Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 65160 keer)

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #280 Gepost op: 20-12-2016, 21:31:30 »
Voor mijn gevoel was jij op dat moment nog steeds close met Nieky, Swifty en MC. Volgens mij valt het wel mee dat je dat continu gezegd hebt, misschien dat je het een keer of twee hebt laten vallen, maar dan geloofde ik er in ieder geval niet veel van op dat moment. :P

Letterlijk dagelijks :P Maar het makes sense dat je me nog niet geloofde op dat moment ::ok::
Nieky grab a life vest!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De Eilandraad
« Reactie #281 Gepost op: 20-12-2016, 23:02:08 »
Hillo, je zegt steeds dat Roy net zo hard gelogen en geblindsided heeft als jij, maar is het dan niet juist heel knap van hem dat niemand boos is op hem en wel iedereen boos is op jou? Getuigt het dan niet juist van zijn sociale spel dat die moves hem niet aangerekend worden?

Verder wil ik graag nog even weten wat je precies wél aan jury management gedaan hebt. Er moet bijvoorbeeld bij mijn exit toch een moment geweest zijn dat je wist dat ik ging? Waarom heb je me dan toen niet eerlijk gezegd hoe het zat? Ik neem toch aan dat je niet dacht dat ik ook nog een idol zou hebben of zo? En bij andere juryleden? Heb je nog geprobeerd te zorgen dat zij zich niet door jou verraden/genegeerd/etc voelden?

En Roy, waarom heb je mij niet verteld dat je met Hillo en de rest op me ging stemmen?

En beiden, waarom hebben jullie mij niet überhaupt verteld dat jullie op Swifty wilden gaan? Van tevoren? Dan had ik ook Hans niet aanbevolen z'n freeze op Niek in te zetten (dat deed ik voordat ik eruit was of course)...
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #282 Gepost op: 20-12-2016, 23:35:42 »
Hillo, je zegt steeds dat Roy net zo hard gelogen en geblindsided heeft als jij, maar is het dan niet juist heel knap van hem dat niemand boos is op hem en wel iedereen boos is op jou? Getuigt het dan niet juist van zijn sociale spel dat die moves hem niet aangerekend worden?

Verder wil ik graag nog even weten wat je precies wél aan jury management gedaan hebt. Er moet bijvoorbeeld bij mijn exit toch een moment geweest zijn dat je wist dat ik ging? Waarom heb je me dan toen niet eerlijk gezegd hoe het zat? Ik neem toch aan dat je niet dacht dat ik ook nog een idol zou hebben of zo? En bij andere juryleden? Heb je nog geprobeerd te zorgen dat zij zich niet door jou verraden/genegeerd/etc voelden?

En beiden, waarom hebben jullie mij niet überhaupt verteld dat jullie op Swifty wilden gaan? Van tevoren? Dan had ik ook Hans niet aanbevolen z'n freeze op Niek in te zetten (dat deed ik voordat ik eruit was of course)...

Het verschil tussen mij en Roy zit hem erin dat het niet zijn moves zijn. Hij heeft ze net zoveel uitgevoerd als ik (dus onze leugens) maar iedereen blamet mij meer omdat ik ze bedacht heb. Of dat knap is? Ja en nee. Het is een goeie manier om niemand boos te maken, maar ik vind het zelf niks ondernemen niet echt knap. Als hij nou nog actief mij zwart maakte ofzo, maar dat deed hij ook niet. Mij wordt verweten dat ik hem meegenomen heb naar t eind en loyaal aan hem bleef. Waarom wordt hem vice versa niet verweten dat hij geen enkele poging ondernomen heeft om mij weg te stemmen? Hij had alle info om me kapot te maken :P dus nee, ik vind het niet knap dat niemand hem iets verwijt als hij zelf geen moeite doet om 't spel naar eigen hand te zetten.

