Poll

Wie is beter, Morse of Frost?

Frost is beter natuurlijk
11 (55%)
Morse is de god van de detectives, zelfs Frost komt daar niet bij
6 (30%)
Frost, wie is dat?
1 (5%)
Morse, is dat niet die kort-lang code?
0 (0%)
Morse en Frost? Zegt me beide niets!
1 (5%)
Ze zijn beide even goed
1 (5%)

Totaal aantal stemmen: 18

Auteur Topic: A touch of Frost  (gelezen 8261 keer)

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:A touch of Frost
« Reactie #20 Gepost op: 20-10-2003, 17:04:11 »
Morse is heel goed, maar Frost vind ik beter. Frost bevat naast het serieuse detectivewerk wat humor.
Mee eens, maar ik heb ze allebei al lang niet meer gekeken, omdat ze allebei toch ook zo bomvol ellende zitten en daar hou ik toch niet zo van... :-\ maar ja, zonder veel ellende heb je natulijk niezoveel moorden om op te lossen...

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:A touch of Frost
« Reactie #21 Gepost op: 20-10-2003, 17:10:25 »
Poirot  8) :P
No Milk today???

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:A touch of Frost
« Reactie #22 Gepost op: 20-10-2003, 18:31:24 »
Vanavond in A touch of Frost:

One man's meat:

Frost verhuurt enkele kamers aan een man die tot zijn grote ontzetting een hond, Kaiser, meebrengt. Wanneer het dier een bloedhekel aan Mullett blijkt te hebben vindt Frost het dier alsnog sympathiek. Kaiser zal ook nog een rol spelen in het onderzoek dat Frost naar de dood van een gezondheidsinspecteur doet.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:A touch of Frost
« Reactie #23 Gepost op: 21-10-2003, 09:05:22 »
heb gekeken, maar had 'm al eens gezien.

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:A touch of Frost
« Reactie #24 Gepost op: 21-10-2003, 17:30:03 »
Ik ook. Maar evengoed wel een mooie aflevering. Twee verhalen (moorden) in één aflevering die door elkaar heen lopen. Dat gebeurt wel vaker bij Frost. :)

Offline feeks

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Re:A touch of Frost
« Reactie #25 Gepost op: 28-10-2003, 09:13:42 »
Moeilijk om een keuze te maken tussen Frost en Morse.
Ze zijn beide erg goed, maar,  zoals mijn wiskundeleraar vroeger  op school al zei, je kunt geen appels met peren vergelijken.
En daarom vind ik ze alle 2 gelijke goed, ieder op zijn eigen wijze.  :)
je kunt beter spijt hebben van de dingen die je doet, als van de dingen die je laat.

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:A touch of Frost
« Reactie #26 Gepost op: 1-11-2003, 13:17:04 »
Gaat Jack Frost met pensioen?

David Jason verdiende zijn sporen als acteur aanvankelijk in het comedy-genre. Het meest bekend werd hij met zijn rol als Del Porter in de comedyserie Only Fools and horses, die al 21 jaar loopt en recentelijk door het Engelse publiek werd uitverkoren tot beste Britse comedy ooit. Jason speelde verder in talloze films en tv-series en legde zich de laatste jaren ook toe op het maken van natuurdocumentaires. Zijn veelzijdige talent leverde hem vele nationale prijzen op, onder andere voor beste acteur op zowel drama- als comedygebied.

Internationale bekendheid kreeg David Jason met zijn vertolking van inspecteur Jack Frost, een parmantige cynicus met een uitgesproken hekel aan regeltjes, vooral als die van bovenaf worden opgelegd. Dat leidt uiteraard geregeld tot botsingen met zijn superieuren. In dat opzicht lijkt hij op die andere cynische speurneus, inspector Morse, met het verschil dat Frost allergisch is voor het snobisme dat zijn collega aankleeft. Waar Morse alles koestert wat klassiek is, benadrukt Frost zijn 'eenvoudige arbeidersmilieu', bij voorkeur door het nadrukkelijk wegsmakken van junkfood, meestal weggesnaaid onder de neus van een collega. Overigens speelt de broer van David Jason ook een rol in de serie, als agent Ernie Trigg.

