Poll

Welk concept zou jíj willen voor het volgende songfestival?

Back to Eurovision
Back to basic
All American
No Euro
No hablo Inglès
At random
Be my guest...

Auteur Topic: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016  (gelezen 71897 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #620 Gepost op: 20-11-2016, 11:22:26 »
Maar een volledig Nederlandstalig festival lijkt me ook wel eens leuk. Eventueel aangevuld met België of de ABC eilanden ofzo. Zolang de tekst maar Nederlandstalig is

Hier heb ik ook wel wat opties voor. ::jaja::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #621 Gepost op: 20-11-2016, 13:09:08 »
Op zich maakt het mij niet uit. Ik zal vast wel weer meedoen en vast wel weer ergens onderaan eindigen. Maar dat maakt niet uit, het is gewoon leuk om mee te doen en al die verschillende smaken van muziek te zien ::bravo::
Ich bin ein Bärliner!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #622 Gepost op: 20-11-2016, 13:13:29 »
Ik vond het wel lastig om tussen San Marino en Monaco te kiezen, ik had het gevoel dat alle zangers en zangeressen daar zijn uitgestorven ofzo ::rofl::
Ik had even gekeken, twee keer pot 6, da's wel jammer, maar toch is 25ste is toch wel mooi voor San Marino ::joehoe::
Volgende keer doe ik een ander land ;)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #623 Gepost op: 20-11-2016, 13:15:06 »
Random moeten we maar even laten liggen, hebben we al twee keer gedaan en hoewel ik twee keer een prima resultaat heb neergezet (twee keer top Tien met Servië en Slovenië) vond ik dit keer dat ik eigenlijk geen keuze had (Vaticaan of Slovenië is geen keuze, haha :P). En zo waren er wel meer mensen die landen hadden uit pot 3 en 6/7 terwijl anderen juist een hele makkelijke keuze hadden. Dat is een klein nadeel van random, hoe leuk het concept ook is.

Je zou op zich ook 30 'normalere' landen in een pot kunnen doen en de allermoeilijkste landen (Vaticaanstad, San Marino, Monaco) helemaal weglaten. Niet Engelstalig vind ik ook wel leuk. Of een combi: niet Engelstalig & random. ;)

Nederlandstalig lijkt me volstrekt onmogelijk. Vind maar eens 29 redelijk fatsoenlijke Nederlandstalige nummers die niemand anders kent. En zie dan ook nog eens overlap te voorkomen. Dat schiet echt niet op.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #624 Gepost op: 20-11-2016, 13:15:52 »
Bedankt voor het organiseren weer Fabiann ::bravo::, blij weer een keertje te hebben meegedaan :). Ookal had ik iets hoger hopen te eindigen hihi... En natuurlijk gefeliciteerd KD! Zeker verdiend, echt super goed liedje ::love::.

Voor volgende songfestival zou het juist leuk zijn weer een nieuw thema te doen :). Cover songfestival? Afrikaans songfestival? Aziatisch songfestival?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #625 Gepost op: 20-11-2016, 13:25:22 »
Bedankt D*N! En ja, die nieuwe thema's kunnen ook leuk zijn :)

Vanwege wat Mollenvanger zei over moeilijke landen, keek ik nog even naar de pools die Fabiann voor de loting gebruikte. Volgens mij zou het vrij makkelijk op te lossen zijn.



De landen in pot 1 en 2 zijn volgens mij allemaal al wel prima. Dat zijn er 22 in totaal. Uit pot 3 kun je dan nog België, Griekenland, Rusland, Servië, Oekraïne, Zwitserland en Japan toevoegen, plus bijvoorbeeld Turkije, Brazilië en Polen uit pot 4. Dan heb je al 32 redelijk haalbare landen, waarvan iedereen er 1 krijgt. En dan nog eens 30 landen waarvan iedereen er ook 1 krijgt: daarvoor kun je de ministaatjes weglaten en die vervangen door bijv. een paar Latijns-Amerikaanse landen (in Argentinië, Colombia, Venezuela en Mexico moet echt wel wat leuks te vinden zijn).
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #626 Gepost op: 20-11-2016, 13:28:24 »
Ik wilde Pjotr1992, D*N, Stormpie, LdHmolletje, TimvDons, Molcrazy en Silvermaiden bedanken voor jullie punten!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #627 Gepost op: 20-11-2016, 13:42:15 »
Random vind ik zelf heel leuk omdat je zo een hoop muziek leert kennen uit landen die je anders waarschijnlijk nooit had gehoord, en ik vind het een leuke uitdaging om iets leuks te vinden in een moeilijk land. Maar als we nog eens voor random gaan ben ik er ook wel voor om te moeilijke landen eruit te halen. Mijn tweede land was Iran, dat was ook vrijwel onmogelijk omdat "westerse" muziek daar verboden is. Er schenen wel wat underground bandjes te zijn, maar die profileren zichzelf uiteraard niet uitgebreid op internet, en artiesten met een Iraanse afkomst die in een ander land wonen waren ook lastig te vinden. Ja, Laleh, maar die had vorig jaar al gewonnen ;D

Maar ik stem toch voor volgende keer weer eens een ander thema, voor de afwisseling. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit wat, ik doe toch wel mee (alleen als het Nederlandstalig zou worden ben ik bang dat ik maar een keer oversla). Mijn voorkeur gaat dan denk ik uit naar niet-Engelstalig of gewoon back to basic (met landen, niet met steden). Of inderdaad een keer een totaal ander thema :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #628 Gepost op: 20-11-2016, 13:47:50 »
Jullie hebben nu allemaal op steden gestemd he  ;D

Ik ben heel erg voorstander van random  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #629 Gepost op: 20-11-2016, 14:17:49 »
KD. gefeliciteerd met je overwinning, je bent de terechte winnaar.
Zelf had ik mijn lijstje samengesteld op basis van de liedjes die ik persoonlijk het leukste vond. Toen jouw liedje voorbij kwam wist ik al dat dit ging winnen omdat ik zou verwachten dat dit de meeste mensen aan zou spreken. Zelf vond ik het ook een heel mooi liedje vooral het orkest met de violen kreeg ik iedere keer weer kippenvel van.

