Auteur Topic: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal  (gelezen 69600 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #80 Gepost op: 8-08-2014, 22:29:52 »
Wie ook gebeld is, is AaPje16. Ze had eigenlijk vrij op zondag, maar ze werd gesommeerd naar het politie bureau te komen. AaPje16: "Ik ben er, waarom moest ik vandaag komen?" Ze loopt het kantoor binnen. In het kantoor staan Go_Ahead, Tristan en Fabiann. Maar voorop staat Molière, met in zijn handen het stage contract van AaPje16. AaPje16 voelt de bui al hangen; Molière loopt boos naar voren. Molière: "Ik heb je aangenomen. Ik vertrouwde je. Maar nog nooit heeft een stagiaire ons vertrouwen zo beschaamd." Hij scheurt het stage contract in 100 stukjes. Molière: "Slaap hier maar eens een nachtje over. Morgen om 12.00 uur sta je hier, met een verklaring voor alle ellende. Waarom jij die vinger afdrukken hebt gescand. We willen alles weten. Als je wilt dat je hier nog ongeschonden uit komt, ga je ons morgen alles vertellen." AaPje16 druipt af. Molière zucht eens diep. Go_Ahead: "Hopelijk komen we erachter." Molière: "En kunnen we alle puzzelstukjes in elkaar schuiven." Fabiann: "Wij hebben voor mogen een huiszoekingsbevel bij TimvDons." Go_Ahead: "Prima. Molière en ik gaan morgen de overdracht van een getuige begeleiden. Komt niet echt lekker uit qua timing. Maar als het goed is zijn we voor 12.00 uur wel terug."

Mollenvanger-MV heeft weer zijn intrek genomen in een hotel in Utrecht. Niemand weet dat hij nog in Nederland is, behalve NextGP. Molcrazy denkt dat hij gewoon aan het werk is Lyon, bij NextGP. Dan gaat de telefoon. Het is NextGP. Mollenvanger-MV: "En. Iets gevonden?" NextGP: "Het is meer wat ik niet gevonden heb." Mollenvanger-MV: "Hoe bedoel je." NextGP: "Precies hoe ik het zeg. Alles is weg." Mollenvanger-MV: "Welk alles?" NextGP: "Nou alles van ons onderzoek naar het Mysterie van Mijdrecht. De foto's van de gelddrop. En ... de tape recorder. En ja, ook de oude bugs. Alles is weg." Mollenvanger-MV: "Maar hoe kan dat?" NextGP: "Geen idee. Ik ben aan het uitzoeken wie hier de laatste maanden is geweest. En de lege dozen die er nog staan heb ik laten onderzoeken op vingerafdrukken. Wie weet komt daar nog iets uit." Mollenvanger-MV: "Goed. Coördineer jij het van daar. Dan blijf ik Molcrazy in de gaten houden." Mollenvanger-MV hangt op. Hij ploft op bed. Hij weet het echt niet meer.

Het is bijna nacht, in Nederland slaapt iedereen. Alleen in het UMC is nog iemand wakker ... Schulz. Hij heeft te horen gekregen dat hij over 2 dagen terug moet naar de gevangenis. Dokter Pjotr1992 is tevreden over het herstel van Schulz. Schulz heeft er geen trek in. Zolang TimvDons nog vrij rond loopt, is hij zijn leven niet zeker. Hij wil wraak. En de enige manier om dat te doen is ... ontsnappen. Hij bonst op de deur. RoyL komt naar zijn zelf. Schulz: "A je bent er nog." RoyL: "Zeker, ik heb nachtdienst. Ik moet toch wat, een beetje extra geld verdienen." Schulz: "Dan heb ik een goed aanbod voor je. Ik geef je 10.000 euro, als je me helpt ontsnappen. Van 10.000 euro kan je een hoop leuke dingen doen. Wat zeg je ervan?"

[ wordt vervolgd ]

"Komt de ontrouw van Vieffan met Nieky ooit uit? Heeft Lulu de juiste keuze gemaakt? Kan Stormpie LdHmolletje echt van dienst zijn? Wat gaat HIDM en Bjorrn doen nu ze eindelijk vrij zijn? Heeft AaPje16 nog een toekomst? En wie zit er nou achter het plaatsen van die OM bug? Dezelfde persoon als die de spullen bij Interpol weggenomen heeft? Maar de vraag van vandaag is ... gaat RoyL in op het aanbod van Schulz?

A RoyL gaat er niet op in en waarschuwt Pjotr1992.
B RoyL wil er nog een nachtje over slapen.
C RoyL doet het alleen voor 25.000 euro.
D RoyL gaat er op in en heeft binnen no time een ontsnappingsplan bedacht.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #81 Gepost op: 10-08-2014, 20:09:12 »
Aflevering 15:

RoyL: "Ehm ..." Schulz: "Ik zou het wel weten." RoyL: "Ik heb nog een schuld open staan van 15.000 euro bij de bank. Als ik echt mijn vrijheid voor jou op het spel zet, wil ik hier wel iets meer voor hebben. Ik zat te denken aan ... 30.000 euro?" Schulz: "Doe je het voor 20.000 euro?" RoyL: "Ik wil het wel doen voor 25.000 euro." Schulz: "Ok, deal. Maar ik moet uiterlijk morgennacht hier weg zijn." RoyL: "Prima. Laat me even een nachtje nadenken over hoe ik jou hier uit krijg, met alle beveiliging enzo. Morgennacht kom ik je halen en als het lukt, krijg ik het geld." Schulz: "Prima. Tot morgennacht." RoyL loopt weg. Schulz neemt weer plaats in zijn cel/kamer. Hij lacht. Prima deal. Hij heeft immers geld zat. Met dank aan Hulpdakdekker...

[ flashback ]
Hulpdakdekker en Schulz lopen diens tuinhuisje in Hilversum binnen. Hulpdakdekker: "En kom nu maar op met dat geld. Ik heb je op tape gezien met een envelop vol euro's." Schulz hurkt op de grond. In een reflex pakt hij een hark en slaat daarmee Hulpdakdekker op zijn hoofd en heup. Het bloed druimt langs zijn neus naar beneden. Hulpdakdekker: "Auww ... smeerlap!" In een flits haalt Hulpdakker uit en slaat Schulz knock-out." Als Schulz bijkomt kijkt hij in zijn rommelkast. Ships! Al het geld dat hij en Trialk achterover hadden gedrukt is weg! Alle 300.000 euro. Schulz probeert overeind te komen. Hij haalt een vloerplank weg, daaronder ligt een laptop. Hij pakt de laptop en logt in op zijn bankrekening. "Ah gelukkig, hij heeft wat gemist." Op de bankrekening van Schulz staat nog eens 500.000 euro. Het bedrag dat zowel hij als Lukie4 kreeg van Robbie, de mysterie man.
[ /flashback ]


Dag 8:

Het is maandagochtend. MaikeMeisje is al vroeg in de studio. Vanavond staat er een bomvolle uitzending op het programma door alle ontwikkelingen in Utrecht, Mijdrecht en omgeving. De generale repetitie staat op het punt van beginnen, maar er ontbreekt iemand: Duncton. MaikeMeisje belt hem op, maar krijgt een voicemail. MaikeMeisje: "Duncton, we willen de repetitie beginnen, maar je bent er nog niet? Waar blijf je?" MaikeMeisje besluit een kennis te bellen die toevallig vlakbij Duncton woont. Maar er blijkt niemand thuis te zijn. De buren blijken hem ook al het hele weekend niet gezien te hebben. Waar is Duncton nu weer gebleven?

Het is een drukte van jewelste op het advocaten kantoor van GIG Advocaten. Lulu heeft zich bij Grasisgroen en Ycaris gemeld. Lulu: "Wat is de bedoeling?" Grasisgroen: "We gaan straks naar Utrecht. Daar zijn Molbelg en de_witte van de Belgische en Nederlandse federale recherche. Wij zullen jou officieel aan hen overdraven, onder toezicht van rechter Moni, die ook daar is. Vanaf dat moment rapporteer je aan hen. Jij bent in dienst van hen. Als jij hen Miek37, MiekeG en miek1999 kunt aanleveren, krijg je een nieuwe identiteit. Lulu: "Ok. Maar ik vind het wel spannend hoor." Ycaris moet de laatste papieren regelen, want Hillo is weer eens te laat. Ycaris denkt bij zichzelf: "Als ik Grasisgroen was geweest, had ik hém ipv Stormpie ontslagen. Hij is meer niet dan wel op kantoor."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #82 Gepost op: 10-08-2014, 20:09:43 »
Op een onbekende locatie in Utrecht is het alle hens aan dek. Moni, Molbelg en de_witte coördineren de overdacht van Lulu. Ze krijgen assistente van Molière, Go_Ahead en de Utrechtse ME, die de beveiliging regelen. Molbelg: "Lulu moet vandaag beveiligd worden. Alleen Test en M@ri@nne weten straks naar welke locatie Lulu toe gaat. De komende dagen gaan wij haar daar voorbereiden hoe zij straks ons kan helpen. De_witte: "Go_Ahead, Molière, ik heb jullie hulp nodig bij het maken van een verhaal over Lulu. Voor de Miek-clan moet het namelijk lijken alsof ze ontsnapt is." Molière: "Oh dat kunnen we wel." Molbelg: "Wel opschieten, over anderhalf uur zijn ze hier."

Mollenvanger-MV heeft de hele nacht niet geslapen. Hij snapt er niks meer van. Hoe kunnen nou de tape recorder en zijn foto's verdwenen zijn? Dan gaat zijn mobieltje af. Het is NextGP. Mollenvanger-MV: "En? Al nieuws." NextGP: "Dit geloof je niet. Ons lab heeft onderzoek gedaan. Er is gepoogd de vingerafdrukken van de doos af te vegen, maar het lab heeft er toch eentje gevonden." Mollenvanger-MV: "En?" NextGP: "Je mag één keer raden. Het is iemand die we heel goed kennen." Mollenvanger-MV: "Molcrazy?" NextGP: "Nee ... iemand die ons een jaar geleden in de steek gelaten heeft. Jann." Mollenvanger-MV: "De hufter! We moeten Molcrazy hierover inlichten." NextGP: "Ja. Ik zal hem straks bellen. Neem snel het vliegtuig hierheen, het mag natuurlijk niet uitkomen dat jij nog in Nederland zit." Mollenvanger-MV:"Goed idee."

