Poll

Wie wint de forumquiz?

D*N
Fabiann
Jann
LdHmolletje
Lucy
Molière
Mollenvanger-MV
Nieky
Starlight
Swifty

Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5  (gelezen 111384 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #600 Gepost op: 19-01-2015, 15:08:40 »
9. Dit viel me tegen. Ik had wel meer dan 3 juiste antwoorden gehad op mijn tv-moment van het jaar. Volgens mij had ik vorig jaar meermaals mijn bewondering over het gehele seizoen van WIDM uitgesproken. De tweede plaats van The Common Linnets kan ik me indenken, dat was zeker ook een hoogtepunt van het jaar. Maar de prijsuitreiking van de 5 km schaatsen met carien Kleibeuker en haar dochtertje? Nou nee, die heb ik niet eens gezien; daarbij heb ik helemaal niks met schaatsen (ik heb het op de Spelen ook nauwelijks bekeken). En Lucy, ik twijfelde zeker niet of ik wel tv had gekeken vorig jaar; ik heb eigenlijk zelfs te veel tv gekeken vorig jaar! ;D

10. Het enige juiste antwoord was hier natuurlijk The Common Linnets. Hadden jullie gekeken naar mijn lijst die ik voor de Top2000 had ingestuurd hadden jullie het al kunnen weten, aangezien ik Calm After The Storm mijn vrije stem had gegeven. She and Him? Nog nooit van gehoord :P , dus zou ik zeker niet kiezen. Sam Smith? Idem dito... Herman van Veen? Een heel goede zanger, maar buiten zijn Alfred J Kwak-nummer niet direct mijn stijl. 8 van jullie wisten in ieder geval wel het juiste antwoord!

11. Ik heb werkelijk van alles voorbij zien komen, van appeltaart tot bananensoes. Allerlei op zich best wel erg lekkere dingen; appeltaart is heerlijk, maar dan wel met nootjes of zelf gebakken; mokkataart? Liever niet; het is wel lekkerder dan chocoladetaart, want dat is echt niet lekker, maar mokkataart is het enige wat jullie mij toegeschreven hebben dat ik werkelijk niet zelf zou kopen. Echter, helemaal niemand (!!!!!) had het juiste antwoord... Hazelnootgebak, en dan vooral de hazelino's van Maison Kelder in Den Haag... Hmm! Okay ik ben hier misschien niet helemaal eerlijk geweest, want eigenlijk vind ik Haagse Kakker net iets lekkerder, maar die was wel erg lekker. En bovendien alleen in Den Haag verkrijgbaar. En aangezien ik eigenlijk alle hazelnootgebak heerlijk vind ben ik daarvoor gegaan!

12. Alles net iets beter doen dan vorig jaar... Dat zou ik graag willen. Okay, ik vond het zeer moeilijk om een antwoord te geven op deze vraag, maar buiten het feit dat ik nog geen werk heb, en ook niet op vakantie kon was ik toch behoorlijk tevreden over vorig jaar! Tim, goed gedaan! Jij was de enige die het juist geplaatst had.
Eens kijken wat er verder bij mij geplaatst was. Mijn droom verwezelijken? Dan zou ik toch eerst een baan moeten hebben om dat te doen. Leuke dingen doen en genieten: dat zal ik zeker gaan doen komend jaar! Klusjes in huis... Eerder buitenshuis; mijn tuin mag weleens opgeknapt worden. Die kalender is een leuk idee, dat zeker, maar niet iets waaraan ik me iedere dag zou gaan houden. Minder snaaien, minder mopperen, geen tv? Die eerste 2 mogen inderdaad wel, maar geen tv? Nee, liever niet...
Ich bin ein Bärliner!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #601 Gepost op: 19-01-2015, 15:26:51 »
Wie kende mij het beste?

D*N: 7
Lucy: 7
Jann: 6
Moliere: 6
Starlight: 6
Fabian: 5
Mollenvanger-MV: 5
Nieky: 4
Swifty: 4
LdH: 3
Molbelg: 3
Grasisgroen: 2
Schulz: 1
Timvdons: 1
Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #602 Gepost op: 19-01-2015, 15:43:52 »
Ook voor mij even een analyse van de vragen:

1. Mijn vakantie naar Boedapest was natuurlijk een inkoppertje, heb ik volgens mij ook een aantal keer beschreven op het forum. Bijna door iedereen goed bij mij neergezet. Grasisgroen vond dat ik blij mocht zijn met mijn nieuwe baan..... maar nee, dan moet ik die eerst zien te krijgen. En "shop-till-you-drop" Schulz? liefst zo weinig mogelijk shoppen voor mij!

2. Hier wordt duidelijk dat sommige mensen mijn leeftijd niet echt goed hebben ingeschat. Een aantal antwoorden hadden best gekund, maar het echte antwoord is dat ik nog steeds geen baan heb kunnen vinden. Dingen met eindexamens en ruzies met ouders (dat komt niet zo vaak meer voor sinds ik op mezelf woon) en stiefzonen (moet je daarvoor niet een partner hebben?) raken kant nog wal.

