Auteur Topic: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury  (gelezen 52190 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
[Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Gepost op: 20-05-2014, 16:52:26 »
Deze opdracht wordt geleid door HIDM.

Beste finalisten en juryleden,

Welcome to Papua New Guinea!

In dit land bepalen we wie de winnaar wordt van De Wonderen der Wereld. Als tweede onderdeel worden de finalisten beoordeeld op de manier waarop ze het spel gespeeld hebben. De jury heeft namelijk nog één laatste taak, hun belangrijkste taak. Samen met Loezel, de laatste afvaller voor de finale, gaan zij bepalen wie de winst volgens hen het meest verdient. Om hen te overtuigen mogen jullie eerst een pleidooi schrijven voor jezelf, waarin je vertelt hoe je het spel gespeeld/ervaren hebt en waarom jij de winst meer verdient dan je twee medefinalisten. Stuur dit in een pm naar mij voor morgen 20:00 uur.

Vervolgens zal ik die hier plaatsen en mogen de juryleden één voor één een vraag aan één van de finalisten stellen. Er mag alleen worden ingegaan op wat door/over de finalisten gezegd wordt door de juryleden of finalisten zelf. Hierna mogen jullie nog een slotwoord tot de jury richten en brengt de jury in pm een stem uit aan degene die volgens hen de winst het meest verdient. Hoe de punten na deze stemming verdeeld worden blijft nog even geheim.

Mag ik jullie allereerst voorstellen aan onze fantastische jury:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Jullie mogen nu aan de slag met je pleidooi en deze naar mij pmmen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #1 Gepost op: 20-05-2014, 17:02:25 »
zie je wel dat hilo erin zit  ::love::
You'll never walk alone

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #2 Gepost op: 20-05-2014, 17:02:56 »
Geachte juryleden, maak kennis met de finalisten!

Nieky:
Na zijn winst bij Survivor verwachtte Nieky niet te veel van zijn deelname aan De Wonderen der Wereld. Hij hoopte dan ook vooral om niet ergens onderaan te eindigen. De allereerste opdracht verloor hij nipt van Jann en daarmee maakte hij meteen duidelijk dat hij een gevaar kan zijn voor iedere andere deelnemer. Samen met D*N en Lucy overleefde hij de eerste fase met twee vingers in de neus. Eenmaal in Japan kreeg Nieky het moeilijker. Nadat niemand hem een plek in land 8 gunde werd hij tweede bij de karaokeopdracht en moest hij alsnog twee stemmingen overleven. Maar verder dan slechts een tweede tegenstem kwam het niet. Ook de tweede fase kwam Nieky zo goed als vlekkeloos door. Samen met bondgenoten D*N, Lucy en Loezel haalde hij de halve finale waar hij voornamelijk dankzij het in Azerbeidzjan verdiende geld als tweede een finaleticket kocht.
Ondanks het feit dat Nieky net na zijn winst bij Survivor niet meer op veel sympathie hoefde te rekenen heeft hij het alsnog gehaald, dus hij is absoluut een terechte finalist!

D*N:
D*N had al een tijdje niet meer meegedaan aan een groot forumspel en zag zijn kans toen de inschrijving van DWDW werden geopend. Vanaf het begin ging hij maar voor één ding: de winst. In Italië won hij gelijk zijn eerste opdracht, waarmee hij een baantje bij RN Airlines kreeg, dat hij tot het einde wist te behouden. In Japan kreeg ook hij geen enkele positieve stem, maar hij wist zich al snel te verzekeren van een plek in land 8 door de karaokeopdracht samen met NextGP te winnen. Maar eenmaal in land 8 kreeg hij het meteen lastig: er werd een complot gevormd om hem weg te stemmen maar samen met Nieky, Lucy en Loezel wist hij Swifty weg te stemmen. Daarna stemden zij met z'n vieren Ycaris, Fabiann en Molbelg weg om vervolgens samen de halve finale te spelen, waarin D*N zich als eerste plaatste voor de finale.
D*N werd gedurende het hele spel gezien als grote concurrent door zijn winst in meerdere opdrachten en ondanks dat werd hij nooit weggestemd, dus hij heeft zijn finaleplek zeker verdiend!

