Auteur Topic: Overleven in de Sonora woestijn en andere (sterke) verhalen  (gelezen 36350 keer)

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #20 Gepost op: 29-08-2003, 00:45:46 »
hey kijk eens aan eeen topic van robin das leuk zeg!!!

ik ben nu te gesloopt mo een zinnige reactie te geven op het probleem dus ik zal een ander moment me er eens over buigen..

doeiiiiiiiii
Mijn prinsje is chriz!!

Nostradamus

  • Gast
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #21 Gepost op: 29-08-2003, 11:12:32 »
Robin, het is wel leuk dat je deze topic hebt geopend.
Alleen tergelijkertijd is hij wel moeilijk....
Ik buig me er nog wel over...

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #22 Gepost op: 29-08-2003, 11:56:42 »
PS, Robin, had jouw groepje op school een voldoende voor die opdracht??

Nou Jos... nee dus. Wij hadden er maar twee op de juiste plek. Maar het was dus de bedoeling een discussie op gang te brengen in kleine groepjes. Weleens 4 meiden van 17 bij elkaar gezien? Dan gaat het al gauw ergens anders over...
Augurken zijn net krokodillen!!!

Nostradamus

  • Gast
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #23 Gepost op: 29-08-2003, 12:48:58 »
okee, dit denk ik duss:

1.water: want je kan er nouw eenmaal niet zonder, anders sterf je van de dorst.
2.zouttabletten: vocht vasthouden
3.kaart: waar zit je?
4.kompas: goede richting?
5.parachute: een tent maken
6.regenjas:tja...
7.boekje: wat is er te eten?
8.mes: tent snijden en eten snijden
9.pistool: desnoods iemand van de groep doden als ie te zwak is
10.verbanddoos:spreekt vanzelf
11.wodka: niet om te drinken, brand mee stichten, om wonden om te spoelen
12.spiegel: brandje stichten
13.zonnebrillen: lelijk om te verbranden...
14.zaklantaarn: reizen is s'nachts te gevaarlijk, maar kan nuttig zijn
15.overjas: zelfde reden als bij 14.

Maare als je het helemaal anders wilt doen, zou een kamikaze uit de groep met de parachute op een klein beetje lucht wegkunnen, maar das onwaarschijnlijk.
Misschien lost niemand dit mysterie op.



Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #24 Gepost op: 29-08-2003, 13:34:53 »
maare weet niemand dit te kraken?
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #25 Gepost op: 29-08-2003, 13:46:21 »
Kraken? Is dat de bedoeling hiervan?

Voorlopig weet alleen Robin... het antwoord, en degene die dit raadsel toevallig ook op school heeft gehad, of ergens heeft gelezen in een boekje of op internet.

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #26 Gepost op: 29-08-2003, 16:02:23 »
idd en het zou wel biezonder laf zijn as iemand die het al kent een beetje de oplossing zou geven!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #27 Gepost op: 29-08-2003, 19:51:51 »
Natuurlijk een erg gemene opdracht, want er zitten tig valkuilen in. Ik had hem al weleens eerder ergens gehoord, maar ook niet de oplossing (zie mijn lijstje  :P ).


Ik vond Daisys idee trouwens tot nu toe een van de besten.  ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #28 Gepost op: 29-08-2003, 19:53:08 »
PS, Robin, had jouw groepje op school een voldoende voor die opdracht??

Nou Jos... nee dus. Wij hadden er maar twee op de juiste plek. Maar het was dus de bedoeling een discussie op gang te brengen in kleine groepjes. Weleens 4 meiden van 17 bij elkaar gezien? Dan gaat het al gauw ergens anders over...
Ik kan me bij dat laatste wel iets voorstellen, ja. Mmmmm, even denken: 8 jaar geleden? GTST, het andere geslacht, de nieuwe navelpiercing van jezelf, een pyama-party. Jawel, ik heb een vermoeden dat die onderwerpen de overige 13 plaatsen in jullie rijtje innamen............

