Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 65198 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #240 Gepost op: 18-12-2016, 11:26:33 »
Hillo en ROYL allereerst proficiat met jullie finaleplaats.
Jullie hebben gedaan wat 14 anderen niet konden.

Nu het serieuze gedeelte:

ik heb jullie niet lang meegemaakt, dus mijn stem hangt ook af van jullie antwoorden op alle vragen.

Nu kort, mijn vragen:

Hillo, je hebt mij en MC geholpen bij de eerse stemming na de samensmelting. Maar daarna was het over en uit en werd ik weggestemd.
Hoewel je de schijn ophield dat je met mij wou werken, was er niks van waar. Je zei dat Nieky en Swifty niet  wouden meewerken, maar je ging proberen om hen om te praten.
was dit zo of was je gewoon mij aan het bespelen op dat punt?

ROYL, wij hadden contact voor de teams werden verdeeld. Aan de merge pikten we dit terug op. Je wou samenwerken en dit deed je ook.
Je zei eerlijk op mij te stemmen omdat je geen meerderheid had. Uiteindelijk zette je dubbele stem in  mijn voordeel. Sommige noemen dat 'weggooien', anderen noemen dit een move proberen te maken. Ik zit in kamp 2. Moves proberen te maken is nog altijd beter dan floaten, wat velen doen als ze hier pas beginnen/ amper connecties hebben. Zulke zaken apprecieer ik wel.
Wat ging door je heen bij die stemming tussen mij ene Lucy en hoe heb je dat uitgelegd aan de anderen?

Veel succes allebei
klaar voor de strijd

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Eilandraad
« Reactie #241 Gepost op: 18-12-2016, 12:33:49 »
Hoi Hillo en RoyL! Ten eerste, hartelijk gefeliciteerd met de finaleplekken. Het is nooit simpel om in de ifnale te komen, dit seizoen was niet anders. Als ik een keer boos klink, is dat absoluut niet zo, maar er zijn wel een paar dingen die ik wil zeggen en vragen. Mijn stem ligt compleet open nog.

Ik zal beginnen met iets dat me enorm tegenviel van jullie beiden. Ik heb namelijk door mijn PM's gekeken, en ik heb geen een PM van jullie gezien aan mij die niet aan de hele tribe was gericht. Dan vraag ik me af of jullie niet dachten of ik in de jury zou komen, en dus niet moeilijk deden over jury management, of gewoon mijn stem niet verwachtten?

Er zal jullie een boel gevraagd worden de komende tijd, succes alvast daarop. Ik zal ook mijn stem op jullie antwoorden op anderen baseren. Toch heb ik nog twee vragem aan jullie beiden, namelijk:

- Wat is de grootste fout die je in dit spel hebt gemaakt, en hoe ben je die te boven gekomen?
- Wat is de grootste fout in dit spel die je niet te boven bent gekomen?

Succes en veel plezier op FTC  ::zwaai::

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #242 Gepost op: 18-12-2016, 13:18:41 »
Pittige vragen allemaal! Ik ben vandaag met de boyfriend, maar zal vanavond of uiterlijk morgen even goed voor m'n antwoorden gaan zitten ::ok::
Nieky grab a life vest!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De Eilandraad
« Reactie #243 Gepost op: 18-12-2016, 19:23:48 »
Wat worden er al goede vragen gesteld, zeg!
Gefeliciteerd natuurlijk, finalisten, ook namens mij. ::bravo:: Ik vind dat jullie allebei die plek hebben verdiend. ::jaja:: En dat meen ik. Ik ben er misschien al uit op wie ik ga stemmen, maar de antwoorden die jullie geven kunnen de zaak veranderen, dus... ik ben benieuwd. Héél benieuwd wie uiteindelijk de nummer 1 wordt.

Goed, allereerst, om in te haken op wat meerdere mensen al hebben gevraagd: jullie contact met ons. In het begin hoorde ik in de fameuze appgroep dat jij, hillo, met veel mensen contact zocht en afspraken maakte. Mij heb je echter nooit benaderd. Wij hebben pas 'samengewerkt' (voel het sarcasme - maar ik vergeef je, hoor ;)) op Lucy's initiatief, nadat HIDM was weggestemd. Maar dat was ook niet persoonlijk, maar in een groep. Had je daar een reden voor? Je schrijft ook dat je in eerste instantie Lucy niet wilde wegstemmen. Was er ergens dan toch nog hoop voor een F4 met Lucy, Roy en ons twee?

