Poll

Welk concept zou jíj willen voor het volgende songfestival?

Back to Eurovision
Back to basic
All American
No Euro
No hablo Inglès
At random
Be my guest...

Auteur Topic: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016  (gelezen 71894 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #600 Gepost op: 19-11-2016, 18:23:27 »
 ::bravo::

Malta had inderdaad een goed liedje.

Ik ben gewoon vierde geworden ::oink:: Meerdere keren 12 punten gehad, bedankt ::love:: Ik moet zeggen, ik had dan ook wel een fnuikend leuk liedje ingestuurd ::trots::


Voor de liefhebber: Malta organiseert morgen het echte Junior Eurovisiesongfestival (16u, Zapp) ::joehoe::
...óf niet!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #601 Gepost op: 19-11-2016, 18:45:38 »
En de poll is geopend! ::joehoe::

Hieronder een korte uitleg per optie.

Optie 1: Back to Eurovision
Dit concept werd tijdens het eerste en vierde RN Songfestival gehanteerd.
Iedereen kiest zelf een land uit dat volgens de officiële regels van het Eurovisie Songfestival mag meedoen.

Optie 2: Back to basic
Dit concept werd tijdens RN Songfestival 2, 5, 7 en 8 gehanteerd.
Iedereen kiest zelf een land/stad uit. Keuze is reuze, want alle landen/steden ter wereld mogen meedoen.

Optie 3: All American
Dit concept werd tijdens het zesde RN Songfestival gehanteerd.
Iedereen kiest zelf een Amerikaanse staat uit.

Optie 4: No Euro
Dit concept werd tijdens het negende RN Songfestival gehanteerd.
Iedereen kiest zelf een land/stad uit. Keuze is beperkt, want er mogen geen landen/steden uit Europa meedoen.

Optie 5: No hablo Inglès
Dit concept werd tijdens het tiende RN Songfestival gehanteerd.
Iedereen kiest zelf een land/stad uit. Liedjeskeuze is beperkt, want er mogen geen Engelstalige liedjes meedoen.

Optie 6: At random
Dit concept werd tijdens de laatste twee RN Songfestivals gehanteerd.
Iedereen krijgt een willekeurig land toegewezen.

Optie 7: Be my guest...
Verzin zelf een leuk nieuw concept en plaats die hier in het topic!
🜃

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #602 Gepost op: 19-11-2016, 18:45:50 »
Gefeliciteerd KD! ::bravo::

Leuk songfestival om te volgen :D Leuk ook om te zien dat mensen met heel verschillende muzieksmaken toch allemaal Malta hoog zetten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #603 Gepost op: 19-11-2016, 18:49:31 »
Wauw, wat gaaf, weer gewonnen!  :D Bedankt voor alle punten: Stormpie, Silvermaiden, Addie, Nieky, Pac, Koemba, hulpdakdekker, Molière, Duncton, SanderFMC, grasisgroen, Starlight. ::ok:: Een speciaal woord van dank voor de 10-punters van Black_and_White, Molbelg en wouterv. ::bravo:: En bovenal geweldig bedankt voor de 12 punten van D*N, Mollenvanger-MV, Daisy, Fabiann, Giorgio, LdHmolletje en Robbieazerty! ::respect::

Mooi dat veel mensen ook zo van dit nummer hebben genoten. ::ok::

Ik vond het ook weer heel leuk om jullie liedjes te luisteren.

Fabiann, wederom bedankt voor de uitstekende organisatie!  ::ok:: ::bravo:: Mij bevalt dit random-concept erg goed.  ::tandpastasmiley:: Maar nee, niet alleen omdat ik heb gewonnen: ik vind het ook wel erg leuk dat er daardoor veel diversiteit is. En het is een mooie uitdaging om in een willekeurig land, waarvan je de muziek nog helemaal niet kent, toch een mooi nummer te vinden. Ik heb nu heel veel liedjes uit Malta en Algerije geluisterd die ik anders nooit zou hebben gehoord! (wat Algerije betreft had ik er ook weinig aan gemist overigens  ;))
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #604 Gepost op: 19-11-2016, 18:53:49 »
Maar nee, niet alleen omdat ik heb gewonnen: ik vind het ook wel erg leuk dat er daardoor veel diversiteit is. En het is een mooie uitdaging om in een willekeurig land, waarvan je de muziek nog helemaal niet kent, toch een mooi nummer te vinden. Ik heb nu heel veel liedjes uit Malta en Algerije geluisterd die ik anders nooit zou hebben gehoord! (wat Algerije betreft had ik er ook weinig aan gemist overigens  ;))
Ben ik wel met je eens inderdaad! ::jaja::