3. Best wel een weggevertje denk ik. En dus ook door bijna iedereen goed geantwoord. Het spel Survivor kostte zoveel tijd en energie (op een positieve manier) dat dat zelfs met een verloren finale toch mijn forumhoogtepunt was.

4. Hmmmm, sommige mensen willen me met HidM op een eiland droppen. Volgens mij rent zwemt er dan een van ons twee gillend weg. Verder was dit voor mij een best moeilijke vraag omdat ik nog niet zoveel mensen ken van het forum. Mensen opperen Hillo (het goede antwoord), HDD en Next. Zeker na de autorit zaterdagavond zou ik me zomaar kunnen voorstellen dat mijn antwoord volgende keer HDD is (mogen we dan wel een schaakbord mee?)

5. Ok, de mensen die Survivor hebben gevolgd hadden dit toch echt goed moeten hebben aangezien ik aan die opdracht heb meegedaan. De macarena heb ik niet gedanst, dus dat had het goede antwoord moeten zijn. Misschien zou ik zonder idol op zak wel de macarena dansen, maar ik denk het eigenlijk niet. En Swifty..... het 1 minuut zingen heb ik echt gedaan hoor!

6. Ok, deze vraag zal misschien een beetje gokken geweest zijn, maar volgens mij heb ik wel eens genoemd dat ik Jan Willem heel erg waardeer als molkandidaat en als presentator van de top2000. Van de genoemde personen zijn er een paar die ik niet echt waardeer als molkandidaat, maar gelukkig heeft niemand een van hen bij mij gezet  ::ok::
Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #603 Gepost op: 19-01-2015, 16:04:15 »
7. Wie haalde ook alweer een oud topic (waarin sinds 2009 niet meer was gepost) onder het stof vandaan? Ik dus. Het was dus vrij obvious dat mijn antwoord hier het Vrouwenvoetbal moest zijn, hoewel ook LdH enthousiast reageerde in dat topic. De overwinning van Lars Boom had ook best gekund, maar die blijkt van LdH te zijn.

8. Met een topsporter ruilen? Hoewel ik een sportliefhebber ben kon ik niet echt iemand bedenken om mee te ruilen. Ik zou nu nog steeds niet weten met wie en al helemaal niet wat ik dan zou willen doen. Ronaldo en van Persie zijn veel te arrogant, die wil ik niet zijn. Dorian is leuk gevonden, en het lijkt me best mooi om een keer op een surfplank te staan. Kiira Korpi... ik heb geen flauw idee welke sport ze doet, maar het Fins spreken lijkt me wel wat. Misschien kan ik dan eindelijk eens mijn eigen naam op de correcte Finse manier uitspreken  ::ok::

9. Jann had als enige goed dat ik het zeer mooi vond dat Carien Kleibeuker en vooral haar dochtertje zo gek aan het doen waren na de 5km in Sochi. De helft van de mensen dacht dat ik geen tv heb. En ik moet zeggen... leven zonder TV is op zich niet zo erg, maar ik zou toch wel graag de belangrijke sportevenementen willen zien! WIDM is natuurlijk altijd mooi maar voor een tv-hoogtepunt was het niet spontaan genoeg.

10. Gezien het antwoord op vraag 1 was vraag 10 ook niet al te moeilijk. nogmaals Budapest dus. Niet alleen om de stad maar ook omdat het liedje gewoon mooi is. Dit had dan ook bijna iedereen goed. Om heel eerlijk te zijn heb ik nog nooit van Imagine Dragons of One Republic gehoord... dus waarom die aan mij toeschrijven? Herman van Veen heeft ook altijd mooie liedjes, maar Uitgerekend vind ik uitgerekend nou niet een van zijn besten.

11. Wat haal je het liefst bij de bakker was de vraag? Een puddingbroodje (mijn opa zou deze vraag zeker goed hebben).... Dat verder nauwelijks iemand deze vraag goed had neem ik jullie niet kwalijk. Vragen als deze zijn min of meer gokvragen.

12. En deze vraag werd zelfs door niemand goed beantwoord. Is ook lastig als er 3 min of meer dezelfde antwoorden staan waarvan er 1 van mij is, maar ook die andere twee kwamen niet al te vaak voorbij. Misschien moet ik maar gewoon alles gaan doen wat jullie bij me neergezet hebben ::oink::
Wit is ook een kleur!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #604 Gepost op: 19-01-2015, 17:36:59 »
 ::rofl::  het is geloof ik wel duidelijk dat ik het forum niet heb doorgespit op juiste antwoorden 
...maar soms even niet :)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #605 Gepost op: 19-01-2015, 18:54:08 »
Eindelijk even tijd voor mijn toelichting op de antwoorden.

