Auteur Topic: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal  (gelezen 69637 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #220 Gepost op: 18-07-2018, 21:07:07 »
D*N: "Heb je nog leuke plannen voor morgen?" Hadewychisdemol: "Ik weet het nog niet. MollenvangR-Art komt morgen vrij, misschien dat ik m als verrassing ophaal en meeneem naar het dorspcafé, voor een welkom home drankje." D*N: "Klinkt gezellig. Vind je het goed als ik meega?" Hadewychisdemol:  "Ik heb er geen probleem mee en MollenvangR-Art vast ook niet. Maar ik heb, trek, wil je een eitje schat?" D*N: "Lekker." Hadewychisdemol loopt naar de keuken, waar hij in de gaten wordt gehouden door iemand in een auto voor de deur.

Tristan krijgt een langverwacht appje binnen. 'Vannacht om 12 uur staat het geld op dit rekeningnummer.' Tristan zucht. Het kan beginnen. Hij wil niet, maar het moet. De rekeningen stapelen zich op. Hij kan er dus beter maar snel aan beginnen. Hij doet al wat voorwerk, hij staat bij D*N en HIDM voor de deur gepost. Het setje is niet bij elkaar weg te slaan. En sinds zijn revalidatie is HIDM aan het trainen geslagen, dus niet heel gemakkelijk aan de kant te zetten. Tristan zal een onbewaakt moment moeten vinden, waarop D*N alleen is. Maar zolang het geld er niet is, verroert hij geen vin.

Het is lunchtijd. FrankLapidus wordt gebeld. Na een paar minuten hangt hij op. B&W: "Was dat Silvermaiden?" FrankLapidus: "Ja, ze is verhinderd. Of we morgenmiddag ook kunnen." B&W: "Wat mij betreft wel." B&W stuurt Bodejos een app-je dat het een dag later wordt. Swifty zit nog steeds met de beelden van Lukie4 en Juul1x in het haar. En van de_witte is ook nog steeds geen spoor. En Lan is nog steeds ziek. Ze valt in slaap achter haar bureau. Ze is doodop. Starlight en PutyourHANSup hakken ondertussen de knoop door. "We gaan het doen. We gaan naar Hulpdakdekker, en proberen hem aan onze kant te krijgen." Met wie het niet goed gaat, is Duncton. Hij trekt het niet langer meer. Hij neemt een rigoureuze beslissing.

Wordt vervolgd ...

En weer zit er een aflevering op. We hebben weer behoorlijk wat onbeantwoorde vragen. Zit Bakkertje nog in de cel? En zo ja, wat is er dan van de uitbraakpoging van Nieky en TimvDons terecht gekomen? Weet Bodejos echt zoveel? Wil Loezel echt alleen voor de gezelligheid in Borkel en Schaft blijven? Zou er een happy ever after inzitten voor D*N en HIDM? Of zit Tristan in de weg?

Maar de vraag van vandaag is .... wat gaat Duncton doen?

A Hij pakt zijn koffer en vertrekt op reis ... naar Duitsland.
B Hij besluit een auto te jatten, maar dat loopt niet goed af.
C Hij gaat naar Borkel en Schaft en komt daar twee bekenden tegen.
D Hij gaat naar België en biedt zijn diensten aan bij WouterV.

Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #221 Gepost op: 20-07-2018, 21:46:07 »
Aflevering 8 - Dag 4 - woensdag 20 december

Duncton belt Mollenmania opnieuw, maar die neemt weer niet op. 'Als Mollenmania niet naar mij komt, dan ga ik wel naar hem.', denkt Duncton. Mollenmania is 6 maanden geleden voor het laast in Borkel en Schaft gesignaleerd. Dan daar maar naartoe, op zoek naar een aanwijzing. Duncton begint met pakken.

Starlight en PutyourHANSup! zaten in de Intercity trein naar Utrecht, maar zijn gestrand in Zwolle; de bovenleiding is naar beneden gekomen. In plaats van direct een vervangende bus te nemen, besluiten ze even wat te gaan drinken. Starlight: "Hebben wij weer." PutyourHANSup!: "Ach, we komen er wel. Gaan we gelijk naar Hulpdakdekker toe?" Starlight: "We moeten 'm eerst vinden. Waarom vraag je dat?" PutyourHANSup!: "Eigenlijk wil ik bij mijn broer langs." Starlight: "Is dat wel verstandig? Volgens mij sta je nog op een opsporingslijst. Je zit hier niet voor niets met een pet op. Je wordt daar vast en zeker herkend." PutyourHANSup!: "Je hebt gelijk. Maar ik heb 'm al 6 maanden niet gezien. Ik zal er iets op moeten verzinnen."

Ook WouterV en Spechteke nuttigen een drankje. WouterV: "Vertel nou eens wat er precies gebeurd is. Spechteke: "Nou laat me bij het begin beginnen."

Ruim 6 maanden geleden ...
Molcrazy: "Doe je voorzichtig?" Spechteke: "Ja, natuurlijk. En anders bel je WouterV gewoon, als ik over een uur niet terug ben joh." Spechteke loopt richting het huis waar Nieky en TimvDons zich zouden moeten beginnen. De achterdeur zit niet op slot, dus Spechteke sluipt voorzichting naar binnen. Er lijkt op het eerste gezicht niemand aanwezig. De keuken is nogal stoffig, maar leeg. Zelfs de koelkast is leeg. 'Vreemd', denkt Spechteke, aangezien zien Nieky en TimvDons hier toch zouden moeten zitten. Zonder eten en drinken? Spechteke loopt de hal in. Hij checkt nog 2 kamers, maar daarin is niks bijzonders te vinden. Het enige wat nog te checken valt, is de bezemkast. Spechteke doet de deur open, stapt naar binnen en ...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #222 Gepost op: 20-07-2018, 21:46:54 »
WouterV: "En wat?" Spechteke: "Ik kan het me niet meer goed herinneren. Ik moet in een gat gevallen zijn. En daar hebben TimvDons en Nieky mij gevonden en vervolgens vastgebonden." WouterV: "Dus je was gewoon nog in het huis?" Spechteke: "Ja eigenlijk wel, eronder." WouterV: "Maar wat moesten TimvDons en Nieky daar dan?" Spechteke: "Een tunnel graven. Ze hebben geprobeerd Bakkertje uit te breken. Ze hebben een tunnel gegraven, tot aan de gevangenis in Vught." WouterV: "Bakkertje, uitbreken? Ik heb daar niks over gehoord." Spechteke: "Klopt, want het is ook niet gelukt. Het verhaal is nog lang niet klaar.

Swifty schrikt wakker achter haar bureau. Ze heeft urenlang geslapen. Ze had het blijkbaar nodig. Ze appt Lan of hij al beter is, maar die reageert niet. 'Vreemd, hij zit normaal bovenop zijn telefoon.' Ze zucht, en besluit dan toch maar een telefoontje naar Hulpdakdekker er tegenaan te gooien. Hulpdakdekker: "Swifty. Hoe dat zo ineens?" Swifty: "Ik moet eerlijk toegeven ... ik kan je hulp wel gebruiken. Ik weet nog steeds niet wat er met die tapes gebeurd is ... maar ja, eigenlijk weet ik na 6 maanden helemaal niks. Ik kom geen steek verder, met elke aanwijzing lijkt het hele verhaal vreemder te worden. Ik heb iemand nodig die vreemde verbanden met elkaar kan leggen. Jij bent de enige die dat kan." Hulpdakdekker: "Nou fijn dat je dat denkt. En dat is ook zo. Alleen nu even niet. Jij had me toch niet nodig? Ik bepaal zelf wel wanneer ik je kom helpen. En dat is niet nu. Ik bel je wel als ik weer zin heb, dag Swifty." En Hulpdakdekker hangt op. Elise: "Goed gedaan." Hulpdakdekker: "Dank je." Dan gaat de voordeurbel. Hulpdakdekker: "Zuch, dat zal 'r toch niet zijn?" Hij loopt naar de voordeur en doet open. Hulpdakdekker: "Ehm .... PutyourHANSup! ... ik geloof dat ik jou moet arresteren." Starlight: "Doe dat alsjeblieft niet." Hulpdakdekker: "En wie ben jij dan wel niet?" Starlight: "Starlight, aangenaam. Ik kan een hoop licht in de duisternis brengen."

Het is avond Borkel en Schaft. Iedereen doet zo zijn eigen ding. HIDM en D*N kijken gezellig samen romantisch een film. MaikeMeisje en Moni tuigen een kerstboom op, en luisteren nog eens naar de tape, waarop staat dat Lukie4 de spacecake heeft gemaakt. Ze hebben uiteraard een kopie gemaakt. Vieffan sluit de Bakkerij af. Elise zit immers bij Hulpdakdekker. Vieffan's telefoon gaat. Vieffan: "Bel je nu alweer?" Lan: "Ja sorry, ik ben een beetje nerveus." Vieffan: "App gewoon voortaan. Telefoongesprekken kunnen makkelijker afgeluisterd worden." Lan: "Is alles op schema voor morgen?" Vieffan: "Ja zeker. En Elise heeft niks in de gaten." Lan: "Goed zo. We houden contact." Vieffan hangt op.

Wordt vervolgd ...

Aflevering 8 zit erop. Neemt Duncton de juiste beslissing? Kiest PutyourHANSup! voor zijn verstand, of toch voor zijn gevoel en wil hij zijn broer zien? Hoe loopt het verhaal dat Spechteke vertelt af? Starlight en Hulpdakdekker ontmoeten elkaar voor het eerst; en we hebben in de sneak preview gezien dat er iets dramatisch te gebeuren staat met die twee. Wat zal daar de aanleiding voor zijn? Waarom bellen Lan en Vieffan met elkaar? En wat heeft Elise niet in de gaten?