Op Curacao is het inmiddels nacht, maar Dolfie en Jann zitten heerlijk buiten op Dolfie's terras. Het is wachten op wat er komen gaat. Dolfie schenkt nog eens een glaasje wijn in voor beiden. Dolfie: "Maar wat ik me nou afvraag hè, hoe weet je nou zeker dat [ ... ] er achter zit? Jann: "Wacht even." Hij loopt naar binnen en haalt een doosje tevoorschijn. Uit het doosje haalt hij ... de taperecorder. Jann: "Mijn zus had stiekem een kopie gemaakt van de taperecorder. Toen ze die nog eens goed beluisterde, kwam ze erachter dat er nog wat opstond. Om haar niet in gevaar te brengen, heb ik haar hierheen gestuurd, weg van alles. Om het bewijs veilig te stellen heb ik besloten de taperecorder mee te nemen en zelf ook onder te duiken. Om mijn zus te beschermen en zonder medeweten van iets of iemand uit te vogelen hoe het nu precies zit. Toen ik er vorige week achter kwam dat Hulpdakdekker op de Antillen zat, ben ik als de wiedeweer hierheen gegaan." Dolfie: "Hopelijk vinden we die snel. Want dan kan ik ook aan de slag." Jann: "Precies." Jann neemt nog een slokje van zijn wijn." Dolfie: "Maar hoe is het eigenlijk met je zus?" Jann: "Nou ..."

TimvDons zit in een auto. Hij heeft al het geld van zijn bankrekening gehaald, in een sporttas gedaan en is op weg naar het buitenland. Zijn mobieltje gaat. "Hallo? O jij bent het. Ja ik ben er helemaal klaar mee. Ik heb gecasht en ben nu op weg naar het buitenland. Nee, ik ga niet zeggen waarheen, dat is beter. Als je me nog een keer nodig hebt, weet je me hoe je me kunt bereiken. Wat? Ja natuurlijk heb ik broodkruimels voor de politie achter gelaten. Die zullen op het spoor gezet worden van een oude bekende. Dat geloven ze direct. Jij blijft buiten schot. Is je plan zo geslaagd? Fijn zo. Ik ben weg. Misschien ooit nog tot ziens." En TimvDons hangt op. Hij draait zijn raampje open en gooit zijn mobieltje eruit. Zijn tijd in Nederland zit erop.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #83 Gepost op: 10-08-2014, 20:10:07 »
Grasisgroen, Ycaris en Lulu zijn gearriveerd. De dames lopen het zaaltje in, waar Moni en co. al op hen zitten te wachten. Moni: "Welkom bij deze bijzondere zitting. Bij deze maak ik bekend dat ... " Grasisgroen haar mobieltje gaat af. Grasisgroen: "Sorry. Hier Ycaris, houd even vast." Ycaris drukt het gesprek weg. Moni: "Ok, ik maak bekend dat de rechtsvervolging van Mevr. Lulu bij deze voorlopig wordt gestaakt. De federale recherche van Nederland en België, onder leiding van Dhr. De_witte en Dhr. Molbelg, zullen haar gezag overnemen." Grasisgroen: "Loop maar naar hen." Lulu staat op en loopt richting Molbelg en de_witte. Molbelg: "We zullen ..." Maar Molbelg kan zijn zin niet afmaken, want er zwaait een deur open en er klinkt een knal. "Verrader!" Het is MiekeG! En achter haar staat Miek1999 en Miek37. Lulu kijkt naar beneden. Ze is volop in haar borst geraakt. Voor dat ze het bloed kan weggeven wordt ze nog een keer geraakt en stort ze ter aarde. Molière: "Politie! Handen omhoog!" Maar de dames geven niet op en beginnen te schieten. Grasisgroen: "Lulu!" Ycaris: "Gekkie, bukken!" De kogels vliegen in het rond. Maar Graisgroen luistert niet en kruipt richting Lulu. Molière en co nemen ondertussen de Miek-clan onder vuur. Go_Ahead raakt MiekeG in de schouder. Hij duikt bovenop haar en arresteert haar. Molière gaat achter Miek37 aan. Hij schiet naar in de rug Miek37 gaat neer. Molière stopt, maar als hij zich omdraait staat miek1999 voor zijn neus. De ME probeert de rest van de zaalt te evacueren. Via een zijdeur weet Moni te ontsnappen. Ycaris wil er ook naartoe rennen, maar wordt onder de voet gelopen door Go_Ahead. Go_Ahead: "Pas op Molière!", gilt hij. Tegelijkertijd gaat Ycaris knock-out ...

Een half uur later ...

"Tringgggggg ...." Ycaris hoort vaag in de verte een geluidje. Het is de telefoon van Grasisgroen. Ycaris probeert m te pakken, maar ze is helemaal dizzy van de schop die ze tegen haar hoofd gekregen heeft. De telefoon schiet naar voicemail. M@ri@nne ziet Ycaris liggen. M@ri@nne: "Gaat het?" Ycaris: "Ik ben aan mij hoofd geraakt. Wat is er gebeurd?" M@ri@nne: "De Miek-clan was hier. Ze hebben Lulu doodgeschoten." Ycaris staat langzaam op. Ze ziet de schoenen van Lulu onder een wit laken uitsteken. Ze ziet nog twee personen onder een wit laken liggen. Ycaris: "Wie is dat?" M@ri@nne: "Dat is Miek37, neergeschoten door de politie." Bij de derde persoon zit een ontroostbare Go_Ahead: "Idioot, les 1, zorg altijd voor rugdekking!" Ycaris: "Zijn de andere 2 dames van de Miek-clan gepakt?" M@ri@nne: "We zijn op zoek naar miek1999, maar MiekeG hebben we gearresteerd." Plotseling ziet ze dat er iemand ontbreekt. Ycaris: "GIg? Gig! Waar is Gig!" M@ri@nne: "Ga even zitten." Ycaris: "Nee, ik wil niet zitten, ik wil weten waar ze is!" M@ri@nne's gezicht betrekt. "Ze is geraakt door een kogel toen ze Lulu wilde helpen. Test heeft haar weggetrokken en nog geprobeerd te reanimeren, maar ..." M@ri@nne wijst naar buiten. Daar ligt een 4e persoon onder een wit laken ... Ycaris herkent onmiddelijk de schoenen van Grasisgroen. Ycaris gilt het uit, terwijl M@ri@nne haar probeert te troosten.

Ver weg van dit alles houden Tristan en Fabiann een huiszoeking bij TimvDons. Fabiann: "Wat een sloddevos is die Tim toch ook." Hij en Tristan stallen alle spullen uit. Tristan: "Materialen voor een nep bom, aansteker en lucifers en informatie over medicatie." Fabiann: "Het enige wat ontbreekt is een pistool. Hij kan alleen Nieky niet hebben aangereden, want toen zat hij nog in de bak. Hij heeft vast in opdracht gehandeld en diegene moet dan Nieky zelf aangereden hebben." Tristan: "Dat moet dan wel erg persoonlijk geweest zijn." Tristan speurt ondertussen door de financien van TimvDons. Al snel heeft hij beet. Fabiann: "Nou, waar komt het geld vandaan?" Tristan: "Een oude bekende... Lukie4." Fabiann: "Echt?" Tristan: "Ja, kijk maar." Tristan legt aan Fabiann uit hoe hij hij het geldspoor gevolgd heeft. Fabiann: "Nou dat moeten we maar even met Molière en Go_Ahead gaan overleggen." Dan gaat Fabiann's telefoon. "Speaking of the devil, Go_Ahead, we hebben groot nieuws!" Maar al snel valt Fabiann stil.... Fabiann hangt op. Tristan: "Wat?" Fabiann: "Molière ... hij is .... dood."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #84 Gepost op: 10-08-2014, 20:10:54 »
Het is 12.00 uur als AaPje16 zoals afgesproken zich op het politiebureau meldt. Ter ondersteuning heeft ze Starlight meegenomen. Starlight: "Weet je zeker dat je geen advocaat wil?" AaPje16: "Nee, zeker. Ik ga het gewoon vertellen zoals het is. Molière en Go_Ahead zijn redelijke kerels, als ik het gewoon eerlijk zeg, komt het goed." Starlight: "Nou zo redelijk vond ik ze anders niet toen we die boete vorig jaar kregen." AaPje16: "Je moet ze leren kennen." Maar het politie bureau is volledig verlaten als ze arriveren. Ze komen alleen een schoonmaker tegen. AaPje16 gaat polsen wat er aan de hand is. Starlight: "En?" AaPje16: "Een schietpartij, er is iemand van de politie neergeschoten zegt hij. Ze komen voorlopig niet terug." Starlight: "Nou laten we dan maar weer gaan." AaPje16: "Ja, ze bellen me wel als ze me nodig hebben." Starlight: "Laten we eens lekker gaan lunchen, ik heb de hele dag vrij voor je genomen, dus laten we het er van nemen!"

De zon komt op op Aruba. Terwijl Bjorrn zich nog eens omdraait, is HIDM weer eens vroeg wakker. Hij besluit weer een douche te nemen. Na een paar dagen in de bak kan hij niet genoeg krijgen van het water dat langs zijn lichaam stroomt. Als hij klaar is met douchen is ook Bjorrn wakker. Bjorrn: "Hier, je telefoon. Die had ik je nog niet teruggegeven." HIDM zet 'm aan en ziet dat zijn inbox vol staat met berichtjes van zijn zus Starlight. "D*N zit op Aruba, hij weet dat Hulpdak D. er echt is?" en "AaPje16 is gesnapt, er komt uit dat Hulpdak D. daar zit." Bjorrn: "Ow, nou dan is het mysterie nu voorbij. Laten we nog een paar dagen genieten van de zon en daarna naar huis. Laat de politie het maar uitzoeken." HIDM: "Ik dacht het niet."

[ wordt vervolgd ]

"Een waar slagveld in de forumsoap ... vandaag hebben we afscheid genomen van maarlieft 4 personages. RIP Grasisgroen, Molière, Miek37 en Lulu. Maar hebben jullie al enig idee waar dit verhaal heen gaat?
- Wat gaat Schulz met de 475.000 euro die hij nog over heeft doen, mocht de ontsnapping slagen? En weet Hulpdakdekker eigenlijk wel wat hij gemist heeft?
- Heeft TimvDons de politie om de tuin weten te leiden? Is Lukie4 de echte dader of niet? En zo nee, wie dan wel?
- Wanneer komen Dolfie en Jann weer in actie? En hoe is het met Silvermaiden? Waar is ze eigenlijk?
- Wat gebeurt er met GIG Advocaten zonder Grasisgroen? Hoe wist de Miek-clan trouwens waar Lulu was? Heeft er iemand gelekt? En zo ja, wie?
- Krijgt AaPje16 een herkansing, nu de politie Utrecht geen tijd voor haar heeft?
- En speelt de verdwijning van Duncton nog ergens een rol in? Of is dat toeval?
Maar de vraag van vandaag is ... wat is Hadewychisdemol van plan?"


A Hij gaat op zoek naar D*N en in wil alle credits voor het gevonden spoor richting Hulpdak D.
B Hij besluit Misdaad met MaikeMeisje te bellen voor een exclusive, in de hoop D*N voor te zijn en hem daarmee te pesten.
C Hij gaat een nieuwe poging wagen alsnog de tapes te pakken te krijgen, met sporen naar Hulpdak D. of Trialk.
D HIDM laat zich toch overhalen door Bjorrn en besluit de zaak Hulpdak D. te laten voor wat het is.

