Auteur Topic: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal  (gelezen 69862 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #160 Gepost op: 22-07-2017, 22:05:48 »
Silvermaiden: “Er ligt hier nog allemaal confetti Syllie10!” Syllie10 komt aangesneld met de stofzuiger. Syllie10: “Het was wel een leuk feestje.” Silvermaiden: “Dat wel.” Syllie10 zet de stofzuiger aan, als Silvermaiden besluit de staantafels buiten in te gaan klappen. Silvermaiden: “Kom eens!” Syllie10: “Wat is er?” Silvermaiden: “Kijk.” Er ligt een blauw regenjack in de struiken. Syllie10: “Misschien van één van de gasten?” Silvermaiden: “Het was gisteren hartstikke mooi weer, wie zou dat meenemen.” Syllie10: “Misschien een zwerver die hier vannacht geslapen heeft.” Silvermaiden: “Met dit lawaai.” Syllie10: “Dan weet ik het ook niet.” Syllie10 pakt het op. Er zitten een paar gaten in. Syllie10: “Ik denk niet dat iemand het mist. Syllie10 pakt een vuilniszak en gooit het jack erin. Silvermaiden besluit het verder te laten rusten en gaat op zoek naar een dweil.

Het mobieltje van MaikeMeisje gaat: “He Moni, hoe is het?” Moni: “Niet goed. Ik zit in het ziekenhuis met Luiaardje en Meezter. Ze blijven maar overgeven en de dokter vertrouwde het niet. “ MaikeMeisje: “Ow jee. En nu.” Moni: “Ze hebben een infuus gekregen. Hopelijk helpt dat.” MaikeMeisje: “Moet ik langskomen.” Moni: “Vanmiddag is bezoekuur, dat zou fijn zijn.” MaikeMeisje: “Ok, ik regel wel iets op mijn werk.” Moni: “Fijn tot straks!”

Grasisgroen is even een rondje gaan fietsen, dus dat biedt Niuno de kans om even met LdHmolletje te bellen. Niuno: “Schikt het.” LdHmolletje: “Ja geen probleem.” Niuno: “Dat briefje in die doos.” LdHmolletje: “Die grap, dat was ik niet.” Niuno””Dat weet ik ,want het was geen grap.” Niuno pakt het briefje uit zijn borstzak en leest voor. Niuno: “Voor Niuno. Ik weet wie je bent. Of beter gezegd, ik weet dat je niet zegt wie je bent. Voor 500.000 euro houd ik mijn mond. Woensdag om 12 uur wil ik het geld, anders klap ik uit de school. Ik neem nog contact op voor de locatie.” LdHmolletje: “Weet je van wie het is?” Niuno: “Geen idee.” LdHmolletje: “Heb je Grasisgroen iets verteld?” Niuno: “Nee zeg, asjeblieft niet. Ze mag dit niet te weten komen. Maar hoe kom ik voor woensdag aan dit bedrag. “ LdHmolletje: “We gaan dit regelen. Ik bedenk iets, zodra ik iets weet neem ik contact met je op.” Niuno: “Dank je.”

MaikeMeisje: “Mollenvanger-MV, ik moet weg ivm een familiare aangelegendheid, kan jij de hoofdkassa draaien vanmiddag?” Mollenvanger-MV: “Natuurlijk.” MaikeMeisje: “Heel erg bedankt!” Mollenvanger-MV: “Graag gedaan hoor.” Terwijl MaikeMeisje haar jas pakt, zucht Mollenvanger-MV eens flink. Hij zou zo liever iets anders doen dan een kassadienst draaien. Terwijl Mollenvanger-MV plaatst neemt roept MaikeMeisje nog na: “O ja wil je de kas nog tellen, nog geen tijd voor gehad.” Dat brengt Mollenvanger-MV op een idee…

Wordt vervolgd …

En dat was alweer aflevering 2. Met misschien nog wel meer mysteries dan aflevering 1! Wie spotte FrankLapidus? Was het toeval dat KD. en Loezel in Brussel waren? Kan Loezel Elise en Grasisgroen nader tot elkaar brengen? Wat heeft Molcrazy tegen Spechteke? Wat is de informant van plan? En wie is het? Wat is er toch loos met Luiaardje en Meezter? En wie chanteert Niuno? Waarover liegt hij? En zal Grasisgroen daar achter komen? En heeft LdHmolletje zoveel geld achter de hand om zijn vriend te helpen?

Maar de vraag van vandaag is ... wat is het idee van Mollenvanger-MV?

A Hij belt zijn broer Nieky, met de vraag een overval op de Albert Heijn in scene te zetten, om zo de volledige kas te roven.
B Hij belt zijn broertje Hadewychisdemol, met de vraag of die stiekem geld wil stelen.
C Hij neemt een graai uit de kas en legt de schuld bij MaikeMeisje neer.
D Hij gaat proberen elke dag onopgemerkt een klein bedrag uit de kas te stelen, in de hoop zo niet gepakt te worden.

Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #161 Gepost op: 23-07-2017, 21:01:44 »
Aflevering 3

Mollenvanger-MV belt in zijn pauze direct broer Nieky op. Mollenvanger-MV: “Ik heb een idee om aan geld te komen.” Nieky: “Vertel.” Mollenvanger-MV: “Ik heb net de kas van de AH geteld, daar zit hartstikke veel geld in. Wat als jij nou een overval pleegt op de AH – terwijl ik aan het werk ben.” Nieky: “Denk je dat MaikeMeisje dat laat gebeuren? Die heeft t daar goed voor elkaar.” Mollenvanger-MV: “Maandag is haar vrije dag. Als ik zorg dat ik vandaag mijn werk goed doe, mag ik maandag weer hoofdkassa draaien en dan kan jij mij overvallen.” Nieky: “Mmmm … laat me er over nadenken en het idee uitwerken.” Mollenvanger-MV hangt op en gaat weer aan het werk.

AaPje16 wordt ook eindelijk wakker. Het is half 3. Gupp is al wakker. Gupp: “Ik wilde eigenlijk ontbijt op bed voor je maken, maar ja, het is lunch geworden.” Gupp brengt AaPje16 een paar croissantjes, warm uit de oven. AaPje16: “Ow heerlijk.” Gupp: “Heb je nog plannen voor vanmiddag?” AaPje16: “Ik heb vanavond met een paar vrienden afgesproken, waar ik wil wel snel nogmaals afspreken.” Gupp: “Dat lijkt me heel leuk. Weet je dat mijn broer trouwens vanavond op TV komt?” AaPje16: “Ow ja?” Gupp: “Hij werkt bij RN Shownieuws.” AaPje16: “Ow wat leuk. Als ik tijd heb ga ik wel kijken.”

Nieky overdenkt het plan van Mollenvanger-MV. Het is wel de ideale manier om snel aan een cash injectie te komen. Die heeft de familie wel nodig. Alhoewel. Hij kijkt even naar zijn sporttas onder zijn bed. Daar zit nog een hele hoop cash in … stiekem haalt hij elke week een beetje cash weg uit de voorraad als zijn broers niet opletten. Nieky scrolt door zijn telefoon en belt een nummer. “Hallo?” Nieky: “Ja met mij. Ik heb een snelle manier om aan wat extra geld te komen. …. Ja dan hebben we bijna genoeg om …. Ja precies. Ok maandagavond? Perfect. Ik app je de details.” Nieky hangt op.

Molcrazy heeft Spechteke opgepikt en het duo is weer onderweg naar Nederland. Spechteke: “En wat weet je allemaal al.” Molcrazy: “Niet veel. Ik wil er achter komen hoe Bakkertje aan de drugs kwam, maar niemand lijkt op dit moment bezig om de draad weer op te pakken, uit angst dat de ander de lijn oppakt.” Spechteke: “Hoe kom je daarbij?” Molcrazy: “Een gevoel.” Spechteke: “Maar da’s… “ Molcrazy: “Houd je snavel eens! Ik moet met concentreren, het regent pijpenstelen!” Spechteke besluit zijn mond maar te houden. Het duo ligt elkaar totaal niet. Molcrazy passeert de grens. “WELKOM IN NEDERLAND.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #162 Gepost op: 23-07-2017, 21:01:54 »
Het is zaterdagavond, tijd voor een speciale editie van RN Showniews, met presentator PutYourHANSup! “Welkom kijkers bij deze speciale editie van RN Shownieuws. Vandaag een exclusief interview met Molduck en Pjotr1992 van Molduck Mysteries!” Molduck: “Fijn dat we mochten komen.” PutYourHANSup!: “Wat kunnen we in het nieuwe seizoen verwachten?” Pjotr1992: “Zoals vanouds zit Molduck in de studio en ben ik op locatie. Vorig jaar konden we veel vertellen over Mevr. Bakkertje, maar die zit in de cel. Maar …” Molduck: “Morgenavond hebben we scoop uit Borkel en Schaft. Want niets is wat het lijkt daar. Het rommelt in het dorp, verschillende partijen vechten om de machtspositie. En wij hebben een verrassende scoop.” PutYourHANSup!: “Een hint voor de kijkers?” Pjotr1992: “Nee, daarvoor moeten ze maar kijken. Morgenavond om 20.30 uur!” PutYourHANSup!: “Jullie horen het kijkers, dit mogen jullie niet missen!”

AaPje16, TimvDons, D*N en Lucy zitten bij eerstgenoemde thuis op de bank. Ook zij hebben de uitzending gezien. TimvDons: “Wat zouden ze weten?” Lucy: “Volgens mij pure bluf. Ik heb Pjotr1992 hier één keer in het dorp gezien. De recherche weet niks, die nieuwe dorpsagent weet niks. Dus daar kan ie het ook niet vandaan hebben. Van wie zouden ze iets moeten weten?” D*N: “Misschien weten ze iets over de broers Bakker.” AaPje16: “Dat zou wel handig zijn. Ik heb niet het idee dat ze al met de drugs bezig zijn, dus hun geld moet ergens anders vandaag komen.” Lucy: “Trouwens AaPje16. Hoe was het bij Gupp.” AaPje16: “Prima. Heel handig dat de broer van PutYourHANSup! hier in het dorp woont. Kunnen we misschien eens wat info richting de TV lekken over de concurrentie, mocht dan nodig zijn.” AaPje16 besluit nog wat chips te pakken voor zichzelf en haar vrienden, haar vader is toch niet thuis.

