Auteur Topic: Aflevering 10 - Stairway to heaven  (gelezen 34220 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #80 Gepost op: 11-11-2013, 16:23:08 »
Volgens mij is er iets misgegaan bij het typen van "Jullie hebben gelijk." Ik zou je toetsenbord even nakijken.  ;D

Nee hoor ik vind gewoon dat vuur maken te simpel is voor de laatste fase van een proef. Mag dat niet? ;D

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #81 Gepost op: 11-11-2013, 16:31:31 »
Tuurlijk, maar ik denk dat ook de meeste van de (ex)deelnemers die goed zijn in het maken van vuur het niet met je eens zullen zijn. Het kan altijd misgaan. Dit is vaak door spelers beaamt.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #82 Gepost op: 11-11-2013, 16:45:35 »
Tuurlijk, maar ik denk dat ook de meeste van de (ex)deelnemers die goed zijn in het maken van vuur het niet met je eens zullen zijn. Het kan altijd misgaan. Dit is vaak door spelers beaamt.

Het gaat mij erom dat de tijd die je kan verliezen met het vuur maken relatief klein is tov de tijd die je kan winnen met de traptreden leggen. Ookal gaat het 2, 3 keer mis, dan nog zou Geraldine (de eerstvolgende) geen kans meer gemaakt hebben. Iedereen behalve Hans en Kees was al tijdens het traptreden leggen praktisch kansloos, terwijl ik het leuker zou vinden als een laatste element in de proef iets is waarmee de achterblijvers nog een redelijke kans maken om bij te komen.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #83 Gepost op: 11-11-2013, 16:55:46 »
Als de betere vuurmaker als eerste mag beginnen zal deze nagenoeg altijd winnen, daar heb je wel gelijk in. Als deze goede vuurmaker echter ook betere knopenontwarder(?) blijkt, de betere traptredenlegger, de snelste klimmer, en degene met het beste uithoudingsvermogen, dan kan ik er weinig op tegen hebben dat diegene boven meteen mag beginnen met vuur maken. Eerlijk gezegd vond ik het juist raar dat ze na het losmaken van dat tasje niet meteen verder mochten, "ja dit is een race, maar wacht maar even, je bent sneller en dat is niet eerlijk ???


Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #84 Gepost op: 11-11-2013, 17:06:06 »
Als de betere vuurmaker als eerste mag beginnen zal deze nagenoeg altijd winnen, daar heb je wel gelijk in. Als deze goede vuurmaker echter ook betere knopenontwarder(?) blijkt, de betere traptredenlegger, de snelste klimmer, en degene met het beste uithoudingsvermogen, dan kan ik er weinig op tegen hebben dat diegene boven meteen mag beginnen met vuur maken. Eerlijk gezegd vond ik het juist raar dat ze na het losmaken van dat tasje niet meteen verder mochten, "ja dit is een race, maar wacht maar even, je bent sneller en dat is niet eerlijk ???



Ik vond het inconsequent dat ze niet meteen door mochten gaan na het losknopen van het tasje. Ik had het erg oneerlijk gevonden als Geraldine (die het slechtste was met het tasje) de proef had gewonnen door deze regel; gelukkig is dat niet gebeurd. Het tasje-losknopen maakte zo niet echt deel uit van de proef, wat jammer is. Wat betreft het vuur maken: ik vind dit juist wel een goede proef. Vuur maken is een essentieel onderdeel van het overleven. Ook is niet iedereen daar even goed in, waardoor het wel degelijk een verschil kan maken in de eindstand.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #85 Gepost op: 11-11-2013, 17:24:47 »
Als de betere vuurmaker als eerste mag beginnen zal deze nagenoeg altijd winnen, daar heb je wel gelijk in. Als deze goede vuurmaker echter ook betere knopenontwarder(?) blijkt, de betere traptredenlegger, de snelste klimmer, en degene met het beste uithoudingsvermogen, dan kan ik er weinig op tegen hebben dat diegene boven meteen mag beginnen met vuur maken. Eerlijk gezegd vond ik het juist raar dat ze na het losmaken van dat tasje niet meteen verder mochten, "ja dit is een race, maar wacht maar even, je bent sneller en dat is niet eerlijk ???



