Auteur Topic: Baantjer  (gelezen 4787 keer)

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Baantjer
« Gepost op: 25-10-2003, 09:44:18 »


Ik ben Tv-Algemeen aan het doorlezen en zie dat een van de best bekeken programma's niet in dit forum staat tssss

Ik vind het een fantastische serie en hoor ook van steeds meer mensen te horen dat ze ook met veel plezier bekijken(kan ook door Jim komen)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Baantjer
« Reactie #1 Gepost op: 25-10-2003, 11:24:27 »
Jim had gisteren alleen een bijrolletje hoor, doet niet elke week mee. (deed het wel leuk overigens)

Ik kijk het bijna altijd en tegen de tijd dat de Coke (met cee-oo-cee-kaa) bij Lowietje zit, weet ik meestal ook wel wat de mogelijke reden/moordenaar kan zijn. Of een aflevering goed is of mwa-mwa hangt af van de schrijver van de aflevering. Supersterke kast en Kirsten is een goede vervanger voor Marian.

Offline AlexF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Baantjer
« Reactie #2 Gepost op: 25-10-2003, 12:56:22 »
Inderdaad grappig dat Jim er was

Had ik niet verwacht hihihihi.

maar goed. programma is best goed.

Maar toch mis ik een bepaald iets wat ik niet op deze forum kan zetten.

Eens denk je was ik maar eerder aan begonnen....

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re:Baantjer
« Reactie #3 Gepost op: 25-10-2003, 15:02:50 »
Maar toch mis ik een bepaald iets wat ik niet op deze forum kan zetten.

Een lekker blokje RECLAME, misschien ? ::)
En niets lijkt wat het is...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Baantjer
« Reactie #4 Gepost op: 25-10-2003, 20:06:19 »
Ik vind Baantjer errug leuk, maar de laatste tijd zit ik wel errug vaak goed. Van alle afleveringen die ik dit seizoen samen met m'n ouder gegeken had, maakten we altijd een pooltje wie de moordenaar was. Jullie zullen 't niet geloven, maar ik heb ALTIJD de juiste aangewezen, met name vorige week was leuk, ik was overtuigd van die ene, terwijl m'n ouders allebij dachten dat een ander (Paul Groot) was, uiteindelijk kreeg ik lekker gelijk ;D

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Baantjer
« Reactie #5 Gepost op: 27-10-2003, 03:27:42 »


Wisten jullie dat Vledder en Prins gebasseerd zijn op echt bestaande mensen? En laat het nou net zo zijn dat Prins mijn oude buurman is. Ja, Baanter heeft hem in zijn boeken getransformeerd naar een vrouw.  ::)
Toen ik nog klein was, zei hij altijd tegen mij dat hij "geheim agent achter de boom" was. ;D Ik zie hem nog steeds af en toe en hij is heel erg aardig.

Oja, nog een smeuig detail: Ik kan me nog steeds herinneren dat ik als klein kind met mijn ouders en de buren een keer naar de kermis ging. Prins moest natuurlijk schieten bij de schiettent. Hij kon het niet hebben dat hij misschoot en mijn vader raak.  ;D

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Baantjer
« Reactie #6 Gepost op: 27-10-2003, 10:09:15 »

. Ja, Baanter heeft hem in zijn boeken getransformeerd naar een vrouw.  ::)
nee, in de boeken is fred(!!) prins een man, voor de serie is hij omgeturnd naar een vrouw, omdat het anders zo saai zou worden met allemaal kerels..  ;D

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Baantjer
« Reactie #7 Gepost op: 27-10-2003, 17:32:37 »
Hij heet idd Fred ja. :) Gelukkig is hij in de boeken wel een man gebleven.  8)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Baantjer
« Reactie #8 Gepost op: 1-11-2003, 10:03:23 »
Ik vind Baantjer errug leuk, maar de laatste tijd zit ik wel errug vaak goed. Van alle afleveringen die ik dit seizoen samen met m'n ouder gegeken had, maakten we altijd een pooltje wie de moordenaar was. Jullie zullen 't niet geloven, maar ik heb ALTIJD de juiste aangewezen, met name vorige week was leuk, ik was overtuigd van die ene, terwijl m'n ouders allebij dachten dat een ander (Paul Groot) was, uiteindelijk kreeg ik lekker gelijk ;D

en had je het weer goed deze week. Ik zag op een gegeven moment tussen de verdachten de moordenaar niet meer. Die had een verhouding met die en die met die. Ik was het helemaal kwijt. Ik had natuurlijk wel gelijk door dat Oscar het niet was. Immers de dader wordt nooit voor 10 voor half 10 bekend gemaakt  ::) en vieren dat de zaak is opgelost gebeurt nooit bij Lowietjes, maar bij de Cock thuis natuurlijk.  ::)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Baantjer
« Reactie #9 Gepost op: 1-11-2003, 23:44:10 »
Ik wil niet vervelend zijn, maar ik vind het een waardeloze serie.
Ok ik kijk weleens, maar het wijkt zo af van de boeken (ik heb er veel gelezen) en dat vind ik nog niet eens zo erg. Al had ik het leuker gevonden als hij ook moeie voeten kreeg en bij die Buitendam (die ik me ook altijd anders had voorgesteld) echt bleef staan.