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #85 Gepost op: 12-08-2014, 19:05:15 »
Aflevering 16:

Bjorrn: "Wat wil je doen dan?" HIDM: "Ik wil wraak op D*N." Bjorrn: "Maar je weet niet waar hij is?" HIDM: "Nee dat klopt. En ik ben er ook helemaal klaar mee verder, maar als we nu ons verhaal een soort van verkopen aan de concurrent, dan is D*N zijn geheim kwijt. Misdaad met MaikeMeisje heeft vorig jaar zoveel aandacht besteed aan het Mysterie van Mijdrecht, die zijn vast wel geïnteresseerd. Laten we die bellen." Bjorrn: "Ik vind het een uitstekend idee. Kunnen we daarna de rest van de dag bij het zwembad gaan liggen, zo nog een beetje vakantie vieren." HIDM: "Precies, hebben we wel verdiend na alle ellende!"

Ycaris is helemaal in tranen. Ze zit bij de patholoog-anatoom, om de spullen van Grasisgroen op te halen. Ze zit er even doorheen. Addie: "Wil je een glaasje water?" Ycaris: "Fijn." Al snel komt ze weer tot rust. Ze voelt eens in haar broekzak. Daaruit haalt ze de mobiele telefoon van Grasisgroen. Ze ziet 6 gemiste oproepen. Ycaris twijfelt of ze deze moet beluisteren. Uiteindelijk besluit ze toch de voicemail maar te beluisteren. "Wie weet is het een belangrijke klant.", denkt ze.

[ flashback ]
Dit is de voicemail van Grasisgroen. Spreek een boodschap in na de piep. *PIEP*  "Gig? Gig? Ow eindelijk ik heb bereik en dan neem je niet op. Je moet me helpen. Ik weet het niet meer. Ik ben gecrasht met een vliegtuigje op Curacao. Alsjeblieft, je moet me helpen. Ik kan hier niet weg. Ik hoop dat je dit snel hoort. Als ik binnen 72 uur niks hoor, geef ik me aan bij de politie. Ik weet dat ik dan de bak indraai voor moord, maar alleen red ik het niet.  Ik heb echt Daisy niet willen doden, ik wist niet dat ze in die school gevangen zat. Ik hoop dat je dit hoort en me terug belt. Ok, ik ga nu ophangen, ik hoop snel van je te horen. Ik houd deze telefoon bij me. Dankjewel."
[ / flashback ]


Addie: "Mevrouw Ycaris, ik heb hier de spu.... Ycaris?" Ycaris is weg. Addie: "Wat een rare bedoeling hier. Ik hoop dat Duncton snel terug komt."

De_witte: "Waar is miek1999!" Molbelg: "Spreek, u verzwijgt van alles!" Go_Ahead kijkt vanaf achter het glas naar het verhoor van MiekeG. Maar MiekeG laat niets los. Tristan: "Ga naar huis. Wij regelen het hier." Go_Ahead: "Ik kan niet naar huis. Ik blijf het maar voor me zien. Voor Molière moet ik deze zaak oplossen." Tristan: "Dit lost zich niet in één dag op. Je moet echt bijkomen." Go_Ahead: "Nee, ik wil niet weg!" Go_Ahead verliest zijn zelfbeheersing en rent de verhoorruimte binnen. Hij wil miek1999 aanvliegen, maar Molbelg en de_witte kunnen hem nog net tegenhouden. Hij wordt afgevoerd. Tristan en Fabiann buigen zich ondertussen over het vraagstuk Lukie4. Tristan: "Ik heb met het OM gebeld, maar er is meer bewijs nodig, voordat we een huiszoekingsbevel kunnen krijgen." Fabiann: "Dat wordt overwerken de komende dagen." Tristan: "We moeten die getuige terug zien te vinden die Hulpdakdekker in Mijdrecht had gezien. Want ik snap niet waarom Hulpdakdekker, TimvDons en Lukie4 met zijn drieën hierachter zouden zitten." Fabiann: "Er klopt iets niet."
« Laatst bewerkt op: 12-08-2014, 19:27:26 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #86 Gepost op: 12-08-2014, 19:05:41 »
Op TV is de hele dag niets anders te zien dan over de schietpartij in Utrecht. RN Boulevard went zijn hele uitzending eraan. Lucy: "Maar morgen in RN Boulevard, een ander Mysterie opgehelderd. Van reporter D*N, die speciaal voor ons een reportage heeft gemaakt vanaf een tropische locatie." Jann en Dolfie kijken vanaf het zonnige Curacao ook naar de uitzending. Dolfie: "Crap! Ik had daar ook kunnen zitten!" Jann: "Je komt inderdaad goed weg." Jann's telefoon gaat. Jann: "Hé, hoe is het? Ja ik weet het. Wat zeg je? Eindelijk! Kom snel ... wat? Hier? Dat meen je niet! Ja natuurlijk, we komen direct in actie. Dank je!" Dolfie: "En?" Jann: "Mijn contact weet waar Hulpdakdekker is." Dolfie: "Waar?" Jann: "Hier!" Dolfie: "Serieus? Waar wachten we nog op!" Jann en Dolfie gaan op pad.

Inmiddels is het ook tijd voor Misdaad met MaikeMeisje. Zij hebben minder aandacht voor het politie drama in Utrecht, maar zij besteden meer aandacht aan de verdwijning aan Duncton, die een vast item in het programma heeft. MaikeMeisje: "Als u iets van Duncton weet, meldt u het alstublieft. En dan sluiten wij af met het volgende. Vandaag kregen wij een anonieme tip binnen. Niemand minder dan Hulpdak D. is gesignaleerd op Aruba. Nu wordt hij vaker gespot, maar er is een vingerafdruk match geweest. Niemand minder dan D*N, correspondent bij de commerciële omroep wist hiervan, maar heeft niks tegen de politie gezegd. Inmiddels is de vogel gevlogen en weet niemand waar hij is. Dus D*N, mocht je dit zien: je hebt een crimineel laten lopen. Het is voor de rest van Nederland te hopen dat hij snel wordt gepakt. Dit gaat de politie je niet in dank afnemen." 

AaPje16 en Starlight slenteren door de stad. Ze hebben de hele middag gelachen, maar de stemming sloeg snel om toen AapJe16 over de dood van Molière hoorde. Starlight: "Zullen we naar mijn huis gaan?" AaPje16: "Laten we nog wat te drinken halen." De dames lopen de Albert Heijn van Mijdrecht binnen. Ze zien een poster van Silvermaiden hangen. Starlight: "Waar zou ze toch zijn?" AaPje16: "Ja, als we dat eens wisten." Starlight pakt een fles wijn en loopt richting de kassa. De dames rekenen af. Achter de infobalie staat Compuart. AaPje16: "Nog bedankt voor het ophangen van de posters." Compuart: "Graag gedaan. Terwijl Starlight nog een tijdschrift zoekt, maakt AapJe16 een praatje met Compuart. Compuart: "Echt, Mijdrecht is zo onveilig geworden. Gelukkig heb ik een paar weken geleden extra camera's geinstalleerd, mij ontgaat niks." Hij wijst naar de camera. AaPje16 krijgt een ingeving. AaPje16: "Kijk Starlight!" Starlight: "Wat?" AaPje16: "Die beveiligingscamera staat gericht op straat." Starlight: "Dus?" AaPje16: "Wie werd er vorige week in die straat aangereden? Nieky! Onze oud-biologie docent. Misschien staat alles wel op beeld!" Starlight: "Dat zou zomaar kunnen. Laten we de politie bellen!" AaPje16: "Die hebben het veel te druk met de moordenaar van Molière zoeken. Laten we dit voor hen doen." Starlight: "Maar hoe wil je dat doen dan?"

[ wordt vervolgd ]

"Hoe reageert D*N op het 'verraad' van HIDM en Bjorrn? Wat doet Ycaris met de informatie over Hulpdak D.? Komt de politie er nog achter hoe het zit? Duikt Duncton ooit nog op? Met wie sprak Jann? En kunnen Jann en Dolfie Hulpdakdekker vinden? Maar de vraag vandaag is ... hoe krijgt AaPje16 de tape mee?"

A AaPje16 gooit al haar vrouwelijke charmes in de strijd en verleidt Compuart.
B AaPje16 heeft haar stage pasje van de politie nog en doet alsof ze daar nog werkt.
C Starlight en AaPje16 verzinnen een smoes dat Starlight haar fiets gestolen is in die straat en willen zo de tape meekrijgen.
D Starlight en AaPje16 doen een verbeterde versie van een "HIDM en Bjorrn-tje" en stelen de tape na sluitingstijd (zonder gepakt te worden!).

Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #87 Gepost op: 14-08-2014, 21:00:43 »
Aflevering 17:

AaPje16: "Ow, laat mij maar. Zeg Compuart?" Compuart: "Ja." AaPje16: "Hoe werkt die beveiligingscamera nou?" Compuart begint een uitleg. AaPje16: "Dat klinkt wel heel ingewikkeld."AaPje16 lacht een beetje, terwijl Starlight even doet alsof ze er niet is. AaPje16: "Staan er nog spannende beelden op? Van inbrekers ofzo?" Compuart: "Geen idee, ik kijk pas naar als er ook echt wat gebeurd is." AaPje16: "Zou ik eens mogen kijken?" Compuart: "Waarom zou je dat willen?" AaPje16: "Ow gewoon, spannend. Ik houd van misdaad series, wat is er nou beter dan misdaad in je eigen stad? En als er niks op staat, is er toch niks aan de hand?" Compuart: "Nou ja, nee, maar ..." AaPje16: "Ah, please? Van vorige week ofzo, als er wat gestolen zou zijn, zou je dat nu wel gemerkt hebben. Ik betaal dit weekend jou biertjes in de kroeg, goed? Volgens mij ben je een hele gezellige kerel." AaPje16 lacht weer. Compuart: "Oh, nou in dat geval ..." Compuart overhandigt AaPje16 een paar discs. Compuart: "Kan je gewoon in de DVD speler stoppen. Veel plezier en tot zaterdag." AaPje16: "Ehm ja, tot dan!" De dames hollen de supermarkt uit. Starlight: "Je hebt een verborgen talent!"AaPje16: "Blijkbaar. Maar we gaan morgenochtend wel kijken. Ik wil eerst naar bed, ik ben op." De dames gaan naar Starlights huis en naar bed.