Roy, met jou heb ik wel een beetje persoonlijk pm-contact gehad. Voorafgaande aan de Wouterstemming wilde je mij overhalen om ook op Lucy te gaan. Je voorstel was toen om met mij, Lan en de Belgen verder te gaan tot het eind. Was dat een reëel voorstel? Toen ik eruit ging, stelde je voor om op elkaar te stemmen, zodat één van ons nog fideel overkwam naar de rest. Ik geloofde daar niet veel van. Had jij toen al met de rest afgesproken om op mij te gaan en wist je dus al dat mijn lot bezegeld was? Je probeerde nog heel sneaky mijn stem te winnen voor mocht je in de finale staan... Tsja, we zullen zien! ;)

Ik vind het moeilijk om goede vragen te stellen, omdat ik niet vaak echt met jullie heb samengewerkt. Daarom lees ik ook goed mee met wat jullie de anderen te zeggen hebben. Succes met het formuleren van de antwoorden!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #244 Gepost op: 19-12-2016, 10:55:54 »
- hillo, we hebben al verschillende seizoenen samengewerkt. Ik keer nu natuurlijk terug naar het moment van de F5. We hebben het er achter de schermen al over gehad maar waarom heb je mij niet ingelicht over de ronde dat er op Swifty werd gestemd? Je hebt je uitleg al wat gegeven maar voor de kijkers is dit wel een belangrijk gegeven. Tot op dat moment ben je altijd trouw geweest aan wat je zei tov mij maar op dat moment doe je iets totaal anders. Als het nu was om mij te blindsiden, begrijp ik dat uiteraard maar nu betrek je me niet in onze/jouw plannen. Dacht je op dat moment niet: hmm, als ik MC nu niet inlicht en hem verraad, kost het me misschien in de finale zijn stem voor de winst?
Bij de Maxstemming is er info doorgespeeld over een idol en wie die ging inzetten. Nieky en jij hebben me toen in het spel gehouden waar ik natuurlijk heel dankbaar voor ben maar wat was daar de reden voor? Gezien de sterke alliantie binnen Trudeau en je sterke side-bondjes hadden jullie mij ook gewoon kunnen laten wegstemmen die ronde.

Goed, even stap voor stap ;D
Roy wint immuniteit, vond ik prima want Swifty was mijn target op dat moment. Maar binnen Swillieky, de alliantie tussen Swifty, Nieky en mijzelf die na de merge is opgericht, brak natuurlijk de pleuris uit, want "ons target had immuniteit". De vote is toen naar jou geswitcht, maar Niek en ik hadden ondertussen ook een groepje met Roy om Swifty weg te stemmen. Toen kwam de idol in het spel... Swifty wou de eerste clue niet met ons delen, wat ik best begrijpelijk vond, maar ik was bang dat ze 'm ook zou vinden. Toen won Niek die ronde ook de eerste clue, waardoor ik eindelijk een logische gok kon plaatsen en wonder boven wonder gokte ik in één keer goed. En ik vond: een lege plek. Toen dacht ik dus dat Swifty de idol zou hebben, en Niek besloot haar te confronteren met de lege plek. Toen werd duidelijk dat zij de avond daarvoor de clue wel aan jou gedeeld had en dat jij had aangekondigd op de plek te gaan zoeken waar de idol ook daadwerkelijk lag. Voor mij was dat goed nieuws, want dat betekende dat Swifty 'm dus niet had. Maar tegelijkertijd was het slecht nieuws, want blijkbaar had Swifty jou verkozen boven Niek en mij om de clue mee te delen. Ik had het hele spel al het idee dat Swifty en jij closer waren dan Swifty deed vermoeden, en dit bevestigde dat alleen maar. Het plan om Swifty te blindsiden kon gelukkig wel doorgaan, maar als jij de idol op haar zou spelen (wat ik inderdaad een rare move had gevonden, want ik dacht dat jij haar ook wel de grootste bedreiging zou vinden, maar again... Dat hele delen van die clue maakte dat vertrouwen een stuk minder sterk...) zou ik of Niek eruit gaan. Dus toen heb ik het plan bedacht om jou zó ongemakkelijk te maken dat je niet ook maar voor 1% zou gaan overwegen om de idol op Swifty te spelen, en vervolgens drie stemmen op Swifty te zetten. Wat leidde tot een heel leuk PM gesprek tussen ons :P Nogmaals sorry voor de loze bedreigingen daarin, maar ik kon niet anders op dat moment, omdat ik niet onnodig risico wou lopen dat jij de idol niet voor jezelf zou spelen. En ik heb het hopelijk de ronde daarop goed gemaakt door je wel in te lichten over de stemmen op Niek ;D Maar kort gezegd om je vraag te beantwoorden: nee, ik dacht niet dat dit me jouw stem zou kosten, want ik zie het niet als verraad richting jou. Ook in deze stemming heb ik je namelijk beschermd (ok, dat deed de idol vooral :P maar ik heb je wederom niet getarget, waar dat wel het Swillieky-plan was).

