Auteur Topic: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal  (gelezen 69780 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #40 Gepost op: 10-08-2013, 20:39:13 »
<flasback>
Lukie4: "Op die dag bleek dat Schulz Trialk een loer had gedraaid. Schulz bekende aan Robbie dat hij 300.00 euro, die ze samen hadden 'gespaard' achterover had gedrukt en dat hij plande er vandoor te gaan. Trialk had zijn vermoedens dat hij werd belazerd en stemde daarom tegen het plan." Swifty: "En toen?" Lukie4: "De volgende dag zag ik op het nieuws dat de school was afgefikt. Ik belde Robbie A. Ik weet heel duidelijk nog wat hij zei." Swifty: "En dat is." Lukie4: "De klusjesman en een vrouw stonden op het schoolplein te praten over Schulz. Ik heb ze een klap verkocht om ze het zwijgen op te leggen." Swifty: "En hoe kwam u in Mijdrecht terecht?" Lukie4: "Nadat Trialk plotseling verdween zag Robbie A. zijn kans schoon om alsnog naar aardgas te boren. De school was afgefikt en er moest een nieuwe burgemeester komen. Ik besloot in overleg met Robbie me beschikbaar te stellen en de volgende dag was ik al gekozen." Swifty: "En dat Hulpdak D. vervolgens werd gearresteerd kwam goed uit?" Lukie4: "Klopt. Een rook verslaafde klusjesman was natuurlijk de ideale verdachte. Zeker omdat hij onder benzine sporen zat. En het leide de aandacht af waar het uiteindelijk allemaal om draaide: het aardgas contract." Swifty: "Dus u weet zeker dat Robbie A. verantwoordelijk is op de moord van persoon X?" Lukie4: "Absoluut. Robbie A.'s lijfspreuk is: toeval bestaat niet."
</flasback>


Molcrazy, NextGP, Mollenvanger22 en Jann staan in shock te kijken naar de video. Swifty: "Heeft u nog iets toe te voegen." Robbie denkt na en zucht. "Ok, ik beken dat ik die dag daar was. En ik zag Hulpdakdekker en een vrouw daar staan. Ik heb ze knock out geslagen. Hulpdak D. heb ik op het schoolplein laten liggen om Schulz af te schrikken en die vrouw heb ik vastgebonden en in de bezemkast gestopt, om zo ongestoord met Schulz te praten. Daarna ben ik weg gegaan. Ik heb de school niet in brand gestoken. Die vrouw leefde nog toen ik weg ging." Swifty: "Helaas zegt het bewijs anders. En ik heb nog meer nieuws voor u. Die vrouw die u vermoorde, was niet zomaar iemand. Ze was een interpol agente. Ze was u op het spoor. Ik denk dat u door had wie ze was en u haar daarom heeft omgebracht." Robbie: "Ik spreek de waarheid, ik heb niemand vermoord. Vanaf nu zwijg ik. Ik heb me bedacht, ik wil toch een advocaat."

Swifty loopt de interview ruimte uit. Molcrazy: "Hij was het dus." Swifty: "Ik ben er van overtuigd. Ik ga de zaak voorbereiden tegen hem. Schulz zal vervolgd worden voor geldverduistering. De zaak tegen Hulpdak D. wordt geseponeerd, maar hij wordt wel op de opsporingslijst gezet omdat hij nu het geld van Schulz heeft. Hebben jullie trouwens enig idee waar hij nu is?" Molière: "Nee. Pas toen hij bij Schulz kwam, dook hij weer op sinds zijn verdwijning. Hij is blijkbaar heel goed in verdwijnen." Molcrazy: "Zekers. Ik denk trouwens dat onze taak er hier op zit. Wij gaan naar Lyon, rapporteren aan onze leidinggevenden." Go_Ahead: "Voor dat jullie gaan nog één ding. Mollenvanger22, hoe zit het nou met jouw busje die gespot werd bij de rechtbank?" Mollenvanger22: "Je zal het niet geloven, maar die is dus gestolen. Waarschijnlijk door Hulpdak D." Go_Ahead: "Wat een toeval." Jann: "Inderdaad ja." Jann geeft Mollenvanger22 een knipoog. Van sommige dingen is het beter als de politie geen weet heeft.

Enkele uren later geeft Swifty bij de rechtbank in Utrecht een korte persconferentie. "Dames en heren. Ik ben u verheugd mede te delen dat we de dader van de moord op Persoon X hebben gepakt. Wij denken nu ook te weten wie deze persoon X is.  Onderzoeken de komende dagen zullen dit  moeten uitwijzen en dan hopen wij van het OM meer informatie te kunnen geven. Ik wil namens het OM de politie van Utrecht hartelijk bedanken voor hun tomeloze inzet. Zonder hun daadkrachtige optreden, hadden wij de dader niet kunnen pakken. Bij deze zal ook de zaak tegen Dhr. Hulpdak D. geseponeerd worden. We zoeken hem overigens nog steeds,  maar dan voor een ander vergrijp. Mocht u dus weten waar hij is, neem dan alstublieft contact op met de politie in uw woonplaats."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #41 Gepost op: 10-08-2013, 20:39:25 »
Jann, NextGP, Mollenvanger22 en Molcrazy zien de persconferentie op het nieuws vanuit hun privé jet. Ze zijn onderweg terug naar Zuid-Frankrijk. Uitleg geven aan het hoofdkantoor van Interpol. De zaak is afgerond. Robbie A. wordt vervolgd voor de moord op hun collega. Schulz wordt vervolgd voor verduistering. Alleen Lukie4 heeft een deal met OM gesloten en zal voor 3 jaar onder huisarrest geplaatst worden, nadat hij een kliniek verlaten heeft om van zijn gokverslaving af te komen. NextGP: "Ik ben blij dat de moordenaar van Daisy achter slot en grendel zit. Ik denk dat Swifty hem met alle mogelijke middelen zal proberen te berechten." Molcrazy: "Zeker. Ik heb begrepen dat ze voor levenslang gaat. De enige juiste strafmaat." Molcrazy pakt een glaasje wijn. "Ik toost bij deze op Daisy. Proost!"

6 maanden later.........

[RECLAMEMODUS]
Het Mysterie van Mijdrecht was een groot complot. Maar wie waren er bij betrokken. En hoe raakten gewone inwoners van een eens zo vredig dorpje betrokken in een wereld van misdaad en bedrog. Morgenavond, exclusief bij Nederland 1 in het nieuwe programma van Maike Meisje; "Misdaad met MaikeMeisje" een volledige recap van alle gebeurtenissen en exclusieve interviews met diverse betrokkenen. Gepresenteerd door LdHmolletje en MaikeMeisje, met onder meer als gasten D*N, Starlight, AaPje16, Grasisgroen, Dolfie en timvons. En nog meer namen die we nu nog niet verklappen. Alle vragen zullen beantwoord worden.
[/RECLAMEMODUS]



Discussieer over deze aflevering in dit topic!"[/i]
« Laatst bewerkt op: 10-08-2013, 21:44:24 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #42 Gepost op: 11-08-2013, 19:18:51 »
Aflevering 20:

MaikeMeisje: "Welkom bij weer een nieuwe aflevering van Misdaad met MaikeMeisje. Met gastpresentator LdHmolletje blik ik deze week terug op één van de roerigste misdaadzaken in Nederland van de afgelopen jaren: het Mysterie van Mijdrecht. Ongeveer 6 maanden geleden is Dhr. Robbie A. gearresteerd voor de moord op Daisy, aka Persoon X en het in brand steken van de school. Maar hoe heeft dit allemaal zover kunnen komen? LdHmolletje en ik zullen vanavond allemaal gasten ontvangen die ons dit kunnen vertellen. Want, dames en heren, de zaak is veel gecompliceerder dan het op eerste gezicht lijkt."

LdHmolletje: "Ik wil graag onze eerste gast verwelkomen, Mevr. Dolfie. U was de eerste rechter in deze zaak. Wat was uw eerste indruk?" Dolfie: "Ja op papier was het een zeer eenvoudige zaak. Een brand in een school, een lijk die binnen werd gevonden en een verdachte die werd gearresteerd met kleren die onder de benzine zaten. Dan denk je, dat wordt een korte zaak." LdHmolletje: "Maar dat werd het niet." Dolfie: "Nee zeker niet. Want na één dag verdween de verdachte spoorloos." LdHmolletje: "Dat hebben we gezien. Op het nieuws was niets anders te zien. Maar mensen, vandaag kunnen wij u exclusief melden dat Hulpdak D. met hulp is onsnapt uit de rechtbank. En wij weten wie ... namelijk een internationale organisatie genaamd Interpol!"

[ ondertussen in Zuid Frankrijk ]
Via de satteliet zit Molcrazy de bewuste uitzending te kijken. Zijn mond valt open van verbazing. Hij belt Mollenvanger22: "Hoe weten ze dit?" Mollenvanger22: "Ik heb geen idee." Molcrazy: "Ik wil NU een meeting tussen ons vieren hebben. Iemand heeft gelekt."
[ / ondertussen in Zuid Frankrijk ]

MaikeMeisje: "Dat klopt. Maar waarom zat Interpol bovenop deze zaak? Daarvoor moeten we terug naar ongeveer een jaar voor de brand. Onze reporter D*N legt het uit. D*N: "Lukie4 was ooit een simpele burgemeester van een eenvoudige stad genaamd Woerden. Maar Lukie4 had een slechte eigenschap, namelijk gokken. En niet zo'n beetje ook. Binnen de korste keren stond Lukie4 flink in het rood. En toen was hij daar ineens, de redder in nood: Robbie A. Een man met vele connecties in de bouw en constructie wereld. Een wereld waar veel geld omgaat. Zwart geld in het geval van Robbie A. Want veel zaken die hij deed waren niet legaal. Ook in Woerden had Robbie A. veel zaakjes lopen. Maar de gemeente werkte niet altijd mee. Robbie A. en Lukie4 sloten een deal. Als Lukie4 de gemeente beslissingen liet nemen in het voordeel van Robbie A., zou Robbie A. de schulden van Lukie4 afbetalen. En zo geschiede. Robbie A.'s criminele activiteiten namen een vlucht en Lukie4 gokte lekker door.

