Auteur Topic: Welke series raad jij aan?  (gelezen 155971 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Welke series raad jij aan?
« Gepost op: 24-09-2013, 16:51:19 »
Naar aanleiding van een gesprek in een ander topic maar ik hier maar even een apart topic aan.

Welke series raad jij aan aan anderen? Wat vond/vind jij helemaal geweldig?
Als je een serie aan raad vertel er dan ook kort iets over (vooral het genre is handig).


Ik ben wel benieuwd wat jullie goede series vinden.
Ik zelf kijk veel verschillende series en vind het lastig om er 1 te kiezen die ik het beste vind. Game of Thrones (zie topic) staat zeker hoog op de lijst. Ben nu ook bezig met alle seizoen van Stargate (de spin-offs en films staan nog op de todo lijst) en vind dat ook heel erg leuk. Stargate is wel heel erg sci-fi en dat heb ik pas sinds kort leren waarderen :P.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #1 Gepost op: 24-09-2013, 18:18:23 »
GOT is briljant en vind ik dus ook erg leuk.

Ik hou ook van politiek drama en ben nu (pas) begonnen met the west wing.
Borgen vond ik ook erg leuk (alleen serie 1 van gezien).

Een tip van daisy was The Americans ook erg de moeite waard. Gaat over een russisch echtpaar dat in de jaren  60 in Amerika is komen wonen. Ze moeten hun cover in stand houden ondanks problemen in hun huwelijk en verklikkers overal.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #2 Gepost op: 24-09-2013, 18:26:31 »
- Homeland, ondanks dat de magie van seizoen 1 weg was in seizoen 2, nog steeds de moeite waard.
- Graceland. Is wat luchtiger, maar wel spannend. Gaat over 6 federale agenten die samen 1 huis wonen, maar iedereen heeft zo zijn geheimen. Eerste seizoen is net afgelopen
- Dexter, al zijn niet alle seizoenen goed. Mijn favoriete seizoenen zijn 1,2,5 en 7. Ik zit nu in seizoen 8 (laatste seizoen) en ik kom er niet door. Gisteren was de laatste aflevering.
- Hannibal. Als je The Following al eng vond, dan dit misschien niet kijken. Dit heeft betere dialoog, special effects en personages, maar je moet er even inkomen.

En The Americans zeker.  ::jaja:: Ben zeer benieuwd naar seizoen 2. Ik ga vanavond (proberen) de pilot van The Blacklist te kijken, ik laat nog wel weten hoe die is bevallen. Hij lijkt me nl erg goed ::jaja::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #3 Gepost op: 24-09-2013, 18:37:48 »
Homeland heb ik alleen de eerste aflevering gezien. Zag er goed uit maar door tijd gebrek ben ik nooit verder gegaan, uiteindelijk maar van mijn lijstje gestreept. Hetzelfde geldt voor The Americans.
Graceland vond ik niet zo geweldig. Was wel entertaining, maar voor mij niet leuk genoeg om wekelijks te volgen.

Ik heb vandaag The Blacklist gekeken (en review geschreven :P) en ik vind het er goed uit zien. In sommige opzichten minder leuk dan verwacht in andere opzichten juist blij verrast. Ik ga nog een paar afleveringen kijken en dan zie ik wel of het echt een 'keeper' is of niet

