Auteur Topic: [PT] Project Runway  (gelezen 42377 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #260 Gepost op: 19-04-2013, 09:36:23 »
En dan moeten alleen mijn punten/commentaren nog, maar die kan ik niet copy pasten uit m'n pm-inbox, want die staan thuis op een word file...

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #261 Gepost op: 19-04-2013, 09:50:25 »
Toch wel teleurgesteld in een paar juryleden, die duidelijk het verschil niet kennen tussen een jumpsuit en een jurk. Overigens was het Anna die geen jurk wilde dragen, Franka juist wel! En hoezo is twee outfits te weinig? Moesten we een hele collectie maken dan?!

Voor de juryleden die mijn outfits wel waardeerden, dank voor die punten! ::bravo::
🜃

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #262 Gepost op: 19-04-2013, 10:02:49 »
::rofl::  heerlijk bezig geweest weer Go Ahead!

Dank voor de waardering  ::trots::; ik ben er denk ik ook wel drie kwartier mee bezig geweest  :-X

Toch wel teleurgesteld in een paar juryleden, die duidelijk het verschil niet kennen tussen een jumpsuit en een jurk. Overigens was het Anna die geen jurk wilde dragen, Franka juist wel! En hoezo is twee outfits te weinig? Moesten we een hele collectie maken dan?!

Voor de juryleden die mijn outfits wel waardeerden, dank voor die punten! ::bravo::

Graag gedaan Fabiann  :), als je niet bleekscheetjes als modellen had gehad, maar lichtgetinte dames dan waren de keuzes nog veel beter geweest! Al was het sowieso erg jammer dat ze totaal niet matchten. Die sari vond ik in tegenstelling tot velen juist heel toepasselijk, omdat deze het gebied waar de tijger leeft representeert (erg exotisch).

En wat het jurycommentaar betreft: Superleuk om te lezen, maar ik heb er hier en daar ook wel commentaar op  ::); NextGP in jou kon ik me het meeste vinden  ::bravo::
Ananas

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #263 Gepost op: 19-04-2013, 10:18:18 »
erg leuk, het commentaar  ::ok::

meeste kan ik me in vinden. ::jaja::
Geen groot mode-man aan mij verloren gegaan.  ::ohno::

Maar dat Nieky mijn twee-akter niet goed vond  :\'(

en dat Miek vind dat je een theatertekst niet in Word mag schrijven.  :-\\
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #264 Gepost op: 19-04-2013, 10:49:45 »
Ok, de rest ook even snel gelezen, dank voor de toelichting en zo! ::bravo::

Jammer dat net hillo niet meetelde ;D Kan me er wel in vinden, al verbaast het me dat sommigen vinden dat het te voorspelbaar voor Shrek zou zijn. En het was een haarspeld, geen oorbellen ;)
Sommige opmerkingen her en der (bij alle ontwerpen dus) verbazen me, en ik vind het wel grappig dat Nieky Vieffan wel hoog waardeerde.
Keep calm and eat chocolates!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #265 Gepost op: 19-04-2013, 10:52:51 »
Jammer dat net hillo niet meetelde
Inderdaad!
Ich bin ein Bärliner!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #266 Gepost op: 19-04-2013, 11:25:44 »
@ Fabiann: Je hebt gelijk, ik heb ze inderdaad door elkaar gehaald die identieke tweeling. En dan ook nog zo oogverblindend mooi...  ::sorry::

Ik heb het even nagekeken en je zou er van mij dus eigenlijk 1 punt bij moeten krijgen...Robbie, kan dat nog?
...maar soms even niet :)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #267 Gepost op: 19-04-2013, 11:50:00 »
Leuk om de commentaren te lezen!  ::ok::

O ja, ter verduidelijking: zoals NextGP al wel doorhad heb ik de outfits samengesteld uit allemaal losse afbeeldingen die ik heb uitgeknipt en bij elkaar geplakt. Ik ben begonnen met twee plaatjes van een man in een zwembroek en een vrouw in een bikini en daar heb ik alles overheen geplakt. Dat betekent dat je het steeds heel nauwkeurig moet uitknippen om het goed in elkaar te laten passen. Je moet plaatjes zoeken in hoge kwaliteit die vanuit de goede richting zijn gefotografeerd. Daar waar kledingstukken in elkaar vallen, zoals de broek die uit 3 stukken bestaat of het jasje met andere mouwen en schouderstukken, moet je helemaal nauwkeurig te werk gaan.