Lucy:
Lucy schreef zich als allereerste in voor DWDW. Ze verwachtte van tevoren geen snelle exit, maar op de finale had ze zeker ook niet gerekend. Tijdens de opdrachten deed ze fanatiek mee en ze leek de eerste fase met gemak door te komen. Maar in Mexico dreigde het mis te gaan. Lucy werd weggestemd maar overleefde de eliminatieopdracht waardoor Molcrazy naar huis moest. In Japan kreeg zij de meeste stemmen bij de positieve stemming waardoor zij direct geplaatst was voor land 8. Vanaf toen ging het Lucy gemakkelijker af. In Maleisië won ze immuniteit en samen met bondgenoten D*N, Nieky en Loezel ging ze fluitend de halve finale in. Eenmaal in de halve finale won ze met de hulp van D*N en Nieky nipt van Loezel en kocht ze als laatste haar finaleticket.
Lucy heeft het spel slim gespeeld en als underdog wist zij de finale te bereiken, dus ook Lucy heefy haar finaleplek heel erg verdiend!
« Laatst bewerkt op: 20-05-2014, 17:10:31 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #3 Gepost op: 21-05-2014, 19:24:20 »
Dan nu de pleidooien. De kandidaten mogen reageren op elkaars pleidooien, kijkers en afvallers niet.

D*N:
Geachte juryleden,

Graag overtuig ik jullie ervan dat ik het spel het beste heb gespeeld en dus verdien om te winnen. Ik ga dit doen naderhand van de vier elementen die je volgens mij nodig hebt om een verdiende winnaar te zijn: Een goed sociaal spel, een goed strategisch spel, sterk zijn in proeven en inzet.

Opdrachten:
Ik begin met het element  ‘opdrachten’. Ik heb wat mij betreft hier alles voor gegeven en me zeker niet ingehouden. Dat heeft me tot nu toe meerdere winsten opgeleverd. De eerste was de sollicitatiebrief in Italië, waarmee ik mijn baantje bij RN Airlines mee won. Een groot voordeel aangezien dit één van de redenen is waarom ik snel verzekerd was van een finale plaats. Daarna kwamen er meerdere opdrachten waar ik duidelijk aanwezig was maar niet won. Zoals het oplossen van de moord in Thailand, ik nam al snel de leiding en als er geen extra stemmen twist kwam dan hadden we nog kunnen winnen ook. In aflevering 8 won ik samen met Nextgp de karaoke opdracht. Ik heb tijdens de opdracht opnames van mezelf laten horen, wat voor mij een hele stap is aangezien ik dat nog nooit eerder heb gedaan en heb veel van me laten horen, waardoor we deze opdracht glansrijk wonnen. In aflevering 9 won ik het traagste woord. Ik ben toen heel erg vroeg opgestaan (volgens mij rond 5 uur- half 6) om dit te kunnen winnen. En ook in de halve finale en finale speel ik tot nu toe sterk in de opdrachten. Ik wist 19 van de 20 vragen in de quiz die over het spel ging. Het winnen van opdrachten heeft me zeker een groot target gemaakt maar uiteindelijk heeft het zijn vruchten af geworpen. Op dit vlak heb ik zeker gewonnen van Nieky en Lucy, die beiden slechts één opdracht hebben gewonnen.

Sociaal spel:
Het sociale spel zit soms dichtbij het tactische in de buurt maar met sociaal spel bedoel ik dus ook de dingen buiten tactiek. Ik heb met veel mensen contact gehad in het spel en dan bedoel ik niet alleen qua complotjes. Ik had met Niuno geen enkele afspraak maar we deden soms wat praten in de chat over het spel in het algemeen. Ook heb ik zoveel mogelijk nieuwelingen proberen te benaderen. Ik vind het erg belangrijk dat nieuwe spelers ook een kans krijgen en ook meedoen. Zo heb ik MiekeG een paar keer gecontacteerd omdat ik het gewoon leuk vond dat ze zo fanatiek meedeed. Ook ben ik closer geworden met bijvoorbeeld Fabiann (wat het erg moeilijk maakte om hem weg te stemmen) en Lucy. Je zag ook bij de karaoke opdracht dat ik een groot netwerk heb en veel mensen mij het gunden om door te gaan. Later in het spel werd ik wellicht minder geliefd door tactische beslissingen maar sociaal gezien heb ik het goed gespeeld. Ik denk niet dat Nieky en Lucy met zoveel mensen gesocialized hebben als mij dus ik denk dat ik op dit vlak ook hoor te winnen.

