Auteur Topic: Hunted  (gelezen 229823 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #140 Gepost op: 27-11-2017, 21:50:08 »
Heerlijke aflevering weer! ::bravo::

Omar is stiekem toch wel mijn favoriet nu! ::ok::
🜃

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #141 Gepost op: 27-11-2017, 22:34:28 »
Jammer van Ashley. Deed het stukken beter dan haar vriend, jammer van die laatste cruciale fout. Daardoor opgepakt. Ik ging wel stuk toen ze in een hoekje bij de heg ging zitten, wat wilde ze daarmee bereiken?  ::rofl::
Frankje Lapi

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Hunted
« Reactie #142 Gepost op: 29-11-2017, 17:00:10 »
Ja, Samir, daar heb je wat aan.
In tegenstelling tot sommige andere van de deelnemers..

Vind het kluisjessysteem dit jaar ook wat twijfelachtig, alhoewel ik snap dat ze wilden varieëren op vorig jaar. En hoe nadelig ook voor de kandidaten: een afsluiting via het extractiepunt is wel logisch. Anders is het ook zo, "je bent een maand ondergedoken geweest, hoipipeloi, nou dat was 'm dan, doei". Dan is een afsluiting, liefst spannend, wel een betere keuze.

Misschien dat de kluisjes dit jaar iets te eenvoudig waren voor de hunters. Of anders gezegd, de hunters hebben al een moment dat ze de vermoedelijk de kandidaat precies kunnen lokaliseren, namelijk wanneer wordt gepind, en de kandidaat weer moet wegkomen. Nu heb je feitelijk hetzelfde, met een andere opzet.
Vorig jaar was de boodschap in de publieke ruimte. Zou je een volgend jaar weer kunnen doen, door bv een online boodschap, of radio-boodschap. Maar dan heeft een vluchter zoals een marinier weer heel weinig reden om überhaupt ooit opgemerkt te worden, dus wordt het voor hen wellicht weer te eenvoudig.
..Behalve als je bij een radio-boodschap zowel het tijdstip als radio-zender via opdrachtvorm laat achterhalen.

ANYWAY. Denk dat het goed is dat hier in wordt gevarieërd, maar misschien was de kluisjesmethode niet optimaal. Ook inderdaad dat als ze iemand opppakken met de envelop, ze zodoende de locatie weten, en een deelnemer zodoende nadeel ondervindt als een andere wordt gepakt. Maar misschien zijn er regels mbt de envelop.

Je bent vergeten dat je deze tactiek nu nooit meer kan gebruiken, omdat je dit hier gepost hebt ;)

Zijn best wel methoden te verzinnen die perfect werken, zelfs als je de hunters je opzet vertelt (dat zou supergrappig zijn.. als het lukt ;D )

Bijvoorbeeld je kunt een contactpersoon laten communiceren in de vrije ruimte (bv een twitter, of op een forum), in code, wat je zelf elders oningelogd leest, en decodeert.
Eenvoudigste is een substitutie-code (A=M, B=N, C=O etc), hoewel die makkelijk te kraken is. Met een sleutel is al beter. Maar je kunt ook bv een klein boekje meenemen, en zorgen dat je contactpersoon hetzelfde boekje heeft (en zelfde druk, obviously). Dan codeer je gewoon elk woord als pagina.regel.woord#. Zodat bv 103.4.9 het 18e woord is van de 4e regel op pagina 103. Hadden we Harry Potter and the Cursed Child afgesproken, dan betekent 103.4.9 het woord "Quite". Duurt even, maar onkraakbaar - zelfs als de hunters zouden weten dat je codeert via een boek. Behalve als je contactpersoon maar 1 boek in huis heeft, obviously. Kan vast efficiënter zonder onveilig te worden, maar zoiets kan in principe vlekkeloos werken.
Moet je ook nog terug kunnen communiceren. Naja, dan loop je een bieb binnen, ga je achter een computer zitten, maakt wegwerk emailadres aan, schrijft in code mail naar je contactpersoon, en laat de mail indien mogelijk automatisch met een vertraging van een dag versturen.

Of, you know, de post, voor terug communiceren.

Post is awesome, zo low tech. Kan je vast ook gebruiken om een vriend geld te laten pinnen, die een envelop met pinpas en het geld op te sturen, naar een vooraf afgesproken plek (of een postbus ofzo), daar haal je het later een keer op, job done.
En ook dat.. zelfs als ze het vooraf weten is er weinig tegen te doen. Vooral omdat die methode eenvoudig ook nog te verfijnen is (bv de kennis die pint is niet degene die het geld stuurt; degene waar het aankomt is niet het eindstation maar stuurt het zelf nog eens door, etc).