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #4 Gepost op: 24-09-2013, 18:42:58 »
- Homeland: ontzettend spannende serie (spionage-thriller). Het eerste seizoen was fantastisch, het tweede wel wat minder.
- Game of Thrones: fantastisch, maar die wordt al in een ander topic besproken.
- Lost: erg verslavende serie, al wordt het geleidelijk aan wel wat idioter. Maar ik vond dat zo geleidelijk gaan, dat ik er geen problemen mee had.
- The Sopranos: mafiaserie, wordt vaak genoemd als beste TV-serie allertijden. Is inderdaad briljant. Gek genoeg vond ik de allereerste aflevering niet direct zo meeslepend als die van bijv. Lost, maar als ze eenmaal goed op gang zijn..... Houdt het topniveau alle 6 seizoenen vast!
- Penoza: Nederlandse misdaadthriller. Vooral het eerste seizoen erg goed, vond ik.
- The Killing (originele, Deense versie): eerste seizoen gezien, bezig met het tweede. Relatief trage politieserie (1 aflevering = 1 uur = 1 dag in het moordonderzoek), maar dat blijkt helemaal niet vervelend. Daardoor is er veel meer ruimte voor verrassende wendingen, fouten in het onderzoek en aandacht voor de persoonlijke kanten dan in de gebruikelijke series waarin een moordzaak binnen een uurtje wordt opgelost.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #5 Gepost op: 24-09-2013, 20:00:28 »
- Homeland, ondanks dat de magie van seizoen 1 weg was in seizoen 2, nog steeds de moeite waard.
- Graceland. Is wat luchtiger, maar wel spannend. Gaat over 6 federale agenten die samen 1 huis wonen, maar iedereen heeft zo zijn geheimen. Eerste seizoen is net afgelopen
- Dexter, al zijn niet alle seizoenen goed. Mijn favoriete seizoenen zijn 1,2,5 en 7. Ik zit nu in seizoen 8 (laatste seizoen) en ik kom er niet door. Gisteren was de laatste aflevering.
- Hannibal. Als je The Following al eng vond, dan dit misschien niet kijken. Dit heeft betere dialoog, special effects en personages, maar je moet er even inkomen.

En The Americans zeker.  ::jaja:: Ben zeer benieuwd naar seizoen 2. Ik ga vanavond (proberen) de pilot van The Blacklist te kijken, ik laat nog wel weten hoe die is bevallen. Hij lijkt me nl erg goed ::jaja::

The Following is echt een super goede serie, ik hoop echt dat seizoen 2 ook word uitgezonden in Nederland
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #6 Gepost op: 24-09-2013, 20:32:17 »
Cougar town ;D: Als je Friends geweldig vind, dan is deze komedie zeker een aanrader. Met Courtney Cox in de hoofdrol die in het begin van de serie een cougar speelt. Hoewel dat niet erg lang duurt en het uiteindelijk meer een familie serie wordt en de naam misplaatst is. (Waar de makers dan ook met zelfspot op reageren door de titel in de opening af te kraken met iedere aflevering een ander statement). Het is een hilarisch serie, met kleurrijke karakters.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #7 Gepost op: 24-09-2013, 22:46:20 »
Cougar town heb ik alleen seizoen een gezien en vond ik echt super saai.

Ik ben nu Dexter aan het kijken, ben nu bij seizoen 2, dus heb nog wat te kijken tot ik klaar ben ermee. Six feet under, waar Michael C. Hall daarvoor in speelde, was trouwens ook echt een geweldige serie.
Verder ben ik ook wel fan van Borgen.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #8 Gepost op: 24-09-2013, 23:01:03 »
Six Feet Under wil ik inderdaad ook wel aanraden. Niet voor mensen die series kijken voor de spanning, maar meer voor liefhebbers van sociale en familieproblemen. De dood is zo'n beetje het hoofdthema, het gaat namelijk over een familie die een begrafenisonderneming runt en elke aflevering begint met een dood van een willekeurige persoon. Het leven wordt er gewoon erg puur neergezet en je gaat echt met de hoofdpersonen meeleven. 'Dexter' speelt iemand die worstelt met zijn homoseksualiteit, zijn broer met bindingsangst, hun zus is overal een buitenbeentje en de moeder is helemaal een geval apart. Het einde is ook zo mooi gemaakt, heb bijna moeten janken.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #9 Gepost op: 24-09-2013, 23:03:23 »
Ik weet eigenlijk niet meer hoe het afliep. Ik weet wel nog dat Michael C. Hall elke aflevering met de doden liep te praten die hij aan het opbaren was. Maar was echt wel een hele mooie serie over een heel bijzonder gezin.  :D

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #10 Gepost op: 24-09-2013, 23:10:12 »
Ik weet eigenlijk niet meer hoe het afliep.