De nogal uitgebreide uitleg was dan ook voornamelijk bedoeld om al deze losse elementen uit te lichten, anders was het bijvoorbeeld niemand opgevallen dat ik zélf de kraag aan het topje van K@ren had geplakt.

Dus als Miek zegt: het zijn slechts 2 outfits... :P Ja, maar het zijn geen kant en klare plaatjes. Er zit dus echt heel veel tijd in het maken ervan.  ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #268 Gepost op: 19-04-2013, 12:02:11 »
O, maar dan wil ik ook nog even zeggen dat mijn gestreepte jasje uit verschillende stoffen gemaakt is, alles zelf aan elkaar genaaid  ::trots::

Vandaar dat ik die lapjesbroek van KD. wel kon waarderen ;D
« Laatst bewerkt op: 19-04-2013, 12:03:55 door grasisgroen »
...maar soms even niet :)

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #269 Gepost op: 19-04-2013, 12:22:48 »
Whahaha het spel is gespeeld, de punten vergeven! Kortom het is zinloos om jezelf te verdedigen of om met de jury in gesprek te gaan, al is het wel leuk om te lezen  :P

Nee, we kunnen er alleen leerpunten voor de volgende spellen uithalen.. Zo kun je bijvoorbeeld bij een volgend spel keuzes beter motiveren .. en kunnen enkele juryleden waaronder ikzelf ons voornemen om de opdracht nog iets beter te lezen (zo had ik bijvoorbeeld Schulz nog een minpuntje kunnen geven voor de gebrekkige tegenstelling tussen het koppel). ::pinokkio::

Ik wil trouwens ook nog zeggen dat ik blij was met mijn eigen categoriekeuzes daardoor kon ik iedereen wel vanuit een perspectief positief benaderen en meegaan in hun idee.. dat maakte het helaas wel pijnlijk voor degene die er het minste werk in had gestoken  :-[... Ik had alleen wel verwacht dat er 1 of 2 bovenuit zouden springen maar mede door die categorieën gebeurde dat niet.

Ananas

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #270 Gepost op: 19-04-2013, 12:42:19 »
Ik wil trouwens ook nog zeggen dat ik blij was met mijn eigen categoriekeuzes daardoor kon ik iedereen wel vanuit een perspectief positief benaderen en meegaan in hun idee.. dat maakte het helaas wel pijnlijk voor degene die er het minste werk in had gestoken  :-[... Ik had alleen wel verwacht dat er 1 of 2 bovenuit zouden springen maar mede door die categorieën gebeurde dat niet.

Ja, het middelt dan wel iets uit idd, maar op zich is dat ook wel weer fair, krijg je een rangschikking die minder subjectief is.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #271 Gepost op: 19-04-2013, 12:46:20 »
Ja, het middelt dan wel iets uit idd, maar op zich is dat ook wel weer fair, krijg je een rangschikking die minder subjectief is.

Dat klopt en daarom was ik er ook blij mee  ;D; en het mooie hieraan was dus ook dat het echt duidelijk was geweest wanneer er iemand echt bovenuit sprong, nu was dat helaas alleen onderuit en daar was die voor mij eigenlijk niet voor bedoeld  :\'(
Ananas

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #272 Gepost op: 19-04-2013, 14:59:29 »
Ja sorry dat ik geen commentaar erbij had zitten

Maar de opa van mijn vriendin was de dag ervoor overleden dus was daar heel de avond, daarom moest het maandag nog even vrij snel ;)
You'll never walk alone

