Poll

Welk tv-programma moet terug op de buis?

Fort Boyard
32 (35.2%)
Wedden dat?
5 (5.5%)
Medisch centrum west
2 (2.2%)
All Stars
8 (8.8%)
Vrienden voor het leven
2 (2.2%)
The A-Team
2 (2.2%)
The Dukes of Hazzard
0 (0%)
Happy Days
0 (0%)
Pippi Langkous
5 (5.5%)
de Fabeltjeskrant
1 (1.1%)
Beverly Hills 90210
0 (0%)
Now or Never
3 (3.3%)
Heartbreak High
3 (3.3%)
iets anders
28 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 87

Auteur Topic: Welk tv-programma moet terug op de buis?  (gelezen 57406 keer)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #20 Gepost op: 26-09-2003, 13:53:24 »


De elementen uit Istanbul, het theehuis in de Grand Bazar en het Topkapi-paleis, ik liep er enkele weken naderhand zelf rond, en dat was een heel idiote gewaarwording. Om die reden weet ik dat dat moet zijn uitgezonden eind 1995, ik was er met carnaval 1996.



carnaval? in istanbul?  ;D aan welke kant van de bosporus ben jij geweest?  ;)

Offline hannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • De tong voelt het en kan het proeven
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #21 Gepost op: 26-09-2003, 13:56:08 »
Dat vraag ik me ook af  :)
De tong weet het maar kan het niet zeggen

maapie

  • Gast
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #22 Gepost op: 26-09-2003, 15:48:12 »
Ford Boyard, echt geweldig, maar je wordt er wel zenuwachtig van  ::)

ik heb er trouwens ook een cdrom van :) fed!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #23 Gepost op: 27-09-2003, 19:17:46 »



carnaval? in istanbul?  ;D aan welke kant van de bosporus ben jij geweest?  ;)
Dat vraag ik me ook af  :)
Omdat Istanbul dus de enige bestemming was, waar je vanuit Zuid-Limburg naartoe kon (of je moest het dubbele uitgeven, en dat zat je op de Canarische Eilanden), was de groep toeristen ter plaatse van een uitzonderlijk "Limburg-gehalte''. Komt nog bij dat het juist samenviel met het eind van de Ramadan, en dat er toen in Istanbul een extra feestelijke stemming heerste. We hebben toen inderdaad een dag carnaval aan de Bosporus gevierd.

Het was eind februari, en best een heerlijke temperatuur (rond de twintig graden).

Limburgers hebben de (on-)hebbelijkheid de carnaval hier in Nederland te ontvluchten, en het daar (uit een soort van heimwee) te gaan vieren, zij het: op bescheiden schaal.

Oh ja, ik ben ook nog een middagje in Azië geweest, voor omgerekend 50 eurocent. Via de veerboten die daar af en aan varen voor een habbekrats, tussen het Oude Europese deel en het Aziatische Deel van Istanbul.
« Laatst bewerkt op: 27-09-2003, 19:20:13 door bodejosm43 »

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #24 Gepost op: 2-10-2003, 22:28:21 »
Ik heb ook Ford Boyard gestemd. Ik kan nu nog het muziekje terug horen in mijn kop, wat een topper was dat!

Zeg, Han, wat voor spel is dat? Waar kan ik dat vandaan halen???
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #25 Gepost op: 2-10-2003, 23:21:27 »
Zeg, Han, wat voor spel is dat? Waar kan ik dat vandaan halen???

't is gewoon 'n PC-game bestaande uit 'n aantal CD-roms. Ik heb 't 'n jaar of 8 geleden gekocht in de winkel. Ik denk eigenlijk niet dat 't nog te verkrijgen is in de winkel. :-\

In 't spel ben je gewoon deelnemer aan 'n groep, die 't spel in Fort Boyard speelt. Je moet dus ook sleutels zien te bemachtigen door middel van allerlei verschillende spellen in de cellen van 't Fort. Ook moet je geregeld naar 't torentje om vragen bij de oude man (hoe heette die ook alweer?  ??? ) te beantwoorden. Als je voldoende sleutels hebt, moet je met dezelfde soort spellen nog woorden verzamelen. Met behulp van deze woorden moet je weer 'n ander woord raden dat je nodig hebt om 't eindspel te doen.

Ik heb 't al 'n hele tijd niet meer gespeeld. Ik weet ook niet of 't wel nog werkt op de huidige computer die ik hier heb staan. 't is immers al 'n vrij oud spel. :-\

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #26 Gepost op: 3-10-2003, 00:31:10 »
't is gewoon 'n PC-game bestaande uit 'n aantal CD-roms. Ik heb 't 'n jaar of 8 geleden gekocht in de winkel. Ik denk eigenlijk niet dat 't nog te verkrijgen is in de winkel. :-\
Het is hier en daar bij Dixons en V&D nog wel te koop. Het draaide op de eerste generatie Pentiums. Het zal nu niet meer dan 5 of 7.50 euro kosten.

