Auteur Topic: Hunted  (gelezen 229764 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Hunted
« Reactie #160 Gepost op: 5-12-2017, 11:08:45 »
Denk inderdaad dat bij MisterGay de fout niet zozeer de trein was, maar dat hij daarna alsnog naar dat kluisje ging (itt de volgende dag of die daarna) terwijl hij stevige vermoedens had dat de hunters op z'n hielen zaten.
En ik denk dat hij gewoon voor het kaartje had gepind, zodat ze zo er achter waren gekomen dat hij nu met de trein ging. Want je kan niet automatische gezichtsherkenning constant op duizenden camera's laten runnen - kost veel te veel computerkracht, en vooral, daar is gezichtsherkenning veeeel te slecht nog voor.



Maar die ondervraging van Gratje ::love:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::



Qua montage en cricket en artis..
Ik zou inderdaad vermoeden dat het montage is, dus dat inderdaad cricket-zoeken door de hunters ook een week eerder zou kunnen zijn geweest. En evenzogoed, misschien zijn die berichtjes van die vriendin Berrel/Berril/Berryl van de gehackte telefoon ook vóór ze vermoeden dat er misschien iets gaat gebeuren met het zoontje omdat het zondag is. Wat zou kunnen, na een berichtje als "voel me zo shit vandaag, de muren komen op me af" - om dan zoontje te bezoeken is een logische.

..maar juist doordat het zo gemonteerd is voor een mooie spanningsboog enzo, lijkt het inderdaad ineens wel heeeeel toevallig allemaal.
Denk dat het feitelijk onnodig is om zoiets in scene te zetten, dat wanneer je dit programma natural opneemt dat er genoeg interessante en spannende momenten in gaan zitten. Dus alleen al daarom dat ze niet actief bijsturen.
Maar op zo'n moment, dat ze precies op het goede moment over het zoontje beginnen, dat roept wel vraagtekens op. Dus dat is een beetje jammer.
Dat zou je al een stuk minder hebben, als je de hunters ook dergelijke theorieën ziet doen die totale miskleunen zijn.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Hunted
« Reactie #161 Gepost op: 5-12-2017, 12:35:46 »
Schiet me ineens nog iets te binnen, wat in potentie een spoiler kan zijn, dus ik gooi het even in spoilertags: lees het maar niet als je geen spelinhoudelijke extra's wilt lezen die gaat over nog niet uitgezonden beelden! ;)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Haha, die ondervraging van Gratje was echt formidabele televisie! ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #162 Gepost op: 5-12-2017, 16:59:57 »
..maar juist doordat het zo gemonteerd is voor een mooie spanningsboog enzo, lijkt het inderdaad ineens wel heeeeel toevallig allemaal.

Ja, dacht ik ook. Mooie cliffhanger naar volgende week.

De opzet met die kluisjes is inderdaad een beetje sneu voor de kandidaten die niet direct de aanwijzing ophalen. Die twee broers gaan het ook niet redden, want de hunters hoeven nu alleen nog Amersfoort (toch?) in de gaten te houden. Maar ja, als je op de vlucht bent en je komt op het idee op een eiland te gaan zitten, verdien je het ook niet echt... (zouden ze al bedacht hebben hoe ze daar weer weg komen?).

Overigens benieuwd hoeveel mensen na het zien van deze uitzending de pincode van hun mobiel gewijzigd hebben. ;D
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Hunted
« Reactie #163 Gepost op: 5-12-2017, 17:04:22 »
Ze moeten naar Arnhem.  ;)
Maar inderdaad: als ze willen gooien ze daar nu gewoon een 24/7 team op om de broers tegen te houden...
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #164 Gepost op: 6-12-2017, 15:07:01 »
Overigens benieuwd hoeveel mensen na het zien van deze uitzending de pincode van hun mobiel gewijzigd hebben. ;D

Hoezo? Dit stukje heb ik gemist denk ik...
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Hunted
« Reactie #165 Gepost op: 6-12-2017, 15:49:20 »
Hoezo? Dit stukje heb ik gemist denk ik...

