Auteur Topic: Pretparken en dierentuinen  (gelezen 12700 keer)

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Pretparken en dierentuinen
« Gepost op: 18-05-2016, 22:21:26 »
Voor als je een vraag/ervaring of leuk verslag hebt van een pretpark of dierentuinbezoek :D
You'll never walk alone

Online TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #1 Gepost op: 18-05-2016, 22:25:42 »
De laatste keer dat ik in een pretpark of Dierentuin ben geweest kan ik mij niet eens meer herinneren. ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #2 Gepost op: 18-05-2016, 22:39:46 »
Ik was dus 2 weken geleden in Europa-Park.
Op Disney na het grootste park van Europa, maar wel meer attracties dan Disney geloof ik.
En als je van pretparken houd echt een aanrader!!!
13 achtbanen waarvan een paar stevige. En je moet meer dan 1 dag gaan anders red je het niet, hier even een verslagje van mijn 2 dagen.

Dag 1
Pretpark om 9 uur al open, werd 25 graden. Dag na Hemelvaart. Topdrukte dus, dat merkten we 's ochtends bij de kassa al maar dat drukte de pret (nog) niet.
Meteen doorgelopen in het park, kwamen we onderweg door Zwitserland (ze hebben elk land echt heel mooi nagebouwd). Daar de Bob ingegaan, leuk baantje! Toen naar achteren doorgelopen naar Blue fire, dat is denk ik wel de beste achtbaan waar ik ooit in heb gezeten :D



Daarna was het overal topdrukte (dik een uur wachten), dus nog de boomstambaan ingegaan, lekker nat geworden en daarna weer terug naar Zwitserland voor Matterhorn-achtbaan, zat een leuk liftje in. Binnenachtbaan Eurosat nog gedaan (ruw ding maar wel lekker hard) en toen naar de Silverstar want M kon er niet langer meer onderuit.



Na de rit was ik doof en zij dr stem kwijt. Toen naar de waterachtbaan Poseidon gegaan, die ligt in Griekenland en dat is heel mooi nagebouwd.



Russische achtbaan mocht ik niet in (te lang), en achterin het park nog lekker nat geworden in de Fjord rafting en in de houten achtbaan Wodan geweest. Die was ook super.




Dag 2

Stukken rustiger en alles kunnen doen waar we vorige dag nog niet aan toe waren gekomen. Waaronder paar mooie fata morgana/droomvlucht achtige attracties en wat rustigere achtbanen. Wat het park vooral leuk maakt zijn de mooi vormgegeven landen (je krijgt soms echt het gevoel dat je in een bepaald Europees land bent o.a. doordat ieder land zijn eigen specialiteiten aan eten heeft). Ook blijft het park langer open als het druk is, wat voor ons erg fijn was. En rijden er per achtbaan wel 3 of 4 karretjes, wat zorgt voor zo kort mogelijke wachttijden. En wat ik ook fijn vond was dat de meeste achtbanen wat langer duren dan bv in de Efteling. De Baron is een prachtige achtbaan, maar echt te kort

 ::zwaai::
You'll never walk alone

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #3 Gepost op: 18-05-2016, 22:52:54 »
Vroeger was ik ondanks m'n hoogtevrees met je mee gegaan  ::jaja:: maar nu stap ik daar voor geen goud meer in. Laatste keer een paar jaar geleden in een minipretpark (city of fun) in een achtbaan geweest waarvan ik dacht dat ie wel meeviel...niet dus! Ik wist niet meer of ik voor of achteruit ging en daarbij nog van die lichtflitsen waarvan je bijna een epileptische aanval krijgt  ::ohno::  Klink ik al oud?  ;D
...maar soms even niet :)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #4 Gepost op: 18-05-2016, 23:00:14 »
Leuk Niek! :D

Toevallig was ik een maand geleden weer eens in Walibi Holland.
Alle achtbanen gehad, ook de nieuwste: Lost Gravity.
Vooral die was erg gaaf en verrassend comfortabel!