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #273 Gepost op: 19-04-2013, 15:43:26 »
Top dat je het toch nog gedaan hebt  ::hug::
...maar soms even niet :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #274 Gepost op: 19-04-2013, 16:58:42 »
Weet niet of het iemand nog interesseert, maar dit had ik:

Daisy
Hippe kleren die goed bij het duo passen. Ik wil Ben's kleren hebben! Het had leuk geweest als er toch nog ergens een andere verwijzing naar de papegaai geweest was behalve veel kleuren. Vooral bij Ben ontbreekt er wat papegaai.
Nina is wel héél matchy-matchy.

Originaliteit   7
Presentatie   9
Algemeen   8,5
Representatie dier   6
Matching duo's   7
Bonuspunten   2
Totaal   39,5

Fabiann
Mooi gepresenteerd met lichte kleuren en luchtige tekst, wat helemaal bij Anna & Franka past.
Ik begrijp de hele look in één oogopslag, maar het had toch leuker geweest als je zelf kleren had gemixt en gematcht. Nu lijkt het meer alsof een andere stylist jouw werk gedaan heeft.
Rode schoenen Anna passen niet echt bij de rest.
De Sari is AMAZING! Mooi gevonden om de afkomst van de Bengaalse tijger als inspiratie te nemen.

Originaliteit   5
Presentatie   9
Algemeen   8,5
Representatie dier   7,5
Matching duo's   6,5
Bonuspunten   2
Totaal   38,5

Mollenvanger22
Goed gevonden om het grijs van de baby flamingo's te gebruiken. Gaan de lichtroze ellebogen niet te hard op gaten in de jas lijken als het onderhemd ook lichtroze is?
Ryan’s schoenen zijn top!
Het speldje is op zich mooi gevonden, maar lopen ze dan niet alsnog te koop met hun geaardheid? Hoewel het wel subtiel is…

Originaliteit   8
Presentatie   7
Algemeen   8,5
Representatie dier   8
Matching duo's   9
Bonuspunten   0
Totaal   40,5

Schulz
Hanja’s jurk is wel heel bombastisch, maar passend voor een bal en sowieso erg gaaf met de zwarte riem.
Het kleine detail van de nagellak is goed gevonden. Ziet er op de afbeelding wat cheap uit, maar ik vermoed dat dat komt door de roze achtergrond.
Moeder en dochter zijn niet heel erg tegenovergesteld, beiden een wijd uitlopend jurk met een zwarte riem. Zal Hanja dit wel ok vinden?
Schoenen en ondergoed Helma zijn niet mijn ding.
Misschien een beetje té zebra allemaal?

Originaliteit   6
Presentatie   8
Algemeen   5,5
Representatie dier   9
Matching duo's   7,5
Bonuspunten   0
Totaal   36

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #275 Gepost op: 19-04-2013, 17:01:44 »
LdHmolletje
Leuk en origineel om er meteen een logo bij te steken, maar ben JIJ niet de ontwerper ipv Tom & Nico? Je laat anderen met jouw pluimen lopen. Bovendien komt het logo misschien een beetje te vaak terug. Vooral omdat het zo gele zo hard af steekt tegen de sobere kledij.
Leuke manchetknopen.
Ik had de schoenen toch wat meer skater gedaan, denk ik.
Er zitten wel een aantal typfouten in de presentatie.
De heren zullen vast blij zijn met hun nieuwe auto, maar dat heeft natuurlijk niet veel meer met hun outfit te maken. Als ze eenmaal binnen zijn, ziet niemand de auto nog, dus een duur gimmick voor de paar seconden dat ze ermee gezien worden als ze uit de auto stappen.
Leuk dat zelfs tot op het detail van de dasspeld is nagedacht over de neushoorn. De ketting vind ik persoonlijk dan weer minder.