Morgenochtend aflevering 9, en dan kunnen jullie weer stemmen. Nu speculeren hoe het verhaal verder gaat? Dat kan in dit topic. Tot morgen!
« Laatst bewerkt op: 20-07-2018, 21:55:47 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #223 Gepost op: 21-07-2018, 09:46:50 »
Aflevering 9 - Dag 5 - donderdag 21 december

De avond ervoor...
Elise: "PutyourHANSup! Wat doe jij hier." PutyourHANSup!: "Dat is een lang verhaal." Hulpdakdekker: "Starlight zei je toch. Ga zitten en vertel op, wat moet ik zo nodig weten, waardoor ik PutyourHANSup! niet moet arresteren?" PutyourHANSup!: "Ik kan jullie aan Kaaasje helpen. En ik weet wie haar het moordwapen heeft geleverd." Hulpdakdekker: "Ok. Dat is interessant. Maar hoe weet je dat?"PutyourHANSup! zucht: "Ik had geld nodig, en kwam bij toeval Kaaasje tegen. Ik heb op haar advies Niuno gechanteerd. Hij zou op de dag van de schietpartij met een zak geld naar het park komen. Kaaasje zou het geld stelen, en wij zouden de opbrengst delen. Maar Niuno had het geld niet, waarop zij Niuno neerschoot. Tenminste, daar ga ik vanuit. Misschien was ze dat al die tijd al van plan. Ze raakte ook mijn broer. Dat neem ik haar heel erg kwalijk." Hulpdakdekker: "Maar je weet dus niet waar ze is?"PutyourHANSup!: "Nee dat niet. Maar ik kan wel tegen haar getuigen als ze wordt gearresteerd. En dat getuigen ben ik bereid te doen, onder bepaalde voorwaarden natuurlijk. Er moet natuurlijk wel iets tegenover staan." Hulpdakdekker: "Daar kunnen we over praten. Maar Starlight, wat is jouw hele rol in dit verhaal." Starlight: "Kaaasje was mijn beste vriendin. En ik woonde bij de_witte in. Iemand die jullie geloof ik zoeken. Ik kan je wat wel wat over de hele historie vertellen." Hulpdakdekker: "Nou heel graag." Elise haalt even drinken voor iederen. Het kan een lange avond worden.

Hadewychisdemol: "Sh**** . MollenvangR-Art wordt nu vrijgelaten!" D*N wrijft het slaapt uit zijn ogen. D*N: "Nu? Het is half elf? Ik draai me nog een keer om hoor." Hadewychisdemol trekt D*N uit bed. Hadewychisdemol: "Jij moet rijden, ik mag nog niet rijden van de artsen." D*N: "Oké, oké. Maar goed, we zijn nu toch al te laat. Laat me heel even kort gaan douchen en dan gaan we direct weg." D*N loopt de badkamer in. Op dat moment loopt MollenvangR-Art de gevangenis uit. Heerlijk, frisse lucht happen, zonder dat er iemand over je schouder meekijkt. Hij kijkt eens om zich heen. Niks te zien. Dat wordt lopen naar de bushalte 2 kilometer verderop. Na 5 minuten wandelen stopt er een auto naast MollenvangR-Art. Er draait een raampje open. MollenvangR-Art babbelt wat met de bestuurder. MollenvangR-Art stapt in en de auto rijdt weg. Een kwartiertje later arriveren D*N en Hadewychisdemol bij de gevangenis poort. MollenvangR-Art is nergens te bekennen.

Binnen gaat de celdeur van Molino open. Een man loopt naar binnen. Molino: "U bent mijn nieuwe celgenoot?" De man knikt. Molino: "U bent niet lang van stof. Mag ik vragen hoe u heet?" Molcrazy: "Noem me maar MC." En Molcrazy gaat op bed zitten. Molino besluit 'm maar met rust te laten en de recratie ruimte in te gaan.

Swifty belt Lan en spreekt zijn voicemail in. "Lan waar ben je? Ben je nog steeds ziek, of ben je iets anders aan het doen? Neem alsjeblieft contact met me op!" Swifty hangt op en gooit in frustratie haar mobieltje tegen de deur aan. Op dat moment komt er iemand binnen. Swifty: "O sorry, dat ging maar net goe ..... AapJe16?!" AaPje16: "Dat klopt dat ben ik. Ik geloof dat ik word gezocht." Swifty: "Ehm ... nogal ja, ga zitten." AaPje16: "Ik heb ook een hoop te vertellen. Is er thee?"
« Laatst bewerkt op: 27-07-2018, 20:04:49 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #224 Gepost op: 21-07-2018, 09:49:32 »
Duncton is gearriveerd in Borkel en Schaft. Het is erg rustig op straat. Er zijn nog wat mensen naar hun werk. De rest zit binnen, want het is erg koud. Er vallen wat regendruppels uit de lucht. Voor de komende dagen is zelfs sneeuw voorspeld. Dan ziet Duncton een café. Tijd om wat te drinken en eten. Nigel: "Wat kan ik voor u inschenken?" Duncton: "Doe maar warme chocomel met slagroom. O, en een tosti graag." Nigel haalt de spullen. Duncton: "Mag ik u wat vragen." Nigel: "Zeker meneer." Duncton: "Ik ben op zoek naar een oud-inwoner van dit dorp, Mollenmania, bent u bekend met hem." Nigel: "En of ik die ken. Hij was een stamgast hier. Samen met zijn baas van de auto garage, Tristan kwam hij regelmatig hier. En van de ene op de andere dag was hij ineens weg. Tristan komt hier nog regelmatig. Misschien moet u eens met hem gaan praten." Duncton: "Dank voor het advies."

Terwijl Duncton zijn lunch nuttigt, komen er ook wat andere mensen binnen. B&W, FrankLapdius en Silvermaiden hebben er afgesproken. Het wachten is op Bodejos, die nog wat post moet bezorgen in een uithoek van het dorp. Ook Moni en MaikeMeisje hebben besloten buiten de deur te gaan lunchen. D*N en Hadewychisdemol komen bekvechtend binnen. Hadewychisdemol: "Jij zou de wekker zetten!" D*N: "Ik zet nooit een wekker."  Ondertussen post Tristan onopvallend voor de deur.

BREAKING NEWS
De TV staat aan in het café van Nigel, en daar zien de bezoekers het volgende bericht. Molduck: "Hier volgt een extra uitzending van Molduck Mysteries. De Duitse politie heeft gisteren een lijk gevonden in de Duitse hoofdstad Berlijn. Vandaag is bekend geworden dat het gaat om een Nederlandse, genaamd Juul1x. En laat dat de zus zijn van de verdwenen Lukie4, een speler in het mysterie in het dorp Borkel en Schaft. Wat heeft dit nu weer te betekenen? Is Lukie4 in Berlijn? En verplaatst het mysterie zich daarheen? Onze reporter Pjotr1992 is naar Berlijn onderweg om dit uit te zoeken. A.s. zondag op kerstavond een extra uitzending met meer informatie."

Loezel is thuis. Het is wachten op KD. Hij is onderweg. Ze bedenkt dat ze nog wat moet uploaden op het Europol netwerk. Haar laptop is net updates aan het laden, dus besluit de laptop van KD. te gebruiken. Ze zoekt in een la naar de stroomkabel, want de laptop is bijna leeg. Dan stuit ze op een verborgen ruimte in diens bureau. Ze trekt wat, de la schiet open en ze stuit direct op de tapes van LdHmolletje en WouterV. "Huh? Wat doen die tapes hier?"

Wordt vervolgd ...

Er staat een hoop te gebeuren in forumsoap land. Wat heeft Starlight allemaal aan Hulpdakdekker verteld? En kunnen ze Kaaasje vinden? Bij wie stapt MollenvangR-Art in de auto? Waar komen Molcrazy en AaPje16 ineens vandaan? R.I.P. Juul1x. Hoe is ze aan haar einde gekomen? Wie zitten er allemaal in Berlijn? En wie gaan er allemaal naartoe?

Maar de vraag van vandaag is .... wat doet Loezel nu?

A Ze besluit KD. er mee te confronteren zodra hij thuis is.
B Ze belt Robbieazerty.
C Ze neemt ze mee, omdat ze zelf degene is die ze bij Lucy verstopt had.
D Ze doet helemaal niks en wacht af.

Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #225 Gepost op: 22-07-2018, 21:12:24 »
Aflevering 10 - Dag 5 - donderdag 21 december

Loezel snapt er niets van. De tapes waren toch door Hulpdakdekker zoek gemaakt? Ze twijfelt. Moet ze Robbieazerty bellen? Nee, ze geeft KD. het voordeel van de twijfel, om te vertellen hoe hij eraan komt. Over een kleine twee uur is hij thuis, en zal ze hem er mee confronteren.

Swifty: "Ga zitten AaPje16 ." AaPje16 slurpt van een lekker warm kopje thee. AaPje16: "Waar zal ik eens beginnen ....