Van het weekend gaan we naar Avonturenpark Hellendoorn, is dat wat? Of is dat inderdaad meer iets voor kleine kinderen? ;D
🜃

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #5 Gepost op: 18-05-2016, 23:09:00 »
Super!!
ik ben stapel op pretparken èn achtbanen :D En ik ben een enorme Disneyfan!!
Wat ik aan bv Disney zo leuk vind is dat alles in thema is. Toen ik daar voor het eerst kwam was dat echt een wow ervaring! Inmiddels hebben veel pretparken een thema, maar die eerste keer Disney zal ik nooit vergeten :)
Ook achtbanen vind ik heerlijk!! Lekker over de kop ;D
Ik weet nog dat we met mijn ma in Disney waren en dat ook mijn ma (bijna 80 jr toen) in de achtbaan ging. Ik heb het niet van een vreemde ::tandpastasmiley::
er was eens......

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #6 Gepost op: 18-05-2016, 23:48:14 »
Mij doe je echt geen plezier met een park als Disney. Ik ben ooit als kleuter enorm geschrokken door zo'n pretparkfiguur en sindsdien heb ik daar een soort van fobie voor opgebouwd, ook al weet ik met mijn hoofd drommels goed dat er doodnormale mensen in zitten ik vind het totaal niet fijn..

Een park als Walibi gaat dan weer wel, gezien ze daar alleen maar aan het begin staan.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #7 Gepost op: 19-05-2016, 01:25:14 »
Ik hou ervan ::love::.

Qua pretparken ga ik het vaakst naar Walibi, dat is naar mijn mening het beste pretpark van Nederland. Vaak minstens eens per jaar. Goliath, de Express, Boomstam en wildwaterbaan zijn favorieten. Maar ook de splash battle (mijn moeder vindt dit ook geweldig, maar dan voornamelijk om aan de zijkant te staan en andere mensen nat te spuiten ;D ). en de excalibur (het bankje dat duizend keer over de kop gaat) vind ik erg leuk.

Slagharen en Hellendoorn ben ik als kind vaak heen geweest. Zijn leuke parken, maar voor mijn leeftijd nu een beetje saai. Er zijn ook volgens mij niet echt veel nieuwe attracties, dus als je vaak naar pretparken gaat dan raak je na een tijdje wel uitgekeken op deze parken. Toen ze mijn lievelingsattractie in Hellendoorn hadden gesloopt vond ik het ook al niet meer leuk (de centrifuge, waarin je tegen de rand staat en als een centrifuge wordt rondgedraaid), nooit meer geweest daarna.

Efteling is leuk, alleen zo ver weg haha. Mooie aan de Efteling is de extra sfeer die Walibi niet heeft. Zoals de attractie De droomvlucht (volgens mij was dat de naam). Bobslee, Python, Condor en de vliegende hollander zijn ook favorieten.

Toverland, leuk maar je moet wel met leuke mensen heen gaan, want dit park heeft eigenlijk maar 4 echt leuke attracties. De bobslee, een achtbaan waarop je op een motor zit, een houten achtbaan genaamd Troy! (super irritant liedje inbegrepen) en een boomstam. De boomstam is wel heftiger dan de meeste andere. Volgens mij is deze het hoogste en gaat ie achteruit ook nog van best hoog.

Oranjestad, super leuk park voor kinderen. Ben ik ook erg vaak heen geweest. Vooral ook leuk hoe goed ze de ruimte hebben gebruikt. Zeppelins die je zelf kan besturen aan het plafond etc. Echt een park waar je als kind het idee hebt dat je allerlei nieuwe dingen ontdekt. Nu een beetje te oud voor ;D.

Moviepark Germany, zeker goed vermaakt. Het Nickelodeon thema was leuk (ik was nog iets jonger), nu zou het waarschijnlijk wat minder zijn. Maar de achtbanen hadden goede thema's en DORA!