Fabiann bedankt voor de goede organisatie ::bravo::

En iedereen bedankt die op mij gestemd heeft! :D

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #630 Gepost op: 20-11-2016, 14:35:41 »
Jullie hebben nu allemaal op steden gestemd he  ;D
Back to basic kan zowel naar landen als naar steden inhouden en als ik het zo hoor, gaat de voorkeur dan uit naar landen in plaats van steden. ;)
🜃

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #631 Gepost op: 20-11-2016, 15:22:06 »
Als we toch 2x per jaar iets doen, zou ik zeggen 1x random en ik een gewoon thema met vrije land/stad/staat keuze?

Bij back to basic zou ik idd landen doen, anders krijgen we weer 10 Amerikaanse steden ofzo. ::jaja::

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #632 Gepost op: 20-11-2016, 15:23:26 »
Nadeel aan landen vind ik dat er weer 6 mensen Frankrijk/Zweden etc willen enzo.
Zeker als je weer een stuk of 30 deelnemers hebt, zal dat aantal wel oplopen.
You'll never walk alone

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #633 Gepost op: 20-11-2016, 15:29:08 »
Ik vind het juist weer wat hebben dat je een land aangewezen krijgt. Normaal zou ik bijvoorbeeld nooit muziek uit Japan enz. gehoord hebben en nu juist wel door dit systeem.

Denk inderdaad dat als je mensen de vrije keuze laat dat er veel Engelstalige landen komen omdat die toch wat makkelijker luisteren dan een nummer uit een verweggistan landje.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #634 Gepost op: 21-11-2016, 10:49:34 »
Gefeliciteerd KD!
En de ratata heeft me toch één keer 12 punten opgeleverd, dankzij timvdons.  ::bravo:: Ik vond het een typische songfestivalnummer maar die werken eigenlijk niet. Ingetogen en meestal met een akoestische gitaar erbij ofzo is wat hier heerst (en ook bij mij, want ik heb Malta ook 12 gegeven).

Ik vond random ook heel leuk, dus ga daar weer voor stemmen. :)

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #635 Gepost op: 21-11-2016, 11:01:53 »
Gefeliciteerd KD!  ::bravo::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #636 Gepost op: 21-11-2016, 15:57:47 »
Ik vond het een typische songfestivalnummer maar die werken eigenlijk niet. Ingetogen en meestal met een akoestische gitaar erbij ofzo is wat hier heerst (en ook bij mij, want ik heb Malta ook 12 gegeven).

Jah, dat klopt, maar zo'n nummers krijgen bij mij meestal weinig tot geen punten. Songfestival associeer ik eerder met vrolijke muziek.
2024: wie is de Mol?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #637 Gepost op: 21-11-2016, 16:37:57 »
Ik ga de volgende keer ook maar een andere tactiek hanteren.

Vond het wel grappig dat ik tweemaal Frankrijk was.  ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #638 Gepost op: 23-11-2016, 11:55:55 »
Gefeliciteerd KD! En bedankt voor het organiseren Fabiann!

@HDD: Ik heb tijdens één van de voorgaande songfestivals dit nummer ingebracht, dus vandaar dat die artiest hier al bekend was. Grasisgroen had daar volgens mij zelfs 12 punten voor gegeven, dus ik begrijp niet echt waarom ze hem nog een keer inzendt. In Australië is toch genoeg anders te vinden, lijkt me.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet's Song Contest Stockholm 2016
« Reactie #639 Gepost op: 23-11-2016, 12:10:32 »
Twee ideeën (eentje een beetje gepikt van mezelf, lees: widm 2015). Aangezien ik ook wel van de nieuwe formats ben :P

1) Brits songfestival
In navolging van het Amerikaanse festival een Brits festival, met louter Britse steden en bands/artietsen?

2) It takes two
Dit is een heel nieuw format, waarbij in duo's om de songfestivaltitel wordt gestreden. De duo's komen niet zomaar tot stand, maar namelijk via een random loting. Ook krijgt elke speler een random land toegewezen. Welk duo weet elkaars muzieksmaken het beste op elkaar af te stemmen?

De verdere uitwerking kan op 2 manieren:
1. beide liedjes doen mee (bijv. 2x 15 liedjes = 30 liedjes) en in de eindranking worden de gemiddeldes van beide nummers opgeteld (liedje 1 heeft 20 punten, liedje 2 180, samen 200/2 = 100 punten. Een ander duo heeft 110 en 100 punten = 210 / 2 = 105 punten, eindigen dus hoger dan duo met 100 punten).

2. De duo's sturen na veel discusissie 1 liedje in, bij 15 duo's, slechts 15 nummers om te beoordelen. Welk duo heeft de beste keuze gemaakt?

Ik weet het, dit zijn slechts ideeën verder. Of het haalbaar, leuk is dat weet ik niet. Ik drop het gewoon :P
« Laatst bewerkt op: 23-11-2016, 12:18:24 door Mollenvanger-MV »