LdHmolletje zit in de auto, hij is naar Groningen gereden. Hij is op een verlaten industrieterrein aangekomen. Hij parkeert de auto en loopt richting een loods. Hij maakt de loods open en loopt naar binnen. Op het eerste gezicht een loods met een hoop oude meuk … maar in een paar dozen achter een geheime muur komen een paar koffers tevoorschijn, vol met cash. Hij pakt er 2, in elke koffer zit 2,5 ton. “Pff … het moet maar.”, denkt hij bij zichzelf. Hij sluit de loods weer af en loop terug naar zijn auto … maar die wil niet meer starten! “Grrr ….” Het is pikkedonker. En met 2 koffers vol cash op een verlaten parkeerterrein is niet handig. Hij moet iemand bellen, want blijven staan is geen optie …

En zo zijn we al weer aan het einde van aflevering 3. Met wie belde Nieky en waarmee is hij bezig? Wat voor scoop heeft Molduck Mysteries? Gaat de samenwerking tussen Molcrazy en Spechteke wel werken? Wordt Gupp bedonderd? En hoe komt LdHmolletje aan zoveel geld?

Maar de vraag van vandaag is … wie belt LdHmolletje?

A Hij belt AaPje16, maar die heeft geen rijbewijs, dus moet TimvDons hem op komen halen.
B Hij belt Niuno, maar Grasisgroen neemt op, die gaat natuurlijk allerlei vragen gaat stellen.
C Hij belt toch maar de ANWB, maar die zijn wel heel nieuwsgierig naar de inhoud van de koffers, met alle gevolgen van dien.
D Niemand. Hij besluit toch maar zelf te gaan sleutelen, maar of dat nou zo verstandig is….

Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #163 Gepost op: 25-07-2017, 21:47:04 »
Aflevering 4

LdHmolletje: “Pfff … dan maar Niuno bellen.” LdHmolletje scrolt door zijn telefoon en kiest Niuno.

Grasisgroen: “Niuno! Je telefoon!” Maar Niuno staat onder de douche en hoort niks. Grasisgroen kijkt naar de telefoon en ziet dat het LdHmolletje is. Grasisgroen neemt op: “Wat bel jij nog laat.” LdHmolletje: “O hoi ehm … ik zoek Niuno, is hij er niet?” Grasisgroen: “Jawel, maar hij kan even niet aan de telefoon komen.” LdHmolletje: “Oh laat dan …” Grasisgroen: “Nu ik je toch spreek, weet jij hoe het met Niuno is.” LdHmolletje: “Huh, dat vraag je aan mij?” Grasisgroen: “Sinds de bruiloft doet hij raar. Dat briefje, volgens mij was het geen grap.” LdHmolletje: “Dat lijkt me sterk, dan had ie dat toch wel gezegd.” Grasisgroen: “Dus jij vond het niet raar?” LdHmolletje: “Nee. Waarom zou ie daar over liegen?” Grasisgroen: “Jij kent m langer dan ik. Misschien ooit iets voorgevallen waar ik geen weet van heb?” LdHmolletje: “Niet dat ik weet. Grasisgroen, Niuno is een goede kerel. Anders had ik ‘m niet aan je voorgesteld. Familie heb je niet voor het uitzoeken, kijk maar naar de mijne, maar vrienden wel.” Grasisgroen: “Nou ok. Maar waarvoor belde je?” LdHmolletje: “Ik sta met autopech in Groningen, ik heb een lift nodig.” Grasisgroen: “Op dit tijdstip?” LdHmolletje: “Ja sorry. Ik was even een oude vriend opzoeken en een paar kilometer nadat ik vertrok heeft de auto het begeven.” Grasisgroen: “Ow, ik hoor Niuno onder de douche vandaan komen. Ik zal het m even vragen, dan belt ie je zo terug.”

Dag 3

Ruim 3 uur later ….
Niuno: “Je hebt geluk dat ik een nachtmens ben.” LdHmolletje: “Ik wist niet wie ik anders moest bellen.” Niuno: “Dus Grasisgroen wilde je uithoren over mij?” LdHmolletje: “Ja daar lijkt t op. Ze vertrouwt je niet. Da’s niet de bedoeling.” Niuno: “Nee. Ik ben niet voor niets uit Groningen vertrokken. Ik wil hier een normaal leven opbouwen. Ik kan geen gezeur hebben. Wat moet ik doen?” LdHmolletje: “Gewoon blijven ontkennen. Ze gelooft t vanzelf. Als we het geld betaald hebben, houd t wel op.” Niuno: “Als jij het zegt …”

Het is zondagochtend. Iedereen slaapt uit. Alleen Silvermaiden is wakker. Ze heeft niet lekker geslapen. Ze gaat terug naar de feestlocatie. Ze loopt eens door de tuin. Ze ziet de plek waar ze het regenjack vond. Tussen de prachtige net nieuw geplante bloemen. Ze staan er nog geen 48 uur. Speciaal voor de bruiloft was de hele tuin opgeknapt. Ze kijkt nog eens naar het perkje … ze loopt er eens omheen. En dan ziet ze het …. schoenafdrukken. Die stonden er voor het feest nog niet. Silvermaiden besluit direct een foto te maken. Ze rent naar binnen. Gelukkig staat al het vuilnis nog in de berging, aangezien de vuilniswagen pas maandag komt. Ze zoekt een paar zakken door en dan … hebbes. Het regenjack. Nu nog bedenken wat er mee te doen, maar ze vertrouwt het zaakje niet.

HIDM is op bezoek bij zus Elise. Elise: “Hoe is het?” HIDM: “Met mij wel ok. Nieky en Mollenvanger-MV maken constant ruzie. En FrankLapidus doet maar wat.” Elise: “Ik snap niet dat hij persé bij jullie wilde blijven wonen. Kijk, jij gaat straks op kamers, maar FrankLapidus is daar nog lang niet aan toe. In mijn appartementje is plek genoeg en ik heb een stabiel inkomen.” HIDM neemt een hapje van een broodje. HIDM: “Mmm … dat geloof ik graag.” Zijn telefoon trilt. Hij krijgt een app-je. ‘Tijd om vanavond even af te spreken?’ HIDM appt terug: ‘Ja natuurlijk.” Elise: “Wie was dat?” HIDM: “Ow niemand bijzonders. Heb je nog een broodje?”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #164 Gepost op: 25-07-2017, 21:47:53 »
Ook Gupp is wakker. Hij is op bezoek bij goede vriend Tristan. Tristan: “Zeg … jij en AaPje16?” Gupp: “Ja … misschien. Ik vind haar wel leuk.”Tristan: “Je weet wie haar vader is?” Gupp: “Ja dat weet ik. Maar ik geloof niet dat AaPje16 ook maar enige banden met de criminaliteit heeft. Hetzelfde geldt voor LdHmolletje. Het lijkt me een hele vriendelijke man.” Tristan: “Nou schijn bedriegt hoor.” Gupp: “Hoezo dat?” Tristan:”Dat is een gevoel.” Gupp: “Daar heb ik niets aan.” Tristan: “Zolang je maar oppast.” Gupp: “Dat komt wel goed. Maar ik hoop wel dat je me een beetje geluk gunt.” Tristan: “Jawel, zolang je maar oppast.” Gupp: “Zucht …” Gupp loopt teleurgesteld het huis uit.

*BOEM* En toen was daar een botsing. Mollenmania stapt boos uit zijn net aangeschaft 4e hands Renault Clio. “Kijk toch uit je doppen!” Uit de andere auto stapt Syllie10, die net boodschappen wilde gaan doen. Syllie10: “Hoezo? Ik kwam van rechts!” Mollemania: “Mijn stoplicht stond op groen.” Syllie10: “Bij mij knipperde de lichten, en dan gelden de voorrangsregels.” Mollenmania: “Dat kan niet!” Syllie10: “Toch was het zo.” Het duo gaat bij de stoplichten kijken. Beide blijken gelijk te hebben. Syllie10: “En nu?” Mollenmania: “Geen idee, het wordt verzekeringswerk.” Mollenmania’s auto heeft een flinke deuk in de passagiersdeur, terwijl bij Syllie10 de voorkant flink wat schade heeft. Syllie10: “Ow kijk, de dorpsagent! Laten we hem om advies vragen.”

Het is alweer bijna middag. TimvDons maakt een wandelingetje door het park. Naast geld verdienen met illegale praktijken, heeft hij ook nog een hobby: namelijk fotograferen van vogels. Hij ziet een mooie ekster zitten en schiet een kiekje. “Die is mooi.” Denkt hij. Hij besluit even een broodje te eten op een bankje. Hij neemt een hapje en kijkt ondertussen door de lens. Het is een zonnige middag. Dan ziet hij verderop in een boom weer een vogel zitten. Hij besluit eens in te zoemen, maar komt daarmee langs een bankje, en ziet daarop twee mensen zitten. En die lijken een bijzonder gesprek te voeren …




En dat was aflevering 4 alweer. Waarom moest Niuno weg uit Groningen? En waar kent hij LdHmolletje nou eigenlijk van? En is Grasisgroen echt zo goedgelovig als LdHmolletje denkt? Wat gaat Silvermaiden met de gevonden spullen doen?  Wie appte naar HIDM? Waarom wantrouwt Tristan LdHmolletje zo?

Maar de vraag van vandaag is … wie ziet TimvDons in het park zitten?

A Molcrazy en Spechteke, die ondertussen skypen met WouterV .
B Niuno en LdHmolletje ,met twee tassen vol geld.
C KD. en een onbekende man, met een Vlaams accent
D Silvermaiden met een tas vol spullen en een privé detective

Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #165 Gepost op: 27-07-2017, 21:54:44 »
Aflevering 5

TimvDons ziet KD. op een bankje zitten. Hij herkent ‘m van de bruiloft van Niuno en Grasisgroen. Naast ‘m zit nog iemand, maar die kan hij niet plaatsen. Hij ziet ze driftig praten, maar kan héél slecht verstaan wat ze zeggen. Hij hoort dat de man naast KD. duidelijk uit België komt. ‘Amai, da’s verrassend.’, kan hij eruit opmaken. En dan hoort hij één bekende naam voorbij komen ‘Da’s Nieky hè?’, hoort hij met een Vlaamse tongval. Hij sluipt wat dichterbij. Hij hoort KD. nog zeggen: “Tot snel.” En dan lopen de mannen elke via een andere kant het park uit. TimvDons moet het even laten bezinken. Wat kan hij hiermee?