Het antwoord op de eerste vraag is door heel veel mensen goed geraden, de Liefde dus. Schreef ik vorig jaar nog iets over een ingewikkelde verliefdheid, dit jaar zijn we heel gelukkig samen :D

Bij vraag 2 was het juiste antwoord 'enorme werkstress'. Buiten mopperende klanten en achterblijvende verdiensten, had ik de laatste maanden ook nog eens heel veel uitval van personeel. Een enkeling wist dat blijkbaar.

Vraag 3 was een inkopper, ik heb de Tourpool gewonnen, toch nog gemist door Jann en Stormpie.

Bij vraag 4 hadden verrassend veel mensen door dat ik graag eens veel boeken zou lezen met Schulz. Nee Lucy, ik ben niet zo'n WIDM-fan, totaal geen behoefte aan coach op mijn onbewoonde eiland :P

Mbt vraag 7 werd vaak iets gezegd over de Winterspelen, en dan met name de 500m bij de mannen. Was ook goed dus, kwestie van kiezen van de juiste formulering... Voetbal volg ik vrijwel niet, waarom dat toch soms werd gedacht? ??? (ok, WKs en EKs kijk ik wel)

Vraag 8, is het zo duidelijk dat ik Mark Tuitert wel een beetje leuk vind? :-[ Bijna iedereen had dit goed.

Vraag 9, tv moment... Ik kijk niet zoveel tv, mijn favo serie ER viel vreselijk tegen dit seizoen, en ik wist eigenlijk niet goed wat te antwoorden. Om nu de vliegtuigramp te noemen, tja... En toen moest ik ineens denken aan die fantastische toespraak van Timmermans. Vaak goed geraden.

De muziekvraag 10. Er is geen enkel liedje bij mij blijven hangen in positieve zin. Er zijn 2 liedjes van 2014 die ik waarschijnlijk voorgoed zal onthouden mbt dit jaar, nl die van Nielson en Sam Smith, omdat die beiden werden gedraaid op de crematie van een jonge dorpsgenote die op niet-natuurlijke wijze om het leven is gekomen. Ik wou die liedjes niet hier invullen, en ik wist dus ook geen ander nummer te noemen.

Mbt vraag 11, de gokvraag van de bakker. Ik was werkelijk stomverbaasd dat er zelfs 2 forummers zijn die hier serieus kersenvlaai invullen. Zoveel lekkers daar en dan kies je kersenvlaai? :o

Vraag 12 kon je goed hebben als je mijn antwoord op vraag 2 wist, ontstressen dus.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #606 Gepost op: 19-01-2015, 19:02:43 »
Oh ja, HDD, werkelijk, tv hoogtepunt is niet Heel Holland Bakt maar iets vaags uit een of andere serie?
Nieky, buikspieroefeningen? ???
GiG, vertel eens over Shop till you drop? Klinkt fijn!
Lars Boom bij LdHmolletje, ik was er echt van overtuigd dat dat van Daisy was, wat een verrassing!
Die sporters, D*N en Fabiann, hele dag in de spiegel kijken, geweldig ;D
Weet niet of GiG en Trialk 1 huis delen, of dat er 2 huizen zijn die blijkbaar opgeruimd moeten worden, vond het wel een grappige combi :P
Schulz hoe gaat het met je voornemen 'geen tv kijken'?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #607 Gepost op: 19-01-2015, 19:30:13 »
Ik kom net ergens een foutje tegen in het excelbestand ::vergroot:: Het maakt gelukkig voor de stand niet uit, maar Pjotr heeft het antwoord van MV bij vraag 8 goed, maar hier geen punt voor gekregen.

Bij sommige vragen is trouwens opvallend vaak hetzelfde verkeerde antwoord aan mij gekoppeld :o Sta er overigens ook van te kijken dat er nog mensen zijn die vraag 4 en 10 bij mij fout hadden, en bij beide niet alleen nieuwelingen ;D

Ik zie al wat er fout gegaan is. Pjotr heeft de volledige antwoorden toe zitten voegen, terwijl de sheet check op de antwoorden met [...] Ik dacht dat ik dat bij iedereen gecheckt had (viel me pas op toen Fabiann dat ook had gedaan bij zijn finale lijstje), maar bij Pjotr dus gemist. Volgende keer niet meer doen mensen!

Pjotr krijgt er nu nog meer punten bij. Hij eindigt op 53, en gaat daarmee van plek 15 naar 13. Moni en Tim zakken helaas een plekje. ::hug::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #608 Gepost op: 19-01-2015, 20:02:31 »
Ik zal ook nog even mij keuzes motiveren. Alle vragen waren op zich te doen (alleen vraag 5 en 12 waren lastig denk ik, zelfs de banketbakkers was in mijn geval misschien wel te doen).