Ik heb een geweldige artiest uit Maleisië ontdekt, terwijl ik die waarschijnlijk nooit had ontdekt als ik Maleisië niet had geloot. ;D
🜃

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #605 Gepost op: 19-11-2016, 18:58:00 »
@HDD het helpt wel, bij de forumquiz laat topic met filmpjes ook sneller in de spoilertags dan zonder. Maar misschien doe ik t wel anders, ik weet t nog niet.

Yeah, zat me vervolgens te bedenken dat zoiets me ook vaag bijstond.
Weet dan niet precies hoe het werkt, maar ach, als er een goede methode is dan maakt dat niet uit ;D




---



Moet zeggen dat ik zelf het random-landen concept supergrappig vond, en dat dat zeker mee woog in de reden om mee te doen.
Maarrrr ik snap dat mensen al tijden nummers op hun kastje hebben liggen om in te zenden, dus dat landen kiezen ook wel voordelen heeft ;)




---


Ten slotte: merci voor de database. ::bravo::

Heb daardoor wat met m'n analyse programma kunnen stoeien, en nu weet tenminste ik echt waarom ik het haat - krijgt constant errors zonder uitleg waarom of hoe je ze moet oplossen ;D




Heb meteen even gecheckt hoe een officiële analyse toondoofheid zou beoordelen [that is, een soort van "op basis van deze gegevens, wie is het minst zoals de anderen?"], en dat geeft eigenlijk heel vergelijkbare resultaten met Fabianns manier.

Heb alleen de beste en slechtste bekeken, maar net als bij Fabiann staan Black-and-white, Daisy en MV in de top-4 [aangevuld met Dennis op plek 3]; en de laagste 3, de bottom-3, gevuld door Molcrazy, TimvDons, en ondergetekende ::zwaai::
Dus dat kwam opvallend sterk overeen - en daarmee petje af voor Fabianns eenvoudige doch zeer effectieve methode [de andere methode is namelijk niet te doen met de hand] ::ok:: ::bravo::



En super georganiseerd ook :) ::bravo::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #606 Gepost op: 19-11-2016, 19:05:24 »
En the Oscar for most #toondoof goes to...

 ::bravo::

Spoiler: #toondoof (klik om te tonen/verbergen)

Ik toondoof, hoe kom je erbij ::)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #607 Gepost op: 19-11-2016, 19:56:17 »
En the Oscar for most #toondoof goes to...

 ::bravo::

Spoiler: #toondoof (klik om te tonen/verbergen)

Hoera! Toch nog een prijs! ::bravo::
2024: wie is de Mol?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #608 Gepost op: 19-11-2016, 20:05:01 »
Fabiann, bedankt voor de organisatie. ::bravo::

Nieky en Molbelg ook gefeliciteerd met podiumplaatsen en Pac, die vierde plaats is je gegund. ::ok::

Zelf ook best tevreden met 36 keer zoveel punten als bij de vorige editie.


Ik ben ook wel weer voor een back to basic. Vind het toch wel fijn om op voorhand al een (paar) nummer(s) klaar te hebben liggen. At random kwam ik er dit keer weer lastig uit.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #609 Gepost op: 19-11-2016, 21:03:40 »
Door Nieky's posts ben voor de lol toch even het archief in gedoken en mijn en Nieky's stemmen naast elkaar gelegd.
Het eerste Songfestival deed Nieky niet mee en bij nr 7 lagen we er beiden in de halve finales uit (en zaten niet bij elkaar in de poule), dus die tellen niet mee.

In tegenstelling tot wat Nieky denkt, hebben we elkaar pas 1x 12 punten geven. Nieky dus bij dit songfestival voor het eerst! En ik heb notabene Nieky 12 punten gegeven bij de Kersteditie ;D Wel heb ik Nieky 4x(!) 10 punten gegeven ::jaja::
Ik heb tot nu toe Nieky altijd punten gegeven, Nieky mij 1x0 (mijn eerste Tsjechie nr).

