Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 65191 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #220 Gepost op: 8-12-2016, 21:12:34 »
Dag 36: Eilandraad #12 Ogopogo



Welkom Ogopogo bij jullie alweer de tiende eilandraad van het spel. Welkom de jury, Maxwest, Wouterv, Hadewychisdemol, Lan, Lucy, Putyourhansup en Swifty weggestemd tijdens de laatste eilandraad.



Bij de eilandraad worden de acties die je hebt ondernomen verantwoord. Dus voordat jullie je stem gaan uitbrengen, heb ik nog wat vragen voor jullie.

Hillo: Gefeliciteerd met het winnen van immuniteit! Ik ga niet vragen of je het nodig had, want in deze fase heeft iedereen het nodig. Hoe denk je dat de jury naar jouw spel kijkt tot nu toe?

Molcrazy: Afgelopen eilandraad speelde jij een idol op jezelf en maakte je duidelijk dat je Hillo wou wegstemmen. Ben je bang dat je opnieuw vierde gaat worden nu Hillo ook nog eens immuniteit heeft? Waarom zouden ze je moeten houden?

RoyL: Het is nu duidelijk dat we naar een final 2 gaan en niet naar een final 3. Hoe verandert dit het spel voor jou? Hoe zorg jij dat je bij de laatste twee staat?

Nieky: Waar basseer jij je stem op deze ronde? Gaat het om met wie je het einde wilt halen? Of wie je denkt te kunnen verslaan in de volgende proef die over het algemeen ook puzzel-heavy is? Of maak je nog een move om de jury te laten zien dat jij moet winnen?

Regels stemmen:
- Gestemd=Gestemd. Je kan je stem niet veranderen als die eenmaal gegeven is.
- Je stemt voor de deadline, ben je te laat of stem je niet, dan stem je automatisch op jezelf.
- Bij een gelijke stand word er eerst gekeken naar de verkregen stemmen op voorgaande eilandraden. Is het dan nog steeds gelijk dan volgt er een re-vote en uiteindelijk een tie-breaker (bij deadlock).
- Wanneer je bent weggestemd, heb je geen contact meer met deelnemers nog in het spel over spelgerelateerde zaken.

Er kan niet op Hillo gestemd worden,
Deadline: zaterdag 10 december 20.00

***Dit topic is alleen voor het beantwoorden van de eilandraadvragen. Dus graag geen andere berichten. Mensen die niet in het spel zitten worden verzocht hier niet te posten!***
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Eilandraad
« Reactie #221 Gepost op: 10-12-2016, 14:47:19 »
RoyL: Het is nu duidelijk dat we naar een final 2 gaan en niet naar een final 3. Hoe verandert dit het spel voor jou? Hoe zorg jij dat je bij de laatste twee staat?

Ja, dat is wel een beetje balen. Vooral omdat de final 2 dus bepaald gaat worden aan de hand van een proef. Je kunt er dus niet voor zorgen dat je erbij zit. Als ik deze Eilandraad overleef, wordt het vanaf vanavond non stop de proef oefenen, in de hoop dat ik het haal :P

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #222 Gepost op: 10-12-2016, 15:12:06 »
Hillo: Gefeliciteerd met het winnen van immuniteit! Ik ga niet vragen of je het nodig had, want in deze fase heeft iedereen het nodig. Hoe denk je dat de jury naar jouw spel kijkt tot nu toe?

Dank! En inderdaad, de spoeling is zo dun dat iedereen het nodig heeft. Dus ik ben er enorm blij mee. Ik denk sowieso dat ik in de ogen van de jury een immuniteitswinst nodig had om überhaupt kans te maken, dus dubbel feest! :P

Verder hoop ik dat de jury mijn gameplay kan waarderen in die zin dat ik echt gevaarlijk spel gespeeld heb af en toe om ervoor te zorgen dat ik mezelf veilig hield. Dat betekent dat ik ontzettend veel blindsides op m'n naam heb staan dit seizoen en daar ben ik zeker niet altijd even trots op, maar het heeft me wel hier gebracht. Ik schat m'n kansen 50-50 in bij de jury, letterlijk, ik weet het oprecht niet. Enerzijds heeft een groot gedeelte alle reden om pissig en zuur te zijn doordat ik beloftes niet waar heb kunnen maken om m'n eigen spel steady te houden, anderzijds zitten er veel spelers in de jury die dat denk ik wel kunnen waarderen, zo niet op z'n minst begrijpen.

Ik hoop dat ik de finale haal, zodat ik een kans krijg om alles uit te leggen! ::jaja::
Nieky grab a life vest!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Eilandraad
« Reactie #223 Gepost op: 10-12-2016, 15:40:15 »
Molcrazy: Afgelopen eilandraad speelde jij een idol op jezelf en maakte je duidelijk dat je Hillo wou wegstemmen. Ben je bang dat je opnieuw vierde gaat worden nu Hillo ook nog eens immuniteit heeft? Waarom zouden ze je moeten houden?

Tuurlijk, het kan elke eilandraad gedaan zijn als je geen immuniteit hebt dus de angst om weggestemd te worden is er sowieso.

Waarom ze mij moeten houden, is vrij simpel: het thema van de aflevering is 'puzzelen' en daarin bengelde ik weer maar eens achteraan de groep met de slechtste score. Ik probeer het wel maar ik ben er gewoon niet zo goed in ::ohno:: door mij in het spel te houden, vergroten andere survivors hun kansen om de finale te halen en daar draait het deze aflevering toch om ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Eilandraad
« Reactie #224 Gepost op: 10-12-2016, 17:04:19 »
Nieky: Waar basseer jij je stem op deze ronde? Gaat het om met wie je het einde wilt halen? Of wie je denkt te kunnen verslaan in de volgende proef die over het algemeen ook puzzel-heavy is? Of maak je nog een move om de jury te laten zien dat jij moet winnen?

