Auteur Topic: musicals en/of theatervoorstellingen  (gelezen 70291 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
musicals en/of theatervoorstellingen
« Gepost op: 25-11-2015, 12:24:37 »
Volgens mij is hiervoor nog geen apart topic.

Afgelopen zaterdag ben ik na lang wachten eindelijk naar de Musical Soldaat van Oranje geweest. Wat een fantastische musical is dat ::bravo:: Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een andere musical heb gezien die zo goed is als deze. Alleen het decor vind ik al fantastisch.
Spoiler: onderdeel van de show (klik om te tonen/verbergen)

Ik raad iedereen die nog nooit naar Soldaat van Oranje is geweest om zeker eens naar de voorstelling te gaan. Het is het geld echt waard. ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #1 Gepost op: 25-11-2015, 14:59:42 »
Volgens mij is hiervoor nog geen apart topic.

Afgelopen zaterdag ben ik na lang wachten eindelijk naar de Musical Soldaat van Oranje geweest. Wat een fantastische musical is dat ::bravo:: Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een andere musical heb gezien die zo goed is als deze. Alleen het decor vind ik al fantastisch.
Spoiler: onderdeel van de show (klik om te tonen/verbergen)

Ik raad iedereen die nog nooit naar Soldaat van Oranje is geweest om zeker eens naar de voorstelling te gaan. Het is het geld echt waard. ::bravo::

Ah leuk Tim :). Ik heb idd al meerdere positieve verhalen over die musical gehoord. Zelf heeft het mij nog niet zo getrokken omdat ik niet zo van oorlog verhalen houd ::hypocriet::

Maar ik ga in januari naar Greace the musical :D

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #2 Gepost op: 25-11-2015, 15:08:03 »
Alleen de speciale effects, het decor en de draaiende tribune zijn het bezoeken waard. Maar iedereen moet zelf bepalen of hij/zij naar een voorstelling wil gaan. Het is in ieder geval een totaal andere beleving dan dat je gewend bent.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #3 Gepost op: 26-11-2015, 09:13:23 »
Soldaaaaaaaaaaaat ::love:: ::love:: ::love::

Grease was ook heel erg gaaf, ben ik in oktober geweest. Vajén is zooo goed. En Tim Douwsema is dan misschien geen musicalster, en geen acteur en vooral absoluut geen danser, maar hij kan wel ontzettend goed zingen ::jaja::
En Tommy ::love::


Ik vind dit topic leuk ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #4 Gepost op: 26-11-2015, 09:17:39 »
Het verbaasd mij niets dst jij dit topic leuk vind Lucy ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #5 Gepost op: 2-12-2015, 11:59:48 »
Hmm leuk topic dit. Soldaat nog nooit gezien. Op de één of andere manier trekt het verhaal mij niet.
Grease ook niet geweest. Puur omdat de cast mij niet aanspreekt. Ik ben groot fan van Grease en heb hem in Nederland en in Londen gezien.

Ik ga wel volgend jaar naar Beauty and the Beast trouwens. Moet nog een datum prikken, maar ik ga er zeker heen  ::jaja::. Prachtige musical is dat.

Hebben de mensen hier een favoriete on stage musical en filmmusical?

Film is voor mij Grease. On stage moet ik nog even over nadenken. Heb veel indrukwekkende stukken gezien :).

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #6 Gepost op: 2-12-2015, 13:24:28 »
Niet persé. Ik kijk gewoon naar welke musicals er zijn en of mij het  leuk lijkt om er heen te gaan. Toneel vind ik ook altijd leuk en dat zijn vaak toch onbekendere verhalen. Ben een paar jaar geleden naar Shrek de musical geweest met William Spaaij. We zaten toen op de 2de rij voor het podium :o dat was toen echt leuk want dan lijkt het net of de acteurs voor jou aan het zingen zijn :p

Hmm ik vond de cast van Grease juist wel leuk nu :p Vooral Vajen van der Bosch vind ik echt goed. Naja Tim Douwsma wat minder maar hoop dat hij er iig is dan want zijn vervanger is Ferry Doedens :-X Heb Grease met Jim Bakkum toen der tijd niet gezien, dus ik laat me verrassen :)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #7 Gepost op: 2-12-2015, 13:42:00 »
Ikzelf ga graag naar voorstellingen, alhoewel ik vrij nooit ergens naar toe kan. In ieder geval ga ik 2x per jaar naar het amateurtoneel bij ons in het dorp samen met mijn oma. En af en toe eens naar een cabaretvoorstelling. Qua musical ga ik vrijwel nooit naar musicals toe. Soldaat van Oranje wilde ik graag naar toe, en heb de kaartjes samen met mijn broertje cadeau gedaan aan mijn ouders vanwege hun 20 jarige huwelijk.