Vraag 1 was niet heel moeilijk. Ik had geen speciaal jaar met bijzondere gebeurtenissen, maar ik geniet altijd van mijn vakanties (zie ook vakantietopic). De meesten wisten dit.  :D

Vraag 2 werd ook nog best vaak goed behandeld. De toevoeging tussen haakjes deed 't 'm zeker? Aan het begin van het jaar had ik best wel last van stress en heb daar ook best wel vaak over geklaagd. De laatste maanden gaat het inderdaad een stuk beter, ik ga weer met meer plezier naar mijn werk. Komt vooral omdat ik er een nieuwe collega bij gekregen heb, die ik zelf heb mogen inwerken en die het gewoon goed doet. Ik kan nu met een geruster hard mijn projecttaken doen, zonder me af te vragen of de hele boel weer in de soep loopt. Maak ik zal nooit een volledig stressbestendig persoon worden.

Vraag 3 hadden alleen Mollenvanger en LdHmolletje fout. Kwestie van veel antwoorden elimineren en dan hield je deze over. Afgelopen zaterdag was idem weer geslaagd. ::ok:: Dus wie weet staat dit antwoord er de volgende keer weer als deze vraag terugkomt in de quiz.

Vraag 4 hadden ook veel mensen goed. HDD werd een keertje aan me gekoppeld, de relaxhoek in het algemeen ook een aantal keer. Had zomaar gekund. Ik denk dat ik het met meerdere mensen wel een tijdje zou uithouden. Maar ik vond het geen moeilijke vraag. Op een onbewoond eiland ga je je snel vervelen denk ik, dus dan er graag met iemand zitten die ik mag, waar je mee kan lachen, maar ook serieus kan praten. En toen was de keuze snel gemaakt. :)

Hoewel ik zo vals zing als een kanarie, zou ik best een liedje zingen. Alles voor de winst. De macarena dansen is ook geen probleem. Maar interviews op straat met wildvreemden voor Survivor? Ehm, nee, dat is niks voor mij. Daar ben ik veel te verlegen voor. Daar haak ik af voor vraag 5.

Art is nog best vaak geraden bij vraag 6. Goed gegokt? Of wisten jullie nog dat ik Art een leuke kandidaat vond? Als presentator vind ik 'm ook nog steeds leuk, dus hopelijk blijft Art nog lang aan Wie is de Mol verbonden!

Grappig dat alleen de top 4 uit de quiz vraag 7 goed had. Dan heb je echt gezocht (of goed gekokt). Ik heb denk ik wel ergens geplaatst dat ik Spanje - Nederland buiten de deur ben wezen kijken. Het heeft iig op Facebook gestaan. Het was een geweldige avond met zoveel mensen, dus alleen die wedstrijd als hoogtepunt invullen was niet genoeg.

Vraag 8 had ik verwacht dat iedereen goed zou hebben. Volgens mij is het toch wel algemeen bekend dat ik schansspringen superleuk vind om te kijken? En ook al lijkt het me doodeng, het moet toch een bijzondere ervaring zijn om door de lucht te kunnen vliegen. Ik zoek dan wel een goede instructeur, dus werd het de Olympisch Kampioen Kamil Stoch.

Vraag 9 was ook een inkoppertje. Als je even op het forum had gezocht had je deze geweten, aangezien ik wel ergens een verdrietige post heb geplaatst over een enorme twist in deze serie. Games of Thrones ook een aantal keer genoemd, heb ik 4 seizoenen van gekeken in 2014, niet slecht bedacht, maar toch was het wel duidelijk wat bij mij moest. Overigens heb ik er nog even over gedacht om hetzelfde antwoord als Swifty in te vullen, was er ook zéér van onder de indruk.

Vraag 10 had ik ook verwacht dat het merendeel zou weten. Ben naar een OneRepublic concert geweest, dus dan zou je dit toch wel aan mij moeten linken. Maar ongetwijfeld zal mijn Sinterklaas cadeau (Sam Smith CD) voor verwarring gezorgd hebben, bedankt Lucy!

Vraag 11 is best vaak goed geraden/gegokt. Ik heb vast wel eens genoemd dat mokkataart mijn favoriet is en tsja, dan heb je toch nog wel een punt te pakken.

Vraag 12 tot slot wel een lastige. Ik ben gewoon niet snel tevreden over mezelf, wat vooral te maken heeft met onzekerheid en een soort van faalangst. :( Ik ben bang dingen fout te doen, ben niet zo'n ondernemer, zal niet zo snel op mensen afstappen om een gesprek aan te knopen, wat ik heb voor mijn gevoel altijd weinig te melden. Ik vind het ook heel moeilijk om echt uit te drukken wat ik voel in bepaalde situaties, ben bang het verkeerde antwoord te geven.

Ik zal zo nog ff kijken wie er het meeste over mij wist dit jaar.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #609 Gepost op: 19-01-2015, 20:08:34 »
 ::rofl:: Swifty, ja, in beide huizen zijn we nog wel even bezig, maar we hebben het veel te gezellig samen om daarmee bezig te zijn  :P

Heeft trouwens iemand Heel Holland Bakt bij trialk geraden? Dat zou ik heeeeeeeeel knap vinden ::jaja::
...maar soms even niet :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #610 Gepost op: 19-01-2015, 20:11:05 »
Nope, niet geraden ;)

Nieky en Starlight wisten het meeste van mij, 10 vragen goed. ::ok::
Scores een stuk hoger dan vorig jaar, maar dat wist ik van tevoren al.