Strategisch spel:
In dit soort spellen is het strategische spel misschien wel het belangrijkst. Ik ben de eerste fase voornamelijk doorgekomen doordat ik veel complotjes had. Er was het whatsapp complot (met Nieky, Lucy, Nextgp en Lulu), het tequila complot (met Bjorrn, Nieky, Swifty en later Ycaris), een complot met Fabiann en Swifty, een complot met Molcrazy en Lukie4 en een finale deal met Jann. Het mooie hieraan was dat ik overal invloed op uit kon oefenen, me vaak niet druk hoefde te maken bij welke opdracht ik zat want ik zou niet weggestemd worden en overal ogen en oren had. Met Jann en Nextgp kreeg ik bijvoorbeeld informatie door over het loserscomplot (ycaris, starlight, jann, next) en kon ik dubbel checken of next de waarheid sprak door het ook bij jann te checken. Ondanks dat ik een gigantisch target was, ging ik met vrijwel geen tegenstemmen naar de ‘samensmelting’. Daar begon het echt tactische werk. In aflevering 8 moesten we eerst stemmen wie er bij de laatste 9 zou komen. Ik wist dat ik niet meer zo populair was en had dus bedacht dat ik een bondgenoot naar de laatste 9 wou krijgen die niet sterk is in opdrachten. Het werd Lucy.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #4 Gepost op: 21-05-2014, 19:24:40 »
Toen de laatste 9 bekend waren was het een kwestie van de meerderheid krijgen. Ik had met mijn vele complotten veel kans op een sterk front. Het whatsapp complot was nog zo goed als compleet, dus ik stelde voor om voor de top 4 te gaan. Swifty en Fabiann had ik ook nog een complot mee dus dat zou geen probleem worden. Helaas was daar de meeting bij Swifty thuis. Niet alleen werd daar de afspraak gemaakt om met ons vijven( Swifty, Ycaris, Lucy, Next en ikzelf) samen te spelen met het traagste woord, er werd ook in het geheim een complot tegen mij gemaakt (Ycaris, Swifty en Nextgp). Ik miste heel strategisch de trein ( ::rofl::) en bleef bij Lucy slapen. Zij vertelde mij van het complot. (Hier komt weer mijn sterke sociale spel naar boven want ze koos hier om mij te beschermen terwijl haar vriendje mij eruit wou). Gelukkig had ik hier iets best wel slims gedaan. Misschien één van mijn beste tactische moves is geweest dat ik Loezel heb benaderd. Ik wist dat ze contact had met Jann (en die lag eruit) en dat ze waarschijnlijk niet veel andere contacten had. Ik besloot haar nog voordat ik haar nodig had, te benaderen en haar een final 2 aan te bieden. Want ja, wie wil er nou met Nieky en Fabiann naar de finale. Uiteindelijk bleek zij de sleutelpersoon te zijn naar de eindstreep.

Nextgp kon de druk niet meer aan tussen de twee complotten en verliet het spel. Maar het maakte niet uit, want met 4 stemmen was Swifty sowieso het haasje. De afspraak van het traagste woord heb ik ook ondermijnt. Ik gunde de winst en de kostbare informatie echt niet aan degenen die mij dezelfde ronde nog zouden wegstemmen en besloot voor individuele winst te gaan. (wat Ycaris nogal irriteerde :P). De laatste vijf was ook interessant. Ik had mijn focus namelijk al gelegd op een finale met Lucy en Loezel. Jammer genoeg verklapte Loezel bij de laatste vijf aan Nieky dat hij het haasje zou worden en wou ze mij wegstemmen. Hiermee verspilde ze haar plek in de finale, maar kon ik wel eindelijk Molbelg wegstemmen en mijn afspraak met zowel Nieky, Lucy als Loezel houden. Strategisch heb ik het dus het beste gespeeld. Ik was een gigantisch target gedurende het hele spel, ik won meerdere opdrachten en maakte de juiste beslissingen om tot het einde te komen met twee bondgenoten.

Inzet:
Eén van de dingen die ik erg belangrijk vind en waar ook mijn rivaliteit met Molbelg vandaan komt is inzet. Ik weet hoeveel energie, tijd en liefde de spelleider in het spel steekt en dan wil je kandidaten die dit ook echt spelen. Ik heb bijna 4 maanden lang de RN airlines bijgehouden, heb me volledig ingezet tijdens de opdrachten ook tot diep in de nacht. Met de karaoke opdracht heb ik voor het eerst mijn stem laten horen, wat toch best iets spannends is. En met de gevangenis opdracht heb ik ondanks mijn drukke stage, het toch geprobeerd. Wat ook bij de quiz te merken was, was dat ik alles heel erg goed bijhoudt. Hoeveel tegenstemmen iedereen heeft, wie op wie stemt, overzichten wie welke opdracht won etc. Ik heb een heel bestand met informatie bijgehouden, zonder dat ik wist dat er aan het einde een quiz kwam waarbij dit erg van pas kwam. Ik ben denk ik het meest intensief met het spel bezig geweest van de drie finalisten. Nieky heeft gisteren zelfs nog opgebiecht dat hij heeft meegelift op mij. Vind ik niet erg, maar daar zou je niet mee te horen winnen.

