Auteur Topic: WK voetbal Qatar 2022  (gelezen 258460 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1180 Gepost op: 7-07-2018, 10:47:30 »
Haha mee eens :) Ik ben voor Zweden xD

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1181 Gepost op: 7-07-2018, 10:53:04 »
Haha mee eens :) Ik ben voor Zweden xD
O nee, die absoluut niet ;D Die hebben ons uit het WK gehouden :P Ik was het hele toernooi al voor Brazilië (min Neymar want die vind ik irritant), maar eigenlijk zijn er nu geen ploegen meer waar ik voor ben. Team Engeland dan maar, de underdog. Die nooit ver komen maar het zo graag willen. Of het oerdegelijke Kroatië, dat even een mindere dag had tegen Denemarken.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1182 Gepost op: 7-07-2018, 10:55:08 »
België is denk ik gewoon een beetje van ons, zeg maar het kleine broertje dat weggelopen is in 1830 maar toch nog terug gaat komen. Zo voelen wij ons ook nog wereldkampioen als zij winnen

Voor de Belgen zijn wij dan de "grote broer" die zich overal wil mee bemoeien dus die zien ze graag op een plaat gaan.

En daarom lieve mensen is het geschiedenis onderwijs zo belangrijk ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1183 Gepost op: 7-07-2018, 11:21:29 »
@KnevelGraus:


Voor mij telt een opmerking van Kompany helemaal niet, wat hij zegt moet ie zelf weten. Ik vind het gewoon leuk voor onze zuiderburen dat ze hun status als nummer drie van de wereld (volgens de FIFA-ranking dan) nu al waar hebben gemaakt.

Verwacht ik meer? Nee, ik verwacht niet meer, ik hoop het natuurlijk wel dat ze ook Frankrijk uit het toernooi spelen, dan komen ze immers verder dan ooit op een WK.

Al met al heb ik niet het idee gehad dat het toernooi ''pas'' 3 weken bezig is. Er zijn immers bijna 60 wedstrijden gespeeld, en daardoor lijkt het veel langer. Tijd doet rare dingen met een mens......

Offline Convans

  • Forumlid
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1184 Gepost op: 7-07-2018, 11:33:21 »
Ik weet niet waar je het haalt, maar Kompany is wel perfect tweetalig?

En ik verwacht niet dat Nederlanders voor België gaan supporteren. Ik ga het omgekeerd ook niet doen. Ik heb nooit iets tegen Nederland gehad, maar ik ga er ook nooit van mijn leven voor supporteren eerlijk gezegd en dat gevoel hebben veel Belgen. Komt waarschijnlijk door het feit dat Nederland altijd een zekere arrogantie uitstraalt. Laatste keer dat ik echt nog gejuicht heb voor Nederland was tijdens de 5-1 tegen Spanje, maar dat had dan meer te maken dat ik echt Spanje haat als voetballand.

Maargoed over de wedstrijd: ik ben vooral blij dat Martinez hier gewoon zijn gelijk haalt. Niemand spreekt nog over Nainggolan en terecht. Al die haat tegenover Martinez voor het WK en nu gaat iedereen hem bewieroken? Dat Nainggolan niet echt in die ploeg past is nu wel al duidelijk, maarja een populair figuur niet selecteren is gewaagd, maar wat mij betreft nog altijd een van zijn beste zetten van heel dit WK. En veel respect voor zijn tactisch plan tegen Brazilië want dat klopte volledig!

« Laatst bewerkt op: 7-07-2018, 11:35:05 door Convans »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1185 Gepost op: 7-07-2018, 11:37:03 »
Maar allez Convans, nog twee van die matchen, he?


 ::rofl:: ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1186 Gepost op: 7-07-2018, 11:37:38 »
Laatste keer dat ik echt nog gejuicht heb voor Nederland was tijdens de 5-1 tegen Spanje

Komt dat even uit, dat was ook zo'n beetje de laatste keer dat wij hebben gejuicht voor Nederland ;D  ::)

Offline KnevelGraus

  • Forumlid
  • Winnaar Tour: '09+'16/morele winnaar: andere jaren
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1187 Gepost op: 7-07-2018, 11:46:23 »
En ik verwacht niet dat Nederlanders voor België gaan supporteren. Ik ga het omgekeerd ook niet doen. Ik heb nooit iets tegen Nederland gehad, maar ik ga er ook nooit van mijn leven voor supporteren eerlijk gezegd en dat gevoel hebben veel Belgen. Komt waarschijnlijk door het feit dat Nederland altijd een zekere arrogantie uitstraalt.

