Auteur Topic: Player Marieke  (gelezen 5972 keer)

Offline lukiam

  • Forumlid
Player Marieke
« Gepost op: 3-10-2003, 17:14:39 »
Marieke is een 22 jarige HBO studente, afkomstig uit Emmen en nu woonachtig in Groningen. Marieke wil graag na haar studie en voordat ze een baan accepteert  in haar uppie naar Australië (Australië omdat ze daar goede verhalen over gehoord heeft). Ze hunkert naar het grote onbekende, verlangt naar eindeloze verten en wil aantonen dat ze de hele wereld aankan. Ze weet echter niet of ze zolang zonder haar vriend kan (ze hebben 2 1/2 jaar een relatie).

Marieke krijgt de opdracht om bus 159 (naar Emmen) te nemen. In een van de filmpjes tussendoor waarin ze wat meer over zichzelf vertelt geeft ze aan dat ze, wanneer ze bv. ziet dat iemand een tasje rooft van iemand anders, er wel wat van zal zeggen. Bij een halteplaats waar de bus stopt en diverse passagiers uitstappen probeert 1 van de uitstappende passagiers de tas van Marieke te roven. Marieke laat echter niet los en holt, haar tas vasthoudend die ook de tasjesdief nog vasthoudt, achter de tasjesdief aan. Hoe dit eindigt zien we niet in de aflevering: even later zit ze weer met tas in de bus. Als de bus bij het eindpunt is en iedereen uitstapt moet Marieke blijven zitten. De bus rijdt verder, met Marieke als enige passagier.

In het dorpje Doodstil (gemeente Eemsmond, 23 km van Groningen) moet ze uitstappen. Je ziet wijdse vlaktes en 2 mannen bij een geparkeerde truck. Meer zie je niet.
De opdracht die Marieke krijgt luidt: 3 uur je mond houden en 48 uur zonder geld zien te overleven binnen de grenzen van het dorp Doodstil.

Marieke pakt de telefoon en belt met Masterplan: ze verbreekt hiermee het kontrakt -> GAME OVER

Als motivatie geeft Marieke later: "Mensen worden ongerust als ze lang niets van me horen en me niet kunnen bereiken. Ik heb honger  en ik wil naar huis".
Het commentaar van Peter Tuinman is subliem natuurlijk.


{edit: foto toegevoegd - Malcolm}
« Laatst bewerkt op: 6-10-2003, 21:57:35 door Malcolm »

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Player Marieke
« Reactie #1 Gepost op: 3-10-2003, 20:06:01 »
.....en dat was marieke  ;D

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Player Marieke
« Reactie #2 Gepost op: 3-10-2003, 20:11:46 »
Ondanks de korte duur van Marieke's spel vond ik het erg amusant. Vooral die chauffeur die doorrijdt na z'n officiële eindbestemming bereikt te hebben, waarna even subtiel de Masterplan dasspeld van de chauffeur zichtbaar wordt. En de omlijsting door Peter Tuinman is fenomenaal (met madurodam op de achtergrond, zeer goed gekozen). Naar mijn bescheiden mening een van Nederlands beste acteurs. Natuurlijk gaat ook een een deel van de eer ook naar de tekst- en scenarioschrijvers.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Player Marieke
« Reactie #3 Gepost op: 3-10-2003, 20:13:16 »
ja, eerts die tekst van tuinman. en daarna de bestemming van de bus: Doodstil. mooiiiiiiiiiii  :)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Player Marieke
« Reactie #4 Gepost op: 3-10-2003, 20:17:17 »
Jaja, dit is een kwalitatief programma van Yorin. Niet gebruikelijk.  Ik vond het ook mooi dat in aflevering 2 dat Masterplan-logo een paar keer heel subtiel in beeld komt... Alleen jammer dat Marieke er alweer uit is..
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Gone

  • Forumlid
Re:Player Marieke
« Reactie #5 Gepost op: 3-10-2003, 20:38:57 »
Maar Marieke is dan toch een geweldige loser? 3 uur je mond houden en 48 uur zonder geld rondkomen in een klein Gronings gat... Heerlijke uitdaging lijkt mij! Dat had ík zelfs nog gekund, hoewel ik helemaal niet voor het principe master-slaaf ben. >:(

