Auteur Topic: Race Across the World  (gelezen 1846 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Race Across the World
« Reactie #20 Gepost op: 29-03-2023, 21:08:00 »
Hugo en Eva die blij zijn met hun extra inkomsten van omgerekend € 0,28 ::rofl::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Race Across the World
« Reactie #21 Gepost op: 31-03-2023, 23:10:07 »
Jammer dat Dominic en Katie hebben opgegeven. Ik vond hen heel leuk namelijk. Bastiaan en Sem hadden eigenlijk moeten afvallen. Ik snap er echt niks van dat zij ondanks Sems kennis van het Spaans zo langzaam reizen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Race Across the World
« Reactie #22 Gepost op: 31-03-2023, 23:27:01 »
Ze liggen al een eind achter, bijna een dag? Dan moet je dat eerst maar weer eens in zien te lopen.
En wellicht hebben ze ook nog ergens gewerkt onderweg, ze zijn nl niet heel zuinig met budget omgesprongen.

Ik zie ze het eerlijk gezegd niet meer inlopen.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Race Across the World
« Reactie #23 Gepost op: 7-04-2023, 20:01:42 »
Knappe comeback van de Ragasjes. Maar de route langs de kust is ook by far het snelst, weet ik uit ervaring.

Heel Peru door in 1 aflevering. Ik moet blijven wennen aan t format.
You'll never walk alone

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Race Across the World
« Reactie #24 Gepost op: 9-04-2023, 20:41:01 »
Zo, de eerste vier afleveringen gezien. Leuk programma, maar wel heel anders dan Peking Express natuurlijk, waarbij de competitie en spanning veel meer voelbaar zijn.
Ik vond de route van het eerste BBC-seizoen van Londen naar Singapore wel iets spectaculairder en afwisselender dan de route tot nu toe, maar ik heb hoop dat Bolivia en Argentinië nog het een en ander goedmaken. Ook zien we zoals al eerder is aangegeven in dit topic weinig van de omgeving en lokale bevolking. Het lijkt echt alsof ze niet bij mensen thuis mogen slapen. Jammer, dat maakte het concept van Peking Express zo leuk.
De duo’s zijn allemaal wel interessant. Ik was er niet rouwig om dat Team Seldis als eerste afviel. Zij waren toch wel behoorlijk miscast, jammer.
Olga en Frank voor de overwinning! Wat een heerlijk nuchter koppel.

Al met al een mooi programma, dat behoorlijk inspirerend werkt. ::ok::
🜃

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Race Across the World
« Reactie #25 Gepost op: 22-04-2023, 23:36:15 »
Gaar er ook nog eens een team afvallen eigenlijk? Die Britten die zijn zelf weg gegaan (prima gecast ook trouwens!) maar hoe zit het met de anderen? Of mag iedereen gewoon door tot het eind?

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Race Across the World
« Reactie #26 Gepost op: 23-04-2023, 14:48:15 »
Volgens mij werd ergens aan het begin van afgelopen aflevering via voice-over aangegeven dat deze aflevering iemand had moeten afvallen, maar dat de situatie anders werd (het geweld in Brazilië). Maar pin me er niet op vast. Volgende week dus hoe dan ook een afvaller lijkt me (en ik hoop niet Olga en Frank want zij zijn mijn favoriet!).

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Race Across the World
« Reactie #27 Gepost op: 27-04-2023, 11:00:39 »
Zo zonde dat het toch Olga en Frank zijn die zijn afgevallen! Grotendeels door pech, zo heb ik het opgevat. Al hebben ze qua route natuurlijk geen slimme keuze gemaakt, en dat beseften ze zichzelf ook.

Neem aan dat ze weten dat er 8 etappes zijn, en dat er deze etappe dus sowieso een koppel zou afvallen. Ik snap dan echt niet dat sommige koppels compleet verbaasd leken dat er een koppel uit zou gaan, en al helemaal niet dat je er zelf voor kiest om de omweg te nemen. Ze hadden zo veel geld uit kunnen sparen door meer te liften en te overnachten bij mensen in huis, en dan in deze etappe dat geld gebruiken om zo snel mogelijk op je bestemming te komen. Ik krijg bijna het idee dat het overnachten bij mensen thuis door de crew verboden is, misschien ook wel vanwege de veiligheidsredenen die ze regelmatig noemen. Maar ook het liften zie je amper, en als koppels dat doen, lijken ze dat steeds snel op te geven.