Nieky, Starlight 10
Swifty 9
Grasisgroen, Jann, Molière 8
Mollevanger-MV 7
Fabiann, Lucy, LdHmolletje 6
D*N 5
TimvDons, Schulz 4
Molbelg 3

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #611 Gepost op: 19-01-2015, 20:30:18 »
Oh ja, HDD, werkelijk, tv hoogtepunt is niet Heel Holland Bakt maar iets vaags uit een of andere serie?

Wat, was het niet opgevallen dat ik in de zomermaanden eigenlijk dagelijks met apekopje in de chat zat?
Toen keken we Game of Thrones, nadat ik eindelijk was gezwicht voor haar ompraatpogingen :P

En dat was wel even een  ::oink:: -scene.

Sowieso, als ik geen baan had verkregen, dan was het geheel van samen GoT kijken waarschijnlijk mijn hoogtepunt van het jaar geweest ;)
Dus die serie was voor mij wel logisch als TV moment.

Ook aangezien ik verder nauwelijks TV kijk.

Bijvoorbeeld heel Holland bakt.
Geen minuut van gezien.
En, nee, dat is geen overdrijving voor komisch effect. :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #612 Gepost op: 19-01-2015, 20:33:40 »
red wedding ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #613 Gepost op: 19-01-2015, 20:35:44 »
trialk keek met mij mee en werd eraan verslaafd  :D
...maar soms even niet :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #614 Gepost op: 19-01-2015, 20:39:02 »
red wedding ?

Nee, mountain VS Viper.

I dont know, red wedding.. Behoorde tot de mogelijkheden.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #615 Gepost op: 19-01-2015, 22:42:23 »
Nee Lucy, ik ben niet zo'n WIDM-fan, totaal geen behoefte aan coach op mijn onbewoonde eiland :P


Jaa ik was alweer vergeten wie coach was ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #616 Gepost op: 24-01-2015, 21:33:20 »
Zoals belooft nog wat statistieken!

Totaal ingeleverde lijstjes: 24
Totaal aantal deelnemers halve finales: 19
Totaal aantal deelnemers dat wel deelnam aan de quiz, maar geen lijstje inleverde: 1

Aantal foutloze quizzen in de halve finales: 13/19
Aantal keer bonus uitgedeeld voor volledig juist beantwoorde vraag in de halve finales: 7

Aantal foutloze quizzen in de finale ronde: 7/10
Aantal keer bonus uitgedeeld voor volledig juist beantwoorde vraag in de halve finales: 3

TOP TIEN HALVE FINALE RONDE
1. Nieky (Poule A) - 98 punten
2. Mollenvanger-MV (Poule A) - 96 punten
3. Jann (Poule B) - 94 punten
4. D*N (Poule B) - 93 punten
5. Starlight (Poule A) - 92 punten
6. Molière (Poule A) - 89 punten
7. Lucy (Poule B) - 83 punten
8. Fabiann (Poule B) - 77 punten
9. LdHmolletje (Poule B) - 68 punten
10. Swifty (Poule A) - 61 punten

TOP 10 FINALE RONDE
1. Starlight (Poule B) - 103 punten
2. Molière (Poule B) - 96 punten
3. Nieky (Poule B) - 77 punten
4. Mollenvanger-MV (Poule B) - 76 punten
5. Swifty (Poule B) - 74  punten
6. Fabiann (Poule A) - 70 punten
7. Jann (Poule A) - 69 punten
8. LdHmolletje (Poule A) - 53 punten
9. D*N (Poule B) - 53 punten
10. Lucy (Poule A) - 37 punten

POULE A
1. Nieky - 98 punten
2. Mollenvanger-MV - 96 punten
3. Starlight - 92 punten
4. Molière - 89 punten
5. Fabiann - 70 punten (finalist)
6. Jann - 69 punten (finalst)
7. Swifty - 61 punten
8. Stormpie - 55 punten
9. Pjotr1992 - 53 punten
10. LdHmolletje- 53 punten (finalist)
11. D*N - 53 punten (finalist)
12. Moni - 51 punten
13. Molcrazy - 49 punten
14. Lama1997 - 45 punten
15. Lucy - 37 punten (finalist)

POULE B
1. Starlight - 103 punten (finalist)
2. Molière - 96 punten (finalist)
3. Jann - 94 punten
4. D*N- 93 punten
5. Lucy- 83 punten
6. Fabiann - 77 punten
7. Nieky - 77 punten (finalist)
8. Mollenvanger-MV - 76 punten (finalist)
9. Swifty - 74  punten (finalist)
10. LdHmolletje - 68 punten
11. Grasisgroen - 68 punten
12. TimvDons - 51 punten
13. Molbelg - 44 punten
14. Schulz - 43 punten