Ik baseer mijn stem op een combinatie van factoren. Op 1 staat op welke manier ik zelf in dit spel blijf Risico nemen in dit stadium is zinloos. Ik wil nu zelf naar die halve finale. Ik denk dat ik iedereen concurrentie kan bieden in een halve finaleproef, maar de tijd speelt bij mij een grote rol. Ik heb het erg druk. Moves heb ik voor de jury genoeg gemaakt denk ik ;). En net als wat hillo zegt geldt: Ik hoop dat ik in de finale mijn moves kan verklaren en uitleggen, zonder die moves had ik de laatste 4 namelijk nooit gehaald.
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #225 Gepost op: 10-12-2016, 18:48:35 »
Eilandraad 12: Ogopogo

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #226 Gepost op: 15-12-2016, 22:04:44 »
Dag 38: Eilandraad #13 Ogopogo



Welkom Ogopogo bij jullie alweer de tiende eilandraad van het spel. Welkom de jury, Maxwest, Wouterv, Hadewychisdemol, Lan, Lucy, Putyourhansup, Swifty en Nieky weggestemd tijdens de laatste eilandraad.



Bij de eilandraad worden de acties die je hebt ondernomen verantwoord. Dus voordat jullie je stem gaan uitbrengen, heb ik nog wat vragen voor jullie.

Hillo: Gefeliciteerd met je plek in de finale! Wat zijn de argumenten voor beide heren om ze wel of niet mee te nemen naar de finale voor jou?

Molcrazy en RoyL: Waarom zou Hillo jou moeten meenemen naar de finale?

*Als Hillo snel stemt maakt het niet uit of je de vraag al hebt beantwoord of niet ;).

Regels stemmen:
- Gestemd=Gestemd. Je kan je stem niet veranderen als die eenmaal gegeven is.
- Je stemt voor de deadline, ben je te laat of stem je niet, dan stem je automatisch op jezelf.
- Wanneer je bent weggestemd, heb je geen contact meer met deelnemers nog in het spel over spelgerelateerde zaken.

Hillo, jij bent de enige die mag stemmen.
Deadline: vrijdag 16 december 22.00

***Dit topic is alleen voor het beantwoorden van de eilandraadvragen. Dus graag geen andere berichten. Mensen die niet in het spel zitten worden verzocht hier niet te posten!***
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #227 Gepost op: 15-12-2016, 22:42:35 »
Hillo: Gefeliciteerd met je plek in de finale! Wat zijn de argumenten voor beide heren om ze wel of niet mee te nemen naar de finale voor jou?

Dankjewel!! Ik ben helemaal enthousiast nog haha, moet nog even bekomen dat ik straks gewoon m'n verhaal mag doen en m'n spel mag verdedigen tegenover de jury! Maar eerst dus nog een belangrijke beslissing, als ik nu een stomme fout maak is het de zogenaamde 'one million dollar mistake' ::jaja::

Roy heeft een soepel spel gehad, was nooit het grootste target. Hij viel binnen Trudeau wel buiten de hoofdalliantie, maar zat goed met mensen die een side bondje met hem hadden, dus er is nooit sprake van gevaar geweest denk ik voor hem. Hooguit de keer dat hij immuniteit won misschien, al was het toen ook al niet mijn plan om hem weg te stemmen... Dat heeft dus ook geresulteerd in weinig tegenstemmen. Knap! Maar dat maakt 'm gevaarlijk. Dus een goede reden om hem weg te stemmen. Reden om Roy mee te nemen is dat ik vanaf dag 1 met hem samen gespeeld heb. Ik had met meerdere mensen dingen lopen vanaf 't begin, maar met Roy is 't contact altijd intensief geweest. Dus samen over de finish is natuurlijk een mooie afsluiter...

En dan is er MC, met wie ik nóg langer terug al in contact was. Maar we kwamen in verschillende teams en dan groei je uit elkaar. Na de merge was MC eigenlijk constant in gevaar en heeft een aantal man uit Trudeau hem steeds weer gered. Dat maakt hem denk ik een makkelijkere tegenstander misschien, maar hij heeft ook minder mensen genaaid én is last man standing van een Laurier dat flink in de minderheid was tegen het dominante Trudeau.. maar Laurier zit nu wel in de jury.

Wie ik ook kies, het is lastig omdat ik 't ze allebei gun. Maar ik baseer m'n stem uiteindelijk op tegen wie ik denk dat ik de beste kans maak én op het spel in z'n geheel.
Nieky grab a life vest!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Eilandraad
« Reactie #228 Gepost op: 16-12-2016, 14:44:50 »
RoyL: Waarom zou Hillo jou moeten meenemen naar de finale?

Wat hillo zegt klopt. Ik heb nauwelijks tegenstemmen gehad en ben nooit echt het doelwit geweest, maar dat is dan ook omdat ik totaal ongevaarlijk was. Bovendien denk ik dat het voor hillo een mooi einde aan zijn spel is om nu loyaal te blijven aan een van zijn grootste bondgenoten in dit spel. En ik wil natuurlijk ook gewoon supergraag een keer de finale halen en horen wat de jury allemaal te zeggen heeft :P

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Eilandraad
« Reactie #229 Gepost op: 16-12-2016, 15:46:27 »
Molcrazy en RoyL: Waarom zou Hillo jou moeten meenemen naar de finale?