Dan je tweede vraag: de Trudeau alliance was alles behalve sterk. Ja het waren sterke spelers, maar al tijdens de groepsfase waren er scheurtjes bijvoorbeeld tussen Lucy en mij, omdat we allebei de spelers in het spel wouden houden die we konden vertrouwen. Ik vertrouwde jou en Wouter, zij Max en Hans. Als ik jou op dat moment had weg laten stemmen, was HIDM top dog geworden met al z'n numbers (Lucy/Max/Hans en Roy en misschien ook Lan?). Hoewel ik met HIDM samenwerkte vond ik dat niet zo'n heel goed plan ;D Dus ik heb daar de stemming geswitcht van Hans naar Max, omdat Niek met de info kwam dat Hans een idol zou gaan spelen. Omdat HIDM van niks mocht weten hebben we Lan en Roy gewoon op Hans laten stemmen, zodat die niet het plan aan HIDM door konden vertellen. Maar jij was sowieso geen optie voor mij, want ik was van plan zo lang als ik maar kon met jou samen te werken omdat ik je vertrouwde ::jaja::
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #245 Gepost op: 19-12-2016, 11:12:17 »
Hillo, je hebt mij en MC geholpen bij de eerse stemming na de samensmelting. Maar daarna was het over en uit en werd ik weggestemd.
Hoewel je de schijn ophield dat je met mij wou werken, was er niks van waar. Je zei dat Nieky en Swifty niet  wouden meewerken, maar je ging proberen om hen om te praten.
was dit zo of was je gewoon mij aan het bespelen op dat punt?

Hmm dat is een beetje een combinatie van beiden. Heel eerlijk: je was niet mijn belangrijkste bondgenoot, dus ik was absoluut bereid om je te verliezen op dat moment als jou houden mijn eigen spel in gevaar bracht. Ik had net de hele Max stemming opgeschud, want daar was het oorspronkelijke plan ook al van iedereen om op jou te stemmen. Maar zoals ik net al zei: dat vond ik stom, want ik vond jou helemaal niet zo bedreigend op dat moment en wilde graag nog even met jou doorspelen. Die eerste keer is me dat gelukt, maar de ronde daarop was iedereen wéér dead set op jou wegstemmen. Ik heb toen oprecht geprobeerd om bij Niek en Swifty een plan te pitchen om jou wederom te redden en Lucy weg te stemmen. Ik dacht toen nog dat de idols die Niek en ik hadden echt waren, dus mijn plan was om er eentje door te sluizen naar jou, alsof jij die gevonden had, en je zo gered was. Maar ik kreeg dat plan niet rond bij Swifty en Nieky. Toen heb ik besloten om jou weg te stemmen, want als ik nu zelf weer m'n eigen plan getrokken had en Swillieky daarbij verraden had, was dat niet goed voor me geweest ::ohno::

Dus in eerste instantie was ik je niet aan het bespelen, ik heb écht m'n best gedaan, maar ik kon niet wéér een stemming op z'n kop zetten. En dat was op een gegeven moment wel duidelijk, waarna ik wat stiller naar jou geworden ben, maar ik denk dat ik nog wel een paar keer gezegd heb dat ik Niek en Swifty aan het ompraten was, waar ik die hoop al opgegeven had. Dus in die zin heb ik je deels bespeeld ::jaja::
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #246 Gepost op: 19-12-2016, 17:28:31 »
Ik zal beginnen met iets dat me enorm tegenviel van jullie beiden. Ik heb namelijk door mijn PM's gekeken, en ik heb geen een PM van jullie gezien aan mij die niet aan de hele tribe was gericht. Dan vraag ik me af of jullie niet dachten of ik in de jury zou komen, en dus niet moeilijk deden over jury management, of gewoon mijn stem niet verwachtten?