Maar wat Lukie4 niet wist dat er in Woerden een Interpol agent woonde, namelijk Daisy. Deze dame was vanuit het hoofdkantoor in Lyon opgedragen om zwart geld in Nederland te volgen. Ze kwam al snel Lukie4 op het spoor. Samen met enkele collega's probeerden ze een dossier aan te leggen. Lukie4 beging genoeg overtredingen, maar ze konden de bron van het geld niet vinden."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #43 Gepost op: 11-08-2013, 19:19:11 »
MaikeMeisje: "Dankjewel voor deze achtergrond info D*N. Maar hoe kwam Interpol opeens in Mijdrecht terecht. We weten dat ze er waren. Zo deden er mysterieuze foto's de ronde. Waar kwamen die vandaan. Volgens onze bron kwamen die bij Interpol vandaan. Datzelfde geldt voor de tape recorder, waarvan onze reporter D*N ooit melding van maakte. Maar dat bleek een fout van Interpol zelf te zijn, die hadden ze laten slingeren. Mijn volgende gast is Starlight. Starlight, wat kan jij er ons over vertellen?" Starlight: "Mijn broertje vond samen met een paar vriendjes deze tape recorder. Omdat hij hem liet slingeren, kregen AaPje16, een vriendin van mij, en ik 'm in handen. Omdat de recorder defect was, gingen we naar een vriendin om 'm te laten maken." MaikeMeisje: "En wat gebeurde er toen?" Starlight: "Die persoon die we de recorder gaven, ik noem haar even S., bedreigde ons en we moesten de tape recorder afgeven. Later kreeg ze spijt en gaf ze aan dat ze dit van haar broer moest doen." MaikeMeisje: "En wie was haar broer?" Starlight: "Naar nu blijkt een Interpol agent."

LdHmolletje: "Wat een vreemde bedoeling. Wat wil Interpol toch? En hoe komen ze in Mijdrecht terecht? D*N heeft het antwoord." D*N: "Zoals een echte crimineel beaamd wil hij altijd meer. Zo kwam Robbie A. op een dag er achter dat er in Mijdrecht aardgas te vinden was. Hij wilde natuurlijk direct zaken doen. Maar de gemeenteraad was niet overtuigd. Moest de school echt wijken voor deze fossiele brandstof? Dus moest Robbie A. het hard spelen. Hij zocht een ingang en vond deze notabene bij de burgemeester van de Ronde Venen, Dhr. Trialk en de schooldirecteur Schulz. Beiden waren bezig flink wat geld weg te sluisen. Robbie A. besloot Schulz te chanteren. Hij bood hem een leuke geldsom als hij Trialk over zou halen om voor het aardgas plan te stemmen. Als het niet zou werken, zou het bedrog van Schulz en Trialk uitkomen. Schulz stemde in en Robbie A. maakte een eerste betaling over. En dat geldspoor zorgde ervoor dat Interpol ineens spoor richting Mijdrecht zag lopen. Zo kwamen ze uit bij Schulz. Ze hielden nu twee mensen in de gaten."

MaikeMeisje: "Schulz. De locale schooldirecteur. Stond bekend als de vriendelijkheid zelve, maar ondertussen sluisde hij al het geld van de school weg naar zijn eigen bankrekening. Onze volgende gasten zijn Bakkertje en KD., twee leraren die nog steeds in Mijdrecht lesgeven. Bakkertje, wat was jouw indruk van Schulz voor dit alles? Bakkertje: "Schulz was een rustige man. Hij leek alles onder controle te hebben en ..." Bassteijns: "Stop, cut! Vieffan, niet alleen inzoemen op KD., de mensen thuis zijn niet alleen geïnteresseerd in hem, maar ook in Bakkertje!" Vieffan: "Oeps sorry!" Bassteijns: "Ok, we gaan verder en actie!" MaikeMeisje: "Schulz?" Bakkertje: "Schulz was een rustige man. Hij leek alles onder controle te hebben en niets wees erop dat hij eigenlijk gewoon de boel belazerde." KD.: "Hij kwam ook regelmatig bij mij thuis. Hij was echt een vriend. Ik voel me bedonderd." MaikeMeisje: "Bakkertje, jij kreeg samen met Nieky mysterieuze foto's in handen, hoe kwamen jullie daaraan." Bakkertje: "Ze lagen gewoon op een dag in de brievenbus. Het moet wel Interpol geweest zijn." MaikeMeisje: "En waarom bij jou?" Bakkertje: "Wist ik het maar. Ik denk dat ze de politie tips wilden geven in de juiste richting, maar waarom juist ik de foto's kreeg en niet de politie zelf weet ik nog steeds niet. En ik vrees dat we het nooit te weten zullen komen."

[ ondertussen in Zuid Frankrijk ]
Molcrazy zit in zijn appartement te wachten op de anderen. De voordeurbel gaat. Hij doet open en NextGP loopt naar binnen. NextGP:"Wat is is dit Molcrazy, ik snap hier niks van. Hoe weet de pers dat wij er bij betrokken zijn?" Molcrazy: "Iemand van ons heeft gelekt." NextGP: "Wat, wie?" Molcrazy: "Ik ben het niet. En als jij zegt dat jij het niet bent, moet het Mollenvanger22 en of Jann zijn."
[ / ondertussen in Zuid Frankrijk ]

LdHmolletje: "Op die foto's stonden Hulpdak D., Schulz en een mysterieuze vrouw. We weten nu dat dat Daisy was. D*N gaat ons nu alles vertellen wat er op die bewuste dag van de brand allemaal gebeurde." D*N: "Daisy en haar collega’s volgden wekenlang Schulz. Op een dag overhoorden zijn een gesprek dat Schulz een meeting zou hebben. Interpol is er al die tijd vanuit gegaan dat het met Lukie4 was. Daisy en een collega hielden de boel in de gaten. En toen zagen ze daar ineens Hulpdak D. lopen. Daisy besloot de gok te nemen en Hulpdak D. te benaderen om een spion voor hen te worden. Maar voordat Hulpdak D. kon antwoorden werden ze van achteren neergeslagen. Robbie A. heeft bekend dat hij dit heeft gedaan. Hulpdak D. heeft het overleefd maar Daisy niet. Haar lijk is met de school verbrand, in de hoop haar identiteit verborgen te houden. En vervolgens werd Hulpdak D. gearrersteerd en vanaf daar weten we wat er gebeurd is."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #44 Gepost op: 11-08-2013, 19:19:25 »
MaikeMeisje: "Onze volgende gast is iemand die Hulpdak D. misschien wel het beste kent. Welkom Grasisgroen. U bent raadsvrouw van Hulpdak D. geweest, wat kunt u allemaal vertellen?" Grasisgroen: "Degesprekken tussen advocaat en cliënt zijn vertrouwlijk, daar kan ik niets over zeggen. Maar ik wist direct dat hij onschuldig was." MaikeMeisje: "Volgens onze bronnen heeft Interpol u benaderd om de zaak op Hulpdak D. aan te nemen." Grasisgroen: "Ik kan dat noch bevestigen, nocht ontkennen." MaikeMeisje: "Maar het heeft u zeker geen windeireren gelegd?" Grasisgroen: "De zaak heeft mij een hoop publiciteit opgeleverd." MaikeMeisje: "En geld?" Grasisgroen: "Ik ben er financiëel zeker niet slechter van geworden. Binnenkort open ik een nieuw kantoor en ga samen werken met meerdere advocaten. Dus mocht u thuis zitten en denken, ik heb een advocaat nodig, neem dat contact op met Grasisgroen Advoc..." MaikeMeisje: "Het is geen reclame programma! LdHmolletje, neem het maar weer over."

[ ondertussen in Zuid Frankrijk ]
Molcrazy en NextGP zitten te wachten, maar Mollenvanger22 en Jann komen maar niet. NextGP: "Ik vertrouw dit niet." Molcrazy: "Waar zouden ze zijn?" NextGP pakt zijn telefoon: "Ha, Mollenvanger22 heeft de GPS op zijn telefoon aan laten staan. Eens kijken waar hij is ... wacht eens even, hij zit bij Jann thuis!" Molcrazy:"Nou dan gaan we daar nu heen!"
[ / ondertussen in Zuid Frankrijk ]

LdHmolletje: "En zo werd Hulpdak D. gearresteerd. Maar op spectaculaire wijze wist hij te ontsnappen." D*N: "Spectaculair zeker. Maar ontsnappen? Hij werd werd meegenomen door Interpol. Waarom? Zij wilde hun getuige beschermen en besloten hem mee te nemen, puur uit eigen belang. Zij hoopten hierdoor Lukie4 en Schulz in een fout te dwingen. Enkele dagen later werd het aardgas contract ondertekend. De avond erop kregen Schulz en Lukie4 hun payout overhandigd. Interpol heeft er met hun neus bovenop gezeten, maar deed niets. Ze konden de man van het geld niet identificeren, maar dit moet Robbie A. geweest zijn. En besloten beiden heren er vandoor te gaan en vliegticket te kopen naar een bestemming ver weg."

MaikeMeisje: "Interpol besloot een inval te doen bij Lukie4, maar hij was al vertrokken. Ze vonden informatie dat hij op het punt stond te vertrekken naar het buitenland. Dus Interpol vertrok naar Schiphol. Maar daar waren zij niet alleen. En ook onze D*N was er, samen met onder meer mijn volgende gast, AaPje16. AaPje16, wat deden jullie daar. AaPje16: "Wij wilden graag persoon S. spreken, wat zij nu echt van de recorder wist. Maar zij was helaas al vetrokken toen wij op Schiphol arriveerden." MaikeMeisje: "En wie kwamen jullie toen tegen?" AaPje16: "De politie. Zij waren immers op zoek naar Schulz. D*N kende gelukkig iemand de beveiligingscamera's bediende en zo konden we zien dat Hulpdak D. Schulz ontvoerde en dat Lukie4 werd meegenomen door Interpol. Al wisten we toen nog niet dat het Interpol agenten waren." MaikeMeisje: "Wat een spanning mensen."

LdHmolletje: "Ik baal nog steeds dat ik er niet bij was. Ik moest echter de volgende ochtend vroeg al verslag doen van een bijeenkomst van het Leger des Heils en moest dus naar huis. Gelukkig was het een fijne dag. Maar goed, verder met waarvoor we deze uitzending maken." D*N: "De politie stond met lege handen, maar Interpol had Lukie4. Onder druk van een streng verhoor brak Lukie4 en zijn kant van het verhaal. Uiteindelijk sloot Lukie4 een deal met het OM om het verhaal in de rechtbank te doen. Maar Hulpdak D. had Schulz ontvoerd. Hij was dus ontsnapt bij Interpol. Uiteindelijk werd Schulz heelhuids gevonden door Interpol, bij de politie afgeleverd en de politie arresteerde Robbie A. voor moord en brandstichting."

