Auteur Topic: De Boekenclub  (gelezen 76841 keer)

Offline PeterN

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Boekenclub
« Reactie #360 Gepost op: 23-02-2005, 14:13:14 »
Afgelopen zomer heb ik de da vinci code gelezen en dat vond ik een geweldig boek. Ik vraag me echter af of het bernini mysterie nog wel de moeite waard is na het lezen van de da vinci code.

Heb namenlijk de ervaring met Umberto Eco dat ik "in de naam van de roos" helemaal geweldig vond en in mijn enthousiasme ook "het eiland van de vorige dag" kocht. Dat laatste boek is echter niet te doen....
Ik zit ook aan "derondetafel.org"

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: De Boekenclub
« Reactie #361 Gepost op: 24-02-2005, 12:56:25 »
Het bernini-mysterie is zéker de moeite waard ::jaja::

Al is de Da Vinci code wel een tikkeltje leuker...
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #362 Gepost op: 24-02-2005, 15:20:54 »
Ben zo ongelofelijk blij op dit moment  ::tandpastasmiley::, en post mijn blijdschap maar hier, omdat het nu eenmaal over boeken gaat  ::tandpastasmiley::

Ik heb de afgelopen maanden eigenlijk niks gelezen...maar als een holbewoonster geleefd, zelf gekluisterd achter de typmachine en tekentafel. Droom er al jaren van om zelf een illustratief boekje uit te laten geven, maar ja, mis het vertrouwen in mezelf om dat uberhaupt te proberen. Maar goed, een poging ondernomen..en het manuscript deze week meegegeven aan wat vrienden enzo (alvorens het naar een uitgever op te sturen, eerst maar luisteren wat zij ervan vinden)... Nu blijkt vandaag dat het ding via via in handen is gekomen bij iemand wiens goede vriend....een van de grootste uitgevers in Belgie is! Ze schijnt echt helemaal hoteldebotel onder de indruk van het ding te zijn (kan het zelf niet goed geloven, maar goed) en gaat me nu in contact brengen met die bevriende uitgever, die dat volgens haar ook wel zou zijn.
Tuurlijk maakt een zwaluw nog absoluut geen zomer..maar oh..wat een hoopgevend nieuws...duimen, duimen, duimen maar...zucht..

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: De Boekenclub
« Reactie #363 Gepost op: 24-02-2005, 23:11:23 »
Dat is gaaf Poekie! Veel succes met het illustratief boekje! :)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #364 Gepost op: 25-02-2005, 17:09:27 »
Thanks D**n! We shall see   :)

Re: De Boekenclub
« Reactie #365 Gepost op: 28-02-2005, 18:56:28 »
Ben ook een fervent boekenlezer, helaas gaat veel van mijn kostbare tijd op aan het lezen van studieboeken, ook boeken, maar toch wat minder ontspannend! Als er een boekbespreking gehouden gaat worden vind ik het leuk om mee te doen, de Da Vinci code heb ik nog niet gelezen dus dat lijkt me wel wat. Ik heb niet alle berichten hier gelezen, maar als er echt duidelijkheid is en een datum, lijkt het me hartstikke leuk! ::ok::
Poekie, dat klinkt goed!

Re: De Boekenclub
« Reactie #366 Gepost op: 3-03-2005, 18:33:08 »
Mmm....iedereen ingesneeuwd? Ligt een beetje stil hier ::oink::

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: De Boekenclub
« Reactie #367 Gepost op: 4-03-2005, 19:47:07 »
Ik ben de GVR van Roald Dahl maar weer eens aan t lezen, heerlijk jeugdsentiment ;D
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Snowhite

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #368 Gepost op: 21-03-2005, 22:32:24 »
Ik lees nu The Curious Incident of the Dog in the Night Time geschreven door Mark Haddon. Een absolute aanrader. Is geschreven uit het perspectief van een jongen met het Asperger syndroom die op een dag de hond van de buren dood in de tuin vind en daar in opdracht van zn begeleider een boek over gaat schrijven. het gaat uiteraard om het verhaal er om heen en hoe het geschreven is.... super!

je moet wel van Engelse literatuur houden....maar tis geen moeilijk boek.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #369 Gepost op: 23-03-2005, 13:32:11 »
Het laatste boek dat ik heb gelezen is Hotel Honolulu van Paul Theroux en De Zevensprong van Tonke Dragt. Verder nog steeds bezig in My life van Bill Clinton.

Da Vinci Code ligt klaar. Ga ik aan beginnen zodra ik over mijn jetlag heen ben  ::tandpastasmiley::
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #370 Gepost op: 23-03-2005, 14:52:40 »
Ik lees nu The Curious Incident of the Dog in the Night Time geschreven door Mark Haddon. Een absolute aanrader. Is geschreven uit het perspectief van een jongen met het Asperger syndroom die op een dag de hond van de buren dood in de tuin vind en daar in opdracht van zn begeleider een boek over gaat schrijven. het gaat uiteraard om het verhaal er om heen en hoe het geschreven is.... super!

je moet wel van Engelse literatuur houden....maar tis geen moeilijk boek.