 ::zwaai:: Dat klopt, jij was de enige uitzondering op het contact zoeken met iedereen. En dat had voor mij een hele simpele reden: op het moment dat we met elkaar gingen spelen was jij de eerste die ik eruit wou... ::sorry:: Tijdens de groepsfase had ik contact kunnen zoeken, maar dat had nog weinig nut omdat A) we hadden nog niks met elkaar te maken (en in de echte survivor kan je dan ook niet met elkaar praten) en B) ik kreeg al info uit Laurier van Giorgio en Molcrazy. Toen de samensmelting kwam wou ik de groep van HIDM aanvallen om hem te verzwakken en omdat ik jou altijd als tactische speler zag vond ik jou de meest logische keus. Dan kon ik wel contact gaan zoeken en leuk liegen, maar dat zag ik als nog slechter dan gewoon helemaal niks zeggen ::jaja:: En ik denk dat we daar redelijk hetzelfde over dachten, want jij hebt mij natuurlijk ook nooit wat gestuurd ;)

Maar nogmaals: niks persoonlijks dus, het is niet dat ik het spel niet met je wilde spelen of je niet boeiend genoeg vond ofzo, in tegendeel zelfs. Het is alleen zo gelopen.

- Wat is de grootste fout die je in dit spel hebt gemaakt, en hoe ben je die te boven gekomen?
- Wat is de grootste fout in dit spel die je niet te boven bent gekomen?

Leuk dat je dit vraagt want ik heb hier laatst nog over nagedacht. Ik denk dat ik twee fouten in het spel gemaakt heb die ik niet had hoeven maken:

1) Niet doorhebben dat HIDM de idols had. Ik heb echt super lang gedacht dat ik de idols in m'n bezit had. Twee stuks, waarvan Niek er op een gegeven moment ook eentje van had. En dat was super dom, want er was gewoon een afbeelding van die dingen geplaatst door D*N voor het spel begon, dus ik wist hoe ze eruit zouden moeten zien. Als ik dat gelijk door gehad had, had ik HIDM minder vertrouwd dan ik nu deed. Gelukkig gebeurden er andere dingen waardoor ik hem niet meer vertrouwde en op tijd weggestemd heb, maar anders had ik hier misschien niet gezeten ;D Uiteindelijk had ik sinds het vertrek van HIDM het vermoeden dat m'n idol nep was, maar wist ik dat nog altijd niet zeker. Pas bij de F6 of F5 zag ik dat plaatje... Toen heb ik er nog een 'stoere actie' van geprobeerd te maken en 'm op HIDM te spelen en in het vuur te flikkeren ;D Maar dit zie ik wel als een fout in m'n spel.

2) Het aan Niek vertellen dat m'n idol nep was. Dat was echt het meest domme van allemaal. Iedereen in het spel dacht volgens mij dat het ding echt was en ik moet zo nodig aan Niek eruit floepen dat hij fake is, waardoor Niek heel slim de stemmen op mij kon laten vallen bij de F5. Anders waren ze op hemzelf gegaan. Gelukkig was de alliantie tussen Roy, Niek en mij sterk genoeg waardoor er geen derde stem ook op mij kwam, maar die domme fout had me m'n spel kunnen kosten.

