel telebankiert hij naar de bank en vraagt de rekening van het bedrijf op en boekt hij al het geld over op zijn eigen rekening, dan komt Malcolm weer terug)
Malcolm: Hehe, dat lucht op......He, is er wat? Je zweet helemaal.
Bodejosm43: Opvlieger....er....er is niks.

In het huis van Shadia....
Shadia: Nou, het is dan zover.
Floortje: Ik zal je missen, Shadia.
Shadia: He, meissie.....wees gerust. Ik weet zeker dat alles weer goed komt met Elmar.
Floortje knikt: Ja!
Etje: Let goed op jezelf daar op het eiland.
Shadia: Natuurlijk ik kom thuis met de pot!
Doris: En gewoon schijt hebben aan die anderen. Als je eten vindt, gewoon lekker voor jezelf houden.
Shadia: Natuurlijk, Doris. Ik zal je missen!
Fenn: En als je een lekkere man tegenkomt, neem hem dan weer mee naar huis.
Shadia lacht: Als ik er een tegenkom neem ik hem voor je mee.
Vlaming: Houd je taai he, Sjaad!
Shadia: Ja, hoor. Let je goed op mijn vriendinnetje?
Vlaming: Natuurlijk!
Ville: Shadia, als dank voor het feit dat Floortje, Doris, Fenn en ik hier mogen blijven wonen en dat je toestaat in de tijd dat je weg bent dat Vlaming hier komt wonen, vinden we heel tof van je.
Etje: En ik ben ook heel erg blij dat ik hier zolang heb mogen wonen.
Fenn: En omdat wij heel veel om je geven, willen wij je dit aanbieden.
Ville: Het is een cadeautje van ons allemaal.
(Shadia pakt het cadeau uit)
Shadia: Een diamant! Wat een mooie!.....ik.....ik vind het zo lief allemaal.
Fenn: Groepsknuffel!
Vlaming en de dames knuffelen samen en zwaaien dan hun vriendinnetje Shadia uit.


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:The Soap: 'Mobro!'
« Reactie #39 Gepost op: 17-10-2003, 12:07:27 »
In de boerderij van Groenenman.....
Avron denkt in zichzelf: Shit, dat spul moet hier toch ergens liggen, ik moet het snel vinden voor Groenenman en Ovide thuiskomen. Nergens te vinden, fuck cup-a-soup! Ik voel me klote, nog maar een slok whiskey. (Avron neemt nog een slok whiskey uit de fles die bijna al leeg is) He! Yes! Yes! Ik heb het gevonden, wie had gedacht dat het zo makkelijk kon zijn, het ligt hier gewoon tussen de sokken van Groenenman.
Avron pakt een glas warm water en gooit de cup-a-soup erin. In een slok neemt hij het naar binnen en begint aan zijn tweede pakje. De combinatie alcohol/cup-a-soup kan nooit goed gaan!

In het bedrijfpand is Malcolm bezig dmv telebankieren een deel van zijn geld naar zijn bankpas te zetten.
Malcolm: Geen krediet, wat is dit voor een gefuck, er staat nog genoeg op. 
Malcolm klikt op zijn bankrekening
Malcolm: Leeg, leeg helemaal niks.
Malcolm kijkt op de rekening van het bedrijf.
Malcolm: Ook niks....nee......nee laat het niet waar zijn, fucking telebankierenintrabedrijf is gehackt! Ik ben bestolen. Ik ben bestolen.........BOEHOE SNIK SNIK! Al dat harde werken voor niks.

In een duister pand in de stad.....
Lodewijk: Zozo, daar ben je dan eindelijk.
Bodejosm43: Ja, ik heb gedaan wat je wilt, hier is het geld.
Lodewijk: Heel goed, Jos.
Bodejosm43: Mooi, dan is nu alles afgesloten. Ik hoop je niet weer te zien.
(Jos loopt naar de deur, Lodewijk trekt zijn pistool en laadt het pistool, Jos hoort de klik en draait zich om.)
Lodewijk: Niet zo snel, Josje! Dat geld wat ik nu heb, zie ik als de rente, maar ik heb nog steeds 500.000 euro van je tegoed.
Bodejosm43: Nee, dat kun je niet menen!
Lodewijk: Kijk op de monitor. 
(Lodewijk klikt een tv aan)
Jos: Hé, maar dat is.....dat is mijn hotel....
Lodewijk: Heel goed gezien, Josje. Momenteel zit Rouge in het gebouw tegenover jouw hotel. De beelden die je ziet worden gemaakt van uit een camera die in haar petje verstopt zit, ze kan elk moment je vrouwtje doodschieten.
Jos: Wat? Jullie schurften! Maak me los!
Lodewijk richt zijn pistool op Jos en gooit hem een walkie-talkie en een bivakmuts toe.
Lodewijk: Josje, ik wil dat je nu de bank gaat overvallen en terug komt met het geld naar me, als je faalt gaat Maapie eraan.
Jos slikt even.

In de praktijk van dr.Giorgio:
dr. Giorgio: Wat ben je aan het doen, Mollemans.
Mollemans: Ik brand een kaarsje voor Jokivin. Ik ben van oorsprong katholiek.
dr. Giorgio: Dat vind ik een mooi gebaar, Mollemans, weet je waar Test is?
Mollemans: Hij komt net binnen.
dr. Giorgio: Test, ik ben blij dat je meegaat naar Jokivin. In mijn eentje is ook niet zo veel aan.
Test: Natuurlijk, ziekenbezoek is ook een taak van een superheld.
dr. Giorgio: eeuh....ja, zo is het precies!
Mollemans: Low en Ambijans liggen alweer in bed. Het potje Monopoly was gisteravond ook wel erg laat geworden. Ik denk dat ik ook nog maar even ga pitten.
dr. Giorgio: Trustuh!
(Mollemans gaat naar bed en Giorgio en Test stappen de deur uit, Giorgio slaat hierbij nog al hard met de deur)
In de woonkamer begint het onstabiele kaarsje van Mollemans voorzichtig te wankelen en valt uiteindelijk om.

In het Leger is Daisy momenteel lekker aan het genieten van haar vrije middag. Ze loopt haar kamer binnen en gaat even lekker op bed liggen. PIEP PIEP Opeens schrik Daisy op! Dat was haar telefoon, haar telefoon waarmee ze in contact staat met haar hoofdbureau. Snel staat Daisy op en pakt haar telefoon.
'U heeft 1 nieuw bericht ontvangen.'
KLIK
'Daisy, uit zeer betrouwbare bron hebben we vernomen dat de aanslag die op Kolko wordt gepleegt, vanmiddag zal plaats vinden tijdens het slotdebat. Snel haast je er heen en verijdel de aanslag.'
(Daisy kijkt verschrikt op, gooit haar telefoon weg en gaat naar het grote stadsplein....De camera zoomt in op het sms-je)
Wordt vervolgd!