Dag 9:

Het is even na middernacht als bij Schulz de deur open gaat. Het is RoyL. Schulz: "Ah daar ben je, ik dacht al." RoyL: "Rustig, ik moest iets doen tegen de beveiliging. Ik heb de camera beelden in een loop gezet, we kunnen via de achteruitgang ontsnappen." RoyL maakt de handboeien van Schulz los en ongezien sluipen ze het ziekenhuis uit. Eindelijk, frisse lucht voor Schulz. Schulz: "En nu?" RoyL: "Hier, mijn auto. Je moet wel even de kofferbak in, anders komen we niet van de parkeerplaats af." Schulz: "Ehm." RoyL: "Wil je weg of niet." Schulz: "Ja natuurlijk." RoyL: "Nou waar wacht je dan nog op." Schulz stapt in de kofferbak van RoyL's auto. RoyL doet de achterklep dicht, stapt in en rijdt weg.

Het is ochtend. AaPje16 en Starlight hebben goed geslapen. Na een ontbijtje gaat de aandacht direct uit naar de camerabeelden. Starlight stopt de eerste disc in de DVD speler van haar laptop en klikt op start. De beelden lopen. Al snel roept AaPje16: "Stop, kijk!" Een auto scheurt door de straat." Starlight spoelt terug. Er flitst op hoge snelheid een donkerkleurige Opel voorbij. AaPje16: "Kan je inzoomen?" Starlight zoomt in. Langzaam komt de chauffeur in beeld. Starlight: "Ik ken die gast." AaPje16: "Ja ik ook, maar ik kan het niet plaatsen." Starlight: "Moeten we dit bij de politie melden?" AaPje16: "Nee, we gaan gewoon naar Nieky toe en laten hem de beelden zien. Misschien kent hij hem." Starlight: "Weet jij waar Nieky is?" AaPje16: "Nee, maar ik weet wel waar Bakkertje woont en die weet vast wel waar Nieky is." Starlight: "Ok, dan gaan we daar straks heen." AaPje16: "Moet jij niet werken dan?" Starlight: "Niks ervan, dit wil ik niet missen. Ik meld me wel ziek."

Voor Lise en Cynneke breekt er een mooie tijd aan. Ze gaan op huwelijksreis! Cynneke: "Eindelijk rust!" Lise: "Zeker, wel verdiend. Zeker als ik me over een aantal weken kandidaat ga stellen voor het burgemeesterschap van Mijdrecht." "Sorry, mag ik er even langs?" Een vrouw wil plaatsnemen bij het raam, naast het pas getrouwde stel . Lise: "Ook op vakantie?" "Werk en privé. Een combinatie van werk en rust. Het waren een paar heftige dagen de laatste tijd. Ow, ik zal me even voorstellen, mijn naam is Ycaris." Dan wordt er omgeroepen. "Dames en heren, goedemorgen en welkom op deze vlucht met bestemming Curacao!" Ycaris: "Let's go!"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #88 Gepost op: 14-08-2014, 21:01:20 »
Op een ander ABC eiland, genaam Aruba liggen Bjorrn en HIDM nog heerlijk geslapen, als er op de deur geklopt wordt. HIDM: "Ben jij dat Bjorrn?" Bjorrn: "Nee, ik slaap nog." Er wordt weer geklopt." Bjorrn: "Welke idioot is dat." HIDM besluit open te doen. "Zeg wie is ... ow hallo D*N." D*N: "Sorry voor dit nachtelijke tijdstip, maar mag ik binnen komen?" Bjorrn: "Hoe durf je hier te komen." D*N: "Ik kom m'n excuses aanbieden." HIDM: "Nou kom binnen dan." D*N: "Ik heb jullie echt niet in de bak willen laten zitten. Het spijt me oprecht. Maar ik was iets op het spoor." HIDM: "Wat dan." D*N: "Dat kan ik echt niet zeggen." Bjorrn: "Als je wilt dat we je serieus nemen, moet je iets zeggen." HIDM: "Precies." D*N: "Nou ok dan. Van Hulpdak D. is geen spoor, maar ik weet wel iets van Trialk. Hij heeft enkele dagen geleden het eiland verlaten en zit weer in Nederland. Helaas ben ik hem daar kwijtgeraakt." D*N zucht: "Ik zit er echt even helemaal door. Jullie hebben mij verraden bij Misdaad met MaikeMeisje, maar ik snap het wel. Wat mij betreft sluiten we vrede en vieren nog even 2 dagen een leuke vakantie en gaan dan naar huis." Bjorrn: "Mmm...." D*N: "Ik heb hier een kamer in het hotel geboekt. Ik betaal de komende dagen al het eten en drinken." HIDM: "Ok, deal." D*N:"Fijn. Dan ga ik nu naar bed, dan zie ik jullie straks bij het ontbijt." Bjorrn: "Ok. Tot dan." D*N verlaat de kamer. Bjorrn: "Wat ben jij ineens vergevingsgezind?" HIDM: "Ach ja. Het was ook wel weer een spannend avontuur. En zeg nou zelf, gratis eten en drinken met een leuke jongen als D*N? Wie wil dat nou niet?" Bjorrn: "Ah, dat is de reden. Nou ja, leef je uit, ik zie wel wat ik doe." En Bjorrn duikt zijn bed weer in. HIDM gaat lachend slapen.

Op het politie bureau van Utrecht is nu echt de paniek uitgebroken. Op het UMC is men er inmiddels achter dat Schulz is ontsnapt. Fabiann, Go_Ahead en Tristan hebben de hele nacht doorgewerkt. Ze krijgen ondersteuning van Molbelg en de_witte. Molbelg: "We hebben die Bob Jansen nagetrokken, maar die kunnen we nergens vinden. Volgens mij heeft iemand jullie op een dwaalspoor willen brengen." Fabiann: "Wie dan?" De_witte: "Waarschijnlijk TimvDons en Lukie4 zelf. Om de aandacht van hun af te leiden." Go_Ahead: "Denk je dat de rechter ons nu wel een huiszoekingsbevel geeft?" Fabiann: "Laten we het proberen." Hij gaat samen met Tristan op weg naar de rechtbank. Go_Ahead ploft neer op een stoel. Hij is doodop. Zijn bureautelefoon gaat. Hij luistert het gesprek aan. Als hij ophangt gooit hij van woede zijn telefoon weg. Go_Ahead: "Wat een gezeik!" Molbelg moet opzij springen om niet geraakt te worden. De_witte: "Rustig ... hé wat is dat?" De_witte raapt een apparaatje op. Al snel ziet hij wat het is en gaat er op staan om het te vernietigen. Molbelg: "Wat doe je?" De_witte: "Het is afluisterapparatuur. Iemand heeft hier de boel afgeluisterd."

Mollenvanger-MV's mobieltje gaat. Mollenvanger-MV: "Hallo?" Molcrazy: "Ja, met Molcrazy, is NextGP bij jou?" Mollenvanger-MV: "Ja, ik zet je op de speaker. Spreek maar." Molcrazy: "Je raadt nooit wat er net gebeurd is. Onze bug is net geactiveerd!" NextGP: "Zie jou nou wel, dat ik gewoon die bug had geplaatst." Mollenvanger-MV: "Maar waarom nu?" Molcrazy: "Ik hoor ze praten over een kapot gevallen telefoon." NextGP: "Maar ik heb m niet in een telefoon gestopt, ik heb m onder het bureau geplakt van Molière." Molcrazy: "Ik denk dat ik het weet. Wanneer doen onze bugs het niet?" Mollenvanger-MV: "Wacht eens. Als je twee bugs vlakbij elkaar plaatst, verstoren die elkaar en valt het geluid weg." Molcrazy: "Precies, en nu er een telefoon kapot gevallen is, vermoed ik dat daar een bug in gezeten heeft." NextGP: "Zou Jann daar achter zitten?" Molcrazy: "Misschien. Maar dit hele zaakje stinkt. Misschien is het wel iemand anders."

[ wordt vervolgd ]

"Kan Schulz uit de handen van de politie blijven? Wie hebben AaPje16 en Starlight op de camerabeelden gezien? Wat gaat Ycaris op Curacao doen? Komt de politie er nog achter wie Bob Jansen is? Maar de vraag van vandaag is ... door wie is de andere bug bij de politie geplaatst? "

A Molcrazy
B Mollenvanger-MV
C Bob Jansen aka NextGP
D Jann
E Iemand anders, namelijk ...

Vandaag dus geen stemming, maar een poll. Wie denk jij dat het is? Morgen misschien wel het antwoord! Laat in ieder geval je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #89 Gepost op: 15-08-2014, 20:24:36 »
Aflevering 18:

Vieffan staat bij Bakkertje in de keuken. De dames bereiden een heerlijke zomerse barbecue voor. Vieffan: "Hebben we wel verdiend na alle ellende." Op het moment dat Bakkertje de hal binnen loopt richting de woonkamer, gaat de voordeurbel. Bakkertje doet open. "Dag dames, wat een verrassing!" Starlight:"Dag mevrouw Bakkertje, ik ben Starlight en dit is AaPje16, misschien kent u ons nog van de middelbare school?" Bakkertje: "Jazeker. Hopelijk gaat het goed met jullie. Maar wat brengt jullie nu precies hier?" AaPje16: "Wij kwamen gisteren bij de Albert Heijn, waar ik de eigenaar goed van ken, achter dat ze sinds kort een nieuw beveiligingssysteem hebben. En op de camerabeelden is de persoon die meester Nieky heeft aangereden vastgelegd." KD. overhoort het gesprek en komt aangelopen. KD.: "Meen je dat serieus?" AapJe16: "Ja. We hebben de beelden ingezoomd en het gezicht komt ons wel bekend voor, maar we kunnen het niet plaatsen. We hopen dat meester Nieky ons kan helpen, maar we weten niet waar is. Weten jullie dat wellicht?" Bakkertje: "En of we dat weten. Hij is hier! Hij ligt in de woonkamer op een bed uit te rusten." KD. "Ik zou zeggen, kom binnen en laten we snel die beelden gaan bekijken!"

Starlight en Aapje16 zitten met Bakkertje op de bank. Nieky zit rechtop in bed en ook KD. staat erbij. Vieffan kijkt toe vanuit de keuken. KD. start de DVD. AaPje16: "Ongeveer 10 minuten doorspoelen." KD. spoelt door. AaPje16: "Ja stop, daar!" KD.: "Ja dat is 'm, ik herken die auto!" Nieky: "Nou zoom in, snel." KD. zoemt in. KD.: "Maar ... dat kan niet?" Nieky's mond valt open van verbazing: "Maar ... maar ... waarom?" Starlight: "Jullie kennen hem dus?" Bakkertje: "En of we hem kennen." Nieky wil op staan vanuit bed, maar moet opgevangen worden KD. Nieky:"Ik wil weten waarom ... waarom! Wat is zijn motief. Ik snap het niet!" Vieffan komt met keukengerei en al uit de keuken gesneld. Vieffan: "Wat wat, wie is het?"