Ongeveer 3 maanden geleden
AaPje16: "Hoe lang denk je dat je me hier nog moet vasthouden? Ik heb je al heel vaak vertelt, ga gewoon, je hebt de middelen om te verdwijnen, ik vorm geen gevaar. De_witte twijfelt: "Ik weet nog steeds niet waar ik heen moet. De enige mensen die ik ken, of beter gezegd, kende, wonen hier in Groningen. Als ze hier nog wonen. En of ik die nu nog kan vertrouwen, vraag ik me af. Na al die maanden, zijn die ongetwijfeld wat anders gaan doen." AapJe16: "Ga lekker naar het buitenland. Naar een zonnig oord." De_witte: "Ik heet de_witte, ik verbrand bij het eerste de beste zonnestraaltje." AaPje16: "Dan naar een naburig land. België, of Duitsland ofzo." De_witte: "Mmmm....." Hij maakt de handen van AaPje16 los, geeft haar wat bankbiljetten en doet de deur open. De_witte: "Wegwezen jij. En zorg ervoor dat ik er geen spijt van krijg. AaPje16: "Dat zal je zeker niet!"

Swifty: "En dus uiteindelijk liet hij je zomaar gaan." AaPje16: "Ja. Hij gaf me 1000 euro mee
Swifty: "Maar waarom ben je nu hier? En niet 3 maanden geleden al?" AaPje16: "Ik heb me zoals beloofd even koest gehouden. Ik wilde zeker weten dat hij zich niet bedacht. Maar nu is het geld is op. Mijn vader is dood. Waar moet ik anders heen? Hier kan ik nog wat proberen op te bouwen." Swifty: "Ik wil je vertrouwen, ik geloof niet dat dit het hele verhaal is. Maar goed, dat je ontvoerd was, dat stond wel vast. Ik heb niks tegen je. Ik ga de sleutel van je ouderlijk huis zoeken, en dan mag je wat mij betreft weer gaan. Maar blijf wel beschikbaar, voor het geval ik nog meer vragen heb, of jij bedenkt waar de_witte heen kan zijn gegaan." AaPje16: "Uiteraard."

In het café zitten de gasten met verbazing naar het nieuwsbericht van Molduck Mysteries te kijken. Moni: "Als Juul1x in Berlijn is gevonden, zou Lukie4 daar dan ook zitten? Of op zijn minst naartoe gaan?" MaikeMeisje: "Die kans is wel groot ja." Het duo rekent af en verlaat het café. Ducton schrikt zich een hoedje, maar houdt zich in, hij wil niet opvallen. Voordat hij Tristan gaat zoeken, besluit hij nog even naar de WC te gaan. Silvermaiden: "Bodejos, waarom ben jij hier?" B&W: "Ik heb 'm gevraagd." Silvermaiden: "Waarom?" Bodejos: "Ik ken iedereen in het dorp." Hadewychisdemol: "Eet eens door, we moeten op zoek naar mijn broer." D*N: "Snel eten is niet goed voor je." Hadewychisdemol: "Ik ga wel even naar de WC dan." Op dat moment loopt Duncton net naar buiten. Duncton: "O sorry." Hadewychisdemol loopt hoofdschuddend verder. Duncton wil afrekenen bij Nigel, als hij van rechts Tristan het café binnen ziet lopen. Duncton denkt: "Wat een toeval." Als hij zich omdraait, ziet hij dat Tristan een mes in zijn handen heeft, en op D*N afloopt. Duncton twijfelt geen moment en roept: "Mes!" Silvermaiden begint te gillen, terwijl FrankLapius en B&W onder de tafel dekking zoeken. Duncton trekt een pistool uit zijn achterzak en houdt Tristan onder schot. In een flits weet Tristan D*N vast te pakken, en zet het mes tegen diens keel.
« Laatst bewerkt op: 27-07-2018, 20:03:31 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #226 Gepost op: 22-07-2018, 21:12:52 »
Hadewychisdemol hoort de commotie, maar zit nog op het toilet. Hij wil terug het café in lopen, maar wordt tegengehouden door Nigel en Bodejos, die ook de toiletruimte ingevlucht zijn. Nigel: "Ik heb de politie gebeld."

KD. parkeert zijn auto voor de deur. KD. : "Ik ben er weer. En kijk eens .... huh?" Loezel heeft de tapes open en blood op tafel gelegd. KD.: "Loezel, het is niet wat het lijkt. Loezel: "Nou leg het dan maar eens uit." KD.: "Ok, je moet me geloven. De dag nadat wij uit België terugkeerden, belde Robbieazerty me op. Het OM zou WouterV gaan vervolgen, maar ze konden hem maximaal voor 5 jaar in de bak krijgen. Vijf jaar, da's helemaal niks! Robbieazerty stelde een ander plan voor. Het bewijs zoek maken, zodat het OM geen zaak had en de zaak liet vallen. Zodat we in alle rust een sterkere zaak konden bouwen." Loezel: "Ehm ok..." KD."Ondertussen onderschepte ik het pakje dat HDD naar België had verstuurd, en verstopte de tapes in het huis van Lucy. Dat stond toch leeg, en daar zou toch niemand het vinden. Hoe kom jij eraan?" Loezel: "Via MaikeMeisje en Moni. Die gingen het huis leeghalen." KD.: "Denk je dat ze de tapes beluisterd hebben." Loezel: "Denk het niet, die zijn goudeerlijk, en daarnaast, wat moeten ze ermee. Maar waarom heb je me dit niet verteld?" KD.:"Robbieazerty wilde dat zo weinig mogelijk mensen dit wisten. Als uit zou komen dat Europol bewust bewijs zoek zou maken, dan hangen onze carrieres." Loezel: "Dus je deed het om mij te beschermen?" KD. "Exact." Loezel: "Mmmm .... maar goed, wat wilde je zeggen." KD.: "Deel 2 van het plan heeft gewerkt, kijk eens wie hier is." MollenvangR-Art: "Jullie willen dus mijn hulp?" Loezel: "Ik geloof dat jij nog een appeltje te schillen hebt met jouw broer Nieky?" MollenvangR-Art: "Hij heeft mij laten stikken in de bak, dus zekerste weten. Wat moet ik doen?"

Hadewychisdemol: "Ik moet naar D*N." Nigel: "Nee da's hartstikke gevaarlijk, daar staan twee gekken met een pistool en een mes." Ondertussen heeft de politie Hulpdakdekker naar het café gestuurd, hij woont immers vlakbij. Elise staat achter het politie tape toe te kijken, net als PutyourHANSup! en Starlight, laatste twee in cognito. Hulpdakdekker pakt een megafoon en roept: "Dit is de politie. Ik wil iedereen met een wapen vragen naar buiten te komen. We kunnen dit vreedzaam oplossen."

Maar dat lijkt niemand van plan. Tristan: "Wie ben jij nou weer. En waar bemoei jij je mee. Ik heb D*N nodig." D*N: "Waarom heb je me nodig Tristan, wat heb ik misdaan?" Tristan: "Jij ... jij." Duncton: "Niet doen, leg dat mes neer." Tristan: "Laat me gewoon gaan man ,ik heb jou niks misdaan." Duncton: "Nee, en dat gaat ook niet gebeuren, als jij gewoon dat mes neerlegd. Ik heb in mijn leven genoeg misdaad gezien. Ik ... " Dan rent Hadewychisdemol terug het café. "Laat D*N met rust!" Tristan schrikt en het mes verdwijnt van D*N's keel. D*N bukt en Duncton vuurt een schot af. Tristan wordt in zijn schouder geraakt. Tristan: "Aaaauwwww .... " Hadewychisdemol vliegt D*N om de nek en het duo valt op de grond. D*N: "Idioot! We hadden allebei geraakt kunnen worden!"

Het schot is het signaal voor de politie om het café te bestormen. Hulpdakdekker: "Politie!"  Hulpdakdekker ziet Tristan op de grond liggen, en schopt het mes aan de kant. Hulpdakdekker: "Jij staat onder arrest. Maar ik zal een ambulance voor je bellen." Silvermaiden, B&W, FrankLapidus, Bodejos en Nigel worden door de politie veilig naar buiten gebracht. Hadewychisdemol en D*N zijn te geschrokken om het café te verlaten. Hulpdakdekker ondervraagt het duo." D*N: "Die man met het pistool heeft mijn leven gered. Hulpdakdekker ziet het pistool op de grond liggen. Maar die man is nergens te bekennen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #227 Gepost op: 22-07-2018, 21:13:23 »
Hadewychisdemol en D*N worden naar het bureau gestuurd voor een uitgebreide verklaring. Hulpdakdekker loopt richting Elise. Elise omhelst Hulpdakdekker: "Goed gedaan schat." Hulpdakdekker: "Nou ja, de man met het pistool is gevlucht. En .... hee, waar zijn Starlight en PutyourHANSup! gebleven." Elise draait zich om en realiseert zich nu pas, dat het duo weg is. Elise: "Ze stonden hier net nog, echt!" Hulpdakdekker: "Jij zou opletten." Elise: "Ja hallo zeg, ik ben helemaal geen bevoegd agent en oppas. Je had ze naar het bureau moeten sturen." Hulpdakdekker loopt hoofdschuddend weg.