Oftewel, ik hoop dat jullie mij de winst gunnen, ik kijk uit naar jullie vragen en zal alles naar waarheid beantwoorden.

D*N
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #5 Gepost op: 21-05-2014, 19:25:07 »
Lucy:
Lieve jury,

Het spel is bijna gespeeld en ik ben verder gekomen dan ik ooit had durven dromen. De finale! Mijn eerste finale hier, en wat voor een. Het begon allemaal al ver voor het spel zou starten. D*N en HIDM haalden me over om mee te doen en direct ontstond er al een complot: Nieky, NextGP, D*N en ik. Een soort final-4 eigenlijk. Dat is best wel goed gelukt, want op een opgave van NextGP na zitten we er allemaal nog steeds in. Toch is ons complot niet altijd even stabiel geweest. Er waren vooral in het begin heel wat spanningen, omdat NextGP een dubbelrol leek te spelen. Naast ons complot had hij ook nog het zogenoemde afvallerscomplot (door D*N algauw omgedoopt tot losercomplot) en het was niet duidelijk aan welk van die twee hij het meest loyaal zou zijn. Aan mij dus de taak om ons complot in stand te houden door te bemiddelen tussen de ruziemakende leden, waar ik behoorlijk goed in was. Ik kon goed met allemaal praten en er was veel vertrouwen in mij. Van de kant van D*N en Nieky niet alleen omdat ik heel betrouwbaar ben, maar ook omdat ze dachten dat NextGP nooit tegen mij kon liegen. Dat was ook waar, en zo hield ons complot stand. 3 maanden, 17 kandidaten en 20 landen later staat 75% van ons hier in Papoea-Nieuw-Guinea om de finale te spelen. Dat op zich is al heel wat waard.

Voor mij was De Wonderen Der Wereld de meest geweldige forumervaring tot nu toe. Nooit eerder heb ik zoveel contact met medespelers gehad, zo tactisch nagedacht over iedere stemming en nooit eerder ben ik zo ver gekomen. Nu wil ik ook winnen. Bijna alle kandidaten heb ik weggespeeld en tegenover mij staan mijn twee complotgenoten. Tegelijk zijn zij de twee gevaarlijkste spelers van het forum. Allebei hebben ze veel ervaring, zowel in spelen als in presenteren, maar ik heb ze bij weten te houden. Als underdog ben ik ze gedurende het hele spel bijgebleven en zelfs toen het even misging, toen ik weggestemd werd en een eliminatie opdracht moest spelen, zelfs toen heb ik het gered en ik sta nu hier. Ik heb het spel liever gespeeld dan D*N, die niet terugdeinst voor een mes in de rug van zijn medestanders of een keiharde veroordeling als een andere kandidaat iets verpest. Ik heb het spel actiever en zelfstandiger gespeeld dan Nieky, die simpelweg meeliftte op de rug van ons complot en nauwelijks zelf nadacht over de stemmingen. Maar bovenal heb ik het spel gespeeld zoals het gespeeld moet worden. Ik heb mezelf bijna altijd in de middenmoot weten te houden: niet te gevaarlijk, niet te slecht. Ik heb opdrachten gewonnen, maar niet te veel. Ik heb tactisch gespeeld. Ik heb voor dilemma's gestaan en ze overwonnen en ik heb nooit mijn complot verraden. Dit alles maakt dat ik mijn plek in deze finale verdiend heb en dat ik recht heb op een overwinning.

Mollenvanger, Loezel, Daisy. Stormpie, JPMOL, Hillo, Schulz. Jury. Het is nu aan u. U mag bepalen wie de winnaar wordt en wie de runner up. Het is een moeilijke strijd. De omstandigheden in Papoea-Nieuw-Guinea maken het er niet gemakkelijk op voor mij. D*N en Nieky zijn inmiddels gewend aan finales, lange reizen en moeilijke, zware opdrachten. Daarom vraag ik u, gun mij die kans om voor één keer een spel te winnen. Laat de wereld zien dat ook de underdog, de onervaren speler, een spel als dit kan winnen. Stem alstublieft op mij! U zult er nooit spijt van krijgen.

Dank u wel,

Liefs,

Lucy
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #6 Gepost op: 21-05-2014, 19:26:14 »
Nieky:
Pleidooi DWDW

Beste juryleden, kijkers, afvallers en concurrenten.

