Auteur Topic: De Zeven ZeeŽn  (gelezen 69785 keer)

Offline joligmolletje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zeven ZeeŽn
« Reactie #160 Gepost op: 26.05.2015, 13:52:07 »
Ik heb de finale echt met gekromde tenen zitten bekijken, wat een verschrikkelijke vertoning was dit! Floortje voelde zich duidelijk niet prettig in deze finale-aflevering: alles wat ze zei of deed werd belachelijk gemaakt door o.a. DaniŽl, de opdrachten waren echt voor spek en bonen (zowel op het schip als in de studio) en het napraten hielp ook niet echt doordat de kandidaten weinig te zeggen hadden. Waar ik de link met Greenpeace de hele serie al een minpunt vond (maar naast de spectaculaire opdrachten en leuke kandidaten nog wel nog wel overheen te komen), was de finale gewoon een primetime reclamespot voor Greenpeace. Ik heb respect voor mensen die hun idealen nastreven, maar ik kan absoluut niet achter alle acties van Greenpeace staan en echt niet iedere Greenpeace-actievoerder is een held. En om de totaal misgelopen actie van Greenpeace bij dat boorplatform als ultiem voorbeeld van actievoeren te beschouwen, tja als programmamaker had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt. Ook de hoofdprijs was erg bijzonder: zit Patrick er wel op te wachten een 'echte' actievoerder te worden? Misschien ben ik ook wel te negatief over het hele geheel, maar ik vond het erg storend dat zo werd opgedrongen dat Greenpeace heldendaden verricht.