Even verderop in het dorp zitten Molcrazy en Spechteke in een auto. Ze staan bij het huis van de broers Bakker. Molcrazy: “Kijk. Zij wonen met 4 hier. Ik wil dat je dit huis dag en nacht in de gaten houdt. Wie er komt, wie er gaat, hoe laat, wie met wie spreekt, alles wil ik weten.” Spechteke: “Dus als ik iets verdachts zie, moet ik jou bellen?” Molcrazy: “Als het mijn onmiddellijke aandacht nodig heeft wel ja. Je kunt me altijd appen.” Spechteke: “En als ik naar deWC moet.” Molcrazy wijst naar de achterbank: “Kijk een hoop lege flessen. In de achterbak ligt eten en drinken zodat je niet verhongerd. Ik moet nu gaan, want ik moet eens kijken hoe het bij LdHmolletje en AaPje16 is.” Spechteke: “Maar ik … “ Maar Molcrazy is er al vandoor. Spechteke: “Nou dan gaan we maar wachten.” Spechteke pakt een verrekijker en zet een muziekje aan. Het wachten kan beginnen.

Moni en MaikeMeisje zitten nog steeds in het ziekenhuis. Luiaardje en Meezter liggen er nog steeds. Ze zijn iets aan de betere hand, maar dat komt vooral door het infuus en de vele medicijnen. Dokter Ycaris komt langs voor een gesprek met Moni en MaikeMeisje. Moni: “Al nieuws.” Ycaris: “Ik heb de uitslag van het maagonderzoek.  Ik zie dat de heren een flink stuk taart gegeten hebben.” Moni :”Dat verbaast me niets.” Ycaris: “Maar het was geen gewone taart, er zat wat ongewoons in. Even kort gezegd: uw zoons hebben spacecake gegeten. Alleen in een dusdanige hoeveelheid, dat het een flinke invloed heeft gehad op hun maag. Deze moet flink tot rust komen. We verwachten dat het met medicijnen weer te genezen is. Maar ze moeten zeker nog een paar dagen in het ziekenhuis blijven.” Ycaris vertrekt weer. MaikeMeisje: “Gelukkig, het komt weer goed.” Moni: “Dat zeker. Maar spacecake?” MaikeMeisje: “Dat is een zorg voor later.” De zussen gaan even koffie drinken.

De avond valt. Het is zondag dus: tijd voor Molduck Mysteries. Molduck: “Goedenavond kijkers en welkom bij een nieuw seizoen van Molduck Mysteries. Onze eerste uitzending staat in het teken van Borkel en Schaft. Na de dood van Mr. Bakker en de arrestatie van Mevr. Bakker lijkt het weer rustig in het dorp … maar schijn bedriegt. Er is stille machtsstrijd gaande. Alle poppetjes worden op hun plek gezet. Verslaggever Pjotr1992 met een reportage.” Pjotr1992: “Het lijkt een rustig dorpje. Maar veel inwoners weten dat het dorpsleven duur kan zijn. Een mooi huis met een mooie tuin kost geld. En hoe beter geld te verdienen dan met de drugshandel. Dus we hebben de feiten eens bekeken. Wie verdient er naar verhouding flink wat geld, wat niet te verklaren is? Dan komen we maar bij één partij uit: Bakkerij Bakker. Het ideale front om stiekem drugs te handelen. Er komt bijzonder veel geld binnen voor een simpele Bakkerij. Volgende week meer hierover!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #166 Gepost op: 27-07-2017, 21:55:10 »
Iemand die de uitzending niet gezien heeft, is Hadewychisdemol. Hij zit op de fiets, op weg naar een huis. Hij stapt af en belt aan. De deur gaat open. “Op tijd.” D*N: “Jij altijd.” D*N geeft Hadewychisdemol een flinke knuffel. D*N: “Fijn dat je er bent, ik heb je gemist.” Hadewychisdemol: “Ja sorry dat ik even niet kon komen, druk met school enzo.” D*N: “Geeft niet, ik was ook druk.” Hadewychisdemol: “Met wat?” D*N: “Vanalles.” D*N loopt naar de keuken en komt naar buiten met een zelfgebakken taart. Hadewychisdemol: “Ow dat ziet er lekker uit.” D*N: “Je zus heeft een baktalent, maar ik kan er ook wat van.” Hadewychisdemol neemt een hapje. Het smaakt uitstekend. Hadewychisdemol: “Dit moeten we vaker doen.” D*N: “Heel graag.”

Iemand die Molduck Mysteries wel gezien heeft, is Elise. Ze probeert haar broers te bellen, maar die nemen allemaal niet op. FrankLapdius ligt al op bed, Mollenvanger-MV’s mobiel staat uit, Hadewychisdemol zit bij D*N en Nieky is de hort op. Uiteindelijk belt ze Vieffan op. Vieffan: “Ik heb het gezien. Hoe komen ze erbij!” Elise: “Mijn reputatie in één keer naar de knoppen. Ik draai een eerlijke zaak. En zoveel verdienen we nou ook weer niet.” Vieffan: “Wat gaan we doen.” Elise: “We moeten met een reactie komen. Woont ene Gupp niet in het dorp? Die kent PutYourHANSup! Van RN Shownieuws. Misschien kunnen we een interview regelen.” Vieffan: “Goed idee! Laten we er morgen langsgaan.”

Ook Lucy heeft de uitzending gezien. Ze heeft AaPje16 gebeld. De dames kleppen buiten wat bij. AaPJe16: “Ik zei het toch, vals alarm.” Lucy: “Arme Elise.” AaPje16: “Nou ja arm. Ik denk dat de broers straks druk genoeg bezig zijn om hun zus te beschermen en dan kunnen we toeslaan.” De dames hebben niet de in de gaten, dat ze worden gefilmd … door Molcrazy. Hij heeft het hele gesprek afgeluisterd en op beeld staan. Hij zit op een beetje onhandige locatie, o zo niet gespot te worden. Maar dan, ineens …. gaat het mis…..


We zijn alweer op een kwart van de forumsoap. Wie ontmoette KD.? Waarom hadden ze het over Nieky? En wat doet TimvDons met informatie? Gaat Spechteke de stake out in zijn eentje volhouden? Hoe zijn Luiaardje en Meezter op de bruiloft aan de spacecake gekomen? Is Bakkerij Bakker echt een front voor de drugshandel? Zijn D*N en Hadewychisdemol echt een setje of belazert de een de ander? En kunnen Elise en Vieffan een TV interview regelen?

Maar de vraag van vandaag is … wat gaat er bij Molcrazy mis?

A Hij is in een boom geklommen, en door een onhandige manoeuvre valt hij pardoes uit.
B Hij wordt lastiggevallen door een kat, en door een allergie begint hij keihard te niezen.
C Hij is vergeten het geluid van zijn telefoon uit te zetten en uiteraard belt Spechteke. 
D Gupp komt voorbij, ziet Molcrazy in de bosjes zitten en waarschuwt AaPje16.

Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #167 Gepost op: 28-07-2017, 22:42:14 »
Aflevering 6

‘I’m so excited, I just I can’t hide it’. De ringtone van Molcrazy’s telefoon schalt door de straten. AaPje16 en Lucy kijken om. Lucy: “Kijk daar!” AapJe16: “Een creep! Er achteraan!” Molcrazy springt van de tak van de boom waarop hij zat. ‘Stomme vogel’ denkt hij, terwijl hij niet echt lekker op de grond landt. “Auw, mijn enkel.” Maar hij verbijt de pijn en weet aan Lucy en AaPje16 te ontkomen. Lucy: “Hij ging die hoek om.” AaPje16: “Ja maar ik zie ‘m nergens meer.” Na 10 minuten zoeken geven de dames het op. Lucy: “We moeten de rest bellen.” Ze lopen richting huis. Na elke minuten komt Molcrazy tevoorschijn uit een vuilnisbak. Hij gaat terug naar Spechteke.

Een uur later …
Molcrazy loopt rondjes om het huis van de broers Bakker … maar geen Spechteke te vinden. Hij probeert hem te bellen, maar krijgt een voicemail: “Stomme vogel, neem op, je moest met toch zo nodig spreken! Laat me weten waar je uithangt!” Molcrazy hangt boos op, en besluit maar zijn eigen auto te zoeken en daarin een dutje te gaan de doen.

Dag 4

*DING DONG* De voordeurbel gaat bij Gupp. Hij doet open en ziet Elise staan. Gupp: “O hallo, jou had ik niet verwacht.” Elise: “Mag ik binnen komen.” Gupp: “Ehm, nou … eigenlijk niet. Ik ken je helemaal niet zo goed. Maar waarmee kan ik je helpen?” Elise: “Ik moet je broer spreken.” Gupp: “En waarom?” Elise: “Heb je gisteren Molduck Mysteries niet gezien?” Gupp: “Ik lag ziek in bed, dus nee.” Elise: “Ik word vals beschuldigd, ik wil een tegenreactie geven op live-TV. Jouw broer heeft een goed bekeken TV programma. Dus ik wil graag zijn telefoonnummer.” Gupp: “Nou ik geef niet zomaar het nummer van mijn broer weg, je weet nooit waar /t beland.” Elise: “Prima, dan geef ik jou mijn nummer, en jij geeft dat aan hem door.” Gupp: “Dat is prima. Maar ik kan geen garanties geven hoor. PutyourHANSup! Is heel druk.” Elise: “Je zorgt maar dat ie me iig belt. Als ik morgen niks heb gehoord sta ik weer op de stoep!” Elise schrijft het nummer op een briefje en gaat er vandoor. Gupp doet de voordeur dicht. Wat een ochtend …

TimvDons, Lucy en D*N zijn bij AaPje16 gearriveerd. D*N: “Waarom moesten we komen.” Lucy: “Gisteren geen TV gekeken?” D*N: “Ehm nee.” AaPje16: “Waarom niet, je wist toch dat Molduck Mysteries op TV zou komen?” D*N: “Nou ja, ik kreeg een uitnodiging voor een feestje enzo.” Lucy: “We hebben geen tijd voor feestjes. We moeten de bron naar de drugs vinden. Iig zitten bij Molduck Mysteries voorlopig op een vals spoor. Tenminste, mij lijkt Bakkerij Bakker niet een front voor drugshandel.” AaPje16: “Dat had jij toch uitgezocht Tim.” TimvDons zegt niks. Lucy: “Tim?” TimvDons: “Ehm o, eh ja wat is er?” Lucy: “Alles goed?” TimvDons: “Ja, niks bijzonders.” AaPje16: “Maar waar helemaal raar is, gisteren leek iemand mij en Lucy te bespieden. We zijn er nog achteraan gerend, maar hij was er vandoor.” D*N: “Herkende je hem?” AaPje16: “Nee jammer genoeg niet.” TimvDons: “Vinden jullie het heel erg als ik ga? Ik heb een afspraak vanmiddag?” Lucy:”Nu?!” TimvDons: “Ja sorry! Ik bel vanavond ok?” AaPje16: “Nou vooruit dan maar.” TimvDons gaat er vandoor.