Omdat hij mij een keer gered heeft toen Max eruit ging en toen dus evengoed mij eruit had kunnen stemmen. Zoals hij zegt, ben ik op verschillende momenten na de merge afhankelijk geweest van Trudeau-spelers om verder in het spel te komen omdat zo goed als heel Laurier al weggestemd was.



Ik ga voor het eerst deze expeditie openbaar stemmen: ik stem op RoyL!
2024: wie is de Mol?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #230 Gepost op: 16-12-2016, 19:24:04 »
Eilandraad 13: Ogopogo

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #231 Gepost op: 16-12-2016, 20:10:38 »
Dag 39: Finale Eilandraad



Welkom Hillo en RoyL, finalisten van Survivor 2016. Jullie hebben het beiden ongelooflijk goed gespeeld. Maar er kan natuurlijk maar één iemand winnen. Dit zal bepaald worden door de jury. Welkom de jury, Maxwest, Wouterv, Hadewychisdemol, Lan, Lucy, Putyourhansup, Swifty, Nieky en Molcrazy weggestemd tijdens de laatste eilandraad.



We beginnen met een openingsspeech. Hillo en RoyL zullen beiden een speech geven waarin ze jullie vertellen waarom ze denken dat ze de titel verdienen. De juryleden zijn deze ronde dus nog stil en moeten dit ook blijven tot beide speeches geplaatst zijn!
Deadline: z.s.m. deadline zaterdag 17 december 22.00

Hierna mag elk jurylid een speech geven. Je mag hierin vragen stellen aan de finalisten of gewoon commentaar geven. De invulling staat geheel open. Je mag meerdere vragen stellen, aan beide of aan slechts één van beiden. Dit is de kans voor jou om een goede afweging te maken wie jij je stem wilt geven, dus gebruik hem.
De jury speeches moeten voor dinsdag 20 december 20.00 online staan

De finalisten hebben dan nog tot woensdag 21 december 20.00 om te reageren op de vragen waarna de winnaar bekend wordt gemaakt.

Verder mag er in deze fase en hierna openlijk gediscussieerd worden. Voor zowel de finalisten als de juryleden, dit is een spel dus probeer dingen ook binnen het spel te zien. Ik ben er vrij zeker dat niemand opmerkingen persoonlijk bedoeld. Wanneer de opmerkingen te ver gaan kan je dit aangeven bij mij en zullen we opklaren. Dus dan hoop ik dat iedereen hier begrip voor heeft. Maak er een mooie battle van en vooral veel plezier! Enige regel die nieuw is, is dat ik geen eisen wil zien zoals "Maak een essay van 1000 woorden met waarom je een dom persoon bent". Graag inhoudelijke vragen stellen en elkaar in zijn waarde laten :).

Hierna zal er positief gestemd worden. Je stemt dus voor degene die je wilt zien winnen.

Regels stemmen:
- Je stemt positief, dus op degene van wie jij wilt dat er gaat winnen!
- Gestemd=Gestemd. Je kan je stem niet veranderen als die eenmaal gegeven is.
- Je stemt voor de deadline, anders telt je stem niet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #232 Gepost op: 17-12-2016, 17:13:02 »
Beste jury, even bij naam: beste Max, Wouter, Jesper, Bas, Minke, Hans, Marleen, Niek en Andreas.

Ik ga dit keer geen epistel schrijven waarin ik het hele spel met jullie doorloop. In m'n antwoorden op jullie vragen wil ik absoluut tot in detail uitleggen waarom ik bepaalde dingen gedaan heb en hoe zaken gelopen zijn, maar in m'n openingspleidooi probeer ik (redelijk) kort en bondig samen te vatten hoe ik dit spel gespeeld heb en waarom ik hoop dat jullie op mij zullen stemmen.

Deze versie van Survivor is de vierde op rij die ik speel. Ik heb alle edities van D*N gedaan en je kan absoluut stellen dat ik verslaafd ben aan dit prachtige tactische spelletje. Mijn Survivor-reis is dan ook groter dan enkel dit jaar. Ik heb drie keer eerder gefaald, maar dus ook drie keer eerder geleerd van m'n fouten. En aan de hand van die eerste drie spellen heb ik regels voor mezelf opgesteld waarmee ik dit spel in ging.

Regel 1: vertrouw op jezelf
Uit 2012, waar ik niet werd weggestemd maar de halve finaleproef verloor van Lukie, heb ik vooral meegenomen dat ik moet vertrouwen op m'n social game. Ik weet ondertussen dat ik in staat ben om goede banden te leggen met spelers en me in hun positie kan verplaatsen om zo een goede pitch te geven waarom we samen op iemand moeten stemmen. Niet echt een regel dus, maar wel een belangrijk punt waar ik een groot deel van m'n spel op baseer.

Regel 2: keep the kings alive
Een key point qua tactiek dit jaar is gebaseerd op de resultaten van vorige keer, waarbij alle sterke spelers stuk voor stuk weggestemd werden en zelfs de bedenkers van die tactiek uiteindelijk daardoor onderuit gingen. Ik wist dat geen van de standaard bedreigingen qua spelers dit jaar daarom snel dezelfde fout zouden maken. Dus ik heb een verbond gesloten met Swifty, Nieky, HIDM en Lucy (Gays, Gals & Niek), wat vervolgens de dominante alliantie binnen Trudeau werd. Ik vertrouwde er ook op dat wij allemaal zeker tot aan de merge dat in stand zouden proberen te houden, want "zodra de eerste valt, worden we één voor één weggestemd". Voor mij had deze tactiek als grote voordeel dat ik nooit de grootste bedreiging nog in het spel was, of op z'n minst niet de enige.