Disneyland Parijs, I LOVE IT. Disneyland heeft gewoon iets magisch, de karakters die rondlopen, de shows (ik heb the lion king musical daar ook gezien), Space Mountain, Big Thunder Mountain, het iconisch kasteel van doornroosje, it's a small world!, de parade's, leuke dingen die je kan kopen etc etc. Ik ben er twee keer geweest en naast het leuke park daar ook gewoon veel grappige momenten meegemaakt. Ik wou bijv. niet in de rock 'n roll achtbaan, dus ik ging in mijn eentje in het restaurant er tegenover zitten. Ik was gewoon rustig in mijn nieuwe Disneymuziekboek aan het bladeren, maar toen mijn ouders en zusje terugkwamen kwamen ze erachter dat het restaurant gesloten was. Ik zat daar gewoon terwijl het personeel aan het schoonmaken was, niemand had het door ::rofl::. Na kloppen op de deur merkte ik ze uiteindelijk op.  Ander moment is dat ik of all places, heb gekotst in de rij van it's a small world (ik was nogal wagenziek), ik wordt af en toe er nog steeds aan herinnert :(.

Ik wil graag een keer naar Disneyland in Amerika ::jaja::, Europapark klinkt ook goed!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #8 Gepost op: 19-05-2016, 01:25:28 »
(bericht te lang ::) )

Dierenparken:

Ik hou van dierenparken, ik had altijd een abonnement op Dierenpark Emmen, dit was de grote dierentuin die het dichtstbij was. Maar als ik anderen moeten geloven is het ook één van de leukste dierenparken van Nederland. Ik ben er zo vaak geweest dat ik alles wist. Zo ging ik in de kassen ook altijd op zoek naar de dieren die zich niet zo snel laten zien. Ben ook een keer met school achter de schermen geweest (als begeleider). Het was ook erg leuk omdat ik eerstejaars moest begeleiden, maar ik ook echt als hun gids kon werken haha. Maar ze zijn nu verhuisd. Ik ben benieuwd hoe het nieuwe dierenpark eruit ziet en ben toch wel een beetje verdrietig dat het andere dierenpark dicht is, vooral uit nostalgie. Het is nu ook alleen zo duur....

Burgers Zoo, tja ik heb hier gewerkt haha. (Restaurant, geen aanrader, veel te duur voornamelijk ::rofl::). Het dierenpark zit wel erg goed in elkaar, vooral het aquarium is erg indrukwekkend. Het is zo opgebouwd dat je begint bij de kust en steeds dieper de zee in duikt, tot op het moment dat je zelfs vissen over je heen hebt zwemmen. Je vermaakt je zeker hier :).

Aquazoo Leeuwarden, één keertje geweest omdat ik ergens iets had gewonnen korting ofso Idunno anymore. Hoogtepunt was denk ik de kangoeroe's waarbij je gewoon door het hok kon lopen. Niet erg grote dierentuin, dus wel combineren met het bezichtigen van Leeuwarden de stad.

Insectenwereld Leek, ja dat is misschien niet echt een dierentuin, iets te klein. Maar dit was opvallend leuk. Vooral omdat het met een rondleiding was. Je leerde erg veel over verschillende insecten, ik heb een slang om mijn nek gehad, we mochten zelf dieren vooeren etc. Het was heel erg gericht op de ervaring.

Ik ben ooit een keer in Beekse Bergen geweest maar kan ik me niet meer herinneren.

Ik wil nog een keer naar Rhenen en Avifauna ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #9 Gepost op: 19-05-2016, 05:12:14 »
Ik vinnut ook leuk allemaal
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #10 Gepost op: 19-05-2016, 10:08:37 »
Dierentuinen vind ik leuker, maar ook wel zielig  :( Artis ben ik veel geweest (blijft bijzonder zo middenin de stad) en Emmen, daar is het allemaal veel ruimer opgezet en met een grote vlindertuin  ::ok:: Dolfinarium hoef ik echt NOOIT meer naartoe, zo zielig! Aflevering van Rambam gezien? Naar Antwerpen, dat staat nog op de lijst  :)

...maar soms even niet :)

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #11 Gepost op: 19-05-2016, 10:09:23 »
Antwerpen zijn ook mini-hokjes
You'll never walk alone

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #12 Gepost op: 19-05-2016, 12:28:03 »
De aflevering van Rambam over het Dolfinarium is onzin, ik ken een aantal mensen die er werken en het is echt niet waar dat de dieren zo slecht behandeld worden. Vriendinnetje van mij was er heeeeel boos over.

