Auteur Topic: The Walking Dead  (gelezen 42135 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: The Walking Dead
« Reactie #80 Gepost op: 3-04-2016, 16:49:57 »
Nog niet, maar seizoen 1 gaat er zeker komen.
Gisteren seizoen 1 gekocht bij de V&D. Ik moet nog even berekenen wat die gekost heeft, maar meer dan een Euro of 6 was het niet!

Kennen jullie trouwens de serie 'Z Nation'? Zou ook iets met Zombies moeten zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Walking Dead
« Reactie #81 Gepost op: 4-04-2016, 16:38:04 »
Mijn "beloofde" gedachten over TWD tot nu toe.

TL;DR: Wat een ongeloofelijke rotserie. Niet slecht, maar zo zo vervelend om naar te kijken.

Als eerste ga ik even over de goeie puntjes van de serie. Vaak goed spannend, veel leuke karakters en als er development is, komt dat wel goed. Mooi, top, helemaal cool.

Maar verdorie, wat is deze serie toch frustrerend. Filisofisch debabbel, onïnteressante dialoog, het gaat maar door.

Beginnend bij afl. 1 van dit seizoen, het liet potentie zien. Om de flashbacks in zwart-wit te laten zien, dat is wat  ::)-waardig, maarja. Goede spanning, hele horde zombies. Maar hier (en nog zo veel vaker in de serie) worden er karakters geíntroduceerd die vaak niet meer dan één zinnetje waard zijn, en dan gaan ze dood. Alleen maar om te laten zien dat "Walkers nog echt wel een threat zijn jongens!!!" Wie gaat dan ook met zijn rug naar de horde toestaan? Wie gaat er in een open veld met elkaar kletsen, terwijl je weet dat er groepen mensen rondhangen die je willen vermoorden? Het is allemaal zo frustrerend want het kan makkelijk opgelost worden.

Waarom worden interessante side-characters zoals Denise, Deanna en de Anderson family gedood, terwijl er zeer "oninteressante" karakters (Tara (al was het logisch dat zij niet veel in beeld was, was zwanger), Rosita (Enige conflict in haar character gaat door Abraham) en Daryl (Leuk karakter maar is al genoeg mee gedaan)) wel gewoon blijven leven? Om even dat eerdere puntje terug te pakken, hoezo karakters introduceren die niets toevoegen aan het verhaal? Dat ene meisje bij Dwight in het bos, Alexandriaan 2, 34 en 265673, de lijst gaat door. Een positieve uitligger hierbij is Eastman, vond ik echt een top karakter en aflevering  ::ok::

Wat was het nut van de Wolves? Worden helemaal gehypet in het laatste seizoen (hmm ik zie een terugkerend thema...) maar nu zijn het.... gekken? Ze vermoorden mensen om ze te "bevrijden"? Okay? Dus? Wat voegt het precies toe aan de serie? Het laat zien dat er mensen zijn die gestoord zijn, okay maar... waren de Terminus mensen daar niet goed voor? Die hadden tenminste een leuke backstory, de Wolves volgens mij niet. Het enige wat ze echt deden wat Alexandrians vermoorden. Verder niet meer terug gekomen. Behalve de Alpha wolf dan.

Maar dat zou allemaal best prima zijn, kan gewoon zijn. Zou allemaal goed zijn als AMC niet zulke enorme @$%$%^#$%^@$ waren. Het einde van de eerste helft van seizoen 6. Als ze het een aflevering eerder of een aflevering later hadden gezet, perfect. Dát is de manier om ene cliffhanger te doen. Horde at the gates, toren valt om. Boem, cut to black. Óf, horde is verslagen, alle overlevenden zitten bij elkaar. Boem, top, geweldig. Maar nee, ze eindigen het op een cliffhanger, waarvan na 2 maanden blijkt dat er op dat punt eigenlijk niets gebeurde. Oeps. Wat was het hele punt? Oh ja, om mensen terug te krijgen voor de volgende helft van het seizoen. Echt erg jammer.