Bij jouw exit (en die van Lan en Hans) was dat lastig. De definitieve beslissingen vielen altijd een half uur voor de deadline en ik zat op Cuba dus kon niet veel contacten. Of ik 't anders wel gedaan had weet ik niet. Blindsides zijn niet leuk, maar ze zijn effectief. Als ik jou bv twee uur voor de deadline zou zeggen dat 't me speet maar dat ik je weg ging stemmen, had ik je twee uur de tijd gegeven om mensen om te praten en mij weg te stemmen. Hoe klein de kans ook in sommige gevallen dat dat lukt, iedereen had altijd wel info van mij waarvan ik niet wilde dat die bv bij Swifty en Nieky terecht kwam. Dus daar wou ik geen risico in nemen. Waar ik wel aan jury management heb proberen te doen is juist door met mensen te praten die on the bottom waren en ze niét te negeren. Ik heb bv elke keer benadrukt dat ik wouter en mc gered heb door het spel volledig op z'n kop te zetten met gevaar voor m'n eigen positie. En ik heb jou en Hans benaderd om jullie uit de brand te helpen. Dat dat uiteindelijk anders liep dan gepland baalde ik ook heel erg van, maar ik heb het echt geprobeerd. ::jaja:: En bij de meeste anderen was het geen optie omdat die stemmingen zouden falen zonder blindside.

Ik heb even terug gezocht maar ik heb jou wel gezegd dat we op Swifty moesten gaan. Jij vroeg zelfs nog of de freeze op Swifty moest en toen zei ik "ja lijkt me beter, die wint van iedereen!". Ik ben helaas de Unexpected 4 kwijt, maar ik kan me niet voorstellen dat ik daar niet ook Swifty als m'n belangrijkste target noemde?
Nieky grab a life vest!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De Eilandraad
« Reactie #283 Gepost op: 20-12-2016, 23:54:43 »
Ja, maar ik bedoel meer dat je had moeten zeggen dat je Swifty weg wou en anders mij of Hans ::rofl::
Ik heb altijd het idee gehad dat je bedoelde: liever Swifty maar anders Niek (of dan in ieder geval nog MC)
Dat lijkt misschien stom, maar zoals ik al zei waren er geen idols meer dus er was geen reden om te doen alsof je ons wel boven Niek had staan toch?

Ik vraag me af of met mensen praten die on the bottom zijn wel positief is. Ik vind persoonlijk iemand hoop geven erger dan iemand negeren. Waarom zou je dat doen als het niet nodig is? Tuurlijk, in het geval van bijvoorbeeld HIDM kon het niet anders, want die had twee idols. Maar volgens mij was het echt niet altijd nodig.

En dan nog mbt Roy: jij bent dus van mening dat je alleen Survivor kan winnen door grote moves te maken? Jouw argument is steeds maar weer dat Roy geen moves gemaakt heeft omdat die allemaal van jou waren. Maar waarom zou Roy moves maken als het niet nodig was? Als hij via jou al vrijwel zeker wist dat hij niet zou gaan? Is het dan niet juist heel erg slim om mee te liften en zo niemand boos te maken? Ik wil niet zeggen dat ik persoonlijk boos op jou was omdat je me weggestemd had, maar jij was in mijn ogen wel degene die mij die week het meest verraden had. Niet Roy. Ik heb er eerlijk gezegd niet eens bij stilgestaan dat Roy ook op mij gestemd had...

Waarom hem niet verweten wordt dat hij geen enkele poging ondernam om jou weg te stemmen? Misschien dacht hij wel van je te kunnen winnen, omdat jij jezelf niet zo geliefd gemaakt had bij de jury. Roy? Any comments?
Ik verwijt het hem niet, omdat ik niet zie hoe hij dat zou kunnen doen, zonder het risico te lopen een groot target op zijn eigen rug te zetten. In mijn ogen, en dus misschien ook in die van Roy, waren Nieky en Swifty loyaal aan jou. Ik zou op dat moment niet gedacht hebben dat Roy een meerderheid tegen jou zou kunnen vormen. Mij was het ook niet gelukt... Maar goed, ik kan verder niet in zijn hoofd kijken dus hij moet het zelf maar even uitleggen. Goede vraag ::ok::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #284 Gepost op: 21-12-2016, 00:25:06 »
Ja, maar ik bedoel meer dat je had moeten zeggen dat je Swifty weg wou en anders mij of Hans ::rofl::
Ik heb altijd het idee gehad dat je bedoelde: liever Swifty maar anders Niek (of dan in ieder geval nog MC)
Dat lijkt misschien stom, maar zoals ik al zei waren er geen idols meer dus er was geen reden om te doen alsof je ons wel boven Niek had staan toch?