Regel 3: Lie, Cheat & Steal
Toen ik in 2013 de finale haalde werd ik terecht afgerekend op het feit dat ik beweerde geen deals te sluiten die ik niet zou kunnen houden. Elk jaar dat ik survivor gespeeld heb, probeerde ik dat, maar het bracht me nooit ergens. Sterker nog, het resulteerde in een spel wat wellicht tactisch sterk was, maar wat altijd zó sterk op de achtergrond zich afspeelde (omdat ik bijvoorbeeld nooit contact zocht met mensen 'die ik niet nodig had') dat niemand m'n spel uiteindelijk begreep of waardeerde. Dat moest dit jaar dus anders. Ik heb me volop in de appgroepjes gegooid, heb agressief gespeeld en heb veel gelogen. Of gelogen zou ik het niet eens willen noemen, maar ik heb mezelf actief in een positie geplaatst waar ik dichtbij iedereen stond en veel informatie ontving van alle spelers. Zo ben ik na het wegstemmen van HIDM in het midden gaan opereren. Super gevaarlijk natuurlijk, maar het werkte wel. Resultaat was helaas dat ik vrijwel iedereen geblindside heb, maar dat hoorde daar bij dus daar moest ik mee leven.

Regel 4: Kill the Kings op het juiste moment / Kill your Nieky ::sorry::
Natuurlijk wil ik uiteindelijk niet tegen de sterkste spelers overblijven. Mijn grootste fout in de survivorreeks ooit was het nooit aanvallen van Niek in 2013. Ik heb hem het einde laten halen omdat ik zo graag loyaal aan hem wilde blijven, wetende dat hij heel erg lastig te verslaan zou worden. En inderdaad, Niek won. De belangrijkste regel dit jaar was dan ook: kill your Nieky. Ik speel dit spel voor de winst en als dat betekent dat ik m'n final 2 deal moet verbreken omdat hij/zij anders gaat winnen, dan doe ik dat. Eerst dacht ik dat HIDM mijn Nieky zou worden, maar ironisch genoeg werd Nieky zelf mijn Nieky... Ik vond het echt super lastig om dat te doen, want ideaal gezien was jij echt m'n final 2. Maar je zou me denk ik wederom verslagen hebben en dat was geen optie.
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #233 Gepost op: 17-12-2016, 17:13:12 »
Goed, dat zijn de regels waar ik m'n spel op baseerde. Kort samengevat was ik dus bereid om alles te doen wat nodig was om dit spel te winnen. Ik heb agressief en gevaarlijk spel gespeeld en ik hoop dat jullie dat als jury kunnen waarderen. Ook op 'fysiek' gebied heb ik denk ik een sterk spel neergezet: binnen trudeau gaf ik een belangrijke bijdrage aan veel overwinningen en tijdens de individuele fase deed ik (buiten mijn vakantietijd om) altijd mee aan de top en won ik 2 hele belangrijke immuniteitsproeven helemaal aan het eind. Ik heb gigantisch veel gepraat met iedereen, vriendschappen gesloten en sterker gemaakt, en ik heb genoten van elk moment dat ik dit spel met jullie mocht spelen. Eén belangrijk onderdeel van mijn tactiek moet ik dan nog benadrukken en dat is mijn band met Roy. Roy was een side alliance binnen Trudeau, maar ik wist al gauw dat ik Roy heel ver mee wou nemen. Tot aan het wegstemmen van HIDM was hij loyaler aan HIDM dan aan mij, en heb ik hem van veel moves niet op de hoogte gebracht, maar ik wist dat zodra HIDM weg zou vallen, ik Roy aan me moest binden voor de rest van het spel. Dat heb ik gelijk gedaan en vanaf dat moment kon ik eigenlijk altijd wel erop rekenen dat hij bereid zou zijn om de mensen weg te stemmen die ik goed achtte. Niet dat hij een goat was ofzo, maar toch ;D Samen met hem ben ik in het midden gaan zitten tussen MC/Niek/Swifty en Lucy/Hans. Ik heb hem overtuigd dat het wegstemmen van Lucy beter was dan het targetten van Niek. En ik heb hem later ook geswitcht van MC naar Niek. Roy was dus een ontzettend belangrijke partner en dat is ook de reden dat ik hem meegenomen heb naar Final 2, hoewel hij denk ik meer stemmen zal krijgen dan MC gedaan zou hebben. Ik ben loyaal gebleven aan Roy en daar ben ik blij mee.

Vraag alles wat je wil, ik ga dus graag op detail niveau in op alle zetten die ik gedaan heb.

En alvast bedankt voor een prachtig spel. Ik ben weer weken lang als een kind zo blij geweest en heb me wederom verloren in de stressvolle maar o zo leuke wereld van Survivor.
Nieky grab a life vest!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Eilandraad
« Reactie #234 Gepost op: 17-12-2016, 18:58:27 »
W...T...F...?

Hoe ben ik hier in godsnaam terecht gekomen? Ik wist van het begin af aan dat ik het moeilijk zou gaan krijgen in dit spel. Ik kende nauwelijks
mensen hier, terwijl de meeste andere spelers toch al bestaande vriendschappen hadden. Toch heb ik mezelf langzaam in de groep weten te
wurmen en heb ik met de meeste mensen een sterke band opgebouwd, wat in een sociaal spel toh wel behoorlijk belangrijk is. Ik heb al eens eerder
meegedaan aan Survivor hier op het forum, maar was toen inactief en ging na de eerste of tweede ronde ofzo al weg. Daarna heb ik nog een
paar andere spellen gespeeld waarin ik telkens weer dezelfde downfall had; ik had geen contact met andere spelers. Dat werd dus het
eerste wat ik drastisch veranderde aan mijn manier van spelen.

