Auteur Topic: WK voetbal Qatar 2022  (gelezen 257870 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #740 Gepost op: 1-12-2017, 18:22:55 »


groep D en F zijn denk ik zware groepen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #741 Gepost op: 1-12-2017, 18:35:46 »
C/D is gruwelijk....
E/F ook

België zit wel goed
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #742 Gepost op: 1-12-2017, 18:43:25 »
Ik vind groep H awesome. Allemaal leuke ploegen en uit verschillende delen van de wereld :) De degelijke en stugge Polen met Lewa in de spits, de altijd spectaculaire Colombianen, een nieuwe generatie Senegalezen waarvan er best veel in topcompetities spelen en de Japanners die ook altijd goed voetbal spelen. Heel gek misschien, maar die poule trekt me heel erg aan.

Verder paar mooie potjes: Spanje - Portugal, Portugal en Spanje allebei tegen Marokko, Argentinië voor het vijfde WK op rij tegen Nigeria in de poule  ::rofl:: De Zuiderburen hebben een prima poule, Rusland maakt ook wel een kans om door te bekeren denk ik, SA/Egypte en Rusland ontlopen elkaar niet veel.

Stiekem wel jammer dat wij niet erbij zijn. Zet Nederland op de plek van Zweden en je had een paar mooie potjes gehad: Nederland - Duitsland en Mexico - Nederland (no era penal ;) )
« Laatst bewerkt op: 1-12-2017, 18:51:26 door Mollenvanger-MV »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #743 Gepost op: 1-12-2017, 19:15:23 »
Analyse van Nieky

A) makkelijkste wk poule ooit. Uruguay en Egypte door

B) Pittige poule, maar Spanje en Portugal door die daarna ook fluitend van Uruguay/Egypte winnen.

C) Frankrijk en Denemarken door

D) Argentinie en Kroatie door en levert idd mooie affiches op in 8e finale met C. Sowieso leuke poule dit.

E)Brazilie en Zwitserland door

F)Hele zware leuke poule. Duitsland en Mexico toch gewoon door.

G) Belgie prima geloot. 3 vingers in de neus dooe met Engeland.

H) kan alle kanten op. Vandaar leuke pool. In 2e ronde kannonenvoer.

Hoe zit het na de 8e finales?
You'll never walk alone

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #744 Gepost op: 7-06-2018, 08:56:31 »
Dit hele jaar nog geen posts over het WK. Je zou bijna zeggen dat het niet leeft!

Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #745 Gepost op: 7-06-2018, 09:13:29 »
Dit hele jaar nog geen posts over het WK. Je zou bijna zeggen dat het niet leeft!


;D Komt wel bij de echte die-hards als het echt begonnen is :P

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #746 Gepost op: 7-06-2018, 09:14:42 »
Op mijn werk is de WK pool geopend. Tijd om me in te lezen dus!
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #747 Gepost op: 7-06-2018, 09:15:36 »
Op mijn werk is de WK pool geopend. Tijd om me in te lezen dus!
Tip: Senegal  ::vergroot:: maar garantie tot aan de deur ;D


Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #748 Gepost op: 7-06-2018, 10:02:08 »
***** Frankrijk
**** Duitsland, Spanje,
*** Argentinië, België, Portugal, Brazilië
** Colombia, Kroatië, Engeland, Uruguay, Mexico
* Denemarken, Mexico, Rusland, Polen, Servië, Peru

Ik vergeet vast een of ander goed land
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #749 Gepost op: 7-06-2018, 12:07:07 »
Inclusief vandaag nog 8 dagen tot het WK begint. 8 Poules 8 dagen, we beginnen met een blik op poule A.



Poule A (Egypte, Saudië-Arabië, Rusland, Uruguay)
Op papier vind ik dit echt de zwakste groep. Uruguay zal wel door komen met sterren als Suarez en Cavani. Laatste twee WK's wel een delijke ploeg en prestatie (vierde en achtste finale) Met gemak gekwalificeerd (2e achter Brazilië) en de verwachte winnaar van deze groep. Daarachter is het aan elkaar gewaagd wie er tweede gaat worden waarschijnlijk.