MaikeMeisje: "Voor dat wij afsluiten heb ik nog één gast. Timvdons welkom, wat is jouw rol geweest in dit mysterie?" Timvdons: "Ik heb op verzoek van Lukie4 het huis van Nieky, die via Bakkertje de foto's had gekregen, ondergespoten met grafiti." MaikeMeisje: "En waarom heb je dit gedaan?" Timvdons: "Wie wil er nu geen 250 euro verdienen als arme scholier. Maar de serie nummers van het geld bleken als gestolen gemarkeerd en zo werd ik gesnapt." MaikeMeisje: "Geloofde de politie je verhaal?" Timvdons: "Ik geloof het niet, totdat Lukie4 plots aan het OM zij hele verhaal had gedaan."  En waarom wilde Lukie4 dat je dit deed?” Timvdons: “Dat zei hij niet. Maar gezien zijn betrokkenheid denk ik dat hij vooral Nieky wilde bang maken.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #45 Gepost op: 11-08-2013, 19:19:58 »
[ ondertussen in Zuid Frankrijk ]
Molcrazy en NextGP zijn bij Jann gearriveerd. Ze zien de deur open staan. Ze sluipen naar binnen ... en Mollenvanger22 staat midden de woonkamer. Mollenvanger22: "Gelukkig, jullie zijn er." Molcrazy: "Waar bleef je? "Mollenvanger22: "Ik dacht, ik pik Jann wel even op, maar hij deed niet open. Gelukkig ligt zijn reservesleutel altijd onder de bloempot, dus ik denk, ik laat mezelf binnen." NextGP: "En waarom zouden we dat moeten geloven?" Mollenvanger22: "Nou, kijk maar eens om je heen." Molcrazy en NextGP zien direct van Mollenvanger22 bedoeld. Het hele huis is leeg. De woonkamer, de keuken, de slaapkamer, de badkamer. Het lijkt wel of niemand er ooit gewoond heeft. NextGP: "Waar is Jann?" Molcrazy: "Dit is verdacht."
[ /ondertussen in Zuid Frankrijk ]

MaikeMeisje: "En zo zijn we aan het eind gekomen van deze uitzending. Ik bedankt LdHmolletje en D*N voor hun hulp voor deze speciale uitzending. Dit was tevens de laatste uitzending van dit seizoen. Mocht u denken, ik vind dit een fantastisch programma, stem dan volgende maand voor dit programma tijdens de verkiezing van de Gouden Televezierring, dat zou ik helemaal geweldig vinden. Tot volgend jaar, bij een nieuwe editie van Misdaad met MaikeMeisje!"

6 maanden later.........

Zes maanden later gaat het leven gewoon verder. Iedereen heeft de draad weer opgepakt. Maar hoe is het nu eigenlijk met iedereen die voorbij kwam in de forum soap?

Silvermaiden: Sinds haar vertrek naar Curaçao heeft niemand meer iets van haar vernomen.
Jann: Is ook spoorloos verdwenen. Heeft hij de info gelekt? Of is hij gewoon op zoek naar zijn zus? Of is er iets anders aan de hand?
Molcrazy, Mollenvanger22, NextGP: Werken nog steeds bij Interpol. Waar ze nu precies zijn, weet niemand.
Lucy-3a: Heeft het huis van haar broer gekocht en woont daar nu met de slangen van MV22.
AaPje16: Heeft na de avonturen besloten een studie criminologie te gaan volgen.
Starlight: Is verlingerd geraakt aan de TV naar haar avonturen met D*N, en werkt nu achter de schermen bij het 8 uur journaal.
MaikeMeisje: Heeft de gouden televizierring én de TV ster vrouw gewonnen voor haar programma Misdaad met MaikeMeisje. De voorbereidingen voor een nieuw seizoen zijn volop bezig.
Bassteijns: Is nog steeds TV director van het programma Misdaad met MaikeMeisje
LdHmolletje: Heeft een nieuwe baan gekregen, hij is nu presentator van het 8 uur journaal.
D*N: Is bij de commerciele omroep gaan werken, waar hij reis- en misdaadreportages maakt.
Molière en Go_Ahead: Zijn nog steeds hoofdagenten op het bureau in Utrecht
Fabiann en Tristan: Werkt nog steeds bij de politie.
Test & M@ri@nne: Maken nog steeds deel uit van de ME.
MijdrechtseMol, Bjorrn en HIDM: zitten 'gewoon' op de nieuwe school in Mijdrecht
Nieky: is verhuist naar Eindhoven om daar Biologie les te geven.
Bakkertje: Is nog steeds docente Nederlands, nu op de nieuwe school in Mijdrecht
Dolfie: Heeft de rechtbank in Utrecht verlaten en is nu rechter in Rotterdam.
Grasisgroen: Na de zaak HDD is haar zaak in een stroomversnelling geraakt. Ze heeft nu een verdiepig in een kantoorpand in Rotterdam betrokken, met meerdere collega advocaten.
Hillo: Werkt nu als administratief medewerker op het advocaten kantoor van Grasisgroen.
Swifty: Werkt nog steeds voor het OM
Ibung: Is nog steeds baas van het OM
Duncton: Is nog steeds lijkschouwer en is regelmatig te gast in Misdaad met MaikeMeisje, om de gewone Nederlander bij te praten over zijn beroep.
Elise: Heeft ontslag genomen als wethouder en heeft zich aangesloten bij Greenpeace
Lise: Is nog steeds wethouder Economische Zaken in Mijdrecht
Cynneke: Is nog steeds wethouder Bewonerszaken in Mijdrecht
Lukie4: Heeft zijn 1e jaar huisarrest er bijna opzitten. Hij woont overigens niet meer in Mijdrecht, maar in Rotterdam.
Schulz: Heeft zijn 1e van 6 jaar cel voor geld verduistering er bijna opzitten.
timvdons: Heeft na zijn grafiti kunsten besloten een opleiding tot kunstenaar te gaan volgen.
Vieffan: Heeft een 3 maandse documentaire over Greenpeace gemaakt en is nu net terug bij de publieke omroep om haar baan als cameravrouw te hervatten.
KD.: Is nog steeds docent Frans in Mijdrecht en zéér blij dat zijn vriendin Vieffan is teruggekeerd van de Greenpeace boot
Bubbles: Werkt nog steeds voor de Vlaamse TV
Bodejos: Was na zijn arrestatie helemaal klaar met Mijdrecht en is verplaatst naar die andere plaats met een M ... Maastricht
Niells: Gaat weer naar school en zit nu bij Mijdrechtse Mol in de klas
Mloesje: Is nog steeds rechter in Utrecht
Pac: Werkt nog steeds op Schiphol op de beveiligingscamera's afdeling
Compuart: Heeft promotie gemaakt en is nu eigenaar van de Albert Heijn van Mijdrecht
Daisy (aka Persoon X): Heeft een officiele crematie gekregen en haar as is uitgestrooid in Central Park, New York.
Robbie A: Is tot levenslang veroordeeld voor de moord op Persoon X. Hij is echter in hoger beroep gegaan.
« Laatst bewerkt op: 11-08-2013, 23:56:17 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap 2013: het verhaal
« Reactie #46 Gepost op: 11-08-2013, 19:20:10 »
En dan missen we nog twee personen ....

Trialk checkt zijn banksaldo *PING* Eindelijk! De 150.000 euro waar hij op zat te wachten. De deurbel gaat. Trialk doet open ... Hulpdakdekker! Trialk: "Eindelijk, je bent er." Hulpdakdekker: "Ja, ik moest even onderduiken totdat de rust was weergekeerd. Heb half Europa gezien, maar via via ben ik hier nu eindelijk bij jou beland." Trialk: "Kom binnen." Hulpdakdekker strompelt naar binnen. Trialk: "Wat loop je moeilijk?" Hulpdakdekker: "Komt door Schulz, hij heeft mijn heup geraakt en dat is niet goed geheeld. Gelukkig zit ie in de cel en hebben wij het geld." Trialk: "Precies. Maar je mag van geluk spreken dat die domme Interpol agenten jou hebben bevrijd. Anders had je nu in de cel gezeten voor moord en brandstichting." Hulpdakdekker: "Waarschijnlijk wel ja. Maar moord was niet terecht geweest. Wist ik veel dat er een interpol agente in de bezemkast zat. Toen ik bijkwam van die klap zag ik dat iedereen weg was en besloot ik als wraak voor jou de school in de brand te steken." Trialk: "En dan krijgt Schulz er bijna nog voor betaald ook. En jij vergeet je kleren weg te gooien." Hulpdakdekker: 'Ja, dat was dom. Maar goed, het is goed afgelopen. Hoe is het weer hier, elke dag een zonnetje?" Trialk: "Zeker, elke dag minstens 25 graden. Kom, neem een cocktail." Hulpdakdekker: "Proost Trialk, op een zorgeloze toekomst."

[ the end ]

Discussieer over het slot in dit topic!"[/i]
« Laatst bewerkt op: 11-08-2013, 19:46:52 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #47 Gepost op: 12-07-2014, 19:58:59 »
Forumsoap Seizoen 2, aflevering 0

"Vorig jaar moesten wij het Mysterie van Mijdrecht ontrafelen. Maar wat was dat mysterie ook alweer?

Mijdrecht werd geconfronteerd met een afgebrande middelbare school ... met daarin een lijk. Maar wie was dat lijk? Na een speurtocht van 20 afleveringen kwamen wij erachter dat dit lijk toebehoorde aan een voormalig Interpol agente, genaamd Daisy, die samen met haar collega's Molcrazy, Jann, Mollenvanger-MV en NextGP een internationaal onderzoek leidde naar het witwassen van crimineel geld. Zo kwamen zij uiteindelijk op het spoor van Robbie A., die de burgemeester van Mijdrecht, Lukie4 én de schooldirecteur Schulz in zijn zak had zitten. Maar niets is wat het lijkt. Want hoe wel al het bewijs richting Robbie A. wees, bleek het uiteindelijk niet Robbie A. die de school in brand stak, maar Hulpdak D. (ofwel Hulpdakdekker), de klusjesman, die stiekem samenwerkte met de voormalige burgemeester van Mijdrecht, Trialk. Zij gingen er met het witgewassen geld vandoor, Robbie A. en Schulz zitten nu in de bak en Lukie4 staat onder huisarrest.

In dit tweede seizoen nemen wij weer een kijkje in het leven van al onze favoriete personages. Hoe vergaat het Schulz in de gevangenis? Kan Robbie A. nog onder zijn levenslange gevangenisstraf uitkomen of zal strafpleiter Swifty hem achter de tralies kunnen houden? En waar zijn Silvermaiden en Jann toch gebleven? We zullen het allemaal te weten komen. Maar niets zo onzeker als het leven van een soap personage, want voor je het weet is er namelijk ... trouble in paradise.

Over een paradijs gesproken. Hulpdakdekker en Trialk hebben na bijna een jaar wachten elkaar eindelijk gevonden op een tropisch eiland..."

[ word vervolgd ... ]

Discussieer in dit topic!"
« Laatst bewerkt op: 12-07-2014, 20:08:18 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #48 Gepost op: 18-07-2014, 20:02:10 »
Seizoen 2: Trouble in Paradise

Aflevering 1:

Dag 1:
Hulpdakdekker neemt voorzichtig plaats bij Trialk op de bank. Hulpdakdekker: "Heerlijk zo'n cocktail." Hij neemt een flinke slok. Trialk: "Wat heeft die Schulz met je gedaan?" Hulpdakdekker: "Hij heeft me flink te pakken genomen, gestoken met een heggenschaar en met een hark op m'n heup en hoofd geslagen." Hulpdakdekker wijst naar het litteken op zijn voorhoofd. Trialk: "Maar gelukkig, je bent er. Vanaf nu alleen maar genieten. Hulpdakdekker: "Zeker." Hij neemt het laatste slokje van zijn cocktail. "Mmm ... lekker hoor. Maar heb je ook een biertje Trialk?" Trialk: "Zeker." Trialk loopt naar de koelkast en haalt een biertje voor zichzelf en Hulpdakdekker. Ze hebben veel te bespreken.

