Auteur Topic: Pretparken en dierentuinen  (gelezen 12698 keer)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #20 Gepost op: 20-05-2016, 14:47:28 »
Ik ben niet in zo heel veel pretparken geweest. In mijn jonge jaren, dus ongeveer in de Middeleeuwen, gingen we met de familie naar het (voor mij toen) vlakbij gelegen Slagharen, hetgeen toen uit niet veel meer bestond dan een speeltuin met zwembad en pony's om ritjes op te maken. Het reuzenrad (nou ja, wat ze een reuzenrad noemden) moest handmatig worden aangedreven.

Later ben ik er nog eens terug geweest met tienertoer, en toen was het al een pretpark. Wat me vooral opviel, was dat de attracties zo krap tegen elkaar aan waren gebouwd.


Verder ben ik in drie vestigingen van Tivoli geweest: die in of bij Nijmegen, in Kopenhagen, en in Benalmadena, aan de Costa del Sol. Verder kan ik me nog het bezoek herinneren aan ''La Ronde'' in Montreal, dat laatste deed me ook denken aan de Tivoli-vestigingen.

Bij bij Tivoli had ik overigens niet dat ''benauwde'' gevoel, daar had je tenminste veel ruimte tussen de attracties.



Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #21 Gepost op: 20-05-2016, 17:43:34 »
Ik heb 5 jaar op Toverland gewerkt :P Het ligt 10 minuten fietsen bij mij vandaan :)
Deze zomer gaan ze beginnen met een uitbreiding en er komt misschien een mega coaser ::hyper:: (net zo iets als de Silver Star in Europapark) Dus dan wordt het langzaam al wat minder voor kleine kinderen en ze willen ook beginnen met de bouw van een hotel :o Dus interessant om in de gaten te houden :D
Aaah leuk, ja als het zo dichtbij ligt is het ook leuk om er gewoon even langs te gaan en een abbo te hebben haha. Nice dat ze gaan uitbreiden, zijn inderdaad ook heel veel mogelijkheden, ben benieuwd ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #22 Gepost op: 20-05-2016, 21:31:51 »
Vroeger ging ik jaarlijks naar Slagharen :D Nu woon ik dichtbij Walibi maar ik kom er eigenlijk nooit, laatste keer is een jaar of 10 geleden denk ik. Ben niet zo'n pretparkenbezoeker.
Afgelopen najaar wel in de Efteling geweest met een soort van bijscholing/beurs, en toen 's middags een paar uur in het park rondgelopen. De Baron zag er vreselijk uit. Mijn gezelschap wou niet in een achtbaan, dus ik heb het bij 1x gelaten (Joris en de draak). Verder Droomvlucht en Fata Morgana bezocht, was toch niet zo indrukwekkend meer als dat ik het vond bij mijn vorige bezoek ergens in de jaren 90 (toen was Droomvlucht net nieuw). Villa Volta is leuk, Carnaval Festival konden we zo doorlopen naar een plekje dus dat ook ff gedaan. En Aquamundo in het donker gezien, mooi.

Dierenpark Emmen heb ik een paar keer bezocht. De laatste keer was tijdens een bedrijfsuitje, en na het eten 's avonds bezochten we olv een gids de nachtverblijven, dat was heel erg gaaf. Een neushoorn en een giraf geaaid, en heel veel andere beesten ook van erg dichtbij bekeken. Echt een aanrader.

Denk dat we Burgers in Arnhem een paar jaar te vroeg bezocht hebben met ons Siepeltje, anders hadden we D*N kunnen opzoeken daar ;D
Keep calm and eat chocolates!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #23 Gepost op: 20-05-2016, 21:40:30 »
Ik wist niet dat D*N in Burgers Zoo heeft gewoond.  :-X :-X

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #24 Gepost op: 20-05-2016, 21:58:44 »
Ik wist niet dat D*N in Burgers Zoo heeft gewoond.  :-X :-X
geWERKT Jos ;).

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #25 Gepost op: 21-05-2016, 09:15:49 »
Aaah leuk, ja als het zo dichtbij ligt is het ook leuk om er gewoon even langs te gaan en een abbo te hebben haha. Nice dat ze gaan uitbreiden, zijn inderdaad ook heel veel mogelijkheden, ben benieuwd ::vergroot::

Toen ik daar nog werkte kon ik natuurlijk gratis naar binnen, maar zelfs toen ging ik eigenlijk bijna nooit spontaan daar heen :P. Wel vaker tijdens de bijzondere avonden bijv Halloween of Midzomeravond dat was altijd wel leuk. Ik ben in 2015 gestopt ivm stage en helaas was de wet toen zo veranderd dat je dan uit dienst moest omdat een half jaar op non-actief te lang was. Maar goed, het is dus nog niet zo heel lang geleden dus de drang om een abbo te nemen heb ik nog niet, haha. Als het nieuwe themagebied open gaat ga ik zeker nog een keertje kijken :D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #26 Gepost op: 21-05-2016, 10:23:02 »
ik ga over 2 weken op schoolreisje daar heen ::bravo::

ken het van 5 jaar geleden toen vond ik het als schoolreisje ideaal. Lekker klein en overzichtelijk. Hoeft voor mij niet uit te breiden :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #27 Gepost op: 21-05-2016, 15:56:34 »
ik ga over 2 weken op schoolreisje daar heen ::bravo::

ken het van 5 jaar geleden toen vond ik het als schoolreisje ideaal. Lekker klein en overzichtelijk. Hoeft voor mij niet uit te breiden :D

Leuk! Zeker voor schoolreisjes ::ok:: Hoop dat je mooi weer hebt dus dat je buiten ook veel kunt doen :D
Haha, hun ambitie is om ooit net zo groot als de Efteling te worden, dus er gaat door de jaren heen nog flink wat bij komen verwacht ik ;)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #28 Gepost op: 2-05-2017, 12:42:28 »
Ik ga vrijdag naar Phantasialand  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #29 Gepost op: 2-05-2017, 18:10:17 »
Ik ga vrijdag naar Phantasialand  ::bravo::
Heel leuk park! Veel plezier!

Ik ben afgelopen vrijdag en zaterdag naar Disneyland Parijs geweest. Prachtig, bijzonder park!  ::bravo::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #30 Gepost op: 2-05-2017, 18:11:28 »
was het druk?

disneyland is leuk ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #31 Gepost op: 2-05-2017, 18:12:56 »
Vrijdag viel het heel erg mee. Toen hebben we nergens echt lang hoeven wachten. De zaterdag was wel heel druk, maar daar hadden we rekening mee gehouden.  ::ok::

En die eind-show met lasers en vuurwerk is heel mooi ::bravo::

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #32 Gepost op: 4-05-2017, 16:36:57 »
Heel leuk park! Veel plezier!

Ik ben afgelopen vrijdag en zaterdag naar Disneyland Parijs geweest. Prachtig, bijzonder park!  ::bravo::

Heerlijk!! Ik hou van Disneyland!!
er was eens......

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Pretparken en dierentuinen
« Reactie #33 Gepost op: 5-05-2017, 15:21:42 »
was het druk?

disneyland is leuk ::bravo::
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?