Auteur Topic: Kijktips voor vanavond  (gelezen 386101 keer)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Kijktips voor vanavond
« Reactie #20 Gepost op: 6-11-2003, 08:43:23 »
Ik heb het gezien...Niet mijn stijl ...Leek me net allemaal iets te geregisseerd. Imho zijn dit weer mensen die aandacht willen of bekend willen worden, op een wanhopige manier.
ik ben het met je eens.. ;D stelletje zielepoten..

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Kijktips voor vanavond
« Reactie #21 Gepost op: 6-11-2003, 12:48:00 »
vavanond:


Absolutely fabulous
Nederland 3
Tijdstip:
6-11-2003
20:00-20:35
Omroep:
VPRO

hilarische comedyserie
Edina is overduidelijk veertig jaar, in het bezit van een eigen modebedrijf, een kind en twee ex-echtgenoten en verslaafd aan alles wat maar in de mode is. De andere hoofdpersonen zijn: dochter Saffron ('Mijn moeder is een stapelgekke, moddervette, stokoude junk'), de moeder ('Mijn dochter bracht haar jeugd rokend, zuipend en naaiend door en probeert nu het leven van haar dochter te ruïneren') en beste vriendin Patsy ('Laat die stinkdochter en rotmoeder toch stikken!')
Edina is ooit bedacht door French and Saunders, als eenmalig typetje voor een sketch. Maar het woord eenmalig kwam in haar vocabulaire niet voor en toen kreeg ze haar eigen show

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Kijktips voor vanavond
« Reactie #22 Gepost op: 6-11-2003, 12:51:05 »
ook vanavond;

Zembla over opheffing van buro's voor rechtshulp

Donderdag 6 november om 21.15 uur op Nederland 3

'Ruzie om het recht'

Bijna de helft van alle Nederlanders komt, gezien hun inkomen, in aanmerking voor gratis rechtsbijstand. Jaarlijks kloppen bijna 400.000 mensen aan bij de Buro's voor Rechtshulp. Vorige week gaf de Tweede Kamer groen licht voor de plannen van minister Donner om de gesubsidieerde rechtshulp te hervormen. Als gevolg hiervan zullen de 43 Buro's voor Rechtshulp verdwijnen. Ze maken plaats voor een nieuwe organisatie: het juridisch loket. In de documentaire 'Ruzie om recht' onderzoekt Zembla de gevolgen in de praktijk van deze ingrijpende stelselwijziging in de rechtshulp. Zembla is donderdag 6 november aanstaande te zien bij de VARA/NPS op Nederland Drie.

Zembla filmde bij de buro's in Amsterdam en Rotterdam. Honderden mensen melden zich dagelijks via de telefoon en aan de balie met juridische problemen. Iemand heeft een conflict met zijn werkgever, een ander ligt overhoop met zijn huisbaas of een uitkeringsinstantie. Theo Willemse, directeur van de Amsterdamse vestiging zegt in Zembla: "We kunnen de drukte niet meer aan, de lijnen zijn constant overbezet". Door de economische recessie neemt het aantal ontslagzaken sterk toe. Juristen van de Buro's voor Rechtshulp helpen dagelijks tientallen mensen met bezwaarschriften en procedures. In het nieuwe stelsel mag dat niet meer. Het bieden van juridische bijstand is dan uitsluitend toegestaan aan advocaten. Het nieuwe juridische loket mag alleen eenvoudige adviezen geven en moet snel doorverwijzen naar de advocatuur.

Verdeeld
De buro's zijn onderling totaal verdeeld over de plannen van minister Donner. De ene helft beschouwt ze als een verbetering, de andere als een verslechtering. Elise Bravenboer, directeur van de Rotterdamse vestiging: "Onze juristen zullen een doorstart maken als advocatenkantoor. Klanten zullen sneller en beter geholpen worden. Het gebeurt alleen niet meer onder dezelfde vlag." Haar collega in Amsterdam meent: "Ik moet een goedlopend bedrijf sluiten. De cliënten zijn de dupe".

De Vereniging Sociale Advocatuur verwacht capaciteitsproblemen. Nu kan men de toestroom van cliënten al nauwelijks aan, in de toekomst zal die nog groter worden. Voorzitter Bert Brands noemt de stelselwijziging een ramp voor de rechtshulp in Nederland.


Samenstelling & Regie: Marjon van Essen
Research: Vincent Verweij

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Kijktips voor vanavond
« Reactie #23 Gepost op: 6-11-2003, 13:20:16 »
ook vanavond; misdaadavond op discovery




 21:00
Forensic detectives: Deadly intentions

 22:00
FBI Files: Tracks of a killer

 23:00
The prosecutors: Short fuse

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kijktips voor vanavond
« Reactie #24 Gepost op: 6-11-2003, 13:31:42 »
Nog 'n hele mooie tip: vanavond vanaf 21.00 uur de MTV Europe Music Awards met Christina Aguilera als host.