In Nederland is het inmiddels 6 uur 's ochtends, de zon komt langzaam op. Terwijl het merendeel van het land zich nog eens lekker omdraait, is AaPje16 allang wakker. Ze loopt in Mijdrecht posters op te hangen. Het is vandaag exact één jaar geleden dat ze Silvermaiden voor het laatst zag. Sinds haar vertrek naar Curacao heeft niemand meer iets van Silvermaiden vernomen. Het zit AaPje16 niet lekker. Dan ziet ze licht branden bij de Albert Heijn en besluit op de deur te kloppen. Compuart doet open: "Sorry dame, maar we zijn nog gesloten." AaPje16: "Dat weet ik, maar ik heb hier posters van een vermiste vriendin. Zouden jullie er een paar willen ophangen in de winkel?" Compuart kijkt naar de posters. "Natuurlijk, geef er maar een paar." Terwijl AaPje16 de posters overhandigt, gaat haar telefoon. Compuart doet de deur weer dicht, terwijl AaPje16 haar telefoon opneemt. "Tsjee Starlight, wat ben jij vroeg wakker." Starlight: "Jij niet dan. Waar ben je?" AaPje16: "Posters ophangen voor Silvermaiden." Starlight: "O ja, dat is alweer een jaar geleden. Het laat je niet los hè?" AaPje16: "Nee, zeker niet. Ik heb bij haar in de klas gezeten. En ik weet dat ze ons bedreigd heeft, maar dat was niks voor haar. Ik wil graag weten wat daar achter zat. Ze moet ergens zijn, ik hoop dat iemand iets weet." Starlight: "Zullen we er anders vanmiddag over praten? Mijn broertje is op vakantie en mijn ouders zijn er ook niet, ik ben maar alleen thuis." AaPje16: "Sorry, ik moet dan op mijn stage adres zijn." Starlight: "Dan bellen later nog wel. Tot snel!" AaPje16: "Ja, tot snel!"

In Rotterdam is Ycaris ook al vroeg wakker. Vandaag is haar eerste werkdag bij Grasisgroen Advocaten. Ze wacht in de hal om opgehaald te worden. Ze wordt aangesproken. "Is vandaag ook jouw eerste werkdag hier?" Ycaris: "Dat klopt! Mijn naam is Ycaris, wie ben jij?" "Mijn naam is Stormpie. Aangenaam, ik heb er heel zin in." Ycaris: "Ik ook! Ik wa ..." Ze kan haar zin niet afmaken, want daar komt Grasisgroen aangesneld. Grasisgroen: "Goed dat jullie er zijn! Welkom bij Grasisgroen Advocaten. Kom snel mee, want de eerste vergadering gaat nu direct beginnen, vanmiddag moeten jullie al in de rechtbank staan! Geen tijd te verliezen dus." Ycaris en Stormpie kijken elkaar aan. Ze mogen direct flink aan de bak.

Een rechtbank waar het nu al druk is, is die van Utrecht, want het hoger beroep van Robbie A. is bezig. Rechter Loezel leidt de zaak en strafpleiter Swifty is weer aanwezig namens het OM. Robbie A: "Ik ben onschuldig! Ik ben erin geluisd!" Loezel: "Raadsvrouw, houdt uw client in bedwang aub." Maud: "Mijn excuses edelachtbare, maar mijn client heeft wel gelijk. En wij gaan dit bewijzen. Er heeft zich een getuige gemeld die voor Robbie A. wil getuigen. En die kan hier vanmiddag al zijn." Swifty: "Het OM weet van niets!" Loezel: "Graag beiden hier komen." Swifty en Maud lopen richting Loezel. Loezel: "Wie is die zogenaamde getuige Mevr. Maud." Maud: "Wij willen graag Dhr. Schulz oproepen." Swifty: "Wat zegt u?" Maud: "Ja u hoort het goed." Swifty: "Het OM heeft voorbereidingstijd nodig." Loezel: "Deze zaak loopt al een jaar, u heeft tijd genoeg gehad. U krijgt vanmiddag, morgenochtend gaan we verder. En zorg dat Dhr. Schulz hier dan is Mevr. Maud." Maud: "Dank rechter."
« Laatst bewerkt op: 19-07-2014, 13:29:31 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #49 Gepost op: 18-07-2014, 20:02:57 »
Over Schulz gesproken. Hij heeft zijn eerste jaar celstraf erop zitten. Tot nu toe heeft Schulz een privécel gehad, maar dat gaat veranderen. Hij moet op bezoek bij gevangenis directeur Niuno. Schulz: "Directeur, hoe maakt u het?" Niuno: "Prima prima. Schulz, luister eens. Zoals je weet moet de gevangenis in Nieuwegein met spoed gerenoveerd worden. Dat betekent dat wij een aantal gevangenen moeten overnemen. Eentje daarvan zal tijdelijk jouw celgenoot worden." Schulz: "Dat kan u niet maken, ik ben een eigen cel beloofd! Voor mijn eigen veiligheid." Niuno: "Ik heb met het OM overlegd, zij zijn akkoord. En daarnaast, deze gevangene doet geen vlieg kwaad, hij hoeft nog maar 3 dagen van zijn celstraf uit te zitten. Hij zit alleen in de cel wegens vandalisme. Dat houd je wel vol. Daarna heb je je privécel weer terug." Schulz heeft weinig te kiezen en gaat mokkend akkoord.

Nederland is inmiddels wakker en opgestart. De vogeltjes fluiten, de meesten zijn naar hun werk en de studenten en scholieren genieten van hun eerste vakantiedagen. En degenen die voor de TV zitten, zien de volgende reclamespot voorbij komen: "Vanavond in een nieuwe editie van Misdaad met MaikeMeisje: Een speurtocht naar een verdwenen vrouw. Het Mysterie van Mijdrecht één jaar later. En stel weer een vraag aan patholoog anatoom Duncton. Vanavond op half 9 op Nederland 1, na het 8 uur journaal!"

Ergens op een tropisch eiland hebben Trialk en Hulpdakdekker het erg naar hun zin. Ze hebben het flink op een zuipen gezet. Het is ca 5 uur 's nachts en de ene na de andere fles wijn, wodka of wat voor sterk spul Trialk ook tevoorschijn haalt, gaat er doorheen. Hulpdakdekker: "Zeeeeeg heb jij nog een fles roooooooode wijn?" Trialk:"Neeee op." Hulpdakdekker: "Is er een winkel vlakbijjjjjjjj? Ik heb dorst." Trialk: "De hoek om, links, dan de 3e straat rechts, kruispunt over en dan links zit een pompstation. Dag en naaaaaaaaaacht open! Doe mij nog maar een whiskey! Hier heb je wat cash geld." Hulpdakdekker staat op, valt bijna om, maar gaat toch op weg.

De celdeur van Schulz gaat open. Niuno: "Schulz, je nieuwe celgenoot is gearriveerd.  Schulz: "Welkom, mijn naam is Schulz." TimvDons: "Ik ken u. Ow, en sorry, ik ben TimvDons." Schulz: "Waarom zit jij hier? Onschuldig als zovelen?" TimvDons: "Blijkbaar vindt men mijn graffiti kunst troep. En moet ik dus 30 dagen brommen. Maar ik heb me voorgenomen keurig te gedragen en dat gaat al 27 dagen goed, dus het moet de laatste 3 dagen ook lukken. Kan ik de afstandsbediening krijgen, dan kijk ik wat TV." Schulz geeft de afstandsbediening aan TimvDons, die op zijn deel van het stapelbed ploft. Schulz kijkt eens naar TimvDons. Hij kent hem ergens van, maar hij kan het niet plaatsen. Misschien dat het 'm later nog te binnen schiet ...

De ochtend is bijna voorbij. KD. en Bakkertje staat bij station Breukelen te wachten. Bakkertje: "Hij had er allang moeten zijn." KD."Tsja, het is en blijft het openbaar vervoer, dus misschien ... o kijk, daar is ie!" KD. zwaait naar Nieky. Nieky: "Sorry, maar die stomme *** trein had weer vertraging. Maar ik ben er hoor. Wat fijn om jullie weer te zien!" Bakkertje: "Hoe is het in Eindhoven?" Nieky: "Leuk hoor. Ik mis jullie wel, maar na al het gedoe van afgelopen jaar, moest ik gewoon een nieuwe omgeving opzoeken. Maar laten we gaan, gaan we eerst lunchen?" KD."Ja zeker. Kom, we gaan, ik heb trek!"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #50 Gepost op: 18-07-2014, 20:03:47 »
Geen tijd om te eten voor Ycaris en Stormpie. Ze worden door Grasisgroen gebrieft voor hun eerste zaak. Grasisgroen: "Dit is Lulu, ze wordt aangeklaagt wegens drugsbezit, maar volgens ons is ze onschuldig. Vandaag start de zaak, maar wij zijn niet klaar. Jullie taak is het om de rechtszaak te vertragen, probeer bij de rechter om uitstel te vragen. De rechter is Dolfie, benadruk dat jullie voor mij werken, misschien helpt dat." Ycaris en Stormpie worden nerveus. Zo snel hadden ze niet verwacht aan de bak te moeten.

Het is klokslag 12 uur als AaPje16 bij haar stageadres aan komt. Vandaag is haar eerste dag. Ze is bloednerveus. Ze had nooit gedacht hier terecht te komen. Een jaar geleden was ze hier ook, maar toen om een hele andere reden. Dan wordt ze aangesproken. "Ben jij AaPje16?" AaPje16: "Ja." Fabiann: "Welkom bij de politie Utrecht. Leuk dat je bij ons team komt. We kunnen altijd hulp gebruiken." AaPje16: "Ik heb er ook heel veel zin in!"

Ook in gevangenis is het lunchtijd. Schulz neemt TimvDons mee naar de kantine. Als het duo zit te eten, schuift ook een ander tweetal aan. Schulz: "Heren, maak kennis met mijn tijdelijke celgenoot. Dit is TimvDons. TimvDons, dit zijn Dwaastoo en Koekoe." TimvDons: "Hallo." Koekoe: "Zo, wat voor kwajongensstreken heb jij uitgehaald?" TimvDons:"Nou dat valt best mee. Ik moet nog 3 dagen en ben van plan gewoon mijn tijd rustig uit te zitten en uit te problemen te blijven." Dwaastoo: "Nou veel succes met ons in de buurt en Schu ... Schulz, gaat het?" Schulz loopt helemaal rood aan. Schulz: "I hhh krii geee lucht." Schulz begint helemaal te schudden en beven en loopt schuim uit zijn mond! Dwaastoo: "Bewakers, bel een ambulance!" Schulz valt trillend en al op de grond. Wat is hier aan de hand?