De afspraak van Pjotr1992 is gearriveerd. Hij gaat zitten op de stoel. Pjotr1992: "Ik heb weer tests gedaan, maar de uitslag is precies hetzelfde als de vorige keer. Het spijt me." Hillo: "Nee! Dat kan niet." Pjotr1992: "Echt. Het spijt me. Ik wou dat ik beter nieuws voor je had. Ik heb voor volgende week een nieuwe afspraak gepland, dan kunnen we doornemen welke medicijnen je het beste kun gaan slikken, tegen de pijn." Hillo: "Hoe lang nog?" Pjotr1992: "Een jaar, hoop ik. Hangt van de medicijnen af. Laten we dat volgende week bespreken. Ga nu je rust nemen." Hillo verlaat depressief de doktersruimte. Helemaal in trance loopt hij het UMC uit. Zijn laatste sprankje hoop is vervolgen. Hij gaat in zijn auto zitten. Het is tijd om plannen te maken. Zijn wraakplan is in ieder geval uitgevoerd. Nog voor het echt voorbij is. In zijn donkerkleurige Opel rijdt hij weg bij het ziekenhuis.

Ycaris is inmiddels geland op Curacao. Ze heeft een adres doorgekregen waar ze moet zijn, maar ze kan het niet vinden. Het ligt nogal afgelegen. Na een half uur zoeken vind ze eindelijk het huisje. Ze klopt op de deur. Er wordt open gedaan. Ycaris:"Ik ben er. Het was me een reis, maar ik had in Nederland niets meer te zoeken." Jann: "Fijn dat je er bent. Dolfie, Ycaris, Ycaris dit is Dolfie." De dames schudden elkaar de hand. Dolfie: "Waar ken je haar van?" Jann: "Ycaris werkte vroeger voor Interpol. Ze is daar weggegaan en freelance gegaan, maar we hebben altijd contact gehouden. Haar specialiteit is drugsgerelateerde zaken. Dus toen ik een vacature zag staan bij GIG Advocaten en las dat Grasisgroen Lulu ging verdedigen, is Ycaris undercover gegaan. Ik wist dat Hulpdakdekker ooit contact zou zoeken met haar en dat we hem zo zouden moeten kunnen vinden. En dat we hem nu net notabene hier moesten vinden ... wat een toeval, hè Hulpdakdekker?" Hulpdakdekker zit geboeid op een stoel. Op zijn mond zit een stuk tape. "Mmmmmmmmm", verder komt Hulpdakdekker niet. Dolfie: "Maar wat een drama in Utrecht." Ycaris: "Ja echt verschrikkelijk. Ik vind het zo erg van Grasisgroen. Als ik mijn pistool bij me had, had ik die Miek-clan allemaal afgemaakt, maar dat leek me voor mijn cover geen goed idee. Ik baal er nu ontzettend van, ik mocht Grasisgroen heel graag en zo'n einde gun je niemand." Dolfie draait zich om en kijkt naar Hulpdakdekker. Hulpdakdekker is in shock. Hij wist dit nieuws nog helemaal niet. Er rolt een traan over zijn wang. Ycaris: "O ja, Jann, kom eens." Jann en Ycaris lopen even apart. Ycaris heeft een dossier bij zich. Ycaris: "Dit kwam ik bij toeval tegen. Nu hebben we echt waterdicht bewijs." Jann: "Super. Met alleen de taperecorder kunnen we niks." Ycaris: "Er is alleen één probleem voor jouw plan." Jann: "En dat is?" Ycaris: "Nou, Hulpdakdekker ..."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #90 Gepost op: 15-08-2014, 20:24:56 »
In Nederland valt de avond. De meeste mensen zitten voor de TV of lekker in de tuin. Ergens nabij Hilversum rijdt een auto al een tijdje rondjes. Uiteindelijk stopt de auto. Het is de auto van RoyL. Hij staat bij het tuinhuisje van Schulz. Schulz heeft 15 uur lang in de kofferbak gelegen. Dan gaat deze open. Schulz: "Jongen, als ji ... wat?" Trialk: "Dag Schulz. Dat is lang geleden." Schulz: "Wat doe jij hier?" Trialk trekt Schulz uit de kofferbak. Trialk: "Ach ja. Ik dacht, als Mr. Schulz mij probeert te belazeren, dan kan ik dat ook. Kom eens hier RoyL." RoyL loopt richting Trialk. RoyL: "Ik heb mijn taak volbracht, krijg ik mijn geld Trialk?" Trialk: "Natuurlijk." Trialk draait zich om, haalt een pistool uit zijn achterzak en schiet RoyL neer. Schulz: "Wat?!?!" RoyL: "Aaaaaauww." Trialk heeft hem in zijn been geraakt. Trialk:"Niemand belazert Trialk en niemand gaat er met zijn geld vandoor. Ik heb begrepen van Hulpdakdekker dat jij en Lukie4 geld hebben gekregen van Robbie voor die aardgas deal?" Schulz: "Ik zeg niks." Trialk richt het pistool op Schulz." Schulz: "Ok ok ok, we hebben geld gehad, maar dat ..." RoyL probeert ondertussen op te staan. Trialk schiet nu ook op RoyL's andere been. RoyL gaat kermend van de pijn weer naar de grond. Trialk: "Schulz, jij en ik, we hadden het perfecte plan. Jij €150.000,- en ik ook. Waarom moest jij nou zonodig dat geld voor jezelf willen houden?" Schulz: "Ik, ik ..." Trialk: "Ja jammer jongen, je hebt je kans gehad. Nu is al het geld voor mij. En geen trucjes uithalen, want je weet hoe goed ik schieten kan." Schulz: "Ok, kom maar mee." Het tweetal laat RoyL, die inmiddels knock out gegaan is, in een plas bloed achter.

Molbelg en de_witte hebben inmiddels het hele dossier over het Mysterie van Mijdrecht en de recente misdaden doorgespit. Molbelg: "Ja, ik zou Robbie ook als schuldige hebben aangewezen." De_witte:"Maar goed, we weten nu dat hij het niet was. Was het dan toch Hulpdakdekker?" Molbelg: "Ik denk eerst maar eens Lukie4 arresteren en ondervragen, over de dood van Robbie en de ongelukken van Nieky en Schulz, de bom bij Bakkertje en de brand in het huis van KD." Tristan en Fabiann komen binnengesneld. Fabiann: "We hebben hem. Het huiszoekingsbevel." Tristan: "Er is alleen één probleem." Molbelg: "En dat is?" Tristan: "Wij zijn van de politie in Utrecht. Alleen iemand van de politie Rotterdam mag het huiszoekingsbevel uitvoeren. Wij mogen wel mee." De_witte: "Nou dan hebben jullie geluk. De nationale recherche van Nederland heeft overal rechten. Dus geef dat huiszoekingsbevel maar hier, we gaan nu naar Rotterdam." Molbelg: "Hebben jullie het adres?" Tristan: "Ja, dat hebben we van Swifty ontvangen. Wat doen we trouwens met Go_Ahead?" Go_Ahead staart voor zich uit in een lege verhoorkamer." De_witte: "Laat hem maar hier, die loopt alleen maar in de weg. We redden het wel met zijn 4-en." De heren gaan op weg naar Rotterdam.

Lukie4 hangt nietsvermoedend op de bank. Hij zapt langs wat zenders. Er is een herhaling van RN Boulevard, een slechte B-film op RTL8 en heel veel reclame op SBS6. Plots gaat de voordeurbel. En niet één keer. Hij blijft maar rinkelen. "Ik kom al!", mokt Lukie4, terwijl hij richting de deur loopt. Hij doet de deur open en schrikt als ie ziet wie er voor hem staat. "Wat doe jij hie...?!" Hij kan zijn zin niet afmaken, want hij wordt met een grote ruk de hal in getrokken. "Je moet NU meekomen." Lukie4: "Maar..." Maar Lukie4 heeft geen tijd om wat te zeggen. Voor hij het weet staat hij beneden en zit hij in een auto. Het raam van de auto gaat open en uit het raam verdwijnt ... de enkelband van Lukie4. Nog geen 3 minuten later staat de politie in een leeg huis. Lukie4 is verdwenen.

[ wordt vervolgd ]

"Wat gaan Nieky en co doen nu ze weten wie er op de tape staat? Hoe lang heeft Hillo nog? Over welk probleem heeft Ycaris het? Wat is Trialk met Schulz van plan? Komt de politie erachter dat ze achter de verkeerde persoon aan zitten? Maar de vraag van vandaag is ... door wie is Lukie4 meegenomen?"

A Silvermaiden
B Stormpie
C Duncton
D Iemand anders, namelijk ...


Net als gisteren dus weer een poll. Wie denk jij dat het is? Ik beloof jullie morgen op zeker het antwoord! Laat in ieder geval je keuze achter in dit topic!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #91 Gepost op: 16-08-2014, 18:27:39 »
Aflevering 19:

Molbelg: "Waar is ie?" De_witte: "We hebben het hele appartement uitgekamt, maar hij is echt niet hier." Het tweetal kijkt vanaf Lukie4's balkon naar beneden. Ze zien Tristan en Fabiann de straat uitkammen. Dan gaat de_witte's telefoon. De_witte: "Ja? Wat, ja we komen naar beneden." De_witte en Molbelg lopen naar buiten. Fabiann: "Kijk eens wat ik hier heb? De enkelband van Lukie4!" Molbelg: "Hij is er van tussen! We moeten een opsporingsbevel uitvaardigen!"

Dag 10:

Terwijl bijna heel Nederland al slaapt, zien degenen die nog wakker zijn een opsporingsmelding voor Lukie4 op TV voorbij komen. Onder de wakkeren zijn de mannen van Interpol. Mollenvanger-MV en NextGP hebben zich inmiddels weer in Nederland bij Molcrazy gevoegd. NextGP: "Weet je wat het denk ik is? Onze bug is aangesprongen. Degene die de eerdere bug heeft geplaatst, heeft moeten kunnen meeluisteren. En heeft geweten dat de politie achter Lukie4 aanging." Molcrazy: "Maar wie heeft er een motief om Lukie4 mee te nemen." Mollenvanger-MV: "De enige van wie ik weet dat ie dit soort afluister apparatuur kan plaatsen is Jann. Maar waarom zou die dit doen?"

Jann zit echter nog steeds op Curacao. Ycaris en Jann besluiten dat het tijd is om Hulpdakdekker eens aan de tand te voelen. Ycaris trekt de tape van de mond van Hulpdakdekker. Hulpdakdekker zucht. "Ik geef het op." Jann: "Niet zo makkelijk. Ik wil je helpen. Dat meende ik de vorige keer ook, maar toen wist ik nog niet hoe het zat. Nu wel." Hulpdakdekker: "Ach, het zal allemaal wel. Ik ben er helemaal klaar mee. Er was slechts één persoon die echt in me geloofde. En zelfs die heb ik teleurgesteld. Grasisgroen. En nu is ze er niet meer." Hulpdakdekker moet even slikken. "Geef me maar aan bij de politie. Voor doodslag. Ik heb die school in de fik gestoken. En daar zat Daisy nog in. Ik heb het gedaan." Jann en Ycaris weten even niet wat ze moeten zeggen. "Zeg, niet zo snel opgeven!" Er zwaait een deur open. Jann: "Silvermaiden, wat doe je hier? Ik zei nog zo dat je binnen moest blijven!" Silvermaiden: "Hebben jullie het nieuws niet gevolgd? Lukie4 is ontsnapt!" Jann:"Hulpdakdekker, je moet ons geloven. We willen je helpen. Je kunt hier ongeschonden uitkomen." Hulpdakdekker: "Ik geloof je niet." Jann: "Luister eens naar wat we te zeggen hebben." Silvermaiden: "Ik heb hier de tape recorder. Als je goed luistert, hoor je nog iets. En datgene zal ..."