Heel ver is Duncton niet gekomen. In alle commotie heeft hij de autosleutels van Tristan kunnen pakken en is hij er in diens auto vandoor gegaan. Maar verder dan 1 straat kwam hij niet. Starlight: "Duncton, we moeten praten." Duncton: "Ja we moeten praten. Het spijt me wat ik heb gedaan. Ik had je gewoon eerlijk moeten vertellen dat ik van ... " Starlight: "Dat bedoel ik niet. Jij hebt het wapen aan Kaaasje gegeven. Het wapen waarmee ze Niuno heeft vermoord." Duncton: "Ja, ik heb een wapen aan Kaaasje gegegeven. Maar ze zei tegen me, dat ze werd bedreigd. Wist ik veel dat ze Niuno ermee ging neerschieten. Dat ze Gupp zou raken. Maar, hoe ben je hierachter gekomen. Starlight: "PutyourHANSup! We zijn hier samen naartoe gekomen, om schoon schip te maken met het verleden. We zijn met Hulpdakdekker gaan praten. Toen Hulpdakdekker werd weggeroepen, zijn we meegegaan om te kijken wat er aan de hand was. PutyourHANSup! is er op een ombewaakd moment vandoor gegaan. Ik ging hem zoeken, en toen kwam ik jou tegen." Duncton zucht: "En nu? Ga je me aangeven." Starlight: "Ik weet het nog niet."

De avond valt. Moni en MaikeMeisje staan op Utrecht Centraal. Moni:"Twee kaartjes voor de nachttrein graag.". MaikeMeisje rekent af. Moni: "Moeten we dit wel doen?" MaikeMeisje: "Ik ben wel in voor een avontuur. Het is kerstvakantie. Ik heb nog vakantiedagen zat, de winkel draait wel zonder mij. Jouw kinderen kunnen zichzelf ook wel redden toch?" Moni: "Ja. Zolang ze maar niet weten wat we gaan doen." Enkele uren later passeert de trein de grens. Ze zijn onderweg ... naar Berlijn.

WouterV zit thuis op de bank. 'Wat is er een hoop gebeurd de laatste dagen.', denkt hij. Dan gaat zijn telefoon. WouterV: "Hallo?" Lan: "Ja met mij. Is de drugs er al?" WouterV: "Nee nog niet. Morgen komt als het goed is het schip aan, is vertraagd door slecht weer." Lan: "Zucht, Vieffan en ik hebben deals gemaakt, mensen kunnen niet wachten. En Vieffan heeft het geld nodig, voor de maandafschrijving van Bakkerij Bakker." WouterV: "Vieffan wacht maar. Ze draait al jaren mee in dit wereldje, toen ze nog voor Bakkertje werkte, wist ze ook wel dingen te regelen." Lan: "Maar ... " WouterV: "Niks maar." En WouterV hangt op. Hij appt Spechteke. 'Morgen om 16.00 uur bij mij.'

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #228 Gepost op: 22-07-2018, 21:14:45 »
Lama1997 kijkt vanuit het buitenland naar de Nederlandse TV. Hij ziet beelden van Tristan, die in een ambulance wordt afgevoerd. Hij schudt zijn hoofd. Dan moet hij het zelf maar opknappen. Maar eerst nog maar even wat surfen over het web. Hij start Youtube op. Al snel stuit hij op een filmpje. Een filmpje dat viral gaat - heel Nederland heeft het er inmiddels over. Het is een filmpje, met MollenvangR-Art in de hoofdrol. Met achter hem twee personen in zwarte kleding en een masker op. MollenvangR-Art leest een tekstje op. "Dit is een bericht voor mijn broer Nieky. Ik ben ontvoerd. Nieky, je kunt me helpen. Je hebt toegang tot een hele lading drugs. Je weet waar het is. Haal de drugs op, en ruil het voor mijn vrijheid. Als je dit binnen 72 uur niet doet, word ik omgelegd. Aljeblieft Nieky, help me, laat me niet stikken! Ze ... " En het beeld gaat op zwart.

Eerder die middag...
Loezel en KD. doen hun maskers af. MollenvangR-Art: "En, klonk het geloofwaardig?" Loezel: "Zeker. We zetten dit zo op het web. En dan gaat deel 2 van ons plan in werking. Met een beetje geluk hebben we rond de kerst de twee grootste drugslijnen van de Benelux opgerold."

Hadewychisdemol heeft het filmpje ook gezien. Hij is helemaal in paniek. "Nee, dit kan niet, dit kan niet!" D*N: "Rustig. De politie zal hun beste mensen erop zetten." Hadewychisdemol: "Nee, die vertrouw ik niet meer. We hadden een goede deal voor MollenvangR-Art gesloten met de politie, en uiteindelijk zat hij nog 6 maanden in de bak. Ik wil zelf maatregelen nemen." Hij rent in paniek heen en weer. D*N: "Rustig HIDM. Wat ben je van plan?"

Wordt vervolgd ...

We zijn halverwege de forumsoap. Wantrouwt Swifty AaPje16 terecht, of heeft ze de waarheid verteld? En waar is de_witte naartoe vertrokken? Kan Europol met hulp van MollenvangR-Art Nieky uit de tent lokken? En wat zijn ze nog meer van plan? En heeft KD. de waarheid geproken over de tapes? Wat doet Lama1997 nu Tristan neergeschoten en gearresteerd is? Sluiten Starlight en Duncton vrede? En gaan ze terug naar Hulpdakdekker, of eerst op zoek naar PutyourHANSup! ?

Maar de vraag van vandaag is .... wat is het plan Hadewychisdemol ?

A Lama1997 vinden, aangezien die nog een berg geld heeft. Maar of dat zo slim is...
B HIDM heeft tijden zijn revalidatie een hacker leren kennen, die ongetwijfeld kan traceren waar dat filmpje vandaan komt.
C Proberen Elise over te halen met het geld van Bakkerij Bakker MollenvangR-Art vrij te kopen.
D Hij heeft helemaal geen plan, hij gaat er vandoor, en komt dan AaPje16 tegen.

Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #229 Gepost op: 25-07-2018, 22:28:41 »
Aflevering 11 - Ergens in het verre verleden

Ongeveer 6 jaar geleden ... in Groningen
Voske2704: "Heb jij nog cocäine." De_witte: "Nee joh mafketel. Dat spul doet mijn hersens niet goed ... het is al op!" Voske2704: "Tijd om wat nieuws te halen." Voske2704 spreekt Niuno aan: "Hé Niuno hoe is het met je." Niuno: "Z'n gangetje. Wat wil je van me." Voske2704: "Kun je nog wat coke voor ons regelen." Niuno: "Ik zal LdHmolletje eens bellen, of hij nog wat heeft. Betaling op de usual spot?" Voske: "Uiteraard, vanavond ben ik in het casino! Zoals altijd."

Die avond ontvangt Voske2704 de cocaïne van Niuno. Hij gaat direct helemaal los. Niuno schudt zijn hoofd. Het is een goedbetaalde baan, maar het liefst zou hij iets anders doen. "Boem, bingo!" Een vrouw scheelt het uit. Starlight: "Gefeliciteerd, 5000 euro in fiches. Wilt u nog inzetten, of speelt u verder?" Juul1x: "Nou ik vind het voor even wel genoeg." Juul1x casht het geld en neemt plaats aan de bar. Niuno: "Gefeliciteerd, mooie prijs." Juul1x: "Zeker. Juul1x aangenaam, mag ik u tracteren op een drankje?" Niuno: "Nou dat sla ik niet af." Barvrouw Kaaasje schenkt de glazen in.

Terwijl Niuno en Juul1x honderuit kletsen, neemt de_witte eens een kijkje in zijn casino. Op de winst van Juul1x na, draait het huis een goede avond. Er komt veel geld binnen. Duncton beheert de kas. Duncton: "Het ziet er goed uit vanavond." De_witte: "Mooi, kunnen we morgen weer champagne inslaan." Duncton kijkt naar Starlight. Die schudt eens flink nee. De_witte mag wel hun baas zijn, het is ook een goede vriend. Hij drinkt en snuift veel te veel. Maar goed, zolang het goed betaald, zien ze het maar door de vingers. Er is even rumour bij de deur, als een ongenodigde gast wil binnenkomen, maar Mollenmania houdt m tegen bij de deur. "Jij komt er niet in!"

Als Niuno even naar het toilet is, schuift de_witte bij Juul1x aan. "Zo, u doet het goed." Juul1x: "Geluk, denk ik." De_witte: "Volgens mijn accountant, komt u hier wel vaker, en draait u goede winst." Juul1x: "Ik mag niet klagen. Kan ik weer de huur betalen." De_witte: "Zo'n mooie dame in geldproblemen ... ik heb nog wel een kamer over in mijn huis. Ik noem het ... het witte huis, hahaha. Denk er over na. Kunt u vervolgens zo vaak hier gokken als u wilt." Juul1x: "Ik zal er over nadenken."

En zo geschiedde. Nog geen week later woonde Juul1x bij de_witte in. Samen met Niuno, Starlight en Duncton. Aan geld geen gebruk. En aan de drugs ook niet. Juul1x raakt verslaafd aan de cocaine van LdHmolletje, tot afgrijzen van Niuno.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #230 Gepost op: 25-07-2018, 22:28:59 »
Enkele maanden later ....
Niuno: "Juul, het gaat niet goed met je." Juul1x: "Ik voel me prima hoor. Ik maak nog steeds winst." Niuno: "Ja dat bedoel ik niet. Ik bedoel de drugs." Juul1x: "Ik heb het onder controle." Niuno: "Dat heb je niet, je bent verslaafd." Juul1x: "Dat zeg jij. Jij regelt toch de drugs?" Niuno: "De_witte is ... wat zal ik zeggen, een beetje gek. Die kan je beter niet tegenwerken. Maar jij bent een goede meid. Je kant iets van je leven maken. Je moet weg hier." Juul1x: "Ik ga helemaal nergens heen. Hé Duncton, is er nog ergens champagne?"

Maanden gingen voorbij.  Een jaar ging voorbij. Elke dag was een beetje hetzelfde. Tot één bewuste avond ,het gruwelijk misging in het casino.