Ondertussen komt op Aruba ook langzaam de zon op. Voor HIDM en Bjorrn begint hun eerste volle vakantiedag op het Caribische eiland. HIDM is al eventjes wakker. Hij heeft last van een jet-lag. Hij denkt aan Mijdrechtse Mol. HIDM en Mijdrechtse Mol waren finalisten in een schrijfwedstrijd op school. HIDM won en kreeg daarmee een elfdaagse vakantie naar Aruba cadeau. Echter besloot hij niet Mijdrechtse Mol, maar Bjorrn mee te nemen. Mijdrechtse Mol was woest; hij verbrak daarna alle contact en besloot met Niells naar een andere school te gaan én een trektocht te gaan maken ergens in de Schotse hooglanden, afgezonderd van de buitenwereld. HIDM knippert nog eens met zijn ogen, kijkt naar buiten en besluit dan al het drama te vergeten en van zijn vakantie te gaan genieten. Hij tikt Bjorrn aan. HIDM: "Ben je al wakker?" Bjorrn: "Huh, hoe laat is het?" HIDM: "Kwart over 6." Bjorrn: "Tsss, laat me nog ff slapen." En Bjorrn draait zich weer om. HIDM besluit dan maar een wandelingetje buiten te gaan maken. In het hotel is het ook nog uitgestorven. Er zit zelfs niemand bij de receptie, alleen een verdwaalde schoonmaker groet hem. Buiten loopt HIDM richting het strand. De zonsopkomst is bezig. Een briesje waait langs zijn gezicht. Hij geniet ervan. Anderhalve week gratis op Aruba dankzij school, wie wil dat nou niet? Plots trekt een raar figuur aan de overkant van de straat zijn aandacht. In eerste instantie lijkt het een zwerver, maar HIDM wrijft toch maar even de slaap uit zijn ogen en kijkt nog eens goed. Dat is ... wacht eens even ... dat lijkt wel ... Hulpdak D.?!

[ wordt vervolgd ... ]

Komt de hulp voor Schulz nog op tijd? Wat doet dit voor het proces van Robbie A.? Toeval of ... ? Zullen de zoekposters voor Silvermaiden AaPje16 gaan helpen? Wat staat Ycaris en Stormpie te wachten bij hun eerste rechtszaak? Maar de vraag van vandaag is ... wat doet Hadewychisdemol?"

A HIDM twijfelt of hij het goed gezien heeft en besluit 'm stiekem te volgen
B Hij gaat terug naar het hotel en waarschuwt Bjorrn
C Hij belt zijn zus Starlight in Nederland voor advies
D Hij roept keihard 'hé, ben jij Hulpdak D.', waardoor HDD schrikt en er vandoor gaat


Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #51 Gepost op: 19-07-2014, 20:16:41 »
Aflevering 2:

HIDM grijpt naar zijn broekzak. "Ships, mobieltje ligt nog in het hotel! Dan maar stilletjes er achteraan.", denkt hij. Hulpdakdekker zwalkt een beetje over straat. Hij heeft duidelijk teveel gedronken. Hij draait een fles rode wijn open, giet 'm achterover naar binnen en gooit de fles weg. Langzaam loopt Hulpdakdekker verder. HIDM blijft op gepaste afstand.  Na een half uurtje lopen ziet HIDM Hulpdakdekker een huis binnen gaan. Het huis ziet er echter niet helemaal jofel uit. Zal hij naar binnen gaan? Hij twijfelt. Hij besluit even te wachten en kijken of Hulpdakdekker weer naar buiten komt.

Schulz wordt binnengebracht bij het UMC. Dokter Pjotr1992 leidt de operatie. "Graag meer zuurstof en O+ bloed!" Er wordt extra bloed gebracht. Pjotr1992 kijkt de pupillen van Schulz na. "Dat ziet er niet goed uit, er moet druk van de hersenen af. We moeten zijn schedel open snijden." Op dat moment begint de hartslag terug te lopen." Pjotr1992: "Hartmassage!" Het apparaat begint te piepen en Schulz begint opnieuw te schudden ...

Hulpdakdekker zwalkt het huis van Trialk binnen. Hulpdakdekker: "Whiskeeeeeeey... Trialk? Waaaaaaaaar ben je?" Trialk is niet in de woonkamer. Hulpdakdekker loopt richting de keuken, maar ook daar is Trialk niet. "Mmm .. hij is vast even een luchtje scheppen.", denkt Hulpdakdekker bij zichzelf. Hij begint te gapen. Tijd om een paar uurtjes bij te slapen. Hulpdakdekker pakt zijn tas, die nog in de woonkamer staat en loopt de hal in, zoekend naar de logeerkamer. Hij doet een deur open ... een lege kamer. En de kamer erop is ook leeg. De badkamer bevat een wastafel, maar geen douche. Het lijkt niet echt op een bewoonbaar huis. Hij loopt via de achterdeur weer naar buiten, maar ook daar is Trialk niet. Hulpdakdekker krabt eens achter zijn oren? Wat is hier aan de hand?

Het nieuws over Schulz verspreidt zich snel, ook de media is al op de hoogte. Starlight snelt zich naar de studio, want LdHmolletje moet de lucht in met een extra nieuwsuitzending. Ze is net op tijd. Starlight: "Sorry, maar de brug stond open. Ik zie dat je al klaar zit LdHmolletje, we gaan de lucht in in 5, 4, 3 ..." LdHmolletje: "Goedemiddag en welkom bij een extra uitzending van het Journaal. De veroordeelde schooldirecteur Schulz is eerder vanmiddag zwaargewond afgevoerd naar het Utrecht Medisch Centrum. Volgens bronnen binnen het ziekenhuis ligt Dhr. Schulz op dit moment in coma. Wat de oorzaak hiervan is, is niet bekend, maar een aanslag wordt op dit moment niet uitgesloten. De verwachting is dat de politie de zaak gaat onderzoeken."

Ver weg van al dit nieuws staan Ycaris en Stormpie in de Rotterdamse rechtbank. Lulu wordt voorgeleid. Lulu: "Komen jullie mij helpen vrij te komen?" Ycaris: "We doen ons best." Stormpie: "Niets ons best, we doen het gewoon." Ycaris: "Het is onze eerste dag." Stormpie: "Met zo'n instelling komen we niet ver. Kijk daar is de rechter. Dolfie: "Goedemiddag, vanmiddag de zaak van de staat tegen Mevr. Lulu. Het OM heeft vanochtend 2,5 jaar cel geëist, wat is uw verweer." Ycaris: "Onze client is onschuldig." Dolfie: "Dat zeggen ze allemaal. Wat is uw verweer." Ycaris: "Nou, ehm ..." Stormpie:  "Edelachtbare, mijn naam is Stormpie en met mijn collega Ycaris vertegenwoordig Grasisgroen Advocaten. Ik zal eerlijk zijn, vandaag is onze eerste dag bij GIG Advocaten en we weten nog maar weinig van deze zaak. Daar kan onze client niets aan doen. Echter, heeft zij wel recht op een eerlijk proces en daarbij hoort een goede voorbereiding. En die hebben wij niet kunnen krijgen. Wij hebben extra tijd nodig om de zaak goed voor te bereiden. Twee weken extra misschien?" Dolfie: "Interessante tactiek. Twee weken lijkt me overdreven, maar een week kan ik jullie wel geven. Borg staat op 10.000 euro, over een week gaan we verder." Dolfie slaat met de hamer op de tafel. Ycaris: "Kan je de borg betalen?" Lulu: "Ik denk het wel. Dank jullie wel." Stormpie: "We zijn pas net begonnen." Ycaris: "Goed gedaan trouwens daarnet." Stormpie: "Dank je."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #52 Gepost op: 19-07-2014, 20:17:25 »
HIDM wacht nog steeds voor het huis waar hij Hulpdak D. naar binnen heeft zien gaan. Hij verzamelt de moed om naar binnen te gaan. Net als hij wil op wil staan om naar binnen te sluipen, wordt hij op zijn schouder getikt. HIDM: "Jezus, je laat me schrikken Bjorrn. Wat doe jij hier?" Bjorrn: "Dat kan ik beter aan jou vragen. Je bent 4 uur geleden uit het hotel vertrokken, ik begon me zorgen te maken. Wat is dit voor buurt?" HIDM: "Je zal het niet geloven, maar Hulpdak D. zit in dat huis." Bjorrn: "Ja ja, en ik ben Sinterklaas." HIDM: "Nee echt!" Bjorrn: "Nou, als je het zo zeker weet, wat doen we hier dan nog?" Het tweetal sluipt naar binnen. Maar het enige wat ze aantreffen is een hoop troep en lege flessen. Bjorrn kijkt om zich heen: "Wat een stank hier." HIDM: "Ik weet zeker dat hij hier naar binnen ging." Bjorrn: "Het is vast de jet-lag. En het wordt 40 graden vandaag, kom we gaan terug naar het hotel, het zwembad in. En je kan wel een opfrisser gebruiken, je ziet er niet uit." HIDM loopt teleurgesteld mee met Bjorrn. Dan ziet hij opeens een vuilnisbak. HIDM springt er op af. Bjorrn: "Wat doe je nou weer!" HIDM vist een fles uit de vuilnisbak. HIDM: "Dit is het bewijs. Hij heeft deze fles leeggedronken en weggegooid. Hier moeten sporen van hem op zitten!"  Bjorrn: "En je denkt hier zo een politiebureau binnen te kunnen lopen? En die doen zeker direct wat een rare stinkende jongen uit Nederland doet? Nee HIDM, natuurlijk niet!" HIDM: "Gelukkig zit mijn zus' beste vriendin sinds kort bij de politie. Ik bel haar zodra we terug zijn in het hotel." Bjorrn: "Weet je, als jou dat gerust stelt, prima. Maar ga eerst douchen alsjeblieft, je stinkt een uur in de wind!"

Vanwege de vreemde omstandigheden rondom het instorten van Schulz, heeft de gevangenis de politie gebeld. Molière en Go_Ahead arriveren in het ziekenhuis. Na 10 minuten wachten is daar eindelijk arts Pjotr1992. Molière: "Hoe is het met heer Schulz." Pjotr1992: "Het was kantje boord, maar we hebben hem in leven kunnen houden. De druk op zijn hersenen is nog hoog, dus we hebben hem in een kunstmatige coma moeten brengen." Go_Ahead: "Hoe lang gaat dit duren?" Pjotr1992: "Dat weten we niet, de druk op zijn hersenen zal eerst af moeten nemen en dan zien we wel verder." Molière: "Al enig zicht op de oorzaak?" Pjotr1992: "Op dit moment niet, al sluit ik zowel een natuurlijke oorzaak als vergiftiging niet uit. We hebben bloed afgenomen en dit naar het lab gestuurd, over ca 24 uur hebben we hier de uitslag van." De pieper van Pjotr1992 gaat. Pjotr1992: "Sorry heren, een nieuwe patiënt, ik moet weer verder!"