Het is nog steeds leuk genoeg om te blijven kijken, maar ik snap sommige keuzes gewoon niet. Hierna ga ik maar eens de BBC-versie bekijken, na de geroemde woorden daarover die ik hier las. Ben benieuwd hoe het daar gaat.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Race Across the World
« Reactie #28 Gepost op: 28-04-2023, 19:05:09 »
Jammer van Olga en Frank inderdaad. Ik vond hen ook top.

Het concept komt wel steedz meer op t racen/de routes te liggen en daar hou ik wel van. Ben dan ook benieuwd naar de laatste aflevering. Het zijn elke keer weer grotere afstanden die ze maken dan ik denk  ::rofl::

Bas en Sem gaan in geldproblemen komen. Patagonië is superduur.

Hugo en Eva zijn wisselvallig, en persoonlijk erger ik me aan hun ietwat respectloze 'domme toerist' tactiek. Ze krijgen veel voor elkaar hoor, maar ten koste van de locals vind ik dat niet chique

Ik ben dus voor Howard en Dré. Zonder stress, rennen en met volle buik naar t eind  ;D
You'll never walk alone

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Race Across the World
« Reactie #29 Gepost op: 22-05-2023, 11:59:42 »
Heeft iemand de finale nog gezien? Ik heb het programma niet gekeken maar ik moest wel lachen om Marc-Marie die het gezien had en erover vertelde in zijn podcast met Isa Hoes. Heel verhaal over Eva en Hugo die nogal met de gevoelens van een taxichauffeur zaten te spelen en nadat ze haar hadden afgewezen wel nog het lef hadden om te vragen of ze daar mochten slapen. Klopt dat ongeveer? ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Race Across the World
« Reactie #30 Gepost op: 22-05-2023, 21:35:28 »
Heeft iemand de finale nog gezien? Ik heb het programma niet gekeken maar ik moest wel lachen om Marc-Marie die het gezien had en erover vertelde in zijn podcast met Isa Hoes. Heel verhaal over Eva en Hugo die nogal met de gevoelens van een taxichauffeur zaten te spelen en nadat ze haar hadden afgewezen wel nog het lef hadden om te vragen of ze daar mochten slapen. Klopt dat ongeveer? ;D
Dat klopt inderdaad. Die taxichauffeur was nog maar heel kort taxichauffeur en had geld nodig voor een verjaardagsfeest van haar zoon. Ze wilde met haar zon naar het strand gaan.

Eerst waren Hugo en Eva ern heel enthousiast over, maar al snel begonnen ze te twijfelen of ze misschien toch beter met de bus konden reizen. Ze besloten in eerste instantie toch met de bus te gaan, maar na het troosten van die taxichauffeur vroegen ze heel brutaal om een slaapplek en die kregen ze bij die taxichauffeur. De volgende dag besloten ze om toch in haar taxi te stappen om in één rechte lijn naar Ushuaia, het eindpunt van de reis te gaan.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Race Across the World
« Reactie #31 Gepost op: 12-01-2024, 23:14:25 »
Als iets over seizoen 2 bekend ?


Kan natuurlijk ook gewoon vakantie hebben, maar ik dacht zou Hilla mee doen aan seizoen 2, want al tijd niet gezien bij een vandaag. Mijn eerst gedachte was de Verraders, maar dat wordt dus met onbekende.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2024, 23:16:41 door Pierce_Brosnan »

Online WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Race Across the World
« Reactie #32 Gepost op: 17-01-2024, 09:03:14 »
maar ik dacht zou Hilla mee doen aan seizoen 2, want al tijd niet gezien bij een vandaag.
Zal wel hiermee te maken hebben.