Het boek is ook in Nederlandse vertaling: Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht. Maar ik moet hem nog lezen en dat ga ik in het Engels doen.

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #371 Gepost op: 24-03-2005, 16:49:38 »
Het laatste boek dat ik heb gelezen is Hotel Honolulu van Paul Theroux en De Zevensprong van Tonke Dragt.

Oow ja...De Zevensprong, dat is een goeie ::ok::, ga ik ook weer eens lezen (=jeugdsentiment)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #372 Gepost op: 25-03-2005, 13:37:00 »
Het laatste boek dat ik heb gelezen is Hotel Honolulu van Paul Theroux en De Zevensprong van Tonke Dragt. Verder nog steeds bezig in My life van Bill Clinton.

Da Vinci Code ligt klaar. Ga ik aan beginnen zodra ik over mijn jetlag heen ben  ::tandpastasmiley::

Niet waar.. het laatste boek was De eetclub van Saskia Nort

Zevensprong heb ik laatst gekocht (ook vanwege het jeugdsentiment) was maar 12,50...
Ik vind de Brief voor de Koning ook geweldig, die lees ik elk jaar minstens één keer!
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #373 Gepost op: 25-03-2005, 13:40:21 »
 8) heerlijk een zonnetje! Zo kom ik weer aan lezen toe! Lekker met een boek op la balkonia in de zon!
Ben nu Forrest of Harm aan het lezen van Sallie Bissell, fijne thriller!  ::jaja::
When God created man, she was only joking!

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #374 Gepost op: 25-03-2005, 14:40:25 »

Zevensprong heb ik laatst gekocht (ook vanwege het jeugdsentiment) was maar 12,50...
Ik vind de Brief voor de Koning ook geweldig, die lees ik elk jaar minstens één keer!

Oh..maar 12,50?! Geweldig, dan gat Tonke Dragt binnenkort mee op vakantie....
Eerst dat boek over het lot van de Indianen in de Amerika's uitlezen, Stolen Continents, erg, erg mooi, onderhoudend geschreven, maar wel pittig... Ben daarna echt wel toe aan Graaf Grisenstijn, Geert-Jan en Meester Frans natuurlijk  ::ok::

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #375 Gepost op: 27-03-2005, 19:28:55 »
Da Vinci Code inmiddels uit....
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline May

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #376 Gepost op: 28-03-2005, 17:21:05 »
Aaah... de Da Vinci Code... ik ben er nog steeds niet aantoe gekomen om die te lezen. Op het moment ben ik bezig in het 3e deel van The Darksword Trilogy door Maraget Weis en Tracy Hickman... goeie fantasy, alleen niet zo goed als de serie van 7, The Death Gate Cycle, die ook door hun is geschreven.

Ik denk dat ik hierna eindelijk de Da Vinci Code maar eens ga lezen, om me daarnaa weer te storten op de Earth's Children serie van Jean M. Auel [1e boek voor de 3e keer, rest van de serie voor de 2e keer]... ik heb het 5e boek [tot nu toe de laatste] de vorige keer niet uitgelezen, en ben nu van plan dat wel te gaan doen. Ook had ik volgens mij ergens iets gelezen over een deel 6...
My mind not only wanders, it sometimes leaves completely.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #377 Gepost op: 29-03-2005, 16:28:51 »
Ik denk dat ik hierna eindelijk de Da Vinci Code maar eens ga lezen, om me daarnaa weer te storten op de Earth's Children serie van Jean M. Auel [1e boek voor de 3e keer, rest van de serie voor de 2e keer]... ik heb het 5e boek [tot nu toe de laatste] de vorige keer niet uitgelezen, en ben nu van plan dat wel te gaan doen. Ook had ik volgens mij ergens iets gelezen over een deel 6...
Daaor die eerste was al helemaal niet heen te komen.
Laat staan dat ik aan de rest begin  ;D
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #378 Gepost op: 21-04-2005, 16:31:37 »
Ik heb laatst: 'vergelding' in 1 adem uitgelezen. Het is echt een aanrader als je van literaire trillers houdt. Weet alleen even niet meer wie het geschreven heeft. Zal het bericht wel aanpassen als ik het weer weet.
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: De Boekenclub
« Reactie #379 Gepost op: 16-05-2005, 13:39:05 »
Ik heb laatst: 'vergelding' in 1 adem uitgelezen. Het is echt een aanrader als je van literaire trillers houdt. Weet alleen even niet meer wie het geschreven heeft. Zal het bericht wel aanpassen als ik het weer weet.


interessant!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!