Originaliteit   7,5
Presentatie   6,5
Algemeen   6,5
Representatie dier   8
Matching duo's   8
Bonuspunten   0
Totaal   36,5

Vieffan
Goed gelet op de leeftijd van het duo met oa de lage hakken en de verhullende jurk.
Ik ben hoegenaamd geen fan van de staart. Ik denk dat het voor Huguette en Marcel te apart zal zijn. Hoewel ze misschien toch open-minded genoeg zijn om eens een keetje lekker gek te doen. Dus het krijgt nog het voordeel van de twijfel.
Wat is het roze label ding op de mouw van het kostuum van de man? Het trekt nogal de aandacht.
Leuke manchetknopen. Niet erg hip uitziend, maar toch eens outside the box voor dit stel.

Originaliteit   7
Presentatie   5
Algemeen   7
Representatie dier   7,5
Matching duo's   7
Bonuspunten   0
Totaal   33,5

KD.
Mooie presentatie.
Beetje too much, maar dat past dan misschien wel weer bij het feit dat ze graag willen shockeren…
Erg grote tas voor Karen om op een bal bij te hebben.
Zullen de mutsen niet snel te warm worden?
Leuk gebruik van de met uitsterven bedreigde schelpen en het rood koraal. Daarmee zullen ze wel shockeren als ze dit voor een luxe-outfit gebruiken.

Originaliteit   6
Presentatie   9
Algemeen   7
Representatie dier   7,5
Matching duo's   8
Bonuspunten   1
Totaal   38,5

Swifty
Leuk kapsel met de donkey staart. Passende schoenen eveneens en prachtige collier en haarspeld.
Ik ben niet zo’n fan van de broek en gilet voor Shrek.
Hoewel ik bij Vieffan niet overtuigd was van de staart, ben ik dat hier wel. Erg passend voor Shrek om zoiets te doen.
Gaan de ruches en vele knoopjes en knoopsgaten van het gilet niet te druk worden aan de voorkant?
Fiona is voor mij 100% geslaagd. Shrek is een twijfelgevalletje.

Originaliteit   7
Presentatie   8
Algemeen   7
Representatie dier   9
Matching duo's   8
Bonuspunten   1
Totaal   40

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #276 Gepost op: 19-04-2013, 18:25:59 »
Weet niet of het iemand nog interesseert

Degene die het niet interesseert valt af en wordt van Zap verbannen  >:D

Wel 1 vraagje: Hoezo heeft KD. maar een 6 voor originaliteit  :-\\?
Ananas

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #277 Gepost op: 19-04-2013, 18:57:26 »
Het interesseert met echt wel ::respect::

Heel opvallend dat jij soms opmerkingen hebt die totaal tegen de andere juryleden ingaat, gaaf. En ik vond het gilet van Shrek nou juist zo geweldig, mooi groen en zo ;D rest van Shrek was wel beetje minder dan dat van Fiona, dat klopt, ik vond Fiona ook leuker ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #278 Gepost op: 19-04-2013, 19:17:58 »
Toch wel teleurgesteld in een paar juryleden, die duidelijk het verschil niet kennen tussen een jumpsuit en een jurk. Overigens was het Anna die geen jurk wilde dragen, Franka juist wel! En hoezo is twee outfits te weinig? Moesten we een hele collectie maken dan?!

Voor de juryleden die mijn outfits wel waardeerden, dank voor die punten! ::bravo::
Mja, ik heb totaal geen verstand van mode dus ik had geen idee wat het verschil was inderdaad. :-[ Vond het in ieder geval te veel op een jurk lijken. Maar goed, ik had hier gekeken naar mijn puntenverdeling verder niet meer over zitten miepen als ik jou was. :(

@Go ahead: hoe kom je in hemelsnaam aan puntenaantallen als 7,25 en 8,75? ::rofl::
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Project Runway
« Reactie #279 Gepost op: 19-04-2013, 22:18:17 »
@go_ahead:
Ik vond het nogal letterlijk. In de omschrijving van het duo stond dat ze bont, nerts en leer enzo wilden en dan ook alles uit bont nerts en leer deden. Denk dat dat mijn redenering toen was.