Ongeveer 4,5 jaar geleden
Kaaasje: "Schat, neem nog een drankje." Voske2704: "Heerlijk." Mollenmania: "De_witte, het is aardig druk hier, weet je zeker dat ik al deze mensen moet binnen laten?" De_witte: "Ja natuurlijk, hoe meer ziel, hoe meer vreugd. Kom binnen mensen!" Mollenmania: "Ik vind het niet verstandig, maar ok." Mollenmania laat iedereen binnen. Bij de blackjack tafel staat het vol. Starlight: "Kan ik hulp krijgen?" Niuno: "Ik kom wel helpen." De_witte hangt onderuit met Voske2704 op een witte lounchebank.  De_witte: "Zozo, jij en Kaaasje?" Voske2704: "Pssttt.... het is nog geheim." De_witte: "Wat jij wil joh. Hé Niuno, kom eens hier!" Niuno: "Ik ga heel ff naar het toilet. Duncton, kan jij even Starlight helpen?" Niuno is nog geen seconde weg, als hij rumour hoort .... en gegil.

Heinz: "Ik zoek de_witte!" Het blijft angstig stil. Heinz: "Ik zeg het nog één keer, ik zoek de_witte!" Het trekt Kaaasje van achter de bar vandaan, en zet een geweer tegen haar hoofd. Voske2704: "Nee, doe niet! Ik ben de_witte." De_witte: "Mafkees. Nee ik ben de_witte." Heinz: "Nou graag nog vandaag beslissen wie het is, ik heb niet de hele avond. Ik kom mijn geld halen. Anderhalf miljoen. Je hebt me afgetroggeld. Dit casino is een scam mensen!" De_witte: "Ik ben de_witte, en ik kan je verzekeren, dit is geen scam!" Heinz: "O nee? En deze fiches dan? Durf jij er met een UV lamp op de schijnen? Je hebt me bedonderd." De_witte: "Laten we rustig praten. Ik heb dat geld niet, ik ... " Heinz: "Tsja, als je het geld niet hebt dan ... " Heinz laadt het geweer en schiet op de_witte. In een flits duikt Voske2704 voor het schot. Hij wordt vol in zijn buik geraakt. Kaaasje gilt het uit. Dan komt Niuno in actie. Hij holt het toilet uit, duikt bovenop Heinz. Tijdens het gevecht gaat het geweer opnieuw af. Heinz is dodelijk geraakt.

Kaaasje: "Nee, Voske2704." Duncton voert hartmassage uit. Terwijl de meeste gasten in paniek het pand verlaten, zit de_witte trilled op de grond. Starlight: "Duncton, stop maar, dit heeft geen zin." Duncton stopt. Duncton: "Mijn hemel." Mollenmania: "Iedereen is weg. Hoe is het met Voske2704." Starlight: "Dood." Kaaasje is ontroostbaar. Starlight gaat bij haar zitten. Duncton: "De_witte, ik ... " De_witte: "Ik wil niet praten. Ik wil naar huis." Mollenmania: "Gaan jullie weg. Niuno en ik handelen de boel hier af."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #231 Gepost op: 25-07-2018, 22:29:19 »
Duncton en Starlight nemen de_witte mee naar huis. Kaaasje is in haar eentje naar haar eigen huis. Mollenmania en Niuno blijven achter met het lijk van Voske2704. Niuno: "En nu?" Mollenmania: "We kunnen moeilijk de politie bellen. We moeten moeten alle sporen uitwissen." Mollenmania en Niuno slaan aan het boenen. Na een paar uur schoonmaken, lijkt het alsof er nooit iets gebeurd is. Het lijk van Voske2704 is in een tapijt gerold. Mollenania: "Jij moet het lijk ergens verbergen. Het is goed als zo weinig mogelijk mensen weten waar het lijk is. Kan niemand zijn mond voorbij praten. Ga alleen." Niuno rijdt het platteland op, en graaft een kuil op een afgelegen stuk grond. 'Mollenmania heeft gelijk', denkt hij, hoe minder mensen hier van weten, hoe beter. Maar Niuno heeft niet in de gaten, dat hij is gevolgd. Zowel Mollenmania als Kaaasje staan vanaf een afstandje toe te kijken....

Vanaf die avond was het einde casino. Het werd opgedoekt en de_witte trok zich terug. De_witte, Starlight, Niuno, Duncton, Juul1x en Mollenmania, die inmiddels ook was ingetrokken, leefden een teruggetrokken bestaan in het witte huis. Ze hadden nog geld genoeg van het casino. Maar Niuno en Juul1x wilden dit leven achter zich laten.

Ongeveer 2 jaar geleden
Starlight: "Duncton, ik ben even lunchen met Kaaasje. Vertel niks tegen de_witte, als die de naam Kaaasje hoort, flipt ie helemaal." Duncton: "Ik cover voor je." Duncton zit in de tuin. De_witte zit op zijn kamer, Mollenmania is ergens de hort op. Juul1x en Niuno kijken TV. Niuno: "Ik ben trots op je dat je van je cocaïne verslaving bent afgeraakt." Juul1x: "Ik heb je toch ooit van mijn broer, Lukie4 verteld? Hij is een agent." Niuno: "Ja." Juul1x: "Ik heb m vanmiddag gezien. Hij wil helpen, maar ik denk dat hij het niet kan. Maar we moeten hier weg. Niuno: "Hoe wil je dat doen." Juul1x: "Ik weet dat de_witte dat geld van Heinz wel degelijk heeft. Ik ben een gok expert, ik heb in de boeken van Duncton gekeken. Dat geld ligt hier ergens in 6 koffers vertopt. We kunnen wat meenemen en een nieuw leven beginnen." Niuno: "Ik kan hulp regelen."

En zo belde Niuno LdHmolletje op. LdHmolletje is altijd te porren, als er ergens geld verdiend kan worden.

LdHmolletje: "Natuurlijk help ik je. Geef me een paar dagen, en we halen dat geld weg. Voor een kleine bijdrage natuurlijk." Niuno: "Of course."

Een paar dagen later
Niuno heeft de ultieme afleidingsmanoevre verzorgd. Hij heeft gekookt voor de_witte, Starlight, Duncton en Mollenmania. Mollenmania: "Het ruikt heerlijk." Juul1x heeft gezegd dat ze niet lekker is, maar heeft zich door Niuno laten opsluiten in de kelder. Ze is daar om de koffers weg te halen .... maar het geld is weg! Juul1x raakt in paniek. Ze kan niet terug naar boven, want dan moet ze langs de eetkamer. Ze moet buitenlangs. Ze moet weg. Ze moet het plan volgen dat ze sowieso van plan was. Maar dan zonder geld. Ze is bedonderd door Niuno. Ze verlaat het huis en laat alles achter.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #232 Gepost op: 25-07-2018, 22:30:42 »
Maar Niuno heeft haar helemaal niet bedonderd....
LdHmolletje: "Ik heb het geld veilig opgeborgen in een loods." Niuno: "Heb jij Juul1x gezien?" LdHmolletje: "Nee. We hebben samen het geld uit de kelder gehaald, en daarna ging ze ervandoor. Ze zei dat ze hier vandaag zou zijn, om met ons drien de buit te verdelen. Niuno: "Vreemd ...."

Maar dagen werden weken, en weken werden maanden, maar Juul1x keerde niet terug. Niuno zat langgenoeg ondergedoken, en besloot een nieuw onderkomen te zoeken. Hij besloot in Borkel en Schaft te gaan wonen, vlakbij LdHmolletje. In een avondje in de kroeg werd hij voorgesteld aan Grasisgroen. Nog geen maand later vroeg hij haar ten huwelijk. De trouwerij werd gepland voor de zomer van 2017. De rest is bekend. ...

Wordt vervolgd

En zo weten we wat meer over de historie. Maar we weten nog niet alles. Waarom is Kaaasje was zo boos op Niuno dat ze hem neerschoot? En wat is nu de rol van Mollenmania nu precies? Waarom verhuisde hij naar Borkel en Schaft. Wat is zijn doel?

Hoe het verhaal verder gaat? Speculeer mee in dit topic dit topic en lees vrijdag het vervolg!


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #233 Gepost op: 27-07-2018, 20:05:44 »
Aflevering 12 - Dag 6 - vrijdag 22 december

Hadewychisdemol: "Ik ken nog iemand van rehab. Hij heet -Sven maar is eigenlijk een begenadigd hacker, codename Molloot200. Ik zal m eens bellen en kijken of hij kan traceren waar t filmpje vandaan komt." D*N: "Weet je zeker dat je 'm kan vertrouwen." Hadewychisdemol: "Vast niet minder dan de politie, dus ik waag het erop." D*N: "Ik ben er niet voor, maar ik ga geen moeite doen je tegen te houden. Maar wees asjeblieft voorzichtig." Hadewychisdemol: "Komt goed."

Het is inmiddels vrijdag 23 december. MaikeMeisje en Moni lopen over de Berlijnse kerstmarkt. Ze lijken vergeten waarvoor ze eigenlijk zijn gekomen, en nemen nog maar eens een glas gluhwein bij het zoveelste leuke stalletje. Van een afstandje worden ze bekeken door een oude bekende .... Mollenmania. 'Wat doen die nu weer hier', denkt Mollenmania bij zichzelf. 'Ach wie weet is het toeval en zijn ze gewoon hier voor de kerstmarkt. Maar ja, toeval bestaat niet. Mmm...' Dan krijgt hij een SMS-je. In het bericht staat: "Lukie4 al gevonden?" Mollenmania antwoord: "Nee, nog niet. Maar ik geef niet op."