Überhaupt ben ik niet naar veel musicals geweest. Zover ik weet alleen naar The Beauty and the Beast, Tarzan, We Will Rock You en Soldaat van Oranje.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #8 Gepost op: 2-12-2015, 19:55:35 »
Ik zie meer voorstellingen dan ooit tevoren, maar dat is omdat ik stage loop bij een theater en dans productiehuis ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #9 Gepost op: 2-12-2015, 20:18:10 »
daarom ben je altijd zo laat thuis.

Mijn musical lijst is vrij lang en mijn favoriet is Les miserables. Het verhaal, de veel verschillende karakters en de koren (one more time) doen het voor mij.
Maar alle musicals vind ik eigenlijk geweldig. Toneel is een stuk langer geleden
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #10 Gepost op: 2-12-2015, 21:20:16 »
De leukste musical was 'Verplichte figuren' met Alex Klaassen  ::bravo::  M'n laatste was Billy Elliot, die was mooi bedacht en gedaan.
 
Laatste toneelvoorstelling was Vaslav met Jeroen Krabbé  ::bravo::

De beste musical is Jesus Christ Superstar, maar die heb ik alleen op film gezien.
...maar soms even niet :)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #11 Gepost op: 2-12-2015, 22:14:18 »
One more time? :P


Les Miz is geweldig, Wicked is ook geweldig, Billy Elliot was inderdaad prachtig en ik kan echt niet kiezen sorry
De cast van Grease sprak mij in eerste instantie ook niet zo aan inderdaad, maar feit is dat Tim Douwsma wel ontzettend goed kan zingen en Vajén sowieso ontzettend goed is. Vind het alleen gek om een 17-jarig meisje in de rol van Sandy te casten, maar vond het niet storend tijdens de show. En Tommy ::love::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #12 Gepost op: 2-12-2015, 22:25:03 »
Ik ben dus naar het Moving Futures festival geweest. Een reizend dansfestival wat langs tien steden in Nederland gaat waarbij jong choreografie talent kan laten zien wat ze kunnen. Het is voornamelijk moderne dans en af en toe vrij experimenteel. Ik was verantwoordelijk voor de productie van het randprogramma in Arnhem en straks in Nijmegen. Hier ook een filmpje:

Zelf vond ik "Love" van Cecilia Moisio erg leuk. Vier dansers gaan door alle emoties van de liefde heen, ze doen acteren, dansen, zingen, één van hen speelt ukelele, allerlei verwijzingen richting Britney Spears, the Backstreet boys maar vooral een erg vrolijke show. Daarnaast is er 'Yonder' wat ook bij mijn stageadres is geproduceerd. Een naakte Jefta gaat door de tijd heen van baby tot dood. Hij is eng lenig en beweegt delen van zijn lichaam waarvan ik niet eens wist dat je die kon bewegen. Vooral erg adembenemend.
De voorstelling van Fernando Belfiore was ik erg blij dat ik niet in de zaal zat, er kwam vooral een hoop gekrijs uit de zaal, dus niet mijn voorstelling.

Dan is er nog het Wilde Oosten, ook een festival maar dan 1 avond in drie verschillende steden (deventer, arnhem en zwolle). Bij Arnhem was ik ook verantwoordelijk voor productie en in Zwolle straks weer. Dit is ook een avond voor jonge makers maar dan ook nog eens een hele interdisciplinaire avond. Zo is er muziektalent (zoals het filmpje hieronder), theater, muziektheater, literaire kunst etc.