Daarnaast wist ik dat ik prut zou gaan zijn in de meeste spellen, want dat was ik bij ieder online spel eigenlijk wel. Nou is dat in Survivor
natuurlijk niet het belangrijkste, maar in de groepsfase is het wel van groot belang dat je niet de zwakste schakel bent in het team (tenzij je
in Laurier zit, die doen altijd iets raars bij eilandraden). En daarom besloot ik in de eerste aflevering maar een lepel wasabi te eten. Ik wist
dat ik daarmee wel een aantal weken safe zou zijn en in ieder geval niet gezien zou worden als zwakste schakel. Bij de rest van de proeven deed ik mijn best,
maar een groot probleem voor mij persoonlijk was dat je bij de meeste proeven jezelf moest laten zien. Ik ben best wel een onzeker persoon en
daarom was dat voor mij niet het meest relaxte om te doen. Toch sloeg ik me daar doorheen en droeg ik mijn steentje bij in de proeven.

Toen de samensmelting kwam was ik blij dat ik herenigd was met wat vrienden uit Laurier die ik in de eerste week had gemaakt, al waren een
aantal van hen al afgevallen. Ik heb dan ook hard gestreden om hen te redden, wat uiteindelijk helaas niet lukte. Daarvoor moest ik me tegen
de final 6 deal van Trudeau keren, maar goed, we wisten natuurlijk allemaal van het begin af aan al dat dat gedoemd was om te mislukken. Na de
mislukte move tegen Lucy was ik bang dat ik het zwarte schaap van de Trudeau alliance zou worden en dus besloot ik heel mijn plan maar open te
gooien en tegen iedereen eerlijk te zijn. Dat heeft uiteindelijk mijn leven in het spel gered. Ik heb het hele spel mijn best gedaan om een
goede jongen te zijn en tegen iedereen vriendelijk te blijven. Daardoor vergaf iedereen me best snel en kwam ik weer terug bij Trudeau. Toen
ging mijn nummer 1 bondgenoot eruit in HIDM. Samen met hem en hillo had ik een final 3 deal sinds een van de eerste weken. Uiteindelijk had
niemand natuurlijk HIDM meegenomen naar de finale eilandraad, want hij was veruit de beste speler dit seizoen, maar toch vond ik dat moment
te vroeg om die alliance op te heffen.

Daarna werd het moeilijker. Verbonden begonnen door elkaar te mixen en volgens mij heb ik mijn naam iedere ronde wel een keer voorbij horen
komen. De banden die ik met mensen had gemaakt waren echter sterk genoeg dat ze mij er in wilde houden boven andere spelers. De enige keer dat
ik echt in gevaar was won ik immuniteit en verder heb ik genoten van de dysfunctionele familie die nog over was. Van opstandige puberzoon hillo
die in ging tegen papa Nieky en mama Swifty. En ik was de buurman, die stil meegenoot van alle perikelen binnen de familie, maar uiteindelijk
nooit in gevaar was. Ik heb mezelf voortdurend boven het spel weten te houden. Laat die anderen elkaar maar kapot maken, zolang ze mij maar niet
aanvallen. Als je me voor het spel had gevraagd op welke Survivor speler ik het meest lijk had ik Spencer gezegd, nu zou ik antwoorden dat
ik meer een Sandra ben (minus de epische biechten). Oordeel zelf maar wie de betere speler van die twee is...

Ik heb mezelf vrijwel het hele spel veilig gevoeld, bij geen enkele Eilandraad dacht ik dat ik degene was die naar huis ging. In een sociaal
spel waarin ik niemand kende, heb ik volgens mij een erg sterk sociaal spel gespeeld. Ik was zeker niet slecht in de proeven, werd meer dan
eens tweede en zelfs een keer eerste. Niemand (ik ook niet) had verwacht dat ik hier vandaag zou zitten, maar hier ben ik. Ik wil jullie
allemaal bedanken voor een fantastisch spel en kijk uit naar jullie vragen.

Roy uit.
   
Jezus, wat ben ik slecht in speechen over mezelf  ::)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Eilandraad
« Reactie #235 Gepost op: 17-12-2016, 20:33:41 »
We mogen nu neem ik aan?

Allereerst, complimenten aan beide

Ik begin met Roy:

Roy, jij hebt dit spel ontzettend sterk gespeeld. Goed in proeven zoals ik in het begin van het jaar al pmde naar je. Altijd lief en open en je kwam heel rationeel op mij over. Wat ontzettend knap hoe jij als relatief onbekend persoon zo ver bent gekomen. Erg goed gespeeld en de juiste contacten gezocht. Of zochten die contacten jou ?

Hillo, Dekselse hillo, jij hebt het spel gespeeld zoals ik het graag zie. Lekker liegen, bedriegen en blindsiden op momenten dat het nodig is. Aan het eind de juiste proeven gewonnen en vol overgave gespeeld. Wat ben je heerlijk fanatiek. Maar is dat fanatisme niet je grootste vijand?

Roy, je hebt het spel goed onder de radar gespeeld. Maar mijn concrete vraag nu aan jou is. Op welke momenten heb je zelf initiatief genomen om een bepaalde move te maken. Mijn twijfel om op jou te stemmen zit hem erin dat je zelf voor mijn gevoel weinig hebt ondernomen. Het kan een slimme tactiek zijn, maar daar hou ik niet zo van. Ook kan ik je betrappen op 'rare' moves. De dubbele stem 'zomaar' weggooien. Daar had je al een grote slag kunnen slaan om bijvoorbeeld je maatje HIDM te redden. Ik weet niet exact meer wanneer dit kon, maar ik was er ergens heel bang voor, en toen deed je het niet.