De reden dat ze na het tasje niet door mochten is denk ik omdat ze wilden voorkomen dat er 1 iemand aan de trap bezig is en dat de rest de rest van de proef alleen maar aan dat tasje staat te sjorren. Dan zou de proef helemaal saai geweest zijn. Toch ben ik het wel met je eens, het was raar dat ze niet door mochten. Ik had er overigens ook niks op tegen dat ze door mochten met vuur maken hoor, ik zou het alleen spannender gevonden hebben als ze na dat touwtje doorbranden nog een laatste element zouden moeten doen (een puzzel bijvoorbeeld). Vuur maken moet iedereen nou toch wel kunnen hoop ik.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #86 Gepost op: 11-11-2013, 18:14:29 »
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens ja ::jaja::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #87 Gepost op: 11-11-2013, 18:19:02 »
Volgens mij is er iets misgegaan bij het typen van "Jullie hebben gelijk." Ik zou je toetsenbord even nakijken.  ;D
ik vind dit echt grappig ::rofl::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #88 Gepost op: 11-11-2013, 19:06:14 »
Dat zei Bjorrn al idd, maar dan heb je weer Zimra die buiten de boot valt. Naar aantal stemmen kijken op de vorige eilandraden zou idd kunnen.

Gerard schreef het laatst ook al ergens: Zimra heeft als 2e samensmelting gehaald, na Jan. Er wordt gekeken naar de volgorde van binnenkomst bij de samensmelting, niet van de samensmeltingsproef ::vergroot::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #89 Gepost op: 11-11-2013, 19:12:19 »
Gerard schreef het laatst ook al ergens: Zimra heeft als 2e samensmelting gehaald, na Jan. Er wordt gekeken naar de volgorde van binnenkomst bij de samensmelting, niet van de samensmeltingsproef ::vergroot::

Aha, dan wordt het ineens een stuk duidelijker  ::trots::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #90 Gepost op: 11-11-2013, 19:13:16 »
Gerard schreef het laatst ook al ergens: Zimra heeft als 2e samensmelting gehaald, na Jan. Er wordt gekeken naar de volgorde van binnenkomst bij de samensmelting, niet van de samensmeltingsproef ::vergroot::

Ik hoop van niet. Want in theorie zouden Hans en Edith dan verliezen als ze gelijkstaan met Zimra terwijl zij net een schitterende proef hadden afgelegd terwijl Zimra gewoon werd afgezet.
klaar voor de strijd

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #91 Gepost op: 11-11-2013, 19:17:05 »
Ik hoop van niet. Want in theorie zouden Hans en Edith dan verliezen als ze gelijkstaan met Zimra terwijl zij net een schitterende proef hadden afgelegd terwijl Zimra gewoon werd afgezet.

Pardon? Zimra heeft daarvoor Everon, Robert en Valentijn moeten verslaan en dus 3 proeven gewonnen. Ze is niet zomaar alleen afgezet he. Ze heeft een weg van 16 dagen afgelegd, itt Hans en Edith die een proef van een uurtje of zo hebben gedaan.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #92 Gepost op: 11-11-2013, 21:00:43 »
Pardon? Zimra heeft daarvoor Everon, Robert en Valentijn moeten verslaan en dus 3 proeven gewonnen. Ze is niet zomaar alleen afgezet he. Ze heeft een weg van 16 dagen afgelegd, itt Hans en Edith die een proef van een uurtje of zo hebben gedaan.

Er is een reden, dat Zimra op verliezerseiland terecht is gekomen, terwijl Hans en Edith nog geheel ongeschonden in het spel zitten.
Juist ja, Zimra verliest ELKE proef kansloos.
Haar 'tegenstanders' op verliezerseiland waren nauwelijks in staat om over een boomstam te lopen en 2 zelfs niet eens bij machte om mee te doen. Dat heet dus: "Zimra werd gewoon afgezet".
Nu zij weer meedoet, slaat ze nog geen deuk in een pakje boter, snapt ze nauwelijks wat er gaande is en doet slechts onbesuisde acties. Onderhoudend voor de kijker, maar ze kan niet in de schaduw staan van de anderen, die nog in het spel zitten.
Er is geen grond om een lans voor haar te breken, als we het hebben over prestaties. (zitten wachten op een eiland met 10 kilo overgewicht is nou niet echt een prestatie)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #93 Gepost op: 11-11-2013, 21:10:00 »
Mmmmaaaar, dat haar tegenstanders bagger waren was niet haar schuld ::ohno::.

Nu zij weer meedoet, slaat ze nog geen deuk in een pakje boter, snapt ze nauwelijks wat er gaande is en doet slechts onbesuisde acties. Onderhoudend voor de kijker, maar ze kan niet in de schaduw staan van de anderen, die nog in het spel zitten.
Er is geen grond om een lans voor haar te breken, als we het hebben over prestaties. (zitten wachten op een eiland met 10 kilo overgewicht is nou niet echt een prestatie)
Dat ze slecht in proeven is oké, helemaal waar. Maar ze heeft zeker wel een idee van wat er gaande is en is vrij tactisch bezig. Daarnaast is ze sociaal ook een sterk spel aan het spelen.

