Auteur Topic: WK voetbal Qatar 2022  (gelezen 258216 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1220 Gepost op: 7-07-2018, 23:00:39 »
En dan toch Kroatie. Gelukkig.

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1221 Gepost op: 7-07-2018, 23:29:30 »
Laatste wedstrijden vallen in mijn vakantie. Hopelijk kan ik dus met mijn vooruitziende blik van vandaag de WK-winst in de wacht slepen.  ;D

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1222 Gepost op: 7-07-2018, 23:51:41 »
Laatste wedstrijden vallen in mijn vakantie. Hopelijk kan ik dus met mijn vooruitziende blik van vandaag de WK-winst in de wacht slepen.  ;D

Dat zou toch moeten lukken met de voorsprong die je nu hebt..... of er moet nog iemand zijn die beide bonusvragen goed heeft... ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1223 Gepost op: 8-07-2018, 10:22:35 »
Frankrijk - Engeland  ::jaja::
Dat lijkt mij ook.

Frankrijk zou dit België toch aan moeten kunnen, en Engeland is ook niet slecht. Ze spelen in ieder geval beter dan Kroatië.
Ich bin ein Bärliner!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1224 Gepost op: 8-07-2018, 16:37:48 »
Frankrijk-België wordt 50%-50%. Ik vind Frankrijk qua voetbal geen goed toernooi spelen
(toch met welke namen ze hebben).

Engeland-Kroatië vind ik een moeilijke. Beide landen kunnen mij niet echt bekoren qua spel.
(sinds de 8ste finales)
klaar voor de strijd

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1225 Gepost op: 8-07-2018, 17:22:15 »
Engeland ziet er fysiek beter uit dan Kroatië
Frankrijk speelt het hele toernooi al heel zuinig.... niks weggeven, doepuntje maken, uitvoetballen en klaar... Dat zal lastig worden voor de Belgen.
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1226 Gepost op: 8-07-2018, 22:52:37 »
Kroatië heeft in mijn ogen gewoon een beter team dan Engeland. Enige probleem zijn stilstaande fases, daar is Engeland heer en meester, maar hun middenveld en aanval stelt toch echt teleur. Kane is een goede spits, maar die moet het ook vooral hebben van zijn goals. Niet van het samenspel en druk zetten. Achteraan hebben ze veel snelheid, maar ze zijn ook nog geen enkele keer echt getest geweest. Kroatië hun middenveld is technisch gezien misschien wel het beste van heel het tornooi. Alleen lijken ze met angst te spelen. Dus ik hoop dat Kroatië een keer bevrijd speelt en die Engelsen naar huis stuurt. Ik gok op een 1-1 en Kroatië door met strafschoppen.

Frankrijk-België is al helemaal niet te voorspellen. Als Hazard weer zijn dagje heeft, kan geen enkele speler van Frankrijk daar tegenop. Pogba en Kanté vind ik wel een erg goed tornooi spelen. Die Pavard is me ook wel een leuke verrassing, maar Hernandez en Umtiti vind ik maar erg matig, gelukkig dat Varane daar nog staat. Mbappé wordt nu gehyped door zijn goede match tegen Argentinië. Zijn snelheid is ongelofelijk, maar volgens mij kan je hem echt makkelijk uit de wedstrijd houden, hij weegt niet op een verdediging. Ik verwacht een gesloten wedstrijd waar een klasseflits van een Griezmann/Mbappé bij de Fransen en De Bruyne/Hazard bij de Belgen het verschil kan maken. Het wordt vooral belangrijk hoe België overeind zal blijven in dat middenveld. Fellani en Witsel zullen alweer een sleutelrol hebben.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1227 Gepost op: 10-07-2018, 19:18:22 »
Forza België ::bravo::
Ik schakel pas bij de laatste 5 minuten in vanavond gok ik. :(

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1228 Gepost op: 11-07-2018, 08:24:49 »
Jammer voor België, maar Frankrijk was net iets beter, en vooral slimmer!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1229 Gepost op: 11-07-2018, 08:48:40 »
Ze kwamen gewoon eerst op voorsprong en dan hebben ze de kwaliteiten om de match gewoon helemaal dood te maken. Kom je 1-0 voor, sta je wss in de finale.