Ik maak me vooral zorgen om Egypte en Salah, toch een van de grote sterren van nu. Ik hoop zooo dat hij op tijd fit is voor het WK. Egypte heb ik gisteren zien spelen tegen de duivels en is zonder Salah is gelijk aan Rusland en Saudië-Arabië (dat ook minderf is geworden na de exit van Bert van Marwijk). Voetballen kunnen ze wel, maar zonder Salah kunnen ze veel minder hun favoriete spelletje op de counter spelen. En zij zijn straks in het bezit van de oudste speler op een WK ooit: keeper Essam El Hadary (45 jaar).

Met een fitte Salah (of op 85%), zouden zij met Uruguay door moeten kunnen komen. Maar ja een WK zonder gastland na ronde 1... zou ook niet gek kijken als het op papier matige Rusland ineens toch doorkomt. Ze maakten overigens vorig jaar wel een redelijke indruk op de Confed. Cup. Creativiteit moet vooral komen van  de broertjes Myranchuk, die kampioen werden met Lokomotiv Moskou.

Saudië-Arabië is de grote onbekende, verloren laatst wel met 0-3 van Peru vriendschappelijk. Stugge ploeg (denk ik), maar hoe ze ervoor staan weet ik eerlijk gezegd niet... ze hebben in ieder geval geen echte sterren of spelers in topcompetities.

Eindstand:
1. Uruguay
2. Egypte**
3. Rusland
4. Saudië-Arabië

**met Salah, anders misschien wel Rusland dat door komt.
« Laatst bewerkt op: 7-06-2018, 13:28:00 door MollenvangR-Art »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #750 Gepost op: 7-06-2018, 17:59:11 »
Saudi-Arabië speelde in maart nog tegen België, en verloor 4-0.
Volgens mij worden zij sowieso laatste in de poule, want goed waren ze echt niet.
klaar voor de strijd

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #751 Gepost op: 7-06-2018, 18:12:04 »
Ik gok Uruguay en Egypte. Saudi Arabië en Rusland lijken mij niet goed genoeg om door te stomen naar de volgende ronde.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #752 Gepost op: 7-06-2018, 18:46:24 »
Het is nu ramadan.... Dat is voor de arabische ploegen wel een nadeel tijdens de oefenwedstrijden.
De ramadan duurt t/m 14 juni.... en laat dat nou net de dag zijn dat Rusland de eerste wedstrijd tegen Saudi Arabië speelt.
Egypte speelt een dag later tegen Uruguay

Rusland zal dus wel winnen van Saudi Arabie en Egypte zal nog wel zonder Salah spelen, dus dat zouden 3 punten moeten zijn voor Uruguay.

In de tweede speelronde staat Rusland-Egypte op het programma. Het is dan geen ramadan meer, maar Rusland heeft wel een dag extra kunnen uitrusten. Uruguay-Saudi Arabië is weer een dag later.

Dat houdt ook in dat Rusland een extra rustdag heeft voor het duel tegen Uruguay. Geen idee of dat ze gaat helpen, maar het is wel slim bekeken natuurlijk om het speelschema zo op te stellen!!

Uruguay zal wel alles winnen (of misschien een gelijkspelletje in de laatste wedstrijd tegen Rusland om die zo een ronde verder te helpen?). Voor Egypte is het belangrijk dat Salah er in de tweede en derde wedstrijd bij is..
Wit is ook een kleur!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #753 Gepost op: 7-06-2018, 19:10:01 »
Alvast een samenvatting van alle poules

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #754 Gepost op: 8-06-2018, 00:38:34 »
Dit is veruit de zwakste poule op het WK... Iedereen roept dat de boel eerlijk verlopen is maar daar geloof ik niet in.
Niemand volgens mij  ::ohno::

Als je kijkt naar welke ploegen Rusland in de poule had kunnen hebben dan zijn denk ik uit elke pot de zwakste broeders in poule A gekomen. Het zou me ook niks verbazen als men de boel zo gestuurd heeft dat Rusland een moslim-land treft als de ramadan nog aan de gang is. Maar goed.

In eigen land is men door de loting goed gestemd. Maar als je realistisch bent dan is het Russische voetbal niet veel. Ik voorzie dat Uruguay op het gemak de tweede ronde haalt en dat Saudi-Arabië het niet gaat redden. Rusland zal met Egypte gaan uitmaken wie de tweede plek achter Uruguay gaat bezetten. Wetende dat ze de volgende ronde een zware kluif gaan hebben aan (zeer waarschijnlijk) Spanje of Portugal.