't is ook 'n aanrader om al vanaf 19.30 uur naar MTV te kijken naar de Countdown show met Kelly Osbourne en onze eigen Seth Kamphuijs.  :)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Kijktips voor vanavond
« Reactie #25 Gepost op: 7-11-2003, 09:50:35 »
vanavond:
Popquiz a go-go 2003
Zender:
Nederland 3
Tijdstip:
7-11-2003
20:32-21:00
Omroep:
NPS

Presentatie:
Matthijs van Nieuwkerk



7 -delige popquiz
als opmaat naar zes nieuwe afleveringen van de Top-2000 a Go-Go in december. Er doen veertien teams mee met elk twee deelnemers die met elkaar de strijd aanbinden. Per aflevering spelen twee teams tegen elkaar. De winnaar neemt het in de finale ronde op tegen de dertien overige teams. Het team dat na zeven afleveringen de hoogste score heeft, is de winnaar van de serie
De Popquiz wordt gemaakt in samenwerking met Radio-2. De opnamen worden gemaakt in het decor van de a.s. Top-2000. De deelnemers komen allemaal uit het 'popquizcircuit'; Nederland kent talloze popquizclubs die in café's bijeenkomsten organiseren

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kijktips voor vanavond
« Reactie #26 Gepost op: 8-11-2003, 10:30:02 »
Vanavond op yorin:

21.00u Scary Movie 1
23.15u (geloof ik) Childs Play 1

Niet dat ik ga kijken, maar misschien een tip voor de mensen die Chucky altijd al een keertje wilden zien ;)

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Kijktips voor vanavond
« Reactie #27 Gepost op: 8-11-2003, 17:15:09 »
vanavond - NL 2  21:42 - 22:30

Dit was het nieuws compilatie

Voor de start van een zestal nieuwe afleveringen brengt de TROS vanavond eerst een samenvatting van hoogtepunten van de laatste serie DWHN, met captains Raoul Heertje en Jan Jaap van der Wal.
Presentatie: Harm Edens.

« Laatst bewerkt op: 12-12-2003, 15:48:31 door Malcolm »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kijktips voor vanavond
« Reactie #28 Gepost op: 8-11-2003, 20:49:10 »
vanavond - NL 2  21:42 - 22:30

Dit was het nieuws compilatie

He leuk!  :D

Ik had 't niet in de tv-gids zien staan, dus zonder dit berichtje was ik zeker vergeten te kijken. Dus bedankt Malcolm! Ik krijg weer helemaal zin in DWHN. Ik ga er vanuit dat vanaf volgende week ook weer nieuwe afleveringen worden uitgezonden?

Van Scary Movie zal ik ook nog wel wat meepikken. Die heb ik 'n aantal jaren geleden gekeken en ik vond 'm toen wel grappig.  :)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kijktips voor vanavond
« Reactie #29 Gepost op: 9-11-2003, 19:29:54 »
Vanavond is er zoveel leuks op televisie dat ik gewoon weer 'ns niet kan kiezen waar ik naar ga kijken!  :-[

Natuurlijk is er om 20.30 uur Expeditie Robinson op Net5.  :)

Op datzelfde tijdstip begint ook de film Edtv op Veronica: Ed Pekurny wordt uitgekozen voor een nieuw programma waarvoor hij de hele dag wordt achtervolgd door camera's. De show wordt een succes en Ed wordt een beroemdheid. Als hij verliefd wordt blijkt dat het niet altijd fijn is om beroemd te zijn. De media-aandacht verstoort zijn prille liefdesleven.
Leuk detail is dat deze film uitkwam op 't moment dat Joop van de Ende met 't idee voor Big Brother rondliep. Hij heeft er toen snel werk van gemaakt om 't programma op te gaan zetten, omdat hij bang was dat Amerika hem voor zou zijn. 't idee van de film komt immers grotendeels overeen met 't concept van BB.

Vanavond ook weer The Bachelorette om 21.00 uur op yorin. Bovendien is ook het Friends for war child concert om 21.00 uur op RTL4. Hier treden onder andere Marco Borsato, Blof, Trijntje Oosterhuis, Ilse DeLange, Krezip, Acda & De Munnik en Van Dik Hout op.