Vooral in het middenveld hadden we een mindere dag. Dembele zat totaal niet in de match, Witsel en Fellaini waren minder dan Pogba en Kanté. Enige 2 die weer op wereldniveau aan het acteren waren, zijn Courtois en Hazard.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1230 Gepost op: 11-07-2018, 11:11:17 »
Mertens viel ook nog goed in.

Maar waarom Fellaini wisselen? Ik had hem in de spits erbij gezet.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1231 Gepost op: 11-07-2018, 11:12:03 »
Snapte ik ook niet nee.

Net zoals ik het gemopper op die Fransen niet snap
You'll never walk alone

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1232 Gepost op: 11-07-2018, 11:47:49 »
Ik denk dat het geklaag komt omdat Frankrijk de kwaliteiten heeft om met die spelerskern
ongelofelijk goed voetbal te spelen, maar wat ze tonen dit WK is echt onaantrekkelijk.(traag, ultradefensief maar o zo uitgekookt)
De enige keer dat ik ze sterk vond voetballen was de 2de helft tegen Argentinië

Maar ja, elke ploeg mag spelen zoals ze willen. De rode duivels hadden maar een antwoord moeten vinden,
(of die vermijdbare goal niet moeten slikken).
Het enige waar ik mij echt niet in kan vinden, is wat Mbappé deed op het einde.

Tijdrekken oké; de bal weggooien bij een ingooi, niet heel sportief maar gebeurt bijna elke match.

Maar daarna met de bal de helft van het terrein overlopen vond ik er echt zwaar over.

Het gemopper is vooral teleurstelling na de match denk ik. Er zat meer in, zonder overdrijven zelfs de wereldtitel.
Maar nu moeten wij als land nog 1x achter onze ploeg staan, nog 1x gaan voor die 3de plaats en zo ons best WK ooit beleven.
We hebben een mooie WK gespeeld, en onze spelers en coach hebben dat gewoon uitstekend gedaan.
klaar voor de strijd

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1233 Gepost op: 11-07-2018, 11:57:41 »
tja dat klopt dat was flauw, maar zolang de scheids geen geel geeft of geen minuten bij telt... mag het dus.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1234 Gepost op: 11-07-2018, 12:44:10 »
Mja tijdrekken, beetje bij de cornervlag gaan pielen, bal weggooien.. zijn nauwelijks knockout-wedstrijden waarbij het niet gebeurt. Daarnaast was het niet alsof de rest van de wedstrijd Frankrijk onsportiever speelden; de Belgen hadden veel meer overtredingen, en meer gele kaarten. Was de stand andersom geweest, dan hadden de Belgen niet minder tijd gerekt.

Dat de Fransen anti-voetbal zouden spelen is hetzelfde als wat je paar jaar geleden in Nederland hoorde. Het Nederlands elftal won weliswaar soms niet, maar dan speelden ze in ieder geval mooi en ze hadden veel balbezit. Kunstzinnig, maar naïef. Net als de reacties toen Ajax won in de EL-finale verloor. Nederlanders vonden dat Ajax mooi aanvallend had gespeeld maar verloren; Morinho vond dat hij effectief was, en had gewonnen.
Bij de Fransen willen ze hun kans op winst optimaliseren - als dat defensief blijkt te zijn, dan spelen ze maar defensief. Bij veel sporten is het veel effectiever om een goede verdediging te hebben dan een goede aanval. Dat geldt zeker voor een knock-out format, dan moet je alles winnen. Dan is het nuttiger als je feitelijk niet verliest, dan als je veel scoort, want dat geeft meer willekeurige variatie.
Daarnaast moet je ook niet overdrijven. De Fransen speelden geen catenaccio, ze probeerden niet alles af te breken en kapot te maken, ze speelden niet vuil. Ze waren solide. Good for them.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1235 Gepost op: 11-07-2018, 13:07:47 »
Zo langzamerhand begin ik ook de contouren van mijn favoriete WK 11 spelers te vormen, al moeten er nog 3 wedstrijden gespeeld worden. (in 3-4-3 systeem).
Pavard en Golovin zijn toch wel de ontdekkingen van het WK en gaan vast een mooie transfer maken. Mina is nog niet doorgebroken bij Barca, maar heeft bij Colombia een steady WK gespeeld en zelfs 3 keer gescoord. Sowieso over verdedigers niet te klagen, Pepe, Umtiti, Kompany en Gimenez speelden ook een goed toernooi, maar net niet voor mn basisploeg.
            