..kijk ik wil niet op tv, maar als gedachte-experiment is het wel leuk ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #143 Gepost op: 4-12-2017, 20:37:23 »
Beginnersfout nummer 1, de trein pakken...
🜃

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #144 Gepost op: 4-12-2017, 20:39:13 »
Maar het lijkt wel alsof Erwin alleen meedeed zodat de hunters t extractiepunt kunnen achterhalen  ;D
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Hunted
« Reactie #145 Gepost op: 4-12-2017, 20:41:30 »
Maar het lijkt wel alsof Erwin alleen meedeed zodat de hunters t extractiepunt kunnen achterhalen  ;D
nou mr gay heeft niet heel veel zendtijd gehad
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #146 Gepost op: 4-12-2017, 20:44:31 »
Idd beetje vaag.

En dat gebouw van de hunters ligt precies op de breedtegraad  ::vergroot::

You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Hunted
« Reactie #147 Gepost op: 4-12-2017, 20:50:37 »
Omar is wel een prutser maar zonder plan, doet hij het best goed ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #148 Gepost op: 4-12-2017, 20:59:26 »
Ja Omar is onder de radar. En hij kan niet pinnen dus kan ook niet gevonden worden en doet de goede tactiek. Onbekenden een nieuwe plek laten zoeken.

Die jongens willen naar Ameland. Sukkels  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Hunted
« Reactie #149 Gepost op: 4-12-2017, 21:00:34 »
Ja op een boot kun je altijd alle kanten op.
De zee in bijvoorbeeld ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #150 Gepost op: 4-12-2017, 21:01:03 »
Ameland lijkt mij ook niet heel verstandig...
🜃

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Hunted
« Reactie #151 Gepost op: 4-12-2017, 21:12:37 »
oké nu geloof ik het niet meer.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #152 Gepost op: 4-12-2017, 21:16:25 »
Ook nog naar een dierentuin  ::rofl::

Hunted is gewoon stiekem reclame voor het korps mariniers. Hebben ze voor betaald om imago op te poetsen
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Hunted
« Reactie #153 Gepost op: 4-12-2017, 21:18:51 »
de hunters  goh laten we even naar de hobby's kijken. Ow ze doet aan Cricket laten we dat eens even uitzoeken.  De vluchters zoeken net een cricket vriendin op.

de hunters: goh laten we wat met het zoontje doen, het is zondag en hij moet morgen weer naar school.  De vluchters zoeken net die dag het zoontje op.

::ohno::  jammer maar ongeloofwaardig hoor
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #154 Gepost op: 4-12-2017, 21:25:43 »
Nah dat eerste is montage denk ik. Kunnen die hunters goed 3 weken daarvoor gezegd hebben. Dat is puur spanning creeren. Bij widm en peking houden we daarvan toch.

Dat zoontje is wel toevallig ja. In artis.
Net als vorig jaar RTL late night.

Ik vertrouw t vooral niet vanwege de hoeveelheid domme acties.

En toch wil en blijf ik het nog geloven :)
You'll never walk alone

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Hunted
« Reactie #155 Gepost op: 4-12-2017, 21:30:23 »
Heel veel is montage lijkt me/hoop ik/laat ik mezelf geloven. ::hypocriet::

Wat ik wel écht niet oké vind, is het feit dat ze nu dus door de betaalgegevens van de productie, die jongen in Groningen hebben kunnen pakken. Heel jammer dat dat mogelijk was... ::ohno::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #156 Gepost op: 4-12-2017, 21:42:45 »
Heel veel is montage lijkt me/hoop ik/laat ik mezelf geloven. ::hypocriet::

Wat ik wel écht niet oké vind, is het feit dat ze nu dus door de betaalgegevens van de productie, die jongen in Groningen hebben kunnen pakken. Heel jammer dat dat mogelijk was... ::ohno::
Hij had nooit in die trein moeten stappen. Ook als ze die betaalgegevens niet hadden, konden ze concluderen dat hij onderweg naar Groningen was, aangezien hij daarvandaan komt.
🜃

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Hunted
« Reactie #157 Gepost op: 4-12-2017, 21:44:04 »
oké, het is montage
dan blijf ik wel kijken :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #158 Gepost op: 4-12-2017, 21:53:24 »
Nou dat is het einde van die vrouwtjes in Artis ook... hoop dat die meisjes het lang volhouden. Zij zijn leuk. Wel jammer dat ze naar dat cricket ding gaan nu. Maar eh waarom vult niemand de lengtegraad ook in maar slechts de breedtegraad. Op de eerste dag hadden ze de lengtegraad toch al gekregen?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Hunted
« Reactie #159 Gepost op: 4-12-2017, 22:03:40 »
Hij had nooit in die trein moeten stappen. Ook als ze die betaalgegevens niet hadden, konden ze concluderen dat hij onderweg naar Groningen was, aangezien hij daarvandaan komt.

Eens, maar hij had daar niet gepakt hoeven worden als hij 'gewoon' naar Groningen was gegaan met de trein en vanaf het station weer was gevlucht. Nu moest hij extra lang op het station lopen voor het kluisje.
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10