De bel gaat bij WouterV. Hij doet open en Spechteke loopt naar binnen. Spechteke: "Ik heb goed opgelet en ben niet gevolgd." WouterV: "Prima. Spechteke, Vieffan ken je al, dit is Lan, aangenaam, onze man bij de Nederlandse politie." Lan en Spechteke schudden elkaar de hand. WouterV: "Vanavond komt eindelijk de drugs aan. Lan en Vieffan, ik wil dat jullie alles inladen en direct naar Nederland rijden. Als we nu de drugs in Nederland verspreiden, kunnen we een flinke klandizie opbouwen. Vieffan: "En zo in het gat springen wat Bakkertje achterliet." WouterV: "Exact. Aan de internetvideo van MollenvangR-Art te zien, zullen we voorlopig geen last hebben van Nieky, dus dit is het moment om toe te slaan." Lan: "Wij zijn er klaar voor."

Nieky lijkt inderdaad wel andere dingen aan zijn hoofd te hebben. Nieky en TimvDons zitten ondergedoken in 's Hertogenbosch. TimvDons heeft eten en drinken gehaald. TimvDons: "Je moet iets eten, je moet fit genoeg zijn om op pad te gaan." Nieky: "Ik ben je eeuwig dankbaar dat je me wilt hebben, want alleen red ik het niet." Nieky rolt door de woonkamer. Hij zit in een rolstoel. TimvDons: "Ik ga vanavond de drugs halen, we maken een plan op MollenvangR-Art vrij te krijgen en dan komt het allemaal goed." Nieky: "Jouw optimistische instelling houdt me figuurlijk op de been."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #234 Gepost op: 27-07-2018, 20:08:37 »
De avond valt. Een motor rijdt Borkel en Schaft binnen. Het is Lama1997. Hij parkeert m in een steegje. Niemand mag weten dat hij 'back in town' is. Hij neemt eens een kijkje in zijn oudelijk huis. Er is niemand te zien. Hij struikelt over een achter gelaten stofzuiger. Lama1997: "Nou diegene had wel wat beter mogen zuigen, hatsjoe." Hij pakt een glas en neemt een glaasje water uit de kraan. Die is blijkbaar nog niet afgesloten door de gemeente. Lama1997 ploft op de bank. Hij is moe. Het was een lange reis, maar hij is thuis. Binnen no-time valt hij in slaap.

Hadewychisdemol: "Hij is laat." D*N: "Zo'n vaag figuur, verbaast me niet." Dan gaat de bel. Hadewychisdemol: "Dat zal 'm zijn." Hadewychisdemol doet de voordeur open. "Dat zou tijd wor .... hee broertje, wat doe jij hier." FrankLapidus: "Ik ben me kapot geschrokken van dat filmpje, mag ik binnen komen met B&W." Hadewychisdemol: "Nou eh eige. ... "D*N: "Jongens kom binnen!" FrankLapidus: "Bedankt Mr. D*N." D*N schenkt wat te drinken in. Hadewychisdemol: "Wat doe je nu." D*N: "Je laat je broertje toch niet in de kou staan? Hadewychisdemol: "Ik wil niet dat ze zich hier mee gaan bemoeien." D*N: "Het is jouw idee. Maar wees gerust, ik houd ze wel uit de wind als -Sven komt." Hadewychisdemol: "Dank je."

WouterV, Spechteke, Lan en Vieffan bevinden in de haven van Antwerpen. Het is bijna middernacht. WouterV wijst Spechteke aan: "Dat is de container die we moeten hebben. Die inspecteur daar, zit in mijn zak." Vieffan en Lan rijden richting de container en de inspecteur maakt de container open. Vieffan en Lan beginnen de drugs in hun auto te laden, als er plotseling een figuur op het duo komt afgelopen. Spechteke: "WouterV, 'da's een pistool!" WouterV: "Krijg nou de ... " WouterV geeft gas en scheurt richting de container. Vieffan en Lan hebben inmiddels hun handen omhoog. De_witte: "Je moet toch wat met een miljoen euro. Waarom niet een eigen drugshandel beginnnen. Ik moet dan ergens beginnen." WouterV: "Jij smiecht." De_witte: "Learned from the best." Kom maar op met die .... maar dan klinken er sirenes. Lan: "Da's politie! We moeten wegwezen." WouterV en Spechteke rennen richting hun auto. De_witte: "Wie heeft de politie gebeld. Blijf hier, ik ... " De_witte maakt zijn zin niet af, pakt zijn pistool en schiet. Zijn kogel kaatst echter af op de container en raakt ....

Wordt vervolgd ...

We zijn weer in de huidige tijdlijn beland. Nog genoeg vragen blijven onbeantwoord. Wat doet Mollenmania in Berlijn? En van wie kreeg hij een SMS-je? Waarom zit Nieky in een rolstoel? Gaat Lama1997 nu zelf achter D*N aan? Komt -Sven nog en is ie te vertrouwen?

Maar de vraag van vandaag is .... wie raakt de_witte?

A Lan
B Spechteke
C Vieffan
D WouterV
E Zichzelf

Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #235 Gepost op: 29-07-2018, 21:17:59 »
Aflevering 13 - Dag 7 - zaterdag 23 december

KD. : "Handen omhoog, je staat onder arrest." Lan doet zijn handen omhoog. Loezel doet de handboeien om en voert 'm af. Vieffan heeft ongezien kunnen ontsnappen. Spechteke en WouterV scheuren over de Belgische snelwegen, zover dat gaat met alle gaten in de weg. WouterV: "Hoe kon Europol weten dat we hier waren?" Spechteke: "Ze moeten iemand gevolgd zijn. Ons niet, dat hadden we gemerkt. Misschien is Vieffan of Lan gesnapt." WouterV: "Stelletje stommelingen. Alles in het honderd." Ondertussen is de ambulance gearriveerd. "Aaaaauwwwww mijn heup.", schreeuwt de_witte het uit. De kogel die hij afvuurde kaatste af op een loods en raakt hem recht in zijn zij. KD. stapt de ambulance in. KD. : "Je gaat naar het ziekenhuis, en zodra het toelaat ga je mee naar Nederland. Daar wil Swifty geloof ik een hartig woordje met je spreken." De_witte: "Geef me alsjeblieft een pijnstiller, dan vertel ik alles aan haar. Maar ik verga van de pijn." De_witte wordt afgevoerd.

B&W en FrankLapidus zijn nog steeds bij D*N en Hadewychisdemol. Het is inmiddels ver na middernacht. D*N: "Nog wat te drinken?" Hadewychisdemol: "Moeten jullie niet naar bed." FrankLapdius: "Waarom? Het is weekend én kerstvakantie." Hadewychisdemol: "Mogen D*N en ik...." D*N: "Hier is jullie drinken." B&W: "Bedankt meneer D*N." Hadewychisdemol neemt D*N mee naar de hal. Hadewychisdemol: "Ze moeten echt weg, hij kan elk moment komen." D*N: "Als ie nog komt. En zo ja dan neem ik ze wel ..." Dan gaat de deurbel. D*N: "Jongens, willen jullie gamen op onze slaapkamer?" FrankLapidus: "Ja leuk." Hadewychisdemol: "-Sven, goed je te zien. Wat ben je laat." -Sven: "Druk druk. Ik ben al begonnen met de hack, maar degene die het filmpje geplaatst heeft, wil blijkbaar niet gevonden worden. Ze zijn goed. Maar ik geef niet op."

Het is zaterdagochtend. Echt zonnig is het niet in Borkel en Schaft. Er vallen sneeuwvlokken. Hulpdakdekker wordt alleen wakker in zijn huis. Hij heeft nog steeds ruzie met Elise. Hij zet nog eens een bakje koffie. Dan gaat de voordeurbel. 'Wie kan dat nu weer zijn', denkt hij. Hij doet open en ziet Starlight staan. Hulpdakdekker: "Jij weer. En wie heb je nu weer bij je." Starlight: "Iemand die wat te vertellen heeft." Duncton: "Ik kom me aangeven, ik ben degene die in het café een pistool vasthield." Hulpdakdekker: "Ik voel een een maar aankomen." Starlight: "Klopt. Duncton en ik hebben de afgelopen dag eens gepraat. We denken dat we weten waar Kaaasje kan zijn." Hulpdakdekker: "En dat is." Duncton: "Dat vertellen we natuurlijk alleen als je me niet arresteert." Hulpdakdekker: "Ach wat heb ik te verliezen. Kom maar op met die info. Waar is PutyourHANSup! trouwens." Starlight: "Zoek. Sinds die middag ook niet meer gezien." Hulpdakdekker: "Nou hup kom binnen blijf niet in die sneeuw staan. Koffie, thee?" Starlight: "Thee graag, maar niet te sterk, lekker licht."
 