En ook hier wordt er weer veelte makkelijk gedaan over het feit dat ze 16 dagen alleen op een onbewoond eiland heeft gezeten. Verveling en honger zijn erger wanneer je alleen bent voor zo lang. En ze heeft zeker geen overgewicht ::ohno::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #94 Gepost op: 11-11-2013, 21:41:56 »
En ze heeft zeker geen overgewicht ::ohno::.

Ha, D*N, dat verbaast mij niets  ::tandpastasmiley::

Hier Zimra in goede doen: http://fakka.nl/eye-candy-zimra-is-playmate-van-de-wereld/

En hier Zimra op haar eiland: http://www.gemistvoornmt.nl/a.aspx/1380220207/1

Dat je verliefd bent op haar, gezien al jouw  ::love:: her en der verspreid over het forum, betekent dat je alles waarschijnlijk niet meer zo scherp door je brilletje ziet  ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #95 Gepost op: 11-11-2013, 21:46:14 »
Ha, D*N, dat verbaast mij niets  ::tandpastasmiley::

Hier Zimra in goede doen: http://fakka.nl/eye-candy-zimra-is-playmate-van-de-wereld/

En hier Zimra op haar eiland: http://www.gemistvoornmt.nl/a.aspx/1380220207/1

Dat je verliefd bent op haar, gezien al jouw  ::love:: her en der verspreid over het forum, betekent dat je alles waarschijnlijk niet meer zo scherp door je brilletje ziet  ;)
Ik zie ook wel dat ze meer kilo's heeft op het eiland dan in de foto daarboven. Maar ik vind het nog geen overgewicht ::ohno::. Ze ziet er nu juist erg goed uit met al die rondingen ;D.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #96 Gepost op: 11-11-2013, 21:49:49 »
Dat is dus echte liefde,  ::roos:: Gefeliciteerd!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #97 Gepost op: 11-11-2013, 21:53:13 »
Er is een reden, dat Zimra op verliezerseiland terecht is gekomen, terwijl Hans en Edith nog geheel ongeschonden in het spel zitten.
Juist ja, Zimra verliest ELKE proef kansloos.
Haar 'tegenstanders' op verliezerseiland waren nauwelijks in staat om over een boomstam te lopen en 2 zelfs niet eens bij machte om mee te doen. Dat heet dus: "Zimra werd gewoon afgezet".
Nu zij weer meedoet, slaat ze nog geen deuk in een pakje boter, snapt ze nauwelijks wat er gaande is en doet slechts onbesuisde acties. Onderhoudend voor de kijker, maar ze kan niet in de schaduw staan van de anderen, die nog in het spel zitten.
Er is geen grond om een lans voor haar te breken, als we het hebben over prestaties. (zitten wachten op een eiland met 10 kilo overgewicht is nou niet echt een prestatie)


Ja, en? Zij kon er toch niets aan doen dat haar tegenstanders zo waren? Als het allemaal topsporters waren geweest die hier mega goed in geweest waren, was ze dan voor jou niet "gewoon afgezet", maar had ze het dan wel echt verdiend? Als de productie op de manier denkt dat de winnaar van Duivelseiland als tweede binnenkwam op de samensmelting, dan doen haar tegenstanders er toch niet toe en zal bij gelijkspel Zimra dus winnen?
Misschien prestatie gezien niet eerlijk maar dat betekent niet dat Zimra gewoon is afgezet en zo niet gedacht mag worden..

Ik heb overigens niet de hele discussie gelezen dus ik weet niet of ik het nu over totaal iets anders heb dan hier bedoeld wordt.  ::sorry::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #98 Gepost op: 11-11-2013, 21:54:32 »
Overgewicht?  ::)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Stairway to heaven
« Reactie #99 Gepost op: 11-11-2013, 22:00:17 »
Pardon? Zimra heeft daarvoor Everon, Robert en Valentijn moeten verslaan en dus 3 proeven gewonnen. Ze is niet zomaar alleen afgezet he. Ze heeft een weg van 16 dagen afgelegd, itt Hans en Edith die een proef van een uurtje of zo hebben gedaan.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik heb al eerder gepost dat ik alle begrip heb dat zimra de proef niet moest doen. Ze verdient de samensmelting. Wat ik niet eerlijk zou vinden is dat je ze niet kunt vergelijken omdat zimra de proef niet moest doen.
klaar voor de strijd