EINDSTAND
1. Starlight - 195 punten
2. Molière - 185 punten
3. Nieky - 175 punten
4. Mollenvanger-MV - 172 punten
5. Jann - 163 punten
6. Fabiann - 147 punten
7. D*N - 147 punten
8. Swifty - 135 punten
9. LdHmolletje - 121 punten
10. Lucy - 120 punten
---------------------------------------------
11. Grasisgroen - 68 punten
12. Stormpie - 55 punten
13. Pjotr1992 - 53 punten
14. TimvDons - 51 punten
15. Moni - 51 punten
16. Molcrazy - 49 punten
17. Lama1997 - 45 punten
18. Molbelg - 44 punten
19. Schulz - 43 punten

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #617 Gepost op: 24-01-2015, 21:35:05 »
Statistieken per vraag

Poule A:

VRAAG 1
Hoogste score: 9 goed
Laagste score: 2 goed

VRAAG 2
Hoogste score: 10 goed
Laagste score: 2 goed

VRAAG 3
Hoogste score: 12 goed (3x)
Laagste score: 4 goed

VRAAG 4
Hoogste score: 10 goed
Laagste score: 2 goed

VRAAG 5
Hoogste score: 10 goed
Laagste score: 4 goed

VRAAG 6
Hoogste score: 7 goed
Laagste score: 0 goed

VRAAG 7
Hoogste score: 5 goed
Laagste score: 0 goed

VRAAG 8
Hoogste score: 7 goed
Laagste score: 1 goed

VRAAG 9
Hoogste score: 7 goed
Laagste score: 0 goed

VRAAG 10
Hoogste score: 12 goed (1x)
Laagste score: 3 goed

VRAAG 11
Hoogste score: 8 goed
Laagste score: 1 goed

VRAAG 12
Hoogste score: 7 goed
Laagste score: 1 goed

Poule B:

VRAAG 1
Hoogste score: 12 goed (3x)
Laagste score: 5 goed

VRAAG 2
Hoogste score: 12 goed (1x)
Laagste score: 2 goed

VRAAG 3
Hoogste score: 10 goed
Laagste score: 6 goed

VRAAG 4
Hoogste score: 12 goed (1x)
Laagste score: 2 goed

VRAAG 5
Hoogste score: 8 goed
Laagste score: 3 goed

VRAAG 6
Hoogste score: 9 goed
Laagste score: 3 goed

VRAAG 7
Hoogste score: 6 goed
Laagste score: 1 goed

VRAAG 8
Hoogste score: 12 goed (1x)
Laagste score: 3 goed

VRAAG 9
Hoogste score: 6 goed
Laagste score: 1 goed

VRAAG 10
Hoogste score: 10 goed
Laagste score: 2 goed

VRAAG 11
Hoogste score: 6 goed
Laagste score: 1 goed

VRAAG 12
Hoogste score: 7 goed
Laagste score: 1 goed

Van wie wisten wij dit jaar het meeste?
Wie vulde de meest duidelijke antwoorden in? Of wie kennen wij gewoon heel goed? En wie juist niet? Ik heb het niet gecheckt, maar ik geloof dat iedereen dit jaar zijn eigen antwoorden ook goed had, dus ik heb bij alle quiz invullers -12 gedaan. En omdat niet elk quizonderdeel even vaak gemaakt is, heb ik de score ook nog eens door het aantal invullers gedeeld. En dan krijg je deze lijst (als ik goed geteld heb).

1. Lucy - 6,92 (90 punten door 13 personen)
2. Daisy - 6,79 (95 punten door 14 personen)
3. D*N - 6,76 (88 punten door 13 personen)
4. Molbelg - 6,46 (84 punten door 13 personen)
5. Schulz - 6,38 (83 punten door 13 personen)
6. Jann - 5,85 (76 punten door 13 personen)
7. LdHmolletje - 5,31 (69 punten door 13 personen)
8. Swifty - 5,21 (73 punten door 14 personen)
9. Hulpdakdekker - 5,20 (78 punten door 15 personen)
10. Pjotr1992 - 5,00 (70 punten door 14 personen)
11. Pac-Mol - 4,93 (74 punten door 15 personen)
12. Stormpie - 4,86 (68 punten door 14 personen)
13. TimvDons - 4,77 (62 punten door 13 personen)
14. Molcrazy - 4,64 (65 punten door 14 personen)
14. Mollenvanger-MV - 5,00 (65 punten door 14 personen)
16. Nieky - 4,57 (64 punten door 14 personen)
17. Lama1997 - 4,43 (62 punten door 14 personen)
18. De_witte - 4,21 (59 punten door 14 personen)
19. Trialk - 4,13 (62 punten door 15 personen)
20. Fabiann - 4,08 (53 punten door 13 personen)
21. Moni - 4,07 (57 punten door 14 personen)
21. Silvermaiden - 4,07 (57 punten door 14 personen)
23. Starlight - 4,00 (56 punten door 14 personen)
24. Grasisgroen - 3,15 (41 punten door 13 personen)