KD. en Loezel zitten bij Robbieazerty op het bureau. Robbieazerty: "Wat een puinzooi hebben jullie ervan gemaakt. Het was de bedoeling dat we WouterV zouden betrappen én arresteren. Niet laten ontsnappen." KD. : "Ze waren met meer dan gedacht. Maar we hebben wel een mol van de Nederlandse politie ontmaskert. Een agent die drugs dealt voor WouterV uit Belgë, da's geen goede zaak." Robbieazerty: "Zeker niet, maar dat is hun probleem. Maar WouterV is ons probleem. We hebben niet voor niets die tapes zoekgemaakt, omdat we 'm langer in de bak willen. Dan moeten we hem ook wel weer oppakken. Het bewijs is er nu, we kunnen 'm oppakken en voor héél lang achter de tralies krijgen. Hup, uit mijn kantoor jullie." KD. en Loezel gaan weer naar Nederland. Loezel: "Tijd om Swifty te bellen."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #236 Gepost op: 29-07-2018, 21:19:15 »
Swifty hoort het telefoontje aan. Ze heeft geen rustige aanloop naar de kerst. De_witte is gevonden en ligt in het ziekenhuis. Hij kan nog niet verhoord worden, hij is net geopereerd en is nog niet aanspreekbaar. Dan krijgt ze ook nog het verhaal van Lan te horen. 'Lan een mol. Wie had dat nou kunnen denken.', schiet door haar hoofd. Misschien moet ze toch maar weer aanpappen met Hulpdakdekker. Zo gek werkten ze niet samen. Ze pakt het autosleutels, op naar Borkel en Schaft dan maar.

Ze moet dan door een flinke sneeuwbui heen, want het witte poeder komt met bakken uit de hemel. KD. en Loezel hebben er ook aardig lang over gedaan ,maar zijn inmiddels ook weer veilig thuis aangekomen. KD. parkeert de auto en loopt naar binnen. MollenvangR-Art: "En alles goed gegaan?" KD.: "Niet wat we wilden. Hoe is het hier?" MollenvangR-Art: "Prima. Ik kan niet veel, behalve hier op de bank Netflix kijken en uit het zicht van het raam blijven." KD.'s telefoon gaat. Hij loopt de keuken in. KD. "Hallo? Ja? Ja nee dit had ik ook niet voorzien. Alles goed met je? Ja. Ik bel je zodra we een nieuw plan hebben. Ja, de deal staat nog steeds. Ok dank." Hij hangt op, als Loezel binnen komt lopen. Loezel: "Ik zag D*N staan, dus ik denk ik vraag even hoe het met Hadewychisdemol gaat. Niet best, maar ze vertrouwen erop, dat de politie MollenvangR-Art gaan vinden." KD.:"Ze moesten eens weten, hij zit bij ons onder gedoken aan het eind van de straat, nog geen 500 meter verderop."

D*N loopt terug richting huis. Hij heeft gelogen tegen Loezel. Het zit hem niet lekker. Maar hij kan Hadewychisdemol niet laten vallen. Niet na wat er allemaal is gebeurd. Hij is op 100 meter van zijn huis, als hij op zijn schouder getikt wordt. Hij draait zich om ... en gaat knockout.

Een kwartier later wordt D*N wakker in het vroegere huis van Lucy. Lama1997: "Zo. Ik heb je. Door jou is mijn zus dood." Lama1997 heeft D*N te pakken. Maar wat Lama1997 niet heeft gezien, is dat iemand het duo is gevolgd. Een getuige heeft Lama1997 D*N een klap zien verkopen en is hen gevolgd. Diegene heeft zich nu verstopt in de tuin van Lama1997.

Wordt vervolgd ....

We zijn weer een stap verder in het verhaal. Heeft de_witte nog iets te bieden nu hij is gearresteerd? Kan Europol iets met Lan? En hoe kwamen ze eigenlijk op het spoor van de drugs van WouterV? Met wie belde KD.? Gaat Swifty weer samenwerken met Hulpdakdekker? Ziet die dat wel zitten? Heeft hij misschien veel meer aan Starlight en Duncton? En wanneer duikt PutyourHANSup! weer op? Gaat hij nog naar Gupp? En komt Hadewychisdemol er met behulp van -Sven nog achter dat MollenvangR-Art slecht 500 meter verderop zit ondergedoken bij Loezel en KD.?

Maar de vraag van vandaag is ... wie is de getuige?

A AaPje16
B Bodejos
C PutyourHANsup!
D Silvermaiden

Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #237 Gepost op: 30-07-2018, 21:43:33 »
Aflevering 14 - Dag 7 - zaterdag 23 december

D*N: "Ik ben net zo verdrietig dat Lucy dood is." Lama1997: "Zwijg. Jij mag haar naam niet noemen. Als jij HIDM niet achter haar aan had gestuurd, had ze nog geleefd. D*N: "Ze had dat geld niet moeten stelen. Trouwens, jij hebt het grootste deel. Zij raakte in paniek toen ze erachter kwam dat het grootste deel weg was. Dus jij bent net zo verantwoordelijk als ... " Lama1997 wil het niet horen en loopt een andere ruimte in. Bodejos ziet het aan vanuit de tuin. Wat moet hij hiermee doen? Hij besluit nog even te blijven zitten. Zijn brommer heeft hij goed verstopt, dat Lama1997 hem niet ziet.

Loezel speelt een spelletje met MollenvangR-Art. KD. zit aan de telefoon met Robbieazerty. Hij hangt op. KD. "Alles is gereed voor morgen." MollenvangR-Art: "Nieky moet komen. Me laten rotten in de bak is één ding, maar me dood laten gaan, dat is een brug te ver." Loezel: "Daar rekenen we ook op." KD.'s telefoon gaat weer. Loezel: "Weer Robbie?" KD.: "Nee dit is iemand anders, ik loop even naar de hal." KD.: "Twee keer op een dag is wel heel veel." Spechteke: "Hoe lang moet ik hier nog blijven." KD."Niet lang meer." Spechteke: "WouterV is aan het doordraaien. Hij wil wraak nemen omdat zijn drugs in beslag genomen is. Hij denkt dat Vieffan 'm verraden heeft, het zou me niet verbazen als ie naar Borkel en Schaft wil komen, op zoek naar haar." KD."Blijf zo dicht mogelijk bij hem in de buurt. Het komt goed, echt." Spechteke: "Het is te hopen. Ik heb dan wel een deal voor immuniteit, als ik dood ben, heb ik er niets aan."

De deurbel gaat bij Hulpdakdekker. Duncton: "Verwacht je bezoek." Hulpdakdekker: "Nee, eigenlijk niet. Blijf hier zitten." Hulpdakdekker loopt naar de voordeur. Hij doet open ziet Swifty staan. Hulpdakdekker: "Iedereen lijkt maar wat van me te willen." Swifty: "Het spijt me Hulpdakdekker. Ik had je nooit zo moeten beschuldigen." Hulpdakdekker: "Jij kan dus niet zonder mij. Fijn om te weten. Maar ik kan best wel zonder jou. Dag Swifty." Hulpdakdekker wil de voordeur dichtgooien, maar Swifty zet haar voet tussen de deur. Swifty: "Luister naar me. Als we weer gaan samenwerken, kunnen we alle ellende achter ons laten. Hoor me aan. Lan blijkt een mol geweest te zijn voor WouterV. Europol heeft de_witte gearresteerd en hij wordt morgen naar Nederland vervoerd." Dan komt Starlight de hal binnen gelopen. 'De_witte is boven water?" Swifty: "En wie ben jij?" Starlight: "Ik ben Starlight, aangenaam. Ik ken de_witte heel goed. Ik weet niet wat je van hem wil, maar ik kan hem laten praten." Swifty: "Ik wil gewoon alles weten." Starlight: "Dan gaan we dat regelen." Hulpdakdekker: "Zucht. Nou kom maar binnen dan."

Het begint weer te sneeuwen in Borkel en Schaft. Bodejos zit nog steeds in de tuin van Lama1997 en houdt zicht op D*N. Maar hij begint het koud te krijgen. Hij heeft dorst. Hij is niet sterk genoeg om Lama1997 alleen aan te kunnen. Maar hij wil D*N niet alleen laten. Hij besluit zijn mobieltje op het dak van de schuur te zetten en op film stand te zetten. Die houdt het nog wel 2 uurtjes vol en kan hij even langs huis om zich om te kleden. Met zijn brommer komt hij langs het huis van Hadewyschisdemol. Die is veel te druk met -Sven om door te hebben dat D*N al de hele middag foetsie is. -Sven: "Er zijn echt weinig mensen die dit kunnen. Het zijn echt goede mensen. Ik zou haast denken dat een of andere overheidsinstantie erachter zit." Hadewychisdemol: "Maar ik moet weten wie. Dus zoek nog maar even door." -Sven: "Als jij wat eten regelt, kan ik nog de hele avond en nacht door." Hadewychisdemol gaat op zoek naar het nummer van de lokale Chinees.
 

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #238 Gepost op: 30-07-2018, 21:44:15 »
B&W en FrankLapidus houden buiten een sneeuwballengevecht. B&W gooit een nieuwe sneelbal. FrankLapidus: "Ha mis!" Dan horen ze een klap. Ze rennen en zien dat de sneeuwbal Bodejos op zijn brommer heeft geraakt." B&W: "Ow meneer Bodejos, gaat het." Bodejos staat op: "Met mij wel, maar mijn brommer niet zo." FrankLapidus: "Ow nee." Bodejos: "En het is nog wel zo druk met kerst." FrankLapidus: "Mijn ouders zijn een paar dagen weg, ik geef je wel de sleutels van hun auto, dan mag je daar mee rijden." Bodejos: "Bedankt. Maar goed, nu jullie toch hier staan. Volgens mij is Lama1997 terug in de stad. En hij heeft D*N opgesloten in zijn huis." FrankLapidus: "Dat klinkt niet positief." B&W: "Nee, we moeten helpen." Bodejos: "Mijn telefoon filmt het huis. Maar ik ben bang dat de batterij bijna leeg is. We moeten er snel naartoe." Bodejos parkeert zijn brommer bij B&W in de tuin en het 3-tal gaat te voet verder.