Gemiddeld geef ik Nieky 7,8 punten en Nieky mij 6,2.
Dus doe volgende keer nog maar keer een 12 Nieky. ;)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #610 Gepost op: 19-11-2016, 23:10:21 »
Heb in de poll be me quest gestemd maar had net zo goed alle andere opties kunnen zijn want ik vind elk criteria wel zijn charme hebben :D

Maar een volledig Nederlandstalig festival lijkt me ook wel eens leuk. Eventueel aangevuld met België of de ABC eilanden ofzo. Zolang de tekst maar Nederlandstalig is

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #611 Gepost op: 19-11-2016, 23:23:19 »
Ik zou wel weer voor random willen gaan, maar alleen wel hopen dat ik niet weer de keuze krijg tussen Monaco en San Marino. ::rofl::

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #612 Gepost op: 19-11-2016, 23:55:26 »
En de poll is geopend! ::joehoe::

Hieronder een korte uitleg per optie.
Optie 2: Back to basic
Dit concept werd tijdens RN Songfestival 2, 5, 7 en 8 gehanteerd.
Iedereen kiest zelf een land/stad uit. Keuze is reuze, want alle landen/steden ter wereld mogen meedoen.

Betekent dit dan ook dat landen dubbel mee kunnen doen?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #613 Gepost op: 20-11-2016, 00:18:23 »
Valt mee dan Daisy!! Alhoewel gemiddeld 7,8 punten wel echt hoog is!

Eerste songfestival deed ik wel mee trouwens, werd toen 2e achter Lukie/Jeanny
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #614 Gepost op: 20-11-2016, 00:21:25 »
::oink::
ik heb ooit gewonnen hè

Die Polizei schließt die Möglichkeit nicht aus, dass es sich hier um ein Verbrechen handelt.
 ;D

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #615 Gepost op: 20-11-2016, 00:24:49 »
Betekent dit dan ook dat landen dubbel mee kunnen doen?

Als we voor landen gaan niet, als we voor steden gaan wel.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #616 Gepost op: 20-11-2016, 01:25:51 »
Ik vond de steden eerlijk gezegd een beetje stom. Met allemaal vage Amerikaanse plaatsjes omdat daar toevallig een artiest vandaan komt. Sowieso vind ik het persoonlijk erg leuk als er wat diversiteit is qua landen: dus ik vind het wel jammer als de helft van de 25 inzendingen uit de VS, Canada, Australië en Groot-Brittannië komt.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #617 Gepost op: 20-11-2016, 10:45:59 »
Mee eens. Dus of steden van dat lijstje dat Fabiann een keer postte, óf gewoon landen. ::jaja::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #618 Gepost op: 20-11-2016, 11:16:03 »
Ook op 'Back to Basic' gestemd ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #619 Gepost op: 20-11-2016, 11:19:03 »
Ik ben wel weer eens in voor een: Optie 5: No hablo Inglès

Dit omdat sommige mensen niet-Engelstalige liedjes de voorkeur geven bij hun beoordeling en anderen dat niet uitmaakt. Dan is bij de beoordeling dat aspect in ieder geval uitgeschakeld. Bovendien benadert het naar mijn idee de creativiteit en originaliteit van het concept van random, waarbij diverse landen voorbij kunnen komen en je echt liedjes gaat tegenkomen die anders nooit zou leren kennen. Verschil is dat de keuzemogelijkheden groter zijn dan random.  

Random moeten we maar even laten liggen, hebben we al twee keer gedaan en hoewel ik twee keer een prima resultaat heb neergezet (twee keer top Tien met Servië en Slovenië) vond ik dit keer dat ik eigenlijk geen keuze had (Vaticaan of Slovenië is geen keuze, haha :P). En zo waren er wel meer mensen die landen hadden uit pot 3 en 6/7 terwijl anderen juist een hele makkelijke keuze hadden. Dat is een klein nadeel van random, hoe leuk het concept ook is.
« Laatst bewerkt op: 20-11-2016, 11:20:36 door Mollenvanger-MV »