Andere voorstellingen die ik heb gezien:
'Hoffelijkheid' van Sjoerd Meijer, samen met Jesper ::love::. Hij heeft een goed verhaal over de verhuftering van de samenleving en gebruikt veel humor in zijn show. Het zet je ook na over hoffelijkheid.
'So it Goes' van Freek Vielen, Freek verteld zelf een verhaal met meerdere verhaallijnen. Het gaat over de tweede wereldoorlog. Daarnaast heeft hij een improjazz band ter begeleiding.

Maar directeur Eve Hopkins (van mijn stageadres) kan ook goed vertellen wat de voorstelling inhoudt.

Straks komt ook Anne Rats met de kindervoorstelling 'Adam en de anderen'. Een voorstelling die gaat over het met liefde kijken naar mensen die anders zijn. Hiervan heb ik de doorloop ook al gezien, en het is echt een super leuke voorstelling, ook voor ouderen :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #13 Gepost op: 2-12-2015, 22:27:06 »
Ik ben naar de eerste editie geweest van de Nederlandse Miss Saigon, die met onder meer Tony Neef en Linda Wagenmakers.

Jaren geleden dus, ik kan me herinneren dat het publiek in de fout ging, toen ze al applaus gaven op een moment dat ''de Regelaar'' (toen Willem Nijholt) nog niet klaar was met zijn tekst. Die speelde daar leuk op in door met handgebaren het publiek even stil te krijgen. In een van de toenmalige praatprogramma's kwam hij nog terug op dat moment.


Verder kreeg ik eens twee kaarten voor de gala-premiere van The Sound of Music, daarin speelde onder meer Maaike Widdershoven en een piepjonge Celine Purcell. Erg leuk om de musical op deze manier mee te mogen maken. Er was naderhand ook, omdat het de  gala-premiere was uiteraard, een meet en greet met de acteurs.


''Soldaat'' wil ik ook nog gaan zien, ik wil er in het voorjaar naartoe.

Ik herinner me de laatste scene, waarbij ''Kim'' dood ging. Sowieso een emotioneel einde, maar het publiek, in elk geval een deel ervan, liep jankend de zaal uit......

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #14 Gepost op: 3-12-2015, 13:42:00 »
De leukste musical was 'Verplichte figuren' met Alex Klaassen  ::bravo:: 

Ja 'Verplichte figuren' was briljant..


De cast van Grease sprak mij in eerste instantie ook niet zo aan inderdaad, maar feit is dat Tim Douwsma wel ontzettend goed kan zingen en Vajén sowieso ontzettend goed is. Vind het alleen gek om een 17-jarig meisje in de rol van Sandy te casten, maar vond het niet storend tijdens de show. En Tommy ::love::

Qua leeftijd klopt ze eigenlijk erg goed in vergelijking met de actrices die hiervoor Sandy hebben gespeeld. Het speelt zich op High School af, dus ze zijn rond de 17/18 :). Hoorde trouwens dat het een erg mooi decor heeft deze versie.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #15 Gepost op: 3-12-2015, 14:07:27 »
Ja maar dat bedoel ik ook niet, het is sws veel makkelijker om jonger te spelen dan om ouder te spelen
Maar ze is 17 en staat 8 shows per week in het theater.. Met een tegenspeler die ruim 10 jaar ouder is ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #16 Gepost op: 4-12-2015, 09:06:47 »
Genoten van je post D*N  ::ok::  Leuke baan  :)
...maar soms even niet :)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #17 Gepost op: 4-12-2015, 10:44:46 »
Iemand al gelukt om adele kaartjes te bemachtigen???

HIer helaas niet. Nog in keulen geprobeerd, was er op zich doorheen, maar daar waren de prijzen echt sick, of de zitplaatsen prut..

Maaaar! Maandag nog een keer proberen voor de extra shows :D (en dan niet eens voor mezelf, maar voor mn ouders en zusje)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #18 Gepost op: 4-12-2015, 11:09:56 »
Ik heb er nog aan gedacht, maar heb uiteindelijk besloten toch niet de gok te wagen. Trouwens, hoort dit niet in het concerten-topic?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: musicals en/of theatervoorstellingen
« Reactie #19 Gepost op: 4-12-2015, 11:23:16 »
Ik heb er nog aan gedacht, maar heb uiteindelijk besloten toch niet de gok te wagen. Trouwens, hoort dit niet in het concerten-topic?

ohja, oeps..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!