Maar vrijdag was de topper. In de boeken leer je nog wel eens wat. Als je nl iemand een mep verkoopt met een golfclub, en hem daarna nog een keer of wat slaat in dezelfde wond vliegt het bloed je om de oren. Dan kunnen ze nl in het lab zien of je bloedspetters op je broek hebt en dan heb jij het dus meestal gedaan.
Deze wijsheid heb ik uit de Baantjerboeken.
Maar vrijdag mepte die ene toch zeker drie keer op het hoofd van de vermoorde en ..... tapijtje bleef gewoon mooi geel.

Vin'k toch jammer...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Baantjer
« Reactie #10 Gepost op: 2-11-2003, 10:17:52 »
Ik ben het wel met je eens Dopey. Ik keer er vroeger graag naar maar de laatste tijd vind ik het vaak nogal voor de hand liggen. Ook deze keer had ik het vanaf het begin goed. Tis altijd diegene die het minst verdacht overkomt en ook deze keer werd dat weer bevestigd. Heb ook het merendeel van de boeken gelezen en moest gelijk denken aan wat je hierboven beschrijft over de bloedspatten. Komt daardoor nogal onwerkelijk over...
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Baantjer
« Reactie #11 Gepost op: 3-11-2003, 21:06:00 »
Het leuke van de boeken vind ik, dat op het moment dat De Cock moeie voeten krijgt ik eens rustig na kan gaan denken wie het kan zijn.
Meestal is het dus iemand die slechts een halve pagina voorkomt zo op 30% van het boek, en die persoon was ik meestal allang weer vergeten.
Krijg je toch nog een beetje een oja? effect.

En over het algemeen zijn de motieven in de boeken ook beter uitgewerkt. Op zich kàn het een leuke serie zijn, maar de makers doen zo verdomde weinig moeite om er ècht wat van te maken.
Het scoort toch wel....
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Baantjer
« Reactie #12 Gepost op: 4-11-2003, 13:49:37 »
Ik wil niet vervelend zijn, maar ik vind het een waardeloze serie.
Ok ik kijk weleens, maar het wijkt zo af van de boeken (ik heb er veel gelezen) en dat vind ik nog niet eens zo erg.
ben het met je eens. de enige reden waarom ik weleens kijk is omdat het herkenbare plaatsen voor mij zijn (als amsterdammer). trouwens de boeken zijn al niet veel beter. heb je er 1 gelezen ken je ze allemaal. volgens mij beschikt baantjer over een computerprogramma waar je iedere keer wat andere namen ingooit met een ander moordwapen en plotje, en hup er rolt weer een nieuw boek uit..kassa!!!

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Baantjer
« Reactie #13 Gepost op: 5-11-2003, 20:07:55 »
Daar heb ik hem ook al meer dan eens van verdacht..

en dan die namen...

Madeleine de la Boulangerie
Charlotte du Boucherie
Antoinette du Charcuterie
Dominique de Grenoble-Dyon

ofzoiets dan he...

ps leukste boek is overigens 13 katten..
beetje luguber en beetje raar, maar toch...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Baantjer
« Reactie #14 Gepost op: 6-11-2003, 19:17:38 »
Ik zat afgelopen vrijdag fout :-\

Maar ik vind 't de laatste tijd ook minder, net als vele programma's die ik eerder prima vond. Ze zijn ook een beetje over hun hoogtepunt heen, 't concept wordt teveel uitgemolken.

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Baantjer
« Reactie #15 Gepost op: 7-11-2003, 19:04:40 »
100ste Baantjer vanavond...

Idd het raakt een beetje uitgemolken.
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Baantjer
« Reactie #16 Gepost op: 7-11-2003, 19:18:02 »
Natuurlijk raakt het uitgemolken na 100 afleveringen. Maar het is echt niet slechter dan de oude afleveringen toch?? Dat het uitgemolken is, komt alleen doordat het altijd bijna hetzelfde is, dat komt door de succes-formule en daaraan hoef je niet te sleutelen zolang het blijft werken

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Baantjer
« Reactie #17 Gepost op: 7-11-2003, 20:09:46 »
Mee eens hoor Chriz...
Ik heb het vorig seizoen bijna niet naar Baantjer gekeken. Nu volg ik het weer elke week, vind het nog steeds wel leuke serie.
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Baantjer
« Reactie #18 Gepost op: 11-11-2003, 21:18:08 »
Volgens een zorgreclame is de Cock trouwens werkloos..

 ::) ;D
No Milk today???

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Baantjer
« Reactie #19 Gepost op: 14-04-2004, 18:55:18 »
Baantjer is wel leuk hoor, maar inderdaad steeds hetzelfde.
Das best wel saai...
Maar als je dat even wegdenkt is ie wel  ::ok::
En volgens mij ligt het er ook aan wie er een gastrol speelt in de serie. Want als Jim meespeelt kijken er natuurlijk veel meer mensen naar dan waarneer een onbekend iemand meespeelt.  ;)
Smiling isn't a crime..