Later vanavond nog even een terugblik op 5 jaar forumquiz!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #618 Gepost op: 24-01-2015, 22:01:10 »
5 jaar forumquiz! Wat gaat de tijd toch hard. Voor de start wist ik al, dit wordt voor mij de laatste keer. Ik heb het 5 jaar met plezier gedaan, maar aan alles komt een einde. Maar ik zou het graag een keer zelf willen spelen. Gelukkig heeft Lucy zich al gemeld dat ze het wel wil proberen. Ik hoop dat dat net zo goed gaat als de afgelopen jaren, maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Goed, bij een 'afscheid' hoort een korte terugblik. De afgelopen 5 jaar zijn er natuurlijk bijzonder veel mooie momenten geweest in de quiz. Hoogtepunten, bijzondere momenten ...

We beginnen bij het begin, het jaar 2010/2011. Zomaar op een dag bedacht ik me dat het wel leuk was om een eindejaars quizje met forummers te spelen. Dus ik bedacht een paar vragen en poste deze in, toen nog, de Relaxhoek. Er werd direct enthousiast op gereageerd. Een totaal van 14 lijstjes met 20 vragen was het een succesvolle eerste editie. Swifty mocht zich uiteindelijk de allereerste forumquiz winnares noemen.

Een traditie was geboren. Een jaartje later was daar editite nummer 2. Inmiddels was de quiz verhuisd naar een apart spellenforum en waren er behoorlijk wat forummers bijgekomen. Het aantal lijstjes werd al een stuk verhoogd naar 25. Dat leverde flink wat gezucht en gesteun op, maar toch werd er enthousiast gepuzzeld. Uiteindelijk waren er 19 puzzelaars, en een nek aan nek race tussen Nieky en Jann, laatstgenoemde trok met een miniem verschil van 1 punt uiteindelijk aan het langste eind.

Het 3e jaar was een beetje hetzelfde. Er waren 24 lijstjes, iets minder quizzers (15), alleen er was één verrassing: de winnaar van het jaar ervoor, Jann, was afwezig, hij had geen tijd kunnen vrijmaken om mee te doen. Dus lag de weg vrij voor Nieky om te winnen ... tenminste, dat was de verwachting. Want uit het niets was daar ineens ... Molière. Met 8 punten voorsprong versloeg hij Nieky en liet hij het hele forum in verbazing achter. Iedereen wist ineens wie Molière was ... nou ja, wij hij nu echt is weten we nog steeds niet, maar we weten dat hij wel heel veel van ons weet!

Het hoogtepunt was toch echt wel seizoen 4. Na wat (terechte) kritieken in het 3e seizoen werd het aantal vragen teruggebracht tot 12. Ik weet niet meer hoeveel lijstjes ik de laatste 48 voor de deadline binnenkreeg, maar het waren er echt heel veel, met een bizar aantal van totaal 31 tot gevolg. Uiteindelijk besloten er 22 forummers zich aan deze extreem zware quiz te wagen, (met uiteindelijk extra puzzeltijd en zelfs strafpunten,) met een zeer spannende strijd tussen Molière en Starlight tot gevolg. Starlight verloor uiteindelijk de quiz doordat ze een dubbel antwoord in haar inzending had laten zitten, en daardoor de bonus van 5 punten misliep.

Seizoen 4 was dus het hoogtepunt qua deelnemers. Moet je eigenlijk niet stoppen op je hoogtepunt? Eigenlijk wel, maar ik had niet het idee dat ik er alles nog had uitgehaald. Door het hoge aantal deelnemers van het jaar ervoor besloot ik halve finales in te gaan voeren, in de hoop het succes te evenaren en qua spelbeleving te verbeteren. Ik had voor mijn gevoel topvragen gemaakt. Hele toegankelijke vragen, die voor mijn gevoel, als het moest, allemaal binnen 10 minuten in te vullen waren. Ik was er helemaal klaar voor. De 30 moest toch wel weer gehaald kunnen worden (zeker met een aantal nieuwe enthousiaste forummers erbij), en met halve finales zag ik het al helemaal zitten.

En tsja ... toen bleven de lijstjes weg. Dat was even een pijnlijke tegenvaller. Had ik daar nou die halve finales voor ingevoerd? Misschien dat jullie het gemerkt hebben (misschien ook niet), maar ik was daar best wel ff teleurgesteld over. Uiteraard is niet meedoen aan de forumquiz van wege drukte een hele legitieme reden (en als je geen tijd hebt, moet je er ook echt niet aan beginnen), maar een lijstje met antwoorden was mijns inziens in maximaal een (half) uurtje gemaakt. Misschien kwam het door mijn 'gezeur' aan gebrek aan deelnemers, maar kwam er traditioneel op de laatste dag nog wat binnen (7 stuks uit mijn hoofd) en was het eindtotaal 24 stuks. Niet verkeerd, maar het was niet waar ik op had gerekend.