Twee fouten dus die ik beide te boven gekomen ben. En gezien ik hier bij FTC zit heb ik nu nog geen fouten die ik niet te boven gekomen ben. Het spel is eigenlijk elke tribal council zo gelopen als ik gepland had. Ik heb altijd aan de juiste kant van de numbers gezeten, als enige speler dit seizoen. Maar ik zal je wel een antwoord geven waarvan nog moet blijken of ik die fout te boven kan komen: ik denk dat ik heel gevaarlijk spel gespeeld heb voor m'n endgame en jury management. Ik heb letterlijk iedereen geblindside, van Loenev tot aan Nieky (en misschien zelfs MC al heb ik hem niet meer persoonlijk gesproken bij de F3). Dat is misschien leuk voor tv, maar ik ben niet super trots op het feit dat ik dat zo moest doen... Ik sta er wel achter hoor, maar ik ben me er heel erg van bewust dat dat best eens een reden kan zijn dat ik uiteindelijk verlies van Roy die door z'n minder agressieve en meer volgzame spel, minder bloed aan z'n handen heeft en jullie dus minder boos op hem zijn. Maar dat gaan we zien en ik hoop dat ik ook die 'fout' te boven kan komen! ::jaja::
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #247 Gepost op: 19-12-2016, 17:48:27 »
Goed, allereerst, om in te haken op wat meerdere mensen al hebben gevraagd: jullie contact met ons. In het begin hoorde ik in de fameuze appgroep dat jij, hillo, met veel mensen contact zocht en afspraken maakte. Mij heb je echter nooit benaderd. Wij hebben pas 'samengewerkt' (voel het sarcasme - maar ik vergeef je, hoor ;)) op Lucy's initiatief, nadat HIDM was weggestemd. Maar dat was ook niet persoonlijk, maar in een groep. Had je daar een reden voor? Je schrijft ook dat je in eerste instantie Lucy niet wilde wegstemmen. Was er ergens dan toch nog hoop voor een F4 met Lucy, Roy en ons twee?

Nadat HIDM weggestemd werd heb ik m'n pad naar de finale uitgestippeld. Ik was daarin nog flexibel, maar ik wist een paar dingen zeker: ik moest in elk geval Swifty, Niek en Lucy nog wegstemmen. Alleen niet allemaal op volgorde, maar juist getimed. Ik wist ook dat Trudeau volledig uit elkaar was gevallen na die eilandraad, wat mij een goeie positie gaf om in het midden te gaan opereren. Dat ben ik gaan doen en ik heb Lucy benaderd (oprecht met de intentie om eerst Lan (één van Swifty's numbers), en daarna Swifty zelf weg te stemmen). Zij had natuurlijk contacten met jou en ik met Roy, dus zo hebben we samen die F4 bij elkaar gekregen. De reden dat ik je daarbuiten niet persoonlijk heb benaderd was omdat ik niet wist in hoeverre anderen ook contact met jou hadden en als ik jou persoonlijk ga vragen om je op den duur tegen Lucy te keren.. Dat is niet slim natuurlijk ;D

Maargoed, ik had jou wel in m'n F4 gepland toen zónder Lucy, of alleen Lucy, of beide niet. Niet een F4 met jullie samen, want dan zou het 2-2 worden. Daarbij denk ik dat ik te makkelijk getarget kon worden binnen dat viertal, ik had sowieso een grote naam als Niek nodig in de F4. ::jaja:: Als Swifty geen immuniteit had bij de F7 (nadat Lan weg was), had ik jullie beide in ieder geval meegenomen naar 6 en misschien ook wel naar 5 (maar alleen met Niek en Roy erbij), afhankelijk van of Niek mij dan nog zou vertrouwen en of hij ook op Swifty gestemd zou hebben. Maar dat was allemaal niet aan de orde, want Swifty was wél immuun en Niek wegstemmen was nog geen optie want hij was een veel te belangrijke bondgenoot. Dus toen kon ik ofwel MC wegstemmen ofwel Lucy en daarin speelde het vertrouwen van Swifty en Nieky bewaren een grote rol, waardoor die stemming op Lucy viel.

Een ronde later baalde ik opnieuw, want Swifty was wéér immuun. En ik wou sowieso niet Niek wegstemmen vóór Swifty, helemaal niet omdat wij het toen ook al samen hadden over hoe gevaarlijk Swifty was. Toen waren m'n opties dus MC of jou, en heb ik helaas voor jou opnieuw voor het niet onnodig opschudden van het spel gekozen. Gelukkig ging Roy daar altijd makkelijk in mee ;D

Ik had je dus graag wat verder zien komen, helemaal omdat ik de Unexpected 4 en later 3 echt een leuke alliance vond. Maar ik wou daar niet m'n vertrouwensband met Niek en MC voor opofferen.
Nieky grab a life vest!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: De Eilandraad
« Reactie #248 Gepost op: 19-12-2016, 17:53:03 »
En ik heb het hopelijk de ronde daarop goed gemaakt door je wel in te lichten over de stemmen op Niek ;D