In de laatste aflevering zat een stukje dat ze iemands telefoon hadden
"wanneer is ze jarig?"
'6 maart' (ik zeg maar wat, weet de datum niet meer)
En toen zaten ze er in.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #166 Gepost op: 6-12-2017, 16:23:58 »
Aaaah oké. Nou zo gemakkelijk is mijn pincode nou ook weer niet te kraken.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Hunted
« Reactie #167 Gepost op: 6-12-2017, 17:19:39 »
Aaaah oké. Nou zo gemakkelijk is mijn pincode nou ook weer niet te kraken.
0000 ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #168 Gepost op: 11-12-2017, 21:09:18 »
Wat een helden die Omar en Samir! ::bravo::
🜃

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #169 Gepost op: 11-12-2017, 21:15:38 »
Jaaaa nogal  ::bravo::

Het was niet de dag van de hunters. Paar keer net niet. Ook weleens leuk  ;)
You'll never walk alone

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #170 Gepost op: 12-12-2017, 00:11:18 »
Mooie gast die Samir. Heerlijk om de hunters te dissen. En ook de cricket mensen die Froukje en Meike goed helpen en de kaken op elkaar houden. Heerlijk! Ik kan die macho hunters niet uitstaan ::) Beetje imponerend over komen, dwingen dat mensen je mobieltjes afstaan. Ga lekker fietsen, dit is een spel dus je bent nergens toe verplicht. Ook Omar heeft nu zijn draai gevonden en heerlijk dat ie een boerka aantrekt om niet herkend te worden  ;D

Toch denk ik dat Michael het verste gaat komen. Toen die twee vrienden van Ameland wegvlogen moest ik denken aan vorig jaar waarbij de mariniers vanaf Lelystad naar het extractiepunt werd gevlogen. Hopelijk doet Michael hetzelfde.

Naar Artis gaan is wel heel veel risico nemen. Maar je eigen zoontje zien na zoveel tijd snap ik ook wel weer. Kom je toch weg, ga je staan treuzelen bij een bootje... Jammer. En die twee Amelandse boys hebben nu dus geen lengte f breedtegraad. Dus kansloos voor de finale?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Hunted
« Reactie #171 Gepost op: 12-12-2017, 19:42:16 »
Vond het een toffe aflevering ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::


Samir was geweldig; en Omar leert naaien en krijgt een boerka ::rofl::
Die jochies bij die marinier ::love::
En dat de zussen net een ommetje maken :o Opmerkelijk dat de hunters daar het huis niet hebben doorzocht, maar misschien dat die vrouw iets had van 'ja zeg, tis maar een programma, ga toch fietsen'.
Wel jammer dat de broers nu het haasje zijn, want met alleen een lengtecoördinaat gaan ze het niet halen.


Zou toch een wonder zijn als Omar het redde, na vrijwel direct al z'n bagage kwijt te raken  ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #172 Gepost op: 12-12-2017, 19:44:59 »
Is er gezegd hoe ze aan de lengtegraad kunnen komen?
klaar voor de strijd

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Hunted
« Reactie #173 Gepost op: 12-12-2017, 21:01:30 »
En dat de zussen net een ommetje maken :o Opmerkelijk dat de hunters daar het huis niet hebben doorzocht, maar misschien dat die vrouw iets had van 'ja zeg, tis maar een programma, ga toch fietsen'.
Ik begin nu wel het idee te krijgen dat het programma deels scripted is, want het is té toevallig dat de zusjes net een ommetje aan het maken waren toen de hunters bij het huis waren.
De hunters waren er stellig van overtuigd dat de zusjes daar waren. Waarom zijn ze dan niet de omgeving gaan uitkammen?

Het zal mij niks verbazen als er uiteindelijk twee vluchtende partijen de finaleaflevering halen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #174 Gepost op: 14-12-2017, 08:21:21 »
... Maar je eigen zoontje zien na zoveel tijd snap ik ook wel weer....

Ik snap dat dus niet. ::ohno:: Wel dat je die behoefte voelt, maar niet dat je daar aan toegeeft. De enige taktiek die echt werkt in dit spel is geen contact hebben met familie, vrienden of bekenden. Dat zie je wel aan die marinier, die hebben de hunters totaal niet in beeld en daarin investeren de hunters nu ook geen tijd, omdat dit voor hen vrij kansloos is.

De hunters zijn nu heel succesvol met het opsporen, maar dat komt omdat de meeste deelnemers teveel sporen achterlaten. Ik zou wel eens willen zien hoe succesvol ze zouden zijn als er alleen maar spelers zouden meedoen a la die marinier.  ;D
Geniet nooit met mate...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #175 Gepost op: 14-12-2017, 17:24:31 »
Ik snap dat dus niet. ::ohno:: Wel dat je die behoefte voelt, maar niet dat je daar aan toegeeft. De enige taktiek die echt werkt in dit spel is geen contact hebben met familie, vrienden of bekenden. Dat zie je wel aan die marinier, die hebben de hunters totaal niet in beeld en daarin investeren de hunters nu ook geen tijd, omdat dit voor hen vrij kansloos is.