Maar om positief te te eindigen; de mensen die wel meededen, waren volgens mij zéér positief. En volgens mij is met 19 spelers op 24 lijstjes het aantal afhakers ook nog nooit zo laag geweest. Dat is wel weer een mooie statistiek om de 5 jaar mee af te sluiten.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 5
« Reactie #619 Gepost op: 24-01-2015, 22:01:59 »
Bijzonder is dat er in die 5 jaar twee personen zijn die elk jaar hebben meegedaan. Zowel qua lijstjes insturen, als qua puzzelen. De eerste persoon heeft zelfs een keer gewonnen. Helaas ging het na die overwinning qua ranking alleen maar bergafwaarts (gelukkig steeg ze dit keer nog iets), maar ik prijs haar moed. Applaus voor Swifty. ::bravo::   De andere persoon had 't in het begin wat lastiger. Sterker nog, bij de allereerste editie werd hij zelfs laatste! In seizoen 2 en 3 ging het gelukkig en stuk beter met een 4e plek. De laatste jaren was hij een vaste klant in de middenmoot, maar hij deed toch maar weer telkens mee, en dat zonder Excel! Ook applaus voor LdHmolletje. ::bravo::

Nog enkele bijzondere momenten:
- Jann deed mee in quiz 1 zonder zelf een quizlijstje gemaakt te hebben. Hij werd uiteindelijk 4e, net naast het podium. Toen was al duidelijk dat hij een topkandidaat zou worden. De enige speler naast Jann die ooit meedoet zonder zelf een quizlijstje in te sturen was Molière (dit jaar).
- In quiz 1 was er een spannende strijd tussen Swifty en Koekoe. De ongeschreven wet dat je niet mocht samenwerken bestond nog niet, daar is (denk ik, het is nog bevestigd) wel gebruik van gemaakt. Maar Koekoe verloor het uiteindelijk nota bene op de categorie sport.
- In quiz 2 was het de spannendste strijd tot nu toe, met een verschil van 1 punt tussen Nieky en Jann. De uitslag gaf 2 punten verschil aan, maar later bleek er nog een fout in te zitten.
- In quiz 3 wijzigde ik de opzet van het Excel bestand, om de kans op fouten van mijn kant eruit te halen. Echter is het me dit jaar als enige keer gelukt om ergens een antwoord in de quiz te stoppen die helemaal niemand had gegeven. Gelukkig kwam ik daar tijdig voor de deadline achter.
- Ook een hilarisch moment was bij quiz 3, is dat D*N een antwoord poste, waardoor iedereen dacht dat hij dat in de quiz ook had gegeven. Want het antwoord zat er ook in. Alleen het antwoord was niet van D*N, maar van Cynneke! Niemand had het goed. Ook de schoenenvraag zal iedereen nog lang heugen. Want wie heeft nu 1 paar schoenen ... (zelfs Jann niet meer als ik het goed onthouden heb!).
- In quiz 4 was daar natuurlijk de spannende battle tussen Molière en Starlight. Toen ik de quiz van Starlight invoerde zag ik snel het dubbele antwoord, maar pas net voordat ik haar wou mailen met de mededeling dat ze nog een correctie moest maken, zag ik pas haar totaalscore. Ik heb letterlijk een paar minuten met open mond voor mijn laptop gezeten, aangezien ik wist dat ze hierdoor de overwinning was misgelopen. Molière's quiz was al binnen, en ik had niet het idee dat er nog iemand was die daar
- In quiz 4 was er natuurlijk ook de belachelijke wie-kent-Daisy-het-beste prijs. Ik snap nog steeds niet hoe Molcrazy en Lukie4 daarop 0 punten hebben kunnen halen. Vraag 1 was echt een inkoppertje (die bijzonder genoeg winnaar Fabiann ook fout had).
- In quiz 5 was Nieky vrij snel met het insturen van zijn lijstje. Ik vulde die echt copy/past in in Excel, zonder te kijken naar wat er eigenijk stond. Pas toen ik alles had ingevuld begon ik eens te lezen wat hij dit jaar had bedacht. En ik had al snel iets van, huh, er is iets mis gegaan met kopiëren, er staat nl. een antwoord van mij bij Nieky. Maar toen ik eens naar mijn eigen antwoorden keek, kwam ik erachter dat dat niet zo was. Wat bleek; Nieky bleek naast dezelfde forummer ook nog eens exact dezelfde motivatie gekozen te hebben bij vraag 4, alleen nét iets anders verwoord. En dat laatste is natuurlijk wel heel bijzonder, met zoveel mogelijkheden.

En zo komt er dus een einde aan de 5e forumquiz. Ik wil graag iedereen bedanken die niet alleen dit jaar, maar de afgelopen 5 jaar meegedaan heeft aan de forumquiz. Zonder deelnemers was er geen quiz. Ik hoop dat jullie er van hebben genoten en dat het Lucy lukt om aan het einde van dit jaar een nieuwe topquiz te maken (je moet je nog wel even bij hoofd spellen Lukie4 melden ;).

Bedankt allemaal! ::bravo::