Nou, ik kan echt heel moeilijk kiezen vanavond. Ik moet er nog effe over nadenken.  :-\

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kijktips voor vanavond
« Reactie #30 Gepost op: 9-11-2003, 20:25:39 »
Vanavond zijn weer 2 van mijn favoriete programma's op TV: Meiden van de wit en 24. 't probleem is alleen, meiden van de wit duurt van 21.30 tot 22.30 en 24 van 22.00 tot 23.00, dus moet ik er altijd één opnemen. Dat wordt altijd MvdW, want 24 wil ik altijd direct zien. Ik ben uberhaupt blij dat ik het kan zien, want vanochted hadden we opeens geen beeld meer, moest de casema komen, ergens in een kastje was waarschijnlijk weer iets doorgebrand. Maar nu doet alles 't weer :)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Kijktips voor vanavond
« Reactie #31 Gepost op: 11-11-2003, 10:35:06 »
Sex and the city

 Zender: NET 5
 Tijdstip: 11-11-2003
   21:25-22:00


Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Kijktips voor vanavond
« Reactie #32 Gepost op: 11-11-2003, 19:09:17 »
Planet Race

Yorin
22.00 - 23.00 uur

"Kijk vanavond vanaf 22:00 uur naar Planet Race bij Yorin. Daarin wordt een team van zes avonturiers op de voet gevolgd in een wedstrijd rond de aarde. Daarbij moeten vijf zware etappes worden volbracht. Tim Immers presenteert het programma.

Net als vorig jaar, hebben de deelnemers jou nodig! Jij kan samen met anderen fungeren als denktank van de avonturiers. Zoek thuis aan de hand van verborgen hints wat de volgende bestemming van jouw favoriete kandidaat is. Meer weten? Surf naar de site van Planet Race.
"
yorin.nl


« Laatst bewerkt op: 11-11-2003, 19:11:18 door Malcolm »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Kijktips voor vanavond
« Reactie #33 Gepost op: 11-11-2003, 21:44:03 »
Vrijdag (Yorin) en volgende week woensdag (Canvas): Memento
Vrijdag (VRT): Chicken Run
Ook volgende week woensdag (Veronica): Tarantino night (met Jackie Brown, Reservoir Dogs en Making of Kill Bill)

Tijden weet ik niet precies, tis iig wel  8)
No Milk today???

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Kijktips voor vanavond
« Reactie #34 Gepost op: 13-11-2003, 16:45:58 »
Zembla over coke snuivende jongeren op Urk
NL3 - 21.15 uur
 
'Vis, drugs en Rock & Roll'

ZEMBLA: 'VIS, DRUGS EN ROCK & ROLL' "Door de week zit mijn zoon op zee. Hij werkt hard en verdient goed. Maar op zaterdag maakt hij al zijn geld op aan drank en drugs. Ik kan hem niet tegenhouden. Iedereen op Urk gaat naar de bar", aldus een moeder over haar 17-jarige coke snuivende zoon in Zembla.

Kort geleden werden zeventien Urkse jongens veroordeeld voor handel in en bezit van cocaïne. Vorig jaar pleegde een Urkse dealer in cocaïne zelfmoord, omdat hij achtervolgd werd door Amsterdamse drugsdealers en hij volgens zijn vrienden geen uitweg meer zag. Drugs zijn inmiddels onlosmakelijk verbonden met het streng-christelijke en gesloten Urk. Een Urkse jongen die om af te kicken nu elders woont: "Ik ging naar catechisatie om drugs te gebruiken." In de documentaire 'Vis, drugs en rock & roll' dringt Zembla binnen in de Urkse gemeenschap. Dominees, gebruikers, politie en ouders praten openhartig over de coke snuivende jongeren op Urk. Zembla is donderdag 13 november, om 21.15 uur, te zien bij de VARA/NPS op Nederland Drie.

Een autoradio stelen komt op Urk niet voor. De criminaliteit op Urk is vergeleken met het landelijke gemiddelde laag. De jongeren hebben geld. Ze werken bijna allemaal 'in de vis'. Urk telt een groot aantal illegale cafés. Jongeren timmeren in garages en loodsen hun eigen bar, waar ze de sluitingstijden van de horeca kunnen omzeilen. Ouders knijpen vaak een oogje dicht. Een moeder: "Als mijn kinderen in de schuur achter in onze tuin drinken, dan hebben wij er zicht op." In en rond die 'bars' wordt vaak gebruikt en gedeald.