Het is middenin de nacht. Schulz zit vastgebonden in zijn tuinhuisje op de grond. Hij heeft zojuist al zijn geld overgemaakt naar Trialk. Trialk loopt opnieuw het tuinhuisje binnen. Hij heeft twee biertjes bij zich. Ééntje voor zichzelf en ééntje voor Schulz. Hij maakt de handen van Schulz los, die gelijk een flinke slok neemt. Schulz: "Hoe is het met RoyL?" Trialk: "Geen idee. En het interesseert me ook niet. Ach weet je, die arme jongen had ik zo onder de duim. Toen ik vernam dat jij in het UMC lag, heb ik gewoon gekeken welke medewerker het makkelijkst om te kopen was. Alleen om maar aan jou te komen. Nou ja, je geld dan." Ook Trialk neemt een slok. Schulz begint te lachen. Schulz: "Ongelooflijk, zie ons nou. Anderhalf jaar geleden hadden we plan opgevat om een financieel extraatje voor de oude dag achterover te drukken. Zomaar wat geld links en rechts. En dat ging prima. Toen kwam Robbie A. langs. Vanaf dat moment ging alles mis. Ik werd te hebberig. Dat had ik nooit moeten doen. Dan was er nu niks aan de hand geweest. Dan hadden we nu allebei lekker in het buitenland gezeten, met een flinke smak geld en geen zorgen voor morgen. Eigen schuld, dikke bult." Er verschijnt een lach op Trialk's gezicht. "Ja, het was heel simpel. Nou ja, het is heel simpel. Don't mess with Trialk. Denk je serieus dat ik jou met een som geld had laten vertrekken. Als jij mij niet had belazerd, had ik het wel bij jou gedaan. Jij was me in eerste instantie te slim af, maar zolang Trialk vrij rondloopt, geeft Trialk niet op." Trialk staat op. Schulz: "En nu? Ga je ook achter Lukie4's geld aan." Trialk: "Natuurlijk. Moet ik hem alleen zien te vinden. Ik hoorde net op de radio dat ie ontsnapt is, dus dat maakt de zoektocht weer wat lastiger. Maar ik ga hem vinden. Ik blijf tenslotte Trialk. Ik vind iedereen." Schulz neemt een laatste slokje van zijn biertje. Schulz: "Nou Trialk, tot ziens dan maar." Trialk bindt Schulz' handen weer vast. Trialk: "Ja tot ziens Schulz." Als hij het tuinhuisje uitloopt, draait ie zich om. "Tot in een volgend leven." Hij pakt zijn pistool en vuurt een kogel op Schulz af. Terwijl Trialk wegloopt, blaast Schulz zijn laatste adem uit.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #92 Gepost op: 16-08-2014, 18:28:15 »
In Nederland is de zon inmiddels weer opgekomen. Het is een normale werkdag. Voor iedereen ... behalve voor GIG Advocaten. Het hele kantoor is verlaten. Toch loopt er iemand door het gebouw. "Hallo? Hallo? Is daar iemand?" Stormpie is op zoek naar Ycaris en Hillo. Maar ze zijn nergens te vinden. Stormpie komt haar laatste spullen halen. Ze heeft LdHmolletje meegenomen. LdHmolletje: "Dus hier ben jij ontslagen?" Stormpie: "Ja. Triest. Vlak voordat Grasisgroen werd vermoord. Verschrikkelijk en ongelooflijk triest. We hebben de boel niet eens op een goede manier kunnen afronden." LdHmolletje: "Hoe bedoel je?" Stormpie: "Nou, de laatste papieren enzo moesten nog worden getekend. Ik wil geen rechtzaak enzo over mijn ontslag. Ik had via Ycaris geregeld dat Grasisgroen en ik vandaag de ontslagprocedure zouden tekenen." LdHmolletje: "Dus in feite ben je nog steeds in dienst van Grasisgroen Advocaten." Stormpie denkt na. "Ja ... eigenlijk heb je wel gelijk. Maar zo wil ik niet hier blijven." LdHmolletje: "Waarom niet? Grasisgroen is er niet meer, en de enige persoon die hiervan weet, Ycaris, is hier ook niet." Stormpie gaat aan haar bureau zitten. Stormpie: "Nou ja, laat ik hier dan voorlopig maar even blijven. Dan ben jij bij deze mijn eerste client. Eens kijken, waar we gaan beginnen..."

Langzaam wordt Lukie4 wakker. Hij was even weggedoezeld. Hij zit nog steeds in de auto, maar waar hij naartoe gaat weet hij niet. Hij snapt er niks van. "Waarom moest ik zo nodig meekomen? Ik sta onder huisarrest. Nu ik mijn enkelband heb los geknipt, krijg ik iedereen achter me aan, ik draai de bak in!" De bestuurder van de auto antwoord. "Lukie4, je mag blij met me zijn, je was anders gearresteerd voor moord en poging tot moord." Lukie4: "Wat?! Wie nu weer?" "De politie." Lukie4: "O, dus dit keer niet jouw mannetjes." "Nee, Lukie4, dit keer niet mijn mannetjes. Maar goed, het was ook een beetje in mijn belang." Lukie4: "Verklaar je nader." "Ok prima, maar dan rijd ik even een stukje door en parkeer ik de auto op een afgelegen plek."

KD., AaPje16 en Starlight posten voor het huis van Hillo. Ze hebben er de hele nacht al gezeten. Starlight: "Ik ben moe." KD.: "Ja ik ook, maar we mogen niet opgeven. Ooit moet hij hier komen." AaPje16 is koffie gaan halen en deelt aan de andere 2 een beker uit. KD. "Ah, cafeïne." Een uur verder dreigt Starlight in slaap te vallen, als ze ineens wordt aangetikt door AaPje16! AapJe16: "Kijk, daar is ie!" Hillo parkeert zijn auto. Ook hij ziet eruit als een wrak. AaPje16 loopt naar Hillo toe. AaPje16: "Bent u meneer Hillo?" Hillo: "Ja, wat mot je. Ik wil naar bed." AaPje16: "Loopt u even mee, u heeft een kat aangereden." Hillo: "Waar heb je het over, ik heb helemaal ni ..." Plotseling wordt een zak over Hillo's hoofd getrokken. Het is KD. "We hebben hem." Starlight: "Weet je zeker dat niemand ons gezien heeft?" KD."Absoluut!" Hij duwt Hillo in zijn busje. KD. gaat achter het stuur zitten, terwijl AaPje16 met Bakkertje belt. "We hebben hem Bakkertje!" Bakkertje: "Super! Vieffan, pak je spullen, stop Nieky in een rolstoel, we gaan naar de afgesproken locatie!"

Go_Ahead zit in zijn eentje op het politie bureau. De rest is nog steeds in Rotterdam, op zoek naar Lukie4. Go_Ahead heeft eindelijk een beetje geslapen. Er wordt op de deur geklopt. Go_Ahead: "Zo, wat doen jullie hier?" NextGP, Mollenvanger-MV en Molcrazy lopen naar binnen. Molcrazy: "Ik denk dat het tijd is om onze krachten te bundelen." Go_Ahead: "En waarom?" NextGP haalt zijn Bob Jansen vermomming tevoorschijn. Go_Ahead: "O god, jij ... ik had het kunnen weten." NextGP: "Het spijt me." Go_Ahead: "Maar goed. Hoe denken jullie te kunnen helpen?" Mollenvanger-MV loopt naar het bureau van Molière, haalt de bug tevoorschijn en trapt hem kapot. Go_Ahead: "Nog een bug? Hebben jullie ons afgeluisterd?" Molcrazy: "Ja en nee. Dat was het plan, maar pas vrij recent en het lukte niet. Die bug was van ons. Maar die andere niet. Doordat wij onze bug plaatsten, werkten beide bugs niet meer. Pas toen jullie die andere vonden, werd onze bug geactiveerd. Mogelijk heeft iemand gehoord dat jullie Lukie4 gingen arresteren en hem meegenomen. Dat zou zijn plotselinge verdwijning of ontsnapping verklaren." Go_Ahead: "Dus Lukie4 heeft ons afgeluisterd?" NextGP: "Lijkt ons onwaarschijnlijk. Hij heeft een enkelband en hij lijkt ons niet slim genoeg om die tracker te saboteren." Go_Ahead: "Maar wie wel dan?" Mollenvanger-MV: "Ons oud collega Jann staat boven aan het lijstje, maar om eerlijk te zijn, het zou ook zomaar iemand anders kunnen zijn."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #93 Gepost op: 16-08-2014, 18:28:59 »
KD. sleept Hillo een kille ruimte binnen. Het is een verlaten loods, even buiten Mijdrecht. Hij bindt Hillo vast en trekt de zak van zijn hoofd. Hillo: "KD.! Wat is dit?" KD.: "Heb jij mijn huis in de fik gestoken?" Hillo ziet dat er geen ontkennen aan is. Hillo: "Ja, dat heb ik. Niet zelf, maar wel laten doen." KD. wordt kwaad, AaPje16 en Starlight kijken van een afstandje toe. Starlight: "Als dat maar goed gaat. Dan komen Bakkertje en Vieffan binnen. Laatsgenoemde duwt Nieky voort. Nieky's gezicht loopt rood van woede aan. Bakkertje besluit richting Hillo te lopen. Bakkertje: "Hillo, jongen, waarom ben je zo diep gezonken? Die nepbom in mijn tuin, was dat jouw werk?" Hillo: "Ja, dat heb ik geregeld. En ja ik heb die vergiftiging van Schulz ook geregeld. En Nieky, het spijt me jongen, het was echt niet zo erg bedoeld." KD.: "Maar waarom?" Hillo: "Ik heb jullie nog zo gezegd, die Schulz is niet te vertrouwen. Maar wie werd er ontslagen? Ik. Ik was alles kwijt. Het heeft bijna een jaar geduurd voordat ik eindelijk weer een baantje had. En nog week later zat ik in het ziekenhuis. Enorme hoofdpijnen. Ik heb nog minder dan een jaar. Het is klaar. Ik wilde jullie gewoon laten voelen, wat ik nu voel. Het was niet de bedoeling dat het zo uit de hand zou lopen, maar ik kon voor mijn gevoel niet anders. KD.: "Hillo, ik vind het erg voor je, maar dit kan je niet vergelijken?! Vieffan en ik hadden wel dood kunnen zijn! Schulz en Nieky idem. En Robbie, zit je daar achter?" Hillo: "Robbie? O nee, no way. Ik weet niet eens hoe ik een pistool moet bedienen. En ik wilde niemand dood hebben. Ik wilde jullie alleen maar laten schrikken." Nieky: "Nou, noem je dit laten schrikken?" Nieky rolt in zijn rolstoel naar voren en wijst naar zijn been. Hillo: "Dat was echt niet de bedoeling, je moet me geloven."