Als ik dat zou zeggen was jij nooit met mij, Niek en Roy naar F5 gegaan natuurlijk ;) en dat was een optie die ik heel graag open wou houden. Sowieso is mijn spel heel erg gebaseerd op het open houden van alle opties en per ronde beslissen welk pad ik zou bewandelen om zo min mogelijk opties af te sluiten. Als dat betekend had dat ik op een gegeven moment wel met jou en Hans naar F4 moest gaan, dan had ik dat ook gedaan. Niks stond bij mij ooit in steen geschreven, ik heb me elke stemming opnieuw aangepast aan de huidige situatie en in acht genomen hoe de situatie na de stemming zou zijn. The power to adapt, survival of the fittest :P ik zie het dus ook niet als iemand valse hoop geven. Er was namelijk oprecht hoop, ik ben altijd bereid geweest met iedereen samen te werken. Als ik gelijk wist dat ik jou weg zou gaan stemmen was ik het contact niet op die manier ingevlogen.

Wat betreft Roy: ja ik ben zeker van mening dat je een cv moet opbouwen in dit spel. Je moet iets doen wat het spel beïnvloedt, wat het verandert. Aan mij vragen wat het plan is en dat braaf uitvoeren vind ik niet winnaars waardig nee. Daar mag je uiteraard anders over denken, maar dan kunnen we komend seizoen beter allemaal naar het einde floaten. Vorig jaar was de jury nog zo teleurgesteld dat ze uiteindelijk op Miek - waarvan toen gezegd werd dat ze Bjorrns slaafje was - moesten stemmen en niet op Bjorrn zelf. Ik vind Roy zeer vergelijkbaar met Miek in die zin. Niet dat Miek een onverdiende winnaar was, noch gun ik Roy de winst niet, maar mijn stijl van survivor spelen is het niet ::ohno::

En ik ben inderdaad benieuwd naar Roys antwoord. Hij dacht i.i.g. niet van me te kunnen winnen want hij zou me weggestemd hebben bij F3 om die reden. En mijn punt is juist dat hij alle mogelijkheden had qua info van mij om Swifty en Niek niét meer loyaal aan mij te laten zijn.
Nieky grab a life vest!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Eilandraad
« Reactie #285 Gepost op: 21-12-2016, 12:21:03 »
Volgens mij baalde ik het meest van de Freeze hoor  ;D

Ik ben er wel uit denk ik  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De Eilandraad
« Reactie #286 Gepost op: 21-12-2016, 12:36:20 »
Als ik dat zou zeggen was jij nooit met mij, Niek en Roy naar F5 gegaan natuurlijk ;) 

Je doet nu net alsof ik een keuze had :P
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Eilandraad
« Reactie #287 Gepost op: 21-12-2016, 12:48:18 »
Waarom hem niet verweten wordt dat hij geen enkele poging ondernam om jou weg te stemmen? Misschien dacht hij wel van je te kunnen winnen, omdat jij jezelf niet zo geliefd gemaakt had bij de jury. Roy? Any comments?
Ik verwijt het hem niet, omdat ik niet zie hoe hij dat zou kunnen doen, zonder het risico te lopen een groot target op zijn eigen rug te zetten. In mijn ogen, en dus misschien ook in die van Roy, waren Nieky en Swifty loyaal aan jou. Ik zou op dat moment niet gedacht hebben dat Roy een meerderheid tegen jou zou kunnen vormen. Mij was het ook niet gelukt... Maar goed, ik kan verder niet in zijn hoofd kijken dus hij moet het zelf maar even uitleggen. Goede vraag ::ok::