In Zuid-Frankrijk zitten Mollenvanger-MV en NextGP in een bar. Ze hebben een wijntje besteld. Ze hebben zojuist voor de tweede keer succesvol een leugendetectortest  afgelegd. NextGP: "Ik hoop dat ze nu eens beseffen dat wij niet het lek zijn." Mollenvanger-MV: "Ik snap echt niet wat Jann bezield heeft dit te doen. Wat heeft hij hieraan? Ik zou graag met hem praten." NextGP: "You and me both." Dan schuift Molcrazy aan. NextGP: "En?" Molcrazy vouwt een papiertje open en laat zien: "Score 100%" Mollenvanger-MV: "Zie, gefeliciteerd. En hoe zit het met je promotie, gaat die nu ook eindelijk door?" Molcrazy lacht: "Naast jullie zit nu Senior Special Agent Molcrazy." NextGP: "Wow gefeliciteerd." Molcrazy: "En het mooie is, we zijn direct terug op onze oude zaak gezet. Dus wat mij betreft vertrekken jullie vanavond nog naar Nederland. Die ziekenhuisopname van Schulz vertrouw ik niet. Of het nu iets te maken heeft met de verdwijning van Jann, ik wil dat jullie alles onderzoeken en mij informeren. Dus drink jullie glas leeg, pak jullie spullen en hop het vliegtuig in richting Nederland. O, en Mollenvanger-MV, gefeliciteerd met de nieuwe baan van je zus. Presentatrice van RN Boulevard, dat is niet niks!" Mollenvanger-MV: "Dank je. Ze heeft het wel druk begrijp ik, dus ik hoop niet dat ze m'n slangen heeft laten verhongeren."

De avond valt. Dolfie trekt de deur van haar woning in Rotterdam achter haar dicht. Het was weer een lange dag. Ze struikelt over een enorme stapel post die op haar deurmat ligt. "Tsjee, wat een berg reclame.", zegt ze tegen zichzelf. Ze bladert door de stapel heen en komt tot de conclusie dat er verkeerd bezorgde post tussen zit. "Molièreweg 13d, dat is hier niet eens in de buurt." Dolfie kijkt op haar horloge. Ze heeft geen zin meer om naar de brievenbus te lopen. Ze heeft zin in een warm bad. Ze zal het de volgende ochtend, voor haar werk, zelf bij de eigenaar bezorgen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #53 Gepost op: 19-07-2014, 20:17:52 »
In Nederland is het inmiddels half 9, dus dat betekent ... tijd voor Misdaad met MaikeMeisje! MaikeMeisje: "Welkom dames en heren voor weer een nieuwe editie van Misdaad met MaikeMeisje. Uiteraard staan ook wij vandaag stil bij de gebeurtenissen rondom Dhr. Schulz. Naast mij zit Duncton, Duncton goedenavond." Duncton: "Goedenavond. Tsja, wat is er gebeurd met Dhr. Schulz. Wij hebben begrepen uit een persbericht dat hij in een coma ligt, om de druk op zijn hersenen te verlagen. Dit kan meerdere oorzaken hebben, maar ook meerdere gevolgen. Voor Dhr. Schulz is het te hopen dat het niet al te lang duurt, want hoe langer de coma, hoe groter de kans op blijvende schade." MaikeMeisje: "En dan nog zit. Exact één jaar geleden verdween Silvermaiden. Ze is het laatst gezien op Curacao airport, een half uur nadat ze daar landde. Ze heeft haar bagage opgehaald en is daarna spoorloos verdwenen. Heeft u enig idee waar zij daarna heen gegaan is? Bel dan met onderstaand telefoonnummer."

Starlight ijsbeert door haar woonkamer. Ze heeft net een half uur met haar broertje aan de telefoon gezeten. Ze kijkt naar de foto die hij gestuurd heeft. Wat moet ze hiermee. Niks doen? Maar dan weet ze niet. Ze kan AaPje16 bellen, maar ze wil haar niet voor het hoofd stoten. Opeens weet ze het. Ze pakt haar mobieltje en scrolt door haar contacten lijst. Ze klikt het gewenste nummer aan. Starlight: "Hallo, ben jij dat D*N? Met Starlight!" D*N: "Jeetje Starlight, dat is lang geleden." Starlight: "Ja, een jaar zowat. Alles goed." D*N: "Ja heel goed. Heb het heel erg naar mij zin bij de commerciele omroep. Alles wel bij het 8 uur journaal?" Starlight: "Ach ja, z'n gangetje he. Maar goed ik bel niet zomaar. Kan ik je vertrouwen? "D*N: "Mij altijd." Starlight: "Nou oké. Mijn broertje is op vakantie op Aruba en nu belde hij me net, hij is er van overtuigd dat hij Hulpdak D. gezien heeft. Nu duikt hij elke week wel ergens op, dus ik heb mijn twijfels, maar hij heeft een vingerafdruk op een drankfles gefotografeerd en doorgestuurd. En nu wil hij dat ik aan AaPje16 vraag om het te checken. Maar ik wil dat niet. AaPje16 wil zo graag bij de politie, ik wil haar carrière niet in gevaar brengen." D*N: "Het is goed dat je gebeld hebt. Ik heb wel een ingang. Laat dit maar aan mij over." Starlight: "Oké, ik stuur je de foto door. En bel me zodra je iets weet!" D*N: "Doe ik!" D*N hangt op. Hij heeft tegen Starlight gelogen. Hij heeft helemaal geen contacten bij de politie. Zeker niet na hun laatste bijna aanvaring op Schiphol vorig jaar. Hij zal toch AaPje16 moeten bellen ... Het is wachten op de foto.

Het is laat op de avond. KD., Bakkertje en Nieky hebben heerlijk bijgekletst, gelunched en gedineerd bij Vieffan en KD. thuis. Nieky: "Het was weer heerlijk Vieffan!" Vieffan: "Dank je." Bakkertje: "Je boft maar met zo'n vriendin KD." Nieky: "Zeg, ik zou nog langer willen blijven, maar ik denk dat richting Breukelen moet om de trein te halen, anders kom ik niet meer thuis." Nieky neemt afscheid van Vieffan. Vieffan: "Hopelijk tot snel weer. We komen zeker langs in Eindhoven!" Nieky: "Doe dat!" KD., Nieky en Bakkertje lopen naar buiten. KD.: "Ik sta hier om het hoekje geparkeerd, de straat was vol." Ze lopen richting de straat waar KD. geparkeerd staat. Net als Nieky de straat wil over steken komt er met piepende banden een auto om de hoek gereden. Bakkertje: "Nieky, pas op!" Maar het is al te laat. Nieky wordt vol door de auto geraakt; hij vliegt door de lucht en valt op de grond. KD. probeert nog een foto van de auto te maken, terwijl Bakkertje zich om Nieky ontfermt. KD.: "Ik bel 112!" Nieky: "Auwwwwww! Volgens mij is mijn been gebroken!" Bakkertje: "Wat een hufter! Hulp is onderweg KD.?" KD."Ja!"

Ook op Aruba wordt het langzaam donker. Hulpdakdekker loopt op straat. Hij heeft de hele buurt rondgelopen, maar van Trialk geen spoor. Hij kijkt over zijn schouder. Er is niemand te zien. Hulpdakdekker snapt er niets van. Geen bed in huis, maar ook geen eten in huis. Wat raar. Hulpdakdekker heeft dorst. Hij rommelt wat door zijn tas. Ah, zijn pinpas. Hij loopt richting een pinautomaat. Hij moet toch geld hebben op iets te drinken te kopen. Hulpdakdekker stopt het pasje in de automaat. De automaat begint direct te piepen .... ONVOLDOENDE SALDO. Hulpdakdekker slaat met z'n vuisten tegen de automaat. "Hufter, hij heeft me belazerd." Het saldo op de rekening van Hulpdakdekker is 0.00 euro ... en Trialk is weg. Hulpdakdekker telt 1 en 1 bij elkaar op ... en nu?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #54 Gepost op: 19-07-2014, 20:18:02 »
AaPje16 haar mobieltje gaat. Ze ziet een onbekend nummer. Ze besluit toch op te nemen. AaPje16: "Hallo?" D*N: "Is dit AaPje16?" AaPje16: "Ja dat klopt." D*N: "Ah gelukkig, met D*N spreek je. Ken je me nog." AaPje16: "Ja natuurlijk. Wat leuk dat je belt, vanwaar de eer?!" D*N: "Nou eigenlijk bel ik niet zomaar. Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Ik weet dat jij stage loopt bij de politie. En ik heb hulp nodig." AaPje16: "Ik luister." D*N: "Je kent Bjorrn en HIDM wel?" AaPje16: "Natuurlijk, HIDM is de broer van mijn beste vriendin!" D*N: "Nou volgens Starlight hebben ze niemand minder dan Hulpdak D. gespot op Aruba!" AaPje16: "Wat?! Dat kan niet." D*N: "Zoiets heb ik ook, maar HIDM is er heilig van overtuigd. Hij heeft een fles gevonden die Hulpdak D. vastgehouden zou hebben en heeft een vingerafdruk gefotografeerd. Ik heb die foto. Het enige wat jij moet doen is de vingerafdruk door de database halen en dan weten we hoe het zit. Dan weten we het zeker." AaPje16: "Je vraagt me nogal wat. Ik kan dat niet zomaar doen?" D*N: "En dan voor altijd in onzekerheid zitten. Ik weet dat je het kan AaPje16. Iedereen vertrouwt je, als je voorzichtig bent zal niemand er ooit achter komen. Nou wat zeg je ervan?"

[ wordt vervolgd ... ]

Hoe is het met Nieky? En met Schulz? Heeft iemand geprobeerd Schulz te vergiftigen? Waar is Trialk gebleven en heeft hij Hulpdakdekker inderdaad belazerd? Wat gaat Interpol in Nederland onderzoeken? Maar de vraag van vandaag is: doet AaPje16 wat D*N van haar vraagt?

A AaPje16 besluit het te doen
B AaPje16 besluit het niet te doen
C AaPje16 besluit iemand bij de politie in vertrouwen te nemen om zo aan de info te komen
D AaPje16 besluit het iemand vóór haar te laten doen


Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dittopic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #55 Gepost op: 20-07-2014, 19:09:40 »
Aflevering 3:

AaPje16: "Mmm ... ik vind het wel eng hoor. Maar je hebt gelijk, we moeten het zeker weten. Dus stuur de foto maar door. Echter ben ik morgenmiddag pas weer op stage, maar zodra ik iets weet, bel ik je direct D*N!" D*N: "Dankjewel AaPje16, je hebt de juiste beslissing genomen, tot snel!" AaPje16 hangt op. Ze zucht eens diep. Waar heeft ze nu toch ja tegen gezegd. Ze gaat er eens rustig een nachtje over slapen ...