Mij is gevraagd een pleidooi te schrijven waarom ik de zege hier zou verdienen. Mooi : Daar ben ik erg blij mee , want ik denk dat er een aantal misvattingen zijn over het spel zoals ik dit in de wondere wereld gespeeld heb.

Ik denk dat ik kritiek zou kunnen  krijgen, over dat ik minder actief en fanatiek ben dan dat ik bijvoorbeeld in Survivor was. Maar ik heb deze rol bewust aangenomen dit jaar. Ik probeerde wel opdrachten te winnen, en bondjes te sluiten. Maar toch net een tikkeltje voorzichtiger dan in survivor. Dit zou je misschien laf kunnen noemen, maar ik vind het een noodzakelijke aanpassing van mijn gebruikelijke speltechniek. Ik ben er nog steeds heilig van overtuigd , dat wanneer ik vol op de aanval was begonnen, ik al heel snel een target zou worden omdat ik Survivor nou eenmaal gewonnen had. Andere deelnemers zagen me waarschijnlijk dus al als concurrent, of geduchte tegenstander en iemand die al net gewonnen had, dus niet weer ver hoefde te komen. Door in het begin een iets voorzichtigere houding aan te nemen heb ik een vroege eliminatie weten te omzeilen. Voor het spel begon , begon ik al aan deze  uitgestippelde tactiek. Ik schreef me pas heel erg laat in, onder het motto van : Ach ik heb dan toch geen complotjes , en ik zie het wel . Terwijl ik allang in het appcomplot (zie verderop ) zat. En ik denk dat deze flexibiliteit me ook deze finale weer heeft gebracht, en mij zeker een waardig winnaar kan maken. Omdat het in mijn scenario de beste tacktiek was.

Daarnaast wilde ik in het begin een stevige solide alliantie waarmee ik in ieder geval het begin van het spel kon overleven. Land 7 halen was mijn eerste doel, en dat haalde ik vrij gemakkelijk, met maar 1 verdwaalde tegenstem van Mieke geloof ik .De alliantie die ik sloot vanaf het begin was het whatsappcomplot. Heel simpel eigenlijk met D*N en Lucy en Next omdat we toch al in een appje zaten, en toen haalde Lucy Lulu er ook opeens bij. Nouja dat was allemaal prima natuurlijk. Toch heb ik ( samen met D*N , dat moet ik eerlijke wijs zeggen ) altijd de controle gehad over Lucy en Next. We vonden het een gevaarlijk duo vanwege hun relatie en we wisten dat Next in een ander complot zat. We hadden dus en plan om Next eruit te stemmen, omdat we te horen kregen dat hij in een ander complot zat ( het loserscomplot ). Eigenlijk hadden we alles geregeld, maar toen bleek dat we naar Mexico ( geloof ik ) gingen, en hij daarvoor al vroeger immuniteit had gewonnen. Maar het is een voorbeeld hoe ik in control was.

Die controle bleek ook wel uit zijcontactjes die ik toch wel had. Molbelg eigenlijk het hele spel lang, en Fabiann en een beetje met Lukie en Swifty, en later Loezel. Vooral het contact met Molbelg heeft me soms geholpen om Molbelg een beslissende stem te laten uitbrengen op een persoon die ik weg wilde hebben. 
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #7 Gepost op: 21-05-2014, 19:26:26 »
Enfin, ik zal proberen niet al te gedetailleerd te worden, en snel door te gaan naar de 2e fase. In deze fase waren er 2 cruciale momenten. De eerste was de opgave van Next. Aan welke kant zijn loyaliteit lag weet niemand, hijzelf nog steeds ook niet, maar door die opgave kon ik Molbelg gebruiken om 2 rivalen en mensen die mij eruit wilden ( Swifty en vooral Ycaris ) eruit te stemmen samen met D*N en Lucy. Ook Loezel hoorde mede door ons succesvolle karaokebaravontuur aan onze kant, wat wel nodig was.

Het tweede moment was de ronde met de extra stemmen, dat Molbelg eruit ging. Hier lag ik namelijk onder vuur. D*N en Lucy wilden mij eruit stemmen samen met Loezel. Dit kreeg ik te horen, en ik wist dat het eigenlijk kansloos was omdat D*N de meeste extra stemmen had gekocht. Toch heb ik een tactiek bedacht waardoor ik die ronde heb overleefd. Ik heb namelijk gebluft en gezegd tegen D*N en lucy dat ik samen met Molbelg het maximaal aantal stemmen had gekocht, en er dus uit kon stemmen wie ik maar wilde, maar dat ik loyaal aan hen wilde blijven, dus of we niet allemaal toch op Molbelg konden stemmen. Het werkte en D*N en Lucy waren volgens mij bang en in paniek ( en vonden het achteraf ook een goede move van mij ) en stemden braaf op Molbelg. Net zoals ik . De extra stemmen die ik had kon ik dus verkopen waardoor ik ook nog veel extra geld had in de halve finale , wat ook niet onbelangrijk bleek.  Ik vind dit nog steeds een tacktisch sterke move van mezelf