Na uren dwalen komt Molcrazy eindelijk Spechteke tegen. Spechteke staat bij een parkje geparkeerd en is in slaap gevallen. Met de reservesleutel opent Molcrazy de deur en drukt op de claxon *TOET*. Spechteke schrikt wakker: “Huh? Wat is er.” Molcrazy: “Sukkel! Ik was op stake-out, en doordat je mij zo nodig moest bellen, moest ik vluchten. Kijk – dikke enkel! Spechteke: “Sorry, maar je zei dat er als er iets was … “ Molcrazy: “Ja dat zal wel, maar niet nu. We moeten info verzamelen.” Spechteke: “Maar dat heb ik ook gedaan! Kijk!” Spechteke laat een foto zien van Nieky. Molcrazy: “Dat is Nieky, die ken ik.” Spechteke: “Maar kijk … daarnaast …. “ Molcrazy: “Hè?”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #168 Gepost op: 28-07-2017, 22:42:27 »
De avond ervoor…
Nieky: “Waarom moest je me spreken? We kunnen niet samen gespot worden.” TimvDons: “Sorry, maar ik maakte zo iets raars mee. Je kent KD. , een vriend van Mr. Niuno?” Nieky: “Ja.” TimvDons: “Ik zag ‘m vanmiddag met iemand in het park zitten. Een nogal vaag figuur, met een Vlaams accent.””TimvDons laat een foto zien. Nieky: “Ken ik niet. Waarom moet ik dit weten.” TimvDons: “Ze noemden mijn naam. Ik hoorde ze Nieky zeggen.” Nieky: “Er zijn vast meer mensen die Nieky heten.” TimvDons: “Ik ken er geen een. KD. ken ik niet goed, maar Niuno wel, want die is bevriend met LdHmolletje, de vader van AaPje16. En ik weet dat die niet te vertrouwen is. Dus ik vertrouw KD. ook niet. We moeten oppassen.” Nieky: “Nou ok, we passen op. Maar goed, morgenavond overvallen we de Albert Heijn, dan hebben we een berg cash en dan gaan we er vandoor, ons plan ten uitvoer brengen.” TimvDons: “Denk je dat we dan genoeg hebben?” Nieky: “Ik heb 30.000 euro uit onze familie voorraad achterover gedrukt, jij legt 20.000 euro in en in de kluis van de Albert Heijn ligt ook wel aardig wat. Beetje creatief en dan gaat het zeker lukken.” TimvDons: “Ok, dan zie ik je morgenavond.” Nieky: “Tot dan.”


Spechteke: “Zie. Nieky en TimvDons. Een broer Bakker met een hulpje van LdHmolletje. Daar klopt iets niet.” Molcrazy: “Dit moeten we blijven volgen. Weet je waar ze nu zijn?” Spechteke: “Ehm … nadat ze het park verlieten ben ik denk ik in slaap gevallen.” Molcrazy: “Zucht …”

Niuno is bij LdHmolletje. AaPje16, Lucy en D*N zijn er inmiddels vandoor dus hebben de heren het rijk alleen. Ze staan in de schuur. Naast hen staan de koffers met geld uit Groningen. Ze wachten op een bericht. Dan daar, eindelijk een SMS bericht. ‘Woensdagochtend 11.30 uur – in het park, bij de fontein. Kom alleen, en doe het geld in twee gele zakken. Ruik ik onraad, kom ik niet en gaat de geld eis omhoog naar 1 miljoen.’ Niuno: “Ik heb wel gele zakken.” LdHmolletje: “Goed. Ik zal mezelf wel in het park positioneren maar in onopvallende kleding. Moet ik AaPje16 ook inlichten?” Niuno: “Doe maar niet. Ik vind het al vervelend dat ik voor Grasisgroen moet liegen. En onze huwelijksreis moet er ook door uitgesteld worden. We zouden woensdagochtend vertrekken.” LdHmolletje: “Je zal een smoes moeten verzinnen.” Niuno: “Het moet maar weer.”

Maar Grasisgroen is niet achterlijk. Het gedrag van haar man zit haar al dagen niet lekker. Hij gaat er op rare tijdstippen vandoor. Als hij telefoon krijgt, blijft hij uit haar buurt en hij ontwijkt haar als ze vragen stelt. Ze weet dat hij liegt. Al sinds de bruiloft. Hij zit continue bij LdHmolletje, die overduidelijk ook meer weet. Grasisgroen is het nu zat. Ze moet en zal achter de waarheid komen …



En zo kwam er weer een einde aan een nieuwe aflevering van de forumsoap. Kan Gupp Elise helpen? Wat zijn Nieky en TimvDons van plan naast de overval? En gaan Molcrazy en Spechteke dat dwarsbomen? Wie chanteert er toch Niuno en is hij na de gelddrop echt van alle problemen verlost?


Maar de vraag van vandaag is … hoe gaat Grasisgroen achter de waarheid komen?

A Ze besluit ‘m stiekem te volgen, maar ja, je weet hoe dat gaat in een soap …
B Ze zoekt op internet op hoe ze zijn telefoon kan buggen, en zo alle gesprekken kan afluisteren.
C Ze neemt rigoureuze maatregelen en gaat Niuno bedreigen met een mes.
D Ze neemt rigoureuze maatregelen en gaat LdHmolletje bedreigen met een mes.


Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #169 Gepost op: 30-07-2017, 21:09:34 »
Aflevering 7

Er is geen andere optie. De eerstvolgende keer dat Niuno weer de hort op gaat, zal ze hem moeten achtervolgen. Het is wachten op de terugkeer van Niuno en op het moment dat hij weer ervanndoor gaat. Dan gaat ze er direct achteraan.

 “En een prettige middag verder!” Mollenvanger-MV groet een nieuwe klant. Hij kijkt op zijn horloge. Twee uur pas. Zijn shift is net een half uurtje bezig, hij werkt vanavond tot laat, tot wanneer zijn broer de zaak komt overvallen. Terwijl hij de sigaretten bijvult, voelt hij dat er iemand achter hem staat. “Wat kan ik …. MaikeMeisje?” MaikeMeisje: “Ik kom je overnemen.” Mollenvanger-MV: “Hoezo.” MaikeMeisje: “Ik moet nog wat uren inhalen van het weekend. Dus ik kom nu de hoofdkassa draaien. Neem jij kassa 3 over?” Mollenvanger-MV: “Maar…” MaikeMeisje: “Niks maar, wanneer ik er ben, bepaal ik wie waar werkt. Dus jij doet nu kassa 3.” Mollenvanger-MV: “Mag ik even snel privé een telefoontje plegen.” MaikeMeisje: “Nou snel dan, maar het gaat wel van je pauzetijd af.” Mollenvanger-MV rent naar achteren om zijn broer Nieky te bellen. Hij krijgt echter zijn voicemail. “Nieky … er is iets mis. Maike is hier. Blijf vanavond alsjeblieft thuis. Vanavond is geen goed tijdstip. App me terug als je iets gehoord hebt.”

Maar Nieky heeft zijn telefoon uitgezet. Die ligt in achterin zijn auto, samen met nog een hele hoop spullen. Hij stopt de auto in een steegje. TimvDons komt aangelopen, die doet ook wat spullen in de achterbak en stapt in. TimvDons: “Ik heb alles bij me.” Nieky: “Mooi zo. We gaan even een paar rondjes rijden, en als het vanavond rustig is, gaan we naar de Albert Heijn.” TimvDons: “Goed plan. Ik kan niet wachten om te vertrekken. AaPje16 en co blijven maar aan me trekken en ik heb geen excuses meer om niet te komen. “

Iemand die graag een telefoontje zou willen ontvangen, is Elise. Ze ijsbeert door de zaak. Het is erg rustig in de Bakkerij vandaag. De uitzending van Molduck Mysteries heeft direct een impact op de verkoop. Ze heeft Vieffan naar huis gestuurd, zo rustig is het. Loezel komt even langs voor een kopje koffie en morele support. Loezel: “Ik snap het niet – hoe komen Molduck en Pjotr1992 hierbij?” Elise: “Iemand moet ze onzin verkocht hebben. Ik wil een interview op TV en …” En dan gaat haar telefoon. Elise: “Hallo? Ow hallo PutyourHANSup! … Ja dat klopt … heel graag …. Perfect … waar zeg je? Nee prima, ik neem Vieffan mee, we gooien de tent wel even dicht. Ok tot dan!” Loezel: “En?” Elise: “Woensdagochtend, hier in het park, een interview met camera.” Loezel: “Perfect! Ik heb trouwens Grasisgroen nog niet kunnen bereiken voor een afspraak. Vast te druk met de voorbereidingen voor de huwelijksreis.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #170 Gepost op: 30-07-2017, 21:09:48 »
Nieky kijkt op zijn horloge. Het is inmiddels 9 uur ’s avonds . Over een uur sluit de Albert Heijn. Er is net een hele groep jongeren naar binnen gegaan, dus hij en TimvDons besluiten te wachten totdat die weer weg zijn. NIeky: “Zo weinig mogelijk omstanders in de winkel hebben. Na ong. 10 minuten is de groep jongeren de Albert Heijn weer uit. Nieky geeft TimvDons een nepmes en bivakmus. TimvDons: “Ik heb een echt mes bij me.” Nieky: “Ik wil geen ongelukken. We komen voor het geld, ik wil verder geen schade.” Nieky en TimvDons sluipen richting de Albert Heijn en zetten hun bivakmuts op. Nieky rent als eerste naar de balie, waar hij Mollenvanger-MV verwacht. “Geef ons toegang tot de kluis!” Maar daar staat MaikeMeisje, die zich natuurlijk een hoedje schrikt. MaikeMeisje: “Rustig rustig!” MaikMeisje doet een stapje naar achteren. Nieky is in paniek en moet improviseren. Hij schreeuwt tegen TimvDons: “Houdt haar in de gaten!”, terwijl hij zijn broer achter de kassa vandaag trekt en het nepmes op diens keel zet. Nieky: “Ik doe deze jongeman iets aan, als we niet naar de kluis mogen!” MaikeMeisje onder bedreiging van het mes van TimvDons naar achteren. Als ze de code van de berging in wil toetsen, drukt ze stiekem op een noodknop. Er klikt plots een enorm alarm in de Albert Heijn, en alle deuren sluiten zich automatisch af. Iedereen die zich nog in de Albert Heijn bevindt, zit opgesloten. Nieky fluistert tegen Mollenvanger-MV: “Wat flik je me nu?” Mollenvanger-MV: “Heb je je voicemail niet gehoord.” Maar hij moet zijn mond weer houden, want MaikeMeisje en TimvDons komen weer terug. MaikeMeisje: “Ik heb de noodknop ingedrukt. Jullie krijgen helemaal niks.” TimvDons verkoopt in paniek MaikeMeisje een klap, die naar de grond gaat. Nieky ijsbeert heen en weer. Hoe komen ze hieruit?