De auto met Lukie4 stopt eindelijk. Lukie4: "Goed, leg het me uit." De persoon achter het stuur zucht: "Goed. Eigenlijk is het heel simpel. Schulz zou voor Robbie gaan getuigen en er zou uitkomen dat jij gelogen had. Gelogen had over mij. Dat Schulz vervolgens in het ziekenhuis belandde, was puur geluk, maar rechter Loezel kreeg het dagboek van Schulz onder ogen en Robbie werd vrijgelaten. En hij zou dan natuurlijk direct achter jou aankomen." Lukie4: "Dus je wilt dat ik je dankbaar ben?" De persoon gaat verder. "Ik wil gewoon dat de situatie blijft zoals het is. Dat iedereen denkt dat Robbie de brand gesticht heeft. Of Hulpdakdekker, nu Robbie dood is. Maar zolang iedereen maar denkt dat er in ieder geval een Interpol agente om het leven is gekomen. Ik heb er zoveel moeite voor moeten doen om iedereen te laten denken dat ik dood ben. Ik heb potverdrie 100.000 euro betaald aan een patholoog anatoom om hem te laten zeggen dat ik het verbrande lijk was. Terwijl het gewoon het lichaam was van een drugsverslaafde die door niemand was opgeëist! Nou goed. Ik kon natuurlijk niet hebben dat Robbie ging getuigen, dus ... " Lukie4: "Daisy, zeg me niet dat je hem hebt doodgeschoten." Daisy: "Ja dat heb ik wel." Lukie4 zucht: "Mijn hemel ...  ik zei nog zo, ik ga met je in zee, zolang er geen doden vallen. Goed dat van jou was niet echt, maar moord? Ik wil hier niks mee te maken hebben." Daisy: "Je hebt geen keuze. Je kunt nu uitstappen en jezelf aangeven, maar ze hebben genoeg bewijs tegen je en ik weet hoe ik moet verdwijnen." Lukie4: "Hoe weet je dit allemaal?" Daisy: "Voordat ik mezelf liet verdwijnen heb ik wat afluisterapparatuur 'meegenomen' van het Interpol hoofdkantoor. Komt altijd goed van pas." Daisy draait zich om. "Tijd om verder te rijden." Lukie4: "Waarheen?" Daisy: "Dat zie je vanzelf."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #94 Gepost op: 16-08-2014, 18:29:10 »
"Hillo, kijk." Nieky wijst naar zijn been. "Kijk, dit heb je aangericht. Ik loop straks mank. De dokter zegt dat ze het bijna zeker niet kunnen rechtzetten, ik zal nooit meer normaal kunnen lopen ... en kunnen fietsen. Je weet dat dat mijn grote passie is. Nooit meer! Nooit meer de Stevilo op, nooit meer de Alp op. Allemaal dankzij jou!" Nieky dreigt zijn zelfbeheersing te verliezen. Hillo: "Nieky, het was niet de bedoeling dat het zo erg zou worden. Ik dacht dat je wel aan de kant zou springen. Je bent zo lenig ... nou ja, was." Nieky wordt witheet en springt op uit zijn rolstoel. Vieffan vangt 'm op. Vieffan: "Voorzichtig." Hillo: "Nieky, als ik dit had geweten, had ik het nooit gedaan." Hillo probeert zich los te wringen. Maar Nieky is niet te houden. Op dat moment weet Hillo zich los te maken en wil op staan en wegrennen. Plots ziet Nieky dat de tas van Vieffan open staat. Vieffan is rechtstreeks vanuit de keuken met al haar spullen richting de loods gereden. En die tas zit ... een keukenmes. Bakkertje ziet het gebeuren: "Nieky, nee!", roept ze nog, maar het is te laat. Nieky pakt het mes en steekt het in de rug van Hillo. Hillo stort ter aarde. Vieffan valt van schrik flauw, terwijl Bakkertje en AaPje16 zich om Hillo bekommeren. Starlight begint te gillen van paniek. Hillo hapt ondertussen naar adem: "Heeettt spijt me, maar ik mooooest ie....." Maar verder komt Hillo niet. Nieky laat het mes vallen. KD.:"Nieky!" Bakkertje: "Kijk wat je nou gedaan hebt." Nieky: "Hillo ... hij is dood ..."

[ wordt vervolgd ]

"Komt de politie er nog achter dat ze achter de verkeerde persoon aanzitten? Kan een Interpol helpen? Maar weten die überhaupt wel achter wie ze aan zitten? Gaat Stormpie GIG Advocaten overnemen? Wat is Trialk's volgende stap, nu hij met Schulz heeft afgerekend? En wat willen Jann, Ycaris én Silvermaiden nu van Hulpdakdekker?

En natuurlijk, wat moet ik van Lukie4? Hoe kan het dat ik nog leef? En waarom duik ik juist nu op?

Maar naast Schulz viel er nog een ander slachtoffer te betreuren. RIP Hillo. De vraag van vandaag kan dan ook niet anders zijn: wat doen Nieky en co. met het lijk van Hillo?"


A Ze raken in paniek, laten alles vallen en gaan er vandoor.
B Ze besluiten de politie te bellen en alles op te biechten.
C Ze maken de boel gronding schoon en dumpen Hillo ergens langs de snelweg
D Ze steken de boel in de fik in de hoop zo alle sporen uit te wissen.


Bepaal zelf mee hoe het verhaal verder gaat en laat je keuze achter in dit topic! Morgen de ontknoping van seizoen 2.0!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #95 Gepost op: 17-08-2014, 19:54:28 »
Aflevering 20:

AaPje16 is in tranen. AaPje16: "Waar ben ik aan begonnen." Starlight geeft haar een zakdoek. Vieffan komt bij. KD. bekommert zich om haar. Vieffan: "Nieky?" KD.: "Nee schat, ik ben het." Nieky is in schok. Nieky: "Ik, ik ... ik weet niet wat me bezielde." Starlight: "We moeten de politie bellen. Het is zoals je zegt, je hebt het zo niet bedoeld, zeg dat het noodweer was." KD.: "Noodweer? Hij zat vastgebonden! De politie gelooft dat nooit." Bakkertje: "Wat wil je dan doen?" Vieffan:"We moeten alle sporen uitwissen." AaPje16: "Als we echt er goed vanaf willen komen, moeten we de boel in de fik steken." Nieky: "Brand?" KD.: "AaPje16 heeft wel een punt. Dan verbrandt al het bewijsmateriaal. Als we zelf gaan schoonmaken en we missen wat hebben we een probleem." Bakkertje: "Ik weet het niet hoor, het voelt niet goed." AaPje16: "Kijk, ik heb hier lucifers. En daar ligt hout." KD.: "Nieky, het jouw beslissing." Nieky: "Ok." KD.: "Ok wat?" Nieky: "De fik erin." Twintig minuten later staan ze allemaal buiten en vliegt de loods in de fik. Terwijl ze per auto het terrein verlaten, rijdt de brandweer het terrein op. De loods fikt flink. Een grote rookwolk stijgt op boven Mijdrecht. Waar kennen ze dat van ...

Jann, Ycaris en Silvermaiden proberen op Aruba Hulpdakdekker er nog steeds ervan te overtuigen zichzelf niet aan te geven. Silvermaiden: "Luister!" Hulpdakdekker: "Maar wat dan? Ik hoor niks. Ja, een auto." Jann: "Juist, een auto. We hebben onderzoek gedaan en het is een hele specifieke auto. Slechts één persoon die in de zaak Mijdrecht voorkwam, heeft zo'n auto." Hulpdakdekker: "Wie?" Ycaris: "Lukie4." Hulpdakdekker: "Dus?" Silvermaiden: "Luister eens verder." Hulpdakdekker: "Ik hoor hakken." Jann: "Er was maar één vrouw bij de school van Mijdrecht die dag." Hulpdakdekker: "Daisy." Ycaris: "Juist. Dat is Daisy op de tape." Hulpdakdekker: "Maar?" Jann: "Juist. Je hebt haar helemaal niet vermoord." Hulpdakdeker: "Maar wie lag er dan in die school?" Silvermadein: "Geen idee. Misschien wel een zwerver ofzo." Hulpdakdekker: "Maar de patholoog anatoom had toch bevestigd dat ...?" Ycaris: "Kijk en daar kom ik om de hoek kijken." Ycaris pakt het dossier erbij. Ycaris: "Het toeval wilde dat ik pas daar op bezoek was. Toen Duncton's plaatsvervanger even niet keek, heb ik Daisy's dossier van de computer gedownload. Dat lijk kan nooit Daisy geweest zijn." Hulpdakdekker: "Hoe weet je dat?" Jann: "Daisy en ik waren ooit voor een zaak ik Polen en daar werden we beschoten. We moesten van een bergje springen en Daisy brak daarbij haar sleutelbeen. Op de röntgenfoto zijn echter geen sporen van een sleutelbeenbreuk te zien. Samen met de tape en jouw getuigenis, kunnen we Daisy voor het gerecht slepen. Daar hebben we Dolfie voor." Dolfie loopt naar binnen. Dolfie: "Ik ken jouw zaak van binnen en buiten. De rechtbank in Rotterdam kan me gestolen worden. Laten we met z'n allen deze zaak oplossen." Hulpdakdekker: "Maar, ik kan me niks meer van die dag herrineren." Jann: "Dat komt wel goed. Silvermaiden gaat je daarbij helpen." Hulpdakdekker: "Als het echt zo is, dat Daisy nog leeft en ze me ruim een jaar heeft laten denken dat ik onterecht iemand heb omgebracht, wil ik jullie helpen." Jann:"Kijk, dat horen we graag!" Jann maakt Hulpdakdekker los. Jann: "Hebben we een deal?" Hulpdakdekker: "Ja." De heren schudden elkaar de hand. Ycaris, Silvermaiden en Dolfie kijken lachend toe. Vanaf nu gaat het avontuur echt beginnen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #96 Gepost op: 17-08-2014, 19:54:58 »
Daisy en Lukie4 zitten nog steeds in de auto. Ze rijden inmiddels in Zuid-Duitsland. Lukie4: "Waar gaan we heen?" Daisy: "Een veilige plek. Daar kunnen we plannen maken wat we daarna gaan doen." Lukie4: "We?" Daisy: "Ik weet hoe je moet verdwijnen. Ik kan niet hebben dat als ik je straks laat gaan en je wordt alsnog gepakt wordt en dat die sporen naar mij leiden. Als we verdwijnen, doen we het goed, en dus op mijn manier." Lukie4: "Ok. Waar gaan we heen dan?" Daisy: "Dat zien we dan wel weer. Eerst nog een paar uurtjes in Duitsland rijden en dan zijn we er."

