Poll

Wie is beter, Morse of Frost?

Frost is beter natuurlijk
11 (55%)
Morse is de god van de detectives, zelfs Frost komt daar niet bij
6 (30%)
Frost, wie is dat?
1 (5%)
Morse, is dat niet die kort-lang code?
0 (0%)
Morse en Frost? Zegt me beide niets!
1 (5%)
Ze zijn beide even goed
1 (5%)

Totaal aantal stemmen: 18

Auteur Topic: A touch of Frost  (gelezen 8268 keer)

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
A touch of Frost
« Gepost op: 11-10-2003, 00:20:13 »
Mijn favoriete detective.

Jack Frost (David Jason) is een doorgewinterde rechercheur die met zijn neus alles oplost. Van computers, administratie en archivering en regeltjes wil hij niets weten. Hij ligt dan ook voortdurend met zijn baas Mullet overhoop. Maar Denton C.I.D. kan absoluut niet zonder hem. Een echte speurneus met een tikkeltje humor.


A touch of Frost - Iedere maandag rond 22.15u op Canvas
« Laatst bewerkt op: 12-10-2003, 16:53:36 door Compuart »

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:A touch of Frost
« Reactie #1 Gepost op: 11-10-2003, 21:54:31 »
je vergeet erbij te zeggen, dat frost ook weer terug is op ned.1, de zaterdagavond om 21.00!

Offline nettie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:A touch of Frost
« Reactie #2 Gepost op: 11-10-2003, 21:56:20 »
Ik kijk het elke week, maar kom er nu net achter dat het al bijna een uur bezig is, was vergeten dat het er was  :-\ Denk niet dat ik het nu nog kan volgen. Het wordt zeker niet herhaald of zo  ???

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:A touch of Frost
« Reactie #3 Gepost op: 11-10-2003, 23:06:14 »
Volgens mijn gids had je vanavond de detective Dalziel and Pascoe. En helaas niet Frost.  ::)

Offline nettie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:A touch of Frost
« Reactie #4 Gepost op: 12-10-2003, 12:13:43 »
Citaat
Volgens mijn gids had je vanavond de detective Dalziel and Pascoe. En helaas niet Frost.   
Volgens mij zijn Frost en Dalziel en Pascoe te gelijk op de buis. Frost op ned. 1 en Dalziel en Pascoe op belgie.

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re:A touch of Frost
« Reactie #5 Gepost op: 12-10-2003, 16:30:49 »
Gewéldige serie! :) Ook mijn favoriete detective denk ik, alhoewel Morse ook erg leuk is,, heb wel alle afleveringen ongeveer gezien.. das minder.

Dr waren idd op nederland 1 iets van vijf nieuwe afleveringen te zien waarvan 1 er al te zien was in de detectivenacht maar nu zijn ze voorlopig weer even gestopt geloof ik met nieuwe afleveringen uitzenden.. En gister was Daziel en Pascoe op nederland 1, en geen Frost helaas..
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:A touch of Frost
« Reactie #6 Gepost op: 12-10-2003, 16:54:27 »
Heb er nog maar es een polletje bijgevoegd. Ik ben heeel benieuwd :)

(Ik ga voor optie twee)
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:A touch of Frost
« Reactie #7 Gepost op: 12-10-2003, 21:00:51 »
Morse is heel goed, maar Frost vind ik beter. Frost bevat naast het serieuse detectivewerk wat humor. Die balans is bij Frost echt perfect. :)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:A touch of Frost
« Reactie #8 Gepost op: 13-10-2003, 00:43:47 »
Er was 'vroeger' een detective op tv, ned 1 vrijdag of zaterdagavond/nacht met een wat oudere inspecteur met rood haar, klein mannetje later stopte hij ermee een ging de serie verder met zijn assistent, veel minder leuk, maar ik kom niet meer op de naam van die man! Dat was ook de titel van de serie dacht ik. Help me het pijnigen van hersens te stoppen!

Ik weet nog 1 titel van de imo beste aflevering, gingerbreadman oid... Angst en beven zo goed!

Overigens vind ik die serie dus de beste detective. :)

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:A touch of Frost
« Reactie #9 Gepost op: 13-10-2003, 00:51:37 »
Er was 'vroeger' een detective op tv, ned 1 vrijdag of zaterdagavond/nacht met een wat oudere inspecteur met rood haar, klein mannetje later stopte hij ermee een ging de serie verder met zijn assistent, veel minder leuk, maar ik kom niet meer op de naam van die man!
Dit is niet het goeie topic om weer over Bassie en z'n assistent Adriaan te beginnen... :P
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:A touch of Frost
« Reactie #10 Gepost op: 13-10-2003, 01:27:34 »
ROFL  ;D  ;D  ;D

Al is elk topic geschikt om over Bassie en Adriaan te beginnen: hoe zou het trouwens gaan met Bassie's rodeo-clown carriere? (Ik begon niet met offtopic te gaan!!)

Het was echt een detectiveserie! En ze praatten (met) Iers (accent) dacht ik...
Mijn hersenen kunnen nu niet veel pijniging meer aan dus ik stop zelf nu even met erover nadenken...