Afgelopen week kondigde Jason onverwacht aan dat hij overweegt met pensioen te gaan. De nu 63-jarige acteur wil meer tijd besteden aan zijn nieuwe gezin. Na de dood van zijn vrouw, in 1995, kreeg hij een relatie met de twintig jaar jongere tv-producente Gill Hinchliffe, en werd drie jaar geleden vader van een dochter, Sophie Mae (foto). Of en wanneer Jason daadwerkelijk met pensioen gaat is niet zeker, maar we zullen er rekening mee moeten houden dat Jack Frost geen lang leven meer beschoren is.



bron: TV Gids online
« Laatst bewerkt op: 1-11-2003, 13:27:46 door Compuart »
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:A touch of Frost
« Reactie #27 Gepost op: 5-11-2003, 18:06:04 »
Detective Inspector Jack Frost is de beste

Jack Frost is verkozen tot beste tv-detective van Groot-Brittannië. De kijkers vonden hem beter dan Inspector Morse en Jane Tennison van 'Prime Suspect'. De fans van Jack Frost mogen desondanks zo zoetjesaan beginnen jammeren. David Jason (75), die al elf jaar gestalte geeft aan de knorrige flik, vindt dat de Detective Inspector (DI) uit Denton stilaan op pensioen mag.

De peiling werd gehouden door What's On TV-magazine en AOL. Morse, de liefhebber van klassieke muziek met de voor velen onbekende voornaam Endeavour, was tweede in de peiling. John Thaw vertolkte de rol van de inspecteur van 1987 tot 2000, voor hij de strijd tegen kanker verloor. John Thaw bekleedt ook de twaalfde plaats voor zijn rol als DI Jack Regan in 'The Sweeney'.

Op de derde plaats staat Sherlock Holmes, vertolkt door Jeremy Brett in de gelijknamige tv-reeks uit 1984. Nummer vier is voor Jonathan Creek alias Alan Davies, gevolgd door Joan Hickson, Miss Marple in 'Agatha Christie'. Tennison, gestalte gegeven door karakteractrice bij uitstek Helen Mirren, staat op zes en is een van de twee vrouwen die in de poll werden opgenomen. De andere was DI Forbes van de serie uit de jaren tachtig 'The Gentle Touch', gespeeld door Jill Gascoigne.

Acteur John Nettles komt twee keer voor in de populariteitstest. Zijn vertolking als Tom Barnaby in 'Midsomer Murders' verslaat net zijn vorige belichaming, Jim Bergerac (in de reeks Bergerac). Andere agenten die deel uitmaken van de top-20 zijn onder meer Taggart (Mark McManus), Inspector Wexford (George Baker) en Shoestring (Trevor Eve).

(HBVL)

Offline Elizabeth.G

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: A touch of Frost
« Reactie #28 Gepost op: 18-11-2004, 22:25:39 »
David Jason (75),

Overigens speelt de broer van David Jason ook een rol in de serie, als agent Ernie Trigg.

 De nu 63-jarige acteur wil meer tijd besteden aan zijn nieuwe gezin.



bron: TV Gids online
Ehm hoe oud issie nou  ???. ik wist trouwens niet dat david nog een broer had,wel dat ie een tweelingbroer had. jason. Jason is echter niet oud geworden. Toen david door brak onder zijn eigen naam, moest hij die veranderen  omdat er als iemand anders was die zo heet. David koos toen als eerbetoon de naam Jason als zijn nieuwe achternaam.
when the going gets tough, the tough get going!

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: A touch of Frost
« Reactie #29 Gepost op: 18-11-2004, 22:38:05 »
David is 64. Hij is van 4 februari 1940 (idd bijna pensioen leeftijd  :()
Vorig jaar is er nog een serie van opgenomen. Hopelijk was dat niet de laatste, hoewel me dat niet zou verbazen als je bekijkt hoe lang de serie al loopt.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Nikki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everyone hail to the pumpkin song!
Re: A touch of Frost
« Reactie #30 Gepost op: 21-11-2004, 22:16:40 »
Frost!
Morse is zo serieus. Je wil iets leuks en ontspannends op je zaterdagavondje.

Maar is David Jason dan al zo oud? Had ik niet verwacht..
- I am the one hiding under your bed..

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: A touch of Frost
« Reactie #31 Gepost op: 21-11-2004, 22:20:29 »
Vind ze allebei uniek op hun eigen manier..

Morse is een klassieker.. gestopt op het hoogtepunt.

Frost is humoristisch op bijna karikaturale wijze -

Allebei op hun eigen manier grote klasse!
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Petrick

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Butters is dé man!
Re: A touch of Frost
« Reactie #32 Gepost op: 23-11-2004, 19:55:41 »
Ik vind het beide best saaie programma's niet echt mijn stijl  :(
Maar Frost op zich vind ik wel grappig
Run, run, as fast as you can... shotgun in the hand... it's the Gingerbread Man!

Offline May

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: A touch of Frost
« Reactie #33 Gepost op: 27-11-2004, 17:24:43 »
Aaagh... moeilijke keuze. Ze zijn allebei heel goed, en ik heb van allebei een hoop afleveringen gezien... ik kan echt niet kiezen. ::ohno::
My mind not only wanders, it sometimes leaves completely.