De hunters zijn nu heel succesvol met het opsporen, maar dat komt omdat de meeste deelnemers teveel sporen achterlaten. Ik zou wel eens willen zien hoe succesvol ze zouden zijn als er alleen maar spelers zouden meedoen a la die marinier.  ;D

Mja, de keten is zo zwak als de zwakste schakel toch of hoe ging ie ook alweer?
Je merkt dat inderdaad door gewoon niet in de omgeving van familie op te duiken die twee van Ameland, Omar, die marinier gewoon ver komen.
Goed Omar was een sloddervos en verloor zodoende zijn tas met pinpas, das niet slim. Gelukkig heeft ie Samir die zo leep is om de hunters een stap voor te zijn.
En zelfs die cricketchicks, zelfs al maken ze succesvol gebruik van hun bekende netwerk, komt het huntersteam te laat in actie. Dus het helpt ook enorm door familie en omgeving te instrueren niet toe te geven aan die  ::) idiote praktijken van de hunters zelf.

Ja, graag doe maar het korps kommando en dan enkel mariniers. Kijken hoe makkelijk ze het dan krijgen  >:D Elke marinier pakt een ander stuk bos/landelijk gebied. Strooit daar rond met dwaalsporen en ondertussen gaan ze van afgelegen boerderij naar boerderij. Zoals de marinier van vorig jaar en Michael nu ook doet. Blijft toch de beste zet: volstrekt vreemden aanspreken voor een lift > hen een volgende lift en verblijf te regelen. Rinse and repeatx28 dagen of hoe lang moesten ze uit de handen van de hunters blijven? De enige complicerende factor is dat lengte/breedtegraad geneuzel. Vond ik het vorig jaar toch beter geregeld met een geheime code in een landelijk dagblad. Nu gebruiken de hunters het terecht (en toch te makkelijk) als lokaas helaas.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #176 Gepost op: 14-12-2017, 17:44:31 »
Is al bekend hoe ze aan die lengtegraad gaan komen eigenlijk?

Froukje en Meike zijn nu mijn favorieten maar toch zullen ze na deze week wel niet meer zo ver komen. Hun cricketvriendjes zullen nu wel onder de tap staan dus zal het vrij snel game over zijn voor Froukje en Meik.

Omar en Samir hebben de touwtjes goed in handen en de boerka was een briljante zet. Leuke kandidaat maar één misstap en het kan gedaan zijn met Omar.

Die Michael die komt wel in de finale.

Die broertjes zijn nu gewoon kansloos omdat ze geen breedtegraad hebben, want met alleen een lengtegraad zijn er nog zo veel mogelijkheden.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Hunted
« Reactie #177 Gepost op: 14-12-2017, 19:06:57 »
Denk dat lengtegraad weer op de (voor)laatste dag bekend wordt gemaakt. Goed voor de spanning, en dan kunnen beide kampen zich niet helemaal dood-voorbereiden.


Een programma met alleen maar gedisciplineerde mensen op de vlucht is waarschijnlijk oersaai. Wie is er nu helemaal gepakt die geen contact had met het eigen netwerk? Dus waarschijnlijk blijven ze dan vrijwel allemaal weg, terwijl de hunters tamelijk kansloos zijn.

Ik begin nu wel het idee te krijgen dat het programma deels scripted is, want het is té toevallig dat de zusjes net een ommetje aan het maken waren toen de hunters bij het huis waren.

Wellicht maken ze wel elke avond een wandeling, maar zit dat verder nooit in de aflevering.
Denk dat het risico van scripten veel te groot is voor de programmamakers, en zonder duidelijke opbrengst want de authentieke beelden zijn vast interessant genoeg.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Hunted
« Reactie #178 Gepost op: 18-12-2017, 18:46:00 »
Blijkt dus dat de Hunters vooral informatie krijgen via de programma-makers door allemaal trucjes. (NOS)
Zo komen de camerabeelden af van camera's die de regie heeft opgehangen naast echte bewakingscamera's.

Alles is natuurlijk om het zo echt mogelijk te laten lijken. Deze trucjes zijn waarschijnlijk ook onvermijdelijk voor een tv programma. Het wordt juridisch erg ingewikkeld om alles 'voor de lol' toe te staan.
« Laatst bewerkt op: 18-12-2017, 18:49:16 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #179 Gepost op: 18-12-2017, 20:59:10 »
Sukkeeeeels
You'll never walk alone