Tot slot : De opdrachten. Ik vind dat ik redelijk gelijkwaardig was aan D*N in opdrachten, en beter dan lucy. In de belangrijke opdrachten stond ik er : Ik werd nipt tweede in de eerste opdracht achter jann, ook netjes tweede met karaoke, haalde makkelijk de finish met de gevangenis en de halve finale. En heb onderweg heel erg veel geld verzameld met voordeelopdrachten, wat dus uiteindelijk mij ook zo makkelijk door die halve finale geholpen heeft.

Natuurlijk verdienen D*N en Lucy het ook, maar ik heb minder meeliftersgedrag vertoond als Lucy naar mijn mening en me meer ingezet bij opdrachten. En ik ben volgens mij veel loyaler geweest naar mijn contacten dan D*N. D*N had zowat met iedereen contact en moest dus al vroeg mensen teleurstellen, ik hoefde dat pas aan het eind. Dus volgens mij heb ik dit keer ook mijn loyale kant laten zien.

Ik kan me goed voorstellen dat de sympathie bij D*N en Lucy ligt omdat zij nog nooit hier een groot spel hebben gewonnen. Maar ik hoop dat ik met dit pleidooi toch mijn sterke kanten heb kunnen laten zien en beoordeeld wordt op dit spel.

Groetjeeees  ::zwaai::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #8 Gepost op: 21-05-2014, 19:28:17 »
Ik heb de finalisten ook gevraagd wie zij vinden dat de winst na hen het meest verdient:

Hooi :)

Ik vind dat Dennis moet winnen, omdat hij het spel heel goed gespeeld heeft. Hij is niet altijd even aardig geweest voor sommige mensen, maar dat heeft hem (en mij) uiteindelijk wel de finale gebracht. Bovendien heeft Niek net Survivor gewonnen, dus zou wel een beetje te veel van het goede zijn als hij nu weer wint ;D

Haalloo,

Ik gun de winst het meest aan Lucy. Nieky heeft natuurlijk net survivor gewonnen en heeft is dit seizoen er een beetje tussendoor geglipt. Hij was niet eens goed bezig met de opdrachten. Lucy daarentegen heeft in meerdere opdrachten laten zien dat ze er echt wel voor gaat, zoals met de safari, de 1001 opdracht etc. En ik gun het Luus ook het meest omdat ze voor mij m'n belangrijkste bondgenoot is geweest in het gehele spel, maar daarnaast verdiend ze het ook.  ::bravo::

 ::joehoe::

Wordt er tacktisch iets mee gedaan?
Ik gok van wel
Daarom zeg ik dat lucy het het meest verdiend
ook al is dat absoluut niet zo

Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #9 Gepost op: 21-05-2014, 19:30:04 »
Elk jurylid mag nu 1 vraag stellen. Is verder geen bepaalde volgorde voor, je mag je vraag gewoon stellen wanneer je dat wilt. Jullie hebben tot zondag 20:00 uur de tijd om vragen te stemmen, vanaf dat moment mogen jullie je stem uitbrengen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #10 Gepost op: 21-05-2014, 19:46:08 »
Ik moet geloof ik even het een en ander rechtzetten hier.

1. D*N en Nieky hebben helemaal niet altijd de controle gehad over mij en NextGP. Integendeel, wij hadden D*N bijna weggestemd, totdat Molcrazy een verrader bleek te zijn. NextGP en ik hebben altijd ons eigen plan getrokken, en pas na de meeting bij Swifty heb ik tegenover D*N open kaart gespeeld.

2. Ik heb zeker niet meer meeliftersgedrag vertoond dan Nieky. Zoals ik al zei heb ik altijd mijn eigen plan getrokken. En wat Nieky niet weet, maar ik wel, is dat zijn tegenstem niet van Mieke kwam, maar van de heilige D*N zelf. Ik heb dat uit hem gekregen toentertijd, omdat ik ook hem niet volledig vertrouwde. Nieky blijkbaar wel...

