Poll

3tt3

44e4
0 (0%)
4t4
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Auteur Topic: Detectivespel: Het Rechercheurs Topic: Discusseer hier!  (gelezen 9733 keer)

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Detectivespel: Het Rechercheurs Topic: Discusseer hier!
« Gepost op: 19-08-2003, 17:09:42 »
Zoals jullie vast wel weten begint donderdag zo rond 12 uur: het grote detectivespel. Er zijn 10 rechercheurs en iedere week zal er 1 afvallen. Zo gaan we van de slechtste rechercheur naar de beste rechercheur. IK zal nu de rechercheurs(kandidaten) voorstellen:


--Chriz--
Enkele jaren geleden, was hij de top detective in de V.s. Totdat hij in aanraking kwam met drank. De drank verwoestte zijn leven en wou er vanaf. Toen is hij 2 jaar naar Finland gegaan om van zijn drankverslaving af te komen. Hij is er nu vanaf en doet mee aan dit spel om te checken of hij weer helemaal de oude is. Als hij wint gaat hij weer regel recht naar de V.s. en probeert zijn eigen detectivebureau weer op te zetten.

--Daisy--
Daisy begon als acrobaat in het circus. Ze had het daar naar haar zin totdat ze in haar been werd geschoten. Toen ze weer kon lopen ging ze alles onderzoeken om er achter te komen wie er op haar had geschoten. Dat is haar gelukt en ze heeft hem aangegeven bij de politie. Het bleek haar ex te zijn. Zij doet mee aan dit spel om er achter te komen of ze de detective wereld in moet of gewoon in het circus moet blijven optreden.

--Maapie--
Maapie de samenvattingen las van Cmc 1. Toen is ze meteen op zoek gegaan naar de oude tovenaar Fouras en ze vroeg hem haar toekomst te voorspellen. De tovenaar zei dat ze heel oud zal worden en heel veel ambities in de detective wereld heeft. Maapie heeft de tovenaar er flink voor betaald en wil graag weten of hij de waarheid spreekt. Zij doet mee om de waarheid te achterhalen.

--Timss--
Hij begon vroeger op school. Iedere dag zocht hij alles uit met zijn vrienden. Van een krijtje dat weg was tot een punaise die op de weg lag. Totdat hij verder ging met zijn studie en deed niets meer met zijn talent. Nu hij een beroep moet kiezen wil hij graag weten of hij tandarts moet worden(waar hij eigenlijk helemaal geen zin in heeft) of detective moet worden. Hij en zijn vrienden zullen als Timss goed eindigt samen een detectivebureau oprichten.

--Elise_is_de_mol--
Zij  is al jaren lang een van de beste advocaten van Nederland. Ze heeft al veel bekende en onbekende Nederlanders geholpen niet in de cel te belanden. Door het vele werk ik ze een beetje moe en gestresst. Ze doet mee aan het spel om eens iets heel anders te gaan doen en lekker uit te rusten.

--*Daan*--
Hij zit nu op de Politie School. Maar hij moet kiezen welke kant hij op gaat; Rechercheur of Agent. Hij wil graag de kant op van rechercheur. Hij heeft al een spoedcursus:Hoe overhoor ik mensen gekregen van jantien( ja, Daan kijkt ook Wie is de Mol). Hij kan nu redelijk goed mensen uithoren en doet mee aan het spel als test om te kijken of hij het al een beetje onder de knie heeft. Zijn grote voorbeeld(hoe kan het ook anders) is de C-O-C-K.

--Kolko--
Kolko was niets vermoedend begonnen met een quiz. Plotseling kon hij er niet mee verder , want hij werd opgeroepen. Kolko is zonder dat iedereen het weet gewoon een Detective. Kolko heeft al zijn zaken nog tot een goed einde gebracht en zodoende woont hij ook in een flinke villa. Hij doet mee om iedereen te laten zien dat hij detective is en om meer klanten te trekken naar zijn bureau, die op de zolder van zijn huis gevestigd is.

--Arco Mol fan--
Arco is een vuilnisman in verschillende pretparken. Hij heeft het er naar zijn zin en glipt soms een rondje mee in een of andere achtbaan. Maar nu hij dit beroep al 4 jaar uitoefent is hij in vreselijke financiële nood gekomen. Hij doet mee aan het spel, omdat hij een grandioos idee heeft. Hij wil zijn eigen Detectivebureautje openen in de Efteling en wil zo alles wat daar gebeurd weer tot een goed einde brengen.

--Robin...--
Zij begon als politieagente en nadat ze al een heleboel boeven de cel in gekregen heeft maakte ze promotie naar commandante. Maar zo supermeid als het is, maakte ze naar 1 jaar alweer promotie naar (ja, je kunt het wel raden) rechercheur. Zij vond dit helemaal fantastisch en wil nu gewoon meedoen voor de afwisseling. De ji-ja-jel door het politiecorps gemaakt luidt: Robin, Robin red het wel, zij is voor iedereen te snel.

--Ville--   
Haar ken je vast wel van de tv. Ja ze is te zien in het programma : Opsporing Verzocht. Maar hoe ze daar is beland zal ik je vertellen. Ze begon als hulpje bij Wie Ben ik . Daarna ging ze naar Peter r de Vries achter de schermen. Ze vond het niet zo leuk daar. Toen ging ze naar Wie is de Mol. Zij en Angela kiezen de kandidaten en de mol uit. Maar nu er even geen Widm is, doet ze daarnaast nu ook Opsporing Verzocht. Zij doet mee omdat ze ook weleens wil weten hou de rechercheurs onderzoeken in het echt doen.