Ik dacht op dat moment inderdaad niet dat dat zou lukken. Voor mijn gevoel waren Swifty, Nieky en MC samen met hillo een hecht groepje en zouden die nog niet tegen elkaar gaan keren voor jij en Hans eruit lagen. Ik heb dus niet het risico genomen om toen hillo voor te stellen aan één van die drie om te voorkomen dat ze mij eruit zouden willen stemmen. Bovendien had ik het gevoel dat de meesten wel in begonnen te zien dat Swifty de grootste bedreiging was, dus dat zij er eerst uitgestemd zou worden, als het tot een final 5 zou komen zonder jou en Hans. :)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Eilandraad
« Reactie #288 Gepost op: 21-12-2016, 12:55:01 »
Ik ben er wel uit denk ik  ::jaja::

Helemaal niet eigenlijk
You'll never walk alone

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #289 Gepost op: 21-12-2016, 15:41:51 »
Ik denk dat het tijd wordt voor m'n closing statement, want ik ben pas om 21u thuis vanavond. Mochten mensen nog vragen hebben, ik probeer nog te antwoorden!

Allereerst wil ik iedereen ontzettend bedanken voor een prachtig spel, ongeacht wat nu de uitslag wordt. Ik heb echt genoten van iedereen en jullie hebben stuk voor stuk voor mij bijgedragen aan de spanning en sensatie ;D ik heb dat dit jaar nog veel meer gehad dan andere jaren, dus echt super!! Mede door de manier van spelen (veel via Whatsapp, waar ik een beetje tegenop zag) ben ik voor m'n gevoel ook meer vriendschappelijk geworden met een aantal van jullie, dus buiten dit spel. Ook dat vind ik erg tof!

D*N, je krijgt ongetwijfeld nog een bedanktopic, maar jij ook heel erg bedankt voor de super tijd! Het was weer top geregeld allemaal!

Dan: een paar dingen die ik nog extra wil benadrukken. Weet dat als ik beloftes gemaakt heb die ik verbroken heb, ik daar altijd een goede reden voor had en dat op het moment dat ik ze maakte, ik dat altijd als reële optie gezien heb. Mijn spel is gebaseerd op opties en keuzes maken aan de hand van hoe het spel zich ontwikkelde. Ik heb dingen moeten doen om mezelf voort te bewegen waar ik me niet tof over voelde, maar als ik ze niet gedaan had, had ik hier niet gezeten. Ik snap heel goed dat jullie het spel van Roy liever of aardiger vinden, maar besef je heel goed: dat spel was voor mij geen optie. Ik heb nou eenmaal een reputatie. En ondanks die reputatie (iedereen wist heel goed waar ik toe in staat ben door mijn eerdere spellen) sta ik hier. Dat kan maar één ding betekenen: ik heb geoutwit, geoutplayed en uiteindelijk geoutlast. Wees niet kwaad dat je uiteindelijk niet degene was aan wie ik loyaal bleef. Iemand zei me gister: don't hate the player, hate the game.

Overall ben ik trots op hoe ik gespeeld heb. Ik heb, in tegenstelling tot mijn tegenstander, wél risico's durven nemen om het spel te vormen zoals ik dat wilde. En ik durf dat hier ook te ownen ::jaja::
Nieky grab a life vest!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Eilandraad
« Reactie #290 Gepost op: 21-12-2016, 16:37:02 »
Oké, dan zal ik ook nog even kort een closing statement geven :)

Hillo zegt dat ik geen risico's heb durven nemen, volgens mij heb ik dat wel gedaan, met de dubbele stem op Lucy als grote voorbeeld. Verder zullen veel van jullie al wel gestemd hebben, dus hier laat ik het dan ook bij.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor een fantastisch spel. Ik heb veel nieuwe mensen leren kennen en daar ben ik erg blij mee. D*N, ontzettend bedankt voor de organisatie!  ::bravo::

Ik ben benieuwd wat de uitslag nu gaat worden, ik denk dat we allebei op onze eigen manier dit spel gespeeld hebben en de winst verdienen.  ::jaja::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #291 Gepost op: 21-12-2016, 17:12:26 »
Ik heb nu 4/9 stemmen, vergeet het niet ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Eilandraad
« Reactie #292 Gepost op: 21-12-2016, 21:25:46 »
Finale eilandraad: Survivor 2016

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human