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #29 Gepost op: 31-08-2003, 02:26:09 »
* Je vliegtuig is neergestort, dus mag je er redelijk gerust in zijn dat ze je gaan komen zoeken. Signalen kunnen geven,dag en nacht, is dus het allerbelangrijkst.
Het terrein is vlak, dus je kan van op een flinke afstand gezien worden en met de spiegel kan je het licht van de zaklamp flink versterken door het te bundelen.
Vandaar spiegel en zaklamp op 1 en 2. Het pistool komt op 3 voor geluidssignalen die zeer ver reiken in een dorre woestijn.

* Je weet dat je 70 mijl, da's een slordige 112 km door de woestijn moet lopen bij 35 - 40 °.Reken maar op 4 à 5 dagen. Da's onmenselijk om doen overdag dus moet je dat s'nachts doen. Het spaart energie en je slaapt overdag op de warme momenten, waardoor je langer doet met je water.
Je kan extra water vergaren uit cactussen die je bovenaan en in V-vorm opensnijdt met het mes en uit het regenjassysteem van Jos. Dat werkt het best s'avonds na zonsondergang dus moet je je water verzamelen vooraleer je vertrekt.

Belangrijk is echter ook dat je in de goede richting loopt,daar komt het kompas van pas. Noord, noordoost is de goede richting.Die richting kan je perfect volgen met een kompas, tot op de meter indien nodig. De kaart is van minder belang want je weet niet waar je bent en een kaart van de woestijn bevat sowieso al zeer weinig informatie.
Kompas dus op 4, de watervergaarspullen op 5,6 en 7.
Dan komen we bij de beschermingsmiddelen tegen kou,zon en uitdroging op 8,9 en 10, de verzorgings - en ontsmettingsmiddelen op 11 en 12, het minst nuttige spul op 13 en 14 en tenslotte de parachute op 15.
De parachute neem je niet mee, die laat je achter, echter niet vooraleer je er het woord MINECAMP of een andere aanwijzing mee gevormd hebt door er fijne repels van te snijden en daarmee de juiste letters te vormen en die met stenen vast te leggen bij het wrak.

1. De spiegel
2. De zaklamp
3. Pistool
4. Kompas
5. Regenjas
6. Water
7. Mes
8. Overjas
9. Zout
10. Zonnebril
11. Verbanddoos
12. Wodka
13. Kaart
14. Boekje
15. Parachute

PS : ¨Deze soort van testen wordt ook gebruikt om iemands natuurlijke leiderschap te zien in een bepaalde groep.
Zo wordt gekeken hoe je je mening niet alleen argumenteert,maar ook aanvaard krijgt bij anderen.
Voor alle duidelijkheid : ik heb deze test nooit gedaan, dus mijn lijstje is even goed als alle andere...



« Laatst bewerkt op: 31-08-2003, 02:28:52 door Baziel Flauwtie »
En niets lijkt wat het is...

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #30 Gepost op: 1-09-2003, 17:08:21 »
robin ik ben wel benieuwd wanneer je de oplossing bekend maakt
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #31 Gepost op: 1-09-2003, 18:30:23 »
Ik denk ik toch nog even wil wachten... ik vind het zo gaaf om te lezen wat jullie oplossingen zijn! Vooral die van Daisy was super!!
Maar ik las ook een paar goeie dingen, zoals de regenjas en de make-up spiegel... gaan jullie nog maar even door!
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #32 Gepost op: 1-09-2003, 20:39:25 »
De strenge schooljuffrouw heeft gesproken  ;D ;D ;D helaas weet ik mijn lijstje op dit moment niet echt meer aan te passen, ik zal eens kijken of ik nog wat mensen uit de chat zover kan krijgen hun oplossing door te geven. Verwacht er alleen niet teveel van.