De gijzeling in de Albert Heijn is overal nieuws. Ook Swifty en en Hulpdakdekker vangen het nieuws op. Swifty: “Een gijzeling in Borkel en Schaft, dat kan geen toeval zijn.” Hulpdakdekker: “Je zou denken van niet. Weten we al iets van wie er binnen zijn? “ Swifty: “Ik heb van onze agenten ter plaatse vernomen, die de dorpsagent gesproken hebben, dat in ieder geval nog twee cassieres binnen waren, MaikeMeisje en Mollenvanger-MV.” Hulpdakdekker: “Mollenvanger-MV werkt daar? Dan zit er helemaal een luchtje aan.” Swifty: “Ik houd contact met ze. Over contact gesproken, nog iets gehoord van je informant.” Hulpdakdekker: “Nee, het is even stil op dat front.” Swifty:  “We hebben snel weer nieuwe info nodig.” Hulpdakdekker: “Ik ga hem niet pushen, maar ik hoop hem snel weer te spreken.”

Niuno heeft zojuist weer zijn huis verlaten. Hij is op weg naar LdHmolletje en denkt dat Grasisgroen al in bed ligt. Niets is minder waar. Grasisgroen is met de fiets achter Niuno aangereden. LdHmolletje’s buis ligt aan een verlaten weggetje, net buiten het dorp. Niuno is met de auto en gaat dus een stuk sneller, mar Grasisgroen kan ‘m nog steeds zien. Ze moet wel steeds een stuk harder fietsen om Niuno bij te kunnen houden. Het laatste stukje loopt naar beneden. Grasisgroen gaat steeds sneller en sneller en sneller …. en dat ligt er plots een tak op de weg. Grasisgroen kan niet meer remmen, slaat over de kop en komt met een flinke klap op het wegdek terecht. Ze gaat knock out …

Dag 5
Een paar uur later ….
“Goedemorgen Grasisgroen. Hoe is het nu met je ?”

Wordt vervolgd ….


Chaos troef weer in de forumsoap. De overval in de Albert Heijn is uitgedraaid op een gijzeling. Hoe loopt dit af? Kunnen Elise en Vieffan hun onschuld bewijzen in RN Shownieuws bij PutyourHANSup!? Wanneer kunnen Swifty en Hulpdakdekker eindelijk in actie komen?


Maar de vraag van vandaag is … bij wie is Grasisgroen?

A LdHmolletje en AaPje16
B KD. en Loezel
C Gupp
D FrankLapdius en Black_and_White


Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #171 Gepost op: 1-08-2017, 22:06:12 »
Aflevering 8

MaikeMeisje ligt nog steeds knock-out op de grond. Nieky: “Wat heb je gedaan oelewapper.” TimvDons: “Ik weet ook niet wat ik moet doen.” Het duo kijkt eens in de winkel. Er zijn nog een paar klanten en medewerkers, maar die zijn bang in een hoekje gaan zitten. Nieky: “Als jullie daar blijven zitten, doen we niks.” Dan fluistert Mollenvanger-MV: “Ik weet de code.” Nieky: “Welke code?” Mollenvanger-MV: “Om de deuren weer te ontgrendelen.” Nieky: “Domoor, de politie staat voor de deur.” Mollenvanger-MV: “Maar er is ook een achterdeur die uitkomt een steeg. Ik ken een sluiproute hieruit. Nieky zet het nepmes op de nek van Mollenvanger: “Lopen jij.” Mollenvanger-MV: “Neem me wel mee naar buiten.” Mollenvanger-MV toetst de code in. TimvDons houdt MaikeMeisje en het overige personeel in de gaten.

Zodra de ontgrendeling van de deuren is, opent Mollenvanger-MV de deur naar de achterruimte. Terwijl TimvDons en Nieky doorrennen, zet Mollenvanger-MV een stoel tegen de deur, zodat het overige personeel hen niet achterna komt. MaikeMeisje wordt opgevangen door de locatie politie, die inmiddels binnen is gestormd. Nieky en TimvDons hebben inmiddels de achteruitgang ontdekt. Er is niemand te zien. Ze doen hun maskers af en lopen rustig de steeg uit richting de auto. Mollenvanger-MV ligt een stukje achter. Nieky en TimvDons komen ongezien de politie voorbij en zijn al bij de auto. TimvDons: “Moeten we niet op je broer wachten.” Nieky: “Nee, die moet zichzelf maar redden, hij heeft dit veroorzaakt.” Nieky rijdt weg. En maar beter ook, want Mollenvanger-MV is bij het verlaten van de steeg aangehouden door de dorpsagent, op aanwijzigen van MaikeMeisje. MaikeMeisje: “Jij weet hier meer van.”

Dag 5

“Goedemorgen Grasisgroen. Hoe is het nu met je?” Graissgroen: “Auw mijn hoofd. Waar ben ik.” Loezel: “Ik ben het, Loezel. Je bent bij mij en KD. thuis.” Grasisgroen wil opstaan, maar alles doet zeer. Loezel: “Volgens mij heb je je enkel verstuikt.” Grasisgroen: “Wat is er gebeurd?” Loezel: “Je bent onderuit gegaan met de fiets. KD. reedt langs, zag je liggen en heeft je maar meegenomen.” KD. komt binnen gelopen. KD.”Je bent wakker zie ik?” Grasisgroen: “Ja ik ben wakker. Ik was op zoek naar Niuno, maar ik moet de macht over ‘t stuur verloren zijn. Ik kan me de val niet meer herinneren.” Loezel haalt een pak ijs en wijst naar de flinke bult op de voorhoofd van Grasisgroen. Loezel: “Dat kan ik me voorstellen.” Grasisgroen: “Maar wat deed jij daar KD.? Jullie wonen niet echt in de buurt van LdHmolletje?” KD. “Dat klopt … maar laat ik er het op houden dat ik zo mijn redenen heb om daar te zijn.” Grasisgroen: “Wat is er toch aan de hand?” KD.: “Ik wou dat ik het wist. Maar LdHmolletje is niet te vertrouwen. En ik weet niet welke rol jouw man daarin speelt, maar iets klopt er niet.” Grasisgroen: “Wat doe jij dan precies? Ik dacht dat jij een collega was van Niuno en LdHmolletje?” KD.” Dat ben ik ook …. op papier. Maar goed, aangezien jij je man ook niet vertrouwd, stel ik voor dat jij nog een dagje hier blijft, en we samen een plan gaan opstellen, hoe we dit mysterie gaan ontrafelen.” Loezel: “Ik zal wel iets te eten maken.” Grasisgroen: “Goed idee, ik lust wel wat.”

Molcrazy en Spechteke rijden rondjes door het dorp, op zoek naar Nieky en TimvDons. De auto van Nieky is nergens te vinden en TimvDons is niet thuis. Molcrazy: “Als je nou toch niet …” Spechteke: “Hoe vaak moet ik nog sorry zeggen….” Dan rijden ze langs de Albert Heijn. De hele boel is afgezet. Spechteke kijkt op zijn telefoon naar een nieuws-app: “De Albert Heijn is overvallen, er was een korte gijzeling, maar de gijzelnemers zijn ontsnapt, met naar het schijnt hulp van Mollenvanger-MV!” Molcrazy grist de telefoon uit de handen van Spechteke. De nieuwssite heeft een snapshot van de beveiligingcamera geplaatst. Molcrazy: “Twee lange kerels …. Dat moeten Nieky en TimvDons zijn. Die linker is Nieky, die staat bij Mollenvanger-MV.” Spechteke: “Maar ze zijn ontsnapt. Kijk, een beveiligingscamera. Als we die beelden eens uitkammen, kunnen we misschien zien waar ze naartoe gaan.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #172 Gepost op: 1-08-2017, 22:06:25 »
Luiaardje en Meezter zijn ontslagen uit het ziekenhuis. Ze ploffen thuis op de bank. Luiaardje: “Mogen we playstation spelen.” Moni: “Zodadelijk. Ik wil eerst met jullie praten. Volgens de dokter hebben jullie spacecake op.” Meezter: “Wat is dat?” Moni: “Cake met drugs. Hoe komen jullie daaraan?” Luiaardje: “Spacecake? Dat zouden we nooit maken!” Moni: “Dat zeg ik niet. Maar hoe komen jullie eraan. Hoeveel taart hebben jullie gegeten.” Luiaardje: “We hebben alleen van de bruidstaart gegeten.” Meezter: “Wacht even, dat is niet waar. Op de tafel met cadeaus stond ook nog een taartje, een chocolade taart.” Luiaardje: “Ow ja, die stond daar maar te staan.”Meezter: “En toen heb ik een hapje genomen, en toen Luiaardje.” Luiaardje: “Hij was zo lekker en niemand anders wilde, dus hebben we m maar opgegeten.” Moni: “Lag er een briefje bij van wie die was of voor wie.” Luiaardje: “Nee, hij stond daar maar te staan.”

Niuno ploft thuis op de bank. Hij is de hele nacht bij LdHmolletje geweest om een plan te maken voor de gelddrop morgen. Niuno: “Schat, ik ben thuis!” Maar Grasisgroen is nergens te vinden.” Niuno kamt het hele huis uit. Hij komt erachter dat de fiets weg is. ‘Ze zal wel een eindje zijn gaan fietsen.’, denkt hij, en ploft op de bank. Hij kijkt naar zijn telefoon, een app-je van LdHmolletje. ‘Geld zit al in de gele zakken.’ Dat scheelt alweer. Niuno is moe. Hij ploft op de bank. Hij legt zijn telefoon weg en besluit even een dutje te gaan doen. Hij moet immer scherp zijn morgen.

Lucy is bij AaPje16 op bezoek. Omdat ze even niets te doen hebben, besluiten ze pannenkoeken te gaan bakken. AaPje16 heeft Lucy de schuur ingestuurd op zoek naar een goede pan. Haar oog valt al snel op een stel gele zakken in de schuur. Ze kan haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en besluit eens te kijken wat erin zit …. ze schrikt zich een hoedje! Zoveel geld heeft ze nog nooit gezien. Ze zucht eens flink. Wat moet ze hiermee. Het is wel heel verleidelijk … ze moet er iemand bijhalen ….



Dat was aflevering 8. Waar zijn Nieky en TimvDons naartoe? Komt de politie nog achter hen aan of moeten ze meer vrezen voor Spechteke en Molcrazy? Hoe erg zit Mollenvanger-MV in de penarie? Wie is KD. precies? Wie heeft nou toch de spacecake gemaakt? Zal Niuno Grasisgroen nog missen? 