Nieky kijkt TV. TimvDons neemt de fastfood bestelling bij de deur aan. Nieky: "Ow ik ruik heerlijke pizza." TimvDons: "Yep. Met extra salami." Nieky: "Fantastisch." TimvDons: "Kijk eens wat ik hier heb? Sleutels. Ik heb een auto gejat." Nieky: "Nee toch." TimvDons: "Jawel. En ik zat te denken. Waarom wachten, als we nu al kunnen gaan. Dan hebben we een voorsprong. We nemen het eten mee, graven de drugs op, verstoppen het, doen net alsof we het willen ruilen voor MollenvangR-Art, en als we hem hebben, dan nemen we MollenvangR-Art mee, mét de drugs." Nieky: "En waarheen dan?" TimvDons: "Dat zien we dan wel weer." Nieky:"Ik weet het niet hoor." TimvDons: "Het is onze enige kans. Wij zijn met zijn tweeën. En jij telt eigenlijk maar voor de helft. Dus we moeten een voordeel creeëren." Nieky: "Daar zit wat in. Maar laat me even genieten van mijn pizza. Kan zomaar de laatste keer zijn."

B&W: "Dat is inderdaad D*N!" FrankLapidus: "En dat is Lama1997." Bodejos pakt zijn telefoon van de schuur. De batterij geeft 2% aan." Bodejos: "Dat wordt later terugkijken." D*N: "Lama1997. Ik weet dat je verdrietig bent, maar wat wil je met me. Je kan niks met me. Ik heb niks voor je. Ik kan alleen zeggen dat ik het heel erg voor je vind. Laat me gewoon gaan." Lama1997: "Nee dat kan ik niet." D*N: "Waarom niet." Lama1997: "Lucy was alles voor me. Ik kan niet zonder haar." D*N: "Dat geloof ik echt. Maar je zult toch echt zonder haar verder moeten. En dat kan je. Je hebt een hele bak met geld. Als je me vrij laat ,dan zal ik je laten gaan. Je kunt een heel nieuw leven opbouwen in het buitenland." Dan klinkt er een hoop gestommel. FrankLapidus is het huis binnen gerend. D*N: "Frank, wat doe jij hier." FrankLapidus: "Ik hoor dat Lama1997 geld heeft. MollenvangR-Art is ontvoerd. Met dit geld kunnen we hem vrijkopen." Lama1997: "Waarom zou ik dat doen." D*N: "Ik weet dat je niks met de familie Bakker hebt, maar je kunt wel iets goeds doen. Ik geloof dat dat het gene is wat je zoekt. Niet wraak, maar iets nuttigs met je leven. Luister naar je hart. FrankLapidus heeft een punt. Help MollenvangR-Art. Help ons. Dan kan je daarna verder met je leven en je zus zal trots op je zijn."

Gupp ligt te slapen. Niet gek, het is rond 12 uur. Dan wordt er op zijn deur geklopt. Gupp wrijft eens in zijn ogen, en ziet dat er iemand in de deuropening staat. PutyourHANSup!: "Suprise broertje!." Gupp kijkt verbaasd zijn broer aan. PutyourHANSup!: "Ik ben het, je broer." Gupp: "Jij?" Dan ...


Wordt vervolgd ....

Na vanavond nog maar 6 afleveringen te gaan. De mysterieuze beller van gisteren is ontmaskerd. Spechteke een informant voor Europol? Hoe kan dat nu weer? Kan Starlight de_witte laten praten? Vindt -Sven nog de bron van MollenvangR-Art's filmpje? Kunnen Nieky en TimvDons Europol aan? En gaat Lama1997 FrankLapidus helpen?


Maar de vraag van vandaag is ... hoe loopt dit af?

A vliegt Gupp hem om de nek, en smeekt 'm om hem mee te nemen.
B begint hij keihard te schreeuwen en slaan, en PutyourHANSup! moet maken dat hij wegkomt, voordat er anderen wakker worden.
C staat hij op, zet hij PutyourHANSup! naar buiten, gooit de deur dicht en gaat weer verder slapen.
D staat hij op, trekt hij PutyourHANSup! naar binnen en begint een heel wazig verhaal te vertellen.

Wil je meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Laat dan je keuze achter in dit topic en speculeer mee over het vervolg!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 2.0: het verhaal
« Reactie #239 Gepost op: 1-08-2018, 22:18:12 »
Aflevering 15 - Dag 8 - zondag 24 december

Dan staat hij op en trekt hij PutyourHANSup! naar binnen. "Broer!", schreeuwt hij, en omhelst PutyourHANSup! "Sssttt, niet schreeuwen.", zegt PutyourHANSup!. Gupp knikt. Hij wijst met zijn wijsvinger op zijn lippen. Het duo gaat op Gupp z'n bed zitten. PutyourHANSup!: "Vertel eens Gupp, hoe gaat het met je." Gupp: "Jij broer." PutyourHANSup!: "Ja Gupp, ik ben je broer." Gupp: "Kijk ik houd tekenen." PutyourHANSup!: "Ja dat weet ik, ik dacht altijd dat je een artiest ging worden." Gupp: "Kijk, tekening, en tekening en nog tekening." PutyourHANSup!: "Wat moet ik hiermee?" Gupp: "Hulp." PutyourHANSup!: "Ja je hebt hulp nodig. Gupp:  "Ik nog tekening. Ik kwijt. Ik mis broer." PutyourHANSup!: "Ja ik mis jou ook." Dan gaat er een lichtje branden in de hal. PutyourHANSup!: "Ik moet gaan broer. Ik zie je snel." Gupp kijkt beteuterd als PutyourHANSup! er weer vandoor gaat.

Het is ochtend. Het is de dag voor kerst. Maar daar lijkt geen enkele inwoner van Borkel en Schaft dit jaar mee bezig. Hadewychisdemol is op de bank in slaap gevallen. D*N maakt 'm wakker. Hadewychisdemol: "Huh? Hoe laat is het?" D*N: "Half acht. Je bent met kleding en al in slaap gevalllen zo lijkt het." Hadewychisdemol: "Mmm, dat zal wel. He was was jij eigenlijk gisterenavond." D*N: "Ik was iets interessants doen. Al iets uit die hack gekomen?" Hadewychisdemol: "Nee. -Sven denkt dat het een overheidsinstantie is, maar wie zou dat moeten zijn?" D*N: "Goed, ik heb briljant nieuws. Lama1997 is back in town." Hadewychisdemol: "En dat helpt ons want ... " D*N: "Hij is bereid een deel van het geld, dat Lucy van LdHmolletje heeft gestolen, als losgeld voor MollenvangR-Art te gebruiken." Hadewychisdemol: "Ow ehm ... dat zag ik niet aankomen. En nu?" D*N: "Bel -Sven, laat m verder hacken, we hebben nu ruilmiddel." Hadewychisdemol: "Ga ik direct doen."

Ook Nieky en TimvDons hebben niet lekker geslapen. Ze liggen in een auto. Achterin liggen twee scheppen, waarmee ze kunnen graven. TimvDons: "We hadden vannacht moeten beginnen. Het is gestopt met sneeuwen, twee mannen, waarvan één in een rolstoel, die overdag gaan graven, dat valt op." Nieky: "Jij hebt makkelijk spreken, ik kan niet zoveel." TimvDons: "Daarom hadden we juist moeten beginnen, nu zijn we nooit op tijd klaar. Misschien moet ik toch wat gaan doen. Er is toch niks te zien."

Swifty, Hulpdakdekker, Duncton en Starlight zijn onderweg naar het bureau. De_witte is ontslagen uit het ziekenhuis en is op het bureau gearriveerd voor verhoor. Hulpdakdekker: "Ik blijf met Duncton en Starlight van achter het glas toekijken. Als één van het iets nuttigs heeft te melden, dan kloppen wij op het raam." Swifty loopt de verhoorruimte binnen. Swifty:  Zo meneer de_witte, daar zijn we." De_witte: "Zoals ik al tegen Europol zei, ik wil alles vertellen." Swifty: "Ik ben maar geïnteresseerd in 1 persoon. Kaaasje. U schijnt nogal een hekel aan haar te hebben." De_witte: "Dat klopt. Ze was de vriendin van mij beste maat Voske2704. Wiens lijkt jullie hier hebben gevonden begrijp ik?" Swifty: "Weet u daar iets van?" De_witte: "Nee, ik wist niet waar zijn lijk was. Alleen Niuno wist dat, tenminste dat dacht ik. Maar dat wilt u niet weten denk ik." Swifty: "Nee. Ik zoek naar een motief van Kaaasje." De_witte: "Kaaasje neemt het Niuno kwalijk, dat hij er niet was om mij te beschermen, van Herr Heinz, de crimineel. Niuno was mijn bodyguard. Maar wij was op een ongelukkig moment net even naar het toilet. Voske2704 wierp zich daarom op en werd dodelijk geraakt. Daarom wilde ze hem dood hebben. Niuno had dood moeten zijn, niet Voske2704." Swifty: "Enig idee waar ze nu is?" De_witte: "Ik neem aan achter de vader van Herr Heinz." Swifty: "En wie is dat?" De_witte: "Dat is Mr. Molière. Klinkt Frans, maar het is een Duitser. Een grote speler in de Duitse onderwereld. Zover ik weet, woont hij in Berlijn. Dus het zou me niet verbazen, als ze daar is, op zoek naar hem."
 
« Laatst bewerkt op: 2-08-2018, 08:13:39 door Daisy »