Hillo, jij hebt denk ik 1 hele grote fout gemaakt. En dat was mij wegstemmen en vervolgens wel Roy meenemen. Dit zeg ik niet uit rancune. Maar het lijkt alsof je je tegenstander onderschat en mij overschat. Ik heb meermaals gezegd dat Roy erg gevaarlijk is in het spel en in een eventuele finale. Nu ik lees dat jij het initiatief hebt genomen om mij weg te stemmen noem ik dit eigenlijk dom en is mijn rancune ook wel iets groter. Ik ging ervanuit dat je met MC, die denk ik bij een jury ook meer kans had gehad dan ik, mee wilde nemen in de overtuiging dat je van hem kon winnen. Tot mijn verbazing neem je toch Roy mee. Dus nu snap ik die move totaal niet meer. Waarom je final-2 verraden (iets wat zelfs ik nog nooit heb gedaan)om vervolgens een misschien wel sterkere kandidaat mee te nemen, onder het mom van loyaliteit. Heb jij, om jou woorden te gebruiken, je 'Nieky' eigenlijk wel gekillt ?

Het klinkt heel erg cliché, maar mijn stem staat absoluut nog niet vast.

Ik ga niet op RoyL stemmen uit rancune op hillo, alhoewel ik wel gezegd heb dat ik tegen je zou pleiten wanneer je me zou verraden. Volgens mij heb ik zelfs ooit gezegd dat ik bij verraad niet op je zou stemmen, maar dat weet ik niet 100% meer, dus vooruit, dat telt nu niet voor mij.

En ik ga niet automatisch op hillo stemmen, omdat zijn spel tactisch dichter bij dat van mij ligt dan dat van Roy. Ook al is dat niet mijn tactiek.

Aan beide heb ik daarom nog 1 aanvullende vraag. Ik wil namelijk graag beoordelen op basis van dit spel en niet op basis van reputatie. Ik wil daarom onderstaande discussie uit de wereld hebben.

- Ik weet hoe moeilijk het is, om met een bepaalde reputatie een spel te spelen, dus chapeau hillo. Dus Roy: In hoeverre heb je voordeel gehad dat je relatief onbekend was?

- Roy, ik kan me voorstellen dat het ontzettend lastig is om een spel als nieuwkomer te spelen, in het begin mis je bondjes. Dus hillo: In hoeverre heb je voordeel gehad dat je een reputatie had ?

Wellicht later nog een vraag. Maar dit is de speech die nu als eerste op het puntje van mijn tong lag.
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #236 Gepost op: 17-12-2016, 22:31:19 »
Hoi Hillo en Roy  ::joehoe::

Van harte gefeliciteerd met het behalen van de finale  ::bravo:: Terechte finalisten, maar iedereen die bij de laatste 5 zat zou een terechte finalist zijn geweest  :P

Mooie speeches beiden  ::ok::

Roy, schudt alsjeblieft die onzekerheid van je af, je hebt het spel echt ontzettend goed gespeeld. Helemaal op jouw manier, buiten je comfortzone lees ik nu maar daar heb ik niets van gemerkt.
In je speech haal je aan dat je het vooral sociaal hebt gespeeld, en met de meeste spelers een goede band hebt opgebouwd. Ik heb al een paar dagen een vraag voor je in mijn hoofd, en die gaat precies hierover. Want afgezien van het samen in dezelfde (Trudeau-)whatsappgroep zitten heb ik echt geen moment contact met jou gehad. Volgens mij hebben wij geen enkele persoonlijke pm uitgewisseld, noch een groeps-pm aan minder mensen dan alle Trudeauleden. En dat terwijl je het dus juist sociaal hebt gespeeld, gebaseerd op veel contact met de andere spelers. Waarom verdien jij dan in deze finale mijn stem, de stem van iemand waar je helemaal niet sociaal mee was?

Hillo, ook jouw speech sluit heel mooi aan bij de vraag die ik voor jou al een poosje in gedachten heb. Je vertelt dat je heel veel hebt gelogen, maar dat dat juist nodig was om zo ver te komen. Het heeft je inderdaad zover gebracht (samen met natuurlijk 2 ijzersterke proeven, je bent altijd supergoed in dit soort gecombineerde proeven, petje af).
Ik had eerder (lang geleden) de naam ook zo'n villain te zijn. In mijn ogen onterecht, want ik heb nooit veel gelogen in dit soort spellen. Ik vond het alleen wel altijd leuk om ergens een onverwachte move te maken.
Dit spel heb ik heel erg mijn best gedaan om tegen niemand te liegen. Dat lukt nooit helemaal, met name bij het wegstemmen van HIDM was liegen nodig, en ook Max zal mij wellicht niet helemaal eerlijk vinden. Maar tegen de anderen ben ik toch over het algemeen oprecht geweest. Persoonlijk vind ik dat een mooier spel. Ik beloof niemand een F2 omdat ik gedurende het spel misschien toch anders moet beslissen. Jij hebt meerdere mensen een F2 beloofd (en ze hadden kunnen weten dat dat niets waard was, zie de vragen van Robbie in de finale-eilandraad van Survivor 2013), en ook buiten deze gebackstabde F2's heb je ook tegen de anderen gelogen. Waarom verdien jij in deze finale mijn stem, de stem van iemand die het juist kan waarderen als een finale wordt behaald met zo min mogelijk leugens?
Keep calm and eat chocolates!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #237 Gepost op: 18-12-2016, 00:31:30 »
Hillo, jij hebt denk ik 1 hele grote fout gemaakt. En dat was mij wegstemmen en vervolgens wel Roy meenemen. Dit zeg ik niet uit rancune. Maar het lijkt alsof je je tegenstander onderschat en mij overschat. Ik heb meermaals gezegd dat Roy erg gevaarlijk is in het spel en in een eventuele finale. Nu ik lees dat jij het initiatief hebt genomen om mij weg te stemmen noem ik dit eigenlijk dom en is mijn rancune ook wel iets groter. Ik ging ervanuit dat je met MC, die denk ik bij een jury ook meer kans had gehad dan ik, mee wilde nemen in de overtuiging dat je van hem kon winnen. Tot mijn verbazing neem je toch Roy mee. Dus nu snap ik die move totaal niet meer. Waarom je final-2 verraden (iets wat zelfs ik nog nooit heb gedaan)om vervolgens een misschien wel sterkere kandidaat mee te nemen, onder het mom van loyaliteit. Heb jij, om jou woorden te gebruiken, je 'Nieky' eigenlijk wel gekillt ?