Maar de vraag van vandaag is … wie haalt Lucy erbij?

A Ze roept AaPje16
B Ze belt D*N
C Ze belt TimvDons
D Ze belt haar broer (een nieuw personage)


Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #173 Gepost op: 3-08-2017, 22:50:13 »
Aflevering 9

Lucy belt haar broer, of beter gezegd, broertje (hij is een jaar jonger). Lucy: “Je gelooft niet wat ik hier heb.” Lama1997: “Vertel.:  Lucy:”Een hele berg cash!” Lama1997: “Hoe kom je daar aan?” Lama1997: “Ik sta bij LdHmolletje in de schuur en die heeft dat blijkbaar. Ow het is zo verleidelijk.” Lama1997: “Hoezo twijfel? Hoeveel geld is het?” Lucy: “Teveel om te tellen.” Lama1997: “Nou dan is het simpel, neem het mee en dan tellen we het meteen.” Lucy: “Ik moet eerst pannenkoeken eten met AaPje16, anders krijgt ze argwaan.” Lama1997: “Nou ok, dan zie ik je straks wel.”

Hulpdakdekker is gearriveerd in Borkel en Schaft, want hij wil Mollenvanger-MV interviewen. Maar die houdt zijn kaken stijf op elkaar. Hulpdakdekker: “We hebben de videobeelden geanalyseerd, en jouw broer Nieky is één van de overvallers. Waar is hij?” Mollenvanger-MV: “Ik heb nu niets te zeggen. Ik weet niet waar hij is, en al zou ik het weten, zou ik het nog niet zeggen.” Hulpdakdekker: “Wie is de andere overvaller?” Mollenvanger-MV: “Ik heb geen idee en al zou ik het weten, zou ik het nog niet zeggen.” Hulpdakdekker blijf maar roepen, maar komt geen steek verder. Hij verlaat de verhoorruimte en belt Swifty. Swifty: “Enig nieuws?” Hulpdakdekker: “Mollenvanger-MV laat niks los. Of hij weet echt niets. Ik kom terug naar kantoor.”

Na een paar uur heeft Lucy ongezien het geld uit de schuur kunnen meenemen. Lama1997: “Laat eens zien.” Lucy kiepert één zak om. Lama1997: “Wow, da’s veel.” Lucy: “En dat is er pas ééntje. Het duo begint met tellen. Na een uur zijn ze nog niet heel erg opgeschoten. Lama1997: “Ik denk wel dat het een paar ton is.” Lucy: “Lijkt het wel op.” Lama1997: “Jeetje, wat zouden we hiermee allemaal mee kunnen doen.” Lucy: “Heel veel. Maar we moeten oppassen. LdHmolletje komt er vast snel achter dat het weg is, en als wij ineens veel geld gaan uitgeven, valt het direct op en komt ie achter ons aan.” Lama1997: “Daarin heb je zeker gelijk.” Maar de eurotekens glinsteren in zijn ogen. Broer en zus gaan nog maar even verder met tellen.

Hulpdakdekker is terug op kantoor. Swifty is in gesprek. Swifty: “Ja natuurlijk. Wanneer kom je langs? Morgenochtend half 11? Uitstekend. Ik mail onze gegevens even door en zorg dat je bent aangemeld bij de receptie. Tot morgen!” Swifty hangt op. Hulpdakdekker: “Wie was dat?” Swifty: “De dorpsagent uit Borkel en Schaft. Hij wil met ons spreken over de situatie in zijn dorp.” Hulpdakdekker: “Ik hoop dat hij beter met zijn dorp omgaat dan de vorige want die was …” Swifty: “Tsja vreemd verhaal. Al iets van je informant gehoord?” Hulpdakdekker: “Toevallig net. Hij wil morgenmiddag mij ontmoeten. Maar alleen mij, zonder jou. Dus ik kan niet de hele tijd met het gesprek bij de dorpsagent zijn.” Swifty: “Dan stort ik me op de afspraak met de dorpsagent en jij op je informant.” Hulpdakdekker loopt weg. Het zit Swifty nog steeds niet lekker dat ze niet weet wie de informant is.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #174 Gepost op: 3-08-2017, 22:50:23 »
De avond valt in Borkel en Schaft. Niuno schrikt wakker op de bank en ziet dat Grasisgroen nog steeds niet thuis is. Meezter en Luiaardje eten voor het eerst sinds enkele dagen na hun space-cake vergiftiging weer eens een normale maaltijd. Tristan en Mollenmania drinken een drankje in het dorpscafé en D*N is bij Hadewychisdemol op bezoek, aangezien de rest van de broers niet thuis is. Nieky is verdwenen, Mollenvanger-MV zit in de bak en FrankLapdius is weer eens bij Black_and_White op bezoek. Gupp is alleen thuis. Hij speelt een spelletje op de playstation. Naast hem liggen enkele vakantie folders. Hij is broodnodig toe aan een vakantie. Maar het zit er op dit moment nog niet in … nog niet. Zijn telefoon gaat. Het is PutyourHANSup!. Gupp: “Broer, hoe is het.” PutyourHANSup!: “Goed. Nog nieuws?” Gupp: “Niet veel . Iedereen lijkt op zijn hoede. Alhoewel ik het vreemd vind dat TimvDons ineens verdwenen is.” PutyourHANSup!: “Nieky is ook weg. Zou hij de 2e overvaller zijn? “ Gupp: “Zou zomaar kunnen. Ik heb morgen eindelijk weer eens afgesproken met AaPje16, dus ik ga haar een beetje uithoren.” PutyourHANSup!: “Ik spreek morgen Elise en Vieffan. Pjotr1992 en Molduck hebben mooi de boel een beetje opgestookt.” Gupp: “Dat is precies wat we nodig hebben.” PutyourHANSup!: “Exact. Spreek je morgen weer broer!” Gupp hangt op. Hij kan rustig naar bed.

Niuno kan nog lang niet naar bed. Grasisgroen is nog steeds niet thuis. Hij begint argwaan te krijgen. Ze moeten morgen op huwelijksreis. Nu weet Niuno dat het even wat langer gaat duren, maar Grasisgroen weet nog van niks. Hij belt LdHmolletje in paniek op. LdHmolletje: “Wat is er nog zo laat?” Niuno: “Grasisgroen is zoek.” LdHmolletje: “Hoezo, zoek?” Niuno: “Ze is al de hele dag niet thuis.” LdHmolletje: “Dat kan toch? Ik ben ook wel eens een hele dag niet thuis.” Niuno:  “Dit is niets voor haar. Ze is nooit zo lang weg. Er is wat. Ze doet al sinds ons huwelijk vreemd. Ze zal toch niet …” LdHmolletje: “Nee joh, het zal allemaal wel meevallen. Die is zich vast even bezatten voordat jullie morgen op huwelijksreis gaan. Het komt allemaal goed. Ik moet nodig naar bed, tot morgen Niuno.” LdHmolletje hangt op.

LdHmolletje kijkt op zijn horloge. Het is inderdaad bedtijd. Hij loopt naar de achterdeur om te kijken of alles op slot zit. Plots ziet hij de schuurdeur open staan. Hij besluit even een kijkje te nemen. Hij ziet het gelijk … de zakken met geld zijn weg! En het geld is morgen nodig! Allerlei gedachtes schieten door zijn hoofd. Wat moet hij in hemelsnaam nu doen?

Wordt vervolgd …


We zijn bijna halverwege. Kunnen Lucy en Lama1997 zich inhouden nu ze ineens 5 ton rijker zijn? Gelooft Hulpdakdekker Mollenvanger-MV, of houdt die nog iets achter? Wat heeft de dorpsagent aan Swifty en Hulpdakdekker te melden? Lijkt het maar zo dat Gupp en PutyourHANSup! meer dingen weten dan ze behoren te weten? En ruikt Niuno onraad?

Maar de vraag van vandaag is … wat doet LdHmolletje?

A Hij denkt dat Gig het geld gestolen heeft en gaat naar haar op zoek.
B Hij steekt zijn schuur in de fik – om zo het verdwenen geld te maskeren en hangt een zielig verhaal op bij Niuno.
C Hij rijdt wederom naar Groningen om opnieuw 5 ton te halen.
D Hij gaat blufpoker spelen en komt morgen met 2 zakken vol met vals geld op de afspraak met Niuno.


Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #175 Gepost op: 5-08-2017, 22:07:26 »
Aflevering 10

LdHmolletje zit met zijn handen in het haar. Figuurlijk dan, want zoveel haar heeft hij niet meer. En zoveel cash geld ook niet … meer. De 5 ton was zijn voorraad cash. Alles wat hij voor handen had. De rest staat op een bankrekening op de Kaaiman Eilanden, dat kan hij nooit zo snel hier krijgen. Hij kijkt rond in de schuur, en ziet een stapel oude kranten liggen. LdHmolletje denkt: “Die moeten dan maar dienst doen als geld voorraad. LdHmolletje begint met knippen. Het wordt een lange nacht ….

Dag 6

Het is woensdagochtend. Iemand die heerlijk geslapen heeft, is Lucy. Ze is een rijk vrouw. Terwijl ze een broodje eet, gaat haar telefoon. Het is AapJe16. Lucy schrikt. Nu al? Toch neemt ze op. AaPje16: “Lucy, ik moet met je praten.” Lucy:”Wat is er?” AaPje16: “Ik heb TimvDons al een tijdje niet gesproken, weet jij waar hij is?” Lucy: “Nee geen idee. Hij is ook al even offline in onze groeps-app.” AaPje16: “We moeten praten, wij met twee.” Lucy: “Niet met D*N?” AaPje16: “D*N heeft nooit tijd. Ik weet niet wat die allemaal aan het doen is. Jij bent de enige die ik kan vertrouwen. Zullen we straks even in het park afspreken, ik app je nog wel de tijd.” Lucy: “Is goed, tot straks dan!” Zodra ze heeft opgehangen, slaakt Lucy een zucht van verlichting. AaPje16 lijkt van niks te weten.

