Auteur Topic: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!  (gelezen 41810 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Gepost op: 23-04-2013, 19:46:42 »

K@ren en Swifty, welkom bij Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!

Deze gouwe ouwe spelshow zat vol verschillende opdrachten en dingen. Ik heb geprobeerd ook leuke opdrachten te verzinnen. Het zijn er vijf en je kan er telkens één punt mee winnen. Degene die op het eind de meeste punten heeft, wint en mag blijven. De andere ligt eruit!

Opdracht 1: Meel!
Eén van de hoogtepunten in Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet! was de meelballon die op een random moment ontplofte en meel neer liet storten op onschuldige mensen. Ik en elk van de juryleden zal vanaf morgenavond (tijdstip onbekend) tot vrijdagavond 3 mei een foto van een ballon posten. Degene die het snelst antwoordt met de foto van een naald, prikt de ballon kapot en laat al het meel op de tegenstander vallen.
Er mag geen één keer dezelfde naald gepost worden! Het moet dus telkens een andere zijn.
Degene die de meeste ballonnen heeft kunnen prikken, krijgt één punt voor de eindtelling. Bij gelijkspel, krijgt niemand een punt.

Opdracht 2: Fotojacht
Vanaf morgenavond tot vrijdagavond 3 mei zal elk jurylid en ik een random combinatie van een kleur en een dier posten. Bvb: een groene vos. Degene die dan het snelst een plaatje van een groene vos post, heeft een punt. Degene die op het eind de meeste punten heeft, krijgt één punt voor de eindtelling. Bij gelijkspel, krijgt niemand een punt.

Opdracht 3: Post een getal
Jullie kozen 2000 en 117. Samen dus 2117.
DUS: Jullie moeten exact 2117 minuten na dinsdagavond 30 april 23u59m59s een tandenborstel posten! Degene die het dichtst bij het tijdstip zit, wint een punt voor de eindtelling.

Opdracht 4: Leugens
Ik heb aan de juryleden gevraagd om mij drie feiten over zichzelf door te geven. Twee daarvan zijn gelogen en één is waar. Ook ik zelf ga er nog drie posten.
Aan jullie om te raden welk feit de waarheid is. Degene die er het meest juist heeft, wint een punt voor de eindtelling.

Opdracht 5: Kluizen
Jullie moeten om beurt proberen kluizen te openen. Meer uitleg hierover volgt binnenkort.


Degene die na deze opdrachten dus de meeste punten heeft, wint! De andere ligt eruit!
« Laatst bewerkt op: 26-04-2013, 08:27:39 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Reactie #1 Gepost op: 23-04-2013, 19:47:02 »
Hier komen later de drie feiten van de juryleden en mezelf.

Go_ahead:
1. In het echte leven ben ik ook een schoonmaker geweest  ::oink::
2. Ik heb wel eens 100 euro gewonnen met een avondje poker  ::trots::
3. In heb ooit als vrouwlijk model een prijs gewonnen.  :-\\

grasisgroen:
1. Ik moet niezen als ik een pepermuntje eet.
2. Ik zing mezelf in slaap.
3. Ik moet altijd even de knuffeldiertjes aaien bij de HEMA.

hillo:
1. Ferry Doedens (bekend van zijn rol als Lucas in GTST) is mijn ex (meer scharrel dan vriend wel)
2. Ik heb de piemel van Jan Kooiman 'live' gezien tijdens een gezamenlijke plassessie ergens in Texas (Houston Airport)
3. Ik heb een avondvullend gesprek gehad met Javier Guzman in de kroeg over vibrators en elektronisch geteste condooms

Nieky
1. Ik ken iemand die in de finale van een talentenjacht staat/heeft gestaan persoonlijk.
2. Ik heb weleens kattenbrokjes gegeten als kind
3. Ik ben tijdens het realitynet-uitje gevallen over een randje op de midgetgolfbaan

NextGP
1. Ik heb vorig jaar meegedaan aan een Wie is de Mol-reis richting Kiev
2. Ik heb al op het podium gestaan van het Midi-theater, de Tilburgse Schouwburg en het Parktheater in Eindhoven
3. Ik ben er nog nooit uitgestuurd op school

Miek37
1. ik heb 6 tenen aan mijn rechtervoet
2. Gordon heeft ooit eens een keiharde boer in mijn oor gelaten
3. ik eet de warme maaltijd het liefst koud

Molière
1. De eerste nachtmerrie die ik heb gehad en me nog kan herinneren ging over Bert en Ernie.
2. Ik heb mijn ouders toen ik vijf was op vakantie teruggeleid naar de auto toen ze die kwijt waren.
3. Ik heb toen ik klein was mijn zonnebril eens in een dal laten vallen en wilde toen helemaal naar beneden om 'm te gaan halen.