Dag 2:

Molière en Go_Ahead kunnen echter nog niet naar bed. Ze moeten wederom naar het UMC, op bezoek bij Nieky. Go_Ahead: "Waarom moeten wij nu een hit and run onderzoeken, we hebben het al druk genoeg met Schulz." Molière: "De politie wil weten of er een verband is tussen deze twee zaken. Nieky en Schulz hebben immers op dezefde school gewerkt." Go_Ahead: "Jaja, dat zou kunnen ja. Nou laten we het kort houden, ik wil naar bed, we moeten er vroeg uit voor een doorzoeking van Schulz' cel." In het ziekenhuis komen ze KD. en Bakkertje tegen. Molière: "Wat is er precies gebeurd?" Bakkertje: "We liepen naar de auto van KD. toen er plots met hoge snelheid een andere auto aan kwam rijden. Die heeft Nieky vol geraakt. En hij reed door." Go_Ahead: "Heeft u toevallig het nummerbord gezien?" KD."Ik heb geprobeerd een foto te maken, maar de auto reed zo hard, dat het niet gelukt is. Ik weet alleen dat het een donkerkleurige Opel was, maar daar houdt het ook bij op." Molière: "Nieky wordt nu geopereerd begrijp ik?" Bakkertje: "Ja, hij heeft wel wat breuken opgelopen, dus het duurt nog wel even. KD. en ik gaan zo naar huis wat bijslapen en dan zijn we er morgenochtend weer." Go_Ahead: "Dan gaan wij ook maar op huis aan."

Het is half 7 's ochtends als bij Dolfie de wekker gaat. Een nieuwe dag, een nieuwe rechtszaak. Maar eerst nog langs de Molièreweg. Het is niet de meest gezellige buurt, maar al snel heeft Dolfie het juiste appartement gevonden. Dolfie probeert de post in de brievenbus te stoppen, maar die zit te vol. "Dan maar aanbellen, hopelijk is de eigenaar al wakker.", denk Dolfie bij zichzelf, als ze ziet dat het pas kwart voor 8 is. Ze belt aan. Er gebeurt niks. Dolfie staat op het punt weg te gaan als de voordeur openschiet. Dolfie loopt naar binnen, twee trappen op. Ze belt aan bij 13D. De deur gaat open. Dolfie: "Goedemorgen, hier is u ... o hallo." Lukie4: "U bent toch die rechter uit Utrecht." Dolfie: "Eh was ja, ik ben verhuisd. En er was post voor jou bij mij bezorgd. Dus asjeblieft." Lukie4: "Nou bedankt." En Lukie4 doet de deur weer dicht. "Wat een raar toeval", denkt hij bij zichzelf. Hij kijkt op zijn horloge. Het is 10 voor 8. Tijd voor een ontbijtje.

Het is 9 uur als rechter Loezel, Swifty, Maud en Robbie A. zich in de Utrechtse rechtbank bevinden. Loezel: "Mevr. Maud, ik heb vernomen dat uw getuige niet komt?" Maud: "Dat klopt edelachtbare, Dhr. Schulz is opgenomen in het ziekenhuis en ligt in coma. Het is nog totaal onduidelijk hoelang dit gaat duren. Ik wil graag, zolang dat Dhr. Schulz niet in staat is om te getuigen, dat de rechtszaak wordt stilgelegd en dat Robbie A. wordt vrijgelaten. Swifty: "Het OM is het hier niet mee eens. Als de zaak al stilgelegd moet worden, dan heeft Dhr. Robbie A. nog genoeg andere strafbare feiten gepleegd om achter de tralies te blijven." Loezel: "Dat is aan mij om te bepalen. Ik doe hier over 24 uur uitspraak over, Dhr. Robbie A. gaat nu terug naar zijn cel." Robbie wordt afgevoerd. "Ik ben onschuldig!", roept hij nog door de zaal, maar dat komt niet aan bij rechter Loezel. Ze heeft een moeilijk besluit te nemen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #56 Gepost op: 20-07-2014, 19:10:02 »
Nieky wordt wakker. Hij kijkt om zich heen. Waar is hij? Plotseling weet hij weer. Hij is aangereden door een auto en moest geopereerd worden. "Goedemorgen, u bent wakker zie ik?" Het is dokter Pjotr1992. Nieky: "Ja. En alles doet zeer." Pjotr1992: "Dat kan ik me voorstellen. Drukt u maar op dit knopje, voor wat morfine." Nieky verschaft zichzelf de medicatie. Pjotr1992 gaat verder: "We zijn een aantal uurtjes met u bezig geweest. U heeft 4 gebroken ribben, uw rechterhand is gebroken, u heeft een verbrijzelde knieschijf en uw linker scheenbeen is gebroken. Met name dat laatste baart ons zorgen. We hebben hem nu vast gezet, maar het is geen fijne breuk. U zult voorlopig hier moeten blijven ben ik bang." Nieky: "Kan ik in de toekomst nog fietsen?" Pjotr1992: "Dat is nog te vroeg om te zeggen. We willen het herstel monitoren." Nieky: "Ik moet weer kunnen fietsen, dat is mijn leven." Pjotr1992: "Aan mij en mijn collega's zal het niet liggen, we zullen er alles aan doen. Maar u moet nu uw rust nemen, voor u eigen herstel kansen. Ik zal zo de zuster het ontbijt laten brengen. Later kunnen uw vrienden u weer bezoeken."

Molière en Go_Ahead zijn ondertussen in de gevangenis van Utrecht aangekomen. Het forensisch instituut heeft de kantine al onderzocht en samen onderzoeken ze de cel van Schulz. TimvDons zit niets vermoedend TV te kijken als hij uit zijn cel gehaald word. TimvDons: "Wat is er aan de hand." Molière: "U celgenoot is mogelijk slachtoffer van een misdrijf, dus we moeten alles onderzoeken." TimvDons: "Jeetje zeg. Hoe is het met hem?" Go_Ahead: "Hij ligt in coma. Dat is alles wat we kunnen zeggen." Molière:"Wat weet jij van Schulz. Hoe was hij de laatste dagen?" TimvDons: "Geen idee, ik was net een halve ochtend zijn celgenoot. Het leek me een prima vent om 3 dagen een cel mee te delen, over 2 dagen word ik vrijgelaten, dan zit mijn straf erop." TimvDons besluit naar de recreatieruimte te gaan, terwijl Molìère en Go_Ahead verder kijken. Molière tilt het kussen van Schulz' bed op. Hij vindt daar een boekje. Hij bladert er eens doorheen. Go_Ahead: "Wat is het?" Molière: "Het lijkt wel een dagboek ofzo. Laten we het maar neenemen naar het bureau, misschien staat er wat interessants in." Het forensisch instituut neemt verder nog wat water monsters en een paar pillen doosjes mee en daarna kan TimvDons zijn cel weer in.

Terwijl het in Nederland alweer lunchtijd is, komt op Aruba net de zon op. Hulpdakdekker is toch maar weer terug naar het zogenaamde huis van Trialk gegaan, aangezien hij ergens moet slapen. Hij wordt wakker op de bank. Hij voelt direct zijn rug, de bank is veel te hard om op te liggen. Zijn maag knort. Hij vindt nog een half gesmolten chocolade reep en wat euro's in zijn tas, maar voor de rest heeft hij, behalve wat kleding dat nodig uitgewassen moet worden, helemaal niks. Hij denkt eens na. Wat moet hij nu toch doen? Hij zal toch echt geld nodig hebben om te overleven.

[ wordt vervolgd ... ]

Krijgt Robbie A. de vrijspraak die hij wil? Is het echt toeval dat er post van Lukie4 bij Dolfie op de mat gevallen is? Heeft de politie nog interessante spullen in de cel van Schulz en TimvDons gevonden? En kan Nieky ooit nog fietsen? De vraag van vandaag is echter: Hoe gaat HDD zichzelf redden?

A Hij besluit alle spullen uit het huis van Trialk te gaan verkopen, in de hoop dat het iets oplevert en iets interessants te vinden.
B Hij besluit een bank te gaan overvallen.
C Hij besluit dat hij een vliegtuig wil kapen dat hem naar Amerika brengt, in de hoop daar het geluk te vinden.
D Hij krijgt de kans niet om iets te bedenken, want HIDM en Bjorrn vallen binnen.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #57 Gepost op: 22-07-2014, 22:13:39 »
Aflevering 4:

Hulpdakdekker loopt naar buiten voor de frisse lucht. Hij krijgt echter direct een klap van de hitte. "Pff, ik moet weg hier.", denkt hij. Hij kijkt omhoog en ziet een vliegtuig voorbij komen. "Ik moet gewoon weg van dit eiland. Naar Amerika ofzo, daar zijn 1001 mogelijkheden en kennen ze me toch niet." Hulpdakdekker rommelt wat in zijn tas en vindt daar zijn valse paspoort, op naam van Dakdek Hulpker. "Als ik ermee het eiland op kom, dan moet ik er ook mee afkomen. Alleen nu nog een ticket zien te regelen." Hulpdakdekker pakt zijn spullen en laat het huis van Trialk achter zich. Op zoek naar een ticket en daarna richting vliegveld.

Op het politiebureau van Utrecht is het druk. Ook in Nederland is het bloedheet buiten, dus zit iedereen binnen in de verkoelende airco. Fabiann geeft AaPje16 een uitleg van alle computer systemen, terwijl Molière het boekje van Schulz door zit te bladeren. Go_Ahead: "Staat er nog wat interessants in?" Molière: "Nou, hij schrijft steeds dat hij zich schuldig voelt, maar niet waarover." Molière bladert verder. Plotseling laat hij het boekje uit zijn handen vallen. Go_Ahead: "Wat is er?" Molière: "Hier, lees dit. "Ik heb besloten dat het genoeg is. Ik heb gesproken met Maud, de advocate van Robbie A. Ik ga de rechtbank vertellen dat Robbie A. de school niet in brand gestoken heeft. Ik kwam vlak nadat hij Daisy en Hulpdakdekker het neersloeg het schoolplein opgelopen. Ik heb een kwartiertje met Robbie A. staan praten en daarna zijn we weggegaan. Vlak nadat we wegliepen, vloog de school in de fik. Robbie A. stond nog naast me. Dus hij kan het niet gedaan hebben." Go_Ahead: "Jeetje. En kijk eens wanneer hij dit schreef. Drie dagen geleden." Molière: "Ik vermoed dat er mensen zijn die hem hier vast het zwijgen voor op willen leggen. We moeten NU naar de rechtbank."