Nou, je kwam er laat mee af maar je kwam er wel mee af :P ik ging die ronde sowieso op Niek stemmen, ook al had je me toen geen pb gestuurd: ik rekende namelijk op je strategisch inzicht toen dat hij weg moest. Ik durfde het plan echter niet aan Roy voorstellen omdat die info waarschijnlijk bij jou zou belanden en vervolgens misschien bij Nieky en als jij hem er dan liever inhield dan ik, moest ik misschien toch nog gaan. En voor het geval je je toch niet tegen Niek zou keren, zou de stemming 2 voor Roy, 1 voor Nieky en dan nog 1 voor Nieky of mij zijn. Had zelf verwacht dat Nieky op mij zou stemmen.

Hillo, nog een vraagje, die twee idols: je hebt die dus allebei gevonden en er één aan Nieky gegeven om zijn vertrouwen voor de F2-deal te blijven behouden?

2024: wie is de Mol?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #249 Gepost op: 19-12-2016, 18:25:06 »
Nou, je kwam er laat mee af maar je kwam er wel mee af :P ik ging die ronde sowieso op Niek stemmen, ook al had je me toen geen pb gestuurd: ik rekende namelijk op je strategisch inzicht toen dat hij weg moest. Ik durfde het plan echter niet aan Roy voorstellen omdat die info waarschijnlijk bij jou zou belanden en vervolgens misschien bij Nieky en als jij hem er dan liever inhield dan ik, moest ik misschien toch nog gaan. En voor het geval je je toch niet tegen Niek zou keren, zou de stemming 2 voor Roy, 1 voor Nieky en dan nog 1 voor Nieky of mij zijn. Had zelf verwacht dat Nieky op mij zou stemmen.

Hillo, nog een vraagje, die twee idols: je hebt die dus allebei gevonden en er één aan Nieky gegeven om zijn vertrouwen voor de F2-deal te blijven behouden?

Ik heb ze niet echt gevonden, maar beide in de schoot geworpen gekregen. De eerste kreeg ik van HIDM, die alle hints die Swifty met hem deelde, weer met mij deelde. Hij had 'm natuurlijk al zelf gepakt en een neppe terug verstopt, maar gaf mij toen de juiste clue zo van "het is deze of deze, Swifty gokt morgen op deze, dus als jij dat nu doet, dan heb je 'm misschien eerder dan zij". De tweede ging op eenzelfde manier via Niek die de clue van Lucy deelde. HIDM had die ook al ondertussen, maar ik kreeg op een gegeven moment een appje van Niek met "gok die naam, dan heb je idol 2". Die idol heb ik vervolgens tijdens de stemming op Wouter aan Niek gegeven omdat ik eerder moest stemmen. Voor het geval dat we toch nog dat plan zouden doen met de idol aan Wouter geven (zie een van m'n antwoorden hierboven). Dat had dus niks met vertrouwen of een F2 te maken eigenlijk, ik denk dat dat vertrouwen al wel sterk genoeg was toen ::jaja::
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #250 Gepost op: 19-12-2016, 19:36:36 »
 ::rofl:: Ik had niet anders van je verwacht HIDM ::ohno::

Ik weet niet of je wil dat ik ergens op in ga, maar ik kan er weinig tegenin brengen. Heb je inderdaad die belofte gedaan en je genaaid, het spijt me niet en dus verwacht ik niet dat je op mij stemt. Ik denk alleen dat als je iets geeft om de manier waarop je dit spel zelf altijd speelt, je dat wel zou moeten doen, maar die keus is aan jou ::jaja::

Waar ik wel een opmerking bij wil plaatsen is dat Roy niet met MC ging samenwerken bij F4. MC durfde hem niet te benaderen en Roy heeft dat vice versa ook niet gedaan, dus die samenwerking bestond niet en als die er al was liep die via mij.
Nieky grab a life vest!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Eilandraad
« Reactie #251 Gepost op: 19-12-2016, 19:52:54 »
Waar ik wel een opmerking bij wil plaatsen is dat Roy niet met MC ging samenwerken bij F4. MC durfde hem niet te benaderen en Roy heeft dat vice versa ook niet gedaan, dus die samenwerking bestond niet en als die er al was liep die via mij.

