Auteur Topic: Kijktips voor vanavond  (gelezen 386120 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #920 Gepost op: 12-09-2017, 11:46:51 »
Ik ben wel benieuwd of iedereen hetzelfde had gestemd als er een geliefde in het vliegtuig zat.

Mja, maar goed, wanneer je een beslissing neemt waar levens vanaf hangen, dan laat je dat niet beslissen door iemand die emotioneel geïnvesteerd is (even als anglicisme van emotionally invested).

"We hebben hier een zeer zeldzame dodelijke kinderziekte; die te genezen is voor 1 miljard euro per patiënt.. is dat het waard? We laten het bepalen door de moeders van de patiëntjes."



edit: heb het programma overigens niet gezien, dus dunno of het is behandeld, maar vind het gedeelte wel interessant dat tegen de orders van de meerdere in zou zijn gegaan.
Dacht dat normaal bij militairen redelijk wordt gehamerd op het kunnen vertrouwen dat een bevel wordt opgevolgd.

Nu volgt iemand het eigen morele kompas, en maakt de ethische afweging dat het vliegtuig moet worden neergeschoten.
Maar wat nu andersom. De orders zijn tot neerhalen, en de piloot die voor het eerst geconfronteerd is met daadwerkelijk mensen vermoorden, volgt het eigen morele kompas, en vuurt niet. Is die piloot dan zodoende ook schuldig aan.. veelvoudige dood door schuld?

Then again, als bevelen worden opgevolgd - dan blijft de persoon alsnog deels verantwoordelijk.



..En dan is er nog het gedeelte dat neerschieten logisch is, doordat de mensen in het vliegtuig in feite toch al gedoemd waren. Bij zowel neerstorten als neerschieten gingen ze dood. Was interessanter geweest als die mensen zouden worden gered, maar daar zou een andere situatie voor nodig zijn.


Moet zeggen, klinkt als een uitermate interessant programma-concept. Mag wat mij betreft best een serie worden, dan zou ik zowaar nog eens tv gaan kijken ;)
« Laatst bewerkt op: 12-09-2017, 13:14:09 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #921 Gepost op: 12-09-2017, 18:35:48 »
Citaat
edit: heb het programma overigens niet gezien, dus dunno of het is behandeld, maar vind het gedeelte wel interessant dat tegen de orders van de meerdere in zou zijn gegaan.
Dacht dat normaal bij militairen redelijk wordt gehamerd op het kunnen vertrouwen dat een bevel wordt opgevolgd.
Het is genoemd en behandeld. Je weet ongetwijfeld dat het befehl ist befehl in Duitsland iets gevoeliger ligt dan waar ook ter wereld. Er is dan ook een ontsnapping op die regel iets met als je inziet dat het bevel indruist tegen de menselijkheid (andere formulering)

Citaat
..En dan is er nog het gedeelte dat neerschieten logisch is, doordat de mensen in het vliegtuig in feite toch al gedoemd waren. Bij zowel neerstorten als neerschieten gingen ze dood. Was interessanter geweest als die mensen zouden worden gered, maar daar zou een andere situatie voor nodig zijn.
ware het niet dat 1 van de mensen in het vliegtuig nog een sms had verstuurd aan zijn vrouw" "we zijn aan het proberen de cockpit open te breken en het gaat goed komen"  maar of dat waar was en hoever ze al waren dat zullen we nooit weten

Citaat
Moet zeggen, klinkt als een uitermate interessant programma-concept. Mag wat mij betreft best een serie worden, dan zou ik zowaar nog eens tv gaan kijken
ik denk dat het als serie niet snel werkt, maar terugkijken is de moeite waard hdd.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #922 Gepost op: 12-09-2017, 18:49:32 »
Nachtje over geslapen. Ik vind hem schuldig, maar tegelijkertijd een held. Blijk ik dus toch bij die 95% te horen. ;D


Het interview met die legercommandant vond ik trouwens verwarrend. Dat suggereerde dat er de optie was om het stadion te ontruimen, maar dat dat niet werd gedaan omdat ze verwachtten dat de piloot toch wel zou schieten. Dan zou je bijna eerder de persoon veroordelen die de piloot geen andere optie laat.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #923 Gepost op: 12-09-2017, 19:48:46 »
Het is genoemd en behandeld. Je weet ongetwijfeld dat het befehl ist befehl in Duitsland iets gevoeliger ligt dan waar ook ter wereld. Er is dan ook een ontsnapping op die regel iets met als je inziet dat het bevel indruist tegen de menselijkheid (andere formulering)

Sure, daarom dacht ik er ook ineens aan ::ok::

ik denk dat het als serie niet snel werkt, maar terugkijken is de moeite waard hdd.