Je mag ervan uitgaan dat het dan in principe nog wel zal draaien op de Windows 9.X versies, misschien nog op de directe opvolger daarvan (welke was dat ook weer, 2000 of ME??) Windows-XP zal waarschijnlijk grafische problemen geven, hoewel je dat via je instellingen (tijdelijk) kunt oplossen.

Dat laatste heb ik eens gedaan met een spel dat ik voor 5 euro bij Vroom en Dreesmann heb gekocht,  War of the Worlds van Jeff Wayne. Dat liep eerst voor geen meter, maar door tijdelijk "klassieke instellingen" te kiezen (dat gaf het programma overigens zelf aan bij ''trouble shooting''), lukte het ineens wel om het aan de praat te krijgen.

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #27 Gepost op: 3-10-2003, 00:34:41 »
Ford Boyard.....
Geweldig vond ik dat, en zou ik nu nog vinden. Vond het altijd spannend, een beetje eng, en altijd maar denken of je dat zelf ook zou kunnen of durven.
Was het een beetje vergeten, maar eigelijk toch wel heel jammer dat het er niet meer is.
stap voor stap

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #28 Gepost op: 3-10-2003, 10:33:07 »


de oude man (hoe heette die ook alweer?  ??? )

In Frankrijk heette hij Fouras, maar in Nederland was het anders, gespeeld door Bram van der Vlugt (toch?)

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #29 Gepost op: 3-10-2003, 10:50:43 »
absoluut moet wanted terug komen op de buis, vond ik echt helemaal goed dat programma.
natuurlijk ook fort boyart en duel over de grenzen was ook helemaal top.
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #30 Gepost op: 3-10-2003, 12:03:14 »
In Frankrijk heette hij Fouras, maar in Nederland was het anders, gespeeld door Bram van der Vlugt (toch?)
Was dat niet Sinterklaas? ;D

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #31 Gepost op: 3-10-2003, 14:28:28 »
In Frankrijk heette hij Fouras, maar in Nederland was het anders, gespeeld door Bram van der Vlugt (toch?)

Ja idd! Ik kan me er ook wel iets van herinneren dat hij diegene was die dat speelde. Ik heb geloof ik nog 'ns 'n aflevering 'achter de schermen bij Fort Boyard' gezien en toen lieten ze zien hoe hij omgetoverd werd tot die oude man.  :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #32 Gepost op: 3-10-2003, 17:32:44 »
Een nieuw mysterie is geboren. Nou wil ik het weten ook.......

Ik ga eens kijken via google. Ik ben gisteren wel een fan-pagina tegengekomen, en guess what: een forum, zoals dit!!!!!

klik hier

Met chatmogelijkheid, en de hele mikmak. Nou weet ik niet of er eigenlijk veel varianten zijn bij de vorm waarin je een forum kunt gieten, maar dit leek vreselijk veel op ''onze'' site. De homepage is anders opgebouwd, maar er zit een goede struktuur in. Nadeeltje: voor de niet-talenknobbels onder ons: het is in het Frans.

Ben benieuwd wie de franse tegenhanger van Compuart is............ :D

misschien is er ook wel een ''Han-treize...."
« Laatst bewerkt op: 3-10-2003, 17:43:13 door bodejosm43 »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #33 Gepost op: 3-10-2003, 19:46:12 »
Voor de mensen die slecht zijn in Frans (wie niet?) is er ook www.fortboyard.de (engels en duitstalig) daar kun je Fouras ook op zien.


Het is dezelfde site waar vandaan ik alle Fouras-raadseltjes vandaan heb geplukt voor CMC  :o

Voor de rest wou ik jullie nog even wijzen op deze sublieme actie opgestart door Chriz op het officiele forum van ER (wees maar niet bang, waren ook mijn enige berichtjes daar  ;) ). Het is eigenlijk een emailactie, maar zo bereik ik nog meer mensen ook  :D mijn reactie was toen:

Ik ben het helemaal met jullie eens! Fort Boyard moet terug en ik vind dat we dit groot moeten aanpakken, hoe gaan we dit doen? Ik bedoel die 5 man die hier een emailtje stuurt naar SBS tikt niet aan, een soort van emailpetitie misschien?

CamelTrophy heeft toen het volgende opgezet:




--------------------------------------------------------------------------------
De tekst luidt nu als volgt:
-------------------------------------------
Herinner je je Fort Boyard nog? Dat fort voor de Franse kust waar ongeveer 10 jaar geleden teams in 'cellen' allerlei moeilijke spellen en raadsels moesten oplossen om uiteindelijk in de schatkamer te midden van tijgers naar het geld te graaien? En wil je ook dat 'Fort Boyard' terugkomt op de Nederlandse televisie, mail dan deze tekst naar info@net5.nl en vergeet niet dit ook door te zenden naar alle mensen die je kent, want hoe meer stemmen, hoe meer kans dat het programma terugkomt.


