Poll

Welk liedje was het beste geweest?

Friesland
1 (3.6%)
Noorwegen
4 (14.3%)
Polen
2 (7.1%)
Groenland
5 (17.9%)
Chili
2 (7.1%)
Duitsland
4 (14.3%)
Finland
1 (3.6%)
Zweden
4 (14.3%)
Verenigd Koninkrijk
4 (14.3%)
Albanië
1 (3.6%)

Totaal aantal stemmen: 12

Auteur Topic: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)  (gelezen 105154 keer)

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #740 Gepost op: 18-10-2015, 16:43:34 »
::ok:: Maar niet vergeten een liedje in te sturen dan  ::)

  ::rofl::

Random als in dat dubbele landen mogen Daisy?

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #741 Gepost op: 18-10-2015, 16:44:01 »


Van mij zeker voor herhaling vatbaar. Misschien niet direct de volgende keer. Ik ben nog steeds een voorstander om een keer voor random te gaan.  ;D

eens.. zonder leeftijdsgrens
er was eens......

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #742 Gepost op: 18-10-2015, 16:44:40 »
Noorwegen heeft aangetoond dat dat prima kan, 2 landen in dezelfde competitie  ::ok::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #743 Gepost op: 18-10-2015, 16:45:25 »
Van mij zeker voor herhaling vatbaar. Misschien niet direct de volgende keer. Ik ben nog steeds een voorstander om een keer voor random te gaan.  ;D

Random als in een willekeurig land toegewezen krijgen? Dat zou interessant kunnen zijn.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Luiaardje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • zzz
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #744 Gepost op: 18-10-2015, 16:48:36 »
16de plaats. Is goed daar kan ik mee leven.  ::jaja::
la-la-la

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #745 Gepost op: 18-10-2015, 16:50:45 »
 ::rofl::

Random als in dat dubbele landen mogen Daisy?

Nee

Random als in een willekeurig land toegewezen krijgen? Dat zou interessant kunnen zijn.

Ja dit dus. We maken gewoon een lijstje van zeg 30 landen (ik zou dan alleen Europa nemen, keus genoeg), de spelleider husselt deze door elkaar en laat een neutraal persoon er vervolgens de personen bij loten. Je zou dan bijv. meer landen kunnen doen dan deelnemers, zodat er bijv. kans bestaat dat populaire landen als de UK, Zweden enzo buiten de boot vallen. Dat maakt het extra leuk.

En je zou de jaargrens eventueel kunnen verlengen. Zoektijd moet dan wel iets opgeschroeft worden, maar de inschrijftijd kan ingekort worden. Je hoeft je nl. alleen maar aan te melden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #746 Gepost op: 18-10-2015, 16:55:05 »
ah.. Hdd was buiten mededinging! maar waar is waar, de meeste punten voor Malawi kwamen van jou KD. Tja, ik had bij Israël heel weinig met een Franstalig nummer.
Zelf vond ik een niet Engels-talig songfestival erg leuk! Toch probeer ik ook bij de andere songfestivals buiten mijn comfortzone naar muziek te zoeken.

Ik snap het. :) De reden dat ik bij Israël een Franstalig nummer had was overigens puur dat het mijn derde keuze was:

Ik had Italië als eerste keuze en Frankrijk als tweede keuze. Bij beide landen had ik een shortlist met een paar goede nummers. In het geval van Italië stond daar ook de uiteindelijke winnaar tussen, Marco Mengoni met Guerriero.

Ik wist totaal niet wat ik met de derde keuze aan moest, maar bedacht toen dat Tal oorspronkelijk uit Israël komt, dus heb ik dat maar ingevuld. En uiteraard kreeg ik mijn derde keuze... :-\\

Eigenlijk ging mijn persoonlijke voorkeur toen in eerste instantie nog uit naar een ander nummer van Tal, dat wat unieker en meer hiphop is (zie hieronder). Maar de smaak van mijn medeforummers inschattend, ben ik toch voor een wat 'saaier' nummer gegaan. :P

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Eerstekeuzesongfestival (alias afterparty)
« Reactie #747 Gepost op: 18-10-2015, 17:06:46 »
Mijn tweede keuzeland was IJsland. Daar had ik een aantal opties voor, maar geen specifiek liedje. Derde was België. Dat was waarschijnlijk iets van Fixkes geworden (of misschien Het Zesde Metaal).

Voor Resirkulert had ik ook nog een ander liedje op het oog (Veldenskart), maar die stond niet op Youtube. Wel hier te beluisteren:
http://urort.p3.no/#!/Band/Resirkulert

Ik vind het toch best leuk wat ze doen. Kommando is ook weer een heel ander nummer. Het commentaar op de stem snap ik wel, maar dat komt vast goed (als ze de baard in de keel krijgen of zo).