In other news, ik ga binnenkort weer naar de Efteling ::hyper::
Walibi is ook leuk, ben ik alleen niet zo vaak geweest want duur en zo haha. Dat geld overigens ook voor de rest van de pretparken :P
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #13 Gepost op: 19-05-2016, 13:33:31 »
De aflevering van Rambam over het Dolfinarium is onzin, ik ken een aantal mensen die er werken en het is echt niet waar dat de dieren zo slecht behandeld worden. Vriendinnetje van mij was er heeeeel boos over.

Heb je de aflevering ook gezien? Of alleen gehoord wat ze lieten zien?
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #14 Gepost op: 19-05-2016, 16:27:53 »
Ohja Dolfinarium ben ik ook geweest met een soort van schoolreisje. Toen moesten we op een bepaalde tijd ergens zijn en zaten we vast in de lift  ;D ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #15 Gepost op: 19-05-2016, 23:32:34 »
Dierentuinen vind ik leuker, maar ook wel zielig  :( Artis ben ik veel geweest (blijft bijzonder zo middenin de stad) en Emmen, daar is het allemaal veel ruimer opgezet en met een grote vlindertuin  ::ok:: Dolfinarium hoef ik echt NOOIT meer naartoe, zo zielig! Aflevering van Rambam gezien? Naar Antwerpen, dat staat nog op de lijst  :)



Ga naar Arnhem, of beekse bergen, of rotterdam.. Over die dierentuinen ben ik behoorlijk te spreken. Nieuwe emmen ben ik benieuwd naar. Artis en het oude emmen, en ook Antwerpen volgens niet echt meer de standaard.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #16 Gepost op: 19-05-2016, 23:36:26 »
Artis is ook hard aan het vernieuwen, voor zo ver mogelijk. Uitbreiden zit er niet meer in, midden in de stad.


Pretparken vind ik leuk, maar ik durf lang niet overal in, ik wil bijvoorbeeld niet over de kop. Daarom vind ik de Efteling leuk, daar gaat het niet alleen om zo hard en hoog mogelijk.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #17 Gepost op: 20-05-2016, 00:13:19 »
Heb je de aflevering ook gezien? Of alleen gehoord wat ze lieten zien?

Ik heb hem niet gezien, maar als je wil kan ik wel eens vragen hoe het ook alweer zat. Je ziet in zo'n programma hoe dan ook een vertekend beeld.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #18 Gepost op: 20-05-2016, 12:11:44 »
Toverland, leuk maar je moet wel met leuke mensen heen gaan, want dit park heeft eigenlijk maar 4 echt leuke attracties. De bobslee, een achtbaan waarop je op een motor zit, een houten achtbaan genaamd Troy! (super irritant liedje inbegrepen) en een boomstam. De boomstam is wel heftiger dan de meeste andere. Volgens mij is deze het hoogste en gaat ie achteruit ook nog van best hoog.

Ik heb 5 jaar op Toverland gewerkt :P Het ligt 10 minuten fietsen bij mij vandaan :)
Deze zomer gaan ze beginnen met een uitbreiding en er komt misschien een mega coaser ::hyper:: (net zo iets als de Silver Star in Europapark) Dus dan wordt het langzaam al wat minder voor kleine kinderen en ze willen ook beginnen met de bouw van een hotel :o Dus interessant om in de gaten te houden :D

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #19 Gepost op: 20-05-2016, 13:08:01 »
Ik ben een keer in mijn examenjaar bij Toverland geweest voor een lezing. Toen was alleen de zaal open, en mochten we met zn allen (man of 30 van 16-18 jaar) in de treintjesachtbaan, dat was genieten  ::zwaai::

Toen hadden ze het ook al over een soort van nieuw park, met themagebieden en -hotels. Zo zou er een gebied komen dat helemaal lijkt op Rio de Janeiro, het zag er op de tekeningen in ieder geval erg leuk uit!