Kijk, dat bedoel ik nou. Een hard, maar eerlijk antwoord. Dus waarom het omgekeerd dan wel zou moeten...? Begrijpe wie begrijpen kan... om het maar eens op z'n Zuid-Nederlands te zeggen.

Trouwens, over arrogantie gesproken: zelden zulke arrogante media, supporters en voetballers gezien als de "Belgische" sinds 2014. Daar kan heel "Holland" nog een puntje aan zuigen!

Wat de NOS aan "België"-sympathie over Nederland uitstort...dat zou omgekeerd op de BRTN ondenkbaar zijn!
« Laatst bewerkt op: 7-07-2018, 12:05:52 door KnevelGraus »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1188 Gepost op: 7-07-2018, 11:47:43 »
maar KG voel je je gedwongen om het te doen?
Ik niet hoor.

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1189 Gepost op: 7-07-2018, 11:53:42 »
Kijk, dat bedoel ik nou. Een hard, maar eerlijk antwoord. Dus waarom het omgekeerd dan wel zou moeten...? Begrijpe wie begrijpen kan... om het maar eens op z'n Zuid-Nederlands te zeggen.

Trouwens, over arrogantie gesproken: zelden zulke arrogante media, supporters en voetballers gezien als de "Belgische" sinds 2014. Daar kan heel "Holland" nog een puntje aan zuigen!

Wat de NOS aan "België""-sympathie over Nederland uitstort...dat zou omgekeerd op de BRTN ondenkbaar zijn!

Wat de media allemaal doet, dat is hun zaak. Bij Sporza zit er iedere dag wel een Nederlander bij de analisten hoor, dus ik denk dat het respect voor Nederland er ook wel is. Maar waarom zou je voor België moeten supporteren?  :P

Ik had trouwens wel gehoopt dat Nederland er gewoon bij was. Die rivaliteit tussen België en Nederland vind ik dan wel weer leuk. Maar het blijft bij mij echt wel bij gezonde rivaliteit en geen haat. Ik heb veel respect voor de WK ploeg van 2010. Daarna ontbreekt het gewoon aan toppers. Als Depay nu de sterspeler moet zijn, tja dan is er gewoon net te weinig kwaliteit, maar ik heb gehoord dat er een goede jeugd aankomt?


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1190 Gepost op: 7-07-2018, 12:04:55 »
Het laatste land dat Brazilië versloeg op een WK werd in dat toernooi ook wereldkampioen. Mja, die zitten al thuis en houden zich bezig met analyseren waar het mis kan zijn gegaan.

Dat zegt natuurlijk nog steeds niets.
Eigenlijk niet natuurlijk, aangezien Nederland nog in het duel om de derde en vierde plaats won...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1191 Gepost op: 7-07-2018, 12:06:01 »
En veel respect voor zijn tactisch plan tegen Brazilië want dat klopte volledig!

Eens. Was ook mooi om te zien hoe beide trainers het tactisch speelden, want met die Braziliaanse wissels had België het best lastig. Maar dat werd prima gecounterd door Martinez. ::ok::

Ik vrees trouwens wel voor Frankrijk. Wat mij betreft de meest solide ploeg van dit WK en dus favoriet voor de titel. De wedstrijden van vandaag kunnen me eigenlijk niet echt boeien. Engeland aan die kant waarschijnlijk de beste papieren (want Kane), maar ik sluit een verrassing niet uit.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1192 Gepost op: 7-07-2018, 12:08:15 »
Ik hoop vandaag op Engeland, en dan Rusland of Kroatië, dan maakt me niet uit, die mogen allebei wel.
En dan mag Engeland van mij het WK wel gaan winnen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1193 Gepost op: 7-07-2018, 12:12:08 »
Ik supporter België wel, niet alleen nu maar ook wel op andere momenten. (maar voel me zeker niet verplicht dat te doen. Maar voel me ook niet verplicht Nederland te steunen. Kan soms nog wel lachen op het soort nationalistisch commentaar dat op tv op sporten wordt gegeven). Maar als Nederland tegen België speelt, ben ik natuurlijk wel voor Nederland ;) Maar misschien ligt het ook aan het feit dat ik maar zo'n 10 km van de grens woon.

Vier jaar geleden was ik bij rock werchter  en moest Nederland en België op dezelfde dag spelen. Er was een hele gemoedelijke sfeer de hele dag en Belgen en Nederlanders best supporting voor elkaar. Alleen België verloor toen van Argentinië terwijl Nederland won. Ja toen waren er wel wat gefrustreerde Belgen maar nog meer die wel positief en enthousiast waren. Of zoals we toen zeiden wij nemen wel wraak voor jullie op Argentinië (helaas mislukt).