Goed dat ze eruit is, maar ik vond het in ieder geval wel verfrissend om eens een ander te zien dan die Jordy en die Michel, die me allebei nog steeds niet kunnen bekoren.   :-X
« Laatst bewerkt op: 3-10-2003, 20:40:36 door Sammy »

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Player Marieke
« Reactie #6 Gepost op: 3-10-2003, 21:22:57 »
Dat had ík zelfs nog gekund, hoewel ik helemaal niet voor het principe master-slaaf ben. >:(



ach ik denk niet dat je dat zo moet zien...wat is het verschil met bv de staatsloterijshow waarin mensen alles doen om een groot geldbedrag te winnen. ik vind dit iig eeen smaakvol programma.

Offline Gone

  • Forumlid
Re:Player Marieke
« Reactie #7 Gepost op: 3-10-2003, 21:30:44 »
Eens, naar de staatsloterijshow kijk ik niet eens....  ;D

Maar: als de vooraankondiging al duidelijk aangeeft dat je álles, maar dan ook echt *alles* op moet durven offeren, en je neemt de moeite om door de hele selectieprocedure te gaan, dan vind ik het nogal zwak om op te geven op het moment dat het moeilijkste hooguit 48 uur honger lijden kan zijn...  ::)

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Player Marieke
« Reactie #8 Gepost op: 3-10-2003, 21:41:38 »
Die kandidaten van ExpeditieRobinson moeten zich hier toch te pletter om lachen zou je zeggen ;D

[niet-een-klein-beetje-cynisch] 48 uur zonder eten, zo zo, poe, poe, petje af hoor! [/niet-een-klein-beetje-cynisch]
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Player Marieke
« Reactie #9 Gepost op: 6-10-2003, 16:48:40 »
Haha, ja idd.  ;D

Wel jammer dat Marieke er zo snel uit is. Ik zou het op z'n minst geprobeerd hebben om de opdracht te doen. Dan kun je halverwege als blijkt dat het toch te erg is, alsnog stoppen. Dus wel jammer om bij voorbaat de moed op te geven.  :-\

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Player Marieke
« Reactie #10 Gepost op: 7-10-2003, 09:29:30 »
Haha, ja idd.  ;D

Wel jammer dat Marieke er zo snel uit is. Ik zou het op z'n minst geprobeerd hebben om de opdracht te doen. Dan kun je halverwege als blijkt dat het toch te erg is, alsnog stoppen. Dus wel jammer om bij voorbaat de moed op te geven.  :-\

ze had zich waarschijnlijk niet helemaal gerealiseerd wat het spel in zou houden....  ???

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Player Marieke
« Reactie #11 Gepost op: 7-10-2003, 15:18:03 »
Dat kan ik me toch echt niet voorstellen. Ze zal van te voren toch wel goed op de hoogte zijn gebracht over 't concept? En 't eerste wat daarbij is uitgeled zal toch wel zijn dat de master bepaald wat ze allemaal moet doen?

Ik begrijp er eerlijk gezegd echt niks van dat ze 't niet eens gaat proberen. 't is toch niet zo'n moeilijke opdracht om 3 uur je mond te houden? En dan ook nog zo'n waardeloze reden geven waarom ze eruit is gestapt: "Mensen worden ongerust als ze drie uur niks van me horen". Drie uur is toch echt niks? Als je aan 't werk bent heb je toch ook wel 'ns meer dan 3 uur geen contact met je familie en bekenden?

Echt jammer dat ze zo snel opgegeven heeft. Ik begrijp werkelijk niet waarom ze zich opgeeft voor zo'n programma, terwijl ze nog niet in staat is om 3 uur geen contact te hebben met haar familie en bekenden.  :-\

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Player Marieke
« Reactie #12 Gepost op: 7-10-2003, 15:25:12 »
tja ik begrijp het ook niet, maar goed....'onze lieve heer heeft rare kostgangers' zei mijn oma altijd...  ;D