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:A touch of Frost
« Reactie #11 Gepost op: 13-10-2003, 09:20:00 »
was dat niet inspecteur dalgliesh?

we're back :(

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:A touch of Frost
« Reactie #12 Gepost op: 13-10-2003, 11:55:34 »
morse is beter, veel beter. maar frost is leuker, ontspannender.
dus optie 2 voor mij.

Offline feeks

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Re:A touch of Frost
« Reactie #13 Gepost op: 13-10-2003, 23:04:17 »
Over het algemeen vind ik de deed-de-diefs van de KRO erg leuk. ;D  Ik houd wel van die Engelse stijl. Heb dan ook geen voorkeur.
Overigens doet de KRO ook regelmatig aan een online-detective. Deze staan dan aangekondigd op de site van de KRO.
je kunt beter spijt hebben van de dingen die je doet, als van de dingen die je laat.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:A touch of Frost
« Reactie #14 Gepost op: 14-10-2003, 00:24:59 »
was dat niet inspecteur dalgliesh?

Taggert was het! Ik kwam er vannacht in bed ineens op en heb het toen op de binnenkant van mijn hand geschreven met een pen die in de buurt lag omdat ik het toch zou vergeten en toen ik vanochtend mijn lenzen inzette keek ik er pal tegenaan! Erg grappig. :)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:A touch of Frost
« Reactie #15 Gepost op: 14-10-2003, 10:26:12 »
Taggert was het! Ik kwam er vannacht in bed ineens op en heb het toen op de binnenkant van mijn hand geschreven met een pen die in de buurt lag omdat ik het toch zou vergeten en toen ik vanochtend mijn lenzen inzette keek ik er pal tegenaan! Erg grappig. :)

ja die schotse serie! taggert..... leuke man ook wel trouwens..ehm

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:A touch of Frost
« Reactie #16 Gepost op: 18-10-2003, 15:20:08 »
ja die schotse serie! taggert..... leuke man ook wel trouwens..ehm

Ah dus het was Schots! Ontzettend leuke man, maar inmiddels wel overleden.
Trouwens bijna geen informatie te vinden over deze serie, bij de KRO word ie nergens genoemd aangezien de NCRV het dus eerder uitgezonden had... Flauw hoor...

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:A touch of Frost
« Reactie #17 Gepost op: 18-10-2003, 15:29:55 »
Ik houd wel van die Engelse stijl. Heb dan ook geen voorkeur.

Ik wil geen reclame maken, maar is Blackawton dan niet iets voor jou? [zie relaxhoek]

Ik vind trouwens Frost ook leuker, gewoon omdat het ook grappig is..
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:A touch of Frost
« Reactie #18 Gepost op: 18-10-2003, 18:47:05 »
Ah dus het was Schots! Ontzettend leuke man, maar inmiddels wel overleden.
Trouwens bijna geen informatie te vinden over deze serie, bij de KRO word ie nergens genoemd aangezien de NCRV het dus eerder uitgezonden had... Flauw hoor...
:o overleden? maar die was nog hardstikke jong! hebben we het wel over dezelfde serie?

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:A touch of Frost
« Reactie #19 Gepost op: 19-10-2003, 02:04:57 »
:o overleden? maar die was nog hardstikke jong! hebben we het wel over dezelfde serie?

Denk het wel, zijn 'hulpje' heeft het (ook al heette hij geen Taggert) de serie nog even voortgezet, maar dit was de echte:


Born in Hamilton, half brother of Brian Connolly (1945-97), member of the glam-rock band Sweet. Unsure of his vocation, McManus left Scotland for Australia, where he took employment in Sydney Docks.

Involvement in amateur dramatics gave him a taste for acting and he turned professional in 1964. Appearances in the Australian TV series Skippy and the film Ned Kelly (1970) were followed by a return to London (1971). He initially worked in theatre but came to public notice in the television series Sam (1973).

McManus is best remembered as the tough Glaswegian Detective Chief Inspector Jim Taggart in the Scottish Television series of the same name. Taggart, first shown in 1983, was enormously popular for the ten years in which McManus starred.

Somewhat curiously the series continued after his death, retaining some success, but was never the same without its lead. He also appeared in the films 2,000 Weeks (1969), Adam's Woman (1970) and Twelfth Night (1987), together with various TV-movies many of which were based on Taggart.

McManus was known for his charitable work with the homeless, prisoners and victims of crime. McManus died in Glasgow of pneumonia only eight months after the death of his wife Marion. He posthumously received the Lord Provost of Glasgow's Award for performing arts.



Terecht gezegd hierboven was de serie minder, met dat hulpje dat na de dood van Taggert de big boss was. Is gewoon niet geloofwaardig.

De 'hulpjes' zijn altijd stom zodat de echte hoofdpersoon echt schittert. Denk ook maar aan Pippi Langkous met die irritante en suffe Tom en Annika; daardoor werd Pippi juist leuker. En ook wel die irritante Bassie waardoor Adriaan nog slimmer overkwam.

Als dat hulpje dan ineens de hoofdpersoon wordt; werkt niet!