De kerken geven voorlichtingsavonden over cocaïne en de dominees spreken vanaf de kansel hun gemeente toe over het drugsgevaar. Maar de werkelijkheid is dat ook de kerk een plaats is waar veel jongeren bij elkaar komen met alle gevolgen van dien. Een dominee: "Er zijn jongens die naar catechisatie komen om drugs te dealen, niet om de bijbel te lezen." Een andere dominee gaat op zaterdagavond de kroegen langs om de jongeren aan te spreken over drank en drugs: "Ik probeer ze ervan te overtuigen dat ze op zaterdagavond ook met hun vader en moeder een spelletje kunnen doen." Over hoe de drugs op Urk komen, gaan verschillende verhalen. Wel is zeker dat het actief aan jonge kinderen van 13, 14 jaar wordt aangeboden. Eerst gratis en later moeten ze ervoor betalen. Een gepensioneerde politiechef in Zembla: "Urkse jongeren willen geen watjes zijn. Ze gaan altijd dieper, hoger en verder. Bovendien opereren ze altijd in een groep. Dus als de één snuift, dan doet de ander het ook."


bron: vara.nl

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #35 Gepost op: 1-12-2003, 13:06:00 »
vanavond op BBC2 om 19.45:

Time Commanders



  
Virtuele veldslag bij de BBC

In 225 voor Christus vond in Telamon (Midden-Italië) een veldslag plaats die bepalend was voor de wereldgeschiedenis. De Galliërs waren met een leger van 50.000 man midden-Italië binnengetrokken en hadden er stevig op los geplunderd in Romeins gebied. De Romeinen waren daar natuurlijk helemaal niet blij mee en wilden de brutale barbaren een gevoelige slag toebrengen. Ze stuurden twee legioenen naar Telamon die de vijand moesten stoppen en een derde was in aantocht…

Op zich al een spannend geschiedkundig verhaal, maar in het spel Time Commanders krijgt een team van vier deelnemers de kans om hun tactisch en strategisch vermogen te testen. Ze kruipen in de rol van een van de twee legers, verkennen de omgeving, bespioneren de vijand en stellen een strijdplan op. Vervolgens wordt het oorlog. Het team mag zijn strijdplan uitvoeren, of aanpassen – wat hen het beste lijkt. Zijn de Galliërs in staat hun leger van infanterie, cavalerie en strijdwagens in de hand te houden in de strijd tegen de goed-georganiseerde Romeinse legioenen? In een prachtige computeranimatie krijgen ze direct te zien wat hun bevelen voor een gevolgen hebben. Wordt het een smadelijke nederlaag voor de Galliërs of rukken de barbaren op naar Rome? Na afloop van de strijd beschouwen de deelnemers de veldslag na met een tweetal experts op het gebied van geschiedkundige oorlogsvoering.


 

« Laatst bewerkt op: 1-12-2003, 13:07:49 door Cora Bora »

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #36 Gepost op: 4-12-2003, 15:57:09 »
5 december
Sint in Sesamstraat 16.50 uur
Sesamstraat heeft groot nieuws rond de jaarlijkse Sinterklaasspecial. In die aflevering treedt voor het eerst de nieuwe pop Purk op. Purk is een biggetje dat als babyzusje aan het poppentrio Pino, Tommie en Ieniemienie zal worden toegevoegd. De pieten geloven niet dat er nu vier kinderen in Sesamstraat wonen in plaats van drie. Het gevolg is dat ze geen cadeautje hebben voor Purk. Hoe lossen ze dat op zonder dat Sinterklaas het merkt? Gelukkig weet Tommie een oplossing….

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #37 Gepost op: 12-12-2003, 15:47:09 »
Lord of the rings: The return of the king - Beyond the movie

Achter de schermen/making of


Vanavond
National Geographic
22.00 uur



Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #38 Gepost op: 16-12-2003, 00:20:44 »
Nu op Discovery:

Extreme Rides. Over achtbanen. Erg leuk om te zien. :D

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #39 Gepost op: 22-12-2003, 17:28:23 »
How The Grinch Stole Christmas

Amerikaanse actiefilm uit 2000

Diep weggestopt in een klein sneeuwvlokje ligt het schattige dorpje Whoville. In Whoville wonen de Who's en de Who's zijn dol op kerstmis. Ze vinden kerstmis de leukste tijd van het jaar en alles draait dan om cadeautjes en kerstversiering. Iedereen in Whoville is er druk mee, behalve de Grinch. Deze groenharige griezel heeft een verschrikkelijke hekel aan de Who's en zelfs nog een grotere hekel aan het kerstfeest. Niemand weet waarom de Grinch het kerstfeest haat. Is het misschien omdat hij een piepklein hartje heeft, of omdat nooit cadeautjes krijgt? Zelfs zijn enige vriend, de hond Max, weet niet waarom de Grinch zo verbitterd is. Cindy Lou, het dochtertje van de postbode, gaat uitzoeken waarom de Grinch zo'n ontzettende hekel aan kerstmis heeft.
Rolverdeling: Grinch - Jim Carrey; Cindy Lou Who - Taylor Momson; Mayor Augustus Maywho - Jeffrey Tambor; Martha May Whovier - Christine Baranski.
Regie: Ron Howard.

SBS6, 20.30u