Black_and_White komt FrankLapidus ophalen, het duo moet naar school. Black_and_White: “Hoe is het met Mollenvanger-MV?” FrankLapidus: “We mogen geen contact hebben. Alleen Nieky en Hadewychisdemol mogen dat, zij zijn boven de 18, maar Nieky is weg.” Black_and_White: “Weg?” FrankLapidus: “Ja weg. Dus het is nu Hadewychisdemol en ik alleen thuis. Gisteren kwam er een vriend van hem langs, Hadewychisdemol had gekookt, en die bezorgde ons bijna een voedselvergiftiging.” Black_and_White: “Kan je niet bij je zus gaan wonen?” FrankLapidus: “Heeft ze wel aangeboden, maar die heeft nu ook wel iets anders aan haar hoofd.” Black_and_White: “Kom anders een tijdje bij ons logeren. Tot Mollenvanger-MV of Nieky weer thuis is?” FrankLapidus: “Zou dat mogen.” Black_and_White: “Jawel hoor. Voor een goede vriend altijd. Zullen we trouwens tijdens het tussenuur pokemons gaan vangen? In het park schijnt een zeldzame te zittne.” FrankLapidus: “Goed idee!”

Gupp is ook wakker. Hij belt weer met zijn broer PutyourHANSup! Gupp: “Ik kan helaas niet in het park aanwezig zijn.” PutyourHANSup!: “Je had het beloofd!” Gupp: “Sorry, ik heb iets anders te doen.” PutyourHANSup!: “Ik moet weten wat er om mij heen gebeurd als ik het interview met Elise en Vieffan afneem. Er zijn ongetwijfeld mensen geïnteresseerd en ik wil weten wie. Jij bent mijn ogen en oren. Voor alles wat er in het park gebeurd. Je snapt wel waarom.” Gupp zucht: “Ja ik weet het maar…” PutyourHANSup!: “Niks maar, ik wil dat je komt. Je moet komen! Gupp, het is cruciaal dat je er bent!” Gupp: “Nou ok dan. Maar ik moet direct na het interview weg, dus ik kan je dan niet zien.” PutyourHANSup!: “Daar kan ik mee leven. Laat dan even per app weten als er iets belangrijk is.” Gupp: “Doe ik!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #176 Gepost op: 5-08-2017, 22:07:37 »
Nieky en TimvDons zitten in een huis. Ze denken voorlopig veilig te zijn. Nieky: “Ik denk dat de politie wel weet dat wij inmiddels de overvallers uit de Albert Heijn zijn. Dus we kunnen voorlopig niet naar buiten.” TimvDons: “Gelukkig hebben we een flinke voorraad eten en drinken meegenomen.” Nieky kijkt eens naar de voorraad geld. Nieky: “Niet zoveel als gehoopt.” TimvDons: “Nee maar voor de eerste dagen wel genoeg.” Nieky: “Klopt, daarna zien we wel weer verder. Maar we moeten nu beginnen anders zijn we over een week nog niet klaar en dan is het eten op.” TimvDons: “En zolang hebben we hier lang vast niet.” De heren gaan aan de slag.

Terwijl de politie geen idee heeft waar Nieky en TimvDons zijn, zitten Molcrazy en Spechteke nog altijd op een spoor. Spechteke belt met WouterV voor een update, die niet blij is met de gekozen strategie van de heren. WouterV: “Ik heb je naar Molcrazy gestuurd, zodat jullie afzonderlijk een spoor konden volgen richting de drugslijn, en nu zitten jullie samen in de auto op zoek naar twee personen in het verhaal. Terwijl er veel meer lijntjes zijn die in de gaten gehouden moeten worden! Dat was niet de afspraak.” Spechteke: “Maar dit is veel belovend. Een kennis van LdHmolletje die samenspant met een Bakker broer. Daar klopt iets niet.” WouterV: “Zeker, maar moeten jullie daar beiden op zitten?” Molcrazy breekt in: “Op dit moment hebben we geen betere hints. Het is vrij kalm. Zonder Spechteke hadden we dit spoor nooit gevonden. We hebben het druk, dus we hangen nu op.” Molcrazy drukt WouterV weg. Ze staan op een paar honderd meter van het huis waar Nieky en TmvDons zich bevinden. Molcrazy: “Ik denk dat we gewoon maar even rustig moeten wachten wat hier gaat gebeuren.” Spechteke: “Ik ben dol op stake-outs!”Ondertussen zucht WouterV in België flink. Misschien wordt het tijd dat hij zelf maar eens polshoogte komt nemen.

Loezel belt met KD. KD. “En?” Loezel: “LdHmolletje gaat zo weg. Hij heeft twee enorme tassen in zijn auto gelegd. Hij is iets van plan. Ik blijf hem volgen.” KD.: “Is goed. Wij staan bij Niuno. We houden contact.” We is KD. en Grasisgroen. Grasisgroen: “Gek idee. Eigenlijk had ik vandaag op huwelijksreis gemoeten, maar nu ben ik mijn eigen man aan het bespioneren.” KD. “Als je gevoel zegt dat er iets niet klopt, dan moet je dan volgen. Dat heb ik wel geleerd.” Dan zien ze Niuno voorbij fietsen. KD. “We zullen hem van een afstandje volgen, dan zal hij ons niet zien.” Grasisgroen: “Jij bent de expert.”

Twintig minuten later fietst Niuno het park in. LdHmolletje zit onder een boom al te wachten. Loezel springt bij KD. en Grasisgroen in de auto. Loezel: “Zal ik met de geluidsapparatuur wat dichterbij proberen te komen?” KD.””Ja graag.” Loezel verlaat de auto weer. Niuno babbelt met LdHmolletje: “Hier heb ik de zakken met geld. Hij wijst naar twee gele zakken. Niuno knikt. LdHmolletje: “Dan ga ik, het is goed als ik niet in de buurt ben. Maar ik zal van een afstandje toekijken.” Niuno: “Ok, hopelijk kan jij zien wie dit geld wil hebben. Ik heb nog steeds geen idee van de chanteur.” LdHmolletje: “De enige personen die ik kan bedenken, zouden iets heel anders bedenken.” Niuno: “Exact. Ik denk niet dat die weten dat ik hier ben.” LdHmolletje loopt weg. Hij loopt een stukje het park in. Nu maar hopen dat Niuno niet in de zakken kijkt en erachter komt dat er kilo’s aan oud papier in zit in plaats van een half miljoen euro …

Hulpdakdekker: “Zeg waar blijft die afspraak van jou?” Swifty: “Hij zal wel iets verlaat zijn.” Hulpdakdekker kijkt op zijn horloge. Het is kwart over 11. Hulpdakdekker: “Ik moet weg, ik moet vanmiddag mijn informant ontmoeten. Dan gaat Swifty’s telefoon. De dorpsagent is bij de receptie gearriveerd. Swifty: “Ik loop met je mee, dan halen we hem samen op.” Hulpdakdekker: “Prima, kan ik hem nog even gedag zeggen.” Ze arriveren bij de receptie. Lukie4: “Sorry dat ik zo laat ben, maar mijn auto wilde niet starten vanochtend.” Swifty: “Kan gebeuren. Ik ben Swifty en dit is mijn collega Hulpdakdekker.” Hulpdakdekker schudt Lukie4 de hand. “Wij hebben elkaar al even gezien in Borkel en Schaft. Helaas moet ik weg voor een andere afspraak.” Lukie4: “Geen probleem.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #177 Gepost op: 5-08-2017, 22:08:00 »
Het is druk in het park. AaPje16 wacht op Lucy. FrankLapidus en Black_and_White zijn op zoek naar een zeldzame pokomen. LdHmolletje houdt een oogje in het zeil bij Niuno en ook PutyourHANSup! is onderweg. Dan loopt Gupp het park in. Hij gaat vlakbij Niuno op een bankje zitten en pakt zijn telefoon. Hij begint stiekem te filmen. Hij ziet van alles. Een rennende FrankLapdius en Black_and_White. AaPje16 die Lucy omhelst. Hij zet direct een petje op om niet herkent te worden. Verder ziet hij LdHmolletje die zich achter een boom verstopt heeft. En Niuno die op een bankje zit te wachten. Buiten het park zitten ook nog wat mensen in een auto. Dan ziet hij Elise en Vieffan aankomen. Gupp wacht af wat er verder komen gaat.

Elise en Vieffan nemen plaats op een bankje. Ze wachten op PutyourHANSup!. Daar is hij eindelijk. “Sorry dat ik wat verlaat ben, maar we moesten met spoed nog wat andere opnamens draaien voor RN Shownieuws vanavond.” Elise: “Geen enkel probleem, zolang we maar vanavond op de buis komen.” PutyouHANSup!: “Zeker. Fabiann, is de camera klaar.” Fabiann: “Yep!” PutyourHANSup!: “Dames en heren, vandaag bij RN Shownieuws een exclusief interview Elise Bakker, eigenaar van Bakkerij Bakker uit Borkel en Schaft. Bij Molduck Mysteries is de beschuldiging uitgesproken dat haar bakkerij een front is voor drugshandel. Vandaag, exclusief in RN Shownieuws een reactie hierop. Elise, wat wil je hierover zeggen …. “

Dan krijgt Niuno een appje. “Zet de zakken onder de boom met paarse blaadjes en verlaat het park via de oostelijke uitgang. Niuno pakt de zakken op. Niuno: “Pff ze zijn zwaarder dan ik dacht.” LdHmolletje kijkt vanaf een afstandje toe. Niuno arriveert bij de boom en zet met een plof de zakken neer. Dan scheurt één van de zakken open. Niuno schrikt, er zit geen geld in de zakken. Niuno draait zich in paniek om. Hij kijkt in de ogen van LdHmolletje, die in paniek het park uitrent. Niuno schreeuwt hem na: “Je hebt me bedonderd! “ Niuno pakt zijn telefoon, en rent LdHmolletje achterna. Dan klinkt er plotseling een schot *KNAL*. Niuno gaat naar de grond .Er breekt paniek uit in het park! Fabiann laat zijn camera vallen. Vieffan, Elise en eigenlijk iedereen die in het park zit, zet het op een rennen. FrankLapidus en Black_and_White duiken de bosjes in en belanden bovenop Loezel. Grasisgroen wil vanuit de auto naar Niuno rennen, maar wordt tegengehouden door KD. die met de auto wegscheurt. Er klinken nog een paar schoten, maar slechts één persoon wordt nog geraakt. Na enkele minuten keert de rust terug en komen de eerste ambulances ter plekke. Er wordt iemand gewond afgevoerd, maar over Niuno wordt een wit laken gelegd. Hij heeft dit niet overleefd.

Een paar honderd kilometer verderop in Groningen, zit de_witte onderuit gezakt op de bank. De_witte kijkt eens om zich heen. Wat heeft hij het goed voor elkaar. Super-de-luxe spullen, een prachtige auto en een geweldig huis. Starlight: “Weet je, ik heb een leuke bijnaam voor dit huis.” De_witte: “O ja.” Starlight: “Het witte huis.” De_witte moet lachen: “Je hebt eigenlijk je wel gelijk.” Het huis is een soort fort, redelijk afgelegen in het achterland van Groningen, en goed beveiligd. Dan gaat de telefoon. De_witte neemt op: “Duncton, hoe maakt u het.” Duncton: “Zet de TV eens aan.” De_witte zet de TV aan. Duncton: “Niuno is dood.” De_witte: “Ik zie het. Nou ja, dat is zijn verdiende loon zullen we maar zeggen.” Duncton: “Ik dacht wel dat je dat wilde weten.” De_witte: “Dank voor je belletje.”