Robbie:
1. Ik heb eens een ree doodgeschoten.
2. Ik heb een ekster als huisdier gehad.
3. Mijn oom is een bekende Vlaming.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2013, 23:30:10 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Reactie #2 Gepost op: 23-04-2013, 19:47:24 »
Hier zijn drie kluizen, die jullie om beurt moeten proberen te openen. Elke kluis heeft zijn eigen mechanisme om hem te openen. Degene die de meeste kluizen weet te openen, wint een punt voor de eindtelling.

Alle gokken en resultaten gebeuren openbaar in dit topic, dus jullie hebben profijt van elkaars gokken.

Kluis 1

Je ziet vier rijen met knopjes:
rij 1: 1 2 3
rij 2: 4 5 6
rij 3: 7 8 9
rij 4: A 0 B

Uit elke rij moet één knopje ingedrukt worden. Dus uit rij 1 een 1, 2 of 3 dan uit rij 2 een 4, 5 of 6, etc.
Als je gegokt hebt, wordt er per rij bekend gemaakt of het door jou ingedrukte knopje juist was of niet.

Kluis 2

Je ziet het niet, maar deze kluis werkt met kleuren. Je moet 4 kleuren in de juiste volgorde zetten. Vervolgens wordt via het Mastermind principe verteld welke van jouw kleuren juist zijn, maar niet op de juiste plaats staan en welke juist zijn én op de juiste plaats.
Je kan kiezen uit de volgende zes kleuren:
rood blauw geel groen zwart oranje

Kluis 3

Deze kluis kan je enkel openen door driemaal met de draaischijf de 0 10 20 30 40 50 60 70 80 of 90 aan te wijzen. Dus je post bvb 0-10-20.
Vervolgens wordt énkel van het eerste cijfer (in dit geval de 0) gepost of het juist is of niet. Als het eerste cijfer fout is, wordt over de andere twee cijfers niets meer gezegd.  Als het eerste cijfer juist is, wordt er ook gepost of het tweede cijfer juist is en als ook dat juist is, wordt over het derde cijfer ook gepost of het juist is of niet.
Er wordt dus enkel iets over het tweede cijfer gezegd als het eerste cijfer al juist was en enkel iets over het derde cijfer als het eerste en tweede juist is.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2013, 09:06:12 door Robbieazerty »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Reactie #3 Gepost op: 23-04-2013, 19:48:19 »
Leuk!  ::bravo:: nostalgie dit!  ::ok::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Reactie #4 Gepost op: 23-04-2013, 19:53:18 »
Leuk dit! Een klassieker!
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Reactie #5 Gepost op: 23-04-2013, 19:58:19 »
 ::rofl:: Wat een naam ;D.

Ik vergeet mijn tandenborstel noooooit hoor ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Reactie #6 Gepost op: 23-04-2013, 20:05:58 »
Het was best een grappig programma!
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Reactie #7 Gepost op: 23-04-2013, 20:08:57 »
Het was best een grappig programma!
::jaja:: keek het altijd toen mollenvanger nog een klein mollenvangertje was midden-eind jaren 90

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Reactie #8 Gepost op: 23-04-2013, 20:09:58 »
Heel erg leuk! ::bravo::

Alleen, zou er evt wel rekening gehouden kunnen worden met mijn afwezigheidsmelding (zie het afwezigheidstopic)?  Mijn ouders nemen ons een weekendje mee uit omdat ze 50 jaar getrouwd zijn dit jaar...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Reactie #9 Gepost op: 23-04-2013, 20:10:35 »
50 :o