Dit zijn argumenten om op Roy te stemmen jongen, want ik vind nog steeds dit :

Daarom vond ik het ook zonde dat je hem bij de F4 wegstemde. Los van of het contact tussen Molcrazy en Roy nou helemaal door jou kwam (wat ik dan ipv een goede move van hem eerder een minder goede move van jou vind) was het er wel en leidde het tot dit. Als je wint was dat over all misschien wel een goede move, maar voor mijn persoonlijke stem niet ;)
You'll never walk alone

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #252 Gepost op: 19-12-2016, 20:11:10 »
De reden dat ik niet op je stem is niet dat je me genaaid hebt, maar dat ik grote minpunten zie in je spel waar ik zelf net zo goed op afgestraft zou moeten worden imo als ik ze had gemaakt en vervolgens hier zou zitten :) Dat die belofte gemaakt is dat we elkaar niet onze jurystem zouden geven is een bijkomstigheid, maar tegen Nieky had je hem bijvoorbeeld alsnog wel gekregen waarschijnlijk.

Daarom vond ik het ook zonde dat je hem bij de F4 wegstemde. Los van of het contact tussen Molcrazy en Roy nou helemaal door jou kwam (wat ik dan ipv een goede move van hem eerder een minder goede move van jou vind) was het er wel en leidde het tot dit. Als je wint was dat over all misschien wel een goede move, maar voor mijn persoonlijke stem niet ;)

Ok, in dat geval fair enough ::ok::

Dit zijn argumenten om op Roy te stemmen jongen, want ik vind nog steeds dit :

Ik snap dat jij vindt dat ik jou mee had moeten nemen, maar voor mijn persoonlijke spel was dat niet goed geweest. Ik had 100% van jou verloren imo en ik denk dat je je eigen spel onderschat. Je had je voor de volle miljoen procent in die finale vastgebeten en al mijn moves onderuit gehaald met dat het net zo goed (Wouter, Lan, Lucy, Hans, Swifty) of nog meer (HIDM en ik denk ook Swifty) jouw moves waren of dat ik ze niet zonder jouw info had kunnen maken (Max). Jij was mijn Nieky. Daar blijf ik bij. En dus sta ik ook achter de keus om jou weg te stemmen bij F4. Precies om dezelfde reden dat jij ook Swifty wegstemde bij F5. En ik vind het ook niet meer dan logisch dat ik dan dus ook Roy en MC vraag op jou te stemmen, los van of ze dat al van plan waren. In m'n eentje is m'n stem niet zoveel waard.

Zo gaat het spelletje, ik kan ook niet niks zeggen als jij om een F2 bevestiging vraagt bij F4, dat weet jij ook. Ik had dit spel nooit kunnen spelen als ik geen vertrouwen zou opbouwen bij iedereen, want als ik niks zeg en niks beloof vertrouwt niemand me door m'n eerdere reputatie. En als ik daar nu op afgerekend word dan is dat zo, dan ben ik bij voorbaat kansloos geweest want ik had het einde niet gehaald als ik anders gespeeld had en ik was ook tweede geworden als ik mijn Nieky óf Swifty meegenomen had naar het eind. ::jaja::
Nieky grab a life vest!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De Eilandraad
« Reactie #253 Gepost op: 19-12-2016, 20:22:07 »
Ik denk dat je meer kans gehad had tegen Niek dan tegen Roy :P
Meer speech volgt later maar moest even reageren
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eilandraad
« Reactie #254 Gepost op: 19-12-2016, 20:32:05 »
Roy, als jij de proef had gewonnen, had jij dan MC of Hillo meegenomen naar de finale?
Keep calm and eat chocolates!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Eilandraad
« Reactie #255 Gepost op: 19-12-2016, 20:43:03 »
Roy, als jij de proef had gewonnen, had jij dan MC of Hillo meegenomen naar de finale?

Daar kan ik wel even snel antwoord op geven :P Ik had denk ik MC meegenomen, omdat ik dacht dat ik tegen hem een betere kans maakte dan tegen hillo.