Bedoel een serie als in: elke week een nieuwe casus.
Dat je bijvoorbeeld een volgende week het geval hebt "een stel schipbreukelingen worden wekenlang niet gered, komen in hongersnood, besluiten eerlijk blind te loten wie ze zullen opofferen/opeten zodat de rest kan blijven leven, enige tijd later worden ze alsnog gered. Zijn de overlevers schuldig aan moord?"

En bij een andere week gaat wellicht niemand potentieel dood, maar is er wel een ander ethisch geschil waarbij het de vraag is of degene schuldig is.



Het programmaconcept vond ik inderdaad wel interessant, maar de specifieke casus met het vliegtuig vond ik niet boeiend genoeg om te kijken :-X
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #924 Gepost op: 12-09-2017, 21:01:04 »
de officier van justitie had ook nog een paar leuke voorbeelden in haar slotbetoog.

Een trein rolt van een heuvel af. Hij dreigt keihard te botsen tegen een passagierstrein met als gevolg waarschijnlijk honderd doden. Je kunt de wissel omzetten. Dan overlijden er 4 spoorwegarbeiders. Doe je dat?

Of deze. Diezelfde runaway trein. Je staat op een viaduct en je ziet het gebeuren. Er zit een dikke man op het viaduct. Als je die van het viaduct afgooit dan ontspoort de trein zeker. Je moet hem eerst wel even met messteken om het leven brengen.

Ik heb altijd geleerd nooit in te gaan op "wat.... als...." vragen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #925 Gepost op: 13-09-2017, 10:12:02 »
Ik heb altijd geleerd nooit in te gaan op "wat.... als...." vragen.

Oh interessant. Wat doe je als je ze krijgt?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #926 Gepost op: 15-10-2017, 11:44:30 »
Voortaan is er op zaterdagavond een nieuw satirisch programma: Dwars door de week!

Bij vlagen heel geestig  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #927 Gepost op: 6-11-2017, 20:09:13 »
Hunted is weer terug! 20:30 NPO 3 vanavond. Aanrader.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #928 Gepost op: 6-11-2017, 20:17:39 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #929 Gepost op: 24-11-2017, 15:12:40 »
Ik heb vandaag een aflevering teruggekeken van 'Het instituut' en wil ze allemaal bekijken, wat leuk!Met Rob Urgert, Joep van Deudekom en Sophie Hilbrand die testjes doen met 100 mensen.
...maar soms even niet :)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #930 Gepost op: 1-12-2017, 21:39:28 »
Vond dat ook een heel leuk programma!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #931 Gepost op: 12-01-2018, 19:22:57 »
Liefhebbers van het Tv-programma 'Langs de oevers van de Yangtze' opgelet! Het vervolg, 'Door het hart van China', is vanaf zondag te zien.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #932 Gepost op: 12-01-2018, 21:55:02 »
Loop eens om uw huis en bekijk de avondlucht  :D

Liefhebbers van het Tv-programma 'Langs de oevers van de Yangtze' opgelet! Het vervolg, 'Door het hart van China', is vanaf zondag te zien.





thnx lukie . :)
« Laatst bewerkt op: 12-01-2018, 22:23:41 door Daisy, Reden: Berichten samengevoegd »
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #933 Gepost op: 3-03-2018, 17:38:51 »
Liefhebbers van het Tv-programma 'Langs de oevers van de Yangtze' opgelet! Het vervolg, 'Door het hart van China', is vanaf zondag te zien.

Was weer een mooie serie. Vooral het beeld van dat dorp vol vastgoedmiljonairs blijft nog wel een tijdje hangen. En wat was Macau na zes weken China een verademing! Die Chinezen zijn blijkbaar zo goed in het niet zeggen wat je vindt, dat het dan pas opvalt.

Vanaf zondag een nieuwe reisserie, Over de rug van de Andes met Stef Biemans. Ik kijk gewoon door. :D
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #934 Gepost op: 4-03-2018, 15:16:38 »
Vanavond om 21.30 uur op National Geographic wordt de documentaire over de MH17 uitgezonden. Daar ben ik wel benieuwd naar.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #935 Gepost op: 4-03-2018, 21:03:15 »

Vanaf zondag een nieuwe reisserie, Over de rug van de Andes met Stef Biemans. Ik kijk gewoon door. :D

Indrukwekkend de mensen in het ziekenhuis :(
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #936 Gepost op: 4-03-2018, 21:41:47 »
Ja, dat was naar. :(
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #937 Gepost op: 10-03-2018, 18:00:23 »
Zijn er nog kijktips voor vanavond?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #938 Gepost op: 10-03-2018, 19:16:25 »
Zijn er nog kijktips voor vanavond?
Tot ca. 22.00 uur vanavond kun je kijken naar schaatsen op NPO 3 ;) ::hypocriet::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #939 Gepost op: 10-03-2018, 19:23:29 »
Zijn er nog kijktips voor vanavond?
De ontknoping van Wie is de Mol? :D