Spoiler: youtubefilmpje (klik om te tonen/verbergen)

Als ik dat liedje van dat eind ergens hoor, krijg ik al kippenvel. :P
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #11 Gepost op: 24-09-2013, 23:15:42 »
Ik heb vandaag The Blacklist gekeken (en review geschreven :P) en ik vind het er goed uit zien. In sommige opzichten minder leuk dan verwacht in andere opzichten juist blij verrast. Ik ga nog een paar afleveringen kijken en dan zie ik wel of het echt een 'keeper' is of niet

Heb m net gezien en een sterke pilot. Het verhaal ging wat snel, af en toe wat te snel, maar voor een pilot vergeef ik ze dat. Er zat idd een leuke twist in die ik echt niet zag aankomen. Ik blijf kijken voorlopig.  ::ok::

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #12 Gepost op: 25-09-2013, 08:23:54 »
The Black List moet ik nog kijken. Ben erg benieuwd.

Orange is the new black vond ik een leuke serie. Gaat over een vrouwengevangenis. De verschillende soorten vrouwen worden goed weergegeven. Er zit humor in, maar ook serieuze stukken. Het is van de makers van Weeds, als je dat leuk vond kan je dit ook waarderen denk ik.

Dan volg ik nog Pretty little liars. Dit gaat over een vriendengroep waarvan 1 van de meiden vermist is en dan dood gevonden wordt. De overige 4 hebben allemaal geheimen en sinds de begrafenis krijgen ze mysterieuze sms berichten van iemand die zich A noemt. Ze weten niet wie het is, maar die persoon weet wel alles.
Ik vind er leuke twists inzitten, veel spanning en ook lekker veel drama.


Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #13 Gepost op: 25-09-2013, 11:06:14 »
Oké hier gaan we!

- The Sopranos. Deze wordt met recht vaak genoemd als beste serie aller tijden. Deze serie heeft destijds de toon gezet en heeft er voor gezorgd dat we tegenwoordig veel goede series te zien krijgen!
- The Wire. Ook een geweldige serie! Gaat over de criminaliteit/drugs scene in Baltimore, waarbij je het verhaal volgt door zowel de ogen van de criminelen/drug dealers en de politie. Super!
- Lost. Lost heeft voor mij altijd een speciale plek. Deze serie volgde ik destijds op tv en ik kon elke week niet wachten op de nieuwe aflevering. Het draait hier vooral om de personages en dat is heel goed gedaan. Je leeft echt met ze mee. Daarbij komt het mythische/onbekende. Het mooie van Lost was dat het elke week niet klaar was met de aflevering, maar dat het daarna volop door ging op het internet met allemaal theorieën. Heerlijk was dat altijd!
- Game of Thrones. Normaal ben ik niet zo van de fantasy, maar Game of Thrones is gewoon geweldig. Ik heb na het kijken van seizoen 3 zelfs de boeken aangeschaft en die lezen ook heerlijk weg, ook al zijn ze in het engels. George R.R. Martin heeft een prachtige wereld geschapen. Er gebeurd heel veel, met heel veel personages. In de boeken zijn dit er nog meer dan in de tv serie. Koppie er bij houden dus, maar o wat is het goed!
- Breaking Bad. Nog één aflevering te gaan! Ook over deze serie ben ik super enthousiast. Ik geloof ook dat we Breaking Bad weer te danken hebben aan de toon die The Sopranos (en The Wire) destijds heeft/hebben gezet. Er wordt ook geweldig geacteerd, moet gezegd worden! Deze serie steekt steengoed in elkaar.

Dat zijn wel mijn 5 toppers. Niet beslist in die volgorde, keep that in mind!