Lukie4 komt terug van zijn dagelijkse wandeling. Hij kijkt naar zijn enkelband. Elke dag tussen 1 en 3 mag hij zijn huis uit, zolang hij maar binnen een straal 5 kilometer van zijn huis blijft. Hij is boodschappen wezen doen. Terwijl haar naar binnen loopt, valt zijn oog op een overvolle brievenbus. "Daarom kwam Dolfie de post overhandigen." Hij leegt de brievenbus en sjouwt alles mee naar boven. Na het wegzetten van alle spullen bladert Lukie4 eens door de post heen. Zijn oog valt direct op een grote witte envelop met daarop de tekst: "VOOR LUKIE4". Hij scheurt de envelop direct open. In de envelop bevindt zich een foto. Hij kijkt naar de foto. Hij schrikt. Het is een foto van hem, Schulz en Robbie A. van de avond dat Schulz en hijzelf het geld van Robbie A. kregen. Lukie4 draait de foto om. Er staat iets op geschreven. "IK WEET DAT JE GELD HEBT. IK KOM HET HALEN. JE ZIET ME VANZELF." Lukie4 rent direct naar de telefoon en draait een onbekend nummer. "Hallo?" "Ja met Lukie4. Ik heb je hulp nodig." "Ik heb je nog zo gezegd om me nooit onder werktijd te bellen. Weet je wat er kan gebeuren met me als ze weten dat ik contact met jou heb." "Ik weet het, maar ik heb je hulp nodig. Wanneer kan je langskomen?" "Vandaag lukt me niet, maar morgenochtend kan ik voor mijn werk wel langs komen." "Graag, en ..." Maar de verbinding is al verbroken. Lukie4 zucht diep. In wat voor ellende is hij nu weer terecht gekomen?

Terwijl Molière en Go_Ahead bij de rechtbank zitten, zit AaPje16 zich een beetje te vervelen. Tristan en Fabiann zijn al naar huis, dus moet ze wachten tot de heren terug zijn. Ze kijkt om zich heen. Er is niemand te zien. Ze start de computer op. Ze haalt iets uit haar tas. Het is de foto die ze van D*N toegestuurd gekregen heeft. Ze klapt de scanner open en scant de foto in. Ze opent het vingerafdrukken programma en sleept de foto erin. Ze voert het wachtwoord, dat ze stiekem bij Molière heeft afgekeken, in. Het programma begint te lopen. Plotseling loopt Fabiann naar binnen. AaPje16: "Ehm ... Fabiann, wat doe jij hier? Wat ben je aan het doen?" Fabiann: "Huissleutel laten liggen, dom hè. Alles goed?" Fabiann loopt richting AaPje16. AaPje16 begint te zweten. AaPje16: "Ehm jawel hoor. Ik zit te wachten tot Molière en Go_Ahead terugkomen. Dus ik zit wat aan mijn verslag te werken." Fabiann is bijna bij het bureau van AaPje16 als zijn mobieltje gaat." Fabiann: "Hallo? O wat stom. Ja ik ben al onderweg." AaPje16: "Alles goed?" Fabiann: "Ja lichten van mijn auto laten branden. Ik ga weer. Tot morgen AapJe16!" AaPje16 zucht diep als Fabiann wegloopt. Op dat moment klinkt er gepiep van de computer. AaPje16 kijkt naar het beeldscherm. Er is een match! Ze pakt haar telefoon en belt D*N. D*N: "En en?" AaPje16: "Je gelooft het niet ... het is echt een match! Hallo? Hallo?" D*N heeft al weer opgehangen ...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #58 Gepost op: 22-07-2014, 22:14:05 »
Hulpdakdekker arriveert op Aruba Airport. Het is een enorme chaos op het vliegveld. Hij spreekt een voorbijganger aan, en begrijpt al snel de reden van de chaos. Er komt een tropische storm aan en alle vluchten zijn de rest van de dag geannuleerd. Hulpdakdekker kan dus niet weg. Hij loopt weer weg van het vliegveld. "Eens kijken of ik me ergens kan opfrissen en mijn uiterlijk een beetje kan veranderen." Morgen gaat hij het opnieuw proberen.

Het is al laat in de avond als Molière en Go_Ahead terug keren op het bureau. Ze hebben AaPje16 naar huis gestuurd. Go_Ahead: "Ik ben benieuwd wat de rechter hier morgen mee gaat doen." Molière: "Ik ook." Go_Ahead: "O kijk eens aan, een envelop van het lab." Go_Ahead maakt de envelop open. Hij leest de tekst eens rustig door." Molière: "En?" Go_Ahead: "Ik dacht het al. Verdachte stoffen met onuitspreekbare namen gevonden in het bloed van Schulz. Er is onomstotelijk bewezen dat iemand Schulz heeft proberen te vergiftigen." Molière zucht eens diep. "Daar gaan we weer."

Het is bijna middernacht als Nieky naar het plafond loopt te staren. Hij kan niet slapen. Hij neemt nog wat morfine. Hij zit tegen de limiet aan, maar hij vergaat van de pijn. Plotseling hoort hij de deur van zijn kamer open gaan. "Hallo? Wie is daar?"

[ wordt vervolgd ]

"Wat doet de rechtbank nu er bewijs is dat Robbie de school niet in brand gestoken heeft? Met wie belde Lukie4? En door wie wordt hij gechanteerd? Is dat dezelfde persoon die geprobeerd heeft Schulz de vergiftigen? Wat doet D*N met de informatie dat Hulpdakdekker op Aruba zit? En geraakt Hulpdakdekker nog van het eiland af? Maar de vraag van vandaag is ... wie komt er op bezoek bij Nieky?"

A Mollenvanger-MV en NextGP, die duiken altijd op de meest gekke momenten op.
B Vieffan, met wie Nieky stiekem een relatie is aangegaan, achter de rug van KD. om.
C Hillo, die wil weten hoe het met zijn ex-collega gaat.
D Dokter Pjotr1992, die bang is dat Nieky teveel morfine neemt.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #59 Gepost op: 24-07-2014, 19:18:08 »
Aflevering 5:

Nieky: "Hallo." Vieffan fluistert: "Ik ben 't." Nieky: "Ow, Vieffan, fijn dat je er bent. Waar is KD.?" Vieffan: "Thuis, hij slaapt." Vieffan gaat voorzichtig bij Nieky op bed zitten. Vieffan: "Ik zal het hem ooit moeten vertellen." Nieky: "Nu is geen goede tijd." Vieffan: "Er is nooit een goede tijd Nieky, dat weet jij, dat weer ik." Nieky legt zijn hoofd tegen die van Vieffan aan. "Auw." Vieffan: "Voorzichtig." Nieky: "Het doet zo'n pijn." Vieffan: "Heb je geen medicatie?" Nieky: "Jawel, maar ik mag er niet teveel van innemen. Maar ik vind de pijn nog niet eens het ergst. Ze weten niet of mijn scheenbeen ooit goed heelt en ik kan mogelijk nooit meer goed fietsen." Vieffan: "Denk daar nu niet aan. Pak je rust, zodat je lichaam kan herstellen van de klap. En dan komt het vast goed. Ik blijf in ieder geval positief. Ik moet weer gaan, ik mag hier natuurlijk helemaal niet zijn." Vieffan geeft Nieky een zoen. Nieky: "Kom je morgen weer?" Vieffan: "Ja, maar met KD. en Bakkertje." Nieky: "Tot morgen." Uiteindelijk valt Nieky toch in slaap.

Dag 3

De grote dag voor Robbie A. is aangeproken. Wordt hij voorlopig vrijgelaten of niet? Het is chaos in de rechtbank van Utrecht. Rechter Loezel heeft de grootste moeite de orde te handhaven. "En nu allemaal monden dicht!", schreeuwt ze, waardoor de rust eindelijk terugkeert. Loezel: "Beste allemaal. Mij is bewijsmateriaal ter ore gekomen waarmee de schuldvraag van Robbie A. zéér ter discussie is komen te staaan. Ik kan niet anders dan beslissen dat de rechtzaak over moet. Dat betekent dat het vonnis nietig wordt verklaard en Robbie A. daarom voorlopig op vrije voeten komt." Swifty: "Maar!" Loezel: "Niets maar, als u Robbie A. achter de tralies wilt zien, zult u een nieuw proces moeten beginnen. Robbie A., u wordt dadelijk vrijgelaten." Robbie lacht: "Bedankt!"

Lukie4 ijsbeert door zijn woonkamer. Hij heeft de hele nacht niet kunnen slapen. Dan gaat de deurbel. "Hehe, daar zal je haar hebben.", denkt hij bij zichzelf. Hij doet de deur open en Stormpie staat inderdaad in de deuropening. "Ik heb maar heel even, dus kom snel ter zake.", zegt ze, terwijl ze de woning binnen snelt. "Ik kan hier niet gezien worden." Lukie4: "Ik weet dat jij in de advocatuur zit. Dat heb je me ooit verteld tijdens onze anonieme gokkers meetings." Stormpie: "Klopt, maar ik heb je ook gezegd, dat ik daarmee gestopt ben en ik op het rechte pad wil blijven. Ik heb sinds kort een goede baan. Maar goed, wat is er?" Lukie4 laat de foto en de envelop zien. Lukie4: "Hypothetisch gezien, als ik dat geld zou hebben, wat moet ik nou doen? Ik weet niet wie dit is." Stormpie: "Hypothetisch gezien kan ik niks voor je doen. Als deze persoon echt geld wil, zal hij of zij uiteindelijk meer informatie prijsgeven. Een aflever locatie en een tijdstip. Als je meer info krijgt, wil ik best voor je kijken, maar beloof me nooit meer onder werktijd te bellen." Lukie4: "Ik beloof het." En toen was Stormpie alweer gevlogen.

Op een terrasje op de Neude in Utrecht zitten Mollenvanger-MV en NextGP aan hun zoveelste kopje koffie. Ze breken hun hoofd over de puzzel die Schulz en Nieky heet. Mollenvanger-MV: "Er moet een link zijn tussen die twee." NextGP: "Ze hebben op dezelfde school gewerkt, maar wie heeft er een motief hen iets aan te doen? En als Schulz is vergiftigd, wie had er dan toegang tot zijn spullen?" NextGP's mobieltje gaat. NextGP: "Hoi Molcrazy, zeg het eens." Molcrazy: "Robbie A. is vrijgelaten." NextGP: "What?!?! Ik zet je op speaker. Ga verder." Molcrazy: "De rechter zegt bewijs te hebben dat hij het niet gedaan heeft. En Schulz zou voor hem gaan getuigen." Mollenvanger-MV: "Maar hoe kan dat?" Molcrazy: "Ik ben helemaal ontdaan. Het was rond, alles klopte, maar nu zijn we weer terug bij af. Ga nu naar de rechtbank, zoek het uit en houd me op de hoogte." Mollenvanger-MV: "We zijn al onderweg!"