3. Ik verkoos het beschermen van D*N zeker niet boven het complot van NextGP. Ten eerste zat D*N praktisch naast me toen NextGP mij erover vertelde, waardoor ik het moeilijk geheim kon houden en ten tweede was de afspraak gemaakt zonder overleg met mij. Ik wilde D*N er (nog) helemaal niet uitstemmen, en ik wilde ook geen complot met Ycaris en Swifty. Daarom heb ik het D*N verteld, niet omdat ik hem wilde beschermen.

4. Jullie maken echt te veel taalfouten ;D ::)
« Laatst bewerkt op: 21-05-2014, 19:50:50 door Lucy »
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #11 Gepost op: 21-05-2014, 19:48:47 »
Integendeel, wij hadden D*N bijna weggestemd, totdat Molcrazy een verrader bleek te zijn.

Ja want MC hoorde bij ons  ;D


2. Ik heb zeker niet meer meeliftersgedrag vertoond dan Nieky. Zoals ik al zei heb ik altijd mijn eigen plan getrokken. En wat Nieky niet weet, maar ik wel, is dat zijn tegenstem niet van Mieke kwam, maar van de heilige D*N zelf. Ik heb dat uit hem gekregen toentertijd, omdat ik ook hem niet volledig vertrouwde. Nieky blijkbaar wel...

Oooh maar die optie heb ik wel door mijn hoofd laten gaan. Vond het alleen niet zo relevant, ging toch steeds makkelijk door ;)
Wel weer een mooi teken dat D*N totaal niet loyaal is, en dat ie geluk heeft dat hier een jury staat en geen afvallersjury  ;)
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #12 Gepost op: 21-05-2014, 19:49:13 »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #13 Gepost op: 21-05-2014, 19:54:15 »
Ja want MC hoorde bij ons  ;D

Molcrazy hoorde eigenlijk bij niemand. Hij hoorde bij jullie? Maar je stemt hem vervolgens wel weg. Daar gaat je hele pleidooi over loyaliteit...
Bovendien stemde Molcrazy die stemming zelf wel degelijk op D*N. Alleen ging de rest daar niet meer in mee, omdat het te gevaarlijk geworden was.



Oooh maar die optie heb ik wel door mijn hoofd laten gaan. Vond het alleen niet zo relevant, ging toch steeds makkelijk door ;)

En zo iemand, lieve jury, noemt zichzelf dan minder een meelifter dan hij mij noemt...
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #14 Gepost op: 21-05-2014, 19:55:49 »
4. Jullie maken echt te veel taalfouten ;D ::)
Topargument, zal ik maar meteen je ondertitel aanvragen? ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #15 Gepost op: 21-05-2014, 19:56:44 »
::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #16 Gepost op: 21-05-2014, 19:58:43 »
Jeezus jij bent nog erger dan hillo  ::rofl::

Ik weet dat jij het mij niet gunt vanwege Survivor, dat staat daarboven ook letterlijk want niks anders kon je niet bedenken, maar dan hoef je geen drogredenen te gaan geven ;) en alleen mij aan te vallen ipv D*N.

Molcrazy hoorde eigenlijk bij niemand. Hij hoorde bij jullie? Maar je stemt hem vervolgens wel weg. Daar gaat je hele pleidooi over loyaliteit...
Bovendien stemde Molcrazy die stemming zelf wel degelijk op D*N. Alleen ging de rest daar niet meer in mee, omdat het te gevaarlijk geworden was.

Ja, wij kregen daar lucht van , dus hebben wij op Safe gespeeld door hem weg te stemmen. En het is ons gelukt, dus we hebben jou tactisch afgetroefd en niet meegelift ::zwaai::

En zo iemand, lieve jury, noemt zichzelf dan minder een meelifter dan hij mij noemt...

Stond er iets over dat ik door meeliften ben doorgekomen ? Nee. Dus gewoon een drogreden dit. Ik heb hiervoor zelf contactjes gemaakt met o.a Molbelg. En waarom gevaarlijke moves maken zolang je geen gevaar loopt en er mensen weggaan die jij prima weg wilt hebben. Alles liep op rolletjes, dat is iets anders dan meelopen.
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #17 Gepost op: 21-05-2014, 20:15:26 »
Om gelijk in de aanval te gaan, even reageren ;D. (en ik ben morgen de hele dag weg)


Ik wil even zeggen dat het geen wat Nieky niet durfde, dus voluit het spel spelen en daardoor misschien een groot target worden, dat heb ik wel gedaan. En nu sta ik hier, dus het kan wel.

Ik wil Niek vragen waar hij het vandaan haalt dat hij molbelg in de tweede fase heeft gebruikt? Volgens mij heeft Molbelg namelijk elke keer met de 'andere kant' meegestemd. Dus met Ycaris, Swifty en Fabiann ipv tegen.