Gefeliciteerd, wat een mooi jubilieum! ::bravo::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Reactie #10 Gepost op: 23-04-2013, 20:13:33 »
Ja geweldig he :D Weekendje Preston Palace met mijn 3 broers, 3 schoonzusjes, 12 neefjes en nichtjes + 1x aanhang daarvan, en een stiefneefje en een stiefnichtje, wordt vast erg gezellig ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Reactie #11 Gepost op: 23-04-2013, 20:24:00 »
Gefeliciteerd, Swifty! (dan moeten mijn ouders nog 5 jaar, die zijn in mei 45 jaar getrouwd!)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Reactie #12 Gepost op: 23-04-2013, 20:32:18 »

Opdracht 4: Leugens
Ik heb aan de juryleden gevraagd om mij drie feiten over zichzelf door te geven. Twee daarvan zijn gelogen en één is waar. Ook ik zelf ga er nog drie posten.
Aan jullie om te raden welk feit de waarheid is. Degene die er het meest juist heeft, wint een punt voor de eindtelling.

Verzonden  ::)

@Swifty: Congratulations!
Ananas

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Reactie #13 Gepost op: 23-04-2013, 20:41:21 »
Heel erg leuk! ::bravo::

Alleen, zou er evt wel rekening gehouden kunnen worden met mijn afwezigheidsmelding (zie het afwezigheidstopic)?  Mijn ouders nemen ons een weekendje mee uit omdat ze 50 jaar getrouwd zijn dit jaar...

Het lijkt mij ook super leuk. Lekker veel en leuke opdrachten. Helaas heb ik wel dat ik nu 3 dagen achter elkaar moet werken van half 9 's ochtends tot half 7 's avonds met mega veel afspraken, dus dan kan ik helaas niet meespelen. 29 april ben ik overigens ook de hele dag weg.

Wel jammer, want t lijkt me echt heel leuk :(


En oooh jaa...Welkom in de mp Swifty! :) Veel succes!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Reactie #14 Gepost op: 23-04-2013, 20:47:41 »
Dankjewel, jij ook veel succes! Oh ja, ik ben morgen ook overdag niet online, cursus...

Zulen we dan lief aan de jury vragen of zij alsjeblieft na Koninginnedag pas dingen willen posten? Of is het pech en zie maar hoe jij en ik het oplossen, geen rekening houden met ons allebei, gewoon willekeur vanaf nu tot vrijdag 3 mei? Dus ook de komende 3 dagen, het weekend en volgende week, gewoon posten wanneer ze willen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Reactie #15 Gepost op: 23-04-2013, 21:10:00 »
Het is Robbies feestje. Ik vind je beide voorstellen prima!

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Reactie #16 Gepost op: 23-04-2013, 21:31:43 »
Interessant spel...

-hé, doe eens even rustig, het is maar een spelletje!




Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Reactie #17 Gepost op: 23-04-2013, 22:34:34 »
Ik heb geen idee wanneer Koninginnedag is, maar voor mij is het oké om de jury pas vanaf dan ballonnen en gekleurde dieren te laten posten.

De kluizen post ik al wel, maar die zijn toch om en om. Alleen voor de eerste gok, dan is het wie eerst post, eerst kans maakt. Maar vanaf dan mag je pas opnieuw gokken als de andere heeft gegokt.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Reactie #18 Gepost op: 23-04-2013, 22:43:34 »
Na koninginnedag ben ik er niet ;) Dus dan zal ik niks kunnen posten waarschijnlijk dan weten jullie dat ;)

Of de WIFI moet veel beter dan gepland zijn. Kan mss wel af en toe kijken maar dan weet Robbie bij deze dat hij misschien niet op mij rekent. Ik ga immers op vakantie niet steeds online ;)
You'll never walk alone

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [mp] Uhhh... Vergeet je Tandenborstel Niet!
« Reactie #19 Gepost op: 23-04-2013, 22:48:50 »
Na koninginnedag ben ik er niet ;) Dus dan zal ik niks kunnen posten waarschijnlijk dan weten jullie dat ;)

Of de WIFI moet veel beter dan gepland zijn. Kan mss wel af en toe kijken maar dan weet Robbie bij deze dat hij misschien niet op mij rekent. Ik ga immers op vakantie niet steeds online ;)
Ik ook niet. :)
En anders post jij het wel ergens vóór koninginnedag (die welke datum is?) op een moment dat beide niet online, maar wel in het land zijn? Dus eigenlijk vóór het weekend? :)