Het is avond als bij Moni de telefoon gaat. Moni: "Met Moni?" Dolfie: "Moni, met Dolfie, hoe is het? Wat een drama in Utrecht!" Moni: "Ja verschrikkelijk. Ik ben eindelijk een beetje bijgekomen, ik ga morgen weer aan het werk." Dolfie: "Hoe is het het onderzoek tegen mij?" Moni: "Het ziet er naar uit dat het allemaal overwaait. Wat mij betreft kan je volgende week weer beginnen. Waar ben je nu?" Dolfie: "Ik ben lekker op vakantie op Curacao. En weet je? Het bevalt me wel hier. Volgens mij heb ik nog 80 vakantiedagen staan. Die wil ik per direct allemaal opnemen. Dus voorlopig zie je me niet." Moni: "Maar Dolfie ... Dolfie?" Dolfie heeft opgehangen.

Als de avond valt, parkeert Daisy de auto. Lukie4: "Dat ziet er leuk uit hier." Daisy: "Ja hè. Lekker afgelegen, in de bergen." Daisy opent de deur van haar berghuisje. Daisy: "Ga maar even in de keuken zitten, dan kom ik zo." Lukie4 loopt de keuken binnen. Hij trekt de koelkast open, op zoek naar iets te drinken. "Mmm... alleen maar water. Nou ja, beter dan niets." Lukie4 neemt een slokje. Hij ploft neer op een stoel. Hij heeft trek. Lukie4: "Zeg Daisy, is er ook ..." Plotseling trekt een geluid zijn aandacht. Hij hoort gerommel in de bezemkast. Lukie4: "Daisy?" Maar Daisy staat nog buiten. Lukie4 besluit naar de bezemkast te lopen en trekt de deur open. Lukie4 : "OMG ... Duncton?!" "Mmmmm..." Lukie4 trekt het tape van Duncton's mond. Duncton: "Pas op, achter je!" Lukie4 draait zich om. Daisy staat voor zijn neus ... met een getrokken pistool. Daisy: "Ai, jammer dat je dit moet zien." Lukie4:  "Daisy, wat doe je?" Daisy: "Ga zitten." Lukie4 pakt een stoel en gaat weer zitten.

Lukie4: "Daisy, waarom doe je dit?" Daisy begint te lachen. "Ach mannen, jullie zijn ook allemaal hetzelfde. Hebberig en willen altijd meer. Het begon al bij Interpol. Molcrazy. Goeie gast, maar hij wil altijd meer. Ik loste altijd alle zaken op, maakte alle rapporten, maar wie kreeg er een promotie aangeboden? Hij! Ik weet niet hoe hij het voor elkaar gekregen heeft, maar vanaf dat moment wist ik dat het anders moest. Mijn exit plan werd in werking gezet toen ik jou tegen kwam Lukie4. We hadden een goede zaak lopen, totdat Robbie besloot Schulz en Trialk af te gaan persen. Ik kwam in het nauw. Toen Robbie mij een klap verkocht ging ik even knock-out. Toen ik bij kwam, was iedereen weg, behalve jij Lukie4. Toen we weg liepen, zag ik de school in de fik vliegen. Toen wist ik dat dit mijn kans was. Duncton, je bent me er eentje hoor. Voor een flinke zak geld doe je alles. Dus lag er ineens het lijk van een zwerver in die school en na een tijdje was ik dat opeens. Perfect. Maar ja..." Lukie4: "Maar ja, wat?" Daisy: "Duncton, moest weer zo nodig lastig doen. Hij vond dat ie niet genoeg geld had gekregen. Dus besloot hij een anonieme brief te sturen naar Misdaad met MaikeMeisje, waarin hij vertelde dat Interpol Hulpdakdekker had ontvoerd. Dat wist hij van mij. Duncton dreigde nog meer te vertellen, als hij niet meer geld kreeg. Dus gaf ik hem nog een laatste betaling. Maar ja, meneer moest zo nodig met 200 km/h + over de snelweg scheuren. Ja, dat mag niet, dag Porsche. En toen wilde hij ineens nog meer geld dus ..." Duncton: "Ik had nooit met je in zee moeten gaan." Daisy lacht: "Ja, da's te laat. En jij moet niet zo hebberig zijn. Je had allang weg kunnen zijn."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #97 Gepost op: 17-08-2014, 19:56:12 »
Lukie4: "Maar wat doe ik dan hier? Wat moet je van mij? Ik heb mij werk gedaan. Ik heb mijn verhaal over Robbie verteld. Dat Schulz vervolgens uit de school klapt is vervelend, maar had toch geen gevolgen voor jou?" Daisy: "Nee, behalve als Robbie jou zo bedreigen. Ik weet toch niet wat jij dan gaat doen? En daarnaast ..." Daisy haalt een foto uit haar binnenzak. Daisy: "Je bent niet helemaal eerlijk geweest, meneer 4." Op de foto zijn Lukie4 en Schulz te zien, de geld krijgen van Robbie. Daisy: "Leuk, dat afluisterapparatuur scoren bij Interpol, maar hier had ik veel meer aan. Jij hebt mij nooit gezegd dat jij voor die aardgasdeal zoveel geld kreeg." Lukie4: "Ja, dus?" Daisy: "Onze deal was ... alles 50/50. Volgens mij krijg jij daar een half miljoen. Dus ik wil daar 50 procent van." Lukie4: "Dus die dreigpost was van jou?" Daisy: "Natuurlijk, wie anders kan dit weten." Lukie4: "Ok ok. Maar het geld staat veilig weggeborgen. Ik kan daar niet zomaar bij." Daisy: "Niet mijn probleem. Ik wil mijn geld." Duncton: "Wie is nu de hebberige persoon hier?" Daisy: "Mond houden jij." Lukie4: "Het geld is niet hier. Ik heb de gegevens niet, die liggen in Rotterdam." Daisy: "Nou, dan gaan we morgen weer terug. Dan is de politie vast wel weg." Daisy lacht weer.

Dan draait ze zich even om. Lukie4 ziet zijn kans schoon. Hij probeert het pistool uit de handen van Daisy te trekken ... maar grijpt mis. Daisy: "Jij ... " Ze richt het pistool op Lukie4, richt, schiet en ... het pistool blijft haperen. Lukie4 waagt een nieuwe poging. Op dat moment weet Duncton zich te bevrijden. Duncton: "Pas op, niet schieten!" Hij rent op het duo af. Maar dan klinkt er een schot ... en nog een schot... Daisy, Lukie4 en Duncton liggen alle drie op de grond. Inclusief een plas bloed. Maar wie is er geraakt?

En dat was de forumsoap voor dit jaar. Een aantal mysteries zijn opgehelderd, maar de toon voor seizoen 3 is gezet. Er staan immers nog genoeg vragen open.

- Waar zijn TimvDons en Miek1999 gebleven?
- Wie heeft er nu toch naar de Miek-clan gelekt? En waarom?
- Lukt het Trialk om ook Lukie4 te vinden?
- En kunnen Jann en co. met hulp van Hulpdakdekker Daisy vinden?
- Maar leven Lukie4 en Daisy nog wel? Wie heeft wie neergeschoten? Of is Duncton er wellicht nog tussen gesprongen?
- Komen Interpol en de politie nog te weten dat Daisy achter de moord op Robbie zat? Kunnen ze daar misschien achter komen nu ze gaan samenwerken met de politie?
- Komt de relatie tussen Nieky en Vieffan ooit uit? En komt Nieky weg met de moord op Hillo nu de loods is afgefikt?
- En kan Stormpie nog voor gerechtigheid voor LdHmolletje zorgen?


Dat, en nog véél meer volgend jaar ... O wacht, het verhaal van dit jaar is nog niet klaar!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #98 Gepost op: 17-08-2014, 19:56:22 »
Bjorrn: "D*N, schiet toch op, het vliegtuig vertrekt zo en we moeten nog inchecken." D*N: "Ja ja, ik kom al, mijn koffer zit klem in de taxi, dat zie je toch." HIDM: "Wij gaan vast hoor, we zien je zo wel!" HIDM en Bjorrn rennen de vertrekhal binnen. D*N krijgt eindelijk zijn koffer los, betaalt de taxi en loopt de vertrekhal binnen. D*N: "Pff, mijn koffer is veel te zwaar." HIDM en Bjorrn zijn inmiddels ingecheckt en staan in de rij voor de douane. Op het moment dat ze er doorheen gaan, gaat er een alarm af bij de incheck balie. HIDM: "Wat is dat? D*N? D*N!" D*N wordt geboeid afgevoerd. Rond zijn koffer loopt politie rond ... met een drugshond. HIDM: "D*N!" Bjorrn: "Kom, we moeten gaan!" D*N: "Help!" D*N wordt geboeid in de politiewagen gestopt. HIDM en Bjorn blijven alleen op het vliegveld achter...

"En tot slot ... door wie is D*N erin geluisd? Of heeft hij echt drugs willen smokkelen? Genoeg open vragen dus. Maar wie hier antwoord op wil hebben, heeft een klein beetje geduld nodig ... wat dit is allemaal voor seizoen 3. En dat is volgend jaar. Tot dan!"

[ the end ]

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap, seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #99 Gepost op: 9-07-2015, 20:13:48 »
Nog 8 nachtjes slapen en dan is het daar eindelijk ... de forumsoap seizoen 3!

Seizoen 2 gaf ons een hoop antwoorden, maar misschien nog wel meer vragen...
Komen Nieky en co weg met de moord op Hillo? En komt de affaire tussen Nieky en Vieffan dit jaar uit?
Waar is Nicky, en leeft RoyL nog?
Duiken TimvDons en Miek1999 nog ergens op?
Komen de politie en interpol ooit nog op het juiste spoor?
En kan Stormpie LdHmolletje zijn baan terugbezorgen?

Maar 2 verhaallijnen eindigden met een enorme cliffhanger. Zo werd D*N op Aruba gepakt met drugs in zijn koffer. Onder toeziend oog van de hulpeloze HIDM en Bjorrn werd hij afgevoerd. Is hij erin geluisd? En zo ja, door wie? En natuurlijk de shoot uit. Heeft Lukie4 alsnog Daisy kunnen neerschieten, of was Daisy Lukie4 te snel af en heeft zij hem geraakt? Of is Duncton er nog tussen gesprongen?

Nog een week en dan is daar aflevering 1, bijna volledig gevuld met deze twee verhaallijnen.
Heb jij een idee welke kant seizoen 3 op gaat? Laat het dan in het discussietopic weten, ik lees graag jullie theorien! Tot volgende week! ::zwaai::