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #33 Gepost op: 1-09-2003, 21:03:02 »
wat daisy kan kan ik toch zekers ook...(en beter) ;)

dees is wel voor de zeer egoistische woestijnreiziger die geen moeite heeft met het om zeep helpen en uitbuiten van anderen  ;D

dus...
als je echt de grootste kans wil hebben om te overleven heb je iig het pistool nodig. Daarmee moet het geen probleem zijn de anderen in je macht te krijgen (en houden)... vervolgens kies je 2 of 3 van de sterksten uit en die geef je opdracht de rest te doen zwijgen (vermoorden dus  ;D) als je echt wil kan je zelf ook een handje helpen. Daarna pak je alles wat je nodig hebt en laat de dragers (jaja   8) ) dit alles dragen. Onderweg loos je overbodige dragers natuurlijk ook dat is duidelijk (eentje moet bijvoorbeeld water dragen en als dat op is is het met hem/haar ook gedaan natuurlijk). Natuurlijk neem je ook wat van de lijken mee als voedsel (barre omstandigheden vragen om bizarre maatregelen = kannibalisme) Je moet welk zorgen dat je zo snel mogelijk zo veel mogelijk eet want met die temperaturen zal een lijk niet lang "lekker" blijven. Drinken zul je toch enigszins moeten verdelen want als de dragers bezwijken redt je het niet en ook het eten moet gedeeld worden maar dat zal niet zon probleem zijn met 5 of 6 lijken  ;D

Beetje luguber....maar wel DE manier die de grootste kans van slagen!

Natuurlijk moet je als je in het mijnwerkerskamp bent niet zomaar naar de autoriteiten rennen (je hebt immers iets niet zo netjes gedaan) Als je in het kamp bent is het zaak de mijnwerkers om te kopen (geld, drank, pistool) en zo snel mogelijk het land te ontvluchten... als de politie of andere instanties immers 9 lijken zullen vinden zullen ze heus niet naar die ene gaan zoeken. Die zal eerder voor dood worden gehouden.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #34 Gepost op: 2-09-2003, 11:30:35 »
das ook een mooie oplossing molice!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #35 Gepost op: 2-09-2003, 17:28:54 »
nou ik heb mijn gedachten erover laten gaan en heb een heel scenario bedacht dat ik dan maar nu eens zal uitschrijven.