Veel succes allemaal!
« Laatst bewerkt op: 29-08-2003, 23:39:19 door giorgio »
Eindelijk...

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Detectivespel: De Rechercheurs en het vragen en overleg Topic
« Reactie #1 Gepost op: 19-08-2003, 17:21:12 »
Tsja, eh, het is misschien een hele domme vraag, maar hoe werkt het spel ;D. Er komt elke donderdag een verhaal online, en dan?

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re:Detectivespel: De Rechercheurs en het vragen en overleg Topic
« Reactie #2 Gepost op: 19-08-2003, 17:25:50 »
Dat hoor je voor het verhaal.
Eindelijk...

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Detectivespel: De Rechercheurs en het vragen en overleg Topic
« Reactie #3 Gepost op: 19-08-2003, 19:38:30 »
Lijkt me lachen. Ik vind de verhaaltjes superverzonnen. Ook een ding is heel erg ironisch en ik kan ik zelfs nog ergens anders voor gebruiken. Dat zien jullie nog wel.  ;D

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re:Detectivespel: De Rechercheurs en het vragen en overleg Topic
« Reactie #4 Gepost op: 19-08-2003, 19:40:02 »
waarvoor, ik heb ze geschreven dus wil graag weten waar je die verhaaltjes voor gaat gebruiken
Eindelijk...

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Detectivespel: De Rechercheurs en het vragen en overleg Topic
« Reactie #5 Gepost op: 19-08-2003, 19:45:37 »
Dat moet dus zijn van: mijzelf, elise_is_de_mol, Maapie of Kolko, want die doen mee in de CMC. Of het moet ergens anders voor zijn ;)

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re:Detectivespel: De Rechercheurs en het vragen en overleg Topic
« Reactie #6 Gepost op: 19-08-2003, 19:47:04 »
Misschien Mobro
Eindelijk...

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Detectivespel: De Rechercheurs en het vragen en overleg Topic
« Reactie #7 Gepost op: 19-08-2003, 20:10:12 »
Dat moet dus zijn van: mijzelf, elise_is_de_mol, Maapie of Kolko, want die doen mee in de CMC. Of het moet ergens anders voor zijn ;)

Als je Mole Brother had gevolgd had je kunnen weten, dat je daarin ook detective bent. Dus reken maar uit......  ;)

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Detectivespel: De Rechercheurs en het vragen en overleg Topic
« Reactie #8 Gepost op: 19-08-2003, 20:13:40 »
* Daisy slaat zich voor het hoofd ;)

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re:Detectivespel: De Rechercheurs en het vragen en overleg Topic
« Reactie #9 Gepost op: 20-08-2003, 17:51:43 »
We beginnen bijna...... Nog ruim 18 uur te gaan
Eindelijk...

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:Detectivespel: De Rechercheurs en het vragen en overleg Topic
« Reactie #10 Gepost op: 20-08-2003, 20:15:58 »
Ik ben met het verhaal bezig en het belooft wat te worden.
Toch bedankt!

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:Detectivespel: De Rechercheurs en het vragen en overleg Topic
« Reactie #11 Gepost op: 21-08-2003, 12:20:06 »
Het verhaal is begonnen!!!
Speur mee met de rechercheurs John en Ron
Toch bedankt!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Detectivespel: De Rechercheurs en het vragen en overleg Topic
« Reactie #12 Gepost op: 21-08-2003, 13:38:19 »
Ik zal even mijn Baantjerverzamling erbij halen, misschien dat dat helpt.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Detectivespel: De Rechercheurs en het vragen en overleg Topic
« Reactie #13 Gepost op: 21-08-2003, 13:41:06 »
Haha! Dit is echt prachtig

George= Buitendam
John= de Cock
Ron= Vledder
Ferdi= den Koninghe

“Ik ben rechercheur John, met J-O-H-N, en dit is mijn collega Ron.”

Skittrend!
« Laatst bewerkt op: 21-08-2003, 13:43:46 door Chriz »

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Detectivespel: De Rechercheurs en het vragen en overleg Topic
« Reactie #14 Gepost op: 21-08-2003, 19:29:23 »
Jantien = Prins ;D

Offline Timss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Detectivespel: De Rechercheurs en het vragen en overleg Topic
« Reactie #15 Gepost op: 21-08-2003, 19:57:38 »
Ik heb mijn lijstje al opgestuurd    wie volgt

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Detectivespel: De Rechercheurs en het vragen en overleg Topic
« Reactie #16 Gepost op: 21-08-2003, 20:00:40 »
We hebben toch de hele week, ik moet wel even erover kunnen nadenken. en het desbetreffende Baantjerboekje vinden  :-X

Offline Timss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Detectivespel: De Rechercheurs en het vragen en overleg Topic
« Reactie #17 Gepost op: 21-08-2003, 20:09:47 »
Okeej je hebt tijd zat dat is waar. Haal de hele Baantjercollectie maar even te voor schijn

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re:Detectivespel: De Rechercheurs en het vragen en overleg Topic
« Reactie #18 Gepost op: 22-08-2003, 15:47:15 »
Hebben jullie al enig idee?
Eindelijk...

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Detectivespel: De Rechercheurs en het vragen en overleg Topic
« Reactie #19 Gepost op: 22-08-2003, 15:52:33 »
Laat ik zo zeggen dat ik van 2 mensen het gevoel heb dat ze het niet zijn ;D, ik ben al blij als ik volgende week een ronde verder ben. 'Met m'n lijstje wacht ik nog even, ik ga nog een paar keer het verhaal lezen, kijken of ik nog wat interessante dingen sport. :)