-edit- Oh ja, Erlend Oye ook nog overwogen, die voor een keer niet in het Engels maar in het Italiaans zingt. Maar dat durfde ik niet aan.
https://www.youtube.com/watch?v=diA6VCInN44


In eerste instantie wilde ik echter Erlend Ropstad insturen. Dus dat wordt dan liedje 1:


Ook overwogen, maar uiteindelijk niet gekozen voor Polen. Ik dacht met het nummer wel kans te maken (liedje 2, als het mag):


Toen haalde ik de tekst door Translate. "Een, twee, drie, en misschien vier." ???. Ik vond er meteen een stuk minder aan (maar ben toch benieuwd hoe het hier gewaardeerd wordt).
« Laatst bewerkt op: 25-10-2015, 21:23:07 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het Eerstekeuzesongfestival (alias afterparty)
« Reactie #748 Gepost op: 18-10-2015, 17:15:00 »
Ik heb alvast op liedje 5 gestemd ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Moličre

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Eerstekeuzesongfestival (alias afterparty)
« Reactie #749 Gepost op: 18-10-2015, 17:29:29 »
Mijn tweede keus was Groenland (officieel Denemarken dus):
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En derde keus was Chili:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kortom, alle uithoeken van de wereld.
« Laatst bewerkt op: 18-10-2015, 17:55:24 door Moličre »
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Eerstekeuzesongfestival (alias afterparty)
« Reactie #750 Gepost op: 18-10-2015, 17:41:56 »
Mijn eerste keuze was (verrassend genoeg) Duitsland.
Ik ging zoeken naar een lied van mijn favoriete Duitse raopper* Cro. Toen ontdekte ik zijn nieuwste liedje en ik was gelijk verkocht. 'Bye Bye' is gewoon mooi. Duits is niet lelijk, zoals sommigen beweren. In het Duits kun je ook mooie dingen zeggen. Het is 'unplugged', onder begeleiding van een orkest. Het lied gaat over een jongen en een meisje die elkaar tegenkomen in de trein, maar allebei te verlegen zijn om iets te zeggen. 'Ze staat op, stapt uit, en zegt: Bye bye, liefde van m'n leven...'

Ga er voor zitten, zou ik zeggen. Dit soort liedjes zijn alleen mooi als je het aandacht geeft, dus vandaar dit betoog.



*Raop is een mix van rap en pop
...óf niet!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #751 Gepost op: 18-10-2015, 17:45:46 »
Proficiat aan de winnaar trouwens! ::bravo::
2024: wie is de Mol?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #752 Gepost op: 18-10-2015, 17:47:28 »
Hm, misschien dat ik nog wel overweeg hierheen te gaan, afhankelijk van de ticketprijzen: :P

Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #753 Gepost op: 18-10-2015, 17:50:36 »
Hij is weer helemaal bijgewerkt! De Songfestival pagina! Incl. uitslag van deze editie.
Ook te bereiken via het menu Interactie > spellen.

Graag even melden als er ergens een foutje (bijv. een niet werkend linkje) staat. :)



Ik heb overigens een doel gevonden voor het volgende Songfestival: zorgen dat Nieky mijn liedje niet raad  ;D(note to self: geen posts meer plaatsen, waarbij je overduidelijk je een soort van inzending verraad)

Offline Moličre

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Eerstekeuzesongfestival (alias afterparty)
« Reactie #754 Gepost op: 18-10-2015, 17:54:47 »
Hm, ik vond je ingezonden nummer toch het beste, Duncton.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Eerstekeuzesongfestival (alias afterparty)
« Reactie #755 Gepost op: 18-10-2015, 17:55:49 »
Mooi nummer wel, Pac-Mol. Wat was je uiteindelijke inzending ook alweer?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Eerstekeuzesongfestival (alias afterparty)
« Reactie #756 Gepost op: 18-10-2015, 17:57:26 »
Mooi nummer wel, Pac-Mol. Wat was je uiteindelijke inzending ook alweer?
Nederland, Mike en Thomas met Elize. Ik ben recordhouder laatste eindigen ::trots::
...óf niet!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Eerstekeuzesongfestival (alias afterparty)
« Reactie #757 Gepost op: 18-10-2015, 17:58:09 »
Hm, ik vond je ingezonden nummer toch het beste, Duncton.

 ::ok::

Ik had Groenland misschien wat meer punten gegeven. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Eerstekeuzesongfestival (alias afterparty)
« Reactie #758 Gepost op: 18-10-2015, 18:02:38 »
Nederland, Mike en Thomas met Elize. Ik ben recordhouder laatste eindigen ::trots::

Okee, dan was dit dus echt wel veel beter. Hier had ik wel wat punten voor over gehad. 3 punten waarschijnlijk.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest herfst 2015 (niet-Engelstalig)
« Reactie #759 Gepost op: 18-10-2015, 18:24:18 »
Noorwegen heeft aangetoond dat dat prima kan, 2 landen in dezelfde competitie  ::ok::

Ja.. scheelt ook een hoop loten voor de host, plus dat iedereen maar 1 liedje hoeft in te sturen. Ben je sneller klaar met zoeken. Alleen is het Songfestival- idee dan wel meer weg, omdat daar elk land altijd maar 1 liedje heeft, en dat zou een minpunt kunnen zijn.