nadat je bent neergestort is het toch wellekker om even een sigaret te kunnen roken maar ja.. dat is erg lastig zonder aansteker, tenimnste voor mij altjid wel. dus wat ik dit geval zou doen is het volgende. ik ga ervan uit dat ik een beetje mazzel heb en ik ben ook errug geduldig dus ik ga met het hadspiegeltje en de weerkaatsing van de zon het loepeffect creeren. eer dat dit gelukt is zal het wel avond zijn dus zal ik direct met de brandende top van mijn welverdiende sigaret de kaart van het gebied in de hens steken zodat er een klein kampvuurtje ontstaat. vervolgens gooi ik het boekje van de eetbare dieren erop want het is naar mijn idee veel spannender om van te voren niet te weten of een beest eetbaar is of niet. als je dat van te voren al weet is de lol er al af.
inmiddels zijn er aardig wat uurtjes voorbij en is het voor mij tijd voor bezigheidstherapie:
- allereesrt zou ik bekijken hoeveel leuke figuurtjes je kunt  maken   van gesmolten plastic, de zonnebrillen gaan eraan!!!
 Die zonnenbrillen zijn alleen handig in de zon tegen migraine of zo en morgenochtend heb ik toch een enorrume kater want die wodka moet op!
- ervan uitgaande dat het zwaar kaliber magnum is zitten er dus 6 kogels in het magazijn. Als iedereen inmiddels wel een beetje bijgekomen is ga ik ergens achteraf zitten en ga ik de groep observeren vooor een uurtje. In dit uur kan ik zien aan welke mensen ik wel wat heb en aan wie niet. De 4 meest kansloze gevallen schiet ik meteen af. er zullen er ongetwijfeld een of twee tussen zitten die proberen het gevecht met me aangaan en daarbij zal ik ongetwijfeld gewond raken dus zal ik de wonden schoonmaken met een beetje wodka. dit onder het motto van: pijn is fijn, jeuk is leuk en bloed moet!!!
- vervolgens spelen we nog een spelltje: hoeveel mensen kun je stapelen op elkaar?
daarnet zijn er tot mijn spijt al in een vlaag van verstandsverduistring al 4 mede passagiers gesneuveld, heel spijtig!
nu stapelen we alle mensen op elkaar en als ze allemaal liggen kies ik de leukste man eruit en geef hen de opdracht hem eruit te laten kruipen. natuurlijk dit. laatste onderwerp van het spel is:  blijf liggen op elkaar terwijl ik bovenop de stapel ga staan.
als ik op de stapel sta, schiet ik met een kopel door de hel stapel heen.
dan zijn wij nog met zijn tweeen over met: zaklantaarn, zakmes, kompas, verbanddoos, 1000 pillen, 10 oveerjassen, veel water en veel wodka.
vanm de tien overjassen maken we een tweepersoonsbed.
nu gaan we doen wat ons instincten ons ingeven: doktertje spelen!!
we pakken de verbanddoos en snijden eerst wat geimproviseerde tatoeages met het zakmes. dat het met een mes moet kan ons niet schelen want we gaan toch wel dood vandaag of morgen. we slikken een berg pillen de man en ieder een liter water om het weg te spoelen.  alle wonden van het snijden met het mes verzorgen als dokters met de volledige inhoud van de verbanddoos. we beginnen aan de wodka, ongeveer een litertje de man en nog maar een gerje pillen moet voldoende zijn om flink van de wereld te zijn.
aangezien ik inmiddels al straalbezopen ben en echt geen idee meer wie ik ben en wat er gebeurd is besluit ik de laatste pillen ook te slikken met het laatste beetje wodka en dan val ik in een droomloze slaap, af en toe kots ik het een en ander uit en mijn collega dokter ook. we zijn tevreden we hebben alles gedaan wat er verboden is, alle regels overtreden, moorden gepleegd en drank misbruikt. wat kan het mij nog schelen als ik toch weet dat ik dood zal gaan.
mocht het onverhoopt toch zo zijn dat ik de volgende dag mijn ogen nog open dan hebben we wel nog een van de kapotgeschoten passagiers onder een boom gelegd, oh nee kut, naast een cactus gelegd dan! daaroverheen hebben we die ene plasticregenjas gelegd ter bescherming.

nee ik geloof niet dat we de volgende nog zullen meemaken en ik geloof ook niet dat ik een voldoende krijg voor deze opdracht maar ach kan mij het schelen!

Mijn prinsje is chriz!!

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #36 Gepost op: 2-09-2003, 17:49:19 »
 ;D
hee Dorine, vergeet dan niet om die zouttabletten te gebruiken om in de wonden te strooien;)

 :o ik schrik wel erg van al die heftige en mensonvriendelijke oplossingen van jullie hoor!!

ik denk deze volgorde:
 1) water
 2 )zouttabletten
 3) handspiegel
 4) pistool
 5) verbanddoos
 6) regenjas
 7) overjas
 8) zonnebril
 9) zakmes
10) kaart van gebied
11) kompas
12) zaklantaarn
13) felgekleurde parachute
14) boekje eetbare woestijndieren
15) 2 liter wodka

Er staat overigens niet bij dat je ook de motivatie moet zeggen, waarom je voor een bepaalde volgorde kiest.
Bovendien zijn er zoveel redenen al uitgelegd dat ik hier maar voor pas :-X
laat ik aan de echte slimmerikken over :P

groet, cad.
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #37 Gepost op: 2-09-2003, 17:51:58 »
 ;D Ik ga de volgende keer als ik met het vliegtuig ga, vooraf eerst even vragen of er geen dorine mee gaat.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #38 Gepost op: 4-09-2003, 01:30:40 »
Kans is klein, Chriz, nu er op steeds meer vluchten niet meer gerookt mag worden. Dorine gaat nog liever lopen dan dat ze in een vliegtuig stapt, waar ze niet mag roken ;D ;D

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re:Overleven in de Sonora woestijn
« Reactie #39 Gepost op: 4-09-2003, 15:00:36 »
je bent nog steeds slim jos
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!