Wordt vervolgd …




We zijn op de helft, en het eerste forumsoap slachtoffer is te betreuren. R.I.P. Niuno. Wie heeft hem omgelegd? En wie is er nog meer geraakt?

We maken vandaag kennis met 3 nieuwe personages uit Groningen, te weten de_witte, Starlight en Duncton. Wie zijn zij? En wat hebben zij voor een rol in dit verhaal?

Tevens heeft vandaag Swifty vandaag dorpsagent Lukie4 ontmoet. Maar wij zagen zijn auto toch ontploffen in de sneak preview? Hoe zit dat in nu weer in elkaar?

En zo zijn er nog veel meer dingen voorgevallen vandaag. Omdat er vandaag een letterlijke cliffhanger inzit, geen stemming. Morgenavond mogen jullie weer stemmen, want dan begint deel twee van deze forumsoap v2, seizoen 1.0. Echter, blijf gerust speculeren in dit topic, want na vandaag valt er een hoop te bespreken.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #178 Gepost op: 7-08-2017, 20:41:45 »
Aflevering 11

Enkele minuten voor de schietpartij …
Swifty: “Ga zitten.” Lukie4: “Dank je.” Swifty: “Wat wil je ons vertellen.” Lukie4: “Zucht. Nou een heel verhaal. Ik ben niet zomaar de nieuwe dorpsagent geworden hier.” Swifty: “De familie Bakker?” Lukie4: “Niet bepaald. Die heb ik natuurlijk ook op mijn radar, maar ik ben hier voor een anders persoon gekomen: Niuno.” Swifty: “Niuno?” Lukie4: “Dat klopt. Niuno komt uit Groningen. Hij is daar gevlucht, voor een aantal personen. Een aantal personen, die ik graag in de bak wil zien. Ik ben hem gevolgd, omdat ik hoop dat deze personen hem volgen, waarna ik hen kan arresteren.” Swifty:”Wat hebben deze personen jouw aangedaan?” Lukie4: “Dat is nu even niet van belang. Het belang is dat we Niuno in de gaten houden en ik heb jullie hulp nodig. Er speelt wat en ik kan het niet alleen, zeker als ik me ook nog moet bezig houden met mensen die elkaar aanrijden op een overzichtelijke kruising en dat soort zaken.” Dan gaat Swifty haar telefoon. Ze hoort het gesprek aan en hangt op. Swifty: “Ik denk dat we onze samenwerking per direct moeten opschroeven.” Lukie4: “Hoe bedoel je?” Swifty: “Niuno is zojuist doodgeschoten in het park.”

Black_and_White en FrankLapidus zitten ongeschonden maar vooral geschrokken thuis bij eerstgenoemde. Ze zijn thuisgebracht door de politie, nadat ze een verklaring hebben gegeven. FrankLapdius: “Er gebeuren hier rare dingen.” Black_and_White: “Hoe bedoel je, ons dorpje is altijd al raar geweest.” FrankLapdius: “Nou niet dit. Een schietpartij. We hadden ook geraakt kunnen worden. We duiken de bosjes in, en belanden boven op een vrouw met een enorme telelens en geluidsapparatuur, die er direct vandoor gaat.” Black_and_White: “Dat was wel vreemd ja.” FrankLapidus: “En dan eerder die man die we bij de bruiloft in de bosjes spotte.” Black_and_White: “Denk je dat dit met elkaar te maken heeft?” FrankLapidus: “Geen idee. Maar het is misschien het uitzoeken waard. We moeten er iets mee doen.”

Lukie4 zit met zijn handen in het haar. Lukie4: “Dit was niet de bedoeling.” Swifty: “Je moet me meer vertellen, want er speelt duidelijk iets.” Lukie4: “Ok. Ik wil graag Mr. De Witte uit Groningen achter de tralies krijgen. Dankzij hem is mijn zus verdwenen. Ik heb geen idee waar ze is. Zij was close met Niuno, het was haar beste vriend. Maar Niuno deed zaken met Mr. De Witte. Ik weet niet allemaal wat, maar het waren allemaal louche zaken. Maar door mijn zus, wilde Niuno eruit. Ze wilden er samen vandoor gaan, maar daarvoor hadden ze cash nodig. Niuno haalde een kennis erbij, LdHmolletje, en die stal 5 ton van De_witte. Die kwam daar echter achter, en voordat Niuno kon vluchten, verdween mijn zus. Niuno dook door zijn contacten met LdHmolletje hier onder. Toen de vorige dorpsagent Trialk doorgedraaid in een gesticht werd opgenomen, zag ik mijn kans schoon en nam ik zijn baan over, zodat ik in officiële functie Niuno kon volgen, in de hoop zo een nieuw spoor naar mijn zus te vinden. Maar met de dood van Niuno acht ik de kans wel heel klein dat ik haar ooit nog vind.”

Het park ligt vol met krantenpapier. Het had 5 ton cash kunnen zijn. Het geld dat LdHmolletje over had om zijn vriend Niuno te beschermen. Tot het werd gestolen. AaPje16 komt thuis, ze heeft haar vriendin Lucy thuis afgezet. AaPje16: “Gaat het paps?” LdHmolletje: “Nee. Niuno is dood door mij.” AaPje16:”Hoe bedoel je.” LdHmolletje: “Niuno en ik waren in het park, omdat iemand Niuno chanteerde. Ik had geld geregeld, maar dat is gisteren uit de schuur gestolen. Als ik gewoon was gaan zoeken, of alles had opgebiecht en Niuno niet naar het park had laten gaan, had Niuno nu nog geleefd.” AaPje16 wil haar vader troosten, maar wordt gebeld door de telefoon. Het is het ziekenhuis. “Er is iemand die u graag wil spreken.” AaPje16: “We gaan samen uitzoeken wie dat geld gestolen heeft. Maar ik ga nu een vriend bezoeken in het ziekenhuis.”

Grasisgroen is thuis. Ze is helemaal kapot. Op de keukentafel ligt een envelop. De reisbescheiden voor de huwelijksreis naar Ibiza. Het vliegtuig is een uur geleden vertrokken zonder het bruidspaar. Maar dat is niet het gene wat haar raakt. Niuno is niet meer. Ze heeft hem nog niets eens gezien. Nadat Niuno werd neergeschoten, scheurde KD. er vandoor. Uit veiligheid uiteraard. En dat er iets niet pluis was met Niuno, was inmiddels ook duidelijk. Maar dit? Nee, dit is niet ok. Langzaam maakt het verdriet plaats voor boosheid. De waarheid moet boven tafel komen. En de dader of daders keihard gestraft worden.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0: het verhaal
« Reactie #179 Gepost op: 7-08-2017, 20:42:17 »
AaPje16 moet even zoeken, maar dan heeft ze kamer 4.16 gevonden. AaPje16: “Hoe is het met je?” Gupp: “Redelijk. Ik ben geraakt in mijn schouder, maar de chirurg heeft bij de operatie de kogel kunnen verwijderen. Met wat fysiotherapie zal het uiteindelijk wel goed moeten komen is de verwachting.” AaPje16: “Ow wat fijn.” AaPje16 geeft Gupp een knuffel. AaPje16: “Heb je je broer al gesproken.” Gupp: “Ja sterker nog, hij was ooggetuige, hij was ook in het park. Daarom was ik er, om hem te spreken. Maar hij is nu druk met de uitzending voor vanavond. Dat wordt me wat.” AaPje16: “Dat zal best. Maar mocht hij nog een ooggetuige willen spreken, kan hij me altijd bellen.” Gupp: “Ik zal het ‘m door geven.” Dan is het middagbezoek uur voorbij.

RN Shownieuws staat bol van het nieuws over de gebeurtenissen in Borkel en Schaft. PutyourHANSup!: “Vandaag was RN Shownieuws getuige van een schietpartij in Borkel en Schaft. Uw RN Shownieuws presentator was in het bewuste park voor een interview, maar werd bijna geraakt door een kogel.” PutyourHANSup! laat de camera van Fabiann zien. “Kijk, een kogelgat. Er is een slachtoffer gevallen en bijna werd uw eigen journalist en cameraman ook geraakt. Bij deze laat ik aan de dader weten. U komt hier niet mee weg. U heeft iemand gedood en bijna een journalist geraakt. Dat raakt iedere. Samen met de politie zullen we u opjagen, net zolang totdat we u te pakken hebben. Dat u dat maar weet!”

Gupp is RN Shownieuws aan het kijken, als er iemand zijn kamer binnenkort. Gupp: “Ik ben alleen.” Hulpdakdekker: “Ik neem geen risico.” Hij doet de deur op slot.  Hulpdakdekker: “Wat is er gebeurd?” Gupp: “Ik was in het park, mijn broer zou een interview doen met Vieffan en Elise. Mijn broer wilde weten wie daar op afkwamen. Ik wilde eigenlijk niet gaan, omdat ik nog bij AaPje16 langswilde, maar die bleek ook ineens in het park te zijn met Lucy. En LdHmolletje was daar met Niuno. Die waren duidelijk iets van plan.” Hulpdakdekker: “Wat dan.” Gupp: “Geen idee.” Hulpdakdekker: “Dus je bent nu weken voor me aan het spioneren, maar eigenlijk weet je nog niets.” Gupp: “Ik doe nmij best.” Hulpdakdekker: “Je doet maar beter je best. Ik betaal je goed voor info, maar tot nu toe hebben we niks. Als je nog meer geld wil, zal je binnenkort snel met meer info moeten komen. Dus zorg dat je snel ontslagen wordt uit het ziekenhuis en hup de straat op info verzamelen.” Hulpdakdekker verlaat het ziekenhuis.

Bij het Witte Huis, zo noemen we het maar even, heerst rust. De bewaking loopt rond, maar binnen in het huis is het stil. De_witte slaapt, en Starlight slaapt. Alleen Duncton is wakker. Hij loopt een rondje om het pand. Hij ziet een verdacht lichtje branden. Hij loopt die kant op. Dan ziet hij iemand zitten. Duncton: “Wat doe jij hier?”

Maar de vraag van vandaag is … wie ziet Duncton?

A LdHmolletje
B Lama1997
C Mollenmania
D PutyourHANSup!


Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!