Beste programmaleiding,

Herinner jullie je ook nog het geweldige programma 'Fort Boyard' dat begin jaren '90 werd uitgezonden door de AVRO. Ik en vele anderen vonden het een geweldig spannend en avontuurlijk programma. Wij pleiten er dan ook voor dat dit programma terugkomt op de Nederlandse televisie en vragen u serieus in overweging te nemen om Fort Boyard in de toekomst uit te gaan zenden.

Het email-adres is dan info@net5.nl




Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #34 Gepost op: 3-10-2003, 22:59:25 »
Ik hoop van harte dat het je lukt, Chriz. Je kunt ook een bod plaatsen op de internetsite www.fortboyard.COM

Dat bod moet minimaal 1000 dollar zijn, anders nemen ze het volgens mij niet eens in behandeling. Dat ze die internetsite aan een geïnteresseerde willen verkopen, dat kan erop duiden, dat er geen nieuwe afleveringen meer gemaakt zullen worden, want waarom wil men de naam anders van de hand doen?

Ook al zou ik persoonlijk liever voor Duel over de Grens zijn gegaan, Fort Boyard was ook niet gek. Ik kan me een soortgelijk spelprogramma herinneren uit het begin van de jaren tachtig. Dat heette: Op jacht naar de schat. Hierin kreeg een team 3 kwartier de tijd om een helikopter met  passagier volgens instruktie van de spelers aanwijzingen te laten zoeken, die de helikopter uiteindelijk bij de "schat'', een symbool was dat meestal, moesten brengen.

Het valt me op dat heel veel ''formats'' uit de jaren 80 ineens weer terugkomen op televisie. In iets andere vorm, maar op de een of andere manier is het ooit al eens gedaan op televisie.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #35 Gepost op: 4-10-2003, 01:18:04 »
Fort Boyard...


Ik heb jarenlang een soort visioen gehad van 2 vechtende vrouwen met stokken op een evenwichtsbalk...
En ik weet nog iets van een lilliputter die 'Orloge' heette...

Was dat dan Fort Boyard?

Was het gewoon een ordinair spelprogramma? Absoluut niet terug op de buis dat programma, de herinneringen die ik daaraan heb zijn welhaast mytisch!  Een terugkeer van dat programma zou dat tenietdoen!

Maar ik heb toch wel net 'Fort Boyard' gestemd...
Het zijn echt herinneringen uit de oertijd die ik aan dat programma heb, fantastisch...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #36 Gepost op: 4-10-2003, 08:34:40 »
Dat was Fort Boyard ja. Ik vond het altijd wel leuk :), behalve als mensen in een hok met spinnen moesten, dan paste ik altij even :-\

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #37 Gepost op: 4-10-2003, 09:02:34 »
Was het gewoon een ordinair spelprogramma? Absoluut niet terug op de buis dat programma, de herinneringen die ik daaraan heb zijn welhaast mytisch!  Een terugkeer van dat programma zou dat tenietdoen!
Ik ken Fort Boyard verder absoluut niet, maar ik denk dat als je het goed aanpakt je zo die sfeer van Fort Boyard weer terug kan krijgen. Moet je het alleen wel de Avro laten doen... ;)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #38 Gepost op: 4-10-2003, 15:51:03 »
Als je dus op de aangegeven link klikt, zie je dat er wat fortboyard betreft, iets staat te gebeuren op 26 juni 2004. Rendez Vous, staat daar, we zijn nog niet van het programma af, zo te lezen.

Nee, D*A*A*N, het enige dat jij van FB kunt hebben meegekregen, zijn de latere afleveringen, waarbij twee teams het tegen elkaar op moesten nemen, en herhalingen.

Die grijsaard doet me trouwens denken aan dat mannetje, dat de rode draad vormde in die langlopende tekenfilm-serie over het ontstaan van de aarde. Hij hield exact bij in welke tijd we waren aanbeland, je zag dat hij de teller nauwkeurig in het oog hield.

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Welk tv-programma moet terug op de buis?
« Reactie #39 Gepost op: 6-10-2003, 00:02:06 »
Fort Boyard...

Toen was ik nog heel erg jong... Het enige wat ik nog herinner zijn de tijgers en een soort van pak zoveel munten als je kan, stop het in je trui etc. etc. en maak dat je wegkomt...

Ik wil terug,

Wanted (MET Jack van Gelder!, en die routeindeling dat je elk blokje maar 1 keer mocht komen...)

Barbapappa... (nostalgie, want ons pa heet Huub (huub, barbatruc!) dat waren nog eens tijden...)

A-team... "I love it when a plan comes together!"  ;D Toch Annuh...  ;)

Goudkust... De enige soap die ik interessant vondt om te volgen (en omdat m'n zusje elke keer keek...)


Life's a riddle, keep answering the questions...