- Roy, ik kan me voorstellen dat het ontzettend lastig is om een spel als nieuwkomer te spelen, in het begin mis je bondjes. Dus hillo: In hoeverre heb je voordeel gehad dat je een reputatie had ?

Wow, leuke speech en goeie vraag! ::jaja::

Ik ga eerst even in op je eerste gedeelte, want dat heeft meer uitleg nodig. Daarin geef ik ook al een klein voorzetje voor m'n antwoord op de vraag van Swifty. Hoewel ik bereid was om deals te maken die ik uiteindelijk niet na kon komen, heb ik natuurlijk wel geprobeerd dat zo min mogelijk te doen. Ik zou dus nooit een F2 maken als dat op dat moment totaal helemaal geen optie voor me zou zijn. Zo is ook m'n F2 met jou ontstaan, uit een oprechte intentie om dat te gaan doen, mits ik maar zou blijven denken dat ik je kon verslaan. Dat was het geval tot aan de stemming waar HIDM wegging. Tot op dat punt waren jij en Swifty nog vrij gelijk aan mij, ik had net met jouw hulp de Maxstemming georganiseerd, dus dat zat wel snor. Maar bij de HIDM stemming werd ik schaakmat gezet door jou en Swifty, ik speelde toen m'n eigen spel niet (al stond ik wel achter de keus uiteindelijk en zag ik opties voor mezelf), maar volgde jullie beslissing. Dat was het punt waarop ik besefte dat jullie meer macht dan ik hadden en dus ook 't punt waarop ik besloot dat ik jullie beide weg zou moeten stemmen. Dat gevoel was groter naar Swifty (die had ik idealiter na Lan eruit gestemd ipv Lucy maar dat was geen optie), maar bij F6 targette jij ook opeens Swifty, waardoor je dát argument ook nog eens bij me wegnam voor een eventuele powermove. Roy deed na de HIDM stemming steeds precies wat mijn plan was. Nogmaals, geen goat want dat doet zijn spel te weinig eer aan, maar hij heeft dus hetzelfde spel gespeeld als ik, maar ik maakte de beslissingen. Jij had je eigen spel gespeeld. Daarom was jij vele malen meer mijn Nieky dan Roy. En dat is uiteindelijk bv ook een van de redenen dat ik MC wegstemde. Zijn spel was zo anders dan het mijne, dat ik dat gevaarlijker vond dan iemand die mijn spel meespeelde meenemen.

Dan je echte vraag: ja het is absoluut een voordeel dat ik al mensen ken omdat je veel eerder contact kan leggen. Dat weegt m.i. echter niet op tegen het nadeel van de sterke reputatie. Maar die reputatie hadden dit seizoen zoveel mensen dat ik er actief een voordeel van heb kunnen maken ::jaja:: Ik heb bijvoorbeeld BBUS als nieuwkomer gespeeld en dat zag ik als groot voordeel omdat ik vanuit een onverwachte hoek kon toeslaan. Dat voordeel heb ik daarna nooit meer gehad. Ik denk dat er niemand op dag 1 gezegd zou hebben dat ze graag tegenover mij in de finale zouden staan en dat dat bij Roy eerder het geval is.
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #238 Gepost op: 18-12-2016, 00:46:00 »
Hoi Hillo en Roy  ::joehoe::

Van harte gefeliciteerd met het behalen van de finale  ::bravo:: Terechte finalisten, maar iedereen die bij de laatste 5 zat zou een terechte finalist zijn geweest  :P

Hillo, ook jouw speech sluit heel mooi aan bij de vraag die ik voor jou al een poosje in gedachten heb. Je vertelt dat je heel veel hebt gelogen, maar dat dat juist nodig was om zo ver te komen. Het heeft je inderdaad zover gebracht (samen met natuurlijk 2 ijzersterke proeven, je bent altijd supergoed in dit soort gecombineerde proeven, petje af).
Ik had eerder (lang geleden) de naam ook zo'n villain te zijn. In mijn ogen onterecht, want ik heb nooit veel gelogen in dit soort spellen. Ik vond het alleen wel altijd leuk om ergens een onverwachte move te maken.
Dit spel heb ik heel erg mijn best gedaan om tegen niemand te liegen. Dat lukt nooit helemaal, met name bij het wegstemmen van HIDM was liegen nodig, en ook Max zal mij wellicht niet helemaal eerlijk vinden. Maar tegen de anderen ben ik toch over het algemeen oprecht geweest. Persoonlijk vind ik dat een mooier spel. Ik beloof niemand een F2 omdat ik gedurende het spel misschien toch anders moet beslissen. Jij hebt meerdere mensen een F2 beloofd (en ze hadden kunnen weten dat dat niets waard was, zie de vragen van Robbie in de finale-eilandraad van Survivor 2013), en ook buiten deze gebackstabde F2's heb je ook tegen de anderen gelogen. Waarom verdien jij in deze finale mijn stem, de stem van iemand die het juist kan waarderen als een finale wordt behaald met zo min mogelijk leugens?