      11. Mbappe   9. ?*  10. Hazard
5.Wie hier?  6. Kanté 8. Modric 7.  Golovin
      3. Godin 4. Mina 2. Pavard
              1. Courtois

?* Kane of toch Lukaku (Kane heeft 3 penalty's gemaakt, Lukaku scoorde er 4, maar werd nog maar weinig in het spel gevonden laatste 2 wedstrijden). Denk dat vanavond daarin doorslaggevend is :P

Bank
12. Pickford
13. Kompany
14. Gimenez
15. De Bruyne
16. ? (een cventrale of wat meer controlerende middenvelder, ben er nog niet helemaal uit)
17. Carrillo (Peru) misschien een verrassende keuze, mede door hem speelden ze echt goed in de groepsfase (en ik kijk iets verder dan alleen de eindfase)
18. Lukaku/Kane/Cavani

Disclaimer: ik kan nog een en ander omgooien ná het hele toernooi. :P
« Laatst bewerkt op: 11-07-2018, 13:11:48 door MollenvangR-Art »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1236 Gepost op: 11-07-2018, 13:18:44 »
België deed toch precies hetzelfde tegen Brazilië de tweede helft?

Het hoort er gewoon bij. Ik zou van me land de laatste 10 minuten zelfs verwachten dat ze dit een beetje uitgekookt oplossen.
De succesvolle WK's van Nederland van 2010 en 2014 waren precies op die manier tot stand gekomen ook
You'll never walk alone

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1237 Gepost op: 11-07-2018, 13:19:10 »
Mertens viel ook nog goed in.

Maar waarom Fellaini wisselen? Ik had hem in de spits erbij gezet.

Ik vond het jammer dat niet meteen met Mertens werd gestart, met hem heb je toch meer dreiging voorin en meer kans op een goede assist op Lukaku b.v. Fellaini vind ik toch meer de ideale invaller in de rol van stormram. Wellicht had België iets te veel ontzag voor de Fransen. Goed, dan kan je b.v. met 4-3 verliezen maar dan heb je i.e.g. wat meer vrede ermee.
We blijven nu met onze zuiderburen hopen dat een relatief klein land ooit wereldkampioen kan worden.  ::jaja::

N.B.
Ik vroeg me ineens af wat er van de talenten Origi en Mirallas (moest hun namen zelfs even googelen) is geworden?
« Laatst bewerkt op: 11-07-2018, 13:24:22 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1238 Gepost op: 11-07-2018, 13:22:42 »
N.B.
Ik vroeg me ineens af wat er van het talent Origi is geworden?
Origi was 4 jaar geleden de verrassing in de selectie. Is eigendom van Liverpool het seizoen 17/18 verhuurd aan Wolfsburg (24 wedstrijden, 5 goals), maar heb zijn prestaties daar verder niet gevolgd. Daar loopt ook nog een andere spits rond: Dimata. Maar voor hem leek de stap van de Eerste Klasse naar Duitsland te groot...
« Laatst bewerkt op: 11-07-2018, 13:24:19 door MollenvangR-Art »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1239 Gepost op: 11-07-2018, 13:29:27 »

N.B.
Ik vroeg me ineens af wat er van de talenten Origi en Mirallas (moest hun namen zelfs even googelen) is geworden?

Origi heeft wat ik gevolgd heb blijkbaar een minder seizoen gespeeld, en als je vanvoor al Hazard, Batsman, Lukaku en Mertens hebt die wel goede seizoenen hebben gespeeld, is de som snel gemaakt.

Mirallas is wat op de dool. Weinig gespeeld bij Everton en een mislukte uitleenbeurt aan Olympiakos
klaar voor de strijd