De fitheid van Salah bij Egypte zal veel bepalen. Al vrees ik ergens ook dat hij zodanig bewierookt gaat worden dat hij tegenvalt. Om die reden en ook omdat het thuisland toch altijd net iets sterker is dan normaal denk ik dat Rusland de tweede plek pakt...

 

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #755 Gepost op: 10-06-2018, 22:20:57 »
Groep A was de enige interessante groep om te bespreken? ;D Ik ga toch zeker niet alles zelf moeten uitzoeken?! ::hypocriet::
Beginnen donderdag al zie ik!


De WK-poule had even wat meer voeten in aarde dan anders, vanwege het gebruik van een nieuw systeem, maar op het oog zijn we d'r bijna klaar voor.. ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #756 Gepost op: 11-06-2018, 09:58:46 »
De WK-poule had even wat meer voeten in aarde dan anders, vanwege het gebruik van een nieuw systeem, maar op het oog zijn we d'r bijna klaar voor.. ::ok::

Sommige van jullie hadden het al gevonden, maar we kunnen los! ::bravo::

De nieuwe voetbaltoto is hierrrr te vinden: http://realitynet.org/voetbaltoto/
<--- En staat tevens hier links in de navigatiebalk bij de afbeeldingen. Als 'Voetbaltoto' ;D




Hierbij gebruiken we een nieuw systeem (zie ook het stuk onder de doorgetrokken streep), wat enige veranderingen mee brengt:
- Je moet je even opnieuw daar registreren (no worries, duurt 30 seconden, we verkopen je informatie niet door aan de hoogste bieder ;D ) (on a rare serious note, we hebben dus een privacy-beleid enzo, dus leef je uit met lezen: http://www.realitynet.org/index.php?p=privacybeleid )
- De voorspellingsdeadline sluit 15 minuten voor het begin van een wedstrijd.
- Er is een joker / gouden bal. Deze kan je 1x bij 1 wedstrijd inzetten voor dubbele punten op die wedstrijd. Je kunt deze ook weghalen, tot de voorspellingsdeadline. Eenmaal gezet en de wedstrijd is gelockt (dus het is minder dan 15m voor het begin van de wedstrijd), dan blijft hij dus vast staan.
- Er zijn twee bonusvragen die bonuspunten opleveren. Deze zijn helemaal onderaan je voorspellingen te vinden. De deadline hiervoor is de eerste wedstrijd begint, dus donderdag om 17u00.

Zoals altijd, maar als reminder, de wedstrijdscore na 90 minuten + blessuretijd telt voor de toto. Verlenging en/of strafschoppen tellen hierbij NIET mee voor de toto-uitslag.




Eerdere toto's (inclusief EK's en WK's) blijven hier beschikbaar: http://www.realitynet.org/toto/index.php?cmd=table
Een belangrijk verschil is dat vanwege technische redenen de nieuwe toto niet oneindig zichtbaar en inzichtelijk blijft. Wanneer een nieuwe toto wordt aangemaakt (in dit geval de eredivisie 2018/2019), dan moet de oude worden verwijderd. Wij zullen daarom in ieder geval een screenshot van de eindstand plaatsen, en wie weet nog tussendoor ook.
Maar als je wilt vereeuwigen dat je na 23 wedstrijden bovenaan stond, dan moet je daar dus zelf even een screenshotje van maken: die informatie is namelijk over een paar maanden weer weg.


Voor vragen hierover, of andere toto-gerelateerde dingen, fire away ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #757 Gepost op: 11-06-2018, 10:01:56 »
[] we kunnen los! []

Leuk! Ben benieuwd naar de nieuwe toto-site ! ::bravo::
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #758 Gepost op: 11-06-2018, 11:36:46 »
Groep A was de enige interessante groep om te bespreken? ;D Ik ga toch zeker niet alles zelf moeten uitzoeken?! ::hypocriet::

Nee, ik had even geen tijd en andere dingen te doen dan weer zo'n een aanzetje te maken voor de andere groepen :P

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #759 Gepost op: 11-06-2018, 12:06:34 »
Nee, ik had even geen tijd en andere dingen te doen dan weer zo'n een aanzetje te maken voor de andere groepen :P

Misschien kunnen we het leed verzachten door de voorbeschouwingen te verdelen?

Ik zal zo meteen vast eentje voor poule B neerzetten. Doe jij dan bv. nog C, E en G? Doe ik nog D, F en H. Hebben we iets meer tijd per voorbeschouwing  ::rofl::