Hoi  ::zwaai::

Dank! En uiteraard, jij was een zeer waardige finalist geweest ;D precies de reden dat ik je weg wou hebben.. Maar ik vond eigenlijk iedereen die de merge haalde een waardige finalist. Dat zeg ik niet om te slijmen, maar iedereen was zó fanatiek en echt keihard aan het spelen, dat het een groot en intens Survivor feest werd. Ik vond dit tactisch gezien ook één van de meest zenuwslopende spellen omdat iedereen enorm capabel was om het spel op hoog niveau te spelen. Dus: topcast! ::bravo::

Maargoed, dan je vraag. Een hele terechte vraag, maar zoals je zelf al aangeeft: dat is niet te doen. Ik denk dat je dat zelf ook heel goed beseft, want je hebt mij ook een F3 beloofd maar stemde mij ook weg bij 5. Ik snap dat dat was door de idol van MC maar die had hij niet gehad als jij 'm de clue niet gegeven had ;D

Anyway, zoals ik al zei is het natuurlijk niet zo dat ik lukraak dealtjes aan het strooien was. Ik heb jou bv nooit een F2 beloofd want ik wist dondersgoed dat dat never nooit niet mijn intentie zou zijn. Dus in die zin was ik wel voorzichtig. Waar dit jaar het verschil in zat ten opzichte van vorige jaren, is m'n bereidheid om me van deals te ontdoen als het spel zich daarnaar vormde. Het spel verandert wekelijks. De ene speler wordt minder gevaarlijk omdat hij tactisch onder doet, de ander is plots een meesterbrein en een gevaar voor de eindoverwinning. Dat kon elk moment gebeuren en ik had besloten dat ik niet aan een deal trouw zou blijven, puur om trouw te blijven. Als ik zag dat iemand me zou gaan verslaan, (of bv in het geval van Lucy, als ik zag dat als ik haar niét weg zou stemmen, ik m'n eigen positie binnen de alliantie met jou, Niek en MC om zeep zou helpen), heb ik de beslissing genomen voor mezelf te kiezen. Alle opties open houden dus vooral en iedereen close houden ::jaja::
Nieky grab a life vest!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Eilandraad
« Reactie #239 Gepost op: 18-12-2016, 01:04:01 »
Hillo en Roy, gefeliciteerd met jullie finaleplaats! ::bravo::

Het was een plezier om dit spel met jullie en alle andere Survivors te mogen spelen! Wederom een fantastisch seizoen gehost door D*N!

Maar nu, tijd voor wat serieuzere zaken:
- hillo, we hebben al verschillende seizoenen samengewerkt. Ik keer nu natuurlijk terug naar het moment van de F5. We hebben het er achter de schermen al over gehad maar waarom heb je mij niet ingelicht over de ronde dat er op Swifty werd gestemd? Je hebt je uitleg al wat gegeven maar voor de kijkers is dit wel een belangrijk gegeven. Tot op dat moment ben je altijd trouw geweest aan wat je zei tov mij maar op dat moment doe je iets totaal anders. Als het nu was om mij te blindsiden, begrijp ik dat uiteraard maar nu betrek je me niet in onze/jouw plannen. Dacht je op dat moment niet: hmm, als ik MC nu niet inlicht en hem verraad, kost het me misschien in de finale zijn stem voor de winst?
Bij de Maxstemming is er info doorgespeeld over een idol en wie die ging inzetten. Nieky en jij hebben me toen in het spel gehouden waar ik natuurlijk heel dankbaar voor ben maar wat was daar de reden voor? Gezien de sterke alliantie binnen Trudeau en je sterke side-bondjes hadden jullie mij ook gewoon kunnen laten wegstemmen die ronde.

- RoyL, ik heb feitelijk dezelfde vraag als Swifty: je zegt een sociaal spel gespeeld te hebben maar ik heb nauwelijks contact gehad met jou en de keren dat we 1-op-1 een pb uitwisselden, was dat telkens na een vraag van mij aan jou. Ik begrijp dat je in het begin van het spel geen nood/reden had om met mij veel contact te hebben maar mij lijkt het wel dat dat contact belangrijker wordt naarmate er minder spelers in het spel zijn. Waarom heb jij me nooit benaderd om bv samen een move te doen tegen een gevaarlijke speler?
Ook zegt hillo dat hij jou naar Niek geswitched heeft ipv op mij te stemmen bij de F4. Nu, ik rekende erop dat jij sowieso met hillo mee zou stemmen en ik wilde toen niet het risico nemen om met jou contact op te nemen om samen op Nieky te gaan stemmen want ik wist dat die info dan bij hillo zou belanden en bijgevolg misschien bij Nieky. Als hillo dan liever Nieky erin hield, was ik degene die vloog. Ik ging er dus vanuit dat jij hillo zou volgen en dat hillo die ronde wel op Nieky zou stemmen, anders was het een tactische blunder van formaat geweest van hillo. Nu de vraag hierbij: hoezo heeft hillo jou van mij naar Niek moeten switchen die ronde? Nieky was toch duidelijker een grotere bedreiging dan ik in de halve finale?
2024: wie is de Mol?