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1194 Gepost op: 7-07-2018, 12:15:42 »
Wat de media allemaal doet, dat is hun zaak. Bij Sporza zit er iedere dag wel een Nederlander bij de analisten hoor, dus ik denk dat het respect voor Nederland er ook wel is. Maar waarom zou je voor België moeten supporteren?  :P

Is Jan Mulder niet gewoon sinds een paar jaar in België de knuffel-Nederlander? ;D

Zou me inderdaad niet verbazen als het toch een beetje is dat België als klein broertje is, wat Lukie al aanhaalt, en dat het leuk is dat zij ook eens lekker gaan. Dat gezegd hebbende..

Trouwens, over arrogantie gesproken: zelden zulke arrogante media, supporters en voetballers gezien als de "Belgische" sinds 2014.

Daar moet ik mij toch wel bij aansluiten. Toch vrij vaak euforisch commentaar, en soms tijdens andere wedstrijden vergelijkingen dat België toch duidelijk betere spelers en/of niets te vrezen heeft van ploeg-X. Het kan waar wezen (hoewel de Spanjaarden enzo dat ook vermoedelijk meenden), maar ik werd er een beetje moe van.
Wellicht dat ik in het vervolg weer terug naar de NOS schakel..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1195 Gepost op: 7-07-2018, 12:19:27 »
Het zou wel wat zijn als de finale Zweden - Frankrijk wordt. Dan heb je dus een finale met twee poulegenoten van Nederland in de kwalificatie voor dit WK.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1196 Gepost op: 7-07-2018, 13:29:09 »
Ik vind het erg leuk voor onze geliefde buren, maar weten ze eigenlijk wel dat mannenvoetbal passé is?
#oranjeleeuwinnen
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1197 Gepost op: 7-07-2018, 13:32:05 »
Het zou wel wat zijn als de finale Zweden - Frankrijk wordt. Dan heb je dus een finale met twee poulegenoten van Nederland in de kwalificatie voor dit WK.
hihihih heerlijk voorbeeld van chauvinisme(eigenlijk waren we heel goed en hoorden we op het wk)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline KnevelGraus

  • Forumlid
  • Winnaar Tour: '09+'16/morele winnaar: andere jaren
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1198 Gepost op: 7-07-2018, 13:40:23 »
Bij Sporza zit er iedere dag wel een Nederlander bij de analisten hoor, dus ik denk dat het respect voor Nederland er ook wel is. Maar waarom zou je voor België moeten supporteren?  :P

Jan Mulder is alleen maar de vaste gast bij Villa Sporza, omdat hij, zo rond 2014, Hollandhaat als "verdienmodel" heeft ontdekt. In Nederland wordt hij allang uitgekotst, maar een Hollander die alles loopt af te zeiken wat "Hollands" is...tja, daar lust men bij de BRTN wel pap van! (vooral Karl Vannieuwkerke, bij wie de Hollandhaat zowat op het grote, kale voorhoofd getatoeëerd staat. Tussen twee haakjes, die Tourshow van Vannieuwkerke is gewoon één op één gejat van De Avondetappe, hoewel hij dat nooit zal toegeven.)

Of er dan niets deugt van Villa Sporza? Och, Imke Courtois lijkt me best aardig. Of ze verstand heeft van voetbal, weet ik niet, want daar let ik nooit zo goed op als ze in beeld is.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1199 Gepost op: 7-07-2018, 13:45:44 »
Jan Mulder is alleen maar de vaste gast bij Villa Sporza, omdat hij, zo rond 2014, Hollandhaat als "verdienmodel" heeft ontdekt. In Nederland wordt hij allang uitgekotst, maar een Hollander die alles loopt af te zeiken wat "Hollands" is...tja, daar lust men bij de BRTN wel pap van! (vooral Karl Vannieuwkerke, bij wie de Hollandhaat zowat op het grote, kale voorhoofd getatoeëerd staat. Tussen twee haakjes, die Tourshow van Vannieuwkerke is gewoon één op één gejat van De Avondetappe, hoewel hij dat nooit zal toegeven.)

Of er dan niets deugt van Villa Sporza? Och, Imke Courtois lijkt me best aardig. Of ze verstand heeft van voetbal, weet ik niet, want daar let ik nooit zo goed op als ze in beeld is.

Dennis Van Wijk zit er ook nog veel, Frank de Boer was ook eens te gast. En Vive le Velo is dan wel de betere versie van De Avondetappe to be honest  ::rofl::

Ik snap wat je wil zeggen, maar je mening is wel heel erg zwart-wit.