En dan het einde van Seizoen 6. Even voor de zekerheid in een spoiler tag.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Nou, dat waren mijn gedachten. Om twee woorden zou het zijn: fijne tijdsverspilling.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: The Walking Dead
« Reactie #82 Gepost op: 5-04-2016, 00:24:27 »
Ik ben het eigenlijk volledig met je eens, behalve op het punt van dat het een rotserie is en zonde van je tijd  ;D Ik geniet elke week. Leuke personages, spannende verhaallijnen, gore special effects - ik vind het tof. Dat het af en toe wat van hetzelfde is, is logisch, maar dat is bij detectives vaak ook zo.

Inderdaad heel jammer dat er zoveel toffe Alexandrians doodgingen, zij hadden meer ontwikkeling dan de helft van de main vast. Tara, Rosita, Daryl, Glenn, Eugene Gabriel - allemaal vrij weinig ontwikkeling of echt boeiende verhaallijn. Ze zijn er, that's it.

Een hoop afleveringen zijn fillers, vooral de Wolves was echt een opvulverhaal. De serie zou qua kwaliteit er inderdaad beter aan doen om minder episodes te doen.

En deze cliffanger, wat een fantastische scene. Tot inderdaad het laatste moment. Als ze gewoon de shock eraan hadden geplakt laat je de kijker vernietigd achter, en die komt heus wel terug hoor. Dat was zo goed geweest. Maar ik was er sl op voorbereid, dus een verrassing was het niet.

Maar he, ik geniet ondanks de wisselende kwaliteit elke aflevering, en vond dit een heel tof seizoen!

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Walking Dead
« Reactie #83 Gepost op: 5-04-2016, 01:34:46 »
Ik ben het eigenlijk volledig met je eens, behalve op het punt van dat het een rotserie is en zonde van je tijd  ;D Ik geniet elke week. Leuke personages, spannende verhaallijnen, gore special effects - ik vind het tof. Dat het af en toe wat van hetzelfde is, is logisch, maar dat is bij detectives vaak ook zo.
Om maar iets bekends te quoten waarvan ik niet weet waarvan het is: Time you enjoyed wasting was no wasted time at all. Met rotserie bedoel ik eerder (voor mijzelf dan) de streken die ze uithalen tegen het publiek. Frustrerend is voor mij het juiste woord om het op te sommen.

Inderdaad heel jammer dat er zoveel toffe Alexandrians doodgingen, zij hadden meer ontwikkeling dan de helft van de main vast. Tara, Rosita, Daryl, Glenn, Eugene Gabriel - allemaal vrij weinig ontwikkeling of echt boeiende verhaallijn. Ze zijn er, that's it.

Inderdaad. En de serie laat zien dat als er ontwikkeling is, dit goed kan gaan (zie: Carol). Maar die had ook weer zo veel screen time dat het een beetje... oninteressant begon te worden.

Een hoop afleveringen zijn fillers, vooral de Wolves was echt een opvulverhaal. De serie zou qua kwaliteit er inderdaad beter aan doen om minder episodes te doen.
Maar dat doen we niet he, want geld!!!!!1!!!!
Voor wie mij niet gelooft/heel erg wil lachen, zoek op youtube "Your Movie Sucks Walking Dead Season 2" eens op. Hilarisch en erg informatief over de (vroegere) seizoenen.

En deze cliffanger, wat een fantastische scene. Tot inderdaad het laatste moment. Als ze gewoon de shock eraan hadden geplakt laat je de kijker vernietigd achter, en die komt heus wel terug hoor. Dat was zo goed geweest. Maar ik was er sl op voorbereid, dus een verrassing was het niet.
Precies! Een goede cliffhanger laat de gebeurtenis gebeuren en laat de fans speculeren wat er nu gáát gebeuren in de volgende seizoenen (zie bijv. het einde van seizoen 5 in Game of Thrones). Niet "Wat is er nu precies gebeurd? Moet ik nou wachten hierop?"