Verder:

- Dexter. Dexter vond ik wel goed, ik denk dat voor mij seizoen 4 er uit springt, als ik de seizoenen niet door elkaar haal in ieder geval ;) Seizoen 8 is nu net afgelopen geloof ik. Ik was bij aflevering 4 van dit seizoen maar ben er toen mee gestopt. Ik ga het nog wel uitkijken, dat zeker, maar het kan me niet zo heel veel meer boeien.. Breaking Bad begon toen trouwens ook weer en daar heb ik me weer vol op gestort ;) Dexter is een aardig goede serie, maar voor mijn gevoel veel van hetzelfde.
- The Walking Dead. Deze serie leek me eerst niet zoveel. Ben er later toch nog aan begonnen en heb nu toch wel zin in het vierde seizoen dat in oktober (?) gaat beginnen. Ben niet zo van de zombies, maar deze serie zit wat dat betreft wel goed in elkaar. Verder.. ach.. het is gewoon leuk.
- Homeland. Homeland zit wel goed in elkaar en is ook zeker interessant. Maar wat mij betreft toch niet goed genoeg om in mijn top 5 te komen. Verder is het wel een aanrader hoor!
- Rome. Misschien hoort Rome nog wel bovenaan dit lijstje, maar niet in mijn top 5. Goede serie maar helaas koste het teveel (als ik het goed heb) en moesten we het doen met 2 seizoenen. Ook interessant om te zien hoe het toen is gegaan. Leuke "side story" met de hoofdpersoon.

En dan ook nog..

- Suits. Kon mij gewoon niet echt bekoren. Seizoen 3 is nu uit geloof ik? Weet niet of ik die ga kijken..
- Prison Break. Dit was echt één van de eerdere series die ik keek. Seizoen 1 vond ik toen geweldig.. maar daarna werd het snel minder met seizoen 4 als ultieme dieptepunt. Heel erg uitgemolken naar mijn idee.
- Spartacus. Ik weet niet precies waarom ik al de seizoenen hier van heb gekeken. Wilde denk ik toch weten hoe het afliep. Veel seks en bloed. Niet echt lekker geacteerd en gaf gewoon niet echt voldoening ofzo. Ook hier was seizoen 1 nog wel te doen, maar daarna weer snel minder.

Nou dat waren ze wel geloof ik. Als me nog 1 te binnen schiet dan laat ik het weten  ;D
 

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #14 Gepost op: 1-10-2013, 21:35:06 »
Mijn favorieten series aller tijden (lekker cliché lijstje :-X ):

Game of thrones
Lost
Flashforward
Prison break
Covert affairs
Suits
Sherlock
Homeland
Robin Hood
Switched at birth
The walking dead
How I met your mother
Friends


Breaking bad en Dexter heb ik geprobeerd, maar ben snel afgehaakt.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #15 Gepost op: 1-10-2013, 21:42:59 »
Ik had dat na seizoen 1 van Lost.
Ik zie dat bij veel mensen hij nog in het lijstje staat.
Het werd zo onwerkelijk dat ik er niet zoveel meer mee kon.
Ik zag later nog beelden van een (het?) laatste seizoen. Toen was er een hele stad onder het eiland of zo. Ik kon het echt niet meer plaatsen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #16 Gepost op: 1-10-2013, 22:34:29 »
Misschien bedoel je met die stad de plek waar The Others woonden? Of het hiernamaals waar iedereen in het laatste seizoen elkaar weer ontmoette. Dat hoefde van mij ook niet, werd allemaal iets te zweverig daardoor.

Ik zag ooit een filmpje op YouTube dat een van de personages die er al uit lag
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
en die dus in seizoen 6 weer werd opgetrommeld tussen de opnames door aan degene die Hurley speelt vroeg wat er nou allemaal aan de hand was. Ze geloofde zelf ook niet hoe het verhaal zo uit de klauwen was gelopen. :P
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #17 Gepost op: 2-10-2013, 10:22:12 »
Ik snap wat jullie bedoelen. Maar als je het niet van begin tot einde gevolgd hebt is dat ook weer niet zo gek  :P

Afgelopen maandag de final episode van Breaking Bad gezien. Briljante serie!  ::bravo::  Heerlijk om weer eens een serie te zien die tot het einde steengoed blijft!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #18 Gepost op: 2-10-2013, 12:19:02 »
Is er niemand buiten mij die Lie to me en The Mentalist briljante series vindt?
Ich bin ein Bärliner!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Welke series raad jij aan?
« Reactie #19 Gepost op: 2-10-2013, 15:50:57 »
The Mentalist vond ik wel leuk, maar niet briljant :P
I won't worry my life away. I choose to be happy!