De rest van de antwoorden komen morgen, ik ben nog druk aan het typen :P

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #256 Gepost op: 19-12-2016, 20:59:09 »
Daar kan ik wel even snel antwoord op geven :P Ik had denk ik MC meegenomen, omdat ik dacht dat ik tegen hem een betere kans maakte dan tegen hillo.

De rest van de antwoorden komen morgen, ik ben nog druk aan het typen :P

Dat hoor ik graag in dit geval ;D het geeft namelijk aan dat je met exact dezelfde moraal gespeeld hebt als ik: mensen wegstemmen als je ze niet denkt te kunnen verslaan, ondanks gemaakte deals. ;D
Nieky grab a life vest!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Eilandraad
« Reactie #257 Gepost op: 19-12-2016, 21:06:38 »
Dat hoor ik graag in dit geval ;D het geeft namelijk aan dat je met exact dezelfde moraal gespeeld hebt als ik: mensen wegstemmen als je ze niet denkt te kunnen verslaan, ondanks gemaakte deals. ;D

Uiteindelijk speelt iedereen om te winnen toch? :P

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #258 Gepost op: 19-12-2016, 21:22:26 »
Uiteindelijk speelt iedereen om te winnen toch? :P

Zeker ::jaja::
Nieky grab a life vest!

Offline Lan

  • Forumlid
Re: De Eilandraad
« Reactie #259 Gepost op: 20-12-2016, 02:35:45 »
Haai finalisten! Gefeliciteerd met het behalen van de F2.

Ik ben gek op bittere jury speeches, maar ik heb daar weinig reden toe en ik ga er geen toneelstukje van maken.  :P

Hillo, jij geeft inmiddels tot geloof ik drie keer aan met 'iedereen' goed contact te hebben gehad en dat dit ook een les is die je hebt opgepikt door eerdere spellen. Max is inmiddels op de uitzonderingenlijst gezet, maar naar mij is ook nooit maar 1 berichtje geweest. Ik ben als iemand die vooral vanaf de buitenkant probeerde informatie te winnen juist aangewezen op jullie antwoorden, dus dan halen dit soort uitspraken voor mij de geloofwaardigheid van je speech onderuit. Zeg dan eerlijk, jullie waren de minderheid en totaal niet interessant voor mijn strategisch spel of als persoon.

Voor mij was de perceptie dat jij, Swifty en Nieky een eenheid waren, en vanaf mij gezien was Swifty de drijvende kracht, gevolgd door Nieky, en daarna jij. Wat dat betreft slim om de mensen die voor jou staan te lozen, maar vaak hebben mensen in hun hoofd al een beslissing gemaakt van de verhoudingen in het spel op het moment dat ze eruit gaan, en wat dat betreft schiet je richting mij als jury vote naast het gebrek aan persoonlijke verbinding ook tekort in jury management.

Ik moet wel kredits geven, ik denk dat jij meer succesvolle moves op je rekening heb staan, en buiten Roy mee nemen boven MC heb ik niks aan te merken op de moves die je hebt gemaakt. Ik realiseer me tijdens het typen dat ik enorm overkom als een zekere Roy-stem, maar ik voel me op het moment 60-40 maximaal, er is alleen meer bij jou waar ik op kan reageren.

Roy, wij hebben ook niet bijster veel contact gehad maar jij erkent tenminste mijn bestaan  ::rofl:: Ik denk niet dat je vlekkeloos hebt gespeeld, dat denk je zelf ook niet en ik waardeer dat, hoewel voor mij je speech wel dusdanig bescheiden is dat het niet oproept om op je stemmen. Zo van, ik ben blij dat ik er ben maar als ik geen stemmen krijg is het ook leuk. Ik wil je er voor zien vechten, dat merk ik nog te weinig.

Voor jou een vraag: Toen Wouter weg werd gestemd gebruikte je je dubbele stem op Lucy, wat was je idee hierbij? Zelfs als MC, Wouter en ik mee zouden stemmen was dat nog steeds geen meerderheid.

Voor jullie allebei: Hillo had het tijdens zijn speech al een keer over 'voor TV'. Mijn vraag aan jullie is, als dit een echt Survivorseizoen was, hoe zouden jullie en de verschillende juryleden gezien worden en het seizoen als geheel? En wat zouden zij (de juryleden, niet jullie  :P) volgens de kijkers anders moeten hebben gedaan om wel het einde te halen?