Auteur Topic: De leugen regeert  (gelezen 3868 keer)

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De leugen regeert
« Gepost op: 25-10-2003, 20:07:16 »
De leugen regeert
Iedere maandag - 21.05 uur - NL 3

Mediaprogramma over leugens en halve waarheden in de journalistiek. Felix Meurders praat met gasten die zich door de media beschadigd of bedrogen voelen. In iedere aflevering de rubrieken: In het Nieuws, www.deleugen regeert.nl, historische rubriek.
Presentatie: Felix Meurders.
Vaste commentator: Maarten Huygen.



Als je van nieuws en actualiteit houdt, is dit echt een fantastisch programma. Het gaat over hoe de media zaken behandelt en hoeveel verkeerde informatie er in verschijnt. Veel van wat je leest in de krant, of hoort op tv blijkt gewoon regelrecht onwaar te zijn. :o Het nieuws achter het nieuws en hoe sommige verhalen een eigen leven gaan leiden.
A.s. maandag de eerste uitzending in een nieuwe reeks.

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:De leugen regeert
« Reactie #1 Gepost op: 27-10-2003, 10:23:36 »
...en meteen een item met mijn collega Joop Holla over de prijzenslag bij de supermarkten.
we're back :(

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De leugen regeert
« Reactie #2 Gepost op: 27-10-2003, 20:37:11 »
Heee, ik wist niet dat het er alweer op was.

Is idd leuk programma en het was altijd vrij laat op de avond, maar nu dus om 9 uur?  :-\    (o, straks zelfs!)

Op 1 of andere manier vind ik Felix M. er helemaal niet bij passen, maar dat terzijde...

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De leugen regeert
« Reactie #3 Gepost op: 27-10-2003, 21:30:14 »
Ik zit het nu te kijken, maar ik vind het een beetje vaag, (wat boeit die Mirna Godet mij :-X) of ligt dat aan mij  ???
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De leugen regeert
« Reactie #4 Gepost op: 28-10-2003, 14:22:10 »
Ik heb ook maar even gekeken. Ik vond dat er een aantal interessante items in het programma zat, zoals bijvoorbeeld de Marokkaanse kwestie en de onthulling dat Osama Bin Laden eigenlijk Polen wil aanvallen i.p.v. Nederland  (wat een opluchting!  :) ) Maar ook een hoop onzin, zo vond ik bijvoorbeeld de discussie over het gebruik van pseudoniemen helemaal nergens over gaan. Ik vond het ook af en toe vrij langdradig, mijns inziens zou het programma beter tot z'n recht komen als het 25 a 30 minuten i.p.v. 50 minuten zou duren.

Tenslotte heb ik me eraan geergerd dat de Twentsche Courant/Tubantia tot twee maal toe Tubantia werd genoemd door Felix Meurders, als oud-krantenbezorger van de Twentsche Courant hecht ik er heel veel waarde aan dat de naam van deze krant behouden blijft!!!  ;D

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De leugen regeert
« Reactie #5 Gepost op: 28-10-2003, 16:51:26 »
Haha, dat van "Tubantia" was mij nog niet eens opgevallen. Ik ben het met je eens dat het stuk van die pseudoniemen veel te langdradig was. Ik kan me niet herinneren dat we zulke langdradige stukjes vorige seizoen hebben meegemaakt. Ik denk dat het volgende week wel minder zal zijn.

Je ziet maar dat er soms complete onzin in de media verschijnt. Zoals idd dat bin laden gezegd zou hebben dat Nederland een terroristische aanslag kan verwachten. Gelukkig bleek het niet Nederland, maar Polen te zijn.
Ook het nieuws achter alle berichten over Marokkanen was interessant.

Ik merk zelf dat hoe vaker ik het programma kijk, hoe kritischer ik de media volg. En dat moet ook. :)

Offline AlexF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De leugen regeert
« Reactie #6 Gepost op: 29-10-2003, 00:23:24 »
hmm  hebben ze hier over
ENDEMOL?

Eens denk je was ik maar eerder aan begonnen....