Qua opdrachten ben ik het ook niet eens met zijn 'ik ben even goed geweest als D*N en beter dan Lucy'. Terwijl hij maar één opdracht heeft gewonnen en ik vijf ::). Daarnaast heeft Lucy zeker niet onder gedaan voor Niek in dit spel ::ohno::.

Beide andere finalisten zeggen dat ik niet loyaal was en vaak iemand een mes in de rug heb gestoken. Ja ik speelde het spel high profile en maakte wat vijanden en ja ik heb wat gestookt om het spel wat interessanter te maken. Maar ik ben eigenlijk nog best loyaal geweest aan de personen met wie ik contact had, kijk maar:

Pjotr: Had ik geen complot mee
Lulu: Ging door de cobra weg
Timvdons: Had ik geen invloed op en geen complot mee
Molcrazy: Stemde net zo hard tegen mij als ik tegen hem, dus echt verraden heb ik hem niet
MiekeG: Viel af door de karaoke opdracht
Starlight: Viel af door de karaoke opdracht
Bjorrn: Viel af door het duel, wat erg jammer was :(
Jann: Viel helaas af door een stemming waar ik geen invloed op had
Lukie4: Stemde net zo hard tegen mij als ik tegen hem, dus echt verraden heb ik hem niet
Swifty: Heeft mij verraden (ik heb haar zelfs geholpen met de cobra opdracht, waarnaar ze even later al een complot tegen mij had ::))
Ycaris: Stapte uit het complot omdat ze ::blond:: de pm's die aan het losercomplot waren bedoeld naar het tequila complot stuurde ::rofl::
Fabiann: Dit is de enige die ik echt heb verraden.
Molbelg: Nooit een complot mee gehad, moge duidelijk zijn ::)
Loezel: Wou ik mee naar de finale nemen, maar verraadde mij (en lucy) waardoor ze de laatste ronde niet meer op steun kon rekenen van mij.

Oftewel, hoezo?  ::)


« Laatst bewerkt op: 21-05-2014, 20:39:31 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #18 Gepost op: 21-05-2014, 20:19:26 »
Fabiann: Dit is de enige die ik echt heb verraden.
::feest::
🜃

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Papoea-Nieuw-Guinea] - De jury
« Reactie #19 Gepost op: 21-05-2014, 20:25:08 »
Ik moet geloof ik even het een en ander rechtzetten hier.

1. D*N en Nieky hebben helemaal niet altijd de controle gehad over mij en NextGP. Integendeel, wij hadden D*N bijna weggestemd, totdat Molcrazy een verrader bleek te zijn. NextGP en ik hebben altijd ons eigen plan getrokken, en pas na de meeting bij Swifty heb ik tegenover D*N open kaart gespeeld.
Alleen zat jij toen bij de andere opdracht dus kon je helemaal niet op me stemmen en zouden er ook niet genoeg zijn tegen mij  ;D.

Citaat
2. Ik heb zeker niet meer meeliftersgedrag vertoond dan Nieky. Zoals ik al zei heb ik altijd mijn eigen plan getrokken. En wat Nieky niet weet, maar ik wel, is dat zijn tegenstem niet van Mieke kwam, maar van de heilige D*N zelf. Ik heb dat uit hem gekregen toentertijd, omdat ik ook hem niet volledig vertrouwde. Nieky blijkbaar wel...
Dat hoef ik dus ook niet meer te vertellen ::). Ik wist dat Molcrazy er toch wel uit zou gaan dus ik wou wat drama creëren door random op iemand te stemmen waarvan niemand het verwacht. Jammer genoeg had Ycaris dat idee ook >:(. Ooh en dat je erachter kwam was gewoon een verspreking van mijn kant omdat ik op zoek was naar degene die op mij had gestemd.  

Wel weer een mooi teken dat D*N totaal niet loyaal is, en dat ie geluk heeft dat hier een jury staat en geen afvallersjury  ;)
Dat is totaal niet relevant. Niemand wist wat er in de finale zou komen, dus je wist ook niet of je moest spelen voor een jury of voor opdrachten. Pas toen ik het voordeel won in aflevering 9 wist ik dat er opdrachten gespeeld zouden worden.

En Niek is ook zeker niet meer loyaal geweest dan mij, dus waarom ik daar de hele tijd op wordt aangevallen, idunno ::). Volgens mij heb jij ook Pjotr weggestemd waar je een complot mee had, Molcrazy weg gestemd waar je een complot mee had, Fabiann weggestemd waar je contact mee had, wou je samen met mij Nextgp wegstemmen waar we een complot mee hadden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human