Maar he, ik geniet ondanks de wisselende kwaliteit elke aflevering, en vond dit een heel tof seizoen!
Helemaal mee eens, maar als ze iets meer moeite zouden steken om de rest van het seizoen ook op te krikken ben ik helemaal blij.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: The Walking Dead
« Reactie #84 Gepost op: 5-04-2016, 21:21:02 »
Couldn't agree more ::jaja:: Het kan nog beter (al ik vond S6 een hele verbetering met S5), maar het blijft mijn favoriete show  ::bravo::




En ik ben begonnen met de strips  ::love::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: The Walking Dead
« Reactie #85 Gepost op: 10-04-2016, 16:50:33 »
Seizoenen 1, 4 en 5 zijn nu in mijn bezit. Helaas was seizoen 3 net voor mijn neus weggegaan...
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: The Walking Dead
« Reactie #86 Gepost op: 23-04-2016, 16:19:37 »
Zo, seizoen 1 (eindelijk) gezien, en ik moet zeggen: het is een heel goede serie tot heden! Alleen de laatste aflevering was wat minder...
Nu op naar de volgende seizoenen, al kan dat even duren... Ik heb wel seizoen 4 en 5, maar 2 en 3 (nog) niet, en voor ik 4 en 5 kijk, wil ik toch eerst 2 en 3 kijken. Gelukkig heeft mijn zus in Den Haag seizoen 2 blijkbaar voor een tientje gevonden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: The Walking Dead
« Reactie #87 Gepost op: 24-10-2016, 23:01:07 »
Jezus, wat een aflevering was dat  ::oink:: Ik moet alles even laten bezonken voor ik hier iets zinnigs over kan zeggen   :-\\

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Walking Dead
« Reactie #88 Gepost op: 24-10-2016, 23:05:06 »
Zo inderdaad! Pfff...
🜃

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: The Walking Dead
« Reactie #89 Gepost op: 25-10-2016, 10:14:57 »
Ja dat dus :o
2 hoofdpersonen dood
1 ontvoerd
1 bijna z'n arm eraf gehakt
en iedereen getraumatiseerd :o
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Walking Dead
« Reactie #90 Gepost op: 25-10-2016, 13:52:03 »
Moet dat niet in spoilers? ;D
🜃

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: The Walking Dead
« Reactie #91 Gepost op: 25-10-2016, 17:58:45 »
Idk. Moet dat?
Mensen die niet bij zijn zullen wel niet lezen?
En ik noemde al expres geen namen ^^
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Walking Dead
« Reactie #92 Gepost op: 25-10-2016, 19:38:16 »
Als t op de Nederlandse TV geweest is, hoeft t niet in spoilers.

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Walking Dead
« Reactie #93 Gepost op: 31-10-2016, 22:59:53 »
Pff wat een saaie aflevering dit... zeker vergeleken met vorige week.
🜃

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: The Walking Dead
« Reactie #94 Gepost op: 31-10-2016, 23:26:46 »
Saai? Ik vond het weer een toffe aflevering. Minder heftig als vorige week, maar zeker niet saai. :P

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: The Walking Dead
« Reactie #95 Gepost op: 31-10-2016, 23:48:21 »
Er gebeurde niet veel spannende dingen  maar toch vond ik t tof!

Carol en Morgan zijn gewoon leuk. Zeker met n koning en n tijger.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Walking Dead
« Reactie #96 Gepost op: 1-11-2016, 07:31:19 »
Hmm, misschien was ik dan gewoon moe, want ik viel in slaap... ::gaap:: ;D
🜃

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: The Walking Dead
« Reactie #97 Gepost op: 5-11-2016, 23:13:06 »
Aflevering 1: tranen van verdriet

Aflevering 2: tranen van het lachen



We zijn weer terug!  ::bravo::

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: The Walking Dead
« Reactie #98 Gepost op: 10-12-2016, 01:03:26 »
Wat een ontzettend slecht seizoen. De seizoensopening was veel belovend, afl 2 was leuk maar daarna was het helemaal niks.

Afl 3
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Afl 4
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Afl 5
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Afl 6
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Afl 7
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Overall:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: The Walking Dead
« Reactie #99 Gepost op: 6-04-2017, 13:53:28 »
Inmiddels is de season finale geweest en tja. Ik vind het nog steeds een leuke serie, maar ik moet zeggen dat het aan